eitaa logo
روزنگار
38 دنبال‌کننده
51 عکس
31 ویدیو
0 فایل
متاسفانه در سایت‌ها و کانال‌های داخلی و خارجی، همواره ایران را کشوری ضعیف و فقیر معرفی می‌کنند محتوای این کانال، جهت آگاهی مردم شریف ایران از میزان پیشرفت روزافزون کشور و همچنین امیدآفرینی و مقابله با سیاه‌نمایی دشمنان و تفکر غربگراست. .
مشاهده در ایتا
دانلود
آمدند تا داغ بر دل ما نهند جوانی را بی‌گناه لگد می‌زدند مگر جرمش چه بود؟! بسیجی، جهادگر، دوست‌دار وطن مگر می‌شود چنین وحشیانه، دد‌صفت؟! مگر او غریب بود در شهر خود؟! خبیثان برملا کردند، افکارشان دوباره تکرار شدکربلا اراذل لگد می‌زدند، گهی همچو شام، از پشت‌بام سنگ می‌زدند. ولی عده‌ای فقط اهل تماشا بُدند. جدا شد صف حق و ناحق، چه خوب چه نیکو، مجرمان رسوا شدند خدایا به حق علی‌اکبرت بگیر انتقامِ این پسر جهالت تا به کی؟! مگر می‌شود، بی سند، حکم کرد؟! مگر می‌شود، خود قضاوت نمود و خود اجرا نمود؟! الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر برخیزید زخواب کمی هم تعقل کنید، در اعمال و گفتار بیگانه تفکر کنید کدام گربه‌ای محض رضای خدا موش گرفت؟! کدام بیگانه، دلسوز شماست؟! همینان در فکر سود خودند شما را به جان هم افکنده‌اند تا خود حکومت کنند الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر، برخیزید زخواب ✍الهه دهقانی @Rooz_Negar
بررسی پدیدارشناختی حجاب زنان از منظر گردشگران خارجی (مورد مطالعه: مدرسه علمیه ناصریه اصفهان) نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسندگان کریم خانمحمدی 1 الهه دهقانی 2 1 عضو هیات علمی گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم 2 دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات 10.22081/SCS.2022.73517 چکیده گونه‌ی جامه و پوشش، از نشانه‌های برجسته‌ی فرهنگی است. پوشیدن حجاب گونه‌ای کنش اجتماعی شمرده شده که نشان‌دهنده‌ی‌ اندیشه‌ها و باورهای زنان مذهبی است و همواره مورد نگرش غیرمسلمانان، به‌ویژه گردشگران خارجی بوده است؛ از آنجایی ‌که زنان گردشگر در بدو ورود به ایران با پدیده‌‌ی نوینی به نام «حجاب»، روبرو می‌شوند که بایسته به پاسداشت آن هستند؛ پژوهش در این زمینه‌ و بررسی دیدگاه‌های آنها، شایسته است. به همین منظور پژوهشگر، به سبب جاذبه‌های گردشگری اصفهان، ازجمله مسجد امام و در کنار آن «مدرسه‌‌ی علمیه‌‌ی ناصریه» و همچنین تکاپوی تبلیغی این مدرسه که سبب شده روزانه صدها گردشگر از این جایگاه بازدید کنند، به پژوهش پیرامون پدیده‌ی‌ حجاب از نگرگاه گردشگران خارجی، در این نشانگاه پرداخته است. این پژوهش بر پایه‌ی رویکرد «پدیدار شناختی» و با بهره‌گیری از روش «تحلیل مضمون» انجام یافته و از فنون مشاهده، مصاحبه و بررسی اسناد، بهره برده است. برآیند به‌دست‌آمده نشان می‌دهد، حجاب از نگرگاه گردشگران خارجی، دربردارنده‌ی باورداشت‌هایی همچون: «تبعیض جنسیتی»، «سلب اختیار»، «مانع ابراز وجود» «مردسالار»، «ایدئولوژیک»، «مشقت‌بار»، «سنتی»، «متمایز از عفاف» و «مانع آزادی» است. گردایش نگره‌ها نشان می‌دهد که بار معنایی حجاب در کارآزمایی زیسته‌ی آنها «محدودیت منفی» است؛ بنابراین هرگونه سیاست‌گذاری در گسترش حجاب باید بر پایه‌ی دگرگونی نگرش باشد. کلیدواژه‌ها حجاب زنان گردشگران خارجی پدیدارشناسی مدرسه‌ی‌‌ ناصریه دریافت فایل کامل مقاله👇 http://gnoe.bou.ac.ir/article_73517.html
مرد خدا حاجی عاشق بود، عاشق خدا، به همین دلیل تمام کارهایش رنگ خدایی داشت. از کارهای شخصی گرفته تا ماموریتهای دولتی. همه‌جا رنگ خدا موج می‌زد. وقتی هدف انسان الهی باشد، ابعاد وجودیش وسعت پیدا می‌کند. رنگ و نژاد، زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد. همه را به یک چشم نگاه می‌کند و برای همه به یک میزان ارزش و احترام قائل است. همانگونه که برای خانواده و هموطن خود دلسوزی می‌کند و خواستار صلاح و رستگاری آنان است، دوستار غیرهموطنش نیز هست و در بحبوبه‌ی خطر به یاریش می‌شتابد. از نظر او همه‌ی انسان‌ها برابرند و حق زندگی دارند. در هرکجا که مظلومی مورد ستم واقع شد باید به کمک او شتافت. او همواره خدا را حاضر و ناظر بر اعمالش می‌دید؛ به‌همین‌دلیل، زمانیکه با تیم همراهش برای انجام ماموریت در خانه‌ای سوری که اهالی‌اش آن را از ترس داعش ترک کرده بودند، مستقر شدند، بعد از اتمام ماموریت شماره‌ی همراه خود را روی یک برگه برای صاحبخانه یادداشت کرد تا حق او را ادا کند و از او حلالیت بطلبد. شاید به ذهن کمتر کسی برسد که در بحبوحه‌ی جنگ و در یک منزل متروکه هم ممکن است، حق‌الناسی به گردن انسان بماند. اما نفس محاسبه‌گر حاجی هیچ‌چیزی را نادیده نمی‌گرفت او مصداق "حاسِبوا قَبلَ اَن تُحاسبوا" بود. حاج قاسم نه‌تنها خود مرد عمل بود و در گفتار و رفتارش رنگ خدایی داشت بلکه در وصیت‌نامه‌اش به دیگران هم توصیه کرده‌ است که رنگ خدایی را بر هر رنگی ترجیح دهند. او اسلام، جمهوری اسلامی، مقدسات و ولایت‌فقیه را مصداق رنگ خدا می‌داند. آری هرآنچه و هرکس رنگ خدایی گرفت، جاودانه باقی خواهد ماند. او نیز برای همیشه در قلبها سربلند و جاودان باقی می‌ماند. ✍الهه دهقانی @Rooz_Negar
زن، کریمه‌ی الهی خداوند انسان را از گل آفرید و از روح خود در آن دمید. زن و مرد در انسانیت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت در ساختار و ویژگی‌های آن دو است. خداوند هرکدام از زن و مرد را به‌تناسب جایگاه و نقشی که در زندگی و جامعه دارند خلق کرده. مرد را نان‌آور خانواده و ناگزیر به انجام کارهای سخت و دشوار نموده، به همین دلیل دارای بدنی قوی‌تر و اندامی درشت‌تر از زن آفریده است؛ همچنین زن چون دارای مسئولیت مادری است، باید کانون محبت و عاطفه باشد، ظریف و بااحساس خلق نموده. زن و مرد در پیشگاه الهی یکسان‌اند و خداوند در قرآن می‌فرماید: «اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللّهِ اَتقاکُم. به‌درستی که گرامی‌ترین شما نزد خداوند، باتقواترین شماست.» (حجرات، آیه ۱۳) بنابراین ملاک کرامت انسانی در نزد خداوند، تقوای الهی است، نه زن یا مرد بودن. دراین‌بین، زن به دلیل لطافت و جذابیت، همواره بیشتر موردتوجه بوده است. همان‌طور که ذکر شد خداوند این ویژگی را در وجود او نهادینه کرده است تا بتواند به همسر و فرزندانش عشق بورزد و آنان را از محبت سیراب نماید. تا هم مرد در عرصه‌ی اجتماع به دنبال محبت نگردد و با آرامش روحی به دنبال کسب روزی حلال باشد و هم فرزندان پناهگاه امنی برای دریافت محبت داشته باشند و از آغوش گرم و نوازش‌هایش بهره ببرند. زن با ابراز محبت به اعضای خانواده، نه‌تنها به آن‌ها از سرچشمه‌ی مهر خود می‌نوشاند، بلکه خود نیز تعالی و رشد می‌یابد؛ زیرا محبت به همسر و پرورش فرزندان سبب رشد اخلاقی و ارزش و کرامت انسانی او می‌شود. همانند درختی که بر سر دیگران سایه می‌افکند، هرچه این سایه گسترده‌تر باشد، وجودش ارزشمندتر تلقی می‌شود و همه دربی حفظ و حراست از او هستند تا آن را از گزند آسیب‌ها حفظ کنند. زنی که ارزش وجودی خود را بشناسد از این گوهر گران‌بها در مسیر صحیح استفاده می‌کند، اما زنان و دخترانی که منزلت خود را نشناخته، خود را ابزاری برای بهره‌مندی دیگران، می‌پندارد، سعی می‌کند از ظرافت و لطافت زنانه‌شان برای جلوه‌گری و دلبری در اجتماع استفاده کنند، غافل از اینکه خود را بازیچه‌ی مردان هوسران کرده و مروارید وجودشان را به‌رایگان در اختیار آنان قرار داده‌اند. دین اسلام چنان جایگاهی برای زن قائل است که برای بهره‌مندی و تمتع مرد از او، پرداخت مهریه را واجب می‌داند؛ از طرف دیگر نفقه‌ی زن را به عهده‌ی مرد قرار داده است تا زن مجبور نباشد برای کسب روزی خود را به مشقت بیندازد. در همه‌ی این دستورات، حفظ امنیت روانی و اجتماعی زن و حفظ کرامت انسانی او لحاظ شده است؛ زیرا هنگامی‌که زن دغدغه‌ی کسب روزی را نداشته باشد هم ازلحاظ روحی و روانی در آرامش به سر می‌برد، هم نیازی به اینکه در اجتماع حضور بیابد و در معرض خطرات و آسیب‌ها قرار گیرد ندارد. بااین‌وجود، اگر مجبور باشد برای کسب درآمد یا فعالیت‌های اجتماعی در جامعه حاضر شود، اسلام مانع نمی‌شود؛ بلکه حجاب را برای محافظت از او در برابر چشمان ناپاک و آزار مردان مزاحم، توصیه می‌کند. چنانکه می‌فرماید: «یامبر به همسران و دخترانت و زنان مسلمان سفارش کن که با چادرهایشان خود را کامل بپوشانند، این برای آنکه آنان را به پاک‌دامنی بشناسند و اذیتشان نکنند بهتر است.» (نساء، آیه ۵۹) بنابراین پوشیدگی زن نشان‌دهنده‌ی عفت او و بیانگر این مطلب است که مردان متوجه شوند، او مایل نیست خود را به آنان عرضه کند. طبعاً چنین زنی کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد و امنیت روانی و اجتماعی بیشتری خواهد داشت. این توقع که برخی از زنان خود را در معرض نمایش نامحرم قرار می‌دهند و سپس انتظار دارند به آن‌ها تعرض نشود یا اینکه پلیس، امنیت آن‌ها را تأمین کند، خواسته‌ی نابجایی است؛ زیرا هر کنشی واکنشی دربی دارد. طبیعتاً تحریک دیگران، آزار آن‌ها را در پی خواهد داشت. به نظر می‌رسد اکثر زنانی که در جامعه به جلوه‌گری و خودنمایی می‌پردازند از ارزش گوهر ناب وجودشان غافل هستند. آنان به هدف خداوند از آفرینش زن پی نبرده‌اند و به جایگاه و منزلتی که برای آن‌ها قائل است، واقف نیستند؛ به همین دلیل برخی از زن بودن خود محزون‌اند و به مردوارگی رو آورده‌اند و کارهای کاملاً مردانه انجام می‌دهند، عده‌ای هم از زنانگی خود به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد و یا جلب‌توجه بهره می‌برند.
راه برون‌رفت از این معضل، ایجاد زمینه توسط خانواده و دستگاه‌های تربیتی، برای دختران و زنان در جهت شناخت خود (خودشناسی) و توانایی و ویژگی‌هایی است که خداوند در وجود آن‌ها قرار داده است. زمانی که زن نقاط قوت و امتیازات خود را شناخت، در پی شبیه‌سازی خود به مرد نخواهد بود و با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و خصلت‌هایی که خداوند به او عطا کرده است، سعی می‌کند در راستای اهدافی که برای آن خلق‌شده، حرکت کند، نه در مسیر باطل که سبب سوءاستفاده از او می‌گردد. درنتیجه هم کرامت انسانی‌اش حفظ می‌شود و هم در زندگی فردی و اجتماعی امنیت روانی و اجتماعی دارد. ✍ الهه دهقانی # پویش نوشتن @Rooz_Negar
🌷نسل گریزپا ✅ مربیان، مبلغان و متصدیان امر تربیت موظف‌اند با تغییر شیوه‌های ارتباطی، به‌جای تقلید و تحمیل، به قدرت انتخاب دانش‌آموزان اعتماد کرده و با پذیرش طغیانگری آنان، مسیر را برای آزمون‌ و خطای آنان هموار کنند، تا دانش‌آموزان با استفاده از عقل و منطق و تجربه‌گرایی خود مسیر صحیح را برگزینند. 🔹الهه دهقانی https://hawzahnews.com/xc57z @Rooz_Negar
باسلام به اعضای محترم گروه تصمیم گرفتم از این پس، اخبار نو از پیشرفت و نوآوریهای کشور را جهت امیدآفرینی و آگاهی افراد در کانال قرار دهم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا آخرش ببین و افتخار کن👌 🎥 اتاق عملی با دستگاههای کاملاً ایرانی که به کشورهای دنیا صادر می‌کنیم💪 📆 ۱۴۰۲ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
💚 حرکت چرخ تولید در شهرک‌های صنعتی فارس 👌و گره‌گشایی از مشکلات ۱۲۹ واحدتولیدی از ابتدای امسال ۱۴ نشست کمیته‌ی تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس برگزار شده که به مسائل و مشکلات ۱۲۹ واحد تولیدی و صنعتی رسیدگی شده ... توضیح بیشتررااینجا‌بخوانید اینجا 👉 📆 ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
🇮🇷 معلمی که با کشاورزی، نماینده ایران در کنفرانس جهانی ارگانیک شد👏 معلم بازنشسته‌ی آملی «محمد خوب‌زاد» با کشاورزی خودش رو شناخت و با تولید محصول سالم، آوازه‌اش نه تنها در روستا و شهر، بلکه در فضای بین‌المللی هم پیچید. او چندین بار به‌عنوان نماینده ایران در کنفرانس جهانی ارگانیک در هند، قرقیزستان، فرانسه و کره‌جنوبی حضور یافته و ضمن خدمت، آموزش مهندسان کشاورزی رو هم برعهده داره. ادامه‌را‌اینجا‌بخوانید 📆۱۴۰۲/۱۰/۲۸ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
🔰 کارخانه تولید مقوا که مدت‌ها تعطیل بود، احیا و فعال شد 🌸 عصر پنجشنبه ۲۸ دی، کارخانه تولید مقوا در ناحیه صنعتی روستای گز (در استان گلستان) پس از مدت‌ها رکود و تعطیلی، دوباره احیا و وارد خط تولید شد. ادامه‌رااینجا‌بخوانید 📆۱۴۰۲/۱۱/۰۱ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
⚡️ایران در جمع چهار کشور برترِ نیروگاه‌ساز جهان 🇮🇷✌️از کجا به کجا رسیدیم سال ۱۳۵۵ بود که «شرکت آنسالدو ایتالیا‌» یک نیروگاه که بعضی از قطعاتش هم دست دومِ آمریکایی بود، به ۳ برابر قیمت به ما فروخت.‌ چاره‌ای نداشتیم جز تن دادن به خواسته‌های اون‌ها، چون خودمون تخصصش رو نداشتیم. اما از اوایل دهه هفتاد تمرکزمون بر ساخت نیروگاه بیشتر شد و حالا نتیجه‌اش رسیدن به کشورهای برتر دنیا در حوزه توانمندی ساخت نیروگاه هست. طوری که ژورنال بین المللی McCOY گزارش داده که ایران در کنار آمریکا، آلمان و ژاپن، چهار کشور دارنده فناوری ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با بیشترین سهم از بازار هستن. بیشتر بخوانید 📆۱۴۰۲/۱۰/۱۶ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
🎡🎢تجهیزات ایرانی «شهربازی» در بازارهای خارجی 🤩 می‌دونستید تجهیزات و دستگاه‌های سرگرمی و شهربازی ایرانی به ۱۰ تا کشور خارجی صادر میشه؟ در حالی که قبلاً تولیدات چینی بدون رقیب در شهربازی‌های شهرهای کشور خودمون جولان می‌داد. این بخش سودآوری و ارزآوری بالایی هم داره، میزان صادرات مون هم بالاست.👌 ادامه‌را‌اینجابخوانید 📆 ۱۴۰۲/۱۱/۱ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال مهم اقتصادی و پاسخی امیدوارکننده به آینده بهتر است روحانی و وُزرایش سکوت کنند 📆 ۱۴۰۲/۱۱/۷ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
🇮🇷 ایران در ردیف ۶ کشور تولید‌کننده پُل شناور و هجومیِ ‌دنیا با افتتاح عملیات الحاق پل pmp شناور و هجومی کاملاً ایرانی به گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی و پل شناور، ایران در جمع شش کشور تولید کننده این نوع پل قرار گرفت. • کاهش هزینه • خودکفایی در تولید انبوه ادامه‌را‌اینجابخوانید 📆۱۴۰۲/۱۱/۶ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦هم اکنون؛ جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در هرمزگان با حضور رئیس جمهور کارگر هرمزگانی: 🔹سال ۸۳ این کارخانه با ۲۰۰ نفر شروع به‌کار کرد، سال ۹۷ نیروها به ۱۰ نفر رسید. در این دو سالی که رئیسی، رئیس‌جمهور شدند تمامیِ کارگرها به کارخانه برگشنتد. 🔹سال ۱۴۰۰ کارگرها به ۷۰ نفر رسیدند؛ الان ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر غیرمستقیم در این کارخانه کار می‌کنند. @iribnews https://eitaa.com/Rooz_Negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صیادان هرمزگانی که بعد از ۳۰ یا ۴۰ سال مجوز صید گرفتند حال خوب کن 👌واقعاً خوشحالند ... 📆 ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 https://eitaa.com/Rooz_Negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا