فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وزیر ارتباطات:
وزیرم اما خودم #نان و مايحتاج خانه ام را می خرم /شنیده ام برخی از مدیران #استانی برای خانواده شان #ماشین اختصاصی و راننده دارند.
@mobahelegharn_21
هدایت شده از گسترده پُربازده اُفق
فال حافظ(1).apk
4.99M
🔆دکلمهصوتیتمام غزلها با صدای رویایی؛
🔆تور مجازی به همراه متن خوانا و خطزیبا؛
🔆محیطی ساده و کاربریآسان؛
🔆دارایتفسیر و توضیحاتگویا؛
👌به امید یه دنیا عشق و خوشی، کاملا رایگان دانلود کن👌
#اصل_ماجرا
💢گردشگران عرب و دختران ایرانی
#امیر_هاشمی_مقدم
چندی است مطالبی درباره گردشگران عرب که به ایران آمده و دختران ایرانی را #صیغه میکنند، در شبکههای مجازی، بحث برانگیز شده است. تازهترین کلیپ، چند اسکناس ایرانی را نشان میدهد که در کنار دینارهای عراقی جای گرفته و مردی که از بیارزشی ریال ایرانی و ارزان بودن گردش و زنان صیغهای ایرانی سخن میگوید. هیچ تصویری از این مرد نشان داده نمیشود و هیچ نشانهای هم از اینکه این فیلم در کجا و به دست چه کسی ضبط شده در دسترس نیست. به #سخن دیگر، هر کسی میتواند این فیلم را ضبط و برای توهین و تحریک ایرانیان، آنرا پخش کرده باشد. و اتفاقا چقدر هم کارش را خوب انجام داده است!
این بحث البته چند سال پیش برای نخستین بار بهصورت #جدی وارد فضای مجازی ایرانیان گردید. هنگامی که عکسی از یک زن برهنه و چند مرد عرب در خانهای منتشر شد و کسانی همچون محمد نوریزاد مدعی شدند در مشهد است که آن دختر ایرانی همزمان خود را در اختیار چند مرد عرب میگذارد. در آن #عکس هم هیچ نشانهای مبنی بر درستی و نادرستی آن ادعاها در دست نبود؛ اما تقریبا همه ایرانیان آنرا باور کرده و خشمگین شده بودند.
نتیجهای که از اینگونه بحثها به دست میآید، #نفرت ایرانیان از گردشگران عرب خواهد بود که میتواند به شیوههای گوناگون، خود را نشان دهد: از برخوردهای نادرست با گردشگران عرب گرفته تا افزایش درخواست برای پیشگیری از ورود این گردشگران به کشور.
اما به چند #دلیل چنین خشمی نادرست بوده و پیامدهای زیانباری نه تنها برای گردشگریمان، بلکه برای کل کشور خواهد داشت.
نخست اینکه با توجه به تحریمهای غرب علیه ایران، گردشگران غربی بسیار اندکی به ایران میآیند و گردشگری ورودیمان فعلا دلخوش به همین #گردشگران کشورهای همسایه است. برخورد نامناسب با این گردشگران، اوضاع گردشگریمان را از اینی که هست هم بدتر خواهد کرد. آنچنانکه بالا رفتن برخی از دیوار سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای مشهد را تا مرز ورشکستگی پیش برد.
دوم، باور و پذیرش این کلیپها از سوی بسیاری ایرانیان، به خودی خود خطرناک است. کمتر کسی درباره درستی یا نادرستیشان پرسشگری کرده و عموما بدون اثبات، آنرا پذیرفتهاند.
هر دختری که کنار #مردی عرب باشد، لزوما ایرانی نیست و هر کسی هم از چند تا اسکناس ایرانی فیلم بگیرد، لزوما در ایران نیست.
سوم، بیشتر گردشگران عرب، به همراه خانواده خود به #ایران میآیند و امکان رفتارهای ناهنجار برایشان اندک است. شمار #گردشگران عرب مجرد بیگمان بسیار کمتر از گردشگران خانوادگی است.
چهارم، #گردشگران و زائران ایرانیای که به کشورهای عربی، بهویژه عراق و عربستان میروند، بسیار بیشتر از گردشگران عربی است که به ایران میآیند. برخورد #نامناسب با گردشگران عرب ورودی، میتواند واکنشی همسان با زائرانمان در کشورهای عربی در پی داشته باشد.
پنجم، بیشتر گردشگران عرب، #شیعیانی هستند که چشم امیدشان به ایران است.
نگاه عمدتا منفیای که به اعراب کشورهای دیگر وجود دارد، باعث شده #عشق و علاقه فراوان اعراب شیعه به ایران دیده نشود. برای نمونه، بسیاری از شبکههای اجتماعی ما، همسویی تلویحی حیدر العبادی با تحریمهای امریکا علیه ایران را دیدند، اما اعتراضات #گسترده عراقیها علیه این سخنان و حمایتشان از ایران را ندیده یا نادیده گرفتند. #نزدیکی این گروه از اعراب به ایران، مایه نگرانی دشمنان ایران است و بنابراین از هیچ تلاشی برای تفرقهافکنی در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.
ششم، آیا #میلیونها گردشگر ایرانی که به تایلند، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و... میروند، صد درصد برای گردشگری تاریخی یا طبیعتگردی است؟ اگر تایلند را به خاطر شرایط #ویژهاش در این زمینه نادیده بگیریم، درباره گردشگران ایرانی در دیگر کشورها، بهویژه کشورهای مسلمان چه؟ نگارنده دستکم چهار سال است #گردشگران ایرانی در ترکیه را بهطور علمی بررسی میکند. اگرچه بیشترشان برای خرید، تفریح ساحلی، بازدید از بناهای #تاریخی و فرهنگی و... به این کشور میآیند، اما بخش قابل توجهی از آنان هم در مکانهایی ویژه در ترکیه، به دنبال رفتارهای دیگری هستند. اتفاقا جامعه ترکیه در دین، افراطیتر از ایران است. چرا به این رفتار #گردشگران ایرانی خرده نمیگیریم؟
پایبندی تنها ویژه زنان ایرانی است و زنان دیگر کشورها و مردان ایرانی از این پایبندیها آزادند؟
اینها به معنای نادیده گرفتن رفتارهای ناهنجار #گردشگران عرب در ایران نیست؛ اتفاقا باید بر رفتار آنان و هتلها و خانههایی که اجاره میکنند بیشترین نظارت صورت بگیرد. اما حجم #واکنش باید با مواردی همچون اعتبار سند و مدرک، گستردگی پدیده، پیامدهای واکنش و... نیز همخوانی داشته باشد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اصل_ماجرا
💢 اولین بار چه کسی با استناد به یک #عکس ماجرای #صیغه_زنان مشهدی را مطرح کرد؟
@mobahelegharn_21
#فهمیدن_محرم
💢«حُر» تا قبل از «حُر» شدن
در آخرین روزهای ماه ذی الحجه، سپاه هزار نفری «حُر بن یزید ریاحی» به قافله امام حسین علیه السلام رسید.
امام حسین از او پرسیدند:
«با مایی یا ضد ما؟!»
حُر پاسخ شد:
«بر ضد شما! آمده ام تا شما را به کوفه نزد ابن زیاد ببرم»
امام حسین فرمودند:
«به کوفه نمی آیم و بر می گردم»
ولی «حُر» با بازگشت امام حسین مخالفت کرد و گفت:
«تا رسیدن دستور جدید، حق بازگشت ندارید»
«حُر» ، نامه ای به ابن زیاد نوشت و کسب تکلیف کرد.
ذخیره آب سپاه «حر» تمام شده بود و امام حسین دستور دادند به سپاه دشمن آب بدهند و حتی اسب های سپاهیان را نیز سیراب کنند!!
«طرماح بن عدی» به امام حسین گفت:
«بهتر است قبل از اینکه سپاه کامل دشمن برسد، همین جا با سپاه هزار نفری حُر بجنگید!»
امام حسین قبول نکردند و فرمودند:
«ما با حُر قراری گذاشتیم که از آن تخلف نخواهیم کرد.»
ابن زیاد ، پاسخ نامه حُر را داد:
«حسین بن علی را در جایی که آب و آبادی نباشد نگه دار تا سپاه عمر سعد برسد»
حُر ، به دستور عمل کرد و امام حسین ، روز دوم محرم، به کربلا رسید.
امام حسین می خواست که در قریه نینوا توقف کند، اما «حُر» اجازه نداد و امام حسین مجبور به توقف در کربلا شد.
زهیر بن قین به امام حسین گفت:
«تا جمعیت دشمن اندک است، بیایید با آنها بجنگیم.»
امام حسین پاسخ دادند:
«تا آنها جنگ را آغاز نکنند ، من شروع کننده جنگ نخواهم بود.»
با رسیدن عمر سعد ، مأموریت حُر به پایان رسید. حُر توانسته بود از بازگشت امام حسین جلوگیری کند و او را در منطقه ای بی آب و علف متوقف نماید.
صبح روز عاشورا، حُر نزد امام حسین آمد و گفت:
«من همان کسی هستم که آن کارها را کردم! آیا راه توبه باز است؟!»
امام حسین علیه السلام بدون یادآوری گذشته فرمودند:
«بله! توبه ات قبول است. بشارت می دهم تو را به این که هم در این دنیا هم در آخرت، حُر و آزاده هستی»
📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۳۶
📚تاریخ طبری ، جلد ۵ ، صفحه ۴۰۱
📚انساب الاشراف ، جلد ۳ ، صفحه ۱۶۹
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#امروز_روز_مباهله
💢منابع #اهل_سنت: شان نزول آیه مباهله اهل بیت هستند و جان و نفس پیامبر، علی(ع) است
@mobahelegharn_21
#امروز_روز_مباهله
💢عیدی فراموش شده...
✅بدون شک یکی از لحظات مهم تاریخی در اثبات #حقانیت اهل بیت روز #مباهله می باشد که متاسفانه با آن کمتر پرداخته میشود.
✅اصل ماجرا؟
پیامبر نامهای به اسقف #نجران نوشت و در آن نامه از ساکنان نجران خواست که اسلام را بپذیرند. #مسیحیان برای مذاکره با پیامبر هیاتی سه نفره به مدینه فرستادند و در نهایت اسلام را نپذیرفتند و قرار شد در روز مشخص #مباهله کنند.
✅معنای مباهله؟
«مباهله» یعنی یکدیگر را لعن و نفرین کردن. «بَهَلَهُ اللهُ» یعنی خدا او را لعنت نماید و از رحمت خویش دور کند.
✅واقعه #مباهله و شرط حضور؟
بامداد روز مباهله، حضرت رسول(ص) به خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) آمد. دست امام حسن(ع) را گرفته و امام حسین(ع) را در آغوش گرفت، و به همراه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای مباهله، از مدینه بیرون آمد. چون نصارا آنان را دیدند، ابوحارثه پرسید که اینها کیستند که با او همراهند؟ پاسخ شنید:
آن که پیش روی اوست، پسر عموی او و شوهر دخترش و محبوبترین خلق نزد اوست؛ آن دو طفل، فرزندان اویند از دخترش؛ و آن زن، فاطمه دختر اوست که عزیزترین خلق، نزد اوست.
پیامبر(ص) برای مباهله، به دو زانو نشست. سید و عاقب، پسران خود را برای مباهله برداشتند. ابوحارثه گفت: به خدا سوگند چنان نشسته است که پیغمبران برای مباهله مینشستند، و سپس برگشت. سید گفت: کجا میروی؟ گفت: اگر محمد بر حق نبود چنین بر مباهله جرأت نمیکرد و اگر با ما مباهله کند پیش از آنکه سال بر ما بگذرد، یکنصرانی بر روی زمین نخواهد ماند.
در روایتی دیگر آمده است که وی گفت: من صورتهایی را میبینم که اگر از خدا درخواست کنند کوهی را از جای خود بركَنَد، هر آینه کنده خواهد شد. پس مباهله مکنید که هلاک میشوید و یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند
✅فرار نجرانی ها
سپس ابوحارثه نزد پیامبر آمد و گفت: ای ابوالقاسم! از مباهله با ما درگذر و با ما مصالحه کن بر چیزی که قدرت ادای آن را داشته باشیم. پس، حضرت با ایشان مصالحه نمود که هر سال، دو هزار حلّه بدهند که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد، و نیز اگر جنگی با یمن روی دهد، سی زره، سی نیزه و سی اسب را به مسلمانان، عاریه دهند، و پیامبر(ص)ضامن برگرداندن این ابزار خواهد بود. پس از نوشتهشدن صلحنامه آنان برگشتند.
📚الزمخشری، محمود، الکشاف، ۱۴۱۵ ق، ج۱، ص۳۶۸.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فهمیدن_محرم
#منافقان_باهوش و #مردم_جاهل
💢احمقها سواری میدهند
باید توجه داشت که هراندازه احمق زیاد باشد ، بازار #نفاق داغ تر است
مبارزه با احمق و حماقت، مبارزه با نفاق نیز هست، زیرا احمق، ابزار دست منافق است.
قهرا مبارزه با احمق و حماقت، خلع سلاح کردن منافق و شمشیر از دست منافق گرفتن است
#شهید_مطهری
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢ماجرای مباهله چیست؟
امروز، روز #حقانیت_اهل_بیت است.
روز مباهله بنا بود مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف را که دروغگوست، عذاب کند.
در سوره آل عمران آیه ۶۱ آمده است: «فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ»
«هر گاه بعد از علم و دانشى که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانى با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما #زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر #دروغگویان قرار دهیم.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تا_محرم
💢 امسال محرم کدام هیات برم؟
خلاصه بی مقدمه و اضافه و افاصه گویی باید گفت: #هیات امام حسین(ع) یک هدف غایی دارد و آن چیزی نیست جز #تربیت انسان!
حال سوال این است؛ محرم امسال به کدام #هیات بروم؟
تنها بخشی از این هدف بزرگ یعنی تربیت انسان با #روضه و سینه زنی امکان پذیر است زیرا که این دو در #روح و #جان انسان مستقیما اثر میگذارند.
دو جریان مقابل هم در این سالها با افراط و تفریط به #شکل و روشهای عزاداری پرداخته اند.
جریانی که #عزاداری را برای عزاداری میخواهد، و در آن سَبک، آهنگ و شکل عزاداری بر #محتوا ارحجیت دارد.
جریان دوم که سراسر از #شور_متعارف هم خارج است و صرفا بر محتوا تاکید دارد.
اما سوال کماکان پابرجاست، امسال #محرم کدام نوعِ از هیات را انتخاب کنم؟
باید به هیاتی رفت که در آن مخاطب هم خوب #سینه بزند و هم یاد بگیرید که در مقابل #ظالم سکوت نکند، حالا ظلم به همسایه باشد یا #ظلم به مردم میانمار.
باید به هیاتی رفت که هم در آن روضه شنید و اشک ریخت، و هم نسبت به #جامعه و نیازهای آن بی تفاوت نبود، باید با همان هیات دست #فقیر یا نوعروسی را گرفت و یا برای آن کارگر از کارافتاده کاری کرد.
هیاتها، مردمی ترین شکل #تجمع هستند، از این #تجمع بزرگ باید جهت تربیت انسانِ حاضر در جامعه بهره برد.
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59