eitaa logo
روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
40 فایل
ادمین: https://eitaa.com/Mkiani110 وابسته به امور مساجد استان اصفهان پشتیبان نشر: ✅ ستاد اقامه نماز استان اصفهان ✅اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✅ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ✅ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 «» مناسبت: «شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان» موضوع: «» 💠 طبق روایات، فضیلت این شب از شب نوزدهم بیشتر است و اعمال آن در مفاتیح‌الجنان آمده که عبارت است از: 1️⃣ «غسل کردن»؛ 2️⃣ خواندن «دو رکعت نماز» که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، هفت مرتبه «توحید» و پس از فراغت از نماز، هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» بگوید؛ 3️⃣ برگزاری مراسم قرآن به سر؛ 4️⃣ «زیارت امام حسین (ع) در شب قدر» 5️⃣ «احياء شب قدر تا صبح»؛ 6️⃣ خواندن «صد رکعت نماز» که بهتر آن است که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، ١٠ مرتبه «توحید» بخواند. 7️⃣ این دعا را بخواند: «اللّٰهُمَّ إِنِّى أَمْسَیْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً لَاأَمْلِكُ لِنَفْسِى نَفْعاً وَلاضَرّاً...» و همچنین دو دعای مخصوص این شب که در مفاتیح‌الجنان آمده‌ 8️⃣ خواندن دعای «جوشن‌کبیر»؛ 9️⃣ در این شب، صلوات بسیار فرستد و بر ظالمان بر محمد و آل محمد (ص) و بر قاتل امیرمومنان(ع) بسیار لعن و نفرین فرستد؛ 🔟 دعا برای وجود مبارک امام زمان(عج) و فرج آن حضرت، و دعا برای خویش و پدر و مادر و سایر مومنان و مومنات از دیگر اعمال امشب است. https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «ولایت‌الله، نخ تسبیح» ✍️ مناسبت روز: در بیستمین روز از ماه بهار قرآن قرار داریم، لذا امروز نیز به تبیین یکی دیگر از آیات نورانی قرآن با بهره‌گیری از کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» که بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان درسال ١٣۵٣ تهیه شده، می‌پردازیم؛ ✅ جزء ٢٠، سوره عنکبوت، آیه ۴١ «مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ» «مَثَلِ كسانى كه غير خدا را ولیّ و سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته که البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند» خداوند در این آیه، پذیرش ولایت غیر خدا و هم جبهه شدن با مشرکین را به خانه‌ى عنكبوت تشبیه کرده؛ بنایی که او فکر می‌کند، خانه‌ای استوار است اما سست‌ترین و بى‌اساس‌ترین خانه‌هاست و اصلاً پایه و بنیانی ندارد: «أَوْهَنَ الْبُيُوتِ» اما در برابر «ولايت خدا»، بنيانى مرصوص و آهنين دارد، «كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ» (صف/۴)؛ با این وجود، متأسفانه برخی بازهم از سر جهل و بى‌خبرى به سراغ غير خدا مى‌روند: «لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ» ✍️ کشت توتون و تنباکو و استعمال آن در دوره قاجاریه به کالایی پرمصرف در ایران تبدیل شده بود؛ در این دوران، ناصرالدین شاه سفری به اروپا داشت و مذاکراتی را با کمپانی «تالبوت» انگلستان انجام داد که منجر به قراردادی تحت عنوان «رژی» شد، که طبق آن، امتیاز کلیه معاملات داخلی و خارجی توتون و تنباکو به مدت ۵۰ سال به این شرکت انگلیسی واگذار گردید و در عوض، آن شرکت موظف شد که ماهانه ۱۵ هزار لیره به شاه ایران پرداخت کند، البته شرکت تالبوت برای متقاعد کردن شاه ایران، ۲۵ هزار لیره نیز به شاه رشوه داد و مبالغی گزافی هم به صدراعظم و نایب‌السلطنه و برخی درباریان دیگر پرداخت نمود! انگلیسی‌ها بعد از امضای این قرارداد، تنباکو را به کمترین قیمت از کشاورزان ما می‌خریدند و سپس با فروش انحصاری آن به مردم ایران، سود کلانی می بردند؛ این موضوع کم کم صدای مردم را درآورد و خبر آن به میرزای بزرگ شیرازی مرجع عظیم‌الشأن جهان تشیع در عراق رسید؛ ایشان هم چند بار به شاه تذکر دادند ولی فایده‌ای نداشت؛ سرانجام میرزا، فتوای تاریخی خود در تحریم توتون و تنباکو را بدین شرح صادر نمودند: «بسم الله الرحمن الرحيم ؛ اليوم استعمال توتون و تنباکو بِاَیِِّ‌نَحوٍکان در حکم محاربه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه است». این حکم ولایی در مدت کوتاهی به سراسر ایران رسید و همه طبقات مردم مسلمان و حتی یهودی و مسیحی از آن پیروی کردند و تمامی توتون فروشی‌ها در کشور تعطیل شد و حتی در ادارات دولتی و اندرونی حرم‌سرای شاه نیز، همه‌ی قلیان‌ها شکسته شد! و بالاخره این پیوستگی عظیم اجتماعی میان تمام طبقات مردم بر حول محور حُکم بزرگترین فقیه زمان، ناصرالدین شاه را مجبور به عقب‌نشینی و ابطال قرارداد مذکور نمود. (تحریم تنباکو تیموری، ص ۱۳ تا ۲۹) و این موضوع قدرت «ولایت» و همبستگی مردم را به دنیا و مخصوصاً استعمار پیر انگلیس نشان داد. ✍️ در جلسه قبل عرض کردیم که «ولایت» به‌معنای پیوستگی بین مؤمنین در راستای یک هدف واحد است که جریان تحریم تنباکو، قطعاً یکی از مصادیق اعمال ولایت و همبستگی و اتصال بین همه آحاد جامعه بود که به هدف نهایی رسید. ❓حالا سؤال مهم در اینجا این است که چه چیزی یا چه کسی عامل این همبستگی و هم جبهه‌گی و اتصال می‌شود؟ و این به هم پیوستگی شدید حول چه محوری باید شکل بگیرد؟ ✅ برای جواب به این پرسش ابتدا یک تسبیح را در نظر بگیرید که عامل پیوستگی و اتصال دانه‌های آن به یکدیگر، وجود نخ تسبیح است؛ نخ تسبیح اگر نباشد یا پاره شود دانه‌های از هم جدا شده و پراکنده می‌شوند و دیگر تسبیحی وجود ندارد؛ در این مبحث نیز اینکه در جلسه قبل عرض کردیم که برای قدم برداشتن در مسیر نبوت و به دوش کشیدن بار رسالت، «ولایت» و همبستگی و پیوستگی بین کسانی که یک هدف مشترک دارند لازم است، این ولایت و هم جبهه‌گی نیاز به یک نخ تسبیح دارد تا همبستگی بر محوریت آن شکل بگیرد و اگر در جامعه‌ای این نخ تسبیح و عامل اتصال، اشتباه انتخاب شود و این نخ ضعیف و غیر قابل اتکا باشد، به جای اینکه نقطه قوت شود، نقطه ضعف می‌گردد! لذا هرکسی و هرچیزی نمی‌تواند این نقش محوری را بازی کرده و نخ تسبیح شود! این محور و نخ تسبیح در جامعه توحیدی تنها خداوند است که قدرت لازم برای ایجاد حلقه واسطه و وجه اتصال بشریت را دارد و به این موضوع، اصطلاحاً «ولایت الله» می‌گویند.. https://eitaa.com/ROOZBARG ادامه دارد 👇
✅ ادامه 👇 خداوند در «آیةالکرسی» ولایت‌الله را به دست‌آویزی بسیار استوار و محکم تشبیه نموده: «فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى»؛ لذا هر کسی غیر از خدا را در این جایگاه قرار دهیم ولو باعث همبستگی ظاهری شود مانند نخ تسبیح ضعیف با کمترین فشار پاره خواهد شد چنانچه در آیه ۴١ سوره عنکبوت به تار عنکبوت تشبیه شده است؛ نمونه چنین بنیان سستی را می‌توانیم در جهان معاصر در چند ماه قبل و پس از در بین کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی حول محور آمریکا و رژیم صهیونیستی ببینیم که رهبر معظم انقلاب در همان زمان فرمودند که این‌ها روی اسب بازنده شرط بندی کرده‌اند و امروز شاهدیم که این همبستگی شکسته شده و حتی بسیاری از کشورهای غربی نیز از جنایات اسرائیل برائت می‌جویند! ✍️ بنابر آنچه دیروز و امروز در رابطه با «ولایت» عرض کردیم، می‌توان جمع‌بندی نمود که «ولایت» دو جلوه دارد که مکمل يکديگر است؛ یکی «جلوه عرضی» و یکی «جلوه طولی»؛ «ولایت عرضی» به این معناست که همه‌ی مؤمنین حول محور خدا با یکدیگر پیوند بخورند و بدانند که هیچ کسی در این پیوند نسبت به دیگری برتری ندارد و همگی باید به داد یکدیگر برسند؛ مانند آنچه در ایام اربعین مشاهده می‌نمائیم که مسلمانان از هر نژادی که باشد، حول محور حضرت سیدالشهدا با هم پیوند عرضی می‌خورند و در این میان شیعیان عراقی نمی‌گذارند حتی یک نفر از آن جمعیت عظیم، گرسنه و بی‌جا و مکان بماند! ✍️ براساس ضرورت همین «ولایت عرضی» است که رهبر فرزانه انقلاب به صورت مکرر، جامعه اسلامی را دعوت به وحدت کرده و نسبت به هرگونه افتراقی هشدار می‌دهند؛ چراکه هرگونه گسلی میان جمع مسلمین در پذیرش ولایت الهی خلل ایجاد میکند؛ ایشان در این موضوع بیاناتی می‌فرمایند: «اتحاد مسلمانان یک فریضه‌ی قطعی قرآنی است؛ این یک چیز دل‌بخواه نیست! این را به عنوان یک وظیفه باید نگاه کنیم؛ قرآن دستور داده: «وَاعتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» (آل‌عمران/١٠٣) ... این یک دستور است یک حکم الهی است که باید بر طبق این عمل کرد» (بیانات معظم‌له مورخ ۱۴۰۰/۸/۲) ✅ به غیر از «جلوه عرضیِ ولایت» که عرض شد؛ «ولایت»، یک جلوه طولی هم دارد که منظور از آن، این است که مؤمنین تحت قیمومیت و سرپرستی چه کسی می‌خواهند دربیایند؟ و حاکم روابط زندگی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی آنها چه کسی باید باشد؟ ✍️ جواب این مسئله با عنایت به ولایت عرضی که گفتیم، معلوم می‌شود که مسلماً این حاکم و هادی باید منتصب از جانب ولایت‌الله باشد لذا انبیاء و اولیاء الهی و در غیبت آنها، جانشینان به «اسم» یا به «وصف» اولیای الهی یعنی در راویان احادیث و فقها تجلی یافته است. در پایان سخن با عنایت به آیات متعدد قرآنی در رابطه با «ولایت‌الله» همچون آیه ۹ سوره مبارکه شوری، جای بسی شگفتی است که عده ای اصرار دارند برای قوام جامعه و جلوگیری از فروپاشی آن به ولایت غیر خدا متوسل شده و به طاغوت‌ها و استکبار پناه ببرند! «ولیّ» و هادی امثال آنها در مسائل فرهنگی و آموزشی سند ۲۰۳۰ غربیان! حاکم بر روابط سیاسی و اجتماعی‌شان، سازمان به اصطلاح ملل! و حاکم بر روابط اقتصادی‌شان، اف.ای.تی.اف (FATF) است در حالی که علاوه بر آیات قرآن و کلام ائمه معصومین، تاریخ بر این اشتباه آشکار، شهادت می‌دهد؛ «دکتر مصداق» مصداق بارز این اشتباه در پذیرش ولایت طاغوت است که پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و در ابتدای دوران نخست وزیری خود، به جای تکیه بر پشتوانه مردمی و علمای بزرگ همچون آیت الله کاشانی، از ترس مکر انگلیس به آمریکا تکیه و اعتماد کرد که در نهایت هم با کودتای نظامی آمریکایی انگلیسی سقوط کرد! لذا آن کسانی که در مسائل ریز و درشت کشوری تصمیم می‌گیرند، باید آیات مورد بحث را در محل کار خود نصب کنند تا هرگز به خانه عنکبوت اطمینان نکنند و راه حل مشکلات کشور را در اتکای به غیرخدا و چراغ سبز کدخدایان دروغین زمین ندانند!!! https://eitaa.com/ROOZBARG
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: موضوع: «ولایت‌الله، نخ تسبیح» روز: یکشنبه ١۴٠٣/٠١/١٢ https://eitaa.com/ROOZBARG
امروز «روز جمهوری اسلامی ایران» است لذا ضمن گرامیداشت این روز، عزیزان می‌توانند برای دسترسی به محتوای لازم برای روز دوازده فروردين به لینک زیر مراجعه نمایند 👇 https://eitaa.com/ROOZBARG/8649
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ دوشنبه ١٣ فروردین ١۴٠٣ 🌙 الإثنين ٢١ رمضان ١۴۴۵ 🌲 آوریل 2024 Monday 01 👈 امروز متعلق است به امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام 🕋 اذکار معروف روز که به قصد رجا خوانده می‌شود: - یا قاضِیَ الْحاجات (١٠٠ مرتبه) - سبحان الله و الحمدلله (١٠٠٠ مرتبه) - یا لطیف (١٢٩ مرتبه) برای کثرت مال ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 شهادت امیرالمؤمنین (ع) 🌙 به آسمان رفتن حضرت عیسی (ع) 🌙 رحلت حضرت موسی (ع) و حضرت يوشع بن نون (ع) 🌙 آغاز امامت امام حسن مجتبی (ع) 🌙 وفات شيخ حر عاملی (١١٠۴ ق) 🌙 هفته كمك به محرومان و مستضعفان ☀️ روز طبیعت 🤲 اعمال روز: 🔹 در شب بیستم و دوم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی مثل نماز صبح خوانده می‌شود. 🔻دعای روز بیست و یکم ماه رمضان: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيْهِ إِلى مَرْضاتِكَ دَلِيلا، وَلا تَجْعَلْ لِلْشَّيْطانِ فِيْهِ عَلَيَّ سَبِيلاً وَاجْعَلْ الجَنَّةَ لِي مَنْزِلاً وَمَقِيلاً، يا قاضِيَ حَوائِج الطَّالِبِينَ» «خدایا برایم در این ماه دلیلی به موجبات خوشنودی خود مقرر فرما، و راهی برای تسلط شیطان بر من باقی مگذار، و بهشت را منزل و آسایشگاهم قرار ده‌، ای برآرنده حاجات جویندگان» 💠 حدیث روز: 💎 امام حسن (ع) پس از شهادت پدرشان فرمودند: «لَقَد فارَقَكُم رَجُلٌ بِالأَمسِ، لَم يَسبِقهُ الأَوَّلونَ بِعِلمٍ، ولا يُدرِكُهُ الآخِرونَ» «مردى از ميان شما رفت كه پيشينيان، در هيچ دانشى بر وى پيشى نگرفته بودند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد» 📚 مسند ابن حنبل: ج ١، ص ٤٢٥، ح ١٧١٩ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 «» مناسبت: «‌» موضوع: «» ✅ رساندن غبار غلیظ به حلق روزه را باطل می‌کند، چه غبار چیزی ‎‏باشد که خوردن آن حلال است، مثل آرد؛ و یا غبار چیزی باشد که خوردن آن حرام است، مثل خاک؛ ✅ ‪اگر به واسطۀ باد غبار غلیظی پیدا شود و انسان با این که متوجه است، ‏‎ ‎‏مواظبت نکند و به حلق برسد، روزه‌اش باطل می‌شود.‏ ‏‏✅ احتیاط واجب آن است که روزه‌دار دود سیگار و تنباکو و مانند این‌ها‏‎ ‎‏را به حلق نرساند؛ ✅ اگر مواظبت نکند و غبار یا دود و مانند این‌ها داخل حلق شود، ‎‏چنانچه یقین داشته که به حلق نمی‌رسد، روزه‌اش صحیح است؛ ✅ اگر فراموش کند که روزه است و مواظبت نکند، یا بی‌اختیار غبار و ‎‏مانند آن به حلق او برسد، روزه‌اش باطل نمی‌شود؛ ⬅️ تذکر: در رابطه با «بخار غلیظ»، نظر مراجع عظام تقلید متفاوت است و برخی آن را از مبطلات روزه می‌دانند؛ و برخی دیگر باطل کننده نمی‌دانند، مگر این که در دهان به ‎‏صورت آب در آید و فرو دهد که حتماً روزه را باطل می‌نماید؛ 📚 براساس نظر مشهور مراجع عظام تقلید https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «ولایت تامه» ✍️ مناسبت روز: در بیست و یکمین روز از ماه بهار قرآن قرار داریم، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) سخن امروز را نیز به تبیین یکی دیگر از آیات نورانی قرآن با بهره‌گیری از کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» می‌پردازیم؛ ✅ جزء ٢١، سوره احزاب، آیه ۶ «النَّبِيُّ أَوْلى‌ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهاجِرِينَ إِلَّا أَنْ تَفْعَلُوا إِلى‌ أَوْلِيائِكُمْ مَعْرُوفاً كانَ ذلِكَ فِي الْكِتابِ مَسْطُوراً» «پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است، و همسران او (در حرمت نكاح مانند) مادران مؤمنان محسوب مى‌شوند، و در كتاب خداوند، خويشاوندان (نسبى) بعضى نسبت به بعضى از مؤمنان و مهاجران (كه قبلًا بر اساس ايمان و هجرت ارث مى‌بردند، در ارث بردن) اولويّت دارند، مگر آن كه بخواهيد نسبت به دوستانتان نيكى كنيد (و سهمى از اموال خود را در قالب وصيّت به آنان بدهيد)؛ اين (حكم) در كتاب (الهى) نوشته شده است» ✍️ در روز گذشته عرض کردیم که طبق آیات قرآن کریم، دو نوع «ولایت» داریم؛ یک «ولایت عرضی» و یک «ولایت طولی»؛ که در این آیه به هر دو ولایت اشاره شده است؛ 🔹«ولایت طولی» همان ولایتی است که خداوند نسبت به مؤمنین دارد و تجلی این ولایت در انبیاء و اولیای الهی و جانشینان به اسم و یا به صفت آنان است که در این آیه به جایگاه «ولیّ» در زندگی انسان اشاره شده: «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ»: «پیامبر در امر دین و دنیای مؤمنان از آنان نسبت به خودشان سزاوارتر است» که این ولایت تامه برگرفته از ولایت خداوند خالق متعال است. 🔹اما «ولایت عرضی» یعنی مؤمنینی که دارای ولیّ و هدف مشترک هستند در یک جامعه ایمانی نسبت به هم ولایت دارند و باید پیوستگی و همبستگی داشته باشند: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهاجِرِينَ» یعنی همان‌گونه که در نظام جسمانی بشریت، شباهت خونی و سلولی باعث ایجاد پیوندهای نسبی می‌شود، در نظام روحانی انسان‌ها نیز شباهت‌های ایمانی و اعتقادی، باعث ایجاد نوعی پیوند بین آنها می‌گردد! لذا همان طور که از طریق آزمایش دی ان ای و دیگر آزمایش‌های ژنتیکی نسبت ما با برادران و خواهران خونی‌مان مشخص می‌گردد؛ با سنجه‌های اعتقادی نیز پیوندهای روحی بین جوامع ایمانی مشخص می‌گردد و این پیوندهای روحی باعث قرابت و پیوستگی بین همه‌ی موحدین می‌شود که در قرآن از این پیوستگی به «ولایت بین مؤمنین» تعبیر شده است: «أُولَٰئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ» (انفال/٧٢) بر این اساس ممکن است نژاد جسمی یک فرد متعلق به فارس یا ترک یا کرد یا لر باشد، اما این شخص از نظر روحی و دی ان ای ایمانی با مؤمن عربی که در عراق یا لبنان یا فلسطین است پیوند عمیق روحی داشته باشد! چنانچه عشق و ایمان به امیرالمؤمنین (ع) و اعتقاد به ولایت آن حضرت، مرزهای جغرافیایی و مرزهای ژنتیکی را درمی‌نوردد و برای اهل ایمان، ارحامی به گستره جهان اسلام درست می‌کند! چراکه پدر روحانی تمام مؤمنين طبق حدیث نبوی پیامبر و امیرالمؤمنین هستند: «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمِّةِ» (بحارالانوار، ج ۳۶، ص۱۱) مولوی در این زمینه می‌گوید: مؤمنان معدود، لیک ایمان یکی جسمشان معدود، لیکن جان یکی جان حیوانی ندارد اتحاد تو مجو این اتحاد از روح باد جان گرگان و سگان هر یک جداست متحد جان‌های شیران خداست ✍️ در نتیجه، ولایت عرضی بین مؤمنین به اندازه ولایت طولی اهمیت دارد و میزان ولایی بودن هر فرد، علاوه بر نوع رابطه او با ولیّ جامعه اسلامی و نپذیرفتن ولایت طاغوت، براساس ولایی بودن فرد با میزان حفظ پیوندهای او با سایر مؤمنین سنجیده می‌شود که بیشترین نمود آن در تواصی و امر به معروف و مواسات و مهرورزی نسبت به یکدیگر می‌باشد. بر این اساس اگر ما واقعاً منتظر ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستیم، صرفاً پیوند ولایی ما با ایشان که همان ولایت طولی است کفایت نمی‌کند و هرگز با این ولایت، ظهور حضرت محقق نخواهد شد! بلکه ظهور ایشان یک لازمه دیگر ولایی نیز دارد و آن این است که منتظرین حضرت با یکدیگر پیوند ولایی بگیرند که این همان ولایت عرضی است و دایره آن هم محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه بر اساس مرزهای عقیدتی ماست؛ پس اینکه برخی شبهه می‌کنند که چرا ما به مسلمانان در یمن یا لبنان یا فلسطین و غزه کمک می‌کنیم این شبهه و اشکال، تیشه به ریشه جامعه ولایی است؛ چنانچه اگر ما به برادران و خواهران موحدمان در این مناطق یاری نرسانیم، هرگز نباید خود را در خط «ولایت‌الله» بدانیم! https://eitaa.com/ROOZBARG
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: موضوع: «ولایت‌ تامه» روز: دوشنبه ١۴٠٣/٠١/١٣ https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا