💡لایحه حجاب در پس پرده، از کجا فرمان می گیرد؟
🖊لایحه حجاب امروز با عبور از دهلیز دغدغه مندان، نخبگان و سیاست گذاران و بعد از یک گردش کار چندماهه میان سه قوه و در قالب یک متن ۷۰ ماده ای در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است. فارغ از همه ضعف ها و قوت های حقوقی - فرهنگی، ما با یک پرسش روبرو هستیم که این لایحه در واقع بینانه ترین برداشت از کجا آمده و چه اراده ای در پی آن قرار داشته؟ این لایحه در مرکزی ترین هسته خود از کجا فرمان می گیرد و چه دستی در پس پرده به دنبال تصویب آن است؟ برای پاسخ به این پرسش به نظر می رسد در یک رهیافت، می باید مسأله را از منظر واکنش اجتماعی زنان ایران در یک سال اخیر مورد وارسی قرار داد؛
🔶 جامعه زنان ایران یک دهه است آماج بغرنج ترین و بی رحمانه ترین "تروریسم هویتی" قرار گرفته، این "وحشت گرایی فرهنگی" در اثر بکارگیری ابزارهای نوین رسانه ای، طراحی سناریوهای انبوه شناختی و با صرف پرحجم ترین هزینه های دلاری و در قالب تولید سریال های نمایشی، بازار سازی های مد و لباس، بازسازی های اجتماعی چون چهارشنبه های سفید، آزادی های یواشکی و ... بدون وقفه تداوم داشت و در نقطه اوجش در پاییز 1401 در آخرین صورت خود تحت جنبش زن – زندگی – آزادی درآمد و خود را به سویه های عاطفی و احساسی در ابعاد قومیتی تا بین المللی هم گره زد. این تطور عجیب اسبابی را فراهم آورد تا حاکمیت در موقعیتی قرار گیرد که وضیعت اجتماعی را به لحاظ مناسبات پوشش و بنابر مصالحی در وضعیت "رهاشدگی قانونی – قضایی – انتظامی" قرار دهد.
🔷 در این شرایط بی سابقه، بر اساس همه مشاهدات روزمره و میدانی و مطابق با نتایج همه پیمایش های اجتماعی و گزارشات نهادهای رسمی، حدود ۹۰ درصد جامعه زنان ایرانی حتی در کلان شهرها، در مقابل دعوت به برهنگی و کشف حجاب از خود "خویشتن داری اجتماعی" نشان دادند. این "شکیبایی هنجاری" در شرایطی بود که همه زمینه های روانی، عاطفی، غریزی، سیاسی، معیشتی، امنیتی و قضایی یک بستر کاملاً جذاب، فراهم و بی هزینه را پیش پای زن ایرانی قرار داده بود. در این میانه شکوهمندانه ترین و پرمعناترین برش از این خودنگهداری در زنانی جلوه گر شد که به لحاظ سبک زندگی، طبقه اجتماعی و الگوهای پوششی زمینه های مساعدتر و در نتیجه فاصله بسیار ناچیزتری برای کشف حجاب یا شقوق برهنگی داشتند ولی با تحفظاتی حداقلی در برابر این دعوت مقاومت نمودند.
🔶 این خودنگهداری برآمده از یک هویت فرهنگی عریق، قویم و فخیمی است که از قرن ها پیش در عمیق ترین لایه های ساخت هویتی زن ایرانی بوده و تا قرن ها بعد نیز خواهد بود. ما در یک سده گذشته و سال های پیش از انقلاب، همواره با مقاطعی روبرو بوده ایم که این بردباری فرهنگی بروز و ظهور متنوعی داشته و در موقف گوهرشاد به یک استعاره ملّی مبدل شده است، اما واقعیت این است که در یک سال گذشته همه خیابان ها، معابر، پاساژها، سواحل و پارک های ایران به واسطه خویشتن داری ملیون های زن ایرانی به صحن هایی از گوهرشاد تبدیل شده و زن ایرانی این بار در برابر گلوله های نامحسوس و مهلک روانی – رسانه ای از خود مقاومتی حماسی نشان داده و با هر بضاعت و امکانی از هویت خود پاسداری نموده است.
🔷 براین اساس باید دید و باید فهمید و باید گفت که به کار افتادن اراده حاکمیت در مسیر تدوین و تصویب یک لایحه قانونی در اثر فشار اجتماعی ناشی از یک خودنگهداری حداکثری از سوی زنان ایرانی بوده است که در یک شرایط نابرابر و به صورت ناخوادآگاه به همه و از جمله حاکمیت فهماند که می باید در راستای همراهی و حمایت از این هویت مقدس وارد میدان شود و از ابرازهای قانونی خود بهره گیری نمایند. لذا پشتوانه این لایحه و سایر اقدامات که از سوی ارکان مختلف حاکمیتی در حال پیگیری است مستظهر به اراده فرهنگی زنان جامعه ایرانی است.
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
1_704751021.mp3
7.95M
#باسلام_وعرض_ادب:👇
#انسان_مصلح_جلسه_3
استاد_علی_تقوی_یگانه👇
🦋#بی_تفاوت_نباشیم۰👇
📺#آمر_خدا_باشیم۰🌼🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @sm34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال وگروه دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید.
#بزرگواران:لطفا"حداقل به یکنفرارسال فرمائید.
🌼 امام حسین علیه السلام:🍃مردم، بنده دنيايند و به ظاهر، دم از دين مىزنند و تا زمانى كه زندگیشان تأمين شود، از آن دفاع میكنند؛ امّا چون در بوته آزمايش قرار گيرند، ديندارانْ اندكاند🍃
🍂إنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنيا، وَ الدّينُ لَعقٌ عَلى ألسِنَتِهِم يَحوطونَهُ ما دَرَّت مَعايِشُهُم، فَإِذا مُحِّصوا بِالبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ🍂
📚تحفالعقول،صفحه ۲۴۵
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
GHALAT3_1.mp3
29.85M
#باسلام_وعرض_ادب:👇
#غلطهای_رایج_جلسه_۱۱👇
استاد_علی_تقوی_یگانه👇
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
A0030.mp3
15.43M
#باسلام_وعرض_ادب👇
📝طنین دلنشین اذان👇
🎤#مرحوم حاج سلیم موذن_ زاده_اردبیلی🌸👇
حی علی الصلاه🕌🍃✨🍃✨🍃✨
هدیه به چهارده معصوم👇
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
#بارخدایا:تورا قسمت می دهیم به حق آبروی ائمه معصومین علیه السلام
#هرآنچه که خیروخوبی دنیا وآخرته هرچه سریعتر
به مالطف وعنایت و#هر آنچه که بدی دنیا وآخرت هست ما را ازآنهاحفظ و دور ومحفوظ بگردان...🌸👇
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎اولین راهکار مبارزه با بیحجابی..
➖چطور یک دختر مکشفه را چادری کنیم؟
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی از منکر🔗بپیوندید.
2_144178960559796203.pdf
1.07M
📗 دانلود PDF كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب
📥 دانلود کنید و بخوانید.
#حجاب
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی از منکر🔗بپیوندید.
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ دعوا سر«روسری» نیست اینها میخواهند آدم بکشند!
➖میگی نه، نگاه کن!!
🔞آزادی پوشش، آزادی رابطه، آزادی سقط جنین
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی از منکر🔗بپیوندید.
#حجاب
نشانه از عشق #امام_حسین علیهالسلام دارد.
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی از منکر🔗بپیوندید.
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹#حجاب
چادری ها ببینند!!
🎤 حجت الاسلام راجی
📺#بی_تفاوت_نباشیم.👇
#آمر_خدا_باشیم.👇
╔═ 💎 💫 ═══╗
🆔 @RSh34953
╚═══ 💫 💎 ═╝
📡به کانال دانش پژوهان و احیاگران امربه معروف ونهی از منکر🔗بپیوندید.