eitaa logo
ریکاورے | 𝑹𝒆𝒄𝒐𝒗𝒆𝒓𝒚
707 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
53 فایل
﷽ از دِل تا قلـــم .☁️؛ قلمی که مینویسـد از درونِ قلبم !🕊 در این کنج از فضای مجازی ، عقایـدم را در قالبِ هنر،مرقوم و ثبت میکنم/ انتشار: مستحبِ موکّد . . ‌ •انتقادوتبادل: @yeganeh84gh •کانال دوم با فضایی متفاوت : https://rubika.ir/mahepenhan1401
مشاهده در ایتا
دانلود
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[📽✨] | ‌اینجا شیرازه نه لس آنجلس این گردن منو توه که ساکتیم و امر به معروف نکردیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ریکاورے | 𝑹𝒆𝒄𝒐𝒗𝒆𝒓𝒚
[📽✨] #کلیپ | #ریکاوری ‌اینجا شیرازه نه لس آنجلس این گردن منو توه که ساکتیم و امر به معروف نکردیم
👓 واکنش‌ها به انتشار کلیپ جنجالی پیاده رو چمران/ فرماندار شیراز: برخی از عوامل تجمع دستگیر شده‌اند 🔹انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی‌بر تجمع چندین جوان و نوجوان در شیراز که میانگین سنی‌شان ۱۵، ۱۶ سال بود، در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت. 🔹ویدئو یاد شده به دلیل خاص بودنش در سطح گسترده‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، نوع پوشش آنها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و با واکنش مسئولان استانی نیز مواجه شد. 🔹فرماندار شیراز درباره این تجمع به خبرگزاری فارس گفته است: تاکنون تعدادی از این عوامل دستگیر و با حکم قضایی تحویل مرجع انتظامی شده‌اند و تحقیقات حول موضوع در حال انجام است، ضمن اینکه سرتیم هم در همان مراسم شناسایی شده و بر اساس مراجع قضایی برای دستگیری وی اقدام شده است.
ریکاورے | 𝑹𝒆𝒄𝒐𝒗𝒆𝒓𝒚
مهم ترین انتظار مردم از #طلبه ها ..🦋✨ #طلبگی #استاد_پناهیان
اگر از دینداری لذت نمی‌بری، یعنی دینداری‌ات ایراد دارد! بندگی، موتور تولید نشاط برای زندگی است 🌼 راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۱) ما برای زندگی نیاز به نشاط داریم. اما این نشاط را از کجا باید بگیریم؟ از آن جایی که بیشتر به ما نشاط بدهد و آن «دین» است. علی(ع) می‌فرماید: دین، سرور است «الدِّینُ حُبُورٌ» البته ما لذت دنیا را نفی نمی‌کنیم، اما دنبال لذت و نشاط خیلی بالاتری هستیم که این نوع لذت، با دینداری و بندگی به‌دست می‌آید. بندگی، موتور تولید نشاط برای زندگی است. اهل معنویت باید چندین برابر افراد معمولی از زندگی‌شان لذت ببرند و برای درس‌خواندن، کار کردن و فعالیت‌های زندگی‌، نشاط و انرژی مضاعف داشته باشند. اگر از دینداری لذت نبریم و سرِ حال نیاییم، یا در دینداری ما ایرادی هست و بیراهه رفته‌ایم، یا اینکه هنوز در اول راهیم. اگر به هر دلیلی، خودمان را به دینداری متقاعد کنیم، اما از آن لذت نبریم و نشاط پیدا نکنیم، دینداری ما توأم با عُجب و غرور خواهد شد. - چرا انسان دچار ریا می‌شود؟ چون از متنِ عبادتش لذت نمی‌برد، لذا دنبال حاشیۀ آن می‌رود و می‌‌خواهد از تشویق دیگران لذت ببرد. اگر تهِ دلش از عبادت لذت می‌برد، دیگر لازم نبود تظاهر کند یا قیافه بگیرد. کسانی که از دینداری خود لذت نمی‌برند، دیگران را نسبت به دین، زده می‌کنند، دعوای بیجای «دین و دنیا» پیش می‌آورند و سوءتفاهم‌های فراوان در جامعه نسبت به دینداری پدید می‌آورند. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع) - ۹۶.۳.۶
『 📸✨❥︎』 | موضوع :زنان و حقوق زن کتاب های مورد مطالعه :اخلاق جنسی بحث حجاب و حقوق زن در غرب و اسلام و مقالات گرداوری شده توسط خودمون ❤️ کتاب حاضر، مشتمل بر سلسله مقالاتی است از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری که در حدود سال ۱۳۵۳ به طور مسلسل در مجله «مکتب اسلام» درج می گردید و در زمان حیات استاد توسط یکی از ناشران، بدون اطلاع ایشان به صورت رساله ای کوچک (به همین صورت که مشاهده میگردد) منتشر گردید و البته موجب آزردگی خاطر استاد شد، چرا که مقالاتی که در یک مجله و با فواصل زمانی چاپ می شوند، برای آنکه به صورت کتاب منتشر شوند نیاز به یک بازبینی دارند، و بعلاوه ظاهرا استاد شهید این بحث را به عنوان بحثی مرتبط با مسأله «نظام حقوق زن در اسلام» در نظر و خود برای انتشار آن طرحی داشتند. ولی در عین حال ایشان از انتشار این رساله جلوگیری به عمل نیاوردند، و استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص7 علت اینکه کتاب حاضر فاقد مقدمه ای از استاد شهید می باشد همین امر است. امید است این اثر همچون دیگر آثار گرانقدر آن عالم جاودان، در تبیین حقایق اسلامی مفید و مؤثر افتد. نظر به اینکه چاپهای قبلی این کتاب از کیفیت خوبی برخوردار نبود. اقدام به حروفچینی مجدد با اعمال دقتهای لازم گردید و اکنون به صورتی که خواننده محترم ملاحظه می نماید عرضه می گردد. این اثر استاد نیز همچون دیگر آثار آن شهید بزرگوار از غنای محتوا و سلاست بیان برخوردار می باشد؛ امید است که راهبر جامعه به سوی اخلاق صحیح جنسی باشد.  آبان ۱۳۷۳ برابر با جمادی الاول ۱۴۱۵   استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص8 علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم ‌ برای ما مسلمانان که علاقه دو همسر را به یکدیگر یکی از نشانه‌های بارز وجود خداوند می‌دانیم[1] و نکاح را «سنت» و تجرد را یک نوع «شر» حساب می‌کنیم، هنگامی که می‌خوانیم یا می‌شنویم بعضی از آیینها علاقه جنسی را ذاتاً پلید و آمیزش وَ مِنْ ایاتِهِ انْ خَلَقَ لَکمْ مِنْ انْفُسِکمْ ازْواجاً لِتَسْکنوا الَیها وَ جَعَلَ بَینَکمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً - (روم/ 21) یعنی یکی از نشانه - های او این است که از خود شما برای شما همسر آفرید تا با او آرام گیرید و میان شما مهر و محبت قرار داد. ↩ استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص11 جنسی را- ولو با همسر شرعی و قانونی- موجب تباهی و سقوط می‌دانند، دچار تعجب می‌شویم. عجب‌تر آن که می‌گویند دنیای قدیم عموماً گرفتار این وهم بوده است. برتراند راسل، فیلسوف اجتماعی مشهور معاصر، می‌گوید: «عوامل و عقاید مخالف جنسیت در اعصار خیلی قدیم وجود داشته و بخصوص در هر جا که مسیحیت و دین بودا پیروز شد عقیده مزبور نیز تفوق یافت. وستر مارک مثالهای زیادی «از این فکر عجیب مبنی بر اینکه چیز ناپاک و تباهی در روابط جنسی وجود دارد» ذکر می‌نماید.در آن نقاط دنیا نیز که دور از تأثیر مذهب بودا و مسیح بوده است ادیان و راهبانی بوده‌اند که طرفداری از تجرد میکرده‌اند، مانند اسنیتها در میان یهودیان... و بدین طریق یک نهضت عمومی ریاضت در دنیای قدیم ایجاد شد. در یونان و روم متمدن نیز طریقه کلبیون جای طریقه اپیکور را استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص12 ۱
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[📽✨] | جدی خیلی خوبه مخصوصا پیاز اونم سه تا بزررگ😁👐🏻
چه قشنگ میگن: تنهایی یعنی کسی نباشه از رنج‌هـات براش بگی، یا شادی هات رو بهش ابراز کنی.. ‌خدا گاهی عـمـدا انسـان رو تنها می‌کنه، تا با خودش مناجات کنیم🌿!
ریکاورے | 𝑹𝒆𝒄𝒐𝒗𝒆𝒓𝒚
『 📸✨❥︎』 #کتابخانه | #ریکاوری موضوع :زنان و حقوق زن کتاب های مورد مطالعه :اخلاق جنسی بحث حجاب و حقو
『 📸✨❥︎』 | ادامه مطلب: ‌گرفت... افلاطونیان نو نیز به اندازه کلبیون ریاضت طلب بوده‌اند. از ایران این عقیده (دکترین) به سمت باختر پخش شد که ماده عین تباهی است و به همراه آن این اعتقاد به وجود آمد که هرگونه رابطه جنسی ناپاک است و این عقیده با جزئی اصلاح، اعتقاد کلیسای مسیحیت محسوب گردید.»[1] این عقیده قرنها وجدان انبوه عظیمی از افراد بشر را تحت نفوذ ترس‌آور و نفرت‌انگیز خود قرار داده و به عقیده روانکاوان نفوذ این عقیده اختلالات روانی و بیماریهای روحی فراوانی را موجب شده است که از این جهت مانند ندارد. منشأ پیدایش این گونه افکار و عقاید چیست؟ چه چیز سبب می‌شود که بشر به علاقه و میل طبیعی خود به چشم بدبینی بنگرد و در حقیقت جزئی از وجود خود را محکوم کند؟ مطلبی ( استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص13) است که مورد تفسیر متفکرین قرار گرفته است و ما اکنون درصدد کاوش در آن نیستیم؛ مثلًا علل گوناگونی می‌توانند در گرایش بشر به این گونه افکار و آراء دخیل باشند. ظاهراً علت اینکه فکر پلیدی «علاقه و آمیزش جنسی» در میان مسیحیان تا این حد اوج گرفت، تفسیری بود که از بدو تشکیل کلیسا از طرف کلیسا برای مجرد زیستن حضرت عیسی مسیح صورت گرفت. گفته شد علت اینکه مسیح تا آخر مجرد زیست، پلیدی ذاتی این عمل است و به همین جهت روحانیین و مقدسین مسیحی شرط وصول به مقامات روحانی را آلوده نشدن به زن در تمام مدت عمر دانستند و «پاپ» از میان اینچنین افرادی انتخاب می‌شود. به عقیده ارباب کلیسا تقوا ایجاب می‌کند که انسان از ازدواج خودداری کند. راسل می‌گوید: «در رسالات قدّیسین به دو یا سه توصیف زیبا از ازدواج برمی‌خوریم، ولی درسایر موارد پدران کلیسا از ازدواج به زشت ترین صورت یاد کرده‌اند. هدف ریاضت این بوده که مردان را متقی سازد، ( استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص14) بنابراین ازدواج که عمل پستی شمرده می‌شد بایستی منعدم شود. «با تبر بکارت درخت زناشویی را فرو اندازید» این عقیده راسخ سن ژروم درباره هدف تقدس است.»[1] کلیسا ازدواج را به نیت تولید نسل جایز می‌شمارد، اما این ضرورت، پلیدی ذاتی این کار را از نظر کلیسا از میان نمی‌برد. علت دیگر جواز ازدواج، دفع افسد به فاسد است؛ یعنی به این وسیله از آمیزشهای بی‌قید و بند مردان و زنان جلوگیری می‌شود. راسل می‌گوید: «طبق نظریه سن پول، مسئله‌ تولید نسل هدف فرعی بوده و هدف اصلی ازدواج همان جلوگیری از فسق بوده است. این نقش اساسی ازدواج است که درحقیقت دفع افسد به فاسد شمرده شده است.»[2] (همان، ص 30 ↩ همان، ص 31 ↩ استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص15) کلیسا ازدواج را غیرقابل فسخ و طلاق را ممنوع می‌شمارد. گفته می‌شود کلیسا خواسته است بدین وسیله ازدواج را تقدیس و از تحقیر آن بکاهد. ممکن است علت ممنوعیت طلاق و غیرقابل فسخ بودن ازدواج از نظر کلیسا این باشد که خواسته است برای کسانی که از بهشت تجرد رانده شده‌اند جریمه و مجازاتی قائل باشد. چنانکه می‌دانیم عقاید تحقیرآمیز راجع به خود زن در میان ملل و اقوام قدیم مبنی بر این که زن انسان کامل نیست، برزخی است میان انسان و حیوان، زن دارای نفس ناطقه نیست، زن به بهشت هرگز راه نخواهد یافت و امثال اینها زیاد وجود داشته است. این عقاید و آراء تا آنجا که از حدود ارزیابی زن تجاوز نمی‌کند، اثر روانی غیر از احساس غرور در مرد و احساس حقارت در زن ندارد. اما عقیده پلیدی علاقه و آمیزش جنسی مطلقاً، روح زن و مرد را متساویاً آشفته می‌سازد و کشمکش جانکاهی میان غریزه طبیعی از یک طرف و عقیده مذهبی از طرف دیگر به وجود می‌آورد.ناراحتیهای روحی که عواقب وخیمی بار می‌آورد همواره از کشمکش میان تمایلات طبیعی و تلقینات مخالف اجتماعی پیدا می‌شود. از این جهت است که (استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص16) این مسئله‌ فوق العاده مورد توجه محافل روانشناسی و روانکاوی قرار گرفته است. باتوجه به نکات فوق، منطق عالی اسلام فوق العاده جلب توجه می‌کند. در اسلام کوچکترین اشاره‌ای به پلیدی علاقه جنسی و آثار ناشی از آن نشده است. اسلام مساعی خود را برای تنظیم این علاقه به کار برده است. از نظر اسلام روابط جنسی را فقط مصالح اجتماعی حاضر یا نسل آینده محدود می‌کند و در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است که منجر به احساس محرومیت و ناکامی و سرکوب شدن این غریزه نگردد. متأسفانه دانشمندانی امثال برتراند راسل که از عقاید مسیحیت و بودایی و غیره در این زمینه انتقاد می‌کنند، درباره اسلام سکوت می‌نمایند. راسل در کتاب زناشویی و اخلاق همین قدر می‌گوید: «کلیه بانیان مذاهب به استثنای محمد و کنفوسیوس- اگر بتوان مسلک او (کنفوسیوس) را مذهب نامید- ( استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص17) ۲