eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
488 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
4هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانه طلاب جوان
Mr Mirbagheri.03_mixdown.mp3
8.2M
🎙 | موازنه جهانی! 🔺️ ما در موازنه جهانی قدرت را به نفع اسلام تغییر دادیم. 🔺در زمان حضرت موسی، ایشان اول با فرعون درگیر می‌شدند بعد با کسانی که رفتار فرعونی داشتند. 🔺️ امام (ره) می‌فرمایند: انگیزه نفرت نسبت به دشمن را حفظ کنید. 🔺بخش عمده مشکلاتی که در زمینه حجاب داریم طراحی جهانیست. 🎙 آیت‌الله •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 طرح بحث فلاح "مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی" «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 🔰 مطالعه گزارش تفصیلی این جلسه در پیوند زیر: 🌐 https://b2n.ir/y05070 ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از عرفان و سیاست
🔺 اهل «فلسفه» و دلداده‌ی «عرفان» بود روایتی از شهید دکتر محسن فخری‌زاده ✍️ حجةالاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه ... قبل از اینکه بنده ریاست مؤسسه حکمت و فلسفه ایران را به عهده بگیرم، شهید فخری‌زاده سلسله جلساتی را در دانشگاه شهید بهشتی ترتیب داده بود با محوریت «فلسفه و فیزیک». بعد از اینکه من به انجمن فلسفه و حکمت آمدم، ایشان با توجه به ‌شناختی که از من داشت، پیشنهاد داد سلسله جلساتی را به شکل گفت‌وگو با موضوع «فیزیک و فلسفه» برگزار کنیم. من هم چون این موضوع دغدغه شخصی‌ام بود و همیشه تمایل داشتم بین فلسفه و علوم روز پیوند برقرار کنم، این پیشنهاد را پذیرفتم. به این ترتیب ابتدا هر هفته و کم‌کم به صورت ماهانه این سلسله جلسات برگزار می‌شد که هم خود شهید فخری‌زاده و هم صاحب‌نظران فلسفه اسلامی به ارائه نظریات و تفکرات خود می‌پرداختند. ... 👈 متن کامل این یادداشت: vatanemrooz.ir/newspaper/page/3085/1/227416/0 ___ 🔍«عرفان و سیاست» 👇👇 eitaa.com/joinchat/2007760965Cab6d4cabd5
تحلیل طوفان الاقصی.pdf
1.02M
تحلیل طوفان الاقصی همراه با تصویر به صورت pdf
اگر عاشق مبارزه با اسرائیل هستید به 3000212 پیامک کنید
برای تماشای پخش مستقیم بازدید مدیر حوزه علمیه استان خراسان و عضو شورای عالی حوزه استان خراسان، از نمایشگاه دستاوردهای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ هم اکنون از طریق لینک زیر اقدام فرمایید. https://www.aparat.com/studio.hekayat/live
هدایت شده از بصیرت
[تصویر سازی] انَّ مَعِیَ رَبّی 🆔 @Baseeratt
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد شجاعی پشتیبان جنگهای بی‌شکست! 🌷🇮🇷🌷
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دیدگاه اسلام درباره گردشگرى و سیاحت چیست؟ 🔹مسأله (سیر در ارض) شش بار در قرآن مجید در سوره هاى «آل عمران»، «انعام»، «نحل»، «نمل»، «عنکبوت»، و «روم» آمده، که یکبار از آنها به منظور مطالعه در آيه ۲۰ سوره عنکبوت، و پنج بار دیگر به منظور گرفتن از عواقب دردناک و شوم اقوام ظالم و جبار و ستمگر و آلوده است. براى مسائل عینى و حسی، که آثار آن کاملاً قابل لمس است، در امور تربیتى اهمیت خاصى قائل است، مخصوصاً به مسلمانان دستور مى دهد که از محیط محدود زندگى خود در آیند، و به سیر و سیاحت این جهان پهناور بپردازند، در اعمال و رفتار اقوام دیگر و پایان کار آنها بیندیشند، و از این رهگذر اندوخته پر ارزشى از آگاهى و عبرت فراهم سازند. 🔹 در دنیاى امروز براى گسترش دامنه خود، در سراسر جهان، تمام کشورها و سرزمین ها و اقوام مختلف را بررسى کرده و طرز فرهنگ و نقاط قوت و ضعف و صنایع مادى آنها را به خوبى برآورد کرده اند. مى فرمايد: به جاى این جباران، شما سیر در کنید، و به جاى تصمیم هاى شیطانى آنها بیاموزید. گرفتن از زندگى دیگران، از تجربه هاى شخصى مهم تر و پرارزش تر است، زیرا در این تجربه ها باید انسان زیان هايى متحمل شود تا مسائلى بیاموزد، ولى در عبرت گرفتن از زندگى و تجارب دیگران، انسان بى آن که متحمل سوخت و زیانى شود، توشه گرانبهایی مى اندوزد. 🔹دستور قرآن در زمینه «سیر در ارض» منطبق بر کامل ترین شیوه هايى است که امروز بشر براى مطالعات خود به دست آورده، و آن این که: پس از فرا گرفتن مسائل در کتاب ها دست شاگردان را مى گیرند، و به سیر در ارض و مطالعه شواهد عینى آنچه خوانده اند، مى پردازند. البته امروز نوع دیگرى از «سیر در ارض» تحت عنوان از طرف تمدن هاى شیطانى براى جلب مال و ثروت حرام رایج شده است، که غالباً هدف هاى انحرافى دارد؛ مانند انتقال فرهنگ هاى ناسالم، عیاشى، هوسرانى، بى بند و بارى و سرگرمى هاى ناسالم دیگر، این همان جهانگردى ویرانگر است. طرفدار آن نوع جهانگردى است که وسیله انتقال فرهنگ هاى سالم، تراکم تجربه ها، آگاهى از اسرار آفرینش در جهان انسانیت و جهان طبیعت، و گرفتن درس هاى عبرت از سرنوشت دردناک اقوام فاسد و ستمگر است. 🔹ذکر این نکته نیز بى تناسب نیست که، در اسلام، نوع دیگرى از جهانگردى تحت عنوان مورد نهى واقع شده، چنان که در حدیثى مى خوانیم: «لا سِیاحَةَ فِى الاِسْلامِ؛ [۱] در اسلام نیست»؛ و منظور از آن، زندگى کسانى است که براى تمام عمر، یا مدتى، از زندگى اجتماعى به کلى جدا مى شدند، و بى آنکه فعالیتى داشته باشند، در روى زمین به حرکت مى پرداختند، و همچون رهبان ها زندگى مى کردند و سربار اجتماع بودند. به تعبیر دیگر کار آنها بود در مقابل «رهبان هاى ثابتى» که در دیرها منزوى بودند، و از جامعه برکنار؛ و از آنجا که اسلام با رهبانیت و انزواى اجتماعى مخالف است، این نوع «سیاحت» را نیز محکوم مى کند. پی نوشت: [۱] «مجمع البحرين»، ماده «سيح»؛ در حديث ديگرى در همين كتاب از پيامبر گرامى اسلام (ص) است كه فرمود: «سِياحَةُ أُمَّتِى الغَزْوُ وَ الْجِهادُ؛ اگر امت من مى‏ خواهند به زندگى مادى پشت كنند، چرا به جهاد نروند، چرا در بيابان‏ها بيهوده بميرند». 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چ بیست و پنجم، ج ۱۶، ص ۲۸۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel