eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
481 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هر هفته، سه نرم افزار، با ويژه از بصورت غير حضوري خريد نماييد! دانشنامه اسلامی متن 445 عنوان در 765 جلد از منابع مهم در زمينه اخلاق، به زبان و ، در محورهایی همچون اخلاق: نقلی، فلسفی، عرفانی و تلفیقی، فضایل و رذایل، آداب، ، اخلاق و ... مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/15822 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/15822 کتابخانه نسخه 3 متن کامل 805 عنوان کتاب و رساله در 1258 جلد در موضوعاتی مانند: طبقات و شرح حال عارفان، ، عرفانی، عرفان نظری، عرفان عملی، عرفانی، عرفان ادبی، حکمت، علوم غریبه و ... مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/6423 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/6423 کتابخانه فریقین متن کامل 21 عنوان کتاب حدیثی در 145 جلد، از منابع اولیه و معتبرِ و ، به زبان عربی مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/15056 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/15056 مطالعه اطلاع بیشتر و دیدن تصاویر نرم افزار: www.noorsoft.org خرید نرم افزار با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir
مبارزه_ نوجوانان _با_عادت_های_فکری.pdf
261.4K
📚📚📚📚📚📚📚📚 : مبارزه نوجوانان با عادت هاي فكري منفي ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | حرکت فوق‌العاده و ابتکاری از مسلمات این دوره انقلاب برای گام دوم است مشکلات کشور نیازمند یک حرکت جهشی و جهادی است 🔸رهبر انقلاب، امروز: مقصود ما از تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی است. در کنار پیشرفتهای گوناگون در یک جاهایی عقب‌ماندگی و مشکلات مزمن‌شده داریم. این مشکلات مزمن‌شده را با یک حرکت عادی و معمولی نمیشود برطرف کرد. یک حرکت فوق‌العاده و جهشی و ابتکاری لازم است. این جزو مسلمات این دوره انقلاب برای گام دوم است. ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ 🌙 @Khamenei_ir
مودت و رحمت دو عنصر اصلی به عنوان عناصر موهبت آفرین از جانب پروردگار به زن و شوهر است، نکته کلیدی که در ادبیات روانشناسی و ادبیات دینی و حوزه زوج درمانی مورد توجه زیادی قرار گرفته روابط صمیمانه زوجین است و ادبیات دینی ما، معارف و مفاهیم غنی و مفصل و مبسوطی را برای ارتقاء آن ارائه کرده است. وی، الگوی محتوایی و الگوی فرایندی را دو الگوی مهم و اساسی در عرصه روابط صمیمانه زوجین دانست و افزود: الگوی محتوایی حاکی از الگوی اسلامی غنی سازی صمیمیت زناشویی است که ابعاد مختلفی از روابط صمیمانه را در بر گرفته و در فصل های مختلفی از این کتاب به این ابعاد اشاره شده است، این الگو مبتنی بر سازه های ادراکی زوجین است. ثناگویی زاده با بیان اینکه الگوی فرایندی در حقیقت یک رویکرد خود مراقبتی منظم است، اظهار داشت: این رویکرد به مشاوران و درمانگران کمک می کند تا روابط صمیمانه زوجین را به تدریج و گام به گام ارتقاء دهند، شکل گیری روابط صمیمانه منوط به خواست و اراده و تغییر هر یک از زوجین است، به هر میزان که هر یک از زوجین تلاش کنند که روابط صمیمانه خود را تغییر دهند این صمیمیت در رابطه آنها محقق خواهد شد. وی گفت: هر یک از زوجین لازم است به یک تجربه ادراکی مشترکی از فهم نیازهای صمیمانه یکدیگر دست پیدا کنند و خود را مسئول برآورده کردن این نیازها بدانند، در این صورت صمیمیت میان زوجین محقق و پویا می شود، از دیگر ویژگی رویکرد فرایندی، رویکرد خودیاری است و زوجین با یادگیری این رویکرد خود مراقبتی منظم می توانند گام به گام و به تدریج روابط صمیمانه خود را ارتقاء ببخشند.
📣 | ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - بخش اول 🌟مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تبیین کرد: رویداد «کاریزمن»؛ فراهم کننده ظرفیت ایده پردازی در جامعه dte.bz/EOuEY 🌟تدوین سؤالات پرتکرار احکام در زمینه زکات فطره dte.bz/2ag3P 🌟رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: نقطه قوت کتاب «صمیمیت زناشویی» عملیاتی بودن آن است dte.bz/cGbK1 🌟کتاب «معنای زندگی (در خوانش انتقادی نیچه، کامو و سارتر)» منتشر شد dte.bz/KpSB4 🌟طی حکمی صورت گرفت؛ انتصاب رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان dte.bz/SFjrz 💮 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
حجت الاسلام پسندیده افزود: متون دینی قابلیت زیادی در تولید علم و به ویژه روانشناسی را دارند، اما این کار، به یک سری اقتضائات نیاز دارد و باید به قرآن به مثابه یک منبع و نه یک محصول آماده نگاه شود. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با تأکید بر لزوم تغییر نوع نگاه اهل علم، به متون دینی، اظهار کرد: اینکه قرآن کریم چه می گوید با دانش تفسیر قابل حل است، اما سؤال دیگری هم مطرح است که چرا قرآن چنین می گوید و چه هدفی را از این گفتن دنبال می کند و چه اثری بر مخاطب خود می گذارد و این ها یک دانشمند را برای پاسخ به این سؤالات، به جستجو و فعالیت وا می دارد. وی افزود: مثلاً قرآن در جایی می فرماید که خداوند «دوست دارد» و در جای دیگر می فرماید که پروردگار « دوست ندارد» ، اما باید ببینیم که این ها چه ربطی به ما دارند و چرا در اینجا مطرح شده اند. حجت الاسلام پسندیده با اشاره به آیات اول تا چهارم سوره مبارکه قلم، گفت: خداوند رسول اکرم(ص) را الگویی برای مسلمانان معرفی می کند تا رفتار خود را بر اساس تعالیم ایشان تنظیم کنند و سپس خطاب به پیامبر(ص) می فرماید که تو خُلق عظیم داری. عظمت خلق غیر از نیکو بودن آن است و من آن را به اخلاق توسعه یافته تعبیر می کنم، اما باید بررسی کنیم که چرا خداوند این موضوع را خطاب به پیامبرش می گوید. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه گفت: در آن زمان، پیامبر اسلام(ص) تحت فشار و تنگنای اجتماعی قرار داشته است و حضرت(ص) شرایط سختی را تجربه می کردند، به همین دلیل هم خداوند می خواسته تا اینگونه به او تسلی بدهد که علامه طباطبایی(ره) در المیزان هم به این نکته اشاره کرده است. وی افزود: حال سؤال ما تغییر می کند به این که خداوند پیامبر خودش را آرام می کند و تسلی می دهد. توان افزایی پیامبر(ص) در برابر فشارهای اجتماعی از راه تسلی دادن صورت می گیرد و به او می فرماید که تو خلق عظیم داری و ما می توانیم از این موضوع در زندگی خود استفاده کنیم. حجت الاسلام پسندیده تأیید از سوی عالی ترین مقام آفرینش جهان که همان پروردگار عالم است را سبب آرامش و تسلی دانست و گفت: پیامبر(ص) در آن زمان مورد تهمت مردم قرار گرفته بود و ایشان را مجنون و مسحور امام علی(ع) می دانستند و خداوند بعد از اتهام زدایی از پیامبر(ص) از روش پاداش دهی در برابر تحمل فشارها استفاده می کند و سیستم روانی انسان به گونه ای است که با پاداش، می تواند در برابر فشارها تاب آور شود. خداوند سپس از سجای اخلاقی پیامبر(ص) می گوید که این نوع تعریف کردن از یک فرد سبب ایجاد غرور در او نمی شود، چرا که فشارها را خنثی می کند. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: خداوند سپس ذهن پیامبر(ص) را به سمت آینده ای می برد که همه چیز برای مردم مشخص می شود و متوجه می شوند که خودشان مجنون بوده اند. از این چهار زاویه مطرح شده در آیات آغازین سوره قلم می توان به عنوان مثالی برای ظرفیت های روانشناختی قرآن کریم یاد کرد. وی گفت: ما نمی خواهیم روانشناسی را بر قرآن تحمیل کنیم، بلکه می خواهیم با های روانشناختی قرآن را مطالعه کنیم. 🌷🇮🇷🌷
✨ظرفیت روانشناختی قرآن کریم در تولید علم/ عصر امروز؛ عصر اقبال روانشناسی به دین ✨ عضو هیأت علمی و مدیر گروه اخلاق و روانشناسی دانشگاه قرآن و حدیث، عصر امروز را عصر اقبال روانشناسی به دین دانست و با تأکید بر ضرورت تغییر نوع نگاه اهل علم به متون دینی، به آیات آغازین سوره قلم به عنوان مثالی برای ظرفیت روانشناختی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ما نمی خواهیم روانشناسی را بر قرآن تحمیل کنیم، بلکه می خواهیم با پرسش های روانشناختی قرآن را مطالعه کنیم. 📅 ۱۴۰۰/۲/۳۰ پنجشنبه ✨حجت الاسلام عباس پسندیده در جلسه ای با عنوان «ظرفیت های روانشناختی قرآن کریم» از دوره آموزشی قرآن و تربیت که به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، دوره کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی را فصل دانست و اظهار داشت: آنچه امروز می تواند کشور را نجات دهد، همین فعالیت های است. وی افزود: فعالیت های علمی هم باید در عمل اجرایی شوند و تا هنگامی که مبانی نظری درست و سامان یافته ای نداشته باشیم، به اجرای صحیح هم نخواهیم رسید. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه قرآن کریم در زمینه های گوناگون می تواند منشأ تولید علم و نظریه پردازی باشد، اظهار کرد: یکی از زمینه های مهم در تولید علم از قرآن کریم، زمینه روانشناختی است. حجت الاسلام پسندیده بحث پیرامون وجود یا عدم وجود روانشناسی اسلامی را بحثی انحرافی دانست و ابراز کرد: اگر منظور از روانشناسی اسلامی یک دانش آماده آکادمیک است که در مراکز علمی می تواند ارائه و تدریس شود، باید بگویم که هنوز چنین دانشی وجود ندارد، اما اگر بخواهیم قابلیت چنین چیزی را بررسی کنیم، می توان گفت که بله این پتانسیل وجود دارد. وی در ادامه گفت: روانشناسی می خواهد آن فرآیندهای روانی و درونی رفتارهای انسان را با روش علمی مطالعه کند تا اینکه بتواند آن را توصیف و تبیین کند، مثلاً اگر کسی شکرگزار است، چرا اینگونه است و چه می شود که او شکرگزاری می کند و در مقابل کسی که کفر می ورزد چرا اینگونه است. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، تسلط بر توصیف و تبیین رفتارهای انسان را عامل پیش بینی رفتارهای انسان ها معرفی کرد و گفت: دقت کنید که روانشناسی اسلامی با فقه روانشناختی متفاوت است و نمی خواهد کارها را به دست بیاورد، بلکه یک روانشناس، انسان ها را بر عهده دارد و منظور از رفتارها، حرکات اعضای بدن نیست و شامل دیدن و شنیدن و صفات و اخلاقیات درونی انسان می شود. حجت الاسلام پسندیده بیماری های روانی را یک قسمت از روانشناسی دانست و اظهار کرد: جنگ جهانی اول و دوم، روانشناسی را به این حیطه وارد کرد، اما انسان های و و ساختن یک زندگی خوب برای انسان ها دو عرصه بسیار مهم تر دیگر از روانشناسی هستند که مغفول مانده اند. وی با بیان اینکه روانشناسی در تلاقی با دین، سه دوره را پشت سر گذاشته است، ابراز کرد: دوره اول همراهی روانشناسی با دین بوده است، اما از دهه دوم قرن بیستم، این همراهی دچار مشکل شد و از نیمه دوم قرن بیستم باز هم روانشناسی یک رویکرد مثبت به دین پیدا کرد، البته این مثبت بودن به معنای هم کیشی نیست و به معنای رویکرد غیر بیماری داشتن به روانشناسی و محدود نکردن روانشناسی به بیماری های روانی است. حجت الاسلام پسندیده دوره کنونی تاریخ را عصر اقبال روانشناسی به دین دانست و اظهار کرد: اگر یک نظریه یا درمان روانشناسی در مغرب زمین جواب داده است، معلوم نیست که همان نسخه در شرق هم موفق عمل کند. عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به کتاب «دین و معنویت در مشاوره» اثر یوهانسن، نشریه بین المللی دین و بهداشت روانی، کتاب «روان درمانی و مشاوره با مسلمانان» از مروان دویلی، نشریه بهداشت روانی مسلمانان و اصول روانشناسی بودایی، ابراز کرد: نمونه هایی در مسیحیت و یهودیت هم وجود دارند و این کتاب ها و نشریات، حاصل پژوهش های گسترده در این زمینه ها هستند. وی با بیان اینکه روانشناسی برای همه افراد، یکسان نیست، گفت: این موضوع، تحت عنوان روانشناسی فرهنگی مطرح است و روانشناسی در مسیحیت و یهودیت و اسلام را متفاوت با یکدیگر می داند و تحقیقاتی در دنیا انجام می شود که روانشناسی را مبتنی بر مسیحیت، طراحی می کنند که بر اساس روانشناسی فرهنگی، برای دیگر ادیان قابل استفاده نیست.
امام صادق علیه السلام به بشیر دهان (روغن فروش) فرمود: «لا خیر فی من لا یتفقة من اصحابنا یا بشیر ان الرجل منهم اذا لم یستغن بفقهه احتاج الیهم فاذا احتاج الیهم ادخلوه فی باب ضلالتهم و هو لا یعلم; (6) از دوستان ما کسی که در دین خود اندیشه و تفقه نکند ارزش ندارد. ای بشیر! اگر یکی از دوستان ما در دین خود تفقه نکند و به مسائل و احکام آن آشنا نباشد، به دیگران (مخالفین ما) محتاج می شود، هر گاه به آن ها نیاز پیدا کرد آنان او را در خط انحراف و گمراهی قرار می دهند در حالی که خودش نمی داند منیة المرید، ص 375; اصول کافی ج 1، ص 25
⬇️ ۳ پایان‌نامه مفید ⬇️
هدایت شده از 🔸مهمآت🔸
📚فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری 🔹بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است. ♻️لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می‌توان موارد زیر را برشمرد: ✅ تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها ✅ درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب ✅ حجم پایین اغلب فایل ها برای دریافت فایل PDF کتاب های آیت الله مرتضی مطهری به لینک ذیل بروید:⬇️⬇️⬇️ https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/ 🆔@mizegerd_313
⬇️ ۳ پایان‌نامه مفید ⬇️
بررسی فقهی آموزش مقایسه‌ای ادیان و مذاهب در تربیت دینی - سید نقی موسوی.pdf
5.06M
بررسی فقهی آموزش مقایسه‌ای ادیان و مذاهب در تربیت دینی حجةالاسلام دکتر سید نقی موسوی
روش شناسی نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه - علی لطیفی.pdf
6.38M
روش نظریه پردازی در تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه حجةالاسلام دکتر میثم لطیفی
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی.pdf
2.31M
بررسی ضرورت ابتناء فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر فلسفه اسلامی دکتر فرخنده مفیدی
📚 🗓 مدخل‌های دائرة‌المعارف فلسفه اخلاق | نویسنده: جمعی از نویسندگان | ناشر: مركز پژوهشی دائرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) | نوبت چاپ: اول ۱۴۰۰ | ۱۶۸ صفحه ◾️ دائرةالمعارف فلسفه اخلاق ازجمله دائرةالمعارف‌های تخصصی است که مرکز پژوهشی دائرةالمعارف علوم عقلی اسلامی در دست تدوین دارد و اين کتاب دربردارنده مدخل‌های این دائرةالمعارف است. مدخل‌های هر دائرةالمعارف از انواعی همچون اصطلاحات، اعلام و مکاتب تشکیل شده است، ولی در این کتاب تنها مدخل‌های اصطلاحات و اعلام فلسفه اخلاق آمده و سایر مدخل‌ها پس از گزینش، در ویراست‌های بعد به این مجموعه افزوده خواهند شد. اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse
تازه نشر 1400
تازه نشر 1400 دغدغه هاي تربيتي تربيت تفكر
تازه نشر 1400
هدایت شده از طلبه بانو
991127.jensiyat~1.mp3
26.36M
‍ ✔️صوت جلسه نشست علمی " انقلاب اسلامی و الهیات جنسیتی "🔻 @talabebanooeitaa
هدایت شده از طلبه بانو
✔️انقلاب اسلامی و الهیات جنسیتی🔻 🔹دوشنبه 27بهمن ساعت 13 @talabebanooeitaa
نشست نقد کتاب «نظریه های ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت اسلامی» نوشته جناب آقای دکتر مرزوقی با حضور مولف و ناقدین محترم حجج اسلام آقایان دکتر نوذری، دکتر صادق زاده و همچنین سرکار خانم کشاورز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد. ⏺ آشنایی اجمالی با این اثر: در این کتاب، زمینه طرح نظریه‌ها و دیدگاه‌های متنوعی در پارادایم تعلیم و‌ تربیت اسلامی همچون نظریه‌های تربیتی تزکیه محور، اختیار محور، فطرت محور، دل محور، عقل محور، نفس لوّامه محور، نفس مطمئنه محور، فلسفه‌ تربیتی مبتنی بر رویکرد امّت- امامت و فلسفه‌ تربیتی انتظار، فراهم شده است. این کتاب مباحث خود را در سه بخش، «رویکردهای روش¬شناختی در حوزه مطالعات تعلیم و‌ تربیت اسلامی»، «مطالعات مفهومی و بررسی‌های انسان‌پژوهانه همراه با طرح دلالت‌های تربیتی مبتنی بر بررسی مفردات انسان-شناختی اسلامی» و «نظریه‌های ساختاری در پارادایم تعلیم و‌ تربیت اسلامی» ارائه نموده است. ◀️ ناقدین محترم نیز در دو حوزه محتوایی و صوری به نقد این اثر خواهند پرداخت. ⏪ این نشست توسط «گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی» و با همکاری مشترک «گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه» برگزار می گردد. ✅ زمان: پنج شنبه 6 خرداد‌ماه 1400 ساعت 16 الی 19 ✅ لینک پیوستن به نشست: https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-at3-k6n-nkm ✅ جهت آشنایی بیشتر با این اثر، تصویر فهرست مطالب این کتاب تقدیم می شود.