☀️☀️☀️
#کلام_گهر_بار_امیرالمومنین_علیه_السلام:
#نهج_البلاغه_شریف
✔️ #حکمت_ها
🍃حکمت 170 :
🔹 وَ قَالَ ( عليه السلام ) : تَرْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ الْمَعُونَةِ.
🔸و درود خدا بر او فرمود: ترك گناه آسانتر از درخواست توبه است.
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
هدایت شده از راه سعادت
✳️ امیر المؤمنین علی(ع) فرمودند: کسی که موقع یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمن بیدار خواهد شد‼️
📘غررالحکم،ص۴۲۲
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
وفاداری به امام زمان رو چجوری نشون بدیم؟
حداقل کاری که میتونیم بکنیم چیه؟
امام جعفر صادق علیه السلام :
سزاوار نيست مؤمن در مجلسي بنشيند كه در آن معصيت خدا ميشود و او نمي تواند آن وضع را تغيير دهد.
📚بحارالأنوار، ج۷۱، ص۱۹۹
چه مجلس هایی داریم؟
- غیبت
- دروغ
- تهمت
- لهو و لعب
- دو به هم زنی
- افترا و شبهه پراکنی
- سفره های حرام و ناپاک
و...
بعضیاش حتی توی فضای رسانه ای و مجازی هم پیدا میشه
کمترین کار اینه که پاشم برم!!
اگه نمیتونم فضا رو تغییر بدم، حداقل دیگه خودم آلوده نشم به اون فضا...
وگرنه جزو همونا نوشته میشم و ترکش هاش به منم میخوره و اینکه امام زمان همشو خیلی خوب میبینه.
حس کنیم نگاهش
#تلنگر
┈✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾┈┈
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
1_90791865.mp3
7.02M
#عرفان_در_کلاس_عرفه۹۸
تمام داستانِ عرفه...
که آخرین سکوی پرتابِ حاجیان، قبل از ماجرای قربانی است؛
🔅 رسیدن به شناخت است...
شناخت الله
شناخت نبیالله
و شناخت ولیالله
فقط کسی که به شناخت میرسد،
قادر است؛ نفس خویش را به قربانگاه ببرد.
⚜استاد شجاعی
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
هدایت شده از 🌷راه سعادت🌷
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ
✨خصوصیات شب و روز عرفه
⚜از زبان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
sps_3be3ab12014d20dc0a6bd168a4afab8c.mp3
1.57M
⚜ استاد مرتضی مخملباف
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
☀️☀️☀️
#کلام_گهر_بار_امیرالمومنین_علیه_السلام:
#نهج_البلاغه_شریف
✔️ #حکمت_ها
🍃حکمت 166 :
🔹 وَ قَالَ ( عليه السلام ) : لَا يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَ لَهُ.
🔸و درود خدا بر او فرمود:مرد را سرزنش نكنند كه حقش را با تاخير گيرد بلكه سرزنش در آنجاست كه آنچه حقش نيست بگيرد.
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
🔵آیا امام حسین (ع) حجش را نیمهتمام گذاشت؟!
هیچکس مجاز نیست عمل حج را نیمهتمام رها کند و اگر کسی احرام ببندد بر او واجب است تا پایان کار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصی هست که میشود حج را تبدیل به عمره کرد .
امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد برای سفر به کربلا حج خود را کنار بگذارد وآنرا نیمهتمام رها کند.برای بیان اهمیت قیام امام حسین (ع) نیاز به توجیهات اینچنینی نیست، بلکه بیان حقیقت همیشه با وجدانهای پاک سازگارتر است و اگر واقعیات قیام عاشورا همانطور که بوده بیان شود مردم بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
به جمله زیر دقت کنید:
امام حسین (ع) حجش را نیمهتمام گذاشت و بهجای کوچ به سرزمین عرفات، عازم کربلا شد.بارها این جمله را از مداحان و منبریها شنیدهایم ،گاهی هم گفته میشود امام حسین (ع) از عرفات راهی کربلا شد.برخی هم که دقت کمتری دارند امام (ع) را از منا راهی کربلا کردهاند!
انگیزه گویندگان این سخن بیان اهمیت قیام امام (ع) و ایجاد رقت قلب در مستمعین است تا بتوانند اشک آنان را دربیاورند.متأسفانه این سخن از تهمتهای ناروائی است که عدهای برای رونق کار خودشان به امام حسین (ع) میزنند.
برای وضوح مطلب ابتدا به نقل دو فرع فقهی و یک مطلب تاریخی میپردازم:
۱. حج تمتع متشکل از دو عملِ عمره و حج است و عمره آن باید در ماههای حج که عبارتاند از شوال، ذیقعده و ذیحجه انجام شود و زمان حج تمتع مشخص و از نهم ذیحجه است.
۲. عمره در سایر ماههای سال عمره مفرده نامیده میشود و نمیتوان با آن حج انجام داد.
۳. امام حسین (ع) در اواخر ماه رجب سال ۶۰ هجری قمری از مدینه حرکت کردند و چون ورود به مکه بدون احرام مشروع نیست اوایل ماه شعبان همان سال بعد از حدود پنج روز راهپیمایی به مکه رسیدند و هنگام ورود به مکه عمره مفرده انجام دادند.
با توجه به موارد فوق توجه به چند نکته لازم است:
الف) با توجه به اینکه سفر امام (ع) در ماههای حج نبوده است همانطور که بیان گردید بدون تردید هنگام ورود به مکه که در ماه شعبان بوده است امام (ع) عمره مفرده انجام داده و به اتفاق فقها با عمره مفرده نمیتوان حج گذارد.
ب) در هیچ جای تاریخ ثبت نشده است که در ماههای حج امام مجدداً به جحفه یا سایر مواقیت رفته و با بستن احرام، عمره تمتع انجام داده است و یا اینکه امام برای حج احرام بسته و آن را به عمره تبدیل کرده است و اساساً دلیلی هم برای این کار وجود نداشته چون تفاوت انجام مناسک حج با عمره مفرده ۴ روز است و این مدت چنان تأثیری نداشته است که امام بخواهد حج را تبدیل به عمره نماید و هرچه سریعتر بهسوی کربلا برود.
ج) با توجه به دعوت جمع کثیری از مردم کوفه از امام (ع) برای سفر به این منطقه و پذیرفتن امامت و رهبری مسلمانان، امام تصمیم به اجابت تقاضای آنان گرفت ولی برای اطمینان از این دعوت و بررسی صحت و سقم آن پسرعموی خود مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد و او نیز طی پیامی دعوت مردم را تأیید و از امام خواست هرچه زودتر به کوفه برود بنابراین قبل از فرارسیدن موسم حج امام تصمیم به خروج از مکه و قصد سفر به عراق داشته است و این مطلب در وصیت امام به برادرش محمد حنفیه هنگام خروج از مدینه نیز دیده میشود بخشی از وصیت امام (ع) به شرح زیر است:
«من برای تفریح، تفرج، استکبار، فساد و ظلم خارج نمیشوم بلکه برای اصلاح امت جدم خارج میشوم و تصمیم دارم امربهمعروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم رسولالله (ص) و پدرم علی (ع) را احیاء کنم.
د) علت خروج امام (ع) از مکه در هشتم ذیحجه این بود که نامه مسلم در آن ایام به امام رسید از طرفی در همین زمان عده زیادی برای انجام مناسک حج به مکه آمده بودند و بهترین زمان برای آغاز این سفر مهم و سرنوشتساز هشتم ذیحجه بود تا اطلاعرسانی صحیح از اهداف این سفر صورت گیرد لذا امام روز هفتم ذیحجه با خطبهای غرا، آغاز سفر و هدف مهم خود را به اطلاع مردم رساندند و روز هشتم ذیحجه از مکه خارج شدند.
#پاسخ_به_شبهه_مهم
#نشر_پیام_صدقه_جاریه_است
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
هدایت شده از راه سعادت
🔴 مرحله جدید بی عفت کردن #زنان ایران!!!
🌸 بفرست برای همه زنان پاک🌸
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT
🔵آیا امام حسین (ع) حجش را نیمهتمام گذاشت؟!
هیچکس مجاز نیست عمل حج را نیمهتمام رها کند و اگر کسی احرام ببندد بر او واجب است تا پایان کار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصی هست که میشود حج را تبدیل به عمره کرد .
امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد برای سفر به کربلا حج خود را کنار بگذارد وآنرا نیمهتمام رها کند.برای بیان اهمیت قیام امام حسین (ع) نیاز به توجیهات اینچنینی نیست، بلکه بیان حقیقت همیشه با وجدانهای پاک سازگارتر است و اگر واقعیات قیام عاشورا همانطور که بوده بیان شود مردم بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
به جمله زیر دقت کنید:
امام حسین (ع) حجش را نیمهتمام گذاشت و بهجای کوچ به سرزمین عرفات، عازم کربلا شد.بارها این جمله را از مداحان و منبریها شنیدهایم ،گاهی هم گفته میشود امام حسین (ع) از عرفات راهی کربلا شد.برخی هم که دقت کمتری دارند امام (ع) را از منا راهی کربلا کردهاند!
انگیزه گویندگان این سخن بیان اهمیت قیام امام (ع) و ایجاد رقت قلب در مستمعین است تا بتوانند اشک آنان را دربیاورند.متأسفانه این سخن از تهمتهای ناروائی است که عدهای برای رونق کار خودشان به امام حسین (ع) میزنند.
برای وضوح مطلب ابتدا به نقل دو فرع فقهی و یک مطلب تاریخی میپردازم:
۱. حج تمتع متشکل از دو عملِ عمره و حج است و عمره آن باید در ماههای حج که عبارتاند از شوال، ذیقعده و ذیحجه انجام شود و زمان حج تمتع مشخص و از نهم ذیحجه است.
۲. عمره در سایر ماههای سال عمره مفرده نامیده میشود و نمیتوان با آن حج انجام داد.
۳. امام حسین (ع) در اواخر ماه رجب سال ۶۰ هجری قمری از مدینه حرکت کردند و چون ورود به مکه بدون احرام مشروع نیست اوایل ماه شعبان همان سال بعد از حدود پنج روز راهپیمایی به مکه رسیدند و هنگام ورود به مکه عمره مفرده انجام دادند.
با توجه به موارد فوق توجه به چند نکته لازم است:
الف) با توجه به اینکه سفر امام (ع) در ماههای حج نبوده است همانطور که بیان گردید بدون تردید هنگام ورود به مکه که در ماه شعبان بوده است امام (ع) عمره مفرده انجام داده و به اتفاق فقها با عمره مفرده نمیتوان حج گذارد.
ب) در هیچ جای تاریخ ثبت نشده است که در ماههای حج امام مجدداً به جحفه یا سایر مواقیت رفته و با بستن احرام، عمره تمتع انجام داده است و یا اینکه امام برای حج احرام بسته و آن را به عمره تبدیل کرده است و اساساً دلیلی هم برای این کار وجود نداشته چون تفاوت انجام مناسک حج با عمره مفرده ۴ روز است و این مدت چنان تأثیری نداشته است که امام بخواهد حج را تبدیل به عمره نماید و هرچه سریعتر بهسوی کربلا برود.
ج) با توجه به دعوت جمع کثیری از مردم کوفه از امام (ع) برای سفر به این منطقه و پذیرفتن امامت و رهبری مسلمانان، امام تصمیم به اجابت تقاضای آنان گرفت ولی برای اطمینان از این دعوت و بررسی صحت و سقم آن پسرعموی خود مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد و او نیز طی پیامی دعوت مردم را تأیید و از امام خواست هرچه زودتر به کوفه برود بنابراین قبل از فرارسیدن موسم حج امام تصمیم به خروج از مکه و قصد سفر به عراق داشته است و این مطلب در وصیت امام به برادرش محمد حنفیه هنگام خروج از مدینه نیز دیده میشود بخشی از وصیت امام (ع) به شرح زیر است:
«من برای تفریح، تفرج، استکبار، فساد و ظلم خارج نمیشوم بلکه برای اصلاح امت جدم خارج میشوم و تصمیم دارم امربهمعروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم رسولالله (ص) و پدرم علی (ع) را احیاء کنم.
د) علت خروج امام (ع) از مکه در هشتم ذیحجه این بود که نامه مسلم در آن ایام به امام رسید از طرفی در همین زمان عده زیادی برای انجام مناسک حج به مکه آمده بودند و بهترین زمان برای آغاز این سفر مهم و سرنوشتساز هشتم ذیحجه بود تا اطلاعرسانی صحیح از اهداف این سفر صورت گیرد لذا امام روز هفتم ذیحجه با خطبهای غرا، آغاز سفر و هدف مهم خود را به اطلاع مردم رساندند و روز هشتم ذیحجه از مکه خارج شدند.
#پاسخ_به_شبهه_مهم
#نشر_پیام_صدقه_جاریه_است
🆔https://eitaa.com/RAHE_SAADAT