eitaa logo
کانون ره پویان کوثر فاطمیه جلفا
65 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
249 ویدیو
102 فایل
جهت ارتباط با مدیر کانال: مبلغ حوزه علمیه فاطمیه جلفا
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی های کوتاه از اساتید برجسته کلی حدیث و سخنان ناب علما بدون ارسال مطلب اضافه و …کپی برداری با ذکر منبع اهل بیت آیت الله بهجت استاد عالی آیت اله.مجتهدی و….. ☆★☆★☆★ برای دریافت این همه امکانات ناب رو لینک زیر کلیک کنید 👇 http://splus.ir/jomalat_olama http://splus.ir/jomalat_olama http://splus.ir/jomalat_olama برای حمایت از زحمات ادمین لینک رو با دوستان خود به اشتراک بزارید.
🔵❇ "چگونه می شود 🌹شهید🌹 شد" https://eitaa.com/shahidabad313/13 🔵می دوید🏃🏃🏃🏃تا شیطان را از خود دور کند! https://eitaa.com/shahidabad313/44 🔵شهیدی که بعد از شهادتش به زیارت امام رضا (ع) رفت. https://eitaa.com/shahidabad313/5 🔵خوابی که دختر شهید را به آغوش پدرش رساند. https://eitaa.com/shahidabad313/60 🔵گنجشکی که نشانی از شهدا آورد. https://eitaa.com/shahidabad313/89 🔵🌷🌷🌷 شهید فخار وصیت کرده بود که قبر من باید خاکی باشد. https://eitaa.com/shahidabad313/133 🔵شهيدي كه بعد ازشهادت مادر خود را با شال سبز متبرک به ضریح علیه السلام شفا داد. https://eitaa.com/shahidabad313/135 🔵شهیدی که امام از خبر شهادتش شوکه شد. https://eitaa.com/shahidabad313/141 🔵شهیدی که سر بی تنش سخن گفت. https://eitaa.com/shahidabad313/20240 🌹🌹پیکر مطهر بسیجی شهید "محمدعلی زمانی" پس از ۳۹ سال https://eitaa.com/shahidabad313/20072 🔹🔸کشف پیکر مطهر شهیدی با دستان بسته https://eitaa.com/shahidabad313/20193 برا دریافت کلییی خبر از این قبیل روی لینک زیر کلیک کنید 👇 @shahidabad313 @shahidabad313 @shahidabad313
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب «دختران آفتاب» عصر 21 مهر 1394 در اولین همایش «حیات طیبه؛ پاسداشت ادبیات هنر و ادبیات انقلاب اسلامی» رونمایی شد. پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب را منتشر می کند. متن تقریظ رهبر انقلاب به شرح زیر است: بسمه تعالی پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها -ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها- این کتاب را بخوانم. در میان کتابهای داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده ئی ایرانی است. طرح کلی داستان و درونمایه های داستانی آن خوب و شیرین است. حرفها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ: ... را خوانده ام. آن قویتر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استاد فاطمه است در فصل آخر کتاب.
کتاب دختران آفتاب با استفاده از سبک «داستان‌مقاله» به بررسی، نقد، رد و اثبات مؤلفه‌ها و مباحث و شبهات حوزه‌ی زن و خانواده و جامعه می‌پردازد و می‌توان گفت از موفقیت زیادی در این زمینه برخوردار است. این کتاب اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و فرهنگی و دینی دربارۀ زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند، به خودش، به مردش، به جامعه‌اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده‌اش، همان‌گونه که هست و همان‌گونه که باید باشد. مباحث در حین برگزاری یک اردوی ده‌ روزه‌ی دخترانه‌ی دانشجویی از دانشگاه تهران اتفاق می‌افتد که به‌ قصد زیارت امام رضا (ع) راهی مشهد شده‌اند. به مناسبت‌های مختلف و اتفاقاتی که می‌افتد، موضوعات مطرح و بررسی می‌شوند و به نتیجه می‌انجامند. راوی داستان دختری است به نام مریم که به‌دلیل بی‌توجهی مادر به محیط خانه در اثر توجه شدیدش به کار در بیرون از منزل و ایجاد گسست خانوادگی، دچار روحی رنجور و ناآرام شده است و تصمیم می‌گیرد برای تنبیه والدینش هم که شده، چند روزی آن‌ها را بی‌خبر رها کند. به ذهنش می‌رسد که فرار کند، اما خوب که فکر می‌کند می‌فهمد آدم این کار نیست. کتاب از فراز و فرودهای خوبی برخوردار است. ریزداستان‌های جالبی در زمان اردو اتفاق می‌افتد و داستان زندگی بچه‌ها و تجربیات‌شان دیدنی است. گم شدن عاطفه یا حضور برادرش هم‌زمان با برگزاری اردو در مشهد، داستان بمب‌گذاری در حرم امام رضا و شهادت جمع کثیری از مردم در روز عاشورا و... ر جذابیت داستان می‌افزاید. در بخشی از کتاب رمان دختران آفتاب می‌خوانیم: سمیه گفت: اون حق نداشت با یه سری دختر اینطوری حرف بزنه، فکر کرده ما کی هستیم یا اینجا کجاست که هرچی از دهنش دراومد به ما بگه! فاطمه گفت: قبول دارم رفتارش اشتباه و واکنش اون بیش از حد تند بود، حرفی نیست ولی شاید هم اعصابش از جایی، از بی‌خوابی یا هر چیز دیگه‌ای خرد بوده، نتونسته خودش رو کنترل کنه. مثل اینکه ترس عاطفه ریخته بود. چون دوباره صدایش عادی شد. - آره بابا! شما هم بی‌خودی پیله نکنین بنده خدا گناه داره. اصلا بیایین سراغ بحث خودمون. راحله گفت: داشتیم راجع به خود‌کم‌بینی زن‌ها حرف می‌زدیم. سمیه خانم گفت که آرایش کردن زن‌ها برای اینکه توی جامعه تحویل‌شون بگیرن نشونه اینه‌که زن‌ها خودشون رو دست کم گرفتن، یا چیزی شبیه این. البته من شخصا نمی‌خوام حرفش رو کاملا ردکنم. ولی می‌گم این ظاهر قضیه است و ما نباید فقط در بند ظاهر بمونیم. باید دنبال علتش بگردیم و ریشه‌اش رو پیدا کنیم. فاطمه سرش را تکان داد: حالا به نظر خودت علت به وجود اومدن چنین روحیه‌ای توی ز‌ن‌ها چیه؟ راحله کمی مکث کرد. مجله لوله شده‌اش را چند باری به صندلی جلویی کوبید. انگار تردید داشت یا می‌خواست جوابش را سبک و سنگین کند. - به نظر من، به خاطر تلقینیه که در طول تاریخ به زن‌ها شده، اون‌ها هم باور کردن که ضعیف و بیچاره‌ان. به حدی که حالا خودشون هم خودشون رو قبول ندارن. به همدیگه اعتماد نمی‌کنن. عاطفه گفت: یعنی چه؟ چی می‌خوای بگی؟ - بذارین یه مثال بزنم. روزی بچه‌های یه مکتب خونه می‌خواستن از دست معلم یا میرزای بداخلاق‌شون راحت بشن. پس نقشه‌ای می‌کشن. صبح، میرزا که می‌آد دم در مکتب، یکی از بچه‌ها رو می‌بینه. پسره می‌گه که "سلام آقا! چرا رنگ‌تون پریده؟ نکنه خدای نکرده مریض شده باشین." میرزا با بداخلاقی می‌گه که "نخیرا به تو مربوط نیست." توی راهرو یکی دیگه رو می‌بینه که بهش می‌گه "سلام میرزا! چرا چشم‌تون گود افتاده؟ فکر کنم زبونم لال مریض شده باشین؟" باز هم میرزا عصبانی می‌شه و به بچه می‌گه که برو بشین سرجات. نفر بعدی توی اتاق به میرزا می‌گه "سلام استاد! چرا صداتون گرفته؟ حتما مریض شدین" خلاصه این که این قدر گفتند تا استاد با رنگ پریده و چشم گودافتاده و صدای گرفته، بچه‌‌‌‌‌‌ها رو فرستاد خونه! چند نفری خندیدند. البته نه آن قدر بلند که صدای‌شان از صندلی جلویی، جلوتر برود. چه برسد به این که به جلوی اتوبوس برسد. بجز عاطفه که اصلا نخندید، کاملا هم جدی بود و گفت: برو ببینم بابا! داره قصه می‌گه!
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
نگاه به زیبایی ها اگر انسان همان طور که از دیدن باغ و گلستان لذت می برد،از نگاه کردن به چهره زن لذت ببرد؛آیا این کار حرام است و مصداق قصد لذت به حساب می آید؟ همه مراجع:این گونه نگاه ها جنبه لذت جنسی دارد،جایز نیست.۱ نگاه به مانتویی آیا نگاه به برجستگی های بدن زن نا محرم( مانند سینه و پشت)از روی لباس و مانتو جایز است؟؟ همه مراجع: اگر به قصد لذت باسد و یا بترسد که به گناه بیفتد،نگاه به این مواضع جایز نیست.۲ نگاه به مرد آیا همان گونه که نگاه مرد به زن حرام است،نگاه زن به مرد نیز حرام است؟؟ همه مراجع(به جز بهجت و سیستانی):آری،نگاه زن به بدن مرد نا محرم(به جز سر،گردن و دست ها و جاهایی که معمولا آن را نمی پوشانند)حرام است؛هر چند بدون قصد لذت باشد.۳ ۱:مکارم،استفتاءات،ج۱،س۷۹۹و تبریزی،صراط النجاه،ج۵،س۱۲۷۴و دفتر:همه مراجع. ۲:با استفاده از منابع عنوان(پوشیدن مانتو.....)والعروه الوثقی،ج۱،م۱۶. ۳:توضیح المسائل مراجع،م۲۴۳۳؛وحید،توضیح المسائل،م۲۴۴۳؛نوری، توضیح المسائل،م۲۴۲۹و خامنه ای،استفتاء،س ۴۸۷. آیات عظام بهجت و سیستانی:نگاه زن به بدن مرد نا محرم با قصد لذت حرام است و بنابر احتیاط واجب بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام هم نیز (به جز قسمتی از بدن که معمولا آن را نمی پوشانند مانند سر و دست هو) جایز نیست.* * توضیح المسائل مراجع،م ۲۴۳۳.
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
📚 شیوۀ امر به معروف 💠 سؤال: آیا حتما باید به صورت دستوری باشد یا می توانیم با توصیه، خواهش و...، امر به معروف و کنیم؟ ✅ جواب: اگر با توصیه، موعظه، بیان حکم شرعی و مانند آن، اثر مطلوب حاصل شود، امر و نهی واجب نیست؛ در غیر این صورت اگر احتمال بدهد که امر و نهی اثر دارد، باید امر و نهی کند و در صورتی که امر و نهی با زبان نرم و اخلاق خوش تأثیر داشته باشد، جایز نیست با تندی و خشونت امر و نهی نماید. 🆔
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
پاسخ حجت الاسلام مهدی مسائلی نویسنده ی کتاب "پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت" به سخنان اخیر مولوی گرگیج ⚡️از قضا سِرکَنگَبین صفرا فُزود 🔸نقدی بر سخنان مولوی گرگیج چند سالی است که بعضی از سخنان تند و تیز مولوی گرگیج امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر استان گلستان در کانال‌ها و گروه‌های مجازی شیعه منتشر می‌شود و ناراحتی و خشم شیعیان را برمی‌انگیزد. چند روز پیش نیز ایشان سخنانی را در نماز جمعه بیان کرده‌اند که به همت بعضی از چهره‌های رسانه‌ای این‌طرف انتشار زیادی داشت و فضای هیجانی تقابل مذهبی را شدت بخشید. جناب مولوی در سخنانش بعد از بیان این‌که میان اهل‌بیت(ع) و خلفای راشیدین محبت و دوستی برقرار بوده است،‌ گفت: «مادر زین العابدین دختر یزدگرد بود که حضرت عمر(رض) پس از فتح ایران به نکاح حضرت حسین(رض) درآورد و ۹ امام پس از آن از همین نسل به وجود آمدند، پس اگر خلافت حضرت عمر (رض) را نپذیریم اعتبار امامان و نسَب آنان را زیر سوال برده‌ایم.» جناب مولوی در این استدلال خواسته‌اند شیعه را میان دو محذور و تنگنا قرار دهند: ۱. این که اعتقاد اهل‌سنت را درباره‌ی خلافت تام و کامل خلفای راشدین بپذیرید؛‌ ۲. اگر خلافت آنها را نپذیرید هبه یا عقد نکاح خلیفه دوم باید نامشروع و ناصحیح باشد. جناب گرگیج پنداشته‌اند از آنجا که محذور دوم برای شیعه خیلی سخت و ناگوار و توهین‌آمیز است، شیعیان ناچار محذور اول را می‌پذیرند و استدلال ایشان مطلوب واقع می‌شود. متأسفانه از این طرف نیز بعضی به جای جواب منطقی به این استدلال ناصواب و غیرعالمانه، بر محذور دوم تأکید کرده‌اند، به این معنا که گویا استدلال وی خیلی جدی و درست است و به خاطر این‌که شیعه نمی‌تواند با محذور اول کنار بیایند،‌ توهین مذهبی و دشنام‌گویی بر اهل‌بیت(ع) صورت گرفته است. اما جوابِ استدلال مولوی گرگیج آن است که شیعه آغاز امامتِ امام علی(ع) و امامان اهل‌بیت(ع) را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) می‌داند نه بعد از قتل خلیفه‌ی سوم و خلافت امام علی(ع). مفهوم امامت نیز با خلافت ظاهری خیلی متفاوت است. حتی در میان اهل‌سنت نیز بعضی معتقدند با توجه به سخن معروف و مشهور خلیفه دوم که: «لَوْ لَا عَلِیٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛‌ اگر علی نبود عمر هلاک می‌شد» امامت شرعی از آن امام علی(ع) و خلافت ظاهری با خلفای راشدین بوده است. به هر حال، شیعه مشروعیت تصرفات و حلیّت امور را حتی در زمان خلیفه‌ی دوم به دست امام علی(ع) و به امضای ایشان می‌داند نه خلیفه‌ی دوم. پس نزد شیعه صحت هبه یا عقد نکاح جناب عمربن‌خطاب ملازمه‌ای با پذیرش خلافت ایشان ندارد، تا شیعه در برابر این استدلال مسکوت شود. در حاشیه این بحث دو نکته را نیز بیافزایم: ۱. جناب مولوی گرگیج با بیان این سخنان می‌خواهند موجبات ارادت و محبت شیعیان به خلفای راشدین را فراهم سازند یا حداقل از بیان توهین به آنها جلوگیری کنند، ولی ایشان همچون بسیاری از مجادله‌گران مذهبی راه را اشتباه می‌روند، سخنان ایشان نه تنها محبت و مودتی در این طرف ایجاد نمی‌کند بلکه توهین‌ به خلفا را می‌افزاید و موجب تضعیف فعالیت‌های منطقی در جهت منع از توهین مذهبی می‌شود. با انتشار سخنان ایشان در میان شیعه، تندورها و مجادله‌گران مذهبی یک قدم جلوتر می‌آیند و با دامن زدن به هیجان‌های مذهبی، خروش و دعوای شیعه و سنی را منطقی‌تر از وحدت و تقریب مذاهب نشان می‌دهند. پس بهترین تعبیری که درباره عملکرد ایشان می‌توانیم داشته باشیم این است که: "از قضا سرکنگبین صفرا فزود" ۲. بعضی از چهره‌های رسانه‌ای این طرف با هیجانی خاصی سخنان مولوی گرگیج را منتشر کردند و آن فرصتی برای برانگیختن هیجان و شور شیعه برای عزاداری فاطمیه(ع) دیدند. این عده فقط جنبه‌ی توهین‌آمیز این سخنان را برجسته کردند و خواسته یا ناخواسته مروج استدلال‌های ناصواب مولوی گرگیج شدند. این عملکرد مرا یاد سخنان مقام معظم رهبری می‌اندازد که فرمودند: «سعدى می‌گوید: "یک نفرى به من فحش داد، من نشنیدم؛ مثل تیرى بود که‌انداخت و به من نخورد. تو این تیر را برداشته‌اى آمده‌اى در پهلوى من فرو می‌کنى؟ این فحش را به من می‌رسانى؟" آنجا یک روزی فحشى جعل کردند و به امام صادق(ع) نسبت دادند، تو حالا برداشتى این فحش را و در طول تاریخ با خودت حمل می‌کنى و با جدیّت یک بار دیگر محکم در پهلوى امام صادق(ع) فرو می‌کنى؛ این خوب است؟ این درست است؟ این را می‌گویند شیعه‏ امام صادق(ع)؟ این را می‌گویند علاقه‏مند به امام صادق(ع)؟ چرا وقتى‌که نمی‌فهمید و نمی‌توانید استنباط کنید، قضاوت می‌کنید؟»(همر‌زمان حسین(ع)، سخنان رهبری در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)، ص221) 💥https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ محتوای نهج البلاغه دوره راهنمایی سه مقطع تولد و نام و القاب امام علی (ع) مربی طرح امین موسوی
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم. @Rahpoyankosarfatemeye
زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها از همه ابعاد، زندگی ای همراه با کار وتلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان کامل است. شخصیت ایشان در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته ای است.
امیرالمؤمنین دربارةفاطمةزهرا سلام الله علیها فرمود« و لأغضبتن و لاعصت لي أمرا،» یک بار این زن درطو ل دوران زناشویی مرابه خشم نیاورد، ویکبار از دستورم سرپیچی نکرد، فاطمةزهراسلام الله علیها با آن عظمت وجالت در محیط خانه یک همسر ویک زن است ؛آ ن گونه که اسلام میگوید _فاطمیه