eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
646 ویدیو
72 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
27.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دلیل ترویج بی حیایی و بی عفتی توسط دشمنان چیست؟ ⁉️ دلیل پشت‌پرده اینکه دشمن در این مقطع سیاسی عفاف و حجاب را هدف قرار می دهد چیست؟! ‼️ چرا فقط یک نفر باید فریاد بزند که هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی؟ بقیه کجا هستند؟! 🎙حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی نیست یک کلیپ از وحشی بازی های این بی حجاب ها رو تو مجازی نبینیم.. اما فقط یک کلیپ از سطل ماست یک تندرو منتشر میشه کل اسلام زیر سوال میبرن... دینشون هم مثلا انسانیته...😒
⚪ 🔴 *چگونه ضعف عزم و تصمیم در جمهوری اسلامی و تاخیر و تعلل، پیشران بی‌حجابی می‌شود؟* تمرکز بر نظرسنجی‌ها به دلایلی سم مهلک برای تصمیم‌گیری های امروز بخصوص در عرصه فرهنگ است اما حال که برخی مدیران علاقه زیاد به سرکشیدن این سم دارند، بد نیست به این نکته توجه کنند: 🔴 پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) در یک نظرسنجی در خرداد ماه از 992 نفر بیحجاب در شهر تهران در یکی از پرسش‌های به این نتیجه رسیده که *60.8 درصد از این جمعیت، تمایل به تجربه را دلیل وضع پوشش خود دانسته‌اند.* مضاف بر اینکه 23.6 درصد هم گفته‌اند نظری ندارند. از نگاه مطالعات روانشناختی الگوی گسترش یک کنش هنجارشکنانه(حالا هر فرهنگ و هر نوع هنجارشکنی) چیزی مشتمل بر 5 مرحله عمده است ⬇️ 1️⃣ تصور بی‌هزینه بودن رفتار فرد هنجارشکن احساس می‌کند هنجارشکنی عواقبی در پی ندارد و فضا برای آن مساعد شده است. 2️⃣ ادراک قدرتمند بودن فرد بعد از هنجارشکنی و اقدام خلاف عادت، احساس برتری، شجاعت و غرور می‌کند. 3️⃣ ایجاد حلقه خودتاییدی بعد از این این افرادی که اکنون خود را قدرتمند و قهرمان می‌پندارند، یکدیگر را پیدا می‌کنند یا افرادی که هنوز جرآت اقدام ندارند آنها را تحسین می‌کنند. 4️⃣ اداراک قدرت این حلقه ها و تحسین‌ها، مجددا به ادراکی از قدرت و احساس حمایت منجر می‌شود و هنجارشکنان را بیشتر تشجیع می‌کند. 5️⃣ هنجارشکنی شدیدتر این احساس قدرت مضاعف، هنجارشکنان را به سمت اقداماتی ساختارشکنانه‌تر سوق می‌دهد. جمعیت زنان بیحجاب نسبت به کل در اقلیت است و از بین این اقلیت هم حداقل در این نظرسنجی اغلب در حال استمزاج از شرایط و وضعیت هستند و خود را در مقام تجربه می‌دانند. اینجا نوبت حاکمیت کشور است که با ایفای نقش، این تجربه را به نحو صحیح شکل دهد و به سمت درست آن هدایت کند. اما جمهوری اسلامی فعلا مشغول *لایحه بازی‌* است. نظام تصمیم‌گیری کشور با تعلل‌های بیجا و ابتکارهای بسیار ضعیف نه حتی مانع این الگو نشده بلکه مانند پیشران آن عمل کرده است. ای کاش پلمپ نمی‌کرد اگر قرار بود فقط پلمپ باشد و آنهم دو سه روز و ای کاش با بیحجابی مبارزه نمی‌کرد اگر قرار است فقط با دوربین‌های هوشمند این کار را بکند. ای کاش اینقدر نترسد؛ ای کاش اینقدر به کشف حجاب کننده و مخالفان حجاب هویت ندهد. ای کاش رئیس مجلس نگوید حتی نظر مخالفان را هم باید بشنویم. ای کاش به جای کنترل بیحجابی تمام هم‌و‌غمشان کنترل خشم متدینین و سرکوب خاموش آنها نباشد. *شال‌های روی شانه، استمزاج از حکومت است* ؛ می‌خواهد ببیند نظام سیاسی چقدر مایه‌ی اعمال فرامین خود را دارد. تا اگر ندارد، همچنان شال را روی شانه نگه دارد و بعد از گذشت مدتی حتی روی شانه هم نیاندازد. و بعد از شال و حجاب هم هدف‌های دیگری هست که به سوی آن روانه خواهند شد... ⚪آماج - @bagheri_amaaj
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 نسبت علم دینی با واقع گرایی، نسبی گرایی و شکاکیت 🔻ذهن گرایی یا ایده آلیسم انکار واقعیت مستقل از ذهن انسان است. از دیدگاه ذهن گرایان، واقعیت محصول و تابع ذهن است اما نسبیت گرایی و شکاکیت به معنای آن است که اگر هم واقعیتی خارج از ذهن موجود باشد، شناخت یقینی آن میسر نیست به عبارت دیگر نسبی گرایان و شکاکان همه راه های شناخت را فاقد اعتبار یقینی میدانند و ادعا دارند که کشف حقیقت ممکن نیست. 🔻اما روان شناسی اسلامی از آنجاکه مبانی شناختی خود را از اسلام می گیرد علمی رئالیستی (واقع گرا) است و نه ذهن گرا یدین معنا که از دیدگاه روان شناسی اسلامی و به طور کلی علم دینی، واقعیت مستقل از ذهن انسان وجود دارد. 🔻علم دینی در شناخت شناسی خود گرفتار شکاکیت، نسبی گرایی و سوفسطایی گری نیست؛ زیرا چنین دیدگاه هایی با جهان بینی اسلامی سازگار نیستند. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۴۶ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 منابع شناخت روانشناسی اسلامی 🔻 روان شناسی اسلامی قائل به سه منبع شناخت است عقل، تجربه و وحی. گاه ممکن است عقل به سبب مغالطه خطا کند، تجربه عینی هم گاه به دلیل خطای حس آدمی و خطای اندازه گیری خطابردار است. همچنین احتمال خطا در فهم پیام وحی نیز به ویژه در متشابهات صفر نیست. اما این سه ملاحظه سبب نسبیت گرایی و شکاکیت در علم دینی نمی شوند، زیرا چنین خطاهایی به صورت پراکنده و موردی رخ میدهند نه به شکل گسترده و فراگیر. 🔻 به عبارت دیگر برخلاف نگاه نسبی گرایان خطای شناخت، یک قاعده حاکم بر دریافت های ،عقلانی تجربی و وحیانی نیست. از نگاه دینی عموم شناخت های حاصل از ،عقل، تجربه و وحی معتبر هستند و خطا به شکل استثنا رخ میدهد. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۴۷ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
آیا پوشش و ظاهر افراد امری شخصی است؟ دوستی داشتم که تحصیل کرده آمریکا بود، برایم تعریف کرد که وقتی در آمریکا مشغول تحصیل بودم پدرم برای دیدنم به آنجا آمد، او که دیده بود بعضی ها نیمه برهنه به خیابان می آیند، یک روز با پیژامه از منزل خارج شد تا از سوپرمارکت آنطرف خیابان چیزی بخرد، که در بین راه پلیس او را دستگیر کرد، پدرم پرسیده بود چرا من را می گیرید، گفتند چون با پیژامه در خیابان ظاهر شده ای، پدرم گفته بود خوب چرا نمی روید اینهایی که هیچ به پا ندارند! بگیرید، من که اقلا پیژامه به پا دارم، پلیس جواب داد: آنها طبق هنجارهای اجتماعی ما بیرون می آیند اما بیرون آمدن با پیژامه با هنجارهای جامعه ما در تضاد است و بنابراین جرم است آیا پوشش امری فردی است یا اجتماعی؟ پوشش در منزل و فضای خصوصی امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد، کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران امری است بین فرد و خدا و کسی حق دخالت ندارد، اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است، زیرا تظاهر اجتماعی به شکستن حدود الهی و وهن آنست، از طرفی جلوه گری در عرصه اجتماع دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است، کسی که بگوید پوشش من امری فردی است ومن هر طور بخواهم از منزل بیرون می آیم و هرکس ناراحت است نگاه نکند، مانند کسی است که بگوید بوق ماشین من شخصی است و هر طور و هر وقت بخواهم آنرا به صدا در می آورم و اصلا دستم را روی آن می گذارم و توی خیابان حرکت می کنم و هرکس هم خوشش نمی آید گوش نکند، تاثیری که یک فرد دارای پوشش جلوه گرانه روی اجتماع می گذارد از قشری تا قشری متفاوت است، اقلیتی اهل ورع و تقوی فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند جوانان مجرد زیادی که توان ازدواج ندارند تحت بمباران تحریک جنسی قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی گاه تحت این فشارها مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند، لذا امنیت اجتماعی تا حدی به خطر می افتد، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، مردان متأهل اما نه چندان مسلط بر نفس به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود می شوند، همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را مثلا 20 سال تحمل کرده اند تا زندگیشان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر هوایی کرده اند و سردی زندگی یا خیانت همسر یا طلاق را باید تحمل کنند، فرزندان طلاق و ناهنجاریهای شخصیتی بعدی آنها هم که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است، و اینها جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در رقابت با آنها می کنند و امنیت روانی آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند، و این دور باطلی است که روز به روز بر حدت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان مدارهای در هم تنیده ای دارند، و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش خشونت های اجتماعی می شود، و این یک جنایت عمومی است نه یک انتخاب شخصی در پوشش بیایید تسلیم احکام خدا باشیم چه حکم حجاب چه غیر آن. https://snn.ir/fa/news/1082273/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%88-%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
6.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨اولین‌ فیلم از اعترافات زن هتاکی که به بانوی محجبه و فرزند خردسالش در رشت حمله‌ور شده بود. 📍پ.ن ؛ هر غلطی می‌کنند و آخرش با یک عذرخواهی مسئله رو جمع می کنند. اینکه با این سرعت این فرد شناسایی و دستگیر شد قابل تقدیر هست اما نهادهای قضایی اجازه ندهند مسئله انقدر راحت جمع بشود و بقیه هنجارشکنان فکر کنند هر هتاکی می توانند انجام بدهند و با یک عذرخواهی و یک مجازات سطحی همه چیز تمام شود! ✅لطفا برخورد بازدارنده...
⚡️ 📢 اگر گمان کرده‌ای به صرف ادعای ایمان بهشتی میشوی، در اشتباهی! آنقدر امتحان میشویم با مال و جان، تا مجاهد واقعی روشن شود! تا روشن شود چه کسانی تا کجا در مسیر دینداری شان، مقاومت میکنند و کم نمی آورند! 🌴 سوره آل عمران 🌴 🕋 أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّـهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِين َ«142» ⚡️ترجمه: آيا گمان داريد كه (با ادّعاى ايمان) وارد بهشت شويد، در حالى كه هنوز خداوند مجاهدان و صابران شما را معلوم نساخته است؟ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/ghoransobghahi ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
هدایت شده از بیداری ملت
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا حالا دیدین یه برانداز یه اختلاسگر رو بزنه؟ یا تهدید کنن که میخوان بکشنش؟! میدونین چرا؟! چند ماه هست منتظر جواب این کلیپ هستم 😅 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 جشن کشف حجاب در مسجد از دیدن این تصاویر تعجب نکنید. مراسم کشف حجاب دوره رضاخانی است که در مسجد نو شیراز برگزار می‌شود. مراسم کشف حجاب در مسجد در خانه خدا. به این جماعت شیطان صفت فرصت داده شود حتما کار را بجایی می‌رسانند که در خانه خدا مراسم کشف حجاب برگزار بشود یعنی اینکه دوباره تکرار بشود. دشمن بیخیال ماجرا نمیشود ✍ ویراست بیداری ملت virasty.com/BidariyMelat