eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
396 عکس
620 ویدیو
68 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سربازان رهبری
💢حرف حساب مهدی سلحشور مداح اهل بیت: اگه روحانی محاکمه شده بود وضع اینطوری نمیشد 🔴به پویش بپیوندید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/538181826C023db549b8
💥حجاب عروس یهودی ╔═"═••⊰💥⊱••═''═╗ @zelzeleh313💫 ╚═-═••⊰💥⊱••═-═╝
هدایت شده از اخبار سوریه
🔸این بی‌عدالتی اجتماعی خروجی‌اش را در حوادث پاییز سال 1401 به عینه می‌توان دید، جایی که بچه مایه‌دارهای غیرانتفاعی رفته به ضرب کلاس کنکور و خرید سوالات کنکور وارد دانشگاه‌های نمره یک کشور شدند، خشتک پاره کرده و تمام حیثیت کشور را بر باد دادند. یکی از دلایلی که در دانشگاه‌های نمره دو و سه کشور حوادث تلخ کمتری روی داد، ناشی از این بود که این طیف پولدارِ غیرانتفاعی رفته در آنجا کمتر حضور داشتند. این جماعت در همان مدرسه‌ای که درس می‌خوانند با مبانی دشمنی با نظام آشنا شده و به دلیل نظارتی که بر این مدارس وجود ندارد، می‌توانند دشمنان بالقوه‌ای را تحویل دهند. 🔸اینکه بارها نوشتم بزرگ‌ترین دشمن جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی است ناشی از وجود چنین تصمیمات شاذ و بنیان‌افکنی است که توسط مقامات دولت‌های قبل در راستای توسعه مدارس غیرانتفاعی گرفته شد و هنوز هم به صورت قارچ‌گونه در سراسر کشور در حال نمایان شدن هستند. متاسفانه این درک و فهم تاکنون در میان مسوولان عالی کشور وجود نداشته که افساری بر دهان مدارس غیرانتفاعی زده و آن‌ها را محدود کرده و یا نظارت را بر آن به شکلی گسترش دهند که بچه را در همان سنین کودکی با مبانی دشمنی با کشور آشنا نکنند. 🔸تا زمانی که خود مسوولان کشوری به خود نیامده و بچه‌ها و نوه‌هایشان را به مدارس دولتی عادی نفرستند، نه سطح این مدارس رشد خواهد کرد، نه کسی به معلمان توجهی می‌کند و نه جامعه در آینده شکل و شمایل درستی بر اساس عادات اجتماعی و سنت‌های تاریخی و خواست‌های فرهنگی کشورمان خواهند گرفت. در گام اول دولت باید همه مجریان خود را مجبور کند تا بچه‌هایشان را به مدارس دولتی بفرستند و خود همین مساله باعث توجه بیش از پیش به افزایش سطح مدارس دولتی خواهد شد. افزایش کیفیت مدارس دولتی باعث می‌شود که استقبال به خودی خود از مدارس غیرانتفاعی کم شده و بساط این مافیای پول و نمره و مدرک یک بار برای همیشه به پایان برسد. 🔸در کنار مدارس غیرانتفاعی باید بساط کلاس‌های کنکور و موسسات آموزشی هم جمع شود. می‌دانم که این موسسات سهامداران قدرتمندی در ساختار دولت و حکومت دارند، همان‌هایی که تا به امروز مانع از حذف کنکور در کشور شده‌اند کسانی هستند که از این درآمد هنگفت چند هزار میلیاردی سود سرشاری می‌برند. ورود به دانشگاه‌های نمره یک کشور که باید مدیران و مسوولان، متخصصان و دانشمندان آینده ایران را در خود تربیت کند از این مسیر، جز منهدم کردن ریشه‌ای همه دارایی میهن‌مان که همان سرمایه انسانی کارآمد، دلسوز، مبادی آداب، متقی و به ویه متخصص باشد نخواهد بود. 🔸گناه این همه این مسائل و مشکلات بر عهده نهاد دولت و به ویژه نهاد قانون‌گذاری است. به عنوان یک پدر، فرزندم را در مدرسه دولتی ثبت‌نام کرده‌ام در حالی که مدارس غیرانتفاعی متعددی دراین چند سال پیشنهاد شدند. دلیلش هم این بود که دوست داشتم به عنوان یک شهروند متوسط به پایین، فرزندم با افرادی که هم‌ اندازه خودش و حتی پایین‌تر هستند بزرگ شود. این علاوه بر این مساله بود که از فضای پر از حاشیه برخی مدارس غیرانتفاعی هم خوشم نمی‌آمد چرا که از همان ابتدا کودک را با فرهنگ بیگانه و غربی آشنا کرده و به شکلی با او رفتار می‌کنند که از ایرانی بودن خودش هم بیزار می‌شود!! 🔸اینکه معاون امور متوسطه وزارت آموزش و پرورش وعده گسترش مدارس دولتی را داده، خبر خوبی است و می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی در آموزش و پرورش کشور باشد. این گسترش البته بایدهایی دارد که شاید مهمترین آن، کیفیت این مدارس است. سطح آموزش در این مدارس باید به گونه‌ای باشد که والدین هیچ دل‌‌نگرانی از آموزش فرزند خود نداشته باشند و نخواهند دوباره معلم خصوصی بگیرند، چرا که به جای معلم خصوصی، فرزند خود را از همان ابتدا به مدرسه خصوصی می‌فرستادند. گسترش باید در کنار تقویت و مهم‌تر از همه رسیدگی ویژه به معلم‌ها و در نهایت نیز تغییر کتب درسی باشد. 🔸یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه و دقت لازم را داشت، تغییر اساسی در کتب درسی به ویژه در پایه اول است. متاسفانه گروهی از نویسندگان به شدت ضدایرانی در طول این سال‌ها آرام آرام مظاهر میهن‌دوستی، خدمت به کشور، تاریخ ایران و سرگذشت غم‌بار و پر از عبرت آن را حذف کردند تا دانش‌آموز نیازهای تاریخی خود را منابعی دیگر به دست بیاورد. تا زمانی که این گروه از نویسندگان و طراحان به باور من «بیمار» در خیابان ایرانشهر پلاس هستند، حتی اگر مدارش را به پیشرفته‌ترین سیستم‌ها هم مجهز کنید، آب در هاون کوبیده‌اید. @syriankhabar
سید علی مرعشی: جهان هستی اگر هست، بنیانش بر تفاوتهاست. هر سیستم پویا نیز بدان سبب وجود دارد که از اجزاء متفاوتی تشکیل شده مانند ساعت روی مچ شما و گوشی هوشمندتان. قاعده تفاوت در اجزاء، حتی در بنیادی ترین ذرات هستی نیز سرایت دارد، حتی در اتم که از ذراتی تشکیل شده مانند پروتون که بار الکتریکی مثبت دارد، الکترون که بار الکتریکی منفی دارد و نوترون که اصلا بار الکتریکی ندارد. اگر این تفاوت‌ها نبود ما اصلا هیچ منظومه و سیستمی نداشتیم و جهان بجای اینهمه زیبایی و نظم و گل و جاندار و پویایی و هدفمندی ... چیزی بود سراسر همگن مثلا شبیه به فرنی. برای چنین چیزی اصلا بقا معقول نیست زیرا هدفی ندارد. شما شهری را تصور کنید که همه افرادش نجار باشند. این شهر یکی دو روز بیشتر دوام نمی‌آورد. زیرا افرادش به یکدیگر نیازی ندارند و نیازی هم از یکدیگر رفع نمی‌کنند. آنچه مایه بقای جامعه است تفاوتهاست که سبب می‌شود با آنکه افراد برای هم مزاحمتهایی هم دارند اما با هم بودن را ترجیح دهند. همانطور که یک تیم فوتبال که همه اعضایش دروازه بان باشند محکوم به شکست است. اگر خانواده قرار است یک منظومه یا سیستم پویا و موفق و پایدار باشد گریزی از آن نیست که اجزاء تشکیل دهنده آن یکسان نباشند. برای همین خداوند پدیده جنسیت را آفرید و آن را از معجزات و نشانه های خود نامید: از نشانه های ما آن است که برای شما از گونه خودتان جفت آفریدیم تا در کنار او آرامش بیابید. چرا آرامش؟ زیرا تفاوت سبب می‌شود که نیاز متقابل به وجود آید و با رفع نیاز آرامش. سپس می‌فرماید: و میان شما دوستی و مهربانی برقرار کردیم. یعنی رفع نیاز متقابل و کسب آرامش در کنار همسر است که سبب پایداری رابطه زوجیت می‌شود. آنان که به خطا جنسیت را مزاحم بشر می‌پندارند گویا از کمترین فهم مورد نیاز برای بقا هم بی بهره اند یا خود را به آن راه زده اند. جنسیت یعنی تفاوت. همان اصل کلی ساری و جاری در بنیانهای جهان هستی. جنسیت از اجزای حکمت هستی است و جنسیت یعنی تفاوت. تفاوت در توانایی ها برای ایجاد نیاز متقابل. تفاوت در توانایی ها، به نوبه خود لازمه اش تفاوت در نقش هاست. اگر نقش من و شما متناسب با توانایی های ذاتی مان نباشد هم نقش محوله را خراب میکنیم هم به زودی فرسودگی روانی و جسمانی پیدا می‌کنیم که روانشناسان به آن سندرم فرسودگی شغلی یا burn out syndrome می‌گویند و برای خودش مشکل وخیمی است. با خوشبختی هم سازگار نیست. پس تفاوت های ذاتی لازم است و خودش هم مستلزم تفاوت نقش است. حال عدالت چیست؟ برابری؟ خیر این عین بی‌عدالتی است. مثل اینکه من به همه دانشجویانم نمره یکسان بدهم یا به تمام کارکنان با تمام تفاوتهایشان حقوق یکسان بدهیم. عدالت آن است که حقوق و اختیارات هرکسی متناسب با نقش او باشد. نقشی که به نوبه خود متناسب با توانایی های ذاتی اوست. عدالت به یکسان‌سازی نقش ها و حقوق نیست زیرا اینکار با اساس بقای هستی و بشر و جامعه بشری ناسازگار است. عدالت آن است که هرکس اختیارات و حقوقی داشته باشد که با نقش محوله به او بسازد و همسنگ باشد. و لهن مثل ما علیهن بالمعروف. یعنی زنان حقوقی دارند همسنگ‌ با تکالیفشان به نحوی پسندیده و شایسته. و للرجال علیهن درجه یعنی مردان نقش مدیریتی دارند. زیرا هر تیم و هر سیستم انسانی نیاز به مدیر و رهبر دارد وگرنه می‌پاشد مانند همان تیم فوتبال که کاپیتان میخواهد. مدیر حقوق و اختیاراتی دارد که متناسب با مدیریت اوست اما تکالیف او هم سنگین است و محدودیت هایی هم دارد. همانطور که کاپیتان برخلاف دروازه بان حق زدن توپ با دست را ندارد اما این بی‌عدالتی نیست. مدیر و رهبر مجموعه البته یک رشته از حقوق و اختیارات را ندارد. مثلا حق دیکتاتوری ندارد: و عاشروهن بالمعروف یعنی همین. یعنی مردان موظف اند به زنان به نیکی و خوشخویی زندگی کنند. الکریم من اکرمهن و اللئیم من اهانهن یعنی همین. یعنی مردان گرامی آنانند که زنان را گرامی بدارند و مردان پست آنانند که زنان را خوار کنند. حق نفقه و مهریه که زنان دارند و مردان ندارند به دلیل همین تفاوت نقش است. سایر تفاوت های احکام حقوقی زن و مرد نیز به همین سبب است. از بین بردن این تفاوت ها به زیان هر دوجنس است و اگر برای زن زیانبارتر نباشد کم زیان تر هم نیست. اگر اعضای تیم به حقوق و اختیارات یکدیگر طمع کنند فاتحه تیم خوانده است و اگر به حقوق و اختیارات خود راضی باشند می‌توانند دوستانه و با مهر ومحبت سالها به همراهی با هم ادامه دهند و از یکدیگر خسته نشوند. یکسان سازی حقوق و اختیارات زن و مرد خانواده را سست و ناپایدار می‌کند و هر دو جنس از این ناپایداری ضرر می‌کنند اما متاسفانه زنان بیشتر. https://eitaa.com/SAmarashi
کاش به حکمت خدای مهربان احترام بگذاریم. خداوند ما را برای این دنیا نیافریده بلکه برای بقا و سعادت ابدی در دنیایی بسیار زیباتر افریده. زن و مرد هر دو می‌توانند از این موهبت بهرمند شوند و از این جهت تفاوتی نیست: من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبه فلنجزینهم اجرهم باحسن ما کانوا یعملون‌. یعنی زن باشی یا مرد، اگر اهل ایمان و عمل شایسته باشی خداوند تو را از حیات طیبه بهرمند می‌کند چه در دنیا و چه در آخرت و سهم تو را از پاداش همسنگ بهترین کارهایت می‌دهد. امام سجاد علیه السلام در دعا از خداوند چنین می‌خواهد: فاحینی حیاة طیبه تنتظم بما ارید من حیث لا آتی ما تکره. یعنی خداوندا زندگی پاکیزه ای به من ببخش که امورم بر وفق مرادم باشد اما از راهی که گناه در آن نباشد. خداوندا همه ما را حیات طیبه روزی فرما. https://eitaa.com/SAmarashi
kabala.pdf
2.65M
کتاب کابالا و پایان تاریخش در این کتاب میخوانید: در طول تاریخ چگونه جریان تابع ابلیس با جریان نبوت مقابله کرده و سرنوشت این دو جریان چه خواهد بود؟ ما امروز در کدام مقطع از تقابل میان این دو جریان هستیم؟ https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از " محمد علی کلی " میپرسه چرا خانومت دﺍره!؟ جواب محمدعلی کلی خیلی تامل بر انگیزه همین کلیپ برای جواب دادن به تمام شبهات حجاب بسه... 💢کانال خبری @shohadayeiran57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بزرگترین گناه زبان چیه🔥 ⁉️ می دونید مشکل منو شما چیه؟ هنوز باور نکردیم جنگه 😏‼️ 🚨توصیه شدید دانلود با دقت ببین و نشر بده👆 ⚠️تک خوری ممنوع ، نشر بدید لطفا ✅ 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده ... https://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda 🌪نشر طوفانی جهت تعجیل فرج صاحب الزمان 👆
هدایت شده از پرواز تا بهشت
🕎 تاثیر حجاب بر کاهش افسردگی ♦️دکتر دیوید آر. هاج، استاد دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه ایالتی آریزونا معتقد است حجاب می تواند زنان را از افسردگی محافظت کند 🔻Hijab Can Protect Women from Depression ⬅️حجاب می تواند زنان را از افسردگی محافظت کند 🔹بسیاری از فمینیست‌ها و دیگر آمریکایی‌ها حجاب را یک عمل ظالمانه می‌دانند. اعتقاد بر این است که حجاب مانند سایر اشکال ظلم و ستم، اثرات مخربی بر سلامتی دارد، از جمله افزایش سطح علائم افسردگی، به عنوان مثال، با انتقال ضمنی این پیام که زنان نسبت به مردانی که ملزم به حجاب نیستند، شهروندان درجه دوم هستند. 🔹برای روشن کردن این موضوع، من و همکارانم رابطه بین حجاب و افسردگی را با نمونه‌های متنوعی از زنان مسلمان در سراسر ایالات متحده بررسی کردیم. ما هیچ حمایتی برای این باور رایج که پوشیدن حجاب با افسردگی مرتبط است پیدا نکردیم. در واقع ما برعکس آن را دریافتیم. مسلمانانی که گزارش دادند حجاب بیشتری داشتند، علائم افسردگی کمتری را نشان دادند. به عبارت دیگر، به نظر می رسد پوشیدن حجاب از زنان مسلمان در برابر افسردگی محافظت می کند. منبع : https://www.publichealthpost.org/research/hijab-can-protect-women-from-depression/ •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• استاد محمد شجاعی https://eitaa.com/joinchat/3008823471C469605bbfd
هدایت شده از ولی بهرامی
امروز‌که‌روسری‌برداشتی‌شاید‌ندانی آخرش‌چه‌میشوداما...بنشین‌وببین روزی‌که‌شوهرت‌به‌همین‌ارزانی ومفتی... که‌تورادراختیاردیگران‌میگذارد زن‌های‌دیگر‌راهم‌به‌حریم‌توبیاورد اگرامروزطلاق‌‌،خیانت،اعتیادوبزهکاری ۱۰ از ۱۰۰ است‌...↯↯↯ بنشین‌وببین‌نتیجه{آزادی)تویادرست‌تربگویم آنچه‌ ۱۰سال‌دیگر‌۲۰‌سال‌دیگردرایران‌نجیب‌من درایران‌مسلمان‌من‌بیرون‌خواهد‌زد وروزی‌خواهدآمد‌که... آمارهولناك‌طلاق‌وخیانت‌واعتیاد‌و‌افسردگی وقتل‌های‌خانگی‌به‌همان‌آمریکا‌وانگلیس خواهدرسید (هر۲۰‌ثانیه‌تجاو‌زبه‌یك‌کودك‌) (وهر۲‌ثانیه‌تجاوز‌به‌یك‌زن) وآنوقت‌دیگر‌برگشت‌به‌جامعه‌سالم‌جامعه امن‌خانواده‌محور‌محاااال‌است بنشین‌وببین‌عاقبت‌دروغ‌مسخره‌ای‌که در"خارج"زن‌ومردمثل‌چوب‌خشك‌ازکنار‌هم‌ ر‌َدمیشوندودروغ‌مضحك‌ چطور‌باعث‌عادی‌شدن‌تجاوز‌وخیانت‌وقتل‌های خانگی‌‌وطلاق....‌خواهد‌شد آخرِ‌این‌راه‌همین‌است‌وبس اما‌هم‌وطن‌ من ممنونم‌ازفداکاری‌ات‌برای‌حفظ ایرانی ممنونم‌که‌با‌زحمت‌خودت‌را‌می‌پوشانی تاچشم‌مرد‌های‌اطرافت‌وآرامش‌همسرانشان حفظ‌شود‌ممنونم‌که‌درروزگاری‌که با‌شعار‌ هنوز‌حیا،شرف،پاکی‌دروجودت‌موج‌میزند سرِتعظیم‌دربرابر...↯ انسانیت وپاکیزگی‌ات خواهر‌باحیای‌من
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پلیس المان بچه یک خانواده مسلمان را از انها جدا میکند و سرپرستی انرا به دولت واگذار میکند، البته با حکم قاضی دلیل: این بچه در مدرسه به همکلاسیهای خود گفته که خانواده این بچه به این بچه گفته که در اسلام همجنس بازی حرام است. فقط حال و روز خانواده را ببینید. 🔹در اخر هم پلیس هم از پدر و هم از دختران به جرم اهانت به پلیس شکایت میکند. 🔸انتهای زن زندگی آزادی اینجاست. 🔻به مکشوفات بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
مگه زن با زن فرق می‌کنه؟! 📸 دستنوشته یک کاسب باشرف که در حد خودش کار رسانه‌ای انجام داده، خدا خیرت بده👌 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تو چه ربطی داره که ثا ف ت ..........🧐🧐 به توچه ربطی داره ؟؟؟ 😡😡😡😡
هدایت شده از دکتر مرعشی
روانشناسی و خدا بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی تالیف دکتر سید علی مرعشی پزشک و متخصص روانشناسی  عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برخی پژوهشگران متأخر متوجه ضعف روان‌شناسی در نادیده گرفتن معنویت شده و بدین سبب بر روی این موضوع به عنوان «عامل مورد غفلت» (هوج و کاردیناس، 2001) تمرکز نمودند. پیش‌تر نیز نظریه پردازان مطرحی به معنا و معنویت توجه کردند، اما در عین حال نخواستند و یا نتوانستند هستی شناسی و انسان شناسی ماتریالیستی را نفی کنند. برای مثال فرانکل (1967) گر چه بر معنا تأکید میکند اما آن را در خدا و روز بازپسین نمیجوید و یا شاید به دلیل ترس از طرد به اتهام غیرعلمی بودن، دستکم جرأت نمیکند به توحید و معاد متمسک شود. البته در میان افراد مشهور روان‌شناسی متعارف کسانی هستند که در کارهای خود از خدا یا دین نام برده اند اما نه به عنوان اعتقاد یا یک ضرورت اعتقادی. برای مثال، یونگ (1959) هرچند در اواخر عمر میگفت من به وجود خدا واقف هستم (نه اینکه فقط عقیده دارم) اما میبینیم او در نظریه رسمی خود عقیده به خدا را در حد یک کهن الگو در ناخودآگاه جمعی تنزّل میدهد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386) که لزوماً بازتابی از حقیقت نیست. یونگ هرچند دوری از دین را عامل نوروز (رواننژندی) میداند (پالمر، 2003)، اما نظریه او هیچگونه پایه دینی ندارد. در واقع هنگامی که او به مجری شبکه بیبیسی گفت: «من نیازی ندارم که به خدا عقیده داشته باشم؛ من میدانم که خدا هست»، با سیلی از انتقادات مواجه شد تا بدانجا که مجبور شد در نامه هائی سخن خود را به شکلی ترمیم کند تا از زیر فشار انتقادات بیرون رود (یونگ، 1959). او حتی پس از مرگش نیز متهم به عقیده کور شد (داوکینز، 2006). ویلیام جیمز (1907) نیز هرچند شاید در زندگی شخصی خود فردی متدین بود اما در عرصه علمی و حرفه ای نگاهی پراگماتیستی (عمل‌گرایانه) به دین داشت و عقیده به دین را به دلیل مفید بودنش تأیید میکرد اما نه به دلیل درست بودنش! شاید او نیز زیر فشار سهمگین فضای دین ستیزانه روزگار خود در غرب بود. به هر صورت تعداد اینگونه روان‌شناسانی که روی خوش به دین نشان داده اند چندان زیاد نیست. در مقابل اما، جریان کلی روان‌شناسی متعارف با دین و معنویت تضاد آشکار دارد. خشت اول این بنا را فروید (1959) گذاشت که دین را یک نوروز وسواس جهانی معرفی کرد. بعد از او افرادی مانند واتسون (به نقل از کریلن، 1975) و اسکینر (1987) در رفتارگرائی و الیس (1980) در شناختگرائی جریان وسیعی را رقم زدند که با دین خصومت آشکار داشت، اما فروید و بقیه تحت تأثیر یک تفکر فلسفی (و نه علمی) خاص که در غرب رایج شده بود قرار داشتند. به هر روی، بسیاری دیگر از افراد تأثیرگذار بر جریان روان‌شناسی متعارف نیز از بیان خصومت با دین ابا نداشتند و یا لااقل آشکارا آن را نادیده گرفتند.  هرچند فروید ریشه تدین را وسواس میدانست، با این حال بررسی احوالات فروید به خوبی نشان میدهد که او خود نیز دچار نوروز وسواس بود و خصومت او با دین علاوه بر جو فرهنگی زمانه اش از ویژگیهای شخصیتی خود او نیز ناشی میشد. برخی از نویسندگان غربی مانند پالمر (2003) نیز در این موضوع با من هم عقیده هستند. فروید به مادرش دلبستگی شدید جنسی داشت و به عکس با پدر خصومت میورزید، پدری که کاملاً مذهبی بود. وفق نظریه خود فروید، این موضوع سبب شده بود که فروید دچار عقده ای موسوم به پدیده مثلث اودیپی گردد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386). فروید در جریان ابتلاء به عقده اودیپ به رقابتی ناکام با پدر مذهبی خود، بر سر تصاحب مادرش کشانده شد، رقابتی که سر از خصومت درآورده بود؛ و خصومتی که امکان بروز نداشت زیرا غلبه بر پدر ممکن نبود. من چنین می اندیشم که شاید فروید در خلال یک واکنش دفاعی نابالغ، ناسالم و ناهشیار، از نوع «جا به جائی»، جهتگیری این خصومت را از شخص پدر، متوجه گرایش مذهبی او کرده بود. حتی اگر این موضوع را نادیده بگیریم و حتی اگر تبیینات نظری فروید را معتبر ندانیم، توجه به وسواسی بودن خود فروید (پالمر، 2003) در عین تقابل او با دین، ممکن است ما را به این تلقی رهنمون کند که فروید نیز مانند شماری از بیماران من دچار «وسواس ضددینی» بود؛ وسواسی که برخلاف ادعای فروید نه از مذهبی بودن که از لامذهب بودن سر درمی آورد. https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان قابل تامل در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟ آنچه در نهی از منکر واجب کفایی‌ست، تذکر لسانی‌ست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینی‌ست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شکد؟؟ شخصی با پوشش زننده به مغازه ما می‌آید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود. پ‌ن: مذهبی های صورتی و رسانه های معاند هیچ وقت این نظرات آیت الله جوادی آملی را بازنشر نمی‌دهند! این جماعت در اکثر مواقع برخی جملات تقطیع شده از این استاد برجسته حوزه را در راستای حمایت از یک جریان خاص و گرفتن نتیجه دلخواه خودشون منتشر می کنند. این هم تاکید مفسر بزرگ قرآن به ندادن خدمات به بی حجابان و بدحجابان و واجب بودن امر به معروف لسانی. باز بهانه ای برای فرار از تکلیف دارید؟؟؟؟؟ 🔴 👇 @bidariymelat
⭕️ زنان علیه زنان! کشاندن زنان جامعه به بازی بی پایان جلوه‌گری 🔻برای حجاب فلسفه های مختلفی ذکر میشود. ولی شاید مهمترین آنها ایجاد زمینه ای امن برای فعالیت انسانی زنان در جامعه باشد. 🔹جلوه گری عده ای، این بازی را خراب میکند؛ اگر بجای رقابت بر سر توانمندی‌های انسانی، جلوه گری های جنسی ارزش شد هیچ زنی روی آسایش نخواهد دید. 🚸 جنس اول | رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
هدایت شده از اسرار آفرینش
⭕️نظر '' متفکر سیاسی فرانسه در مورد ! قوانین طبیعت حكم می كند زن خوددار باشد زیرا مرد، با تهور آفریده شده و زن نیروی خودداری بیشتری دارد. بنابراین، تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند. 'بارون دو مونتسكیو' از متفكران سیاسی فرانسه در كتاب 'روح القوانین' اسرارآفرینش _ ثریا 👈🏻کپی آزاد @asrarafarinesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحیم پور ازغدی: اغلب دانشگاهیان و حوزویان آدم‌های خوب ولی سیاهی لشکر هستند؛ به فکر تمدن‌سازی نیستند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر بر گام دوم انقلاب»: 🔸اغلب دانشگاهیان و حوزویان دارند زندگی خودشان را می کنند، تمدن سازی معنی ندارد. 🔸سقف مطالبات دانشگاهیان این است که عضو هیات علمی بشوند و حوزویان هم می خواهند بشوند حجت الاسلام و پس از آن آیت‌الله 😔
پویش «محاکمه سلبریتی هایی که کشف حجاب می کنند» https://farsnews.ir/my/c/165920 با توجه به گسترش بی حجابی و حمایت و ترویج این عمل ضد دینی توسط سلبریتی ها و همچنین شروع طرح هوشمند فرماندهی انتظامی در مقابله با بی حجابی ، خواهان برخورد جدی فرماندهی انتظامی و قوه قضائیه با سلبریتی های هنجارشکن هستیم. تا با مروجین بی حجابی برخورد قاطعانه صورت نگیرد ، برخورد با مردم عادی که کشف حجاب کرده اند تأثیرات اندکی در رفع این معضل اجتماعی خواهد داشت. ┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄
40.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فوری‌/ فیلم کامل سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان که این روزها مورد هجمه قرار گرفته 🔹ایشان بیش از ١٠ دقیقه چقدر زیبا درباره نقش آفرینی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف و دعای خیر در حق آنها صحبت کرده. معلوم نیست پس از صحبت‌های ایشان چه اتفاقی در سالن افتاده که نماینده ولی فقیه پشت میکروفن رفته و از افرادی که کشف حجاب کردند ابراز بیزاری کردند. ┅══❉♦️❉══┅
📶 نشست علمی "علم، دین، خرافات" 👤مدرس: دکتر سید علی مرعشی دکترای حرفه ای پزشکی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی، دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز 🗓 تاریخ برگزاری: سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه 🕤 ساعت ۱۵ 2⃣ ۲ ساعت وبینار ⁉️ همراه با پرسش و پاسخ 🔺ادمین ثبت‌نام و جهت کسب اطلاعات بيشتر: 🆔 @fatehan_admin2 ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net