eitaa logo
رشدانه
237 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
448 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم بهترین رفتار تربیتی محبت است 🔰معرفت امام خامنه ای : على‌بن‌الحسین که آمد، چون فرزند خودش است، تا اذن خواست، حضرت فرمود که برو. «ثمّ نظر الیه نظر یائس منه»؛ نگاه نومیدانه‌اى به این جوان کرد که به میدان مى‌رود و دیگر برنخواهد گشت. «وارخى علیه‌السّلام عینه و بکى»؛ چشمش را رها کرد و بنا کرد به اشک ریختن. یکى از خصوصیّات عاطفى دنیاى اسلام همین است؛ اشک‌ریختن در حوادث و پدیده‌هاى عاطفى. شما در قضایا زیاد مى‌بینید که حضرت گریه کرد. این گریه، گریه جزع نیست؛ این همان شدّت عاطفه است؛ چون اسلام این عاطفه را در فرد رشد مى‌دهد. حضرت بنا کرد به گریه‌کردن. بعد این جمله را فرمود که همه شنیده‌اید: «اللّهم اشهد»؛ خدایا خودت گواه باش. «فقد برز الیهم غلام»؛ جوانى به سمت اینها براى جنگ رفته است که «اشبه النّاس خُلقاً و خَلقاً و منطقاً برسولک.» 🎙:۱۳۷۷/۰۲/۱۸ بیانات در خطبه‌‌های نمازجمعه سید‌ بن طاووس, لهوف, تاریخ عصر حضور ائمه اطهار (ع) و حادثه کربلا, حضرت علی اکبر (علیه‌السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطالعه زندگی و مرور خاطرات این دو شهید، نشان از ایمان ، مردم‎داری ، دلسوزی و تلاش صادقانه آنها دارد. آنچه سبب شد یاد و خاطره این دو شهید در اذهان و افکار مردم باقی بماند ، آشنایی آنها با مشکلات مردم و تلاش های بی منت و خالصانه بود. شهیدان رجایی و باهنر با توکل به خداوند متعال و بصیرت و دانش خود در مسیر ارتقا و پیشرفت ایران گام برداشتند و همین سبب شد به خاری در چشم دشمنان اسلام تبدیل شوند و در نهایت نقشه ترور این دو شخصیت ارزشمند توسط گروهک تروریستی منافقین طراحی شد. تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی است. در طول تاریخ، به ویژه یک صد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهم ترین تهدیدها ضد صلح و امنیت جهانی بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کودکان امشب را راحت بخوابید امشب عمو یتان عباس خیمه ها را پاسبانی می کند امشب صدای قرآن خواندن بابایتان حسین می آید فردا ولی دستی بر زمین می افتد سری از تن جدا می شود گلوی شش ماهه ای را تیر سه شعبه از هم می درد.........
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2597711.mp3
4.98M
🏴امشبی را شه دین در حرمش مهمان است؛ مکن ای صبح طلوع ... ▪️با صدای دکتر میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى‌ریا است و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته و از دشمنانت بیزار است. سلامِ کسیکه قلبش از مصیبت تو جریحه‌دار و اشکش به هنگام یاد تو جارى است. سلامِ کسیکه دردناک و غمگین و شیفته و فروتن است. سلامِ کسیکه اگر با تو در کربلا مى‌بود، با جانش در برابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى‌نمود و نیمه جانش را به خاطر تو بدست مرگ مى‌سپرد و در رکاب تو جهاد می‌کرد و تو را بر علیه ستمکاران یارى داده، جان و تن و مال و فرزندش را فداى تو مى‌نمود و جانش فداى جان تو و خانواده‌اش سپربلاىِ اهل‌بیت تو مى‌بود. اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانیکه با تو دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح وشام برتو مویِه می‌کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می‌کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت‌هائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوهِ مصیبت و غم و غصّه و شدّتِ حزن جان سپارم". آجرک الله یا بقیة الله... 🖊زهرا محسنی فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴نقش خواص در واقعه عاشورا: عمر، پسر سعد بن وقاص از سرداران صدر اسلام بود. قبل از حادثه عاشورا ابن زياد وعده ی حكمرانى رى را به او داده بود. وقتى كه ابن زياد از رسيدن امام حسین (عليه السلام) به عراق مطلع شد، عمر سعد را طلبيد و به او امر كرد كه اول به كربلا برود و با حسين (عليه السلام) بجنگد و پس از آن، به رى برود؛ در غير اين صورت خبرى از ايالت رى نيست. عمر سعد بين جنگ با امام (عليه السلام) و دست برداشتن از ملك رى مردد شد و آخر الامر دنياپرستى و ظواهر دنيوى و حكمرانى رى را بر كشتن فرزند پيغمبر (صلى الله عليه وآله) ترجيح داد. 📚 جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص353؛ منتهی الآمال، ص۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا مهدی ادرکنی: بسم الله الرحمن الرحیم ◼️ابا عبدالله علیه السلام در شب عاشورا چندین کار انجام داد که تاریخ نوشته است.این بود که همه اصحاب را در یک و برای آخرین بار نمود. اول کرد، تشکر بسیار بلیغ و عمیق، هم از خاندان و هم از اصحاب خودش. فرمود: من بهتر از اهل بیت خودم و اصحابی با وفاتر از اصحاب خودم سراغ ندارم. در عین حال فرمود: همه شما می دانید که اینهاجز شخص من به کس دیگری کاری ندارند، هدف اینها فقط من هستم. اینها اگر به من دست بیابند به هیچ یک از شما کاری ندارند. شما می توانید از استفاده کنید و همه تان بروید. بعد هم فرمود: هر کدام می توانید دست یکی از این بچه ها و خاندان مرا بگیرید و ببرید. تا این جمله را فرمود، از اطراف شروع کردند به گفتن اینکه: یا اباعبدالله علیه السلام ما چنین کاری بکنیم؟! اول کسی که به سخن درآمد برادر بزرگوارش ابوالفضل العباس بود. یکی می‌گوید: آقا! اگر مرا بکشند و بعد را به باد بدهند و دو مرتبه زنده کنند و هفتاد بار چنین کاری را تکرار کنند برنمیدارم این جان ناقابل ما قابل قربان تو نیست. آن یکی می گوید: اگر مرا هزار بار بکشند و زنده کنند دست از دامن تو بر نمیدارم. حضرت هر کاری که لازم بود انجام دهد تا در آنجا بمانند، انجام داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 علما و بزرگان براساس روایاتی که از امامان معصوم(ع) وارد شده،‌اعمالی را مناسب این روز دانسته‌اند که انجام آنها ثواب و پاداش دارد، که به برخی اشاره می‌کنیم: 1⃣1- دوری جستن از کارهایی که است، مانند زیبا، گردش و تفریح تفریحی و شادی آفرین، جلسات شادی و... 2⃣.(2)(ع) می‌فرماید: «در این روز بر(ع) گریه و عزاداری نمایید و اهل خانه را نیز به عزاداری و ، و در خانه خود و اظهار اندوه و ناراحتی نمایید».(3) ♻️ روشن است فرمایش امام باقر(ع) مربوط به دوران‌هایی بوده که در مساجد و حسینیه‌ها، ‌جلسات عزاداری تشکیل نمی‌شد، همچنین مربوط به افرادی است که توانایی رفتن به بیرون از خانه را ندارند. سزاوار است این افراد هم در داخل خانه،‌جلسه عزا برپا دارند و به یاد مصائب امام حسین(ع) اظهار اندوه و حزن نموده،‌اشک بریزند. 3⃣(ع) براساس روایت امام باقر(ع) کسی که توانایی ندارد روز عاشورا در کربلا باشد، بر آن حضرت سلام بدهد.(4) اگر بگوید «السلام علیک یا ابا عبدالله» کفایت می‌کند و بهتر است که بر سایر شهدا نیز سلام بدهد. 4⃣4.(5) 5⃣ آل محمد صلوات بفرستد.(6) 6⃣ از خداوند بخواهد لعن خود را بر دشمنان اهل بیت(ع) قرار دهد.(7) امام باقر(ع) می‌فرماید: «با جدیّت، بر کشندة آن حضرت، لعن و نفرین نماید».(8) 7⃣7- دوستداران اهل بیت(ع) چون یکدیگر را ملاقات نمودند و با این جملات به یکدیگر تعزیت گویند: «اَعظم اللهُ اُجورَنا وَ جَعَلَنا اللّهُ و ایّاکم مِن الطّالبین بِثاره مَعَ وَلِیّهِ الاِمام المَهدی مِن آلِ محمد علیهم‌السلام» 8⃣اندوخته_نکردن_نیازمندی‌های زندگی در آن روز. در روایت است: «اگر انسان روز عاشورا چیزی را ذخیره گرداند، برکتی نخواهد داشت و برای خانواده او نیز برکت ندارد».(10) 9⃣ نماز بعد از سلام و نفرین بر قاتلان آن حضرت. این عمل را در آغاز روز و پیش از ظهر انجام دهد.(11) --------------------------------------------------- 📚 پی‌نوشت‌ها: 1. شیخ مفید، مسار الشیعه، ص 43. 2. همان. 3. بحارالانوار،‌ج98، ص 290؛ مصباح کفعمی، ص 482. 4. بحارالانوار،‌ج98، ص 290. 5. مسارالشیعه، ص44. 6. همان. 7. همان. 8. بحارالانوار،‌ج98، ص 290. 9. مصباح کفعمی، ص 482. 10. بحارالانوار، ج98، ص 291. 11. همان، ص 290.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫️ خروش مردم قم در نهضت عاشورای ۱۳۵۷ 🔸نهضت عاشورای سال ۱۳۵۷ در تاریخ سیاسی و مبارزات ملت ایران روزی مثال‌زدنی و کم‌نظیر است؛ مردم انقلابی قم با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف طومار رژیم پهلوی را برای همیشه پیچیدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
_کتاب 🌴نقش خواص در ماندگاری حادثه عاشورا عبدالله بن عفيف ازدي، يكي از خواص شيعه و زهاد كوفه بود. پس از شهادت امام حسين ـ عليه السّلام ـ ابن زياد ملعون بر منبر كوفه نشست و به نكوهش خاندان پيامبر و سيد الشهدا پرداخت. عبدالله بن عفيف با شدت و جسارت تمام پاسخ او را داد و در حالي كه ابن زياد مست پيروزي ظاهري خود بود او را در ملأ عام مفتضح كرد. به همين دليل ابن زياد دستور داد او را دستگير کرده و به شهادت رساندند. نقش عبدالله بن عفيف آن چنان بود كه عوام حاضر در مسجد از او متأثر شده و اولين بذرهاي مخالفت با دستگاه اموي در دل آنها كاشته شد. 📚 جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص 301.