naghde-jedal.mp3
10.11M
#مهم
به چه تحلیل هایی و از چه کسانی با چه شیوه ای دریافت داشته باشیم ؟
خط قرمز چیست ؟
هر نقدی سازنده است ؟
پی نوشت : عنصر عقل ، احساس و حماسه سه عنصر شکل دهنده انقلاب و قیام سیدالشهداء است که امامین انقلاب در طول مسیر ۴۴ ساله آن را به جامعه به اندازه و با شاخص و میزان تزریق کرده اند ...
#تحلیل
#حساسیت
#انقلابی_گری
#امید_آفرینی
🔹وقتی معاویه نماز جمعه را چهارشنبه خواند ، میدانست که مردمِ جاهل دنبال حرف او میآیند و پیرو او خواهند بود!
🔸امروز هم وقتی رسانههای معاند در اتفاقات ناگوار فریاد «#کار_خودشونه» سر میدهند مطمئنند که افرادی هستند که جاهلانه از آنها و روایت فاسدِ آنها پیروی میکنند!
🔹«روی جهل مردم حساب ویژهای باز کردن» ویژگی معاویه صفت بودن است!
#رسانههای_شیطانی
✍ میلاد خورسندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد تراز پلیس با مرتیکه #همجنس_باز 👌🏻
🔵 #شهاب_حسینی جایزه جشنواره فیلم #روسیه رو رد کرده و گفته: روسیه متخاصم است!!
بعله! شهاب جان! دولت دوست فقط آمریکا و فرانسه!!
جایزه هم فقط شوالیه و کن و اسکار!!
همین الان فرانسه دهها تحریم علیه ایران کرده! فرانسه، اولین بار ایدز رو وارد ایران کرد! فرانسه دهها کشور مظلوم جهان را استعمار و غارت کرد! فرانسه به افغانستان و لیبی حمله کرد! آمریکا که دیگه هیچ!!
این دورویی و ریاکاری را بس کنید.. مردم احمق نیستند..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی رسولی: ما با یک انسان
حکیم و فرزانه مواجهیم
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
مهدی رسولی: ما با یک انسان حکیم و فرزانه مواجهیم
پ.ن:
در مورد منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای»،
کتابی دو جلدی رو استاد خسرو پناه نوشته اند که توصیه میشود همگی مطالعه کنیم
این کتاب در چهار بخش 👇
✔️نظام های بینشی،
✔️ نظام های منشی و رفتاری،
✔️نظام های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلامی
👌 نظام بینشی شامل منطق فهم اسلام، خداشناسی توحیدی، ولایت شناسی، اسلام شناسی، جهان شناسی اسلامی و انسان شناسی اسلامی است.
نظام های منشی و رفتاری شامل نظام معنویت اسلامی، اخلاق اسلامی، نظام تربیتی اسلام و نظام عبادی اسلام است. نظام های اجتماعی اسلام شامل نظام فرهنگ اسلامی، نظام علمی اسلام، نظام مدیریت اسلامی، نظام سیاست اسلامی، نظام اقتصاد اسلامی، نظام حقوق اسلامی، نظام امنیتی ـ دفاعی اسلام است و اهداف اجتماعی اسلام شامل استقلال اسلامی، عدالت اسلامی و پیشرفت اسلامی است.
این اثر نشان می دهد که فرمایشات معظم له از نظام هماهنگی برخوردار است به گونه ای که اجزائش یک کل نظام مند را تشکیل می دهد که ادامه دهنده گفتمان فکری علمای گذشته و استمراربخش گفتمان امام خمینی (ره) است و با رویکرد اجتهادی به مسایل معاصر می پردازد.
دانلود و خواندن کتاب در اپلیکیشن طاقچه موجود است .
#بسماللهالرحمنالرحیم
أَفَلَمْ يَنظُرُوا إِلَي السَّمَاء فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْنَاهَا وَزَيَّنَّاهَا وَمَا لَهَا مِن فُرُوجٍ (6)
وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ (7)
تَبْصِرَةً وَذِكْرَي لِكُلِّ عَبْدٍ مُّنِيبٍ (8)
/ق
پس آيا به آسمان بالاى سرشان نگاه نكرده اند كه چگونه آن را بنا كرديم و (با ستارگان) زينت داديم و آن را هيچ شكاف و خللى نيست؟
و زمين را بگسترديم و كوه هاى استوار در آن افكنديم و از هر نوع گياه با طراوت در آن رويانديم.
تا براى هر بنده اى كه (به سوى حق،) روى مى آورد، مايه ى بينش و پند باشد.
🌺🌺🌺
تفسير نور:
«رواسى» جمع «راسية» به معناى محكم و استوار است.
بيان زوجيّت گياهان، يكى از معجزه هاى علمى قرآن است. «من كل زوج بهيج»
ريشه تعجّب و بعيد شمردن معاد، چند چيز است:
الف) مرده اى كه پوسيد و خاكش پراكنده شد، چه كسى مى داند كجاست؟
ب) بر فرض ذّرات پراكنده شناخته شوند، با چه قدرتى جمع مى شوند؟
در پاسخ شبهه اول در آيه 4 خوانديم: ما همه ذرّات خاك را مى دانيم و مى شناسيم. «علمنا ما تنقص الارض منهم»
در پاسخ شبهه دوم در اين آيات مى فرمايد: ما قدرت جمع كردن آن ذرّات را داريم و نمونه قدرت ما را در آسمان ها و زمين مشاهده مى كنيد كه چگونه آسمان ها را برافراشته و زينت داده ايم به گونه اى كه هيچ گونه رخنه و كاستى در آن نيست.
در اسلام تعقّل، تفكّر، بصيرت و معرفت، گام اول است و مناجات، گريه، انابه و عبادت گام بعدى. «تبصرة و ذكرى» اول بصيرت بعد تذكّر. در جاى ديگر مى فرمايد: «يتفكّرون فى خلق السّموات والارض ربّنا ما خلقت هذا باطلا سبحانك...»(7) يعنى ابتدا تفكّر و تعقّل مى كنند، آنگاه به ربوبيّت خداوند اقرار مى كنند.
قرآن در ستايش از خردمندان مى فرمايد: «اعينهم تفيض من الدمع مما عرفوا من الحقّ»(8) اشك آنان برخاسته از فكر، معرفت و بصيرت است، نه بر اساس عادت و احساسات.
-----
7) آل عمران، 191.
8) مائده، 83.
🌺🌺🌺
- طبيعت، كلاس خداشناسى است. «أفلم ينظروا الى السّماء...»
- با بيان نمونه ها، مردم را دعوت كنيد. (براى امكان معاد، به قدرت نمايى خداوند در آسمان و زمين نظر كنيد.) «أفلم ينظروا»
- كسانى كه در هستى نمى انديشند و معاد را بعيد مى شمارند، قابل سرزنش اند. «أفلم ينظروا»
- در كرات آسمانى، نظم و قانون حاكم است. «كيف بنيناها... ما لها من فروج»
- زمين، كوه هاى استوار دارد. «ألقينا فيها رواسى»
- استحكام و زيبايى، ويژگى آفريده هاى خداوند در آسمان و زمين است. «ما لها من فروج، زيّنا السّماء، القينا... رواسى، زوج بهيج»
- رويش گياهان زنده از دل خاك مرده، نمودى از رستاخيز دوباره انسان است. «ذلك رجع بعيد... و انبتنا فيها من كلّ زوج بهيج»
- نگاه به گياهان و مناظر طبيعى، عاملى براى ايجاد نشاط و سرور است. «افلم ينظروا... من كلّ زوج بهيج»
- آن قدر نمونه هاى قدرت خداوند را نظر كنيد، تا ذرّه اى شبهه باقى نماند. «أفلم ينظروا... بنينا، زيّنا، مددنا، القينا، انبتنا»
- ارزان ترين، عمومى ترين، نزديك ترين، سالم ترين، بادوام ترين، هدفدارترين و جامع ترين نشاطها، نگاه در آفريده هاى الهى است. «بهيج»
- در مكتب انبيا، نگاه بايد مقدّمه بصيرت، فهميدن، هوشيارى و پند گرفتن باشد. «ينظروا - تبصرة - ذكرى»
- راه بازگشت، بر روى همه باز است. «لكلّ عبد منيب»
- اگر انسان، دلى براى فهميدن داشته باشد، تمام هستى (آسمان و زمين) براى او كلاس معرفت است. «تبصرة و ذكرى لكلّ عبد منيب»
- در مكتب انبيا، زيبايى ها و سرورها، وسيله غفلت نيست، بلكه وسيله رشد و قرب است. «زيّنا... زوج بهيج... تبصرة و ذكرى لكلّ عبد منيب»
- تواضع، زمينه فهميدن و غرور، باعث محروميّت است. «تبصرة وذكرى لكلّ عبد»
- زارى و انابه به درگاه خداوند، لازمه عبوديّت است. «عبد منيب»
#اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دستورالعمل آیتالله بهجت ره
♦️ چگونه علاقه ام را به امام زمان بیشتر کنم؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#امام_زمان (عج)
🕋✨ولایت اهل بیت
💞🌱حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا بَكْرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَبِيبٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ أَبِي حَيَّانَ التَّيْمِيِ عَنْ أَبِيهِ و كَانَ مَعَ 【أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ】 عَلِيٍّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ يَوْمَ صِفِّينَ وَ فِيمَا بَعْدَ ذَلِكَ قَالَ: بَيْنَا 【أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ】 عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِما يُعَبِّئُ الْكَتَائِبَ يَوْمَ صِفِّينَ وَ مُعَاوِيَةُ مُسْتَقْبِلُهُ عَلَى فَرَسٍ لَهُ يَتَأَكَّلُ تَحْتَهُ تَأَكُّلًا وَ【أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ】 عَلِيٌّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ عَلَى فَرَسِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ الْمُرْتَجِزِ وَ بِيَدِهِ حَرْبَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ هُوَ مُتَقَلِّدٌ سَيْفَهُ ذُو الْفَقَارِ فَقَالَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ احْتَرِسْ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ فَإِنَّا نَخْشَى أَنْ يَغْتَالَكَ هَذَا الْمَلْعُونُ فَقَالَ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ: لَئِنْ قُلْتَ ذَاكَ إِنَّهُ غَيْرُ مَأْمُونٍ عَلَى دِينِهِ وَ إِنَّهُ لَأَشْقَى الْقَاسِطِينَ وَ أَلْعَنُ الْخَارِجِينَ عَلَى الْأَئِمَّةِ الْمُهْتَدِينَ وَ لَكِنْ كَفَى بِالْأَجَلِ حَارِساً لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا وَ مَعَهُ مَلَائِكَةٌ حَفَظَةٌ يَخْفَظُونَهُ مِنْ أَنْ يَتَرَدَّى فِي بِئْرٍ أَوْ يَقَعَ عَلَيْهِ حَائِطٌ أَوْ يُصِيبَهُ سُوءٌ فَإِذَا حَانَ أَجَلُهُ خَلَّوْا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مَا يُصِيبُهُ وَ كَذَلِكَ أَنَا إِذَا حَانَ أَجَلِي انْبَعَثَ أَشْقَاهَا فَخَضَّبَ هَذِهِ مِنْ هَذَا وَ أَشَارَ إِلَى لِحْيَتِهِ وَ رَأْسِهِ عَهْداً مَعْهُوداً وَ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ.
🌺🌿 شیخ صدوق در کتاب توحید خود از ابوحیان التیمی از پدرش روایت می کند : که در روز صفين و بعد آن با امام امیرالمؤمنین علی صلوات الله عليه بود - نقل می کند : زماني كه امام امیرالمؤمنین على بن ابى طالب صلوات الله عليهما لشكر را ترتيب می دادند و معاويه رو به آن حضرت آورد در حالى كه بر اسب خود سوار بود و امیرالمؤمنین صلوات الله عليه بر اسب رسول خدا صلی الله عليه وآله كه مرتجز نام داشت سوار بودند و خنجر رسول خدا صلی الله عليه و آله در دستشان و شمشيرشان را كه ذوالفقار نام داشت ، حمايل كرده بودند ، مردى از اصحاب ایشان عرض كرد يا اميرالمؤمنين مواظب خودت باش ما می ترسيم كه اين ملعون شما را غافل كند و ناگاه بكشد ، اميرالمؤمنين صلوات الله عليه فرمودند : اين مطلبی كه گفتي درست است [نامردی معاويه و ملعون بودن او] معاويه دين ندارد از همه ستمكاران بدبخت تر و ملعون ترين فردی است كه بر امامان هدايتگر خروج می كند ، وليكن بهترين محافظ ، زمان مرگ است [اجل و مرگ زمان مشخصى دارد و مرگ من اكنون نيست و به دست او نيست] ، هيچ یک از مردم نيست مگر آنكه فرشتگانى همراه او هستند و از او محافظت می كنند تا در چاه نيفتند و يا ديوارى بر سر او فرود نيايد يا اتفاق بدى برايش پيش نيايد ؛ اما هرگاه زمان مرگ وی برسد فرشتگان كنار می روند و بين او و حادثه ای قرار است برايش اتفاق بيفتد ، مانع نمی شوند ، من نيز هر گاه زمان اجلم فرا برسد ، بدبخت ترين فرد امت ، اين [محاسنم] را از اين [خون سرم] رنگين می كند ، حضرت به محاسن و سر مبارک خود اشاره فرمودند و فرمودند : اين پيمانی است محكم و بسته شد و وعده ای است كه دروغ نيست.
#اهل_بیت
📚التّوحيد الصدوق ج1ص 367 و 368
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و چهارم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻در ب
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و پنجم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻ثمره اقدام مروان، این بود که معاویه به عنوان رییس بنی امیه، رسما امام علی را به قتل طلحه و زبیر، متهم می کرد و این یعنی تکمیل پروژه کشته سازی علیه نظام اسلامی . امام نیز ضمن پاسخ به او، فرمود اینگونه امور به معاویه ربطی ندارد.
🔻جواب امام به گونه ای بود که نشان می داد، ادعای جبهه کفر یعنی همان بنی امیه برای طلحه و زبیر، موضوعی است که خود این جبهه برای متهم سازی امام طراحی کرده بودند و معاویه نیز هیچ گونه حقی برای طلب خون این دو ندارد؛ زیرا این بنی امیه بود که نماینده و نفوذی آنان یعنی مروان بن حکم، طلحه را از پای درآورد.
🔻البته باید خاطر نشان ساخت درمورد نقش بنی امیه در تحریک عمرو بن جرموز برای قتل زبیر، هیچ سرنخ تاریخی در دسترس نیست. اما با توجه به پروژه کشته سازی توسط جبهه کفر، بعید نیست او نیز با تحریک بنی امیه دست به این کار زده باشد. این موضوع بررسی بیشتری را می طلبد.
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
🗞 صفحه نخست برخی از روزنامه های صبح امروز کشور دوشنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۱