eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
34.2هزار ویدیو
318 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐درهای همیشه باز 💠خاطرات اسیران در،زندانهای بعثی ها 🔰قسمت اول 🔮ندای آسمانی در اسارت اذان گفتن با صدای بلند ممنوع بود ما در آن‌جا اذان می‌گفتیم اما به گونه ای که دشمن نفهمد 🗣یک جوان هفده ساله ضعیف و نحیف یک زمانی موقع نماز صبح بلند شد و اذان گفت ناگهان مأمور بعثی آمد و گفت چیه اذان می‌گویی بیا جلو یکی از برادران اسد آبادی دید که این مؤذن یک جوان هفده ساله ضعیف و نحیف اگر زیر شکنجه برود معلوم نیست سالم بیرون بیاید پرید پشت پنجره و به نگهبان عراقی گفت چیه من اذان گفتم نه او آن، بعثی گفت او اذان گفت ،برادرمان اصرار کرد که نه اشتباه می‌کنی من اذان گفتم مامور بعثی گفت خفه شو بشین فلان‌فلان‌شده او اذان گفت نه تو برادر ایثارگرمان هم دستش را گذاشت روی گوشش و با صدای بلند شروع کرد به اذان گفتند مأمور بعثی فرار کرد . وقتی مامور عراقی رفت ،او رو کرد به آن برادر هفتده ساله که اذان گفته بود وبه وی گفت :بدان که من اذان گفتم وشما اذان نگفتی .الان دیگر پای من است . ادامه دارد.... 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
🔴رئیس جمهور از کدام پیامبر صحبت می‌کند؟ ♦️امروز روحانی در سخنانی مدعی شده پیامبر (ص) با کفار پیمان می بست و وقتی کفار پیمان را می شکستند دوباره با آنها پیمان می بست! ♦️اما با رجوع به تاریخ و مطالعه اجمالی میتوان به این موضوع پی برد که در بسیاری از موارد پیامبر اسلام(ص) با جدیت با برهم زنندگان پیمان نامه ها برخوردی قاطع داشته است. در زیر به نمونه هایی از آن میپردازیم: 1️⃣ قبیله بنی نضیر پیش از ظهور اسلام در یثرب (مدینه) ساکن بودند، نزدیک به ظهور اسلام و پیش از جنگ احد قبیله بنی نضیر ظاهراً با ابوسفیان ارتباط برقرار میکند. پس از هجرت پیامبر به مدینه، بنی نضیر در شمار دیگر یهودیان با مسلمانان، پیمان مصالحه بستند و عهد کردند که در صورت حمله دشمنان به مدینه در کنار مسلمانان به دفاع بپردازند و از تأمین مالی و جانی کفار قریش و برقراری روابط تجاری با آنان خودداری کنند. اما از آنجا که بنی نضیر پیمان خود را زیر پا گذاشتند، غزوه بنی نضیر به وقوع پیوست. پیامبر(ص) با لشکری به فرماندهی امیرالمومنین(ع) بنی نضیر را در محاصره گرفت و سرانجام پس از چند روز یهودیان تسلیم شدند و پذیرفتند که تنها با یک بار شتر از اموالشان، بجز اسلحه و نقره و طلا، از مدینه خارج شوند. 2️⃣ پس از اخراج گروهی از یهودیان از مدینه عده ای به مکه رفته و علیه مسلمانان پیمان‌هایی با قریش بستند، این پیمانها برخلاف میثاق نامه مدنی که با پیامبر(ص) بسته بودند بود. پیامبر(ص) از طریق عباس عموی خود از این پیمانها و تحرکات قریش و یهود آگاهی یافت و آماده غزوه خندق شد، از جمله دستاورد های این جنگ و مقاومت علیه دشمنان شناسایی منافقان حاضر در لشکر اسلام شد که نهایتا به علت ایجاد تفرقه بین قبائل دشمنان پیروزی نصیب مسلمانان شد. 3️⃣ طبق صلح حدیبیه که بین مسلمانان و مشرکین برقرار شد مقرر شد که نباید آنها بایکدیگر بجنگند اما مشرکان این قانون را زیر پا گذاشته و به جنگ با گروهی از مسلمین رفتند و پیمان حدیبیه را نقص کردند، قریش از این عمل خود بسیار پشیمان شد و ابوسفیان را برای عذرخواهی و تجدید پیمان نزد پیامبر(ص) فرستاد اما رسول خدا(ص) با او سخن نگفت لذا پس از این پیمان شکنی پیامبر(ص) با بسیج همگانی مسلمانان آماده فتح مکه شدند. 🔰با توجه به چند مثال بالا مشخص میشود که پیامبر(ص) علاوه بر رحمته للعالمین بودن در برابر عدم پایبندی به پیمانها با توجه به مقتضیات زمان با جدیت تمام عمل میکردند بنابراین آنچه به پیامبر اسلام(ص) نسبت داده شده است همانند درس مذاکره گرفتن روحانی از قیام امام حسین(ع) موید تاریخی ندارد. @Rahpooyan_basirat
4_5980978457759187371.mp3
3.46M
🔴 برداشت ناصواب رئیس جمهور از آیه ۵۶ سوره انفال 📜 تحلیل اخلاقی، تاریخی و قرآنی آیه از دیدگاه استاد قاسمیان ♦️حتما گوش کنید 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
✅فلسفه ی بلاها ⭕️صدف در دریا زیاد است ولی همه ی صدفها مروارید ندارند برای مشاهده ی اینکه کدام مروارید دارند و کدام ندارند، باید امتحان شوند. 🔶دنیا همان دریا می باشد و مومنین مثال صدف را دارند برای اینکه مشخص شود که در دل مومنین، مروارید ایمان به چه مقدار وجود دارد باید در دنیا با بلاها و مصیبتها امتحان شوند. ♦️خداوند مهربان می فرماید: وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ ۖ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ ما کسانى را که پیش از آنان بودند آزمودیم (و اینها را نیز امتحان مى کنیم). تا خداوند کسانى که راست مى گویند و کسانى که دروغ مى گویند را، مشخص سازد. (عنکبوت/۳) 🌸🌸🌸🌸🌸
💠 رئیس جمهور برای چندمین بار ، در پی تزریق گفتمان به دولت بی هویت خود ، به تحریف تاریخ و سیره معصومان رو آورد. او به مذاکرات پیامبر ص در پس نقض عهد از سوی طرف مقابل اشاره کرد وو از آن استنتاج کرد که می شود پس از نقض عهد طرف مذاکره مجدد با او مذاکره کرد و هر نقض عهدی از جانب او موجبات رسوایی او را فراهم می آورد! فارغ از این استدلال کودکانه که هر انسان نیمه عاقلی هم از اینگونه معامله ای بری است ، پاسخ این نقل ناقص و محرف تاریخی در نوبت سابق داده شد که حتی مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز در تفسیر راهنما ، ج‏6، ص: 396 نیز تلقی را مغایر واقع می داند. مساله ای که حقیقتا جای نگرانی دارد و خاطر مومنان و دلسوزان را آزرده می کند سکوت مرگبار بزرگان حوزه در برابر این هجویات است. آن روز که از کربلا درس مذاکره گرفته شد ، جز رهبر انقلاب خروشی از مراجع بزرگوار تقلید دیده نشد! و امروز که برای چندمین بار مقدسات و مسلمات مسلمین ملعبه «سیاست کیشان» می شود ، هنوز غرش امیدبخشی از پناهگاه های معنوی دیده و شنیده نمی شود. نه فقط برای عموم مومنان که برای طلاب و فضلا و علما نیز سوال است که حوزه را چه می شود که در برابر مسائل دسته چندمی چون ورود بانوان به استادیوم موضعی سخت و هویدا دارد ولی در برابر تفرقه افکنی ، دوقطبی سازی ، لجن پراکنی ، فرافکنی ، تحریف منابع و ... لام تا کام زبان نمی چرخاند. مگر نه این بود که هارون نبی ع دو شقه کردن جامعه را زیان بارتر و خطرناک تر از گوساله پرستی افراد می دید (طه / 94) و قرآن کریم فلسفه تحریم خمر و قمار را نفرت آفرینی های اجتماعی و گسست ارتباطی می داند؟ (مائده / 91) چه کسی جز بزرگان حوزه صلاحیت و وظیفه دارد از جایگاه تسلط بر منابع دین ، در برابر این افسارگسیختگی ها قد علم کند و نگذارد سیره پیامبر و معصومین ع بازیچه بازار شیادان شود؟ رحمت و رضوان خدا بر روح خدا خمینی کبیر که وقتی شنید عده ای از طلاب آرزوی مرجعیت دارند فرمود: « «مرجعيت» كه حقيقتش امروز جز مسأله گويى نيست، ارزش آن ندارد كه آقايان در پيرامون آن بحث كنند.» (صحیفه امام ، ج2 ، ص423) و فرمود: « اصلش صحبتْ با مرجعيت منافات دارد! صحبت با آخوندى اصلًا منافات دارد! آخوند نبايد صحبت كند؟! حضرت امير ملّا نبود [كه‏] خطبه‏هاى به آن طولانى داشت؟ حضرت رسول [كه‏] خودشان خطبه‏ هاى به آن طولانى دارند، ايشان ملّا نبودند؟ وقتى نوبت به ماها مى‏ رسد عذرها درست مى‏ كنيم براى اينكه ما مى‏ خواهيم از زير بار در برويم. شما اين جور تربيت نشويد آقا. ...موظفيد كه گرفتاريهايى را كه براى مسلمين پيش مى‏آيد شما دخالت در آن بكنيد. موظفيد دخالت بكنيد. هى به گوش ما خواندند كه آقا شما چه كار داريد با كار دولت؟! دولت است، نمى‏دانم چه است! هى به گوش ما اين را خواندند، ما هم باورمان آمد كه نبايد دخالت در كار دولت بكنيم، نبايد معارضه بكنيم. از اول تاريخ بشر تا حالا، دولتهاى جائر را مقابلشان انبيا ايستاده بودند و علما ايستاده بودند. آنها عقلشان نمى‏ رسيد؟! خداى تبارك و تعالى كه موسى را مى‏ فرستد كه اين‏ شاهنشاه را از بين ببر، خداى تبارك و تعالى مثل من و شما نمى ‏دانست قضيه را كه نبايد با شاه مخالفت كرد؟! ... علماى بزرگ هميشه، هميشه علماى بزرگ مخالفت مى‏ كردند؛ با قدرتها هميشه علماى بزرگ مخالفت مى‏ كردند براى اينكه مى ‏ديدند كه اين مخالفين، اين قلدرها، بودجه مملكت را خرج عياشيهاى فرنگشان و كذا مى ‏كنند؛ قرض مى ‏كنند به عهده اين ملت و مى ‏روند به عياشى. چند كرور قرض كرد آن شخص و [به اروپا] رفت دو مرتبه، سه مرتبه. مگر تمام مى ‏شود شهوات انسان. علما [كه‏] با آنها مخالفت مى‏ كردند آن وقت هم قدرت داشتند. ... اگر امروز علماى ايران، قم، مشهد، تبريز، اصفهان، ساير ارْجاء مملكت، اگر چنانچه اعتراض كنند به اين مطلب و به اين كثافتكاريهايى كه اينها دارند مى ‏كنند، اين جنايتكاريهايى كه اينها دارند مى‏ كنند، اين عياشيهايى كه اينها مى ‏خواهند راه بيندازند و مملكت را به باد فنا بدهند، ملت را به باد فنا بدهند براى شهوات نفسانى خودشان، اگر اينها اعتراض بكنند، اعتراض دسته جمعى بكنند، شك نكنيد كه تأثير مى‏ كند اما وقتى بنا شد كه يكى براى يك جهتى، يكى براى يك جهتى، يكى تكليف شرعى [را] اين طور مى‏ داند، آن يكى تكليف شرعى‏ اش را آن طور مى‏ داند، اين مصيبت [است‏]. اينها مصيبت اسلام [است‏]. اسلام داشتنِ يك همچو معممينى برايش مصيبت است. مثلِ منِ معمم مصيبت است براى اسلام. من اين را براى شما مى‏ گويم كه آتيه شما تاريكتر است خداى نخواسته از حالا.» (صحیفه امام ، ج2 ، ص 370 - 372) @Rahpooyan_basirat
🔶🔹 🔰 رهبر انقلاب : مسلمان ها باید با هر عامل مخالف وحدت و ضد مقابله کنند ، این یک تکلیف بزرگ برای همه ما است... رهپویان بصیرت 🇮🇷 eitaa.com/Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد که جلوه گاه عنایات سرمد است برجمله خلایق عالم سرآمد است خواهی اگر صلاح و فلاح و نَجاح و جاه در سایه محمّد و آل محمّد است 🎊هفته وحدت گرامی باد🎊
KayhanNews759797104121505649136410.pdf
11.82M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
🌹٢١آبان سالروز شهادت پدر موشکی ایران سردار حاج حسن تهرانی مقدم گرامیباد. 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹خواب عجیب شهید تهرانی مقدم 🌹محمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم ، از ارادت ایشان به اقامه عزای امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌گوید: چند روز قبل از شهادت شهید تهرانی مقدم، ایشان آمد منزل ما تا مادر را ببیند. آمد دست مادر را بوسید و گفت: "مادر من دیشب خوابی دیدم. خواب دیدم که از دنیا رفته‌ام. در یک قبر تنگ و تاریک دو ملک غضبناک به شدت وحشتناک از من سوال می‌کردند. آن‌ها با همان صورت ترسناک پرسیدند: چیزی هم برای آخرتت داری؟ من هرچه فکر کردم چه بگویم هیچ چیز یادم نیامد. کمی تامل کردم تا اینکه این جمله به ذهنم آمد که بگویم: من اقامه عزای آقا ابا عبدالله(ع) را کردم. و بر امام حسین(ع) گریه‌ها کردم. 🌹 تا این جمله را گفتم. قبر باز و روشن شد و بوستانی در مقابلم ظاهر شد. ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه؛ این موضوع اسباب دستگیری من خواهد شد." 🌹شهید تهرانی مقدم همان روز در آنجا برنامه ریزی کرد و زیر زمین منزل را تبدیل به حسینیه کرد. این حسینیه یادگار شهید ماست و در واقع آن تعظیم به شعائرالهی است که خداوند متعال فرمودند "و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب". شهید تهرانی مقدم عملا در تکریم اهل بیت(ع) و دفاع و پیروی از ولایت داشتند 🌹شهيد تهراني مقدم همچنین در وصيتنامه خود نوشته بود: «روي قبرم بنويسيد اينجا مدفن كسي است كه مي خواست اسرائيل را نابود كند.» 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید حسن طهرانی مقدم: مسیری که دعای ولی پشتش باشه انتهای آن فتح و نصرت الهی را خواهیم دید 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
🔸سرزمین‌های اشغالی هدف شلیک موشک از نوار غزه قرار گرفت 🔹شبکه تلویزیوین المیادین به نقل از خبرنگار خود از شلیک چند موشک از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی خبر داد. 🔹شبکه تلویزیونی المنار نیز از بازگشایی پناهگاه‌ها در سدیروت و عسقلان و شهرک اطراف نوار غزه بعد از عملیات ترور ابو العطا از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد. 🔹ساعاتی پیش سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین با اعلام آماده‌باش به تمام نیروهای خود تأکید کرد پاسخ این جنبش به تجاوز رژیم صهیونیستی و شهادت ابوالعطا، فرمانده ارشد جهاد اسلامی همه جانبه خواهد بود. 🔹دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: ترور ابوالعطا عملیات مشترک ارتش و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) بود. 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
⭕️فوری/ 🔸حمله موشکی به تل‌آویو 🔹شبکه الجزیره از پاسخ موشکی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به تل‌آویو خبر داد. 🔹این حمله در واکنش به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی که بر اثر آن یکی از فرماندهان این جنبش به شهادت رسید، انجام شده است. 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
⚡️من نمی دانم آقای روحانی از کدام پیغمبر سخن می‌گوید. اما پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هرگز چنین که آقای روحانی می‌گویند عمل نکرده‌اند، بلکه دقیقا عکس اظهارات رئیس جمهور ما رفتار کردند. پیامبر هرگز پس از پیمان‌شکنی کفار ساده‌لوحی نکردند و پیمان مجدد نبستند. 🔹رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تفسیر سوره برائت، به زیبایی نحوه مواجهه پیامبر با پیمان شکنی کفار را شرح داده‌اند که مطالعه آن برای هر فردی که بناست مسئولیتی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به عهده بگیرد، و البته شخص آقای روحانی که اینک ریاست جمهوری اسلامی را به عهده دارند، ضروری است: "در سال ششم هجرت «صلح حدیبیّه» منعقد شد، ولی مشرکان نقض عهد کردند و این سبب شد که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) برای فتح مکّه به‌پا خیزد. در سال هشتم، مکّه به‌دست سپاهیان اسلام فتح شد. پس از فتح مکّه پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به امر خداوند تصمیم گرفت شبه‌جزیره را از لوث کفر و شرک پاکسازی کند. بعضی از قبائل که بعد از فتح مکّه با مسلمانان پیمان بسته بودند، همان سال شروع به انجام کارهایی برخلافِ پیمان و قراردادشان نمودند. ازاین‌رو امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) با فرمان آیات ابتدایی سوره برائت به مکّه رفت و در موسم حج اعلامیّه را خواند." 🔸چنانکه ملاحظه می‌کنید، پس از پیمان شکنی کفار، پیامبر مجددا با آنها پیمان نبست! بلکه واکنش پیامبر به این پیمان شکنی، اقدام متقابل بود که فتح مکه، نتیجه آن شد. ♦️من فقط از این درمانده‌ام که علمای اسلام کجای معادلات امروز قرار دارند که به امام حسین(ع) تهمت مذاکره با یزید و به پیامبر، تهمت پیمان مجدد با کفار پیمان‌شکن زده می‌شود، اما فریاد وااسلاما از جایی بلند نمی‌شود... @Rahpooyan_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#سخنان_گرانبها_درمورد_شهدا ❣ مقام معظم رهبری ❣ مبادا کسانی تصور کنند که دوره‌ی سخن گفتن از #شهدا و سربازان فداکار و زحمت‌کشان میدان نبرد، سپری شده است. #به_یاد_شهدا #صبحتان_شهدایی 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
وحشي، غلام جبير بن مطعم، کسي بود که توسط هند همسر ابوسفيان، مأمور شد که در جنگ احد، يکي از سه نفر؛ حضرت پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ حضرت علي ـ عليه السلام ـ و حضرت حمزه ـ عليه السلام ـ را به شهادت برساند. و در مقابل اين اقدام تا آخر عمرش از بردگي آزاد گردد. وي در جواب هند گفت: من هرگز به محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نمي توانم دسترسي پيدا کنم، زيرا ياران و اصحاب او از همه کس به او نزديک ترند، يعني شديدا محافظت مي شود. علي ـ عليه السلام ـ نيز در ميدان نبرد فوق العاده هوشيار و مراقب است. لذا به او هم نمي توانم نزديک شوم. ولي حمزه در ميدان نبرد به شدت خشمگين مي شود و خشم و غضب او به حدي مي شود که متوجه اطراف خود نمي گردد. شايد بتوانم او را از طريق حيله از پاي در آورم.[1] بنابراين در نبرد احد با اين هدف شرکت مي کند و همواره در کمين بود که حضرت حمزه ـ عليه السلام ـ را به شهادت برساند و در لحظات شدت جنگ، با نيزه اي که همراه خود داشت و البته در پرتاب نيزه هم ماهر بود، حضرت را به شهادت مي رساند. و به دستور هند، سينه حضرت را شکافته و جگرش را بيرون کشيد. و جنازه حمزه را مثلهکرد. [2] بعد از جنگ احد، وحشي در مکه زندگي مي کرد و ظاهرا از بردگي هم رهائي يافته بود، تا اين که مسلمانان در سال هشتم هجري مکه را فتح کردند. در اين زمان وحشي به سوي طائف متواري شد ؛ولي بعد از مدتي يعني در همان سال، نفوذ اسلام به طائف هم مي رسد و قبايل و افراد براي قبول اسلام پيش پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي آيند. از قول وحشي نيز نقل شده است: وقتي ديدم همه مردم گروه گروه به حضور پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي روند و نيز شنيده بودم که هر کس در گذشته هر جرمي مرتکب شده، پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ او را مي بخشد، لذا در حالي که شهادتين را مي گفتم خود را به خدمت پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ رساندم، همان لحظه اول که حضرت مرا ديد فرمود: تو همان وحشي حبشي هستي: عرض کردم بلي فرمود: چگونه حمزه را کشتي؟ من عين جريان به قتل رساندن حمزه را عرض کردم. پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ متأثر شدند و فرمودند: تا زنده اي روي تو را نبينيم زيرا مصيبت جانگداز عمويم به دست تو انجام گرفته است.[3] با اين که پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ قاتل عمويش را در محضر خود مي ديد و مي توانست او را به سزاي عمل ننگين خود برساند ولي روح بزرگ نبوت، و سعه صدري که خداوند به رهبر جهانيان مرحمت کرده بود، او را آزاد نمود. وحشي گفته : تا زماني که پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ زنده بود. من خود را از او پنهان مي کردم، پس از رحلت پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ واقعه رده (شورش مرتدين از اسلام) پيش آمد، من هم به همراه سپاهي که براي نبرد با مسيلمه کذّاب، که ادعاي نبوت کرده بود، عازم شدم و با همان حربه اي که حمزه را به شهادت رسانده بودم، مسيلمه را با کمک يک نفر از انصار کشتم.[4] اين مطلبي است که وحشي خودش نقل مي کند و ادعا مي کند که در نبرد با مسيلمه کذاب شرکت داشته است. امّا ابن هشام در اين خصوص مي نويسد: وحشي در پايان عمر بسان زاغي سياه شده بود. که پيوسته بر اثر شراب خواري مورد تنفر مسلمانان بود و مرتب حد شراب بر او جاري مي شد و بر اثر عمل هاي ناشايست نام او را در دفتر ارتش خط کشيدند و عمر خطاب مي گفت: قاتل حمزه نبايد در سراي ديگر رستگار گردد.[5] آن چه از منابع تاريخي استفاده مي شود اين است که وحشي تا دوره معاويه زنده بود. و در شام و در شهر حمص ساکن شده بود و هر کس که مي دانست او وحشي و قاتل حمزه ـ عليه السلام ـ است از وي چگونگي قتل حمزه را مي پرسيد.[6] ابن اثير مي نويسد: وحشي در آخر عمرش به سبب زياده روي در شراب خواري به همين سبب نيز مرد.[7] ابن حجر مي نويسد: وحشي در جنگ «يرموک» که بين مسلمين و روم اتفاق افتاد شرکت داشت و بعد از آن در منطقه شام و حمص ساکن شد و در دوره خلافت عثمان در اثر زياده روي در شراب خواري مرد.[8] اين بيان در صورتي با بيان قبلي که مي گفت وحشي در زمان معاويه مرد، قابل جمع است که بگوئيم در آن زمان معاويه والي و استاندار شام بوده نه دوره خلافت معاويه. بنابراين با وجود اين که وحشي در دوره پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در ظاهر قبول اسلام  وتوسط پيامبر قصاص نشد و مسلمان شد ولي به خاطر کور دلي که داشت هيچ وقت نتوانست به عنوان مسلمان واقعي زندگي کند چنان چه منابع بالاتفاق اشاره دارند وي همواره به شراب خواري مي پرداخت حتي در اين رابطه چندين بار حد خورد و در نهايت به همين سبب به آتش دوزخ واصل شد. 🇮🇷 @Rahpooyan_basirat
💢 پوستر | فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می کنند. «شهید حسن طهرانی مقدم» رهپویان بصیرت 🇮🇷 eitaa.com/Rahpooyan_basirat
بنام خدا ✍آیا شما می دانید چگونه مهار شد؟ 👇👇👇 🍃رهپویان بصیرت🍃 مذهبی‌‌سیاسی‌اجتماعی‌،دفاع مقدس @Rahpooyan_basirat
1️⃣ از ‎فتنه۹۸ سوال می‌کنند که آیا اتفاق می‌افتد؟ آیا کشور همچون سال۸۸ دچار اغتشاش خواهد شد؟ آیا دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنها می‌توانند کشور را دچار چالش کنند؟ هوشیاری در برابر خطرات احتمالی برای نظام سیاسی و تمامیت ارضی کشور و امنیت ملت، از عقلانیت و تدبیر است. امتحان، ابتلا و فتنه در همه دوران‌ها وجود دارد و منوط به این سال و آن سال نبوده و نیست. دولت آمریکا چنددهه است تلاش کرده به انحاءمختلف، موتور جمهوری اسلامی را متوقف کند.‏
3️⃣ در کنار تحریم‌ها، عملیات روانی برای این دو هدف طراحی شد: الف) تغییر محاسبات مردم: مردم تنها راه‌حل مشکلات را کوتاه آمدن و مذاکره بدانند. ب) تغییر محاسبات مسئولین: مسئولین برای حل مشکلات به مذاکره اقدام کنند.‏ پس مذاکره صورت گرفت؛ آمریکایی ها یک هدف میانی از مذاکرات در نظر داشتند: «نفوذ و پیدا کردن ‎ برای شبکه‌سازی و اقدام در وقت نیاز»
2️⃣ سه هدف اصلی دشمن از تحریم ها بصورت پلکانی: الف) مهار رشد خارجی ایران. ب) تغییر رفتار خارجی نظام. ج) فروپاشی از درون. پیش‌بینی این بود که تحریم باعث فشار به ملت می‌شود، ملت به خیابان می‌ریزند و پشت نظام را خالی می‌کنند، نظام مجبور می‌شود قدم به قدم عقب‌نشینی کند.‏
4️⃣ مذاکره اگرچه قدرت هسته‌ای ایران را مهار کرد اما رشد اقتدار خارجی را مهار نکرد و موجب تغییر رفتار خارجی نظام هم نشد.‏ علت اصلی اختلاف بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها همین بود که ‎برجام، رفتار خارجی نظام را مهار و تغییر نمیدهد. پس باید فشارها ادامه پیدا کند تا نظام مجبور شود از منطقه عقب‌نشینی کند. دموکرات‌ها می‌گفتند: امکان ادامه تحریم‌ها را نداریم. جمهوری‌خواهان می‌گفتند: توان ادامه وجود دارد.
5️⃣ برجام اگرچه باعث شکل‌گیری نفوذ در کشور شد برای برهم زدن کشور در موقع نیاز؛ اما نتوانست ایران را از عراق و سوریه بیرون کند. عصبانیت ترامپ هم همین بود که رهبر ایران، هوشمندانه، با موافقت با ‎برجام، لیبرال‌های ایران و دموکرات‌های آمریکا را فریب داد.‏
6️⃣ ترامپ چهار پلن مهم اجرا کرد برای مهار و تغییر رفتار ایران: الف) خروج از ‎برجام ب) افزایش تحریم‌ نفت و بانکی ج) منع همکاری ارزی امارات، ترکیه، هند، ژاپن و ... با ایران د) تصمیم‌سازی برای مسئولین اجرایی دولت ایران از طریق ‎«شبکه نفوذ»؛ به این معنا که مسئولین اجرایی کشور راه حل مشکلات را در چندبرابر کردن ارز و سکه بجویند! بعدها احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی در دادگاه از این تصمیم گفت.
8️⃣ ناکارآمدی دولت تدبیر، تصمیمات خطرناک ارزی دولت، فساد اقتصادی مسئولین، اشرافیت دولتی وزرای مولتی میلیاردر، اختلافات سیاسی احزاب، شکاف‌های اجتماعی، آزادی‌های اجتماعی، زنان، جوانان، حجاب، ورزشگاه و دوقطبی سازی مذهبی بعنوان کاتالیزور (شتابدهنده) این جریان بوده و هستند.‏
7️⃣ ترامپ طی دوسال اخیر امیدوار و منتظر بود که مردم ایران مقابل نظام سیاسی بایستند! خاصه بعداز فتنه۹۶ که یکجور تمرین و مانور برای ‎«شبکه نفوذ» بود. طرح تابستان داغ۹۷، زمستان سرد۹۷ و ... . اما بعد از عدم نتیجه‌گیری در سال۹۷ به طراحی ‎ - همان ‎فتنه ۹۸ - رسید.‏