eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
508 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ خانه‌دار و پر افتخار: اهمیت نقش خانه‌داری و مادری در بیانات رهبر انقلاب
گلایه امروز رهبری به چهل سال ضعف در تدبیر و برنامه ریزی برای معضل چهل ساله س! چه کسانی با ترک فعل شان و یا ضعف مدیریت شان چهل سال را لگد مال مطامع و منافع شخصی کردند؟! پس ما در این کلان مسئله با سه چیز مواجه هستیم: 1. مسئله ضعف تولید و کاستی کیفیت خودروی تولیدی 2. مسئله حقوق عامه به انحاء مختلف چه محصولی که در اختیار مردم داده شده و چه خدمات پس از فروش و ... 3. مسئله خود باوری ملی و عزت ملی و در این هر سه یک عده مطامع و منافع شخصی خود شان را بر موارد نامبرده ترجیح دادند!!!
‏آن وقت یک عده مَنگول گون و مُنگل وَش میگن مفهوم ما بازآی واقعی نداره و یک مفهوم برساخته از تفکر ایدئولوژیک هست!!! آخه چقدر حماقت میتونه در یک نفر جمع بشه؟! .
طرحی برای تفکر هم اندیشی و هم‌سخنی | روایت فکر‌هایی برای فکر یازدهم تا سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ ۱۶ روایت از طرحی برای تفکر. محورهای هم اندیشی: - تعریف شما از جریان عقلانیت در جبهه - توصیف شما از وضعیت امروز جریان تفکر و عقلانیت در جبهه - تصویر شما از وضع مطلوب این جریان - مسئله شناسی، عارضه یابی و تحلیل شما نسبت به گسست جریان نظر و عمل - طرحی برای تفکر: راهکارها، ساز و کارها، ایده ها و یا برنامه در حال اجرای شما برای رفع این نقیصه پیوند پخش زنده نشست: https://zil.ink/tbfekr دسترسی به گفتارهای اندیشه ورزان حاضر در نشست (مقدمه ای بر طرحی برای تفکر): https://pishraftsch.com
عرائضم در جمع اعزه و رفقا: - ما زاویه دید درستی نسبت به بیانات رهبری نداریم و باید زاویه دید خود را تغییر دهیم. اینکه بیانات رهبری را در تهافت با یکدیگر می بینیم یا روایتی هم بند و همبسته از منویات و مطالبات ایشان نداریم یا ناشی از این است که زاویه دید درستی نسبت این بیانات نداریم. - زاویه دیدی به گستره انقلاب اسلامی: روایت مسأله ناظر به استعاره از نماز در سفر است. یک تعبیری داریم در صلاة مسافر: من شغله السفر و من شغله فی السفر. یک شخصی است که شغلش سفر کردن است و شخص دیگری است که شغلش در سفر است و به خاطر شغلش مسافرت می‌کند. بنده از این استعاره و الگوی مفهومی استفاده می کنم و می گویم حال در نسبت با ما، افرادی هستند که شغلشان انقلاب اسلامی است و در شغلشان تمام وجوه انقلاب وجود دارد و می‌بایست تمام این امور را راهبری کند و در چارچوب ارزش‌ها پیش برد. برخی نیز شغلشان در انقلاب است. یعنی به اموری مهم و راهبردی در دل انقلاب اسلامی اشتغال دارند مثلا اشتغال به مسئله سیاستگذاری دارند اشتغال به مسئله قانونگذاری دارند. اشتغال به مسئله نظریه پردازی دارند و ... . در این میان رهبران انقلاب کسانی هستند که شغلشان الانقلاب است. اولین دعوت این است که کسانی کمر همت ببندن و شغلشان را الانقلاب با همه گستره آن قرار دهند. - اگر ما تصمیم بگیریم که شغلمان الانقلاب باشد می بایست روایت درست و کامل و جامعی از انقلاب داشته باشیم. در حالیکه ما در وضعیتی هستیم که روایت درستی از انقلاب نداریم؛ ما اگر شغلمان تمام انقلاب است، باید بدانیم که کدام انقلاب را مد نظر قرار داده‌ایم و چه روایتی از آن داریم. ما باید بدانیم وقتی از انقلاب سخن می‌گوییم از انقلابی سخن می‌گوییم که خارج از نظم و قواعد جاری جهانی رقم خورده است. رهبری روایت ترازی از انقلاب اسلامی دارند و مبتنی بر این روایت می فرمایند هدف انقلاب اسلامی چالش با نظام سلطه است و بهترین راهبرد برای چالش با نظام سلطه ساخت ایران الگوی پیشرفته اسلامی می باشدو آن را در حالت شکوفاییش تمدن نوین اسلامی می‌دانند. - اگر ما تمدن نوین اسلامی را چشم انداز خود میدانیم بایستی متوجه باشیم که هر تمدنی ناظر عقلانیتی است. عقلانیت لایه‌ها و سطوح مختلفی دارد: *لایه عقلانیت بنیادین و فلسفی **لایه عقلانیت کاربردی و علوم انسانی ***لایه عقلانیت راهبردی برای ارتقا و تحول در عقلانیت در این لایه ها نیز راهبردها و استراتژی های مختلفی در این سالها پیشنهاد شده است: - مسئله مندی - ویرایش سبک زندگی علمی - تدارک تجربه های زیسته متفاوت برای اندیشمند و دانشمند - بستر آزاداندیشی - نگاه زیست بومی و زنجیره ای و ...
حال در این وضعیت که مقام معظم رهبری به عنوان ولی جامعه ایمانی و مصلح اجتماعی به دنبال ساخت ایران الگوی پیشرفته اسلامی هستند می بایست به طرح راهبردی ایشان برای نیل بدین هدف تصویر داشته باشیم. حضرت آقا می فرمایند ما به دنبال حیات طیبه هستیم؛ ایشان تعبیر دیگرشان از حیات طیبه پیشرفت است. در راستای راهبردی کشور به سمت پیشرفت ابتدا ایشان بحث جنبش نرم افزاری و تحول علمی را در دهه هفتاد مطرح کردند اما در ادامه در سال 89 ایشان چهار عرصه را برای پیشرفت مطرح می کنند: فکر علم، سبک زندگی و معنویت. در این میان ایشان فکر را از علم نیز با اهمیت‌تر می‌دانند. از سال 79 تا 89، ایشان از جنبش نرم افزاری و تحول علمی به یک معنا استدارک کرده و مطالبه تحول در فکر و معماری نهاد فکر دارندفلذا باید توجه داشت که مقصود و مراد ایشان از فکری کردن برای فکر چیزی غیر از جنبش نرم‌افزاری و تحول علمی است. - البته در مدیریت راهبردی رهبری در دهه نود نیز این امر مشهود است. نه تنها ایشان در بیانات شان مطالبه می کنند که بروید فکری کنید برای فکر ... بلکه در عمل هم از مجموعه های زیر نظر ایشان یا مرتبط با ایشان به صورت مکرر مطالبه تشکیل هیئت های اندیشه ورز دارند. این مطالبه های مکرر از آنجا ناشی می شود که توقع رهبری این است که تمام پاره‌های انقلاب فکورانه اداره شود و از عقلانیت راقی، غنی و متعالی برخوردار شود. فلذا ایشان معماری نهاد فکر را مورد توجه قرار می‌دهند و میان فکر و علم تفکیک قائل می‌شوند و فکر را مهم تر از علم می دانند. فلذا بسیار مهم است که تفکیک فکر از علم یا اندیشه از دانش را به رسمیت شناخته و فکر را سوژه فکری خویش کنیم. - در دهه 40 و 50 فاصله ای قابل توجه میان دانشهای اسلامی و چالشهایی که حضرت امام ره که به دنبال رقم زدن یک انقلاب بودند وجود داشت؛ باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ما به خلاف قرائتهای مرسوم و رایج با یک شعوری رقم خورد که از جنس دانش نبوده است. نیاز و اضطرار ما همین جنس شعور و هویت فکری ست که در صدر انقلاب آن را تجربه کردیم و امروز به مراتب نیاز و اضطرار ما بیشتر است. بسان صدر انقلاب این هویت فکری را ما در صدر اسلام نیز شاهدش بوده ایم. ما نقش قرآن به عنوان اندیشه پشتیبان نهضت و حکومت نبوی را بایستی ببینیم. قرآن کتابی شبیه هیچ کتاب دانشی نیست. در حالیکه عظیم ترین حادثه تاریخ دوران بشریت را پشتیبانی فکری کرده است. این یک درس است برای ما. .
💠 زندگی در اویسیس 💠 ❇️ بررسی زندگی در متاورس 🎬 به همراه اکران فیلم Ready Player One 💠 با ارائه فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف: 🔸 حجت‌الاسلام سید مصطفی مدرس پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔸 مهندس مجتبی فیاض‌بخش دانشجوی دکتری مهندسی کامیپوتر شریف ⏰زمان: ‌چهارشنبه ۱۰ فروردین، ساعت ۱۵الی۱۸ 📲 لینک جلسه: http://vc.sharif.edu/ch/m-emam ____ حوزه دانشجویی شریف 🔻 @HDsharif hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 انسان در صد سال اخیر شاید بیش از تمام تاریخ، تخیلش را در خدمت گرفته تا بتواند هر آنچه می‌خواهد خلق کند. رسیدن به جایی که تنها محدودیتش "قدرت خلاقیت" باشد. 🎙 برشی از نشست با ارائه حجت‌الاسلام مصطفی مدرس ____ حوزه دانشجویی شریف 🔻 @HDsharif hd.sharif.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زندگی در اویسیس 💠 ❇️ بررسی زندگی در متاورس 🎬 به همراه اکران فیلم Ready Player One 💠 با ارائه فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف: 🔸 حجت‌الاسلام سید مصطفی مدرس پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔸 مهندس مجتبی فیاض‌بخش دانشجوی دکتری مهندسی کامیپوتر شریف .
جریان توسعه در ایران سال‌هاست به روایت‌های متنوعی از علل و عوامل عقب‌ماندگی ایران پرداخته و به‌دنبال راهیابی و کشف استراتژی مناسب جهت نیل به «توسعه غربی» می‌باشد. در این ‌بین دکتر مجتبی لشکربلوکی به روایتی راهبردی و برگزیده از ده اندیشمند جریان توسعه پرداخته و نظرات ایشان را در قالب چهار جلد کتاب منعکس نموده است. او همچنین در جلد پنجم سعی کرده مدلی برای لایه‌بندی عوامل توسعه‌نیافتگی ایران ارایه نماید و نهایتاً در جلد ششم، استراتژی توسعه ایران از نظرگاه خویش را عرضه کرده است. شما میتوانید متن کامل این یادداشت را در سایت عصر پیشرفت مطالعه نمایید www.asr-e-pishraft.ir
◀️ پیشنهاداتی برای تحول در عرصه تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب 🔰برای رویداد احیای عاصمه طرحی نگاشته بودم متکی بر اصول و مواردی اصولی که نوعا در طراحی دالان های تعلیمی تربیتی ما مغفول واقع می شود: 1️⃣ اصل حاکمیت موقف راهبردی انقلاب اسلامی بر طراحی دالان تعلیمی تربیتی 2️⃣ تزریق رویکرد مسئله محوری با چگالی بالا 3️⃣ توجه به رویکرد تربیت آفاقی در کنار تربیت انفسی 4️⃣ وزن راهبردی قائل شدن برای معماری جهان تجربه زیسته فرد 5️⃣ اتخاذ استراتژی پژوهشی اقدام پژوهی این طرح سعی کرده است به این موارد توجه وافر نشان بدهد و اصلا مدعی نیست که طرحی کاملی عرضه کرده است اما مدعیست طراحی یک دالان تعلیمی تربیتی بدون توجه به این نکات عملا ادامه دادن به وضع موجود است. فایل محتوایی طرح فایل پاورپوینت ارائه طرح فایل صوتی ارائه طرح .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا گاهی غارت می‌کنند و گاهی خویشتنداری؟ چرا پیشتازان مهم اند؟ چرا قوّامین لله اهمیت فوق العاده ای دارند؟! چرا ولتکن منکم امة یدعون الی الخیر در هر حادثه و رخدادی مهم است؟ اینکه کسانی پیشتازانه الخیر را سوژه خویش قرار بدهند و نه الشر را!! چرا در آیه قیام لله مثنی مقدم بر فرادی شده است؟ چه شد که ترفند برچسب مجنون به حضرت نبی ختمی ص خنثی شد؟ در این میان چه نقش استراتژیک و راهبردی ای حضرت علی علیه السلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها داشتند؟ چرا در امر به معروف و نهی از منکر حرکت جمعی خصوصا حمایت نفر دوم از نفر اول اهمیت دارد... کوتاه ترین ارائه در استیج Ted مال روانشناسی هست بنام دِرِک سیورز. در تنها ۳ دقیقه توضیح میده که چرا این اتفاق میافته. میگه : "The first follower that transformed the lone nut into a Leader" از اینجا با زیرنویس فارسی میتونید ارائه دِرِک سیورز رو ببینید: https://www.ted.com/talks/derek_sivers_how_to_start_a_movement .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸🔸 زندگی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به نگاه کنند. یکی از محرومیت‌هایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است. کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. می‌ارزد که انسان و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب می‌خواهم زیر آسمان بخوابم. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن . انسان یک نگاهی به آسمان بکند، را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است. پ.ن: یکی از اصول تربیتی ای که در اینجا بدان اشاره کردم توجه به رویکرد تربیت آفاقی در کنار تربیت انفسی می باشد. قطعا از مصادیق بارز تربیت آفاقی می باشد که تحقیقا جایی در برنامه ریزی های تهذیبی و سلوکی ما ندارد! عظمت آسمان جایی برای غرور و أنانیت انسان باقی نمی گذارد. انسان فریفته غرور وهمانی خویش است. باید تُنگ تَنگ خویشتن خویش را بشکند تا به بیکران هستی پیوند بخورد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره «حامد حدادی» ستاره بسکتبالیست ایرانی از حضور در لیگ NBA آمریکا آیا این تجسم نیست؟ اینکه اینچنین تصویر مخدوشی از امت آخرالزمانی نبی ختمی ص عرضه گردد؟ چه ظلمی بالاتر از این که این چنین روایتی سخیف از امت مدافع مظلومان و مستضعفان عالم ارائه گردد؟ چه رنجی از این بیشتر که خائنان داخلی و دشمنان خارجی همه اینچنین ناجوانمردانه در برابر طلوع حقیقت ایستاده و خاک بر چهره آفتاب می پاشند؟ شکوه و گلایه مان را به که ببریم که ای بشریتی که در چنبره کمونیسم و لیبرالیسم گرفتار بودی امتی مستضعفی با اتکال به خداوند به پا خاست و به شما نشان داد دین میتواند یهدی الی الرشد باشد و نه افیون توده ها! و تو ای بشریت اینچنین علیه این امت قهرمان سیاه نمایی میکنی! و این امت مقتدر همچنان وارث مظلومیت ابوتراب مقتدر است...
انشاالله در این نشست مجازی حول موضوع ذیل سخن خواهم گفت👇 https://eitaa.com/Rebbioun/272