فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴 تفاوت دو دیدگاه "تفاوت مبانی دیدگاه قالیباف با رهبری در مفهوم عدالت و پیشرفت"🔴*
انتخابات که برگزار میشود مسئله ای بنام رئیس دولت و هیئت دولت و زیر مجموعه دولت مطرح میشود حال سوال این است ماهیت اجتماعی دولت در تجربه امام و اندیشه های امام ومقام معظم رهبری و تجربه انقلاب اسلامی چیست ؟ ایا ما چیزی بنام دولت و نسبت دولت به ملت و دولت رو به مردم را تشکیل داده ایم ؟ ایا دولت را در یک فرایند نیروهای احتماعی و رو به مردم می دانیم یا نمی دانیم اینجاست که که ما با یک آشفتگی و تششت و شبه بی نظمی مواجه شده ایم که هر کسی آمده و رفته پس از 8 سال تبدیل به اپوزسیون نظام شده است ؟ این مسئله نیروهای اجتماعی را وا می دارد که به شکل جدی به دولت و ایده دولت رو به مردم نگاه کنند .دولت بدون ایده دولت ناکارامد و روز مره خواهد بود . دولت بدون ایده دولت روزمرگی خواهد بود ( انتشار حداکثری )
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴واقغیت امر این است که ما عادت کرده ایم که اغلب در سطح عمومی و رسانه ای قبل از هر چیز بیشتر فکر می کنیم که چه کسی باید رئیس دولت چهاردهم باشد و چه کسی نباید باشد ؟ متاسفانه برخی بدنبال فردی برای ریاست دولت چهاردم هستند که منافع شخصی شان با ان فرد تامین شود .در حالیکه ابتدا باید به هستی دولت چهاردهم و نهاد دولت فکر کنیم پس باید برای یکبار از این مسیری که امده ایم خارج شویم واین سوال را از خود بپرسیم که دولت چیست ؟ و دولت را برای چه چیزی می خواهیم ؟ ما ایده اندیشیدن به دولت را برای تولد یک دولت جدید می خواهیم که پس از انتخابات 1400برخی اجازه ندادند این تولد به سرانجام برسد و مدیران دولت روحانی را ابقاء و ارتقاء دادند . ما چند دهه است که در لحظه تولد یک دولت جدید هستیم که برخی نمی خواهند این تولد انجام شود و تلاش می کنند که قبل از تولد سقطش کنند اینجاست که باید بپرسیم مردم ما انتخابات را را برای چه چیزی می خواهند بدون شک مردم پاسخ می دهند که که ما انتخابات را برای رئیس دولت جدید ، هیئت دولت جدید و مدیران جدید می خواهیم . .اانتخاب رئیس جمهور، فی الواقع انتخاب یک شخص نیست؛ بلکه انتخاب همه مدیران و مجریان اداره امور کشور است🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴رئيس جمهور موفق کسی است که عملاً دردهای جامعه را چشیده باشد؛ به تعبیر امام خمینی(ره) «از طبقهای باشد که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده» باشد. چنین فردی است که میتواند در اندیشه «رفع فقر و محرومیت» و «رفاه مردم» باشد. و گرنه کسی که درد فقر را نچشیده حتی اگر بخواهد باز هم نمیتواند «تلخی محرومیت» و «رنج گرسنگی و پابرهنگی» را به درستی درک کند.سبک زندگی و رفتاری اکنون نامزدهای ریاست جمهوری را نیز باید به دقت مورد مطالعه و مداقه قرار داد. میزان ارتباط آنان با طبقات محروم و میزان حضور میدانی آنان در میان طبقات مختلف جامعه را باید بررسی کرد. فی المثل کسی که تاکنون به صورت حضوری و میدانی مسائل و مشکلات مردم را مطالعه نکرده باشد بسیار بعید است که در آینده نیز بتواند ارتباطی واقعی و صادقانه با بدنه مردم برقرار کنند🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴دولت در نگاه اندیشمندان و متفکران اسلامی پدیده ای رو به مردم است . پدیده ای که مسئولیت حمایت از مردم را بر عهده دارد دولت مسئولیت تامین حداقل های رفاه اجتماعی و تامین عدالت اجتماعی را بر عهده دارد . همگان دیدند که 80مدیر ارشد در ادوار مختلف دولت ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند ایا میتوانم از این مدیران ارشد که در دولت های مختلف مسئولیت داشته اند ایا میتوانم بپرسم که سیاست های کلی برنامه ششم یعنی نظام رفاه وتامین اجتماعی در دولت روحانی و رئیسی چقدر عملیاتی شده است ؟ می خواهم عرض کنم که ذهن دولتمردان ما چپ و راست ذهن نهادهای سیاستی از چارچوب و فضای کلی دولت رو به مردم و رو به جامعه نبوده و نیست . یعنی ما از تصویرچنین دولتی یعنی دولت رو به مردم فاصله گرفته ایم و دولت رو به کانون های قدرت و ثروت را خواسته ایم و همین باعث درجا زدن ما شده است .مقام معظم رهبری در فروردین 1401 با ابلاغ سیاست های تامین اجتماعی وفرموده بودند شش ماهه خروجی ان را از هیئت دولت می خواهم ؟ خروجی آن را برای مردم بفرمایید ببینیم چکار کرده اید ؟ مگر مملکت را با کارهای نمایشی میتوان اداره کرد 🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴سیاستمدار شوقانگیز: جذبههای اجتماعیِ دکترسعید جلیلی🔴*
[یکم]. «سیاستِ اندیشیده». او بهناگهان تصمیم نگرفته که به صحنه بیاید، بلکه یک دهه است که خود را برای چنین موقعیّتی، آماده کرده است؛ بهطوریکه در طول این سالها، توانسته یک برنامۀ «محاسبهشده» و «عالمانه» بنویسید و با مواجهات و تقابلات، آن را «پختهتر» و «وزینتر» سازد. بنابراین، وعدههایش خام و سطحی و عجولانه نیستند و مصرف انتخاباتی ندارند. کسانی بهجای «برنامههای پخته»، «وعدههای خام» میدهند تا هیجان و احساس برانگیزند و برای خویش، رأیسازی کنند؛ اما او دربارۀ تکتک جملههایش، فکر کرده و در طول زمان به این نتایج دست یافته است. او اهل قمار سیاسی نیست و نمیخواهد بخت خویش را بیازماید، بلکه در ذهن خویش، راهی که باید رفت را بارها رفته و امکانها و امتناعها را شناخته و در برنامۀ خود دیده است.
[دوّم]. «سیاستِ تجربهشده». او در عالَم نظر، محدود نمانده، بلکه برنامههای را به فضای «اجرا» و «تحقّق»، ارائه کرده و واکنشها و پیامدها را شناخته است. او نه یکباره، بلکه تکهتکههای برنامههایش را در قالبهای موردی و بخشی، عرضه کرده و برنامه را به «محک تجربه» و «پهنۀ میدان» رسانده است. ازاینرو، او از آرزوهای بیگانه با «واقعیّت» و «عینیّت» سخن نمیگوید. کارنامۀ او، همین «تکههای آزموده» و «قطعههای تجربهشده» است که کامیاب نیز بودهاند. او پیش از میدان واقعی، در میدانی کوچکتر به حرکت درآمده است.
[سوّم]. «سیاستِ مردمسالارانه». او از فرصتها و امکانهایی سخن میگوید که یکی از مهمترینشان، «مردم» هستند. وی به نظریۀ «مردمسالاری دینی»، باور دارد و میخواهد مردمسالاری پساانتخاباتی را تحقق ببخشد. او نمیخواهد بهتنهایی از موانع عبور کند، بلکه چنین امری را میسّر نمیشمارد. میخواهد خودِ جامعه را به حرکت وادارد و دولت را به «زمینهساز تجلّیِ ارادۀ جمعی» تبدیل کند. سیاست او، «اجتماعی» و «از پایین» است، نه آمرانه و برآمده از محافل بسته. اینکه او زیست مردمی دارد و آمیخته و پیوستۀ با مردم است، نشانگر همین حقیقت است که میخواهد مردمسالاری دینی را بسط بدهد و جامعه را فعّال نماید.
[چهارم]. «سیاستِ اخلاقی». آنچه که در نگاه نخست به وی، حس مخاطب را برمیانگیزد، «صداقت» و «راستی» و «بیپیرایگی» وی است. او دروغ نمیگوید و با خدعه و فریب، کار خویش را پیش نمیبرد. همان مینماید و میگوید که هست. سیاست را برای اخلاق میخواهد و نه اخلاق را برای سیاست. در سیاستورزی او، حاجت به نیّتخوانی و مشاهدۀ پشتصحنه نیست؛ چون او چندلایه نیست و نمیخواهد در برابر مردم، گندمنمایی و جوفروشی کند.
[پنجم]. «سیاستِ انقلابی». او به نظریۀ «نظام انقلابی»، باور دارد و از «انقلاب»، به «نظام» یا «اصلاح» عبور نکرده و دچار تقلیلگرایی و استحاله و ارتجاع نشده است. میخواهد حاکمیّت و جامعه را به سرچشمههای اصیل انقلابی بازگرداند و غبارهای غفلت از صورت نخستینِ انقلاب و آرمانهای دهۀ شصت بزداید. سیاست انقلابی در طول دهههای گذشته، دستخوش دستاندازیهای عامدانه شده و اینک باید به اصالتها بازگشت. دیگران میهراسند که از انقلابیگری سخن بگویند، چون این امر، مستلزم رعایت قواعد و آدابی است که در اینان، هیچ نشانی از آنها نیست.
[ششم]. «سیاستِ جهشی». کار تحوّل، محتاج تغییرسازیهای بنیادی و جدّی و بزرگ است؛ وگرنه همچنان باید در چالشها بمانیم و شاهد بازتولید ناخواستۀ آنها باشیم. در گام دوّم، باید گام بلند برداشت و بهجای تحرّکات عادی و جاری و اداری، در پی «جهش تاریخی» بود. میتوان تاریخ را فشرده کرد و در کوتاهمدّت، فتوحات فراوان داشت. قافله نمیایستد و اگر ما بخواهیم با شتاب معمولی حرکت کنیم، همواره باید دنبالهرو بمانیم. شتابزدگی خطاست، اما تعلل و کُندی نیز نارواست.
[هفتم]. «سیاستِ چندسویه». او اولویت دارد و نمیخواهد همهچیز را در دستورکار خویش قرار بدهد و ناگهان، معجزه کند و بهشت بسازد، اما نمیخواهد «تکبُعدی» باشد و اقتصاد را بر فرهنگ یا سیاست را بر اقتصاد ترجیح بدهد و «پیشرفت نامتوازن» بیافریند، بلکه میخواهد جنبهها و لایههای مختلف را در نظر بگیرد و حسّاسیّتهایش را در میان عرصههای اصلی زندگی، توزیع کند.
[هشتم]. «سیاستِ تمدّناندیش». او به اینجا و اکنون میاندیشد اما نمیخواهد از نگاه تمدّنی غافل باشد و در سطح دولت-ملّت، متوقف بماند. او میداند که در ایران، امکان و مجال تبدیلشدن به «قدرت برتر» وجود دارد و باید کوشید چنین بضاعتی را به فعلیّت رسانید. نگاههای محدود و اقلّی، افقهای تنگی دارند و نمیتوانند چشمانداز «جهانی» و «تمدّنی» تعریف کنند. ازاینرو، جامعه در خودش و در حصار مرزهای ملّیاش، ساکن و بیحرکت میماند و بیرونی و فرامّلی و جهانی نمیشود. 🖊مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴مقصد متفکر انقلابی دکتر سعید جلیلی بزودی استان های بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، چهار محال بختیاری و کهگلیویه و بویر احمد 🔴*
ملاک و معیار، «همگرایی فکری» و «وفاق هویّتی» است، نه «ائتلاف سیاسیکارانه» و «اجماع قدرتمدارانه». من «باطن لیبرال_تکنوکراتیک» را میبینم و فریب «پوستۀ متظاهرانۀ شبهانقلابی» را نمیخورم. باید متفکّرانه رأی بدهیم و رای به دکتر جلیلی می دهیم .
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴۳۶ کارگروه دولت سایه دکتر #جلیلی را در تصویر بالا مشاهده کنید / دکتر جلیلی یازده ساله با کلی کارشناس دارن روی موضوعات مختلف کار میکنن. به همین دلیله که مثل بعضیا الان دنبال طرح و برنامه نیستن🔴*
برای فهم ویژگیهای یک رئیس جمهور تراز، باید «بینش»، «منش» و «کنش» او و مدافعان و اطرافیان او را با آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی سنجید. زیرا کمترین زاویه در این خصوص، خسارتهای سنگینی و جبرانناپذیری برای جامعه و پیشرفت و عدالت خواهد داشت. کمترین زاویه رئیس جمهور با آرمانهای بنیادین انقلاب اسلامی نه تنها موجب کندی شتاب حرکت پیشرونده انقلاب خواهد شد، که موجب امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستداران انقلاب در گوشه و کنار دنیا خواهد شد. اصلیترین اهداف انقلاب اسلامی که کراراً توسط امامین انقلاب بیان شده است عبارتند از: .تحقق «عدالت»؛ که در صدر اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده است؛، .حفظ و ارتقای «کرامت انسان»؛ ، تلاش در جهت «آبادی و آبادانی زمین» و استفاده بهینه و درست از نعمتهای خدادادی؛به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام از مهمترین وظایف حکومت اسلامی: «عِمارَةُ بِلادِها؛ عمران و آبادی شهرها».، .برنامهریزی برای «پربار کردن زمان»؛ ، .شکلدهی به «زندگی توحیدی»؛ ، و زمینهسازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴 باز خوانی نامهی شهید بهشتی به امام 🔴*
" دوگانگی میان مدیران نظام " ، بیش از آن که جنبۀ " شخصی " داشته باشد، به اختلاف دو " بینش " مربوط میشود. این یعنی تنش و تلاطمی که پدید آمده، " ریشهدار " است و قابل فروکاستن به سلایق شخصی و مناسبات فردی نیست، بلکه مسأله، " رویارویی دو تفکّر " است که یکدیگر را برنمیتابند؛ چراکه در عمل، قابلجمع با هم نیستند و تدبیرهای متعارض دارند. این وضع، حاکمیّت را دچار دوپارگی کرده و فضا، بهصورت قطبی درآمده است. نخستین اختلاف از نظر شهید بهشتی این بود که یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهادی است که در عین زندهبودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به «تعهد در برابر کتاب و سنّت» باشد، بینش دیگر در پی «اندیشهها و برداشتهای بینابین " ( بینابین یعنی راه رفتن میان حق و باطل به تعبیری برخی جامع الاطراف بودن یعنی هوای همه را داشتن چپ و راست و انقلابی و..... ) که نه بهکلّی از وحی بریده و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است . شهید بهشتی، نزاع دیگر را اینگونه مطرح میکند که بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام، سخت به «توکّل بر خدا» و «اعتماد به نفس» و «تکیه بر توان اسلامی» و «پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان»، معتقد و ملتزم است؛ و بینش دیگر، هرچند زبانش همین را میگوید، امّا چون همۀ مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل، لرزان و لغزان است.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴دکتر سعید جلیلی حقیقت ادارهی امور جامعه را شناخته و بطنِ آن را شکافته است. اسرائیل غاصب، با دارابودن بزرگترین کتابخانههای دنیا و دپارتمانهای تخصصی، سالهاست امور کشورها را مخفیانه و آشکارا اداره میکند.آن وقت در کشور ما هستند کسانی که چنان مرعوبِ فنسالاریِ القاییِ نئولیبرال هایی از تبار دولت موسوم به سازندگی شدهاند که افراد هدایتگرِ متفکر را پَستونشینهایی ناتوان، جلوه میدهند🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
4.75M
*🔴 شعار ناجوانمردانه که دکتر سعید جلیلی را در سال 92 به زمین زد چه بود ؟ طراح این شعار نا جوانمردانه وانحرافی "صالح مقبول، بهتر از اصلح نامقبول " چه کسی و یا کسانی بودند ؟ دوست و دشمن گفتند که دکتر صعید جلیلی "اصلح" است و تردیدی نیست اما جامعه او را نمی شناسد و با این ترفند دکتر سعید جلیلی را زمین زدند . 🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴سلام🌾روزتون سرشار از شادی و نور الهی 🌾روزگارتون از رحمت الهی لبریز🌾صبح بخیر☀️🍃 ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🍃🌾 شناخت حق و باطل: بدون تسلط بر معیارهای برهانی و آموزههای قرآنی و آگاهیهای تاریخی نمیتوان حق و باطل را از هم بازشناخت. قطع تعلقات و دلبستگیهای دنیوی: چون غرض آمد هنر پوشیده شد 🌾 صد حجاب از دل به سوی دیده شد 🌾 اخلاص و تقوا: إن الذين اتقوا إذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا فاذا هم مبصرون(اعراف، ۲۰۱) کل نگری در عین جزءنگری. ارشاد و راهنمایی غافلان و جاهلان یکی از وظایف و حقوق انسانهاست. غفلتزدایی و جهلزدایی از ابتداییترین وظایف آگاهان است. بلکه میتوان گفت یکی از حقوق غافلان و جاهلان بر آگاهان، این است که راه را از چاه به آنان بنمایانند. یعنی اگر اشتباهی کردند و یا غافلانه در مسیری انحرافی حرکت کردند، به آنان تذکر داده شود. «مَنْ رَأَى أَخَاهُ عَلَى أَمْرٍ يَكْرَهُهُ فَلَمْ يَرُدَّهُ عَنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ خَانَهُ؛هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند، به او خيانت كرده است» 🌾🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴فریب کاری برای حفظ قدرت و ابقاء در قدرت 🔴*
اینکه چند نفر ائتلافی در جلسه ای خصوصی بنشینند و تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، وحدت شکنی کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی فریبکاری برای حفظ قدرت و ابقاء در قدرت است
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
هدایت شده از نصرالله علوی تبار
*🔴نامه سرگشاده موکب داران مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر از رئیس صداوسیما🔴*
جناب آقای دکتر جبلی
ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی
با توجه به همزمانی انتخابات، مناظرات و مقدمات آن با عید سعید غدیر، بزرگترین عید شیعیان و روز بیعت با سر سلسله حق، حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، نظر به اینکه تعظیم شعائر آل الله مخصوصا بزرگداشت عید غدیر پشتوانهی ماهوی و اساسی انقلاب اسلامی و مایهی برکت اعمال و نیات در این مسیر است و مورد تاکید موکد در اسلام و در کلام امامین انقلاب می باشد، اینجانبان، فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خادمان، نوکران و موکبداران آل الله در مسیر راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر، استدعا داریم دستورات لازم، مبنی بر تغییر زمان مناظرات انتخاباتی را صادر فرمایید
جمعی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و موکب داران مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر ------------ نشر حداکثری تا برسد به دکتر جبلی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴تکنوکراتهای شبه انقلابی ( ۴ ) اشرافیّت دولتی در نقاب سازندگی🔴*
[یکم]. از جمله ارزشهایی که با وقوع انقلاب اسلامی بر جامعۀ ایران حاکم گردید و هم مردم و هم کارگزاران نظام سیاسی، به آن متعهّد بودند، سادهزیستی و زهد و قناعت و پرهیز از رفاهزدگی و دنیاطلبی بود؛ بهطوریکه در سالهای آغازین پیروزی انقلاب، تفاخر به ثروت و مالاندوزی و اشرافیگری، به یک ضدّارزشِ مطلق تبدیل گردید که همگان از آن گریزان بودند. بسیاری از نیروهای انقلابی که در ساختار سیاسی حضور داشتند، حتّی از گرفتن حقوق قانونی خویش نیز اجتناب میکردند و یا آن را بهناچار و بهمنظور رفع حاجات اوّلیّۀ معیشتشان دریافت میکردند. از آنجاکه شخص امام خمینی - رحمهاللهعلیه - که در سادهزیستی و بیآلایشی، سرآمد و برجسته بود و زندگی او در دورۀ پیش از رهبری انقلاب و دورۀ پس از آن، تفاوتی نکرده بود، به الگویی اسطورهای و ستایشبرانگیز تبدیل شده بود؛ این منبع الهامبخش و فرهنگساز، روح آخرتگرایی و اعراض از دنیاگزینی و رفاهطلبی را در اعماق وجدان جامعه دمیده بود. در اغلب سالهای دهۀ شصت، چنین فضای قدسی و معنوی و ملکوتیای بر جامعۀ ایران حاکم بود.
[دوّم]. با استقرار نیروهای تکنوکرات در دولت سازندگی در سال شصتوهشت، بهتدریج ورق برگشت و دولت سازندگی با شتابی خیرهکننده، فضای پیشین را زدود و علایق و تمایلات مادّی و منفعتجویانه را در ذهنها و دلها، تحریک و فعّال کرد. از این منظر باید گفت سیاستهای تکنوکراتها، روند حرکت انقلاب را تا حدّی در مسیری انحرافی و غیرتکاملی افکند و منزلت ارزشها را در جامعه، متزلزل و سست کرد. از جمله مهمترین آسیبهایی که در این مقطع بهوجود آمد، شکلگیری «اشرافیگری دولتی» بود؛ بهطوریکه باید تکنوکراتها را بنیانگذار اشرافیّت دولتی در ایران پس از انقلاب شمرد. اشرافیّت دولتی به این معنی است که مدیران و کارگزاران دولتی به علّت اینکه قدرت و اختیارات سیاسی را در دست داشتند، توانستند ثروتهای کلان و آنچنانی را تصاحب و همچون ثروتمندان و سرمایهدارانِ بیدرد، زندگی کنند. بنابراین، این اندوختنها و اکتسابها، به واسطۀ پیوند با قدرت انجام پذیرفت؛ یعنی این قبیل مدیران و کارگزاران از اتّصال خود به ساختار سیاسی، سود جُستند و «ثروتهای بادآورده» اندوختند، بهگونهای که اگر آنها در ساختار سیاسی حضور نداشتند و مسئولیّتهای کلیدی و مهم به آنها واگذار نشده بود، نمیتوانستند به غولهای اقتصادی و قطبهای ثروت در جامعه تبدیل شوند و جزء طبقۀ اشراف و ثروتمندان بهشمار آیند.
[سوّم]. «طبقۀ جدید»ی که در دوران حاکمیّت دولت سازندگی شکل گرفت، حتّی پس از آن نیز در قدرت سیاسی باقی ماند. مدیران دولتیِ اشرافی و نوکیسه، در دولت اصلاحات نیز حضور داشتند و پس از گسستی که رخ داد، دوباره در دولت اعتدالگرا، سَربرآورند. اینان در طول دهههای گذشته، هیچگاه صندلی خود را در ساختار سیاسی از دست ندادند: یا وزیر بودند، و یا معاون و یا مشاور و یا مدیر کلّ و ... . آنچه برای آنها اهمّیّت داشته و دارد این است که بهواسطۀ اتّصال به حاکمیّت سیاسی، به دستاندازیهای خود به بیتالمال ادامه دهند و با دور زدن قوانین، ثروتهای بادآورده و نامشروع کسب کنند. مدیرانی که در دولت سازندگی، تازه به رفاهطلبی و ثروتاندوزی رو آورده بودند، در دولتهای بعدی، ثروتهای هزارمیلیاردی انباشتند و با دریافت حقوقهای نجومی، به آرمانهای انقلاب خیانت کردند. نقطۀ اوج مسیری که دولت سازندگی طراحی کرد، در دولت اعتدالگرا نمایان است؛ تکنوکراتها، بیپروا و بیرحمانه، بیتالمال مسلمین را به تاراج میبَرند و غارت میکنند، در حالیکه تودههای مردم در وضع معیشتی و اقتصادی دشواری قرار دارند. و تلختر و نارواتر اینکه چنین فساد و تبعیض آشکاری، از سوی عالیترین مقامات رسمی دولت اعتدالگرا، توجیه میشود و یا در عمل، کمترین اهتمام و قاطعیّتی در برخورد با مفسدان و خائنان اقتصادی انجام نمیگیرد. مردم در کمال ناباوری مشاهده کردند که دولت اعتدالگرا، دریافتکنندگان حقوقهای نجومی را ذخایر نظام معرفی کرد و حتّی بهجای عزل، آنها را وادار به استعفاء نمود و مراسم تودیع نیز برای آنها برگزار کرد. علاوه بر این، این مفسدان، به قوّۀ قضائیه معرفی نشدند و همچنان زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند؛ بهطوریکه دولت به این بهانه که باید زمینههای قانونی و ریشههای ساختاری را از بین بُرد، نه اینکه مدیران را محاکمه کرد، جدّیّتی در برخورد با آنها از خود نشان نداد. 🖊مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به ما بپیوندید ، کانال گفتمان انقلابی 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴 در دوره ای که فضای سیاسی استان سمت و سوی اصلاح طلبی داشت و مرحوم هاشمی رفسنجانی در مقابل احمدی نژاد قرار گرفت رای احمدی نژاد آن روز در استان بالاتر از هاشمی رفسنجانی بود اکنون برخی از نامزد های انتخاباتی در برابر دکتر جلیلی عددی نیستند ، این پیروزی را خداوند به شمایان هدیه می دهد مهم بعد از پیروزی است که باید مراقب نفوذی ها باشید🔴*
🔴 نتایج شش نظر سنجی بزرگ ایتا در مورد نامزدهای ریاست جمهوری تا این لحظه
سه شنبه ۲۲ خرداد، حدود ساعت ۱۷ ( : )
✔️ کانال خبر فوری سراسری:
از ۴۸۹۱۷ رای، (پس از حذف ۷ درصد آرای هیچکدام،)
۸۱ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
✔️ کانال موسسه مصاف:
از ۲۶۳۳۹ رای،
۸۹ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
✔️ کانال دارابی:
از ۱۷۸۷۱۱ رای،
۸۰ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
✔️ کانال سعیدیسم:
از ۵۸۲۰۰ رای،
۸۵ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
✔️ کانال فرهاد فتحی:
از ۱۷۶۵۳ رای، (پس از حذف ۷ درصد از آرای نامشخص،)
۸۰ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
✔️ کانال صابرین نیوز:
از ۱۷۳۳۳ رای،
۸۲ درصد آرا ⬅️ آقای جلیلی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به ما بپیوندید ، کانال گفتمان انقلابی 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴هیچ پروندهٔ سیاهی در کارنامهٔ جلیلی وجود ندارد 🔴*
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال گفتمان انقلابی ، به ما بپیوندید ایتا 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse