eitaa logo
رویین دژ
11.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
890 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت سوم: 2⃣1⃣ در این دادگاه خ
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔹 «خفتم»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «خوف» به معنی «ترسیدید، بیم داشتید». 🔸 «شقاق»: مصدر باب مفاعله از ریشه‌ی «شقّ» به معنی «جدایی، دور شدن». 🔹 «ابعثوا»: فعل امر از ریشه و مصدر «بعث» به معنی «برانگیزید، انتخاب کنید». 🔸 «حَکَم»: داور، کسی که به نمایندگی از فردی یا گروهی برای نظر دادن و داوری در موضوعی انتخاب می‌شود. 🔹 «اهل»: خانواده 🔸 «یریدا»: فعل مضارع، مجزوم به حرف شرط «ان»، از مصدر «اراده»، باب افعال، ریشه‌ی «رَوَدَ» به معنی «بخواهند آن دو، اراده کنند آن دو». 🔹 «اصلاح»: مصدر باب اِفعال از ریشه‌ی «صلح» به معنی «درست کردن، سازش کردن، برطرف کردن نقص‌ها و اختلافات». 🔸 «یوفّق»: فعل مضارع از مصدر «توفیق»، باب «تفعیل»، ریشه‌ی «وفق» به معنی «متّحد می‌کند، موافق و همراه می‌کند». 🔹 «علیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «علم» به معنی « مطّلع، دانا». 🔸 «خبیر»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «خبر» به معنی «آگاه، باخبر». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | بالاترین خدمت به امام زمان(عج)‼️ 💯 ۱۰ علّت برای اثبات نزدیک بودن ظهور! 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | کدام یک بیشتر اهمّیت دارد: اقتصاد یا فرهنگ⁉️ 👌 پاسخ رهبر انقلاب به این مسئله اساسی... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🎥 ببینید | کدام یک بیشتر اهمّیت دارد: اقتصاد یا فرهنگ⁉️ 👌 پاسخ رهبر انقلاب به این مسئله اساسی...
🤔 اقتصاد يا فرهنگ؛ مسئله این است‼️ 💢 هر کس در جامعه‌ی امروز، پیوسته غم و غصّه‌ی اقتصاد را بخورد و اصلاً دغدغه‌ی فرهنگ و مسائل فرهنگی را نداشته باشد، حقیقتاً مظهر تامّ و تمامِ انسان جاهل و بی‌بصیرت است! 🌀 دردِ فرهنگ، بسیار شدیدتر و زخم آن خیلی عمیق‌تر از حوزه‌ی اقتصاد است. در همه جای قرآن، عبارت «أَقیمُوا الصَّلَاهَٔ» جلوتر از «آتُوا الزَّکَاهٔ» آمده که یکی از پیام‌های آن همین است: ♨️ در هر عصر و زمانی و در هر منطقه و مکانی، فرهنگ بر اقتصاد، مقدّم است و از آن مهم‌تر. (بقره٤٣، ٨٣، ١١٠/ نساء٧٧/ حج٧٨/ نور٥٦/ مجادله١٣/ مزمل٢٠ و ...) ✅ در واقع فرهنگ مقدّمه و بسترِ اقتصاد است و اقتصاد سالم نتیجه‌ی فرهنگ سالم. اگر فرهنگ آسیب ببیند، حتماً اقتصاد لطمه می‌خورد. 🚫 اگر معضلاتِ فرهنگی مانند تنبلی و آسایش خواهی عمومی جامعه، کار گریزی، مصرف گرایی صِرف، تجمّل گرایی، تقلّب در تولید کم فروشی، گران‌فروشی، احتکار و رشوه، از بین نرود، رشد و پیشرفت اقتصادی همه‌ی جامعه محال است. 📚 بخشی از جزوه‌ی 🔺 @RooyinDezh
📝 برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی از محتوای جزوه‌ی خواندنیِ «نیاز به نماز»‼️ ✅ این مسابقه‌ی فرهنگی، به همّت گروه جهادی انفاق و اداره‌ی آموزش و پرورش بشاگرد، در سطح این شهرستان برگزار شده است که از تمامی دست‌اندرکاران این حرکتِ مؤثّرِ فرهنگی، تقدیر و تشکّر می‌نماییم. 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت سوم: 2⃣1⃣ در این دادگاه خ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت چهارم: 6⃣1⃣ عبارت «إن یریدا اصلاحا» ایهام دارد؛ یعنی هم به زن و شوهری که اختلاف دارند دلالت می‌کند و هم به داورانِ دو طرف. بنابراین اگر خود زن و شوهر هم، قصد سازگاری نداشته باشند، تلاش داوران به جایی نمی‌رسد --> (إن یریدا اصلاحا -> یوفّق الله بینهما). 7⃣1⃣ توفیق فقط از جانب خداوند است؛ یعنی اگر ما تلاش کنیم که به موفّقیّت برسیم، در صورتی موفّق می‌شویم که او تلاش ما را بپذیرد --> (يوفّق الله بینهما). 8⃣1⃣ شاید نیّت و تلاش ما، خلل‌پذیر باشد، امّا وعده‌ی خداوند، محکم است --> (یوفّق الله بینهما). 9⃣1⃣ فرمول‌هایی که خداوند برای اصلاح اختلافات و تحکیم خانواده معرّفی می‌کند، هم علیمانه است و هم حکیمانه --> (إنّ الله كان عليما خبيرا). 0⃣2⃣ آن‌چه کار را محکم می‌کند، آگاهیِ کامل و علمِ دقیق به تمام جزئیّات و ابعاد کار است. خداوند، هم داناست به تمام طبایع و خصلت‌های انسان‌ها؛ و هم آگاه است به همه‌ی روش‌های تأثیرگذار در برگرداندن انسان‌ها به فطرت خود، که تنها راهِ برقراریِ وِفاق بین آن‌هاست --> (إنّ الله كان عليما خبيرا). 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | الا ای عارفان بی‌معارف‼️ 🔸شمایی که دین را به نان می‌دهید 🔹کجا در ره عشق جان می‌دهید؟!! 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام حسین(ع): 💢 کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش می‌رسد و زودتر به آنچه می‌ترسد گرفتار می‌شود! 📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۲۰ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ نه تنها برای کسی بمیرید که حاضر است برای شما بمیرد؛ بلکه برای آن‌که حاضر نیست برای شما بمیرد، حتّیٰ تب هم نکنید! منظور این کلام، این نیست که در رفاقت‌هایمان از دیگران طمع داشته باشیم؛ بلکه منظور این است که اجازه ندهیم کسانی که حتّیٰ عقاید ما را قبول ندارند، از آبروی ما نردبانی بسازند برای رسیدن به مقاصد خود --> (ها أنتم أولاء تحبّونهم ولا یحبّونکم). 2⃣ دشمنِ عقیدتیِ انسان اگر مؤمن باشد، محبّتش صادقانه است و اگر کافر باشد، هیچ محبّتی در دل ندارد؛ زیرا گوهر محبّت، ودیعه‌ای الهی است که خداوند در ذات انسان قرار داده است و انسانِ غیر الهی، رشته‌ی محبّتش از کانونِ محبّت قطع شده است --> (ها أنتم أولاء تحبّونهم ولا یحبّونکم و تؤمنون...). 3⃣ هرکه به همه‌ی کتاب خداوند ایمان داشته باشد، دشمن‌دوست می‌شود --> (تحبّونهم و... تؤمنون بالکتاب کلّه). 🔸به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست 🔹عاشقم بر همه عالَم (تحبّونهم) که همه عالَم از اوست (تؤمنون بالکتاب کلّه) 💠 شهریار نیز در وصف مولا علی(ع) که جلوه‌ی کامل خداوند در بشر هستند، این‌طور می‌گوید: 🔸لبِ او پس بزند کاسه‌ی شیر 🔹می‌کند چشمِ اشارت به اسیر 🔸چه اسیری که همان قاتل اوست 🔹تو خدایی مگر ای دشمن‌دوست؟! 4⃣ مبنای دوست داشتن و دوست‌یابیِ فردِ مسلمان، ایمان فردِ مقابل است. مؤمنان نه تنها «دوست»، بلکه به تعبیر قرآن، «برادر» می‌شوند --> (و تؤمنون بالکتاب کلّه -> إنّما المؤمنون إخوه). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ نه تنها برا
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٩ سوره‌ی آل‌عمران 🔰 قسمت اوّل: 🔹«ها انتم اولاء»: شما همان‌هایی هستید که... 🔸 «تحبّون»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «حبّ» به معنی «دوست می‌دارید». 🔹 «لا یحبّون»: دوست نمی‌دارند. 🔸 «لقوا»: فعل ماضی از ریشه‌ی «لَقِیَ» به معنی «ملاقات کردند، دیدند، برخورد کردند». 📌 البتّه در این‌جا چون جمله شرطی است، به صورت مضارع معنی می‌شود. 🔹 «قالوا»: در این‌جا جواب شرط است و مضارع معنا می‌شود( می‌گویند). 🔸 «ءامنّا»: فعل ماضی از باب افعال، مصدر «ایمان» و ریشه‌ی «امن» به معنی «ایمان داریم». 🔹 «خلوا»: فعل ماضی از ریشه‌ی «خَلَوَ» و مصدر «خلوت» به معنی «خلوت کردند» که در این‌جا چون جواب شرط است به صورت مضارع معنی می‌شود. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | خدمت یا خیانت⁉️ 🌀 موبایل تو به اسلام خدمت کرده یا خیانت؟ 🔺 @RooyinDezh
🤔 تا به حال به قوانین معکوس فکر کردی⁉️ ♻️ در دستگاه خدا برخی چیزها، معکوس عمل می‌کند! 1⃣ صدقه دادن، ظاهراً پول را کم می‌کند، اما در واقع معکوس عمل می‌کند و ما را از فقر نجات می‌دهد. امام معصوم می‌فرمایند: اگر فقیر شدی، بیشتر صدقه بده! 2⃣ خمس و زکات هم معکوس عمل کرده و ما را غنی‌تر می‌کند. 3⃣ دنبال قدرت ندویدن، معکوس عمل می‌کند و قدرت به دنبال تو می‌دود. 4⃣ فکر آباد کردن آخرت، معکوس عمل می‌کند و دنیایمان را هم آباد می‌کند. 5⃣ وقتی وقت‌مان را صرف نماز، عبادت و بندگی کردیم، معکوس عمل کرده و برکت به وقتمان می‌دهد. 6⃣ وقتی به خودمان در راه خدا سخت می‌گیریم، معکوسش این است که سختی‌های دنیا که برای همه هست، برای ما آسان می‌شود و گاهی آسان‌تر. 7⃣ وقتی به یاد مرگ باشیم، معکوس عمل می‌کند و دلمان زنده و شاداب می‌شود. 8⃣ وقتی چشم‌هایمان را از حرام ببندیم، بیشتر از بقیه می‌بینیم و می‌فهمیم و از دیدنی‌ها لذّت می‌بریم! 📌 ادامه دارد... 🔺 @RooyinDezh
💠 شھید‌ حمید سیاهکالی‌: 🛑 خدا نکند که‌ حرف‌ زدن‌ و نگاه‌ کردن به‌ نامحرم‌ برایتان‌ عادی‌ شود! ⚠️ پناه‌ می‌برم‌ به‌ خدا از‌ روزی‌ که‌ گناه، فرهنگ‌ و‌ عادت‌ مردم‌ بشود... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | گوشه‌ای از شخصیت والای حضرت امّ‌البنین(س)‼️ 💠 عشق به خانواده‌ی آسمونیمون، باید بیشتر از عشق به خانواده‌ی زمینی‌مون باشه...    🔺 @RooyinDezh
4_5906476533408597670.mp3
14.55M
🎧 بشنویم | به او گفتند عبّاست، صدا می‌زد حسینم کو‼️ ⚫️ وفات حضرت ام‌ّالبنین(س) تسلیت باد! 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ نه تنها برا
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ کافر و منافق یا کافرِ منافق، در ظاهر و باطن، دو چهره‌ی متفاوت دارد --> (إذا لقوکم... -> إذا خلوا...). 6⃣ منافق، در ظاهر و در جمع، اهلِ ایمان است؛ و در خلوت، اهل کینه به مؤمنان --> (إذا لقوکم قالوا آمنّا - إذا خلوا عضّوا علیکم الأنامل من الغیظ). 7⃣ میان ادّعای ایمان تا ایمان واقعی، تفاوت از زمین تا آسمان است --> (قالوا آمنّا). 8⃣ گاهی آن‌که دوستدارِ رفاقت با ماست، در ظاهر، ادّعای ایمان دارد امّا در خلوت با بی‌دینان، به آن‌ها نزدیک‌تر است. به استناد این آیه، با چنین افرادی نباید رفاقت کرد --> (و إذا لقوکم قالوا آمنّا و إذا خلوا عضّوا علیکم الأنامل من الغیظ). 9⃣ این آیه و آیه‌ی قبلی (آیه‌ی ۱۱۸ سوره‌ی آل‌عمران)، در شأن یهود مدینه نازل شده و نشان می‌دهد کینه‌ی یهود نسبت به اسلام، پایان‌ناپذیر است و پشت صحنه‌ی آن، از ظاهرِ آن بسیار داغ‌تر است --> (و إذا خلوا عضّوا علیکم الأنامل من الغیظ). 🔟 در رفاقتِ ما با دشمنان دین، جریان، با محبّتِ ما شروع می‌شود و با غیظِ آن‌ها پایان می‌یابد --> (تحبّونهم - عضّوا علیکم الأنامل من الغیظ). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ کافر و منافق ی
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ١١٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔰 قسمت دوم: 🔹 «عضّوا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «عضّ» به معنی «به دندان گرفتند» که در اینجا چون جواب شرط است مضارع معنی می‌شود( به دندان می‌گیرند). 🔸 «انامل»: جمع «انمله» به معنی «سر انگشتان». 🔹 «غیظ»: خشم شَدید 🔸 «قل»: فعل امر از مصدر و ریشه‌ی «قول» به معنی «بگو». 🔹 «موتوا»: فعل امر از مصدر و ریشه‌ی «موت» به معنی «بمیرید». 🔸 «ذات»: در اصل به معنی «دارنده و صاحب» است. ✳️ «ذات الصّدور» یعنی «آنچه فراگیرنده و مالک دلها شده، آنچه درون دل‌هاست، افکار و نیّات و اعتقادات». 🔺 @RooyinDezh
💠 اتمام حجت چندباره‌ی در موضوع حجاب: 💯 «حجاب بایستی به معنایِ واقعی کلمه رعایت بشود.» 🗓 ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ کافر و منافق ی
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت سوم: 1⃣1⃣ شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» -که البتّه منظور از آن، سیاست‌های آمریکا و اسرائیل است- برخلاف آنان که این شعار را زیر سؤال می‌برند، پشتوانه‌ی قرآنی دارد. در کلامی از امام خمینی(ره) آمده است: «به آمریکا بگویید از ملّت ما عصبانی باش و از این عصبانیّت بمیر». 2⃣1⃣ هیچ جای قرآن، اشاره‌ای نرفته به این که ما در مقابل اندیشه‌های کفرآمیز، کوتاه بیاییم و همه جا از ما، برخوردِ محکم خواسته است --> (قل موتوا بغیظکم). 3⃣1⃣ ایمانِ منافق، زبانی است و کفرِ او، درونی --> (قالوا آمنّا - عضّوا علیکم الأنامل من الغیظ - إن الله علیم بذات الصّدور). 4⃣1⃣ تفکّر ما هم جزئی از عمل ماست. قطعاً برای اندیشه، تفکّر و نیّتِ خود بازخواست خواهیم شد، وگرنه خداوند این قدر در جای‌جای قرآن، به آگاه بودنِ خود از درون دل‌های ما تأکید نمی‌کرد. آن‌چه در این زمینه از ما توقع می‌رود، این است که پیوسته از پلیدیِ کفر متنفّر باشیم (تبرّی) و به پاکی و نیکیِ ایمان عشق بورزیم (تولّی) و این دو مورد، از مهم‌ترین فروع دین، و از واجبات بسیار تعیین‎‌کننده هستند. 🌺 از زبان مبارک چند تن از معصومین(ع) نقل شده: «هل الدّین الّا الحُبّ وَ البُغض: آیا دین، چیزی جز دوستی و دشمنی است؟!» --> (إن الله علیم بذات الصّدور). 5⃣1⃣ اگر هیچ‌کس از درون دل‌ها آگاه نباشد، کافی است یک نفر، آگاه باشد؛ و او هست. پس مواظب نیّات خود باشیم که زیر دوربینِ خداوند است (إن الله علیم بذات الصّدور). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۱۹ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت سوم: 1⃣1⃣ شعار «مرگ بر
‌ 💎 نکات ادبی آیه‌ی ١١٩ سوره‌ی آل‌عمران: 🔹 تضاد در «تحبونهم - لا یحبونکم» و «لقوکم - خلوا». 🔸 تکرار در ضمیر «کم»، حرف شرط «اذا» و کلمه‌ی «غیظ». 🔹 نغمه‌ی حروف «ل، ن، م». 🔸 مَجاز در کلمه‌ی «صدر» که به معنی «سینه» است امّا در اینجا به معنی «دل» آمده است‌؛ با علاقه یا رابطه‌ی «حالّ و محلّ». ⚠️ توجّه❗️ «حالّ» یعنی «قرار گیرنده در جایی» و «محلّ» یعنی «جای قرار گرفتن».👇 ✅ وقتی به جای جمله‌ی «دانش‌آموزان دوازدهمِ تجربی رفتند»، می‌گوییم «کلاس دوازدهم تجربی رفتند»، مَجاز با علاقه‌ی حال و محل، به کار گرفته‌ایم؛ چون مکان دانش‌آموزان( کلاس) را به جای خود دانش‌آموزان به کار گرفته‌ایم. 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام رضا(ع): ♨️ هرکه خود را به عبادت شهره سازد، به دین و دینداری او بدگمان باشید؛ زیرا خدای عزّوجل از شهرت عبادت و شهرت لباس نفرت دارد. بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۵۲ 🔺 @RooyinDezh
♨️ بعضی عوامل شکل‌گیری و شیوع شبهات‼️ ⭕️ از ناآگاهی عمومی جامعه نسبت به مفاهیم قرآن تا ورود بعضی احادیث نامعتبر به کتب دینی و مباحث مذهبی... 📚 برگرفته از مقاله 📥 دسترسی به متن کامل این جزوه‌ی تاثیرگذار: 🌐 zil.ink/RooyinDezh 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | مراقب نگاهت باش‼️ 🔶 ز دست دیده و دل هر دو فریاد...    🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه ۱۸۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ تمام آیاتی که با «یا ایّها الّذین آمنوا» شروع می‌شوند دربردارنده‌ی هشدار‌های جدّی برای مسلمانان هستند. لذا مسلمان واقعی، کسی است که به تمام «یا ایّها الّذین آمنوا» های قرآن، عمل کند؛ در آن صورت است که جزء «انَّ الذین آمنوا» های قرآن محسوب می‌شود، یعنی «مؤمن» به شمار می‌آید --> (یا أیّها الّذین آمنوا...). 2⃣ روزه، واجبِ ثبت‌شده( فرمان داده شده) توسّط خداوند است، ساخته‌ی ذهن پیامبر یا دیگران نیست و هیچ تبصره یا استثنایی ندارد، مگر آنچه در کتاب خدا آمده یا توسّط پیامبرش از طرف خداوند به مردم ابلاغ شده است. بنابراین هیچ کس نمی‌تواند جواز روزه نگرفتن برای کسی صادر کند. مثلاً پدر و مادر نمی‌توانند به بهانه‌ی کنکور یا مسائل دیگر، فرزند خود را از روزه‌ی واجب نهی کنند؛ چون در این صورت خلاف امر خداوند عمل کرده‌اند --> (کتب علیکم الصّیام). 3⃣ روزه در تمام آیین‌های قبل واجب بوده، با همین شرایطی که بر مسلمانان واجب شده. بنابراین اگر امروز در آیین‌های دیگر، روزه نمی‌بینیم دلیلش این است که آن آیین‌ها( ضمن این که منسوخ شده‌اند و تاریخ مصرف آنها گذشته)، تحریف و دستکاری شده‌اند، یعنی مثلاً انجیل‌های امروز مسیحیان، حتّیٰ به درد دو هزار سال پیش هم نمی‌خورد! --> (کما کتب علی الّذین من قبلکم). 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | به برکت اسلام‼️ ⚜ بخشی از پیشرفت‌های زنان در جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب...    🔺 @RooyinDezh