eitaa logo
رضا درگاهی فر
87 دنبال‌کننده
293 عکس
12 ویدیو
74 فایل
نوشته ها و دروس رضا درگاهی‌فر عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری های راهبردی - دانشگاه قم دانش‌آموخته فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علميه قم دكترای فلسفه ذهن از مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی مدرس فلسفه ارتباط: @Dargahifar_Reza @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">dargahifarreza@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
https://strategicscience.qom.ac.ir/ تارنمای دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی - دانشگاه قم
دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی دانشگاه قم، مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران و پژوهشگاه باقرالعلوم (ع) با حمایت ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی، برگزار می‌کنند: 🌟 مدرسۀ پاییزۀ «ذهن و ماشین» 🌟 🌕 موضوعات: ☄️ هوش مصنوعی و این‌همانی شخصی ☄️ گزینه‌های متأخر دربارۀ آگاهی مصنوعی ☄️ هوش مصنوعی و آموزش و پرورش ☄️ مدل‌سازی ذهن در هوش مصنوعی ☄️ تراانسان‌گروی ☄️ وحدت آگاهی ☄️ آگاهی در ماشین‌ها ☄️ هوش مصنوعی و تجربه‌های نزدیک مرگ ☄️ استدلال اتاق چینی و هوش مصنوعی ✅ برگزاری به صورت حضوری 🕰 زمان و مکان: 🏫 چهارشنبه 30 آبان 1403 (صبح و عصر): دانشکدۀ فنی مهندسی دانشگاه قم، سالن شهید احمدی روشن 🏫 پنجشنبه 1 آذر 1403 (صبح): مؤسسۀ حکمت و فلسفۀ ایران، شعبۀ قم (بلوار صدوقی، خ حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، دانش 3، پلاک 71) 🟩 شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است. 📡 برای اطلاعات بیشتر، پیام بدهید: @Hadighahar .
🌾 اصلاحیه: یک حذف و جابجایی در برنامه مدرسه ذهن و ماشین پیش آمده است. پوستر و جدول برنامه جدید را تقدیم می کنم:
دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی دانشگاه قم، مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران و پژوهشگاه باقرالعلوم (ع) با حمایت ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی، برگزار می‌کنند: 🌟 مدرسۀ پاییزۀ «ذهن و ماشین» 🌕 موضوعات: ☄️ هوش مصنوعی و این‌همانی شخصی ☄️ تراانسان‌گروی ☄️ هوش مصنوعی و آموزش و پرورش ☄️ مدل‌سازی ذهن در هوش مصنوعی ☄️ وحدت آگاهی ☄️ آگاهی در ماشین‌ها ☄️ هوش مصنوعی و تجربه‌های نزدیک مرگ ☄️ استدلال اتاق چینی و هوش مصنوعی ✅ برگزاری به صورت حضوری 🕰 زمان و مکان: 🏫 چهارشنبه 30 آبان 1403 (صبح و عصر): دانشکدۀ فنی مهندسی دانشگاه قم، سالن شهید احمدی روشن 🏫 پنجشنبه 1 آذر 1403 (صبح): مؤسسۀ حکمت و فلسفۀ ایران، شعبۀ قم (بلوار صدوقی، خ حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، دانش 3، پلاک 71) 🟩 شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است. 📡 برای اطلاعات بیشتر، پیام بدهید: @Hadighahar .
حافظ و شراب استاد دکتر محمد فنایی اشکوری درباره نسبت حافظ و شراب‌خواری چنین نگاشته‌اند: سؤال: حافظ در دیوانش مدام از شراب خواری سخن می گوید و خود را شرابخوار معرفی می کند و دیگران را نیز تشویق به شرابخواری می کند. برخی می گویند منظور حافظ از شراب همین شراب انگوری است. بعضی نیز تفسیر عرفانی می کنند و می گویند منظور شراب عشق است. نظر شما چیست؟ پاسخ: درست می گویند که حافظ شرابخوار بود. حافظ به میگساری خود تصریح دارد. اما شراب حافظ چیست و از کدام میخانه است و از دست کدام ساقی مینوشد و مستی میکند؟ او خود با صراحت مقصودش را آشکار میکند و نیازی به تفسیر و تأویل ما نیست: خرّم دلِ آن که همچو حافظ جامی ز می الست گیرد شرابیست از می الست (الست بربّکم) از دست ساقی ازل که دل را خرم میکند. همۀ عارفان شرابخوار هستند. این همان شرابی است که پیش از آفرینش باغ انگور، جان مولانا مست آن بود: پیش از آن کاندر جهان باغ و می و انگور بود از شراب لایزالی جان ما مخمور بود این همان شرابی است که ابن فارض قبل از پیدایش انگورستان به یاد دوست مینوشید و مستی می-کرد: شَـرِبْنَا عـلى ذكْـرِ الحبيبِ مُدامَةً سـكِرْنَا بها من قبل أن يُخلق الكَرْمُ این همان شرابی است که جامی از جامش سر میکشید پیش از آنکه نشانی از تاک و تاکنشان در عالم باشد: بودم آن روز من از طايفه دُردكشان كه نه از تاك نشان بود و نه از تاك‏نشان .
رضا درگاهی فر
حافظ و شراب استاد دکتر محمد فنایی اشکوری درباره نسبت حافظ و شراب‌خواری چنین نگاشته‌اند: سؤال: حافظ
این همان شرابی است که حیوان با نوشیدنش انسان میشود. رندی آموز و کرم کن که نه چندان هنر است حیوانی که ننوشد می و انسان نشود آن کدام می است که اگر حیوان بنوشد انسان میشود؟ این می انگوری را که همۀ اراذل و اوباش و جنایتکاران و خودکامگان عالم مینوشند و درنده تر میشوند. حافظ از شرابی سخن میگوید که اگر انسانی که در حد حیوان است بنوشد به مرتبۀ انسانیت میرسد، در حالیکه در شراب انگوری قضیه برعکس است و شخص با نوشیدنش مست و لایعقل میشود. بالاتر از اینها این همان شرابی است که ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت و ملائکة الله با حافظ نوشیدند. ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت با من راه نشین بادۀ مستانه زدند آیا ملائکه با حافظ بادۀ انگوری مصرف کردند؟! شراب عارف شراب شهود و معرفت است. شراب عشق است. شراب تماشای جمال زیبای مطلق است. «نقل است که [بایزید] یک روز سخن حقیقت می گفت و لب خویش می مزید و می گفت هم شرابخواره ام و هم شراب و هم ساقی.» (عطار، تذکرة الأولیاء، ج1، ص 159) https://www.fanaei.ir/%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%A8/
آثار نقاشی استاد واقعا زیبا، ستودنی و استادانه اند‌. موضوع همگی طبیعت است. نمایشگاه
اثر استاد
پاییز زاینده‌رود اثر استاد