eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
46.8هزار ویدیو
142 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 حرفهای خصوصی مانند امانت است ✅مردی نزد امام سجاد(ع)آمد و گفت: «الان از مجلس "فلان" شخص می آیم. او درباره شما می گفت که (علی بن الحسین) شخصی و بدعت گذار است!» امام سجاد(ع) در فرمودند: «حرف هایی که در خصوصی زده می شوند، هستند و تو رعایت (حقّ مجلس) آن مرد را نکردی. و حقّ مرا نیز نکردی زیرا از (برادرم) مطلبی را به من رساندی که از آن خبر نداشتم!» 📚الاحتجاج طبرسی، ج ۲، ص۱۳۸ @mobahelegharn_21
💢 درمان گناه با قرآن @mobahelegharn_21
💢آیا فاطمه(س)، مردانی که به علی(ع) کرده بودند را تهدید کرد که در صورت ادامه رفتارشان، موی سر خود را پریشان خواهد کرد؟! آیا این ‌کار با آن‌حضرت، منافات ندارد؟ ✅در منابع و تاریخی و به صورت پراکنده، نقل‌های درباره بی‌حرمتی به حضرت فاطمه(س) آمده است: ابو‌هاشم می‌گوید: هنگامى که على(ع) را از خانه بیرون بردند، فاطمه(س) نیز پیراهن پیامبر خدا(ص) را روى سرش گذاشت و دست حسنین(ع) را گرفت و به دنبال آن‌حضرت بیرون آمد و خطاب به ابوبکر فرمود: «مرا با تو چکار؟! می‌خواهى بچه‌هایم را یتیم کنى و مرا بی‌شوهر؟ به خدا سوگند! اگر گناه نبود، مویم را پریشان ‌کرده و به درگاه پروردگارم فریاد می‌زدم». مردى از میان آن جمعیت -خطاب به ابوبکر یا عمر- گفت: از این کار چه منظورى دارى؟ [می‌خواهى عذاب بر این امّت نازل کنى؟] سپس فاطمه(س) دست على(ع) را گرفت و از مسجد بیرونش آورد. بررسی سند روایت: روایت از حیث سند است؛ زیرا: اوّلاً: در سند آن، فردی به نام معلّى بن محمد بصری وجود دارد که بعضی از کتاب‌های رجالی او را از جهت مذهب و حدیث، مضطرب دانسته‌اند. علاوه بر این‌که؛ در این روایت نامی از ابوهاشم به میان آمده است که مشخص نیست چه کسی است و مجهول می‌باشد. ثانیاً: این روایت یک نقل تاریخی است و از امام معصوم نقل و صادر نشده است. لذا حدیث موقوف است که حدیث از حدیث ضعیف می‌باشد. مگر آن‌که قراینى وجود داشته باشد که به طور عادت موجب اطمینان به صدور آن از معصوم(ع) گردد. بررسی روایت: با قطع نظر از ضعف سند، این روایت منافاتی با حضرت زهرا(س) ندارد؛ زیرا: 1. در روایت یاد شده، تأکید شده که اگر این ‌کار گناه نبود، اقدام به انجام آن می‌کردم. این بیان مانند سخن حضرت یوسف(ع) است که قرآن درباره آن می‌فرماید: «وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ». 2. در مواردی چون فدکیه که در مسجد النبی(ص) بیان شد، فاطمه(س) در پشت پرده با مردم سخن می‌گفت، نه در جلوی چشم آنها. لذا ممکن بود در این واقعه نیز به پشت پرده رفته و در آنجا موی خود را پریشان کند، نه در بین نامحرمان که با عصمت آن‌حضرت داشته باشد. 3. از طرفی ایشان نفرموده که در آن جمع و در همان لحظه این ‌کار را انجام می‌دهد. به منزل رفته و برای آن‌که پریشانی خود را نزد خدا اعلام کند به این ‌کار دست بزند. البته دو اخیر با عبارت "لولا أن تکون سیئة" چندان همخوان نیست و توجیه اول مناسبتر است. 4. به هر حال، تهدید فاطمه(س) باعث شد که مردم دست به اعتراض بردارند. لذا حضرت به همراه امام علی(ع)، بدون این‌که این ‌کار را انجام داده باشد، به برگشتند. 📚الکافی، ج 8، ص 237  📚أسماء مصنفی الشیعة، ص 418،  📚مرآة العقول ، ج 26، ص 183 @mobahelegharn_21
💢 قیمت یک تابلو ۴ میلیارد تومان وقتی میگن‌ پیاده روی #اربعین نرید، محرم‌ اینقدر هیئت نگیرید و به فکر فقرا و ساخت بیمارستان و کودکان کار و... باشید؛ دقیقا دارن‌میگن: سعی کنید پولتون رو صرف کارهایی کنید که ما دوست داریم! مثلا برید میلیاردی پول این تابلوهارو در حراجی تهران بدید!!! @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هیچ می دونستید یکی از گران ترین خانه های دنیا، با دکوراسیون و طراحی خیره کننده، در قلب تهران قرار دارد! 🔻کلیپ را ببینید که اروپایی ها چگونه از این خانه گزارش تهیه کرده‌اند! @mobahelegharn_21
💢پدر همه ما یکی است ✅روزى امام كاظم (ع) از كنار مردى ژوليده عبور نمودند و به او سلام كردند و نزد او نشستند و با او مدتى طولانى به گفتگو پرداختند. در پایان امام کاظم علیه‌السلام به آن مرد فرمودند: «من براى خدمتگذارى حاضرم، هر كارى دارى بگو انجام دهم!» یک نفر از اطرافیان ، به امام كاظم عليه‌السلام گفت: «عجیب است! شما همنشین اين شخص خاك‌آلود و ژولیده شده‌اید و اكنون نيز مى‌خواهید به او خدمت كنید؟ حقیقتاً او سزاوار است كه به شما خدمت كند» امام كاظم(ع) در پاسخ فرمودند: «اين شخص، بنده‌اى از بندگان خدا، و برادر دينى من، و همسايه‌ام در شهرهاى خدا مى‌باشد. پدر من و او حضرت آدم است و او بهترين پدران است و دين اسلام ما را به همكارى دعوت كرده.» 📚اعيان الشيعه، ج ۲، ص ۷ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شلیک مستقیم به آهویی که مقابل ماشین مبهوت ایستاده... اینجا ایران است؟ @mobahelegharn_21
💢 شاه ایران؛ هلندی سرگردان آوریل ۱۹۷۹ چندماه پس از فرار و سقوط شاه، دکتر هنری کیسینجر (مشاور امنیت ملی آمریکا) در ضیافت شام مدرسه بازرگانی دانشگاه هاروارد طی نطقی اظهار داشت: "این درست نیست که ایالات متحده با شاه، دوست سی و هفت ساله اش مثل هلندی سرگردان که بدنبال بندری برای پهلوگرفتن و پناه جستن می گشت رفتار کند" نیویورک تایمز ۲۳ آوریل ۱۹۷۹ در این نطق به آواراگی شاه در دنیا پس از فرار ایران اشاره میکند که آمریکا و هیچ کشور اروپایی به او اجازه ورود به خود را نمیدهند. @mobahelegharn_21
💢عزل فوری، بدون تودیع و معارفه ✅زنی به نام سوده، در وقت نماز، نزد امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام آمد و از ظلم یکی از فرمانروایان شکایت کرد. امام علی علیه السلام پس از شنیدن سخنان سوده، بر زمین نشستند و گریستند و فرمودند: «اللَّهُمَّ أَنْتَ الشَّاهِدُ عَلَي وَ عَلَيهِمْ  وَ أَنِّي لَمْ آمُرْهُمْ بِظُلْمِ خَلْقِك لا بترك حقك» «خدایا! تو شاهد و گواهی که من به ایشان دستور ندادم که به خلق تو ظلم کنند و حق تو را واگذارند» سپس امام علی علیه السلام فوراً دستور برکناری فرمانروا را صادر کردند و نامه عزل را به سوده دادند تا به دست فرمانروای ظالم برساند. 📚کشف الغمّة، جلد ۱، صفحه ۱۷۴ 📚عقد الفرید، جلد ۱، صفحه ۲۱۱ 📚بلاغات النساء، صفحه ۳۰   @mobahelegharn_21
💢اگر علی(ع) داغدار از دست دادن همسرش بود، چرا هفت روز بعد از فاطمه(س) کرد؟ ✅نکته اول در هیچ سند تاریخی به تاریخ ازدواج حضرت امیر(ع) پس از شهادت حضرت زهرا(س) اشاره دقیق نشده است فقط در بحارالانوار ج 42، ص 92 آمده که با قطع نمیتوان پذیرفت زیرا از جهت اعتبار محل بحث می باشد. ✅ نکته دوم برفرض اگر هم حضرت امیر(ع) چند روز پس از حضرت زهرا(س) ازدواج کرده باشند از لحاظ شرعی محل اشکال نیست و این موضوع با عرف امروز ناسازگار است از طرف دیگر در منزل حضرت کودکان یتیمشان نیاز به سرپرستی داشتند البته همه ی اینها در صورتی است که ازدواج حضرت علی(ع) پس از هفت روز را بپذیریم که خود آن قطعیت ندارد. ✅نکته سوم آنحضرت تا هنگامي كه فاطمه(س)در قيد حيات بود همسر ديگري اختيار نكرد، همانگونه كه پيامبر(ص) تا زماني كه خديجه زنده بود همسر ديگري نگرفت. 🔵وصیت حضرت زهرا(س) حضرت فاطمه(س)هم روز شهادتش ضمن وصايايي به علي(س)فرمود: مردان ناچارِ از داشتن همسر هستند (به همين جهت) شما «امامه» (نوه پيامبر ) يعني دختر زينب كه دختر رسول خدا(ص) بود) را براي همسري اختيار كن، زيرا او همانند خودم نسبت به مهربان است.» 📚صدوق، علل الشرايع، ج 1، ص 222. علي (ع) براي آنكه به وصيت فاطمه (س)عمل كرده باشد با ازدواج كرد. 📚ابن اثير، اسدالغابه، ج7 ص25 اما ازدواج را اكثر منابع تعيين نكردهاند @mobahelegharn_21
💢 درد غیرقابل تحمل مرگ @mobahelegharn_21
💢شکستن اعتکاف برای بدهکار ✅از "ابن مهران" نقل شده: در مسجد با امام حسن مجتبی (ع) در حال بودیم. مردی نزد آن حضرت آمد و گفت: «ای فرزند رسول خدا ! فلان شخص مالی از من طلب دارد و می خواهند به سبب آن مرا حبس کنند.» امام (ع) فرمود: «در حال حاضر در اختیار ندارم که قرض تو را بپردازم.» آن شخص بدهکار گفت: «پس کنید تا به من مهلت یا تخفیف دهند.» امام حسن از جا تا همراه بدهکار برود . به ایشان گفتم : «ای فرزند رسول خدا ! آیا اعتکاف را فراموش کردید؟» امام حسن مجتبی (ع) فرمود: «فراموش نکرده ام، ولی جدّم رسول خدا (ص) فرمود : کسی که در راه بر آوردن برادر مسلمانش بکوشد، چنان است که نُه هزار سال خدا را عبادت کرده باشد. عبادت کسی که روزها را روزه گرفته و شب ها را به شب زنده داری و مشغول باشد.» 📚من لا یحضره الفقیه، ج۲، ص ۱۸۹ @mobahelegharn_21
💢مردم ایران!؟ تاریخ معاصر ایران را بررسی کنید، از تا پایان که آخرین دوره پادشاهی در ایران بوده است، مجموعا ۹ شاه به قدرت رسیده اند. نکته جالب اینجاست، از این ۹ پادشاه فقط ۳ نفر با مرگ طبیعی دوران سلطنتشان به پایان رسیده است. ۶ پادشاه یا توسط مردم شده اند مثل ناصرالدین شاه، یا با دخالت کشورهای خارجی از کشور فرار کرده و تبعید شده اند مثل محمدعلی شاه و رضاشاه پهلوی. و یا با مردم از قدرت کنار رفته اند مانند: محمدرضا پهلوی. ✅این تصور که عموما مردم ایران شاه دوست بوده اند، تصور اشتباهی است. تاریخ می گوید ایرانی ها هر بار که توانسته اند در برابر مستبد مقاومت کرده اند. امروز، عده ای در مورد چنین تصویرسازی میکنند که او شاه خدمتگزار و محبوبی بود و از اواخر سال ۵۶ به دلیل نابسامانی ها با عمومی مردم مواجه شد. در حالی که محمدرضا در طول سلطنت ۳۷ ساله خود در برهه های مختلف با طراحی کودتا مواجه بود. اولین بار سال ۱۳۲۷ در دانشگاه تهران شد، مردم در سال ۳۱ و ۳۲ در تظاهرات سراسری مجسمه های شاه را پایین کشیدند و شاه به بغداد فرار کرد. در سال ۴۲ با کشتار سنگین مردم معترض را سرکوب کرد. در دهه پنجاه اوج فعالیت ساواک برای شناسایی و سرکوب مخالفین بشمار میرفت. همه این موارد یعنی نظام پهلوی در طول ۳۷ سال سلطنت محمدرضا مداوم اما غیرمستمر با اعتراضات مردمی روبرو بوده است. انقلاب اسلامی محصول چند ماه تظاهرات و یا صرفا افزایش گرانی ها و تورم نبود. تاریخ را بطور یک مجموعه باید مورد تحلیل قرار داد. @mobahelegharn_21
💢حضرت زهرا(س) مادر تمام امامان است. پس سيد بودن از يك زن شروع شد. پس چطور مي شود كه نمي تواند در صورت سيد بودن اين امر را به فرزندان خود انتقال دهد؟ ✅در اين سؤال دو نكته را بايد اصلاح كرد: يكي اين كه حضرت زهرا(س) مادر يازده امام و همسر امام علي(ع) است. نكته دوم اين كه سيدي از حضرت زهرا(س) نيست، بلكه از هاشم، جد دومّ پيامبر(ص) است. در اين سخن و پاسخ به سؤال مذكور لازم است در دو فراز مطالبي بيان گردد:  1- ريشه سيادت: ريشه سيادت نه اين كه از حضرت زهرا(س) است، بلكه به جهت عظمت پيامبر اسلام(ص) خداوند سيادت و سروري را به ، جد دوم پيامبر و سپس به فرزندانش و ذريه اش كه از طريق پدري به هاشم منتسب مي شوند، عنايت نموده است. پس هر كه از پدري به هاشم منتسب باشد، او سيد است. امام علي(ع) چون فرزند ابوطالب است، و او فرزند عبدالمطلب، و او فرزند هاشم، سيد است و فرزندان او نيز سيدند. خواه مادرشان حضرت زهرا(س) باشد، مانند حسن و حسين، و خواه نباشد، مانند عباس و محمد حنفيه. به خود اين عنوان سيادت يك سري احكام فقهي بار مي شود و فقيهان در مباحث فقهي از آن ياد كرده اند. احكام به كسي بار مي شود كه از طريق پدري منتسب به هاشم باشد. از اين كه شوهر حضرت زهرا(س) علي(ع) كه از بني هاشم و سيد است، فرزندانش نيز سيدند. امّا عنوان پيامبر بودن، چنين نيست كه هر كه سيد باشد اولاد پيامبر است، بلكه برخي از اولاد پيامبرند مانند فرزندان حضرت زهرا و برخي نيستند مانند فرزندان عباس و محمد حنفيه. امام حسن و امام حسين(ع) از طريق مادري فرزند پيامبرند. حال اگر كسي مادرش سيد فاطمي باشد او نيز در زمره اولاد پيامبر(س) قرار مي گيرد، ليكن به فتواي اكثر فقيهان احكام ويژه سيادت و يا برخي از آن، به او بار نمي شود. 📚 آيت الله مكارم شيرازي، استفتائات جديد، ج 1، ص 102 @monahelegharn_21
💢چهار عامل سقوط و انحطاط یک جامعه از نظر قرآن آنچنان که از قرآن مجید استنباط کرده‌ام چهار عامل است که عامل فنای اقوام است و نقطه مقابل آنها عامل بقا. حال ممکن است عامل دیگری هم باشد و من از قرآن درک نکرده باشم: ۱. ظلم و بی‌عدالتی ۲. فساد اخلاق ۳. تفرق و چند دستگی ۴. ترک امر به معروف و نهی از منکر 📚پانزده گفتار، ص۳۱۱ @mobahelegharn_21
💢مثل باران بودن ✅مردی به امام حسین علیه السلام گفت: «نیکی کردن به آدم نا اهل، فایده‌ای ندارد!» امام حسین علیه‌السلام فرمودند: «نه! چنین نیست ؛ نیکی کردن، مانند بارانی تُند است که به خوب و بد می‌رسد» 📚تحف العقول ، صفحه ۲۵۰ @mobahelegharn_21
💢 جهنم نرفتن و بهشت رفتن هنر نیست @mobahelegharn_21
💢 آيا عمر سند و قباله‌ي را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟ از منابع اهل سنت پاسخ دهید ✅نکته اول در منابع شيعه و اهل سنت نقل شده است كه حضرت زهرا(س) جهت مطالبه‌ي فدك، نزد ابو بكر رفت و پس از گفتگو و اقامه‌ي شاهدان، ابو بكر نامه‌ي را براي عاملش در فدك جهت برگشت آن براي حضرت زهرا(س)نوشت؛ اما عمر آن را از حضرت زهرا (س)گرفت و كرد. ✅نکته دوم اهل سنت سبط ابن جوزي از علماي اهل سنت مي‌گويد: پس از اين كه ابو بكر سخنان شاهدان حضرت زهرا(س) را شنيد، نامه‌ي رد فدك را براي آن حضرت نوشت؛ اما عمر از راه رسيد و آن نامه را كرد. حلبي شافعي در كتاب «السيرة الحلبيه» سخنان سبط ابن جوزي را اين‌گونه نقل كرده است: «در كلام سبط بن جوزي آمده است كه ابو بكر براي فاطمه [سلام الله عليها] سند و نامه‌ي براي ايشان در باره‌ي فدك نوشت. در همين هنگام، عمر بر ابو بكر وارد شد و گفت اين چيست؟ ابو بكر گفت: نامه‌ي است كه براي فاطمه در مورد ميراثش از پدرش نوشته ام. عمر گفت: از كدام منبعي براي مردم انفاق خواهي كرد در حالي كه عرب عليه تو بپا خواسته اند؟ سپس نوشته را از فاطمه گرفته و آن را كرد.» 🔵الحلبي، علي بن برهان الدين متوفاى1044 ق، السيرة الحلبية في سيرة الأمين المأمون، ج 3، ص 488، ✅نمونه دیگر از اهل سنت عمر بر ابو بكر وارد شد و گفت اين چيست؟ ابو بكر گفت: براي فاطمه در مورد ميراث پدرش نوشته ام. عمر گفت: از كدام منبعي براي فقيران انفاق خواهي كرد در حالي كه عرب عليه تو بپا خواسته است؟ سپس نوشته را از فاطمه گرفته و آن را كرد. در سيره حلبيه نيز چنين آمده است.» 📚فلك النجاة في الإمامة والصلاة، ص 160 @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قبل از ازدواج شدم! دختران و زنان ایرانی میتوانند او را الگوی خود قرار دهند؟ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جنجال و فحش ناموسی یک پیرزن به مامور نیروی انتظامی بخاطر حجاب! @mobahelegharn_21
💢این فرصت را در شب بافضیلت جمعه از دست ندهید از امام صادق(ع): هنگامی که فرا رسد ملائکه ای به تعداد مورچگان[حاکی از کثرت آنهاست] از آسمان فرود می آیند و در دستانشان قلم هایی از طلا و کاغذهایی از نقره است و تا شب شنبه چیزی نمینویسند جز صلوات بر محمد و آل محمد. پس زیاد بفرست. 📚الکافی جلد3ص 416 @mobahelegharn_21
💢انگیزه از غصب فدک  انگیزه ابو بکر از غصب فدک چه بود؟ ✅غاصبان فدک انگیرهای مختلفی از غصب آن داشتند؛ در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم: 1- امیرمؤمنان (علیه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنیف می نویسد: غاصبان فدک انگیرهای مختلفی از غصب آن داشتند؛ در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم: 1- امیرمؤمنان (علیه السَّلام) در نامه اى خطاب به عثمان بن حنیف می نویسد: «بَلى کانَتْ فى أیْدِینا فَدَک مِنْ کُلِّ ما أَظلّته السَّماءُ، فَشَحَّت عَلَیْها نُفُوسُ قوم وَ سَخَت عَنْها نُفُوسُ قَوم آخَرینَ وَ نِعمَ الحَکَمُ اللّهُ». (آرى از میان آنچه آسمان بر آن سایه افکنده بود، تنها فدک در اختیار ما بود، گروهى بر آن بخل و حسادت ورزیدند، و گروه دیگر سخاوتمندانه رها کردند، و بهترین حاکم خدا است). 2. دارایی و درآمد فدک می توانست پایه های قدرت اهل بیت راتقویت کند؛ به نحوی که با حمایت از اقشار آسیب پذیر و تألیف قلوب مردم جبهه قدرتمندی علیه حاکمیت غاصب شکل می گرفت، خلافت از ارزش این امتیاز مطلّع شده بود که در همان روزهاى نخست، فدک را از دست خاندان پیامبر خارج کرد. 3. از طرفی خلافت نوپای غصبی به خاطر تقویت مالى پایه هاى حکومت خود و با عنوان کردن این ادعا که پیامبران چیزى از خود به ارث نمى گذارند، «فدک» را مصادره کرد. آنان حدیثى را دستاویز قرار دادند که قرآن آن را تکذیب مى کند؛ می گویند پیامبر فرموده: « نحن معاشر الانبیاء لا نورث ما ترکناه صدقة»؛ (ما گروه پیامبران، چیزی به ارث نمی گذاریم، هر آنچه ترک می کنیم صدقه است) در پاسخ به ادعای آنها باید گفت: چگونه پیامبران از خود ارث برجا نمى گذارند، در حالى که خداوند می فرماید:  «وَ وَرِثَ سُلیمانُ داودَ». ؛ ( سلیمان وارث داود شد) و می فرماید: «فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا یَرِثُنِی وَ یَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَ اجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا». (به من فرزند پاکیزه اى عطا کن تا از من و از خاندان یعقوب ارث برند او را مورد رضایت خود قرار ده). اگر واقعاً پیامبران ارث نمى گذارند، چرا پیامبر آن حکم الهى را به دخترش زهرا (س) که تنها وارث او بود نگفت و به فردى که اصلًا با موضوع ارتباطی نداشت گفت 📚نهج البلاغه، نامه 45. سوره نمل، آیه 16. سوره مریم، آیه 5 و 6. ✅ باتوجه به نزدیکی ایام فاطمیه به کلیه شبهات در این زمینه در کانال پاسخ داده میشود. @mobahelegharn_21
💢امام علی در جامعه چگونه بود؟ ✅امام محمد باقر علیه‌السلام در توصیف امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: سوگند به خدا، همانا علی همچون برده‌ها غذا می‌خورد و می‌نشست. اگر دو لباس می‌خرید، لباس بهتر را به غلامش می‌داد و لباس پست‌تر را خود می‌پوشید. او پنج سال حکومت کرد؛ اما آجری روی آجر و خشتی روی خشت قرار نداد و قطعه زمینی برای خود نخرید. بعد از شهادتش دینار و درهمی از خود به ارث نگذاشت. او نان گندم و گوشت را به مردم می‌داد و خود به خانه بر می‌گشت و نان جو و سرکه و زیتون می‌خورد. هیچ گاه با دو کار خداپسندانه روبه‌رو نمی‌شد، مگر آن‌که کار سخت‌تر را انتخاب می‌کرد‌. علی از ثمره زحمت بازو و عرق جبین خویش، هزار برده خرید و در راه خدا آزاد کرد. 📚وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۶۶ @mobahelegharne21
#روز_جمعه 💢 شیعیان به زیارت همدیگر بروند @mobahelegharn_21
💢در کتب اهل سنت آمده که علی قصد داشت با «جُوِيريه» دختر ازدواج کند که موجب ناراحتی فاطمه شد. به همین خاطر پیامبر فرمود: فاطمه پاره تن من است 🔵 در کتاب "صحيح بخاري" حدیث 3110 آمده است که پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمة بضعة مني» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است كه: علي(ع) ميخواست «جُوِيريه» دختر ابوجهل را کند و به اصطلاع عامیانه بر سر حضرت زهرا(س) هوو بياورد که پيامبر(ص) اين سخن را فرمودهاند و منظورشان این بود که: يا علي اگر بخواهي با دختر ابوجهل ازدواج كني بايد دختر مرا بدهي! ✅ طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است! ✅«جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است. ✅این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. ✅ باتوجه به نزدیکی ایام فاطمیه به کلیه شبهات در این زمینه در کانال پاسخ داده میشود. @mobahelegharn_21