eitaa logo
ساخت فرهنگ انقلابی
99 دنبال‌کننده
57 عکس
12 ویدیو
7 فایل
پیرامون گفتمان انقلاب اسلامی (ایده انقلاب اسلامی) ارتباط با ادمین: محمدرضا مالکی بروجنی (پژوهشگر علوم اجتماعی و سیاستگذاری فرهنگی) @wrezaw
مشاهده در ایتا
دانلود
محاسبه و حکمرانی نهاد علم دکتر یحیی شعبانی
یادداشت حمید عظیمی با اندکی دخل و تصرف سرداران ما همان اشتباهاتی را تکرار می‌کنند که روزگاری بزرگان انقلاب و ارتش را دچار آن خطاها می‌دانستند. به قول صفوی «فرماندهان یگان‌های ارتش عمدتا بالای 45سال سن داشتند، در حالی که فرماندهان سپاه 20 تا 25 ساله بودند. حدود 15 تا 20 سال اختلاف سنی بین ما بود. این اختلاف سن مهم است. خب آدم که سنش بالا می‌رود کمی احتیاط می‌کند و اصولا شجاعت و تحرک میدانی و حرکت و تلاش او کاهش پیدا می‌یابد.» تا اینجای قضیه البته کاملا طبیعی است و ما نباید توقع تفاهم با سردارهای 65 ساله را داشته باشیم! اشکال کار از ماست. از اینجاست که آنها فقط به اندازه 4 عملیات شکست ارتش را تحمل کردند و ما همچنان بعد از 4سال شکست مداوم پس از شهادت حاج قاسم، هنوز امیدواریم سپاه سرپا شود. نه سبب ناکارآمدی جنگهای نامنظم شهادت چمران بود و نه شهادت سلیمانی علت اصلی درجا زدن سپاه. مشکل دقیقا عدم درک تغییر موقعیت و فقدان عقلانیتی تاسیسی و تحول‌خواه در بدنهٔ نیروهای مقاومت است. همان جوهره‌ای که با سماجت و ابتکار، سد مقاومت بزرگانی چون شهیدان چمران و رجائی و آیت الله خامنه‌ای و مرحوم منتظری را می‌شکند و مسیر جنگ را تغییر می‌دهد. من نمی‌دانم قرارگاه «گلف» زایش مقاومت مردمی از کدام گوشه سربرخواهد آورد، اما گمان می‌کنم یکی از اولین ماموریت‌هایش، بیرون کشیدن بسیج از قبضهٔ سپاه باشد. تپه‌های الله‌اکبر این نیروی جدید هم معلوم نیست کجا باشد، اما اگر به جای پیدا کردن آن سرهنگ نافرمان که نیروهای عزیز جعفری را مسلح کرد، منتظر دستور بنی‌صدر بمانیم، همان بلایی سرمان می‌آید که اسد بر سر سپاهیان قدس آورد. پ.ن: بریده ها از جلد چهارم کتاب «مسائل اساسی جنگ» گزیده شده است. @RevolutionaryIdea
وبر در چهار خط پایانی کتاب اخلاق پروتستان می نویسد: قصد من این نیست که یک تفسیر علّی معنوی یک جانبه از فرهنگ و تاریخ را جایگزین تفسیر علّی ماده گرایانه یک بُعدی کنم. امکان مساوی برای هریک از این علل وجود دارد ولی اگر نه به منزله آغاز بلکه به عنوان نتیجه نهایی تحقیق تلقی شوند، هیچ کدام خدمتی به حقیقت تاریخی نمی کنند. ترجمه انصاری/164 @RevolutionaryIdea
دانش ویرانگر دانشی ویرانگر است که اجازه به سخن آمدن معرفت های حاشیه ای را نمی دهد. این اجازه ندادن نه از این روست که نیروی آن دانش بیشتر است بلکه به دلیل نگاه استعلایی و تخفیف آمیز به آن است. بروز این دانش سرکوبگر را در دانش هایی می توان دید که انسان ها را به داشتن شبهه متهم می کنند -اگرچه ممکن است که شبهه باشد- و معرفت هایی که انسان ها در زیست روزمره خود به آن نائل آمدند را ناشی از هوس، نفهمیدن، یا حماقت تلقی می کنند -اگرچه ممکن است چنین هم باشد- اما دانش غیرسرکوبگر دانشی است که به معرفت اجازه می دهد به بیان بیاید و در این به بیان آمدن نیروی آن منتشر شود و در صورت باطل بودن مثل امواج میرا نهایتاً از بین رود. @RevolutionaryIdea
💢اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با همکاری انجمن دانش اجتماعی مسلمین برگزار می کند: 🔰 کرسی ترویجی: مفهوم مدرن زمان و ماهیت علم اجتماعی ماکس وبر ارائه کننده: دکتر مهدی سلطانی ناقد: دکتر محمدرضا مالکی بروجنی دبیر علمی: سرکار خانم ابویسانی زمان: چهارشنبه 26 دی ماه 1403 ساعت: 8:00 مکان: دانشگاه باقرالعلوم علیه السالم تالار شهید بهشتی 🆔 @BouNews 🔹🔸💠🔸🔹
ساخت فرهنگ انقلابی
اسلام شهروند پفیوز نمی خواهد!!!
♦️تجربه‌نگاری جهاد تطور ایده اداره در جهادسازندگی؛ درس‌ها و دلالت‌های سیاستی 🖋نویسنده: محمدرضا مالکی بروجنی 📚معرفی آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🔗 برای تهیه کتاب می‌توانید از طریق سایت‌های زیر اقدام کنید: www.shop.rcica.ir www.bookroom.ir ♨️ @rcica_ir