هدایت شده از مَجـــاز
🔶 ۲۰ مطالبهی امام خامنهای درباره فضای مجازی
۱. راهاندازی شبکه ملی اطلاعات (مهمترین مطالبه)
۲. قویشدن و اقتدار در فضای مجازی
۳. مدیریت صحیح فضای مجازی
۴. استقلال و عدموابستگی به بیگانگان در فضای مجازی
۵. حضور جریانساز و تأثیرگذار در فضای مجازی
۶. تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی در فضای مجازی
۷. تشکیل هیئت اندیشهورز در فضای مجازی
۸. تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در فضای مجازی
۹. مبارزه با کفر و الحاد و نفاق در فضای مجازی
۱۰. برنامهریزی برای رفع آسیبهای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان
۱۱. توجه به امیدآفرینی در تولید محتوا برای فضای مجازی
۱۲. مقابله با آرایشجنگی دشمنان در فضای مجازی
۱۳. تامین امنیت فضای مجازی
۱۴. رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری-فرهنگی در فضای مجازی
۱۵. تقویت وحدت در فضای مجازی
۱۶. اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی
۱۷. تربیت مبلغهای قلمی، سخنور و مبلغ حوزوی در فضای مجازی
۱۸. پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی
۱۹. تولید و ترویج بازیهای ایرانی در فضای مجازی
۲۰. گسترش شرکتهای دانشبنیان فناوری اطلاعات توسط دولت
متن کامل بیانات فوق:
🔗 https://tn.ai/2389500
🔸 کانال مَجـــاز...
🔸 https://eitaa.com/joinchat/1666514995C6a9f23769c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ژاپن واقعی، چقدر با ژاپن فانتزی تفاوت دارد؟
🔹 چیزهایی که تا حالا از ژاپن نشنیدید!
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض آلمانیها به اعمال محدودیتهای کرونایی
🔹هزاران نفر از مردم آلمان در برلین گردهم آمدند تا به برنامههای صدراعظم این کشور در زمینه اعمال محدودیتهای کرونایی اعتراض کنند.
@TasnimNews
⚡️پروتکل های فقهی مدیریت کرونا را تدوین کرده ایم/مطلقاً به سازمان بهداشت جهانی (Who) اعتماد نداریم!
👌به فضل الهی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا را تدوین کرده ایم. این بسته فقهی کاربردی در ۵ سرفصل اصلی و ۲۸ بخش تنظیم شده است.
👌بخشِ اول این بسته فقهی به بررسی عملکرد سازمان معیوب بهداشت جهانی(Who) در مدیریت کرونا به صورت مفهومی و مصداقی می پردازد. (۲ بخش)
👌بخش دوم این بسته فقهی به تبیین مفاهیم پایه مرتبط با تحلیل کرونا می پردازد. در این بخش، تحلیل پوزیتویستی "کربن پایه بودن حیات" با تحلیل فقهی "آب پایه بودن حیات" مقایسه شده است. (۲ بخش)
👌بخش سوم مباحثاتِ بسته فقهی مدیریت کرونا به تبیین نظریات و الگوهای فقهی مورد استفاده در تحلیل و مدیریت کرونا، شامل: ۱-الگوی مواجهه با سازمان بهداشت جهانی، ۲-الگوی توسعه اطلاعات طبی مردم، ۳-الگوی فقهی ارزیابی غذا، ۴-الگوی مدیریت اختلافات انسانی، ۵- الگوی تحلیل بیماری (پاتولوژی فقهی) ۶- الگوی تنظیم خبر، ۷- الگوی تولید خانوادگی، ۸- نظریه مدیریت شهری محله محور و ۹- نظریه روابط انسانی پیوسته می پردازد. (۹ بخش)
👌بخش چهارم این بسته فقهی در ۶ بخش زیرساخت دارویی و بالینی مدیریت کرونا را تئوریزه می کند. ۱- پروتکل های فقهی کنترل علائم و عوارض کرونا، ۲-پروتکل های فقهی کنترل عامل بیرونی بیماری کرونا(بیوتروریسم)، ۳- پروتکل های فقهی کنترل هیجانات مزاجی فرد مبتلا، ۴- پروتکل های فقهی بهداشت محیط، ۵- پروتکل های فقهی کنترل آثار ذهنی و قلبی کرونا مانند اضطراب، ترس و خیال و ۶- پروتکل های فقهی پیشگیری از کرونا، جایگزینی سریع و کارآمد برای ناکارآمدی پزشکی سلول پایه محسوب می شود.(۶بخش)
👌بخش پنجم و نهائی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا در ۹ حوزه ۱- امامت و حکمرانی، ۲- تزکیه و اخلاق، ۳- علم و آموزش، ۴- مکاسب و معیشت، ۵-نفی سبیل و سلطه، ۶- عبرت و تجربه، ۷- بیان و مدیریت خبر، ۸- تشخیص و ارزیابی و ۹- نظم، به بررسی آثار غیر پزشکی توطئه کرونا می پردازد. مباحثات این بخش، مهمترین سرفصل پروتکل های فقهی مدیریت کرونا محسوب می شود و چارچوبی جدید برای تدوین "الگوی جدید امنیت" در مواجهه با تهدیدات نرم را تئوریزه می کند. (۹ بخش)
حجت الاسلام علی کشوری - کارگاه مقدماتی تبیین پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (بخش اول طرح لقمان) سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - قم
⚡️متن خبر:
http://nro-di.blog.ir/1399/08/28
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_کرونا
#پنج_پرسش_درباره_مدیریت_کرونا
@olgou4
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑اعتراض در مجلس به مصوبات ستاد کرونا
محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز و بافق:
▫️مجلس دیگر در راس امور نیست، در پایین امور هم نیست
▫️ خدمت رهبر انقلاب برسید و بگویید از مجلس چیزی باقی نمانده است، فقط یک ساختمان باقی مانده و ۲۹۰ نفر آدم
▫️یک نفر از مجلس در ستاد کرونا نیست و این ستاد حتی برای مجلس هم تصمیم می گیرد.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیاد چه کسی است؟!
🔹 تحلیلِ رئیس اندیشکده قلب سلیم از روند رو به رشد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها
🏷 #کرونا
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمک به بهبود عوارض ریوی شامل تنگی نفس و سرفه، کمک به اکسیژن درمانی، کمک به بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی، کمک به کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی، کمک به بهبود برخی از عوارض کووید...
‼️ سرکار خانم سخنگو طوری روی عبارت "کمک می کند" تأکید دارد که گویا داروهای غیرگیاهی موجود، ویروس کورونا را قلع و قمع می کنند و بیماری را یک ساعته درمان!
🔹 با دقت در موارد فوق مشخص می شود که فقط با همین ۴ داروی گیاهی مجوز داده شده، تقریباً عوارض مهم و تهدید کننده ی حیات کووید-۱۹ -حداقل تا حدی- بهبود می یابند.
🔹 در وضعیتی که جز درمان های حمایتی-علامتی درمان دیگری نداریم و با توجه به نتایج فوق که از فقط ۴ داروی گیاهی به دست آمده، آیا عقل سلیم حکم نمی کند که عرصه را برای پژوهش بیشتر در درمان های گیاهی باز کنیم؟!
🏷 #کرونا
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️نامه قالیباف به رهبری درباره نقش مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا
🔸امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹قالیباف، رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع که حتی یک نفر از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور ندارند، نامهای به مقام معظم رهبری نوشته است تا رئیسهای دو کمیسیون «بهداشتودرمان» و «اجتماعی» عضو این ستاد شوند.
🆔 @YjcNewsChannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 گلوبالیست ها انتخاب خودشان را کردهاند و ربات ها با تمام قدرت در خدمت جهان پسا کرونا هستند!
👌 وقتی انسان ارزش نیروی کار بودنش را از دست بدهد، به یک موجود زائد قابل حذف تبدیل میشود که باید واکسن خداحافظی را بزند.
🏷 #پساکرونا
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
هدایت شده از طب اسلامی (متمسّکین)
🔷 آیت الله سید محمدمهدی میرباقری: «در جنگهای جهانی، دستهایی امنیت بشر را گروگان گرفتند و ملتها را زیر چتر نظم سازمان ملل بردند.
🔹 امروز هم دستهایی در جهان، با سوء استفاده از خطر ویروس منحوس کرونا، سلامت بشر را گروگان گرفتهاند تا جامعه حقیقی را به نفع جامعه مجازی، لاغر کنند و بشر را زیر چتر حکمرانی مجازی و سایبری، که مدیریتپذیرتر است، ببرند.»
⚫️ سبک زندگی اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
🔷 "ما با یک پاندمی تست PCR روبرو هستیم و نه پاندمی کرونا " - راینر فولمیش
🏷 #کرونا
🏷 #تست_کرونا؟
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 علائم سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذاريد. 😳 😳 😳
🔹 نياز به آزمايش کرونا نيست!
پ.ن:
😂 مثل اینکه سرماخوردگی و آنفلوآنزا از ترس کرونا موندن تو خونههاشون
🏷 #کرونا
🏷 #تست_کرونا؟؟؟
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
طب اسلامی (متمسّکین)
🔷 علائم سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذاريد. 😳 😳 😳 🔹 نياز به آزمايش کرونا نيست! پ.ن: 😂 مثل اینکه س
✊ رزمایش همگانی افزایش آمار 😂
هدایت شده از طب اسلامی (متمسّکین)
🔷 همایش بزرگ «کرونا و نظم نوین جهانی»
🔹 سرفصل ها:
- پشت پردهی بزرگ نمایی کرونا
- نقش سازمانهای صهیونیستی در ایجاد نظم جدید جهان
🔹 سخنرانان:
- حجت الاسلام استاد مهدوی ارفع
- استاد نادر طالب زاده
- دکتر طریقت منفرد
🔹 زمان:
جمعه ٣٠ آبان ماه بعد از نماز عشاء
🔹 مکان: شهر مقدس قم
🔹 ثبت نام جهت دریافت آدرس:
۰۹۰۴ - ۵۳ ۵۸ ۳۰۸
🏷 #کرونا
🏷 #کروناهراسی
🏷 #نظم_نوین_جهانی
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
طب اسلامی (متمسّکین)
🔹 گلوبالیست ها انتخاب خودشان را کردهاند و ربات ها با تمام قدرت در خدمت جهان پسا کرونا هستند! 👌 وقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 استفاده از ربات برای یادآوری پوشش ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه - ژاپن
پ.ن: کرونا، توطئهای برای عبور دادن ملتها به سمت بردگی
🏷 #کرونا
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر گفتگوی متفاوت رودررو با دکتر حسین خیراندیش
از خاطرات دهه ۶۰، انفجار مسجد ابوذر و انفجار حزب جمهوری تا چگونگی ورود به دنیای پزشکی/ دولت امریکا ۱۴ میلیارد دلار برای طب سنتی اختصاص داده، ایران ۱۴ میلیارد تومان!/ قاضی زاده هاشمی برانداز طب سنتی بود + خاطره ای از حجامت مقام معظم رهبری
فیلم کامل:
https://www.aparat.com/v/0LKHR
♦️ @rudarru57 ♦️
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
طب اسلامی (متمسّکین)
🎬 تیزر گفتگوی متفاوت رودررو با دکتر حسین خیراندیش از خاطرات دهه ۶۰، انفجار مسجد ابوذر و انفجار حزب
🎥 فیلم کامل چهارمین قسمت از فصل چهارم برنامه «رو در رو» در گفتگو با دکتر حسین خیراندیش:
♦️لحظه ترور آیت الله خامنه ای دقیقا نفر جلوی ایشان بودم، یک لحظه ضبظ صوت منفجر شد و همه جا بهم ریخت
♦️ساعاتی قبل از انفجار حزب جمهوری با کلاهی جلسه داشتیم، هیچ وقت نسبت به او حس خوبی نداشتم اما فکر نمیکردم نفوذی باشد
♦️ورودم به عرصه پزشکی بر اساس چند اتفاق بود، وقتی دیدم خیلی از پزشک ها حرفهایی که برای بیماران میگویند را خودشان عمل نمی کنند به خیلی چیزها شک کردم
♦️هم طب سنتی و هم طب کلاسیک کاستی هایی دارند که باید با هم تلفیق شوند
♦️درد و مرضی وجود ندارد که با حجامت دوا نشود
♦️وقتی مقام معظم رهبری را حجامت کردم، ایشان گلایه کردند که چرا به مردم فوائد حجامت را نمیگویید؟
♦️با جایگزینی سیاه دانه به جای آسپرین اتفاقی نمی افتد، باید نظام سلامت کشور تغییر کند
♦️در امریکا برای طب سنتی 14 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده اند، در ایران 14 میلیارد تومان!
♦️قاضی زاده هاشمی برانداز طب سنتی بود
♦️افتخار تاسیس اولین دانشکده طب سنتی برای باقری لنکرانی است
♦️طریقت منفرد جزو با جسارت ترین وزرای بهداشت تاریخ بعد انقلاب بود
♦️کرونا پدیده جدیدی نیست، هر 100 سال یکبار چنین بیماری هایی فراگیر می شود
🔹 فیلم کامل:
https://www.aparat.com/v/0LKHR
♦️ @Rudarru57 ♦️
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
طب اسلامی (متمسّکین)
🔷 همایش بزرگ «کرونا و نظم نوین جهانی» 🔹 سرفصل ها: - پشت پردهی بزرگ نمایی کرونا - نقش سازمانهای صه
🔹 👆 استاد خیر اندیش هم در این مراسم بعنوان یکی از سخنرانان حضور خواهند داشت.
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 تاریخ تولد لاکچری، هدیه یا خیانت مادرها به نوزادان
🔹 ۹۹/۹/۹ نزدیکه اما یادتون باشه سلامت مادر و نوزاد از همه چیز مهمتره
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
⚡️ فرضيههاي #متفاوتي ميتوانند از آزمون و #تجربه عبور کنند و اثبات شوند. لذا «تجربهپذیری» نميتواند تنهاشاخصۀ #معيار_صحت باشد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«#معيار_صحت تکشاخصهای نیست، بلکه سهشاخصهای است که اين سه شاخصه بايد در تمامي مراحل شكلگيري ادراك و فرآيند پيچيده آگاهي انسان حضور داشته باشد و در مجموع، هماهنگيِ اين سه شاخصه است كه ميتواند معيار صحّت باشد:
شاخصه اول، #تعبّد_به_وحي است. بر اساس اين شاخصه، زمينهها و مباني علوم بايد مستند به وحي و بر اساس اتكاء به علوم برتر الهي به دست آيد.
شاخصه دوم، گذر از بستر #عقلانيت است؛ يعني پيشفرضهاي توليد شده بايد از بستر عقلانيّت منسجم نيز عبور كند.
شاخصه سوم، كارآمدي عيني و #آزمونپذيري، بهمعناي پاسخگويي در_عينيت است.
بنابراين، معيار صحّت، فقط پاسخگويي و كارآمدي در عينيت نخواهد بود، بلكه در صورتي كه اين سه شاخصه، در تمام مراحل پيدايش علم با هم حضور داشته باشند، معرفت يا علم حاصل، معرفتي حق و ثابت و صحيح خواهد بود. به اين ترتيب نميتوان ادعا كرد دين در مرحله داوري دخالت نميكند، البته اگر داوري فقط به آزمونپذيري تعريف شود، ديگر مرتبط به دين نيست؛ اما اگر مرحله داوري تنها از طريق استناد به عينيت تمام نشود و مؤلفههاي ديگري همچون هماهنگي و انسجام، و نيز پيشفرضها و مفروضاتِ حاصل از حوزه معرفتهاي وحياني هم، در آن دخيل گردد، بايد براي هماهنگي در عينيت يك #معيار_ترکيبي ارائه داد.
اگر معيار صحّت، مرکب از «استناد به وحي، عبور از عقلانيّت منطقي و منسجم، و آزمونپذيري» باشد، كه در همه مراحل به شكل تركيبي اثرگذارند، در مرحله داوري نيز مانند ارزيابي ميزان انسجام عقلانيِ نظريه يا فرضيه، بايد ميزان استناد و هماهنگي نظريه با وحي نيز ارزيابي و اثبات گردد.
به عنوان مثال، رويكردهاي مختلفي در #طب وجود دارد كه همگي بهنسبتي آزمونپذيرند؛ يعني در مقامِ تجربه و آزمون، اثباتپذير، ابطالپذير يا پاسخگو هستند.
#طب_سلولي_مدرن و #طب_سنّتي_گياهي در تحليل سلامت انسانها متفاوت عمل ميكنند. توصيف اين دو رويكرد از بيماري نيز با يكديگر متفاوت هستند. در طب قديم، عواملي مانند مزاج، تراكم مزاجي، طبيعت سرد، گرم، خشك و تر مأكولات يا بحث تعادل مايعات بر اساس اخلاط اربعه، از مباحث بسيار مهمي است كه در تحليلهاي طب مدرن مورد استفاده نيست. بر اساس اين تحليلها، بيماري بر اساس علائمي تجربهپذير و گاهي علائم باليني و آزمايشگاهي تشخيص داده و درمان ميگردد. در طب جديد، علوم ديگري تعليم ميگردد و پس از فرضيهسازي، در مقام آزمون درمان صورت ميگيرد.
حال با فرض وجود تحليلهاي متفاوتِ اين دو شيوه، از "واقعيّات"، كداميك صحيح هستند؟ آيا تجربهپذيري و يا آزمونپذيري در فرضيات، باب فرضيات را محدود ميكند؟ آيا هميشه يك فرضيه از بوته آزمون بيرون آمده و اثبات ميشود يا آن كه فرضيههاي مختلف نيز از عهده يك آزمون برميآيند و ثابت ميشوند؟
اگر پذيرفته شود كه فرضيههاي متفاوتي ميتوانند از عهده آزمون خاصي برآيند و اثبات شدند، ديگر آزمونپذيري نمي تواند تنهاشاخصۀ معيار صحت باشد. به اين ترتيب، آزمونپذيري و حتي فراتر از آن، كارآمدي عيني نيز يكي از شاخصههاي حقّانيت است، اما علاوه بر اين، شاخصههاي ديگري همچون انسجام عقلاني و استناد ايماني نيز ميتواند وجود داشته باشد.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#فلسفه_روش
#اختیار_و_آگاهی
☑️ @mirbaqeri_ir
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97
⚡️ «واقعگرا» بودنِ معرفت، بهمعنای دینیبودنِ آن نیست. واقعگرایی باید از بستر «تعبد به وحی» عبور کند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 ما باید مسائل جامعه را با روشهای علمی حل کنیم، منتها علم چیست و روشش چیست؟ این روشها چه نسبتی با واقعیت دارند؟ و چه نسبتی با علوم پیشینی دارند؟
همین چیزهایی که ما در بسیاری اوقات، بدیهی تلقی میکنیم، در دنیای علم، بدیهی تلقی نمیشود. همین که علم میخواهد نظریهپردازی کند، یک مفروضاتی دارد و همانها محل بحث هستند که این مفروضات کجا اثبات شدهاند؟
🔹 فیالمثل، طب سلولی، و طب سنتی، نسخههای مختلفی میدهند و همه هم ناظر به واقعیت هستند. آن کسی که میگوید انسان دارای مزاج و اخلاط اربعه است و تعادل مایعات را بر اساس اخلاط اربعه تعریف میکند و بیماری و سلامت را به مزاج و تعادل مزاج برمیگرداند، او میگوید #من_واقعگرا_هستم و آن کسی هم که بیماری و سلامت را به رفتار سلولی بدن و ترشح غدد و اینها برمیگرداند، او هم میگوید #من_واقعگرا_هستم، هر دو هم نسخه میدهند. هر دو هم جواب میدهد. حال، کدام واقعی است؟
هم #طب_سلولی مدرن، معطوف به #واقع است، هم #طب_سوزنی، معطوف به #واقع است و هم #طب_سنتی، معطوف به #واقع است و هیچکدام نمیگویند ما خلاف واقع داریم حرف میزنیم. همه هم، در عمل جواب میدهند.
🔹 ما باید به دنبال کارآمدی در جهت خاص باشیم. ما میگوییم علوم «جهتدار» هستند؛ یعنی هم، مفروضات دارند و هم کارآمدی در جهت دارند. ما هم واقعگرا هستیم و میگوییم علم ما با واقعیت نسبت دارد اما اگر این نسبتِ به واقع، از بستر تعبد به وحی عبور کرد، حجیت دارد.
کارآمدی تنهاملاکِ حجیت نیست. مگر هر چه کارآمدی داشت، حجیت دارد؟! این همه انواع مختلف خمری که، با مصارف مختلف، در غرب درست میکنند، آیا کارآمدی دارد؟ بله. آیا حجیت دینی هم دارد؟ خیر. "کارآمدی" که دلیلِ دینی بودن نیست!
معرفت، بینسبت به واقع نیست و الا کارآمد نمیشد؛ ولی نسبت با واقع، دینی بودن را تمام نمیکند.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#فلسفه_روش
#اختیار_و_آگاهی
☑️ @mirbaqeri_ir
🔹 طب اسلامی (متمسّکین)
https://eitaa.com/joinchat/1904541716C00fbb93d97