eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
44.5هزار عکس
34هزار ویدیو
316 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
pdf.pdf
332.1K
دعای علوی مصری یكی از دعاهای شریف و عظیم الشأن است كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن را به یكی از سادات بزرگوار به نام محمدبن علی كه سلسله نسبش به امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می رسیده و در مصر ساكن بوده است، یاد داده اند؛ و از این رو به دعای علوی مصری مشهور شده است. این دعا در كتاب شریف “مهج الدعوات"، تألیف سیدبن طاووس و “بحارالانوار” مرحوم مجلسی نقل شده است. امام زمان(عج) شیوه خواندن این دعا را به محمدبن علی مصری این گونه آموزش دادند: «در شب جمعه بپاخیز و غسل كن و نماز شب را انجام بده؛ پس از سجده شكر دو زانو بنشین، و با حال تضرع و زاری این دعا را بخوان»(بحارالانوار، ج92، ص267) برای فرج ظهورش دعا کنید و در آداب این دعا برطبق دستور امام زمان علیه السلام غسل و خوشبو کردن خود و بعدش نماز شب و بعدش ذکر شکر در سجده و بعد شروع به خواندن دعای علوی مصری و نکته مهم در این متن دعا استنباط میشود از حال مضطر دعا کننده هست و چه امر مهم برای مستضعفان مخصوصا شیعیان امر فرج امام زمان عج الله هست به نیت تعجیل در ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | بیایید امام غریبمان را یاری کنیم‼️ 💠 منتظر واقعی و زمینه‌ساز ظهور کسی است که در جهت برنامه و هدف امام زمان(عج) حرکت کند... 🤲🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | معضل دوبینی‼️ ♨️ از پدیده‌هایی که در آخرالزّمان موجب فساد اعتقادی می‌شود، معضل دوبینی است... ✅ قسمت‌های این مجموعه کلیپ جذّاب و تاثیرگذار را طی روزهای آتی مشاهده می کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تکلیف ما امام زمان دیدن نیست‼️ ♨️ شمر، عمر سعد، حرمله و... امام زمان خود را دیدند، امّا...
🌹شهید شدن اتفاقی نیست...🌹 قبل از همه چیز دنیایش 🌍را به برده او زیر نگاه مستقیم خدا زندگی کرده... شهادت اتفاقی نیست سعادتی ست که نصیب هر کسی نمیشود باید شهیدانه زندگی کنی تا شهیدانه بمیری... 🌘🌷شبتون شهدایی🌷🌘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حم (1) تَنْزِيلُ الْكِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (2) مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُّسَمًّي وَالَّذِينَ كَفَرُوا عَمَّا أُنذِرُوا مُعْرِضُونَ (3) /احقاف حا، ميم. نزول (اين) كتاب، از جانب خداوند عزيز حكيم است. ما آسمان ها و زمين و آنچه را ميان آنهاست، جز بر اساس حق و زمان بندى مشخّص نيافريديم، و(لى) كسانى كه كفر ورزيدند، از آنچه بدان هشدار داده شده اند، روى گردانند. 🌺🌺🌺 تفسير نور: سرآغاز هفت سوره ى غافر، فصّلت، شورى، زخرف، دخان، جاثيه و احقاف، حروف مقطعه ى «حم» است كه به «حواميم سبعه» معروف است. از تكرار آيه «حم، تنزيل الكتاب...» در چند سوره پشت سر هم، مى توان فهميد كه مسائل مهم و اساسى را بايد تكرار كرد. عزّت، از اوصاف و كمالاتى است كه هم براى خدا آمده، «من اللّه العزيز»، هم براى كتابِ خدا، «انّه لكتاب عزيز»(2) هم براى پيامبر خدا و مؤمنان به خدا آمده است. «انّ العزّة للّه و لرسوله و للمؤمنين»(3) آفرينش هستى، حكيمانه و بر اساس حقّ است. اگر در هستى با چيزى برخورد كرديم كه اسرار وجودى آن را نفهميديم، به آفريدگار آن خدشه اى وارد نيست، بلكه مشكل محدوديّت علمى ما مى باشد، چنانكه در جاى ديگر مى خوانيم: «و ما خلقنا السّموات و الارض و ما بينهما لاعبين، ما خلقناهما الاّ بالحقّ و لكن أكثرهم لايعلمون»(4) با كمى دقّت در آياتى كه پس از حروف مقطعه «حم» آمده، نتيجه مى گيريم كه قرآن: از سرچشمه علم و عزّت خداوند است. «تنزيل الكتاب من اللّه العزيز العليم»(5) از سرچشمه رحمت و محبّت اوست. «تنزيل من الرّحمن الرحيم»(6) از سرچشمه قدرت و حكمت اوست. «كذلك يوحى... اللّه العزيز الحكيم»(7) كتابى روشن و روشنگر و مايه ى انديشه و تعقّل است. «الكتاب المبين... قرآناً عربيّاً لعلّكم تعقلون»(8) كتابى مبارك و مايه ى بركت است. «و هذا كتاب أنزلناه مبارك فاتّبعوه»(9) يكى از عوامل اساسى انحراف انسان، عدم توجّه به محدود بودن و فانى بودن دنيا و توهّم جاودانه بودن خود است، لذا انسان به فرموده قرآن به راهها و روشهاى گوناگونى براى جاودانه ماندن خود دست مى زند: گاهى براى بقاى خود به جمع مال و ثروت و شمار و حساب و كتاب آن مى پردازد و توفيق هيچ انفاقى ندارد. «الّذى جمع مالاً و عدّده . يحسب انّ ماله اخلده»(10) گاهى براى جاودانگى خود بناهايى محكم مى سازد. «و تتّخذون مصانع لعلّكم تخلدون»(11) گاهى براى هميشگى خود به زورگويى و لشكركشى و قدرت طلبى روى مى آورد. «واستكبر هو و جنوده فى الارض بغير الحقّ و ظنّوا انّهم الينا لايرجعون»(12) گاهى به پندار خود، در صدد مقابله با مرگ و قهر الهى برمى آيد. «وظنّوا انّهم مانعتهم حصونهم»(13) غافل از آنكه محدوديّت عمر، حقيقتى است كه در مورد همه جريان دارد. «اينما تكونوا يدرككم الموت و لو كنتم فى بروج مشيّدة»(14) و قرآن همواره خطر غفلت را به انسان تذكّر داده است. «ما خلقنا السّموات و الارض و ما بينهما الاّ بالحقّ و أجل مسمّى» ----- 2) فصّلت، 41. 3) منافقون، 8 . 4) دخان، 38-39. 5) غافر، 2. 6) فصّلت، 2. 7) شورى، 3. 8) زخرف، 2 - 3. 9) انعام، 155. 10) هُمَزه، 2 - 3. 11) شعراء، 129. 12) قصص، 39. 13) حشر، 2. 14) نساء، 78. 🌺🌺🌺 - نزول قرآن، تنها از جانب خداوند عزيز و حكيم مقدور است و از عهده بشر خارج است. «تنزيل الكتاب من اللّه العزيز الحكيم» - برنامه هاى قرآن، هر چند آسمانى و متعالى است، امّا در حدّ فكر و توان محدود بشر، نازل شده است. «تنزيل الكتاب» - چون نزول قرآن از سوى خداوندى است كه سرچشمه عزّت و حكمت است، لذا برنامه ها و دستورات آن فرد و جامعه را به سوى عزّت و استوارى سوق مى دهد. «من اللّه العزيز الحكيم» - عزّت و قدرت خداوند، آميخته با حكمت و كاردانى است. «اللّه العزيز الحكيم» - نظام هدفدار، بدون برنامه نمى شود. تكوين و تشريع، بر اساس حق و حكمت است. «الكتاب... الحكيم - خلقنا... بالحق» - در نظام آفرينش، كژى، انحراف، سستى، پستى، نادرستى و بيهودگى جايى ندارد. «ما خلقنا السّموات و الارض و ما بينهما الا بالحق» - آسمان ها و زمين و تمام هستى، زمان و فرجامى حساب شده و سنجيده دارند و اتفاقى و بى حساب نيستند. «خلقنا... بالحق و أجل مسمى» - لازمه ى حقّانيّت آفرينش، وجود جهانى پس از آن است. (اگر معاد نباشد، بسيارى از نابرابرى ها و بى عدالتى ها جبران نشده و موجّه نخواهد بود.) «ما خلقنا... الاّ بالحقّ و أجل مسمّى» - تمام پديده ها از آغاز تا پايان، حساب شده و زيرنظر هستند. «أجل مسمّى»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 قضایای مسمومیت ها جنایت است عوامل این جنایت باید به اشد مجازات برسند / در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود. پرچم بالاست🇮🇷✌️
🌸🍂پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: من أحبّ أن یبسط له فی رزقه و أن ینسأ له فی أجله فلیصل رحمه. هر که دوست دارد که روزى وى گشاده کنند و زندگیش طولانى شود با خویشاوند پیوند گیرد. 📖نهج الفصاحه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چه ویژگی هایی داشته باشیم که امام زمان را درک کنیم 🎙حجت‌الاسلام مهدی حائزی زاده
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت هفتاددو هشتم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 نق
🌳شجره آشوب« قسمت هفتاد و نهم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻4. هنگامی که قیس بن سعد (استاندار علی ع ) از مصر عزل شد، از مصر به مدینه امد و سپس از مدینه به سوی کوفه رفت. این خبر به گوش معاویه رسید. معاویه کاملا انتظار داشت که مروان در مدینه قیس را ترور کند زیرا قیس مهره کلیدی علی ع بود لذا نیز طی نامه ای مروان را سرزنش کرد و گفت: «قيس بن سعد و رأى و اعتبار وى را به كمك على فرستاديد، به خدا اگر يكصد هزار جنگاور به كمك او فرستاده بوديد مرا چنين به خشم نمى‏آورد كه قيس بن سعد را پيش على فرستاديد.» 🔻 سوال مهم اینجاست اگر مروان، نفوذی بنی امیه و شخص معاویه نبود،در سراسر زندگی خود، چیزی جز دشمنی و کینه با اهل بیت نداشت. او بود که جعده را تحریک کرد تا امام حسن علیه السلام را مسموم کند و حتی جزو گروهی بود که با برپا کردن آشوب، جلوی دفن امام حسن در کنار پیامبر را گرفت و به تابوت حضرت، تیراندازی کردند. پیامبر او را وزغ پسر وزغ و شخص ملعون نامید. ما دلایل خود را برای نفوذی بودن مروان از سوی بنی امیه به شرح زیر می آوریم: 🔻1.در زمان خلیفه سوم، او و ابوسفیان، روی رفتارهای عثمان، نفوذ داشتند. به طوری که یعقوبی می نویسد: «مروان بن حکم و ابوسفیان، بر عثمان تسلط داشتند و بر او چیره بودند.» 🔻2. مروان، برای قتل عثمان، مردم را تحریک می کرد. زمانی که معترضان به وساطت امام علی علیه السلام، پذیرفتند تا به مصر برگردند، در نیمه راه پیکی را از سوی عثمان دستگیر کردند. همراه این پیک نامه ای خطاب به ابن ابی سرح، فرماندار مصر نوشته شده و در آن به قتل معترضان دستور داده بود. هنگامی که معترضان آن نامه را دیدند، متوجه شدند به خط مروان به حکم نگاشته شده است. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🗞 صفحه نخست برخی از روزنامه های صبح امروز کشور سه شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱