eitaa logo
رادار انقلاب
28.8هزار دنبال‌کننده
28.5هزار عکس
48.4هزار ویدیو
146 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مسولین این تصویر را #قاب کرده و بر سر دَر محل کارشان نصب کنند. بهترین جوانان این #مرز و #بوم اینگونه در خط مقدم ایستادگی کردند. #گردان_کمیل @mobahelegharn_21
💢 دمای ۵۰ درجه و بستن پوتین به زانو، روحیه ای که بعد از #جنگ توسط خاوری ها و آقازاده ها #ذبح شد! @mobahelegharn_21
💢قتل حسین، قربةً إلى الله ✅امام سجاد (ع): هیچ روزی سخت‌تر از روز حسین (ع) نبود؛ سی‌هزار نفر از که خود را از اُمّت اسلام می‌دانستند، بر او هجوم آورند و همهٔ آنها از ریختن خون او، قصد قربت به بزرگ را در سر داشتند! 📚امالی شیخ صدوق، ص۴۶۲ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 علی(ع)، در نامه خود به‌ حسن(ع) او را از و قرار دادن باز میدارد، چگونه است که شیعیان امروز برخلاف علی(ع) مدعی توسل و شفاعت هستند؟ ✅مسئله شفاعت از شیعه و برگرفته از نص قرآن کریم است. بنابراین، با توجه به ادله شفاعت، نفی شفاعت امکان ندارد و اگر آیات یا روایاتی در نفی آمده است، باید آن‌را با در نظر گرفتن دیگر آیات و روایات معنا کرد. اما این‌که مراد امام علی(ع) از این عبارت که «خداوند تو را مجبور به برگزیدن شفیع نکرده است» چیست؟ چند در معنای کلام حضرت وجود دارد که به برخی از آنها، اشاره می‌شود: 1. منظور از شفیعی که در این‌جا نفی شده است؛ است که در شفاعت، مستقل است. 2. احتمال دیگر این است که امام علی(ع) از نفی شفیع، شفیعی است که حاجب و مانع از ارتباط مستقیم انسان با باشد. 3. احتمال نیز وجود دارد که برخی مطرح کردند و آن این‌که ممکن است مراد حضرت(ع) نفی لزوم و ضرورت پناه بردن به است. 📚تحریر تمهید القواعد، ص 195- 209 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حریف مردم به اهل بیت(ع) نمیشوند! که برای حسین(ع) نذری میدهند. @mobahelegharn_21
💢تصوری درباره شفاعت در آخرت استاد مطهری: بعضی افراد خیال می‌کنند که شفاعتهای آخرت مثل شفاعتهای دنیاست. در شفاعتهای دنیا آن کسی که می‌خواهند نزد او بروند و کنند او میل ندارد، شفیع می‌رود به زور او را وادار می‌کند بر خلاف میلش حرفی بزند یا کاری بکند، یعنی شفیع تأثیر می‌کند روی مشفوعٌ عنده، نظر او را تغییر می‌دهد. چنین چیزی در مورد امکان ندارد، بلکه خدای متعال رحمتش اقتضا می‌کند که لطفش متوجه بندگان بشود. آنجا که رحمتش می‌کند، اوست که شفیع را برمی‌انگیزد نه شفیع او را برمی‌انگیزد. آنجاست که می‌گوید برخیز کن. او به اراده خدا کار می‌کند نه خدا به اراده او. خدا تابع اراده شفیع نیست، شفیع تابع اراده اوست. 📚آشنایی با قرآن، ج11، ص 199 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢قدیم یه رسمی بود به اسم #کلوخ_اندازون لات و لوط ها، عرق خورها به احترام #محرم و #صفر لب به #مشروب نمیزدن! @mobahelegharn_21
💢فقیر تر از فقرا فقیر فقط در ادبیات ما به کسی میگویند که از اقتصادی رنج می برد اما اگر در جامعه ای عده ای از شدت نداری باپول یا جمع آوری ارتزاق میکنند و بااین حال مرفهین و ثروتمندان آن جامعه برای کودکانشان از جنس طلا میخرند، این جامعه از فقر فرهنگی هم رنج میبرد فقر فرهنگی، از فقر مالی هزار برابر بدتر است. اگر ثروتمندان، توان و یا لیاقت کمک به نیازمندان را ندارند لااقل بااین ژستهای نخوت آمیز مرفه بی درد بودن، قلب مردم محتاج را جریحه دار نکنند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢میهمانداری ✅ اطعام میهمان در اسلام خیلی ارزش دارد، اگر ناخوانده بود وظیفه این است که هر چه در خانه هست با هم بخورند و اگر خوانده بود ، بهترین غذایی که در وسعش هست درست کند. ✅وعده داده شده: میهمان روزی خود را میاورد و گناهان اهل خانه را میبرد! ماه مبارک فرصت بسیار خوبیست و اجرش مضاعف! ✅امیر مومنان را غمگین یافتند ، فرمود: هفت روز است میهمانی به خانه نیامده ... در روایات داریم به نگید: غذا خوردید؟ یا غذا بیارم؟ ممکن است رودربایستی کند! ✅پیامبر ص پیش از شروع به خوردن میکردند و بعد از همه دست از غذا برمیداشتند تا کسی خجالت نکشد! ✅میهمان وقتی وارد میشود کمکش کنید (وسایلش رو بگیرید)، وقتی میرود برای رفتنش همراهی نکنید! ( یعنی مثلا چیزهایش را کنید و بدید دستش تا زودتر برود) کمترین میهمان، بدرقه او تا درب منزل است! http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 ایران کِی ژاپن میشود؟ فارغ از اینکه در سال کشور با وجود قرار گرفتن در پنج اقتصاد برتر جهان، بیش از ۲۱ هزار خودکشی داشته و از بیماری رنج میبرد، جامعه و حکومت ژاپن از قدیم برای ایرانی ها نماد پیشرفت، نظم و زندگی مدرن بوده است. اما سوال اساسی من این است، آیا مردم ، حکومت و جامعه ای مدرن، پیشرفته و قوی ساختند یا حکومت مردمی، مدرن و منظم؟ کدامیک بر دیگر تقدم دارند؟ بیش از صد سال است یعنی از انقلاب مشروطه ایران تا به این درگیری و ستیز بین ملت و ایرانی وجود دارد. قاجار برای مردم قائل نبود و اساسا مردم در مدیریت جامعه حضور نداشتند، پهلوی هم میگفت مردم سواد ندارند پس باید کنند. (جمله معروف محمدرضا پهلوی که ملت ایران ندارند پس معنا آزادی را نمیدانند) در جمهوری اسلامی مردم به تمامی سطوح مدیریتی وارد شدند، از شورای شهر تا انتخاب غیرمستقیم رهبر، سطح سواد افزایش پیدا کرد، زنان از پستو خارج شدند، میزان تحصیلات عالیه به رشد رسید. اما سوال پابرجاست، مردم یا حکومت؟ براحتی میتوان پاسخ داد که هیچ کدام بر دیگری ندارند، و پیشرفت پایدار زمانی حاصل میشود که هر دو به موازات هم رشد کنند. با این حال هنوز این پرسش اساسی در ایرانی به پاسخ مشخص و همگانی شده نرسیده است. عدم‌پاسخ صحیح به این سوال یعنی رقابت بین حکومت و ملت، قبل از هر چیزی یکبار برای همیشه باید به این درک مشترک برسیم که پیشرفت پدیده ای مستمر و توامان است. در این صورت کدام یکدیگر را نخواهند دانست. علوم انسانی، حوزه و دانشگاه های ما هیچ کدام برای ایجاد پیشرفت ریل گذاری نمیکنند، پایان نامه های بی اثر، مقالات بی هدف، کتابهای سطحی، همه و همه یعنی جریان علمی کشور در ریل گذاری پیشرفت قرار ندارد. ایرانی ها اول باید به پاسخ این سوال برسند: حکومت، ملت قوی میسازد یا ملت حکومت قوی!؟ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢برای انجام کارهای بزرگ با این افراد نکنید... ✅پیامبر اکرم(ص): اى على با مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن از مشكل را بر تو تنگ مى كند و با مشورت مكن، زيرا او تو را از هدفت باز مى دارد و با مشورت مكن، زيرا او حريص بودن را در نظرت زيبا جلوه مى دهد. 📚علل الشرايع ج2، ص559، ح1 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢اسلام دین و عقب ماندگی زنان است، چون در میگویند: زنان نباید سوار بر (اسب و شتر) شوند! در اینصورت سوارشدن و زنان هم درست نیست. ✅پاسخ این چیست؟ آنچه در ما آمده است ممنوعیت سوار شدن بانوان بر زین مرکب است. اما سوار شدن آنان بر و مرکب بدون اشکال است. امام صادق(ع): « زین ها ملعون برای زنان هستند» 📚الکافی ج6 ص541 وفرمود: « رسول خدا زنان را منع کرد که بر زین مرکب سوار شوند» 📚الفقیه ج3 ص468 این از سوار شدن زنان بر مرکب نهی نمی کند بلکه از سوار شدن بر مرکب نهی می کند زیرا با عفت و حیای بانوان مناسبت ندارد و متاسفانه این افراد به دلیل عدم آشنایی با حدیث و علم حدیث شناسی بلافاصله پس از دیدن چند حدیث نتیجه گیری میکنند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59