eitaa logo
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
280 دنبال‌کننده
37 عکس
6 ویدیو
1 فایل
- سجاد انجم‌شعاع @Commiitted ' . طلبه‌ حوزه‌ علمیه‌ مدرس‌ زبان CAE متمرکز بر : کلام‌ اسلامی‌ تطبیقی روابط بین‌الملل و ژئوپولیتیک نظام جامع اندیشه اسلامی . ویراستی👇 https://virasty.com/Sajjad_Anjomshoa . «رواقی برای اندیشه و هم‌راستاییِ نظر و عمل» .
مشاهده در ایتا
دانلود
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أنْفُسِهمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمِ ۵۳- زمر و رحمت واسعه ی خداوند کیست؟ أباعبدالله الحسين (صلوات الله عليه) سجاد انجم‌شعاع | 1403/4/21
هر روز تصاویر بیشتری از جنایات و قتل‌عام رژیم کودک‌کش میبینم و بدانیم غزه هر روز روضه‌ای دارد... یک روز روضه علی‌اکبر(ع) یک روز روضه علی اضغر (ع) یک روز روضه رقیه سه‌ساله (س) روضه قاسم و عبدالله... سجاد انجم‌شعاع | 1403/4/22
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای کاش دستش نمی‌لرزید. امیدوارم که این هم یک پارازیت رسانه‌ای برای محو کردن جنایات رژیم صهیونسیتی نبوده باشد. حالا این ماجرا واقعی بود یا ساختگی، اما روزی واقعیش رو خواهیم ساخت! إنَّ اللّه‌َ عَزِيزٌ ذُو انتِقام‌ٍ... سجاد انجم‌شعاع | 1403/4/24
🔘 از تراژدی نوستالژی و امتداد جریان رسانه‌ای کربلا واحد کشتار و کشتن، از نفر به صدنفر و هزارنفر تغییر کرده و ما عین خیالمان نیست. همین الان که دارم این یادداشت را می‌نویسم عده‌ای در فلسطین زیر تیغ شمر زمانه و کشتار اسرائیل هستند. تراژدی کربلا ۶۱ هجری را درک کرده‌ایم و روز و شب عزاداری می کنیم و دغدغه اباعبدالله داریم اما کربلا زمانه را نمی بینیم؟ در کربلا چه اتفاق افتاد که امروز در غزه رخ نمی دهد؟ بستن آب را نمی بینیم در فلسطین؟ محدود کردن آذوقه و غذا را نمی بینیم در فلسطین ؟ انفجار و کشتار مظلوم را نمی بینیم در فلسطین ؟ مادر بچه از دست داده را نمی بینیم در فلسطین ؟ اذیت و آزار نوامیس را نمی بینیم در فلسطین ؟ دیگر چه باید رخ بدهد که کربلا برایمان تداعی شود؟ مسئله فلسطین ، مسئله‌ای است که امام خمینی نهضت خود را با آن شروع کرد، امام قبل از اینکه بگوید شاه باید از ایران برود، گفت اسرائیل باید از منطقه اخراج شود. پارازیت رسانه‌ای که عمر سعد در روز عاشورا ایجاد کرد و باعث شد امام حسین علیه السلام شناخته نشود یا به روایت خودشان شناخته شود ، همان پارازیت رسانه‌ای و محدودیت‌ها و ردلاین ها الان در دنیا نمی گذارد مظلومیت فلسطین و جبهه حق و باطل برای مردمان جهان روایت شود‌، نمی گذارد کودک کشی و مظلوم کشی روایت شود. یک خراش روی گوش ترامپ پیرمرد مریض جنسی، نمی‌گذارد هزاران قتل‌عام کودک روایت شود. غزه کربلای زمانه است. همانطور که رسانه های عمر سعد و ابن زیاد مردم را آماده کرد برای جریان و تراژدی کربلا، همان رسانه ها ما را آماده می کند برای تثبیت و پذیرفتن و مقابله‌ نکردن با اسرائیل و استکبار. آن چیزی که ما را در مقابل یزید و شمر و عمر سعد قرار میدهد،همان چیز باید ما را در مقابل اسرائیل قرار بدهد. همان چیز باید ما را در مقابل رژیم صهیون کودک کش قرار بدهد.وگرنه، یک جایی از تنظیمات و تفکرات ما مشکل دارد. وقتی بنی امیه را بازخوانی می کنیم مگر بجز اسرائیل می بینیم؟ ما اگر خط مبارزاتی کربلا و مسیر مبارزاتی کربلا را دنبال کنیم، امروز مقصد آن مسیر، غزه است‌. ماندن در سال ۶۱ هجری کار دلچسب و آسانی‌ست‌. نگه داشتن جریان فکری و مبارزاتی اباعبدالله در سال ۶۱ هجری کار ساده ای هست. اما ما نمی‌توانیم جریان تقابل با باطل را در جریان مبارزاتی اباعبدالله ببینیم و همان جریان را در اسرائیل نیبینیم. اگر اون روز می خواستیم در لشکر حسین علیه السلام باشیم و نبودیم و نتوانستیم، امروز باید در جبهه غزه و مظلوم باشیم. در تقابل با اسرائیل و جبهه باطل باشیم . امروز باید راوی و تداعی کننده کربلا زمانه باشیم. ✍ سجاد انجم‌شعاع, تاسوعای محرم ۱۴۴۶ @HOWZAVIAN_kerman
سه معجزه در قامت پدیده رسانه‌ای بعد از اتمام واقعه جانسوز ظهر عاشورا و شهادت حسین ابن علی علیه السلام همه بر این باور بودند که دیگر کسی نمانده، دیگر شعار و بیرقی نمانده، دیگر دریچه‌‌ای نمانده، دیگر پیام و پیام‌رسانی نمانده و دیگر رسانه‌ای نمانده. روی کاغذ و بر اساس پیش‌بینی و استراتژیک‌های بنی‌امیه، اباعبدالله علیه‌السلام هر چه کرده بود بالاخره در روز دهم باید به شهادت می‌رسیدند و حال که حسین علیه‌السلام را شهید کردند، نفسی راحت کشیدند از اپیدمولوژی و رسانه قدرتمند اهل بیت علیهم السلام. اما همانا که قرآن فرمود وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيۡرُ ٱلۡمَٰكِرِينَ. برداشتم این است که هرچقدر شیوع و قدرت رسانه‌ای جبهه باطل و کفار قوی باشد لکن خدا را وارد معادلات و محاسباتشون نمی‌کنند و نمی‌دانند که قوی‌ترین و شایع‌ترین رسانه، رسانه و رسای الهی است. و اتفاقی رخ می‌دهد که هیچ کس انتظار نداشت. سری به نیزه بلند است در برابر زینب، خدا کند که نباشد سر برادر زینب‌‌. سر مطهر و مبارک را به نیزه زده و نشانه قدرت خود دانسته و جار زدند، لکن اگر نشانه ذلت بود که درپوش می‌گذاشتند و کتمان و پنهان میکردند. خب چه اتفاقی میفتد، معجزه‌ای رخ میدهد و سر قرآن می‌خواند. سر اباعبدالله بالای نیزه قرآن می‌خواند و سوره کهف را قرائت می‌کند. سوره کهف مبیّن یک معجزه الهی بود، قرآن خود معجزه الهی‌ست، سر منقطع بر نیزه‌که قرآن قرائت می‌کند هم خود معجزه است.« این یک معجزه‌ای در دل یک معجزه با قامت یک معجزه بود». جریان اصحاب کهف خودش یک معجزه‌ای در دل معجزه (قرآن کریم) است. خدا اصحاب کهف را در مقابل دشمنانشان یاری کرد و حسین علیه‌السلام را هم یاری خواهد کرد. این سر دارد متن دین را روایت میکند، مگر رسانه‌‌ی بنی امیه، حسین علیه‌السلام را خارج از دین و عترت نبی اسلام معرفی نکرده بود؟ همین‌ می‌شود که چهار ستون لشکر پسر سعد می‌لرزد. سری را که شما به نیزه زدید و به نشانه پیروزی جلو میبرید، و خدا دریچه‌ای رسانه‌ای باز می‌کند برای اهل بیت که احدی آن را محتمل نمی‌دانست‌. شما فکر میکنید بر کسی پوشیده میماند جریان حقانیت حسین علیه السلام؟ آیا شما این معجزه را میبیند و به این مکتب باور پیدا نمیکنید؟ اما فکر میکنید کسی از بین ۳۰ هزار نفر برگشت؟ نه. کسی تغییر رویه داد؟ نه. کسی از زیر سایه ظلمت خارج شد؟ نه. لیکن رسانه الهی برای اهل ایمان، راه رشد در ایمان را باز میکند و برای اهل کفر، راه رشد در کفر را باز می‌کند‌. آدمی که تاریک است و قلب او جز ظلمت نیست، وقتی در مقابل قرآن قرار میگرد، در ظلمت خودش بیشتر فرو می رود و در بطلان‌ و نامقبولیت خودش مصمم تر میشود. وقتی حضرت زینب می فرمایند «اما فیکم‌ مسلم» و کسی حرفی نمی‌زند و سکوت مطلق فراگیر محفل میشود، این خودش یک مُهری است برای اثبات کفر و اعمالشان، مهری‌ است بر انتخاب غلطشان، مهری است بر ذلت و خباثتشان. آن کسی که دلش تاریک هست معجزه را هم انکار میکند اما این رسانه و این معجزه و این رخداد خودش یک‌ مهر تایید غیر رد است بر حقانیت و حق بودن اباعبدالله‌. این معجزه‌ی سر، یک دوراهی ایجاد میکند که همچنان زیر چتر رسانه های بنی امیه باقی میمانید؟ یا برمیگردید؟ رسانه بنی امیه جوری آنها را زیر باران خودش خیس کرده است که حتی شعله معجزه سر اباعبدالله و مظلومیت خاندانش آنها را گیرا نمیشود. مثل چوب خیسی که هرچه آن را به آتش بگیری اثری نمیبینی. خودش را غرق کرده است در رسانه بنی امیه که حتی سر حسین علیه‌السلام در حال خواندن قرآن هم اون را بر نمی‌گرداند . اما مهم این است که با کشتن حسین علیه السلام هم نمی‌توان شعله‌ی رسانه و مکتب حسین را خاموش کرد. این رسانه حق محض است ، نور مطلق است و این عملیاتی بود تا آن رسانه به دست حضرت زینب سلام الله علیها‌‌ برسد. و نتیجه ماجرا، دلگرم شدن جریان حق و رسانه‌ای که همچنان روشن و غیر قابل انکار است، می‌شود. حالا شما ببیند چقدر برچست بازنده به اباعبدالله میخورد؟ حالا شما ببیند رسانه،رسا چه کسی شعله‌ور است، یزیدیان یا حسین علیه‌السلام؟ خداوند هیچکس را در میانه نگه نمی‌دارد، همیشه امتحانی را رقم میزند که از میانه یا سقوط کنند یا صعود، یا جبهه حق و عترت محمدی را انتخاب کنند یا ظلمت و تاریکی و فرورفتگی در بطلان. سوره ای که قرائت شد سوره کهف بود. این سوره دوگانه یک عده‌ای قلیل، در مقابل عده‌ای کثیر از دشمنانشان هست، خب آیا این آیات قرآن مطابق واقعه کربلا نبود؟ آیا تداعی کننده نبرد عدل و حق با ظلم و باطل نبود؟ حتی تک آیه‌هایی که سر مطهر و مبارک اباعبدالله علیه‌السلام قرائت کرد تک‌ آیه‌های نقطه زنی بود، یک ضربه میز‌ند و آغاز یک دومینو در ذهن افراد است. ✍ سجاد انجم‌شعاع, عاشورای محرم ۱۴۴۶ @HOWZAVIAN_kerman
هدایت شده از مهدیار اسفندیار
ایشان رهبر انقلاب ایران هستند نه جبهه موسوم به انقلاب هرکه از ایشان پیروی کند در دایره انقلاب است اگر نمیتوانید خودتان را برای پیشرفت ایران اسلامی در کنار رئیس جمهور جدید ببینید در انقلابی‌گری خود تجدید نظر کنید ✍مهدیار اسفندیار . عضو شوید👇 https://eitaa.com/mahdiar_esfandiar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ شعار توهین‌آمیز علیه ظریف در نماز جمعه تهران: ظریف گورت را گم کن _ اصلاحات نیوز ✅ @Eslahatnews 🔗 Eslahatnews.com
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
‼️ شعار توهین‌آمیز علیه ظریف در نماز جمعه تهران: ظریف گورت را گم کن _ اصلاحات نیوز ✅ @Eslahatnews 🔗
🔘‌ «ترمیم و تعمیر» جایگزینِ «تخریب و تضعیف» در تنقید و خرده‌گیری اسلامی آقای ظریف نقش کلیدی در غارت و چپاولِ سفره ایرانیان در برجام داشته‌است و بارها عملکرد سقیم و نامقبولی از خود بجا گذاشته‌است و همینک از پایش را از حیطه تخصص و کاردانی خودش فراتر گذاشته‌است. اما مرتد خواندنش، تخریب کردنش، تضعیف کردنش، زیر سوال بردن دینش و ناموسش و طرد کردنش با شعارِ «ظریف گورت را گم‌کن»، شیوه‌ای مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و اصول و منش اسلامی نیست. بلکه برای سر عقل آمدنش باید انتقادی اسلامی به‌قصد اصلاح و ترمیم داشته باشیم. تنقید و خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام آنتی‌اسلامی و طاغوتی با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی و ایرانی، بسیار ناهمگون است. انتقاد به یک مسئول در نظام اسلامی باید سازنده، یکسوساز و اسباب تقطیر باشد و حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای بهبودی، معالجه و جبران مافات باشد. دربایست و احتیاجِ آنکس که مسیری را کج‌روی کرده است، دوربرگردان و تبیین مسیرِ صحیح و میانبُر است. دور دستان را به احسان یاد کردن همت است ورنه هر نخلی به پای خود ثمر می‌افکند ✍ سجاد انجم‌شعاع
مباحث‌من در گفتگوی امشب بر محور چند سوال بود: ۱. چرا درپوشی بر دهانه رسانه‌ها و شبکه‌های خبری فاسد و حزبی منفعت‌‌خیز گذاشته نمی‌شود؟ ۲. چرا ما یک رسانه استیبل،پایدار و شایع نداریم که با سریعترین عملکرد، جلوگیری از تشویش اذهان و افکار عمومی بکند؟ ۳. روایت سالم و آنالیز ریالیتی از جریان اجتماع حامیان حجاب در ورزشگاه آزادی چه بود؟
سجاد انجم‌شعاع | رواقِ‌فکر
” امروزه عامه جهانیان از طریق هزاران ابزارآلات گوناگون و تکنولوژی‌های مدرن در تکاپو فراهم‌سازی و طمانینه قلبی هستند و لحظه‌به‌لحظه این اسباب بروزرسانی می‌شوند و هر لحظه پیشرفت و توسعه منحصربفردی را خلق می‌کنند، ولیکن؛ هنوز منشأ و سرچشمهِ آرامشِ حقیقی، ابدی، ازلی و فناناپذیر که «» باشد را نمی‌فهمند. نمی‌فهمند که این خاصیت و طبیعتِ است که یک قدم و یک تنفس در محترق‌ترین و سوزان‌ترین ناحیه جهانی، چنان التیام و دل آسایی به زائر عطا می‌کند که مغنی از هرگونه تکنولوژی و تراپیست می‌شود. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ» در این میان، محبت و هواخواهی و حمایت از نیز مهم‌ترین مسئله‌ای است که در زیارت مورد تدقیق قرار می‌گیرد. زائران با یادآوری مظلومیت و ستم‌دیدگی مردم و دعا و ثنا برای استقلال و حرّیت و عدالت، نشان می‌دهند که ایستادگی و استقرار در برابر ظلم و تعدّی، و حمایت از مظلومان، از اصول اساسی دین است. این همبستگی و حمایت، نمادی از عشق و وفاداری به ارزش‌های انسانی و اسلامی است که امام حسین علیه‌السلام برایشان، خود و فرزندانش را فدا کرد. ، نه تنها یک آیین و رسم مذهبی است، بلکه یک نهضت و اهتزازِ اجتماعی و فرهنگی عظیم است که پیام‌های گران‌مایه‌ای از عشق، وفاداری، همبستگی، مظاهرت و حمایت از جبهه حق و مظلومان را به جهان مخابره می‌کند. ، فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های انسانی و اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر «» است. + یک معیار سنجش عمق انسانیت و انقلابی‌بودن: چقدر برای کامیابی و پیروزی و نابودی و اضمحلال ملعون و غاصب در اربعین دعا می‌کنیم و از امام حسین علیه‌السلام طلب میکنیم؟ ✍️ سجاد انجم‌شعاع