eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
26.5هزار عکس
43.6هزار ویدیو
100 فایل
گلچین مطالب انقلابی ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5913297370971375034.mp3
16.23M
✅موضوع: کارکردهای اجتماعی دین آیا دین توان حل بحرانهای دنیای مدرن را دارد؟ @mobahelegharn_21
💢چرا حضرت فاطمه(س) نامیده شدند؟ حضرت رسول (ص) به فاطمه(ع) فرمود: «اى فاطمه خداوند براى تو اسمى از اسامى خود را مشتق كرد، و او «فاطر» است و تو «فاطمه» هستى» همچنین پيامبر بزرگوار اسلام فرمود: «از آن جهت دخترم، «فاطمه» ناميده شد كه خداوند او را از آتش به دور نگه داشته است». امام على(ع) فرمود: «از آن جهت «فاطمه»، «فاطمه» ناميده شد كه خداوند دوستداران او را از آتش جهنم به دور نگه داشته است». ✅امام علی (ع) فرمود:«میدانی چرا فاطمه، فاطمه ناميده شده است؟»  عرض كردم: «برای اینکه تفاوتى باشد بين نام او و ديگر اسامى».  حضرت فرمود: «از آن جهت به اين اسم ناميده شده، كه خداوند تبارك و تعالى پيش از آفرينش موجودات به آنها علم داشت و مى دانست كه حضرت رسول (ص) در بين قبائل مختلف ازدواج خواهد كرد و آنان در وراثت اين مقام طمع خواهند كرد، لذا بعد از آنكه فاطمه متولد شد او را بخاطر فرزندانى كه از او متولد مى شوند فاطمه ناميد و اين منصب را در بين آنان قرار داد و با اين برنامه آنان را از آن چه كه در آن طمع كرده بودند محروم ساخت و بدين جهت فاطمه را فاطمه ناميد كه طمع آنان را از وراثت در اين امر قطع كند» 📚بحارالانوار، ج43، ص15. @mobahelegharn_21
💢فهمِ یک حدیث ✅امام محمد باقر (ع): يك حديث را اگر كاملا فهميده باشى، ارزشمندتر از هزار روايت است كه آن را براى نقل كنى 📚ترجمه معاني الأخبار،ج۱، ص ۵ @mobahelegharn_21
💢 این‌که در حدیثی آمده: «حضرت فاطمه(س) ده روز پس از رحلت پیامبر(ص)، مشتاق بود که سلمان فارسی را ببیند و فاطمه هنگام ملاقات، لباس برای پوشش داشت»، چگونه توجیه می‌شود؟ ✅ در برخی کتاب‌های شیعه نقل شده است؛ مانند «مهج الدعوات و منهج العبادات» سید ابن طاووس که باید به زیر توجه داشت: 1⃣ برخی از راویان این روایت، اسمی از آنها در منابع رجالی نیامده و هستند. از این‌رو، این روایت دارای سند نیست. 📚فرد مجهول: جعفر بن محمد بن بِشرَوَیه قَطّان، محمد بن إدریس بن سعید انصاری، داود بن رشید و ولید بن شجاع بن مروان.  2⃣ این روایت، را سید ابن طاووس به جهت این‌که حضرت زهرا(س) دعایی را برای رفع تب به سلمان فارسی تعلیم می‌دهد، «حرز حضرت فاطمه» نام‌گذاری کرده است 📚مهج الدعوات و منهج العبادات، ص 5. 3⃣این‌که حضرت فاطمه(س) مشتاق بود تا با سلمان فارسی دیدار کند، هیچ منافاتی با عصمت و عفّت‌ورزی آن‌حضرت ندارد؛ زیرا اگر به صدر و ذیل حدیث توجه شود به درستی فهمیده می‌شود که این دیدار ده روز پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) بوده و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به جهت این مصیبت غمگین و دل‌گرفته بودند و دوست داشتند سلمان فارسی -که این همه با پیامبر و با آن بزرگواران بوده و به گونه‌ای با آنها نزدیک بود و رفت و آمد داشته که جزو افراد خانواده آنها به حساب می‌آمد و حتی پیامبر در حقش فرمود: «سلمان منّا أهل البیت»- زودتر به ملاقات آنها برود و در غم و مصیبتشان شریک باشد؛ از این‌رو، وقتی حضرت علی(ع) سلمان را دید، او را مورد بازخواست قرار داد و فرمود: «اى سلمان! تو بعد از پیامبر خدا بر ما جفا کردى»، سپس سلمان را از این آگاه کرد که فاطمه(س) نیز مشتاق است او را ببیند و با تعلیم تحفه‌ای از بهشت او را مورد لطف خود قرار دهد. بنابراین، چنین اشتیاقی از جهت عرف متشرع قابل پذیرش است. 4⃣ اگر نگاهی دقیق به سیره نقل شده در منابع حدیثی و تاریخی پیرامون شکل حجاب و پوشش حضرت زهرا(س) شود، می‌توان به این نتیجه رسید که ایشان در هر موقعیتی و نزد هر نامحرمی حجاب و عفاف کامل را داشتند. 📚من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 467. @mobahelegharn_21
💢فاطمه وارد خانه شد و دید کنیز روی پای علی است و بین آنها کدورت پیش آمد! کدورت بین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر سر که به ایشان هدیه داد، در منابع شیعه هم آمده است! ✅داستان چیست؟ برخي كتابها، رواياتي نقل شده است كه نشان ميدهد، گاهي بين حضرت علي و همسرش فاطمه زهرا(س) پديد آمده، تا جايي كه باعث شده حضرت فاطمه نزد پيامبر شكايت كند، و پيامبر از ميان آنان رفع كدورت نمايد. قصه مذكور نيز يكي از آن روايت هاست كه از نقل شده است كه فرمود: من و جعفر بن ابي طالب به حبشه هجرت نموديم، من به قيمت چهار هزار درهم به جعفر هديه كردم، وقتي از حبشه به مدينه آمديم، جعفر آن را به حضرت عليهديه نمود، تا حضرت آن را خادم قرار دهد، حضرت علي را به منزل فاطمه آورد. در يكي از روزها، حضرت فاطمه وارد منزل شد، ديد سر حضرت علي در كنيز است ]گويا قلباً ناراحت شد و[ تصميم گرفت خدمت پيامبر برود و... ✅اصل ماجرا چیست؟ ذيل اين روايت در پاورقي بحارالانوار (ج 43، ص 147) آمده است: اصلاً به حبشه هجرتي نداشته است. بنابراين معلوم ميشود اين قصه ساختگي است. در طول حدود صد سال از حكومت اموي و عباسي (يعني تا دوره ثبت و ضبط اسناد در كتابها) دشمنان حضرت علي (ع)تا آن جا كه توانستند در نكوهش آن حضرت، حديث ساختند. طبيعي است كه حديث هايي هم جعل كنند تا نشان دهند نه تنها مردم بيرون از خانه از حضرت علي ناخشنود بودند، بلكه نزديكترين كسان وي، درون خانه هم از او رضايت نداشت. 📚زندگاني فاطمه زهرا ص33 هر چند بسيار طبيعي است كه بين صميميترين دوستان گاهي كدورتي پيش مي آيد، اما از نظر اعتقادات شيعه، علي و فاطمة زهرا(س) داراي مقام عصمت اند، و نسبت اختلاف بين آنها، آن هم بدان درجه كه كار به شكايت نزد پيامبر بكشد، با مقام و منزلت آنان سازگار نخواهد بود، لذا علامه مجلسي بعد از نقل يكي از اين روايات، به نقل از شيخ صدوق، مينويسد: اين روايت قابل اعتماد نيست، زيرا روش زندگي فاطمه و علي به گونه اي نبوده است كه ميان آنان رنجشي رخ دهد كه نياز به ميانجيگري پيامبر داشته باشد زيرا حضرت علي سيد وصيين و فاطمه زهرا سيده نسأ العالمين هر دو در حسن خلق به پيامبر اقتدا كرده بودند. 📚بحارالانوار، ص 147 @mobahelegharn_21
💢«فائضه» هاشمی!!!! روزنامه شرق به شخصی صفحه داده برای مصاحبه که املای اسم طرف را هم بلد نیست. #بهاره_رهنما #سلبریتی_های_بیسواد @mobahelegharn_21
💢 پرویز پرستویی پُست خود را حذف کرد!!! #سلبریتی_های_بیسواد @mobahelegharn_21
💢 قرار بر این‌ نیست "من" در جامعه اسلامی به #تنهایی رشد کنم! راه حل مبارزه و شیوه مواجه با بحرانهای دنیای مدرن تشکیل جامعه #مومنانه است. ✅ صفحه اینستاگرام👇 https://www.instagram.com/zadbar @mobahelegharn_21
💢 آیه 42 سوره آل عمران حضرت مریم را زنان عالم معرفى می کند، اما فاطمه(س) را سرور زنان عالم می دانند. ✅ مراد آيه شريفه، برترى حضرت مريم بر همه زنان جهان در است. اما حضرت زهرا(س) سرور زنان عالم در تمامی عصرها می باشند اين پاسخ هم مشابه قرآنى دارد و هم دليل روايى: الف. در قرآن مجيد آمده است كه خداوند درباره بنىاسرائيل فرمود: «و انى فضّلتكم على العالمين». 📚بقره آيه 47. در تفسير نمونه آمده است: «بديهى است منظور، برترى مؤمنان بنىاسرائيل بر مردم عصر خود بوده است». ب. در تفسير برهان روايتى از مفضل بن عمر نقل شده است كه مىگويد: به امام صادق(ع) عرض كردم: مرا خبر ده از قول پيامبر خدا(ص) درباره فاطمه كه فرمودند: «او سرور زنان جهانيان است». آيا او سرور زنان عصر خويش است؟ امام(ع) فرمودند: «مريم سرور زنان جهان در عصر خود بود، اما فاطمه(س) سرور همه زنان از آغاز تا پايان است». @mobahelegharn_21
💢روحیه زنان را با از بین نبرید ✅زن در میدان کربلا نقش مرد را کامل میکند و جهاد او را به اتمام می رساند. برای آنکه زن بتواند این رسالت را به دوش بگیرد و برای سنگینی آن آماده شود، باید او را پرورش داد. ما نمی توانیم با زن آنگونه که برخی از مردم برخورد میکنند، مواجه شویم. فی المثل نباید پس از ، اگر کودک دختر بود، همه خانه را ناراحتی فرابگیرد؛ نباید زن را در خانه خوار و ذلیل کرد؛ نباید برادر را بر خواهران کرد؛ نباید روحیه زن را تضعیف کرد. ✅بسیاری اوقات زنان زیر فشار شوهران هستند. در برخی با زن به مثابه ابزار تولیدمثل برخورد می شود. در مناطق دیگر او را ابزاز لذت جویی یا تابلویی هنری میدانند که مرد میخواهد آنرا همیشه در برابر خود قراردهد. با این برخوردها روحیه زن را از او میگیریم، گوهر وجودی او را می گیریم و به او ثابت می کنیم که نمیتواند رسالتی را بعهده داشته باشد و هیچ امتیازی جز بهره جنسی و زیبایی و خدمت کردن به مرد ندارد. بدین ترتیب، ما با این روحیه زن را از بین می بریم، در حالیکه رسول خدا'ص' می فرمود: "بهترین فرزندان شما دختران هستند." پیامبر'ص' دست فاطمه'س' را می بوسید.... 📚کتاب سفر شهادت امام حسین'ع' پیشرو اصلاحگری، بند ۱۷۴ 👇 @mobahelegharn_21
💢گردنبند با برکت ✅پيرمرد فقیري خدمت رسول الله رسيد و درخواست کمک کرد. حضرت محمد(ص) فرمودند: «اكنون چيزي ندارم ولي برو به خانه ي دخترم فاطمه.» پيرمرد به خانه ي حضرت فاطمه(س) رفت و گفت: «فقيري هستم که خدمت پدرت رسيدم، مرا به سوي شما راهنمائي نمود. اي دخت پيامبر! گرسنه‌ام، سيرم كنيد. برهنه‌ام، پوششي به من بدهيد، فقيرم، چيزي به من عطا نمائيد.» حضرت فاطمه كه هيچ غذائي در خانه سراغ نداشتند، گردنبند خود را به فقیر دادند و فرمودند: «این گردنبند را بفروش و زندگي خودت را با آن اصلاح كن.» پيرمرد برگشت و جريان را خدمت رسول الله عرض كرد. عمار ياسر به پیرمرد گفت: «من اين گردنبند را به بيست دينار و يك لباس و يك حيوان سواري و غذایی كه سيرت كند مي‌خرم.» پيرمرد گردنبند را به عمار فروخت. عمار، گردنبند را از پيرمرد گرفت و خوشبو نمود و در پارچه اي گذاشت و به غلامش گفت: «اين گردنبند را برای فاطمه ببر. تو را هم به فاطمه بخشیدم.» حضرت فاطمه(س) علیها گردنبند را گرفتند و غلام را آزاد نمودند. هنگامي كه غلام به آزادي رسيد خنديد. علت خنده اش را پرسيدند. جواب داد: «خنده من از برکت اين گردنبند است! گرسنه اي را سير كرد. برهنه اي را پوشانيد و تهيدستي را بي نياز كرد و غلامي را آزاد نمود. و با این وجود باز هم نزد صاحبش برگشت!» 📚بحارالانوار ، ج۴۳، ص ۵۶ @mobahelegharn_21
💢فاطمه وارد خانه شد و دید کنیز روی پای علی است و بین آنها کدورت پیش آمد! کدورت بین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر سر که به ایشان هدیه داد، در منابع شیعه هم آمده است! ✅داستان چیست؟ برخي كتابها، رواياتي نقل شده است كه نشان ميدهد، گاهي بين حضرت علي و همسرش فاطمه زهرا(س) پديد آمده، تا جايي كه باعث شده حضرت فاطمه نزد پيامبر شكايت كند، و پيامبر از ميان آنان رفع كدورت نمايد. قصه مذكور نيز يكي از آن روايت هاست كه از نقل شده است كه فرمود: من و جعفر بن ابي طالب به حبشه هجرت نموديم، من به قيمت چهار هزار درهم به جعفر هديه كردم، وقتي از حبشه به مدينه آمديم، جعفر آن را به حضرت عليهديه نمود، تا حضرت آن را خادم قرار دهد، حضرت علي را به منزل فاطمه آورد. در يكي از روزها، حضرت فاطمه وارد منزل شد، ديد سر حضرت علي در كنيز است ]گويا قلباً ناراحت شد و[ تصميم گرفت خدمت پيامبر برود و... ✅اصل ماجرا چیست؟ ذيل اين روايت در پاورقي بحارالانوار (ج 43، ص 147) آمده است: اصلاً به حبشه هجرتي نداشته است. بنابراين معلوم ميشود اين قصه ساختگي است. در طول حدود صد سال از حكومت اموي و عباسي (يعني تا دوره ثبت و ضبط اسناد در كتابها) دشمنان حضرت علي (ع)تا آن جا كه توانستند در نكوهش آن حضرت، حديث ساختند. طبيعي است كه حديث هايي هم جعل كنند تا نشان دهند نه تنها مردم بيرون از خانه از حضرت علي ناخشنود بودند، بلكه نزديكترين كسان وي، درون خانه هم از او رضايت نداشت. 📚زندگاني فاطمه زهرا ص33 هر چند بسيار طبيعي است كه بين صميميترين دوستان گاهي كدورتي پيش مي آيد، اما از نظر اعتقادات شيعه، علي و فاطمة زهرا(س) داراي مقام عصمت اند، و نسبت اختلاف بين آنها، آن هم بدان درجه كه كار به شكايت نزد پيامبر بكشد، با مقام و منزلت آنان سازگار نخواهد بود، لذا علامه مجلسي بعد از نقل يكي از اين روايات، به نقل از شيخ صدوق، مينويسد: اين روايت قابل اعتماد نيست، زيرا روش زندگي فاطمه و علي به گونه اي نبوده است كه ميان آنان رنجشي رخ دهد كه نياز به ميانجيگري پيامبر داشته باشد زيرا حضرت علي سيد وصيين و فاطمه زهرا سيده نسأ العالمين هر دو در حسن خلق به پيامبر اقتدا كرده بودند. 📚بحارالانوار، ص 147 @mobahelegharn_21
💢چگونه ادعای تشیع می‌کنید ✅یک نفر از شهری دور، نزد امام صادق علیه‌السلام آمد. امام صادق از او پرسیدند: «احوال شیعیان ما در آن منطقه چگونه است؟» آن مرد به نیکی از شیعیان یاد کرد و گفت: «دوستان خوبی داریم و بسیار مردم خوبی هستند.» امام صادق پرسیدند: «آن‌هایی که این قدر تعریفشان می‌کنی، چه‌قدر به فقیرها رسیدگی می‌کنند؟ به عیادت فقرا می روند؟ اغنیای آنها به فقرا انفاق می‌کنند؟» مرد پاسخ داد: «شما از رفتاری می‌گویید که در دوستان ما نیست!» امام صادق علیه السلام فرمودند: «اگر این گونه نیستند، پس چگونه ادعا می‌کنند که شیعه‌ی‌ ما هستند!؟» 📚بحار الانوار - ج۶۸ - ص ۱۶۸ @mobahelegharn_21
💢 اول فهمیدن، بعد گریه کردن @mobahelegharn_21
💢به همین سادگی... پیامبر اسلام: به خدايى كه در اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شويد، مگر اين كه يكديگر را دوست بداريد. آيا مى خواهيد شما را به چيزى راهنمايى كنم كه با انجام آن، يكديگر را دوست بداريد؟ كردن بين يكديگر را رواج دهيد. 📚مشكاة الانوار فی غرر الاخبار، ص 123 @mobahelegharn_21
💢 در اسلام بوجود آمدن رعد و برق و شلاق است!! که به دستور خدا به ابرها میزنند! در حدیث آمده که امام صادق به اصحاب گفت: رعد و برق صدای فرشته ها بر ابرهاست!؟ این خرافات را باور کنیم؟ 📚من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 525 ✅نکته اول پیش از تحلیل و فهم هر جمله یا حدیث باید و اعتبار آن مورد بررسی قرار گیرد: در مُرسل چنین آمده است: ابوبصیر از امام صادق(ع) در مورد صداى رعد پرسید؟ آن‌حضرت فرمود: «آواى رعد همچون است که چوپانان و شتربانان براى راندن و بازداشتن شتران به صورت "‌هاى هاى" از گلو خارج می‌کنند»، ابوبصیر پرسید: فدایت گردم برق چه حالتى دارد؟ فرمود: «برق به منزله تسمه و دوال است که با آن ابرها را می‌زنند و می‌رانند به جایى که خداوند عزّ و جلّ مقدّر فرموده تا باران در آن‌جا فرو بارد». دیگری نیز شبیه این روایات به صورت «رُوِیَ» و مرفوع درباره صدای رعد و برق شده است. همچنین مشابه این روایات در منابع تفسیری و روایی از رسول خدا(ص) نیز نقل شده است. در نتیجه از روایی این حدیث محل بحث است. 📚الجامع لأحکام القرآن، ج 1، ص 217 ✅نکته دوم در صورتی که از مبحث سندی و روایی آن صرف نظر کنیم: در این‌گونه ، ظاهر آنچه گفته شد مراد نیست، بلکه تنها از باب مثال و تشبیه است. به عبارت دیگر، در جامعه آن روز که هیچ نسبت به عوامل و اسباب طبیعی و غیر طبیعی رعد و برق وجود نداشت، امامان(ع) با این تعابیر خواسته‌اند از نیروهای ناپیدا و ناشناخته خبر دهند و خدا را به رخ مردم بکشند.  ✅نتیجه گیری: با این وجود، نسبت دادن بسیاری از امور به امور ماورائی، نافی عوامل طبیعی آن نیست؛ چنان‌که در احادیث فراوان از و فرشتگان شب و روز و فرشته و فرستادگانى که براى یارى رساندن به مؤمنان گسیل و سبب آرامش خاطر آنان می‌شوند، سخن رفته است. @mobahelegharn_21
💢 انتظار ما از دین @mobahelegharne21
💢همه پیغمبران به توحید دعوت کرده‌اند، ولی من به شرک 🔸گفتند مرحوم شیخ جعفر شوشترى، یک روز رفت بالاى منبر و گفت: ایها الناس! همه پیغمبران آمده‌اند شما را به توحید دعوت کرده‌اند، من آمده‌ام شما را به شرک دعوت مى‌کنم. بعد گفت: همه پیغمبران آمده‌اند گفته‌اند فقط خدا را بپرستید، فقط براى خدا کار کنید، من مى‌گویم یک کمى هم براى خدا کار کنید، یعنى همه کارهایتان خالصانه براى غیر خدا نباشد. 🔹انسان در برخى از کارها خدا را وسیله قرار مى‌دهد براى خواسته‌هاى نفسانى خودش. این گونه کارها و لو در آن «خدا» وسیله است و هدف نیست امّا باز یک نوع رفتن به در خانه خداست؛ مى‌روم به در خانه خدا امّا براى مشکلات دنیا. 🔸شک ندارد که این خودش نوعى شرک است، یعنى پرستشى است که خدا از هدف بودن خارج، و وسیله شده است براى خواسته نفسانى. ولى خداوند متعال این نوع شرک‌ها را که شرک‌هاى خفىّ است به نوعى از انسان مى‌پذیرد، یعنى همان چیزى را که انسان مى‌خواهد به او مى‌دهد. 🔹در آخرت هم همین‌طور است. اگر انسان عبادت را انجام بدهد براى خواسته‌هاى اخروى، خداى متعال همان خواسته‌هاى اخروى را به او مى‌دهد، امّا این، عبادت به معناى واقعى عبادت و پرستش خدا که خدا پرستش شده باشد نیست. 🔸خدا آن وقت پرستش شده است که خدا براى خود خدا پرستش شده باشد، یعنى پرستش حقیقى و اخلاص حقیقى فقط و فقط آن است. 📚 فطرت، ص195-193 @mobahelegharn_21
💢خوشرویی با دوست و دشمن ✅حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليها: خوشرويى با مؤمن، موجب دستيابى به بهشت مى‌شود و خوشرويى نسبت به دشمن، انسان را از عذاب آتش حفظ مى‌كند. 📚بحارالانوار، ج ۷۳، ص ۴۰۱ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایت پدر بهار از ماجرای عجیب حمله سگ در لواسان: صاحبان سگ‌هایی که در لواسان به دخترم حمله کردند می‌گفتند چرا به سگ لگد میزنی! @mobahelegharn_21
💢 فیاض: «تاک‌شو»های تلویزیون همجنس‌گرایانه است ابراهیم فیاض، مردم‌شناس و عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: 🔹سلبریتی‌گرایی وقتی بوجود می‌آید که جامعه دچار فرمالیسم شده باشد. در چنین جامعه‌ای محتوا تکراری است و همه فرآیندها نیز مدام تکرار می‌شوند، بنابراین به ناچار فرم‌ها عوض می‌شوند. 🔹دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه نیز فرمالیست شده و محتوایی ندارند و تمام خلاقیت خود را به سمت فرم برده‌اند. 🔹جامعه فرم زده مدام به دنبال کسانی می‌گردد که فرم‌ها را برایش شکل دهند و سلبریتی‌ها از اینجا وارد جامعه می‌شوند. 🔹در تاریخ گذشته نیز ما این فرمالیسم را داشته‌ایم. 🔹در زمانه فعلی مساله غربگرایی هم به این فرمالیسم دامن زده است. 🔹(درباره ساختار برنامه‌های مبتذل درباره ترویچ سلبریتی‌ گرایی) یکی نمونه از این برنامه‌ها «تاک شو»ها هستند که همگی غربی هستند. 🔹سیاست ما در این دهه‌های اخیر را سلبریتی‌ها تعیین کرده‌اند. این روند از دوم خرداد ۱۳۷۶ به بعد معمول شد. 🔹سرمایه داری مغز متفکر نمی‌خواهد و به دنبال سلبریتی است. 🔹افسار سیاست امروز ایران در دستان اقتصاد سرمایه‌داری پست مدرن است. 🔹سیاست امروز ما مقولات جامعه را بدن‌مند کرده است. فلان سلبریتی مرد که مجری برنامه‌ای است فلان سلبریتی بازیگر را دعوت کرده و در برنامه به او می‌گوید که تو هر روز خوش‌پوش‌تر و تودل‌بروتر می‌شوی؟تاک‌شوهای تلویزیون دقیقا در حال ترویج همجنس‌گرایی است. 🔹مجری‌های امروز سلبریتی شده صدا و سیما همه چهره‌ای زنانه دارند و کلامشان عشوه‌گرانه است و مدام هم بازتولید می‌شوند. پیشتر مهران مدیری، محمدرضا گلزار، رضا رشیدپور و اکنون علی ضیا. 🔺این ساختار دارد ما را به سمت همجنس بازی هدایت می‌کند. این مجری‌های عشوه‌گر جامعه ما را غربی‌تر از غرب کرده‌اند. جامعه امروز غرب بسیار عفیف‌تر از جامعه ماست. 🔹دوره‌ای را پیشبینی می‌کنم که ما از سلبریتی گذر کرده‌ایم اما هیچ گروه مرجعی نخواهیم داشت. 🔹جلیقه زردها در فرانسه که مرجع مردم شده‌اند همه متفکرند. سلبریتی‌ها آخرین سوژه‌های مبتذل هستند. 🔹صدا و سیما امروز به شدت در حال سقوط است چون سلبریتی‌ها از بیان می‌روند. همیشه انقلاب‌های جمهوری خواهی نیز از فرانسه شروع شده است. 🔹صدا و سیمای ما اگر می‌خواهد زنده بماند باید این سلبریتی‌گرایی را به سمت نشان دادن نخبه‌های علمی بویژه از میان نسل جدید ببرد. @mobahelegharn_21
4_5917970407058572741.mp3
17.35M
✅موضوع: کارکردهای اجتماعی دین آیا دین توان حل دنیای مدرن را دارد؟ @mobahelegharn_21
💢 بعضی مثل موش زندگی میکنند! @mobahelegharn_21
💢افزودن "گُل" به توتون برای شادی‌آور کردن قلیان رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر "گل" به مواد توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت: همین موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است. @mobahelegharn_21
💢انقلاب برای و مجانی! میگویند: خوب بود، مردم را فریب دادند تا خودشان به حکومت برسند. چگونه مردم را دادند؟ سلطنت طلبها می آورند: آیت الله خمینی به مردم آب و مجانی، مسکن و اتوبوس رایگان داد و مردم طبقه ضعیف و پایین شهر فریب خوردند! در مجموع وعده های این چنینی را فریب مردم و انقلاب میدانند. ✅اولا بار این وعده در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ توسط موقت، عباس امیر انتظام با قیدی قابل تأمل اعلام می گردد:" برای کم درآمدها آب و برق مجانی می گردد." یعنی بعد از پیروزی انقلاب این مجانی شدن مطرح شد. خنده دار نیست که اول مردم در ۲۲ بهمن میکنند و بعد تازه فریب شعاری را میخورند که ۱۶ روز بعد در ۸ اسفند داده شده است!!!!!! ✅ثانیا؛ به دروغ میگویند امام، اولین بار در ۱۲ بهمن سال۵۷ در بهشت زهرا(س) این وعده را داد اما با این حال این نیز یک چون مردم حدود یکسال از ۱۹ دی ۵۶ در خیابان بودند. ✅اما امام اولین بار چه زمانی این حرف را مطرح میکند: در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند سال ۵۷، قبل از ترک تهران به مقصد قم با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و بالا رفتن انتظارات مردم و قول و قرارهای بعضی سران و رهبران انقلاب بعد از اعلام دولت موقت، خطاب به ملت ایران می‌فرمایند: «من به دولت راجع به کردن آب و برق و بعضی چیزهای دیگر برای کم‌بضاعتی که در اثر تبعیضات خانمان‌ برانداز رژیم شاهنشاهی دچار محرومیت شده‌اند و با برپایی حکومت اسلامی به امید خدا این محرومیت‌ها برطرف خواهد شد، سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد.» 📚صحیفه امام، ج۶، ص۲۶۲ نخستین بار امام هم پس از پیروزی انقلاب این مساله را مطرح میکنند و در خود از کلمه (فعلا و طبقات کم بضاعت) استفاده میکنند؛ یعنی این یک وعده عمومی برای همه نبود که امروز اینگونه جلوه میدهند. ✅ در مجموع در دو تاریخ دیگر؛ یعنی ۱۰ و ۱۱ اسفند ۵۷ (بعد از پیروزی انقلاب) در قم مجددا امام به این موضوع میپردازند؛ آدرس جهت مطالعه: 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۷۳ 📚صحیفه امام، ج۶، ص ۲۹۷ ✅ از طرف دیگر؛ باوجود اسناد بالا، میکنیم، امام و انقلابیون چنین وعده ای داده باشند، که مدام میگویند مردم در زمان شاه در رفاه زندگی میکردند و فی المثل گرانی نبود، چقدر پایین شهری و فقیر داشت که حاضر شدند آب، برق، اتوبوس یا مسکن مجانی خون بدهند تا یک نظام سرنگون شود؟ این وعده اگر مورد پذیرش آن دوره قرار گرفته است، در نتیجه خودتان ناخواسته اعتراف میکنید که وضعیت زندگی مردم خوب نبوده است. ✅ یک نظام سیاسی قوی بود. ارتش، ساواک، پشتوانه نفت، دربار و آمریکا پایه ها و بازوان قوی این رژیم بودند، چنین نظامی با این وعده ها نمیشود، عمق فاجعه در جامعه عصر پهلوی فراتر از این ساده انگاری هاست. @mobahelegharn_21