eitaa logo
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
277 دنبال‌کننده
36 عکس
6 ویدیو
1 فایل
- سجاد انجم‌شعاع @Commiitted ' . طلبه‌ حوزه‌ علمیه‌ مدرس‌ زبان CAE متمرکز بر : کلام‌ اسلامی‌ تطبیقی روابط بین‌الملل و ژئوپولیتیک نظام جامع اندیشه اسلامی . ویراستی👇 https://virasty.com/Sajjad_Anjomshoa . «رواقی برای اندیشه و هم‌راستاییِ نظر و عمل» .
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدیار اسفندیار
ایشان رهبر انقلاب ایران هستند نه جبهه موسوم به انقلاب هرکه از ایشان پیروی کند در دایره انقلاب است اگر نمیتوانید خودتان را برای پیشرفت ایران اسلامی در کنار رئیس جمهور جدید ببینید در انقلابی‌گری خود تجدید نظر کنید ✍مهدیار اسفندیار . عضو شوید👇 https://eitaa.com/mahdiar_esfandiar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ شعار توهین‌آمیز علیه ظریف در نماز جمعه تهران: ظریف گورت را گم کن _ اصلاحات نیوز ✅ @Eslahatnews 🔗 Eslahatnews.com
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
‼️ شعار توهین‌آمیز علیه ظریف در نماز جمعه تهران: ظریف گورت را گم کن _ اصلاحات نیوز ✅ @Eslahatnews 🔗
🔘‌ «ترمیم و تعمیر» جایگزینِ «تخریب و تضعیف» در تنقید و خرده‌گیری اسلامی آقای ظریف نقش کلیدی در غارت و چپاولِ سفره ایرانیان در برجام داشته‌است و بارها عملکرد سقیم و نامقبولی از خود بجا گذاشته‌است و همینک از پایش را از حیطه تخصص و کاردانی خودش فراتر گذاشته‌است. اما مرتد خواندنش، تخریب کردنش، تضعیف کردنش، زیر سوال بردن دینش و ناموسش و طرد کردنش با شعارِ «ظریف گورت را گم‌کن»، شیوه‌ای مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و اصول و منش اسلامی نیست. بلکه برای سر عقل آمدنش باید انتقادی اسلامی به‌قصد اصلاح و ترمیم داشته باشیم. تنقید و خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام آنتی‌اسلامی و طاغوتی با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی و ایرانی، بسیار ناهمگون است. انتقاد به یک مسئول در نظام اسلامی باید سازنده، یکسوساز و اسباب تقطیر باشد و حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای بهبودی، معالجه و جبران مافات باشد. دربایست و احتیاجِ آنکس که مسیری را کج‌روی کرده است، دوربرگردان و تبیین مسیرِ صحیح و میانبُر است. دور دستان را به احسان یاد کردن همت است ورنه هر نخلی به پای خود ثمر می‌افکند ✍ سجاد انجم‌شعاع
مباحث‌من در گفتگوی امشب بر محور چند سوال بود: ۱. چرا درپوشی بر دهانه رسانه‌ها و شبکه‌های خبری فاسد و حزبی منفعت‌‌خیز گذاشته نمی‌شود؟ ۲. چرا ما یک رسانه استیبل،پایدار و شایع نداریم که با سریعترین عملکرد، جلوگیری از تشویش اذهان و افکار عمومی بکند؟ ۳. روایت سالم و آنالیز ریالیتی از جریان اجتماع حامیان حجاب در ورزشگاه آزادی چه بود؟
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
” امروزه عامه جهانیان از طریق هزاران ابزارآلات گوناگون و تکنولوژی‌های مدرن در تکاپو فراهم‌سازی و طمانینه قلبی هستند و لحظه‌به‌لحظه این اسباب بروزرسانی می‌شوند و هر لحظه پیشرفت و توسعه منحصربفردی را خلق می‌کنند، ولیکن؛ هنوز منشأ و سرچشمهِ آرامشِ حقیقی، ابدی، ازلی و فناناپذیر که «» باشد را نمی‌فهمند. نمی‌فهمند که این خاصیت و طبیعتِ است که یک قدم و یک تنفس در محترق‌ترین و سوزان‌ترین ناحیه جهانی، چنان التیام و دل آسایی به زائر عطا می‌کند که مغنی از هرگونه تکنولوژی و تراپیست می‌شود. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ» در این میان، محبت و هواخواهی و حمایت از نیز مهم‌ترین مسئله‌ای است که در زیارت مورد تدقیق قرار می‌گیرد. زائران با یادآوری مظلومیت و ستم‌دیدگی مردم و دعا و ثنا برای استقلال و حرّیت و عدالت، نشان می‌دهند که ایستادگی و استقرار در برابر ظلم و تعدّی، و حمایت از مظلومان، از اصول اساسی دین است. این همبستگی و حمایت، نمادی از عشق و وفاداری به ارزش‌های انسانی و اسلامی است که امام حسین علیه‌السلام برایشان، خود و فرزندانش را فدا کرد. ، نه تنها یک آیین و رسم مذهبی است، بلکه یک نهضت و اهتزازِ اجتماعی و فرهنگی عظیم است که پیام‌های گران‌مایه‌ای از عشق، وفاداری، همبستگی، مظاهرت و حمایت از جبهه حق و مظلومان را به جهان مخابره می‌کند. ، فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های انسانی و اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر «» است. + یک معیار سنجش عمق انسانیت و انقلابی‌بودن: چقدر برای کامیابی و پیروزی و نابودی و اضمحلال ملعون و غاصب در اربعین دعا می‌کنیم و از امام حسین علیه‌السلام طلب میکنیم؟ ✍️ سجاد انجم‌شعاع
🌹 ، فرصتی برای تقویت روحیه مقاومت در برابر «» است. 🇵🇸 محبت و حمایت از مهم‌ترین مسئله‌ای است که در زیارت مورد تدقیق قرار می‌گیرد. زائران با یادآوری مظلومیت و ستم‌دیدگی مردم و دعا برای استقلال و حرّیت و عدالت، نشان می‌دهند که ایستادگی و استقرار در برابر ظلم و تعدّی، و حمایت از مظلومان،از اصول اساسی دین است. این همبستگی و حمایت، نمادی از عشق و وفاداری به ارزش‌های انسانی و اسلامی است که امام حسین علیه‌السلام برایشان، خود و فرزندانش را فدا کرد. ، نه تنها یک آیین و رسم مذهبی است، بلکه یک نهضت و اهتزازِ اجتماعی و فرهنگی عظیم است که پیام‌های گران‌مایه‌ای از عشق، وفاداری، همبستگی، مظاهرت و حمایت از جبهه حق و مظلومان را به جهان مخابره می‌کند. ، فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های انسانی و اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر «» است. ، یک معیار سنجش عمق انسانیت و انقلابی‌بودن است چقدر برای کامیابی و پیروزی و نابودی و اضمحلال ملعون و غاصب در اربعین دعا می‌کنیم و از امام حسین علیه‌السلام طلب میکنیم؟ ✍️ سجاد انجم‌شعاع 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
« انتقاد عفونت‌زا » انتقاد و گله‌مندیِ مطابق با مبادی اسلامی یکی از اصول برجسته و حیاتی در تعاملات اجتماعی‌ِحقیقی و مجازی است. خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام طاغوتی، با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی بسیار متفاوت است. بایسته‌ها و ضروریات انتقاد در جامعه اسلامی به چه صورت است؟ ۱. نیت خالصانه و اصلاح‌گرانه: انتقاد باید با نیت صواب و اصلاح و سازندگی انجام شود. غایت از آن باید بهبود وضعیت و رفع مشکلات باشد، نه تخریب و تضعیف شخصیت‌ها و نهادها. و ما أُمِروا إلا لِيَعبدوا الله مُخلِصينَ له الدِّينَ... ۲. احترام به کرامت انسانی: انتقاد دیپلماتیک، باید به کرامت و شخصیت افراد، احترام و کرنش ببخشد. بهره‌جویی از الفاظ توهین‌آمیز و تحقیرآمیز نه تنها کج‌خلقی و رذل است، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تنش و توفیر شود. افسوس بر مجاهدی که مجاهد دیگر را ریش‌دراز و عمامه‌صورتی و هزاران القاب خفت‌بار دیگر می‌نامد... عسى أن يَكُنَّ خَيراً مِنهُنّ وَلَا تَلمِزوا أَنفُسَكم وَلَا تَنابَزوا بالألقاب بِئسَ الإسمُ لِإسمُ الفُسُوقُ بَعدَ الإِيمان... ۳. استناد به منابع موثق: انتقاد باید منوط بر یقینیات و منابع معتبر و مستند باشد. بهره‌جویی از شایعات، ظنّیات و گمان‌های شاذ می‌تواند به بی‌اعتمادی و تفرقه دامن زند. يا أيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن إن بعض الظن إثم... ۴. اهمیت به دیدگاه مخالف(دگراندیش): این منش و این کردار، احترام به تنوع دیدگاه‌ها و تقویت فرهنگ گفت‌وگو را مصور میکند. وَ شاوَرهم فی الامر... ۵. ارائه راهکار راشد و سازنده: انتقاد باید حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای معالجه و جبران مافات باشد. ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتی هی احسن ... ۶. پاس‌داشتن عدالت و انصاف: نمی‌توان به سبب کشمش‌های شخصی یا حزب سیاسی، انتقاد غیرمنصفانه و جانبدارانه انجام داد. وَلَا يَجرِمَنَّكم شَنَانُ قَوم على ألا تَعدِلُوا اعدِلُوا هو أَقرَبُ لِلتَقوَى... ۷.تعیین زمان و مکان مساعد و توجه به تأثیرات اجتماعی: انتقاد در جامعه اسلامی باید با توجه به تأثیرات اجتماعی آن انجام شود و نباید مخرب باشد، نباید همبستگی و وفاق را عفونی کند. انتقادی که باعث ایجاد تفرقه و کشمش در جامعه شود، نمی‌تواند سازنده و مفید باشد بلکه یک عفونت است. إِنّمَا المؤمِنُونَ إِخوَةٌ فَأَصلِحُوا بَينَ أَخَوَيک... ✍ سجاد انجم‌شعاع