eitaa logo
آماج
68 دنبال‌کننده
99 عکس
11 ویدیو
0 فایل
فرهنگ دهخدا: تودهٔ خاکی که نشانهٔ تیر بر آن نهند. آماج. || نشانهٔ تیر. آماج. (برهان قاطع). || این کلمه از فارسی وارد عربی شده و بمعنی «مسافتی که کمان میتواند تیر را بیندازد» بکار رفته است. ........... سلام، رضا باقری پور هستم.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪ الان نشسته‌ایم که بخوریم؟ این تمهید ماست؟ عجیبه، عجیب. ⚪️ @bagheri_amaaj
⚪ 🔻 یک کربلای دیگر هیچ رمق و حوصله‌ای برای واژه فرسایی در مورد صحنه مافوق بشری شهادت سنوار وجود ندارد. بله، او بسیار شبیه به سیدالشهدا، شهید شد و همین هم بیشتر مغز آدمی را چنگ می‌زند. عین حسین(علیه‌السلام) تنها، با وجود کرور مرور مدعی در اقصی نقاط دنیا بالاخص ایران. اصل شباهت هم همین است. تا بعد برسیم به انگشت قطع شده و استخوان شکسته و نبرد تا آخرین خون و قتل صبر. چیزی که اما الان مهم است این است که تا همین دیروز، از بین اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران، وزارت امور خارجه، رسته فرماندهان سپاه، کارشناسان امنیتی و... جمهوری اسلامی، چند نفر این باور که «سنوار جاسوس است و کل قضیه هفت اکتبر یک صحنه‌سازی ماهرانه صهیونیستی است» را مخفیانه در سینه داشتند؟ تجربه نشان داده آنچه از سرشاخه های رسانه‌ای کشور بیرون می‌ریزد، ریشه در قلوب سیاهی دارد که در عمیق ترین لایه‌های نظام تصمیم‌گیری، می‌توان ریشه آن را رهگیری کرد. این باور، یعنی گیر افتادن در تله ۷ اکتبر صهیونیستی، بعد از ضربه‌هایی که امت مقاومت در اثر ساده‌لوحی‌ها مسئولان ایرانی میخورد، در رسانه‌های ایران پژواک می‌کرد. مثلا درست بعد از شهادت سید حسن که ده عملیات «تواّبین‌گونه‌» چون وعده صادق، جبران خونش را نمی‌کند. بار دیگر به همان سوال برگردیم. که چند نفر از اصلی‌ترین تصمیم‌گیران کشور این باور یا احتمال را در سینه داشتند که ۷اکتبر صهیونیستی است. همین روشن می‌کند که ما، از هفت اکتبر سال قبل تا شهادت سید حسن که کمی به خودمان بیاییم، دقیقا به جز پخش صحنه های تیکه تیکه شدن فلسطینی‌ها داشتیم چه میکردیم؟ ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ سنوار، با عملیات اضطراری طوفان‌الاقصی، جمهوری اسلامی را به زور و برخلاف میلش در مسیری انداخت که اگر به خودش(ج.ا) بود، بواسطه پویش‌های انحرافی سیاست داخلی و بازنگری‌های بن‌سلمانی در دین، فرهنگ و اجتماعش، تقریبا دیگر هیچگاه به آن تن نمی‌داد. او واپسین لحظات جمهوری اسلامی را دریابید و تمدید کرد. ⚪ @bagheri_amaaj
آماج
⚪ الان نشسته‌ایم که بخوریم؟ این تمهید ماست؟ عجیبه، عجیب. ⚪️ @bagheri_amaaj
بالاخره خوردیم. قبول کرده بودیم که باید بخوریم و خوردیم. اینهم درایت! حالا تصور نکنیم که طرف مقابل هم الزاما چنین میکند. تتمه‌ی پدافند را روشن و فعال نگه دارید.
آماج
بالاخره خوردیم. قبول کرده بودیم که باید بخوریم و خوردیم. اینهم درایت! حالا تصور نکنیم که طرف مقابل
قرار باشد به پاسخ آتی کشور به اسرائیل از ۱ تا ۱۰ نمره بدهیم، همین که تا الان (سه روز!) طول کشیده یعنی یک سوم تا نیمی از نمره از دست رفته است.
⚪ 🔻و في كتاب الاحتجاج للطّبرسيّ - رحمه اللّه-: و عن أبي يحيى الواسطيّ قال: لمّا افتتح أمير المؤمنين - عليه السّلام - البصرة ، اجتمع النّاس عليه، و فيهم الحسن البصريّ و معه الألواح. فكان كلّما لفظ أمير المؤمنين - عليه السّلام - بكلمة كتبها. فقال له أمير المؤمنين - عليه السّلام - بأعلى صوته: ما تصنع؟ قال: أكتب آثاركم لنحدّث بها بعدكم. فقال أمير المؤمنين عليه السّلام-: أما إنّ لكلّ قوم سامريّ، و هذا سامريّ هذه الأمّة. ألا أنّه لا يقول: «لا مساس» و لكنّه يقول: لا قتال. 🔻پس از فتح بصره مردم محضر امیر مؤمنان(علیه‌السلام) جمع شدند. در ميان آنها حسن بصرى ديده می‌شد كه اوراقى در دست گرفته و سخنان امام را یادداشت می‌کند. أمير المؤمنين(علیه‌السلام) به صداى بلند او را خطاب كرد كه: چه می‌کنی؟ گفت: سخنان شما را یادداشت می‌کنم، تا پس از شما برای مردم بازگو کنم. امام(علیه‌السلام) فرمود:بدانيد كه هر قومی، يک سامرى دارد و اين فرد، سامرى اين امّت است، بدانيد كه او [مانند سامری قوم موسی] نمی‌گوید: «لا مساس؛ به من نزديك نشويد»،بلكه از جنگ نهى كرده و می‌گوید: «لا قتال؛ نه به جنگ ». الاحتجاج، أبو منصور الطبرسی (ق ۶ ق)، ج۱، ص۲۵۱. ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 مروری بر محاسبه اسرائیل از ما 🔻در یادداشتی که پایگاه شورای آتلانتیک منتشر کرده نوشته شده که حمله اسرائیل به ایران در آوریل، ترور هنیه، ضربه به حزب‌الله و بخصوص حملات سه ماه اخیر نشان داده اسم و آوازه نظامی ایران بیش از اندازه بلند و برآورد شده بود. ایران «ثبات» را در اولویت قرار می‌دهد و بیش از این بازوهای نیابتی‌اش را به خطر نمی‌اندازد. این پایگاه در این متن منتشر شده اضافه می‌کند که:« مقامات ایران به فراخوان‌های خویشتنداری توجه می‌کنند». 🔻موسسه بگین-سادات نوشته که «مفهوم امنیتی کلاسیک دیوید بن گوریون مبتنی بر این مفروضات بود: اول اینکه اسرائیل هرگز قادر نخواهد بود به دشمنان خود پایان مطلق درگیری را تحمیل کند و دوم اینکه اسرائیل نمی تواند ارتش بزرگی را برای مدت طولانی حفظ کند، بنابراین امنیت آن مستلزم داشتن ارتش ذخیره و هشدار کافی قبل از شروع جنگ است. این صورت بندی باعث شد تا اسرائیل به دوره های کوتاه و شدید جنگ مبادرت کند. فاجعه 7 اکتبر این حس را برانگیخت که این مفهوم دیگر شکست خورده و زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل راهبرد جدیدی اتخاذ کند که در آن دشمن کاملاً شکست خورده باشد و دیگر تهدیدی نباشد». 🔻قبل‌تر از وعده صادق2 دنیس راس در فارن پالیسی نوشته بود که حزب الله و ایران تصور می‌کردند با ناامن کردن اسرائیل، مهاجرت مکوس در اسرائیل آنقدر شدت می‌گیرد که این کشور خود به خود نابود شود. اما اسرائیلی‌ها ماندند و نشان دادند که اهل ایستادن و مبارزه‌اند. 🔻نیویورک‌پست و موسسه صهیونیستی هادسون به اتفاق مقاله‌ای از لیل لبوویتس منتشر کرده‌اند که در معنایی مشترک با مابقی اظهارنظرهای تحلیلگران هوادار اسرائیل، بر تداوم جنگ تا رفع صددرصدی شر از سر اسرائیل تاکید دارد. هادسون نوشته که:« آمریکا دشمنان حقیقی دارد که اقدامات بسیار واقعی برای به خطر انداختن منافع امنیت ملی ما انجام می دهند؛ در درجه اول آنها ایران است. به جای اکتفا به ضربه زدن به دشمنان قاتل خود، امیدواریم فصل جدیدی از مبارزه راآغاز کنیم و از تکان خوردن خودداری کنیم تا زمانی که همه آنها (دشمنان اسرائیل) به خاک افتاده و مرده باشند». 🔻موسسه واشینگتون به قلم متیو لویت نوشته که :«اغراق نیست اگر بگوییم حزب الله، محور مقاومت ایران، دیگر آنطور که ما می شناختیم وجود ندارد. این گروه هنوز هزاران جنگجو دارد و کمبود تسلیحات کوچک ندارد، اما از دست دادن رهبری، مراکز فرماندهی، موشک‌ها و تسلیحات و زیرساخت‌های خط مقدم در امتداد مرز با اسرائیل به این معنی است که این گروه دیگر یک تهدید راهبردی آشکار و فعلی برای اسرائیل ایجاد نمی‌کند.» 🔸از نقل قول‌ها بگذریم، در یک جمع‌بندی، دو مولفه مشترک، شاکله تحلیل عموم مراکز، اندیشکده‌ها و تحلیلگران مدافع صهیونیزم را می‌سازد. اول، برآورد مثبت از قدرت اسرائیل و تخمین نزولی و منفی از قدرت ایران و توان گروه‌های مقاومت؛ دوم، گذار از بحث درباره انهدام گروه ‌های مقاومت و آغاز نظریه‌پردازی در مورد ایجاد نیروهای جایگزین و سامان‌های اسرائیلی در جبهه‌های همجوار من جمله غزه و جنوب لبنان این یادداشت‌ها با اطمینان خاطر از جبهه‌های همجوار با اسرائیل صحبت می‌کنند و به جز ایران تقریبا احساس تهدید از ناحیه سایر اجزای مقاومت نمی‌کنند. ایران را محتاط و مصر بر اجتناب از جنگ می‌دانند. آتش‌بس و کاهش تنش وعده‌ای باارزش برای ایران قلمداد می‌شود. ابهام قدرت ایران، برق آسایی و اقدام بیرون از عادت توسط جمهوری اسلامی، در این تحلیل‌ها به عنوان یک خطر وجود ندارد. این تحلیل‌ها چه در باب ایران و چه در باب لبنان و غزه، فشارهای اجتماعی را پیشرانی برای تحقق وضعیت مطلوب خود می‌دانند اما مقوله فشار اجتماعی به عنوان یک تهدید برای خود آنها و رژیم صهیونیستی هنوز احساس نشده است. این یک واقعیت است که مقاومت با گذشت یک سال هنوز حرارت جنگ را به ساکنین سرزمین‌های اشغالی بخصوص نواحی مرکزی آن به نحو موثری نچشانده است. اخبار شهادت سنوار و سید حسن نصرالله را اسرائیلی‌ها موقع آفتاب گرفتن در ساحل، از بلندگوهای شهر می‌شنوند. گاه آنقدر از ناتوانی حملات راکتی مقاومت مطمئنند که حتی بعد از پخش آژیر به پناهگاه‌ها نیز نمی‌روند. تاکید مکرر مقاومت بر هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی و مصون نگاه داشتن شهرهای اصلی اسرائیل به این اطمینان خاط رجامعه رژیم دامن زده است. این تحلیل‌ها همچنین یک ملاحظه دارد که نسبت به آن برآورد روشنی ندارد. اینکه یک جنگ طولانی وخشن لازم است اما اقتصاد اسرائیل تا چه می‌تواند چنین چیزی را پشتیبانی کند؟ آنها ترس خود از این موضوع را نمی‌توانند بپوشانند. نه اینکه اقتصاد اسرائیل الان وضع ناگواری دارد(که این نیز از دیگر نقاط ضعف عملکرد مقاومت است)، بلکه ریسک‌های آینده را تا چه حد می‌تواند تحمل کند.(این همان فرصت مقاومت است) ادامه 👇
آماج
⚪ 🔴 مروری بر محاسبه اسرائیل از ما 🔻در یادداشتی که پایگاه شورای آتلانتیک منتشر کرده نوشته شده که حمل
اضافه بر موارد قبل، معمولا یک پا ثابت تحلیل جنگ، بررسی فشارهای بیرونی برای اختتام وضعیت جنگی است. چنانکه در فضای بین الملل نیز میبینیم که هیچ محرک موثری برای وادار کردن قدرت‌های بزرگ برای متوقف نمودن اسرائیل وجود ندارد، طبیعی بود که در فضای تحلیل نیز اساسا این مولفه در حد ذکر عنوان نیز به حساب نیاید. مواردی از قبیل نفت و قیمت انرژی گویی از گزند ایران و همه دشمنان اسرائیل در امان بوده وبه همین علت اسرائیل می‌تواند بدون احساس خطر از فشار خارجی، به برنامه‌های خود ادامه دهد. ⚪ @bagheri_amaaj
آماج
اضافه بر موارد قبل، معمولا یک پا ثابت تحلیل جنگ، بررسی فشارهای بیرونی برای اختتام وضعیت جنگی است. چن
این گزارش_یادداشت رو تقریبا بعد از بیانات رهبری نوشتم. برای انتشارش قانع نشدم. منتها اخبار دیروز تا الان، وضعیتی رو ترسیم کرده که اشارات درون این نقل قول‌ها و این برداشت طرف مقابل از ما رو واجد توجه ویژه می‌کنه. طبیعتا توجهی از جنس خطر.
⚪ بمب اتم را معمولا به سلاحی برای نجنگیدن تعبیر می‌کنند. ولی ما سلاح برای جنگیدن میخواهیم. اویی که واقعا هدفش هدم رژیم صهیونیستی‌ست، نمی‌تواند از این مسیر به مراد برسد. مگر اینکه واقعا چنین هدفی نداشته باشد. از آنجایی که تحلیلگران نورسته‌ی موسوم به «رئالیست» مدافع اصلی این ایده‌اند و از آنجا که مشی و مرام آنها نشان میدهد چندان پای در خاک انقلاب اسلامی ندارند، به نظر همین گمان دوم صحیح است. بماند که مسئله ما در این جنگ، سلاح نیست. ضربه هم زیاد خوردیم اما نه از باب فقدان سلاح. ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ کانسپت وعده صادق هیچگاه با شجاعت تام مصرف نشد. یک تیر و کمان خوب در دست تیراندازانی که دست و دلشان می‌لرزید. قطعا بهره‌های داشت؛ قطعا اثراتی داشت. با اینکه هیچگاه تمام ظرفیتش محقق نشد. الان هم بهره‌ی سخت و نرم این شکل از طرح و عملیات، منقضی شده است. این شکل عملیات، ابزار مناسب برای اقدام بعدی راس جبهه مقاومت، یعنی ایران، نیست. برای عراق چرا، برای یمن چرا. وعده صادق ۳، نمی‌تواند کارگشا و تغییر دهنده بازی باشد. ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ باز ۱۲ آبانماه شد؛ سالگرد شهادت روح‌الله عجمیان، به قتل صبر سالروز مرور قساوت از یک طرف و خیانت از سمتی دیگر ادامه🔻
آماج
⚪ باز ۱۲ آبانماه شد؛ سالگرد شهادت روح‌الله عجمیان، به قتل صبر سالروز مرور قساوت از یک طرف و خیانت ا
⚪ هنوز مشخص نشد که از بین ده‌ها صحنه از ددمنشی بدنه ماهیتا صهیونیست در ایران، در سال ۱۴۰۱، چرا روح الله عجمیان اینگونه شاخص شد. مشخص نشد چرا بهره خونش اینگونه بالاست. چرا سنگ محک شده و رسوا میکند. نمیشود فهمید چرا بار فاش کردن و بی‌آبرو ساختن رگه‌های قدرتمند عرفی گرایی در ارکان جمهوری اسلامی را این شهید به دوش کشید و می‌کشد. چه خودش و پیکر مصلوبش و چه آن خروج تاریخی پدرش از برنامه تلویزیونی و خلق صحنه‌ای که همه سران کشور آن را به خواب نمی‌دیدند. اینکه پدر شهیدی که بی آنکه از مرزهای دین و انقلاب خارج شود، از مرزهای ارکان نظام با خشم خارج شد. و پیوست ساختگی و مفهوم پردازی شده بین این دو ساحت را شکست. دو سال گذشته و خون روح الله هنوز می‌جوشد. خون او سیاست‌ساز است. او حتی اسمش هم طعنه به پیکره دفتر و دستک سیستم سیاسی‌ست که امروز در استغنا از ولی‌نعمتان خودش، طرح‌ها و اصلاحات سیاسی اجتماعی‌ش را دنبال میکند، او همان «روح الله» است. 🔻سال سختی بود. خیلی سخت. آن سال دیدگاه مسئولان کشور این بود که از شورشیان حتی اگر کشتند، کسی را نزنیم. از جنازه بسیجی چون کیسه شن استفاده شد تا سیل توحش را کند و بی‌اثر کنند. آن سال، جسم مستضعفین خرج و مصرف شد و بعد از آن تا کنون دین و آبرویشان را تاراج می‌کنند. روندی که همپای آنچه در فلسطین میگذرد مهم است. روندی که البته تناسب واضحی با داستان مقاومت، صهیونیزم و فلسطین دارد. تا ابد سلام و صلوات بر شهدای شریعت که خونشان قسمت تهران شده، از فضل الله تا روح‌الله.@bagheri_amaaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪ داستان مهندسانی که پل برای قطار می‌سازند و برای تست آن وقتی قطار در حال رد شدن است، خودشان زیر پل ایستند را میدانیم. یعنی اینگونه به برآورد خودشان و نتیجه اطمینان دارند. این کلیپ و اتفاق نیز از آن «لحظات موعودی» هست که دو سال است انتظارش را میکشم. جلوی کرور کرور حماقت و بلاهت نهفته در «جامعه خودش را تنظیم میکند» ،«انسجام اجتماعی آسیب نبیند»، « جمهوری اسلامی تدبیر میکند»، «کار سلبی جواب نداده»،«حجاب امری فرهنگی‌ست» و... ، حرف زدن و استدلال خسته کننده شده بود. خودشان را به در نفهمی زده بودند و هیچ جوری نمیشد راضی‌شان کرد. همین الان هم فکر نکنید اقرار میکنند یا تغییر عقیده‌ای صورت میدهند! ابدا. به هر حال انتظار کشیدیم تا این روزها را که می‌دانستیم قریب‌الوقوع هست را ببینیم. که بالاخره شد. حجتی بین ما و آنها. ⚪️ @bagheri_amaaj
آماج
⚪ داستان مهندسانی که پل برای قطار می‌سازند و برای تست آن وقتی قطار در حال رد شدن است، خودشان زیر پل
چند سالی هست که «اختلال روانی» کلیدواژه دستگاه رسانه‌ای و کارشناسی این آقایان برای لاپوشانی شده. همینجا میتوان فهمید هنوز هم اراده‌ای ندارند. عجله‌ای نیست. کماکان می‌ایستیم و نگاه میکنیم. جایی و نقطه‌ای هست که دماغتان به زمین میچسبد، بیخ حلقتان را میگیرد. ناگزیر می‌شوید. دقیقا در بدترین شرایط.
آماج
چند سالی هست که «اختلال روانی» کلیدواژه دستگاه رسانه‌ای و کارشناسی این آقایان برای لاپوشانی شده. ه
بله، خط همان خط «اختلال روانی» ست. هنوز هم طفره، طفره، طفره. بسیار خب. خدا در معرکه صهیون با شما کارگزاران نظام مقدس شوخی نداشت، دیدید و حس کردید. در معرکه شریعت هم ندارد. می‌بینید و حس میکنید. بچرخ تا بچرخیم. ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ 🔴 یک خط رسمی برای سرپوش گذاشتن بر نتایج سکوت شرم آور نظام در باب حجاب، این است که اتفاقات اخیر و همزمانی چند ماجرا با محوریت عفت جمعی و حجاب، لابد پروژه اسراییل است. به منظور شورش با پاسخ حملات ایران... همزمانی چند فیلم و کلیپ اروتیک یا برهنه شدن یک لکاته در دانشگاه، صرفا پروژه نیست. الزاما کار اسراییل هم نیست. البته اینکه سخنگو ‌های غیررسمی دستگاه‌های کشور و کارگزاران نظام، امر شرعی و قواعد اسلامی را سنگ پیش پای خود برای مبارزه با اسرائیل عنوان میکنند خود جای تامل دارد. فاین تذهبون؟ بگذریم. اینها پروژه نیست. شما بی‌خبرید. اینکه تک تک مشاغل دارد یک جنبه جنسی پیدا میکند را شما نمیدانی. قدیم‌ترها معروف بود که بین مهمانداران هواپیما روابط جنسی بی‌قیدی وجود دارد. الان پرستاران را هم میگویند، کانون‌ها و شرکت‌های معماری هم، وکلا، کارمندان بانک و... . بازیگران سینما و شبکه نمایش خانگی‌تان در همین روایت‌هایی موسوم به ‌me too، شرح جزئیات شرم آوری کردند که روی هالیوود یا کمپانی‌های فیلم مستهجن هم سفید شد. پروژه نیست، شما بیخبری. از بخش های خدماتی ای که عهده‌دار ارائه سرویس جنسی شده. تور های طبیعت گردی، تورنمنت‌های ورزشی مختلط و اخیرا سالن‌های ماساژ. خدمات جنسی منظم و متنوع با لیست قیمت‌های متفاوت برای هر سرویس. پروژه نیست شما بیخبری، از رجوع زنان متاهل به خوابگاه های دخترانه سطح شهر و انتخاب شریک جنسی برای روابط چند نفره. پروژه نیست شما بیخبری. از وجود و فزایندگی روابط جنسی بین زوج‌ها. از سوییچ‌پارتی‌ها، از تبادل همسر پروژه نیست شما بیخبری، از رشد فزاینده همجنس‌بازی و دوجنس‌گرایی، از روابط جنسی گروهی در پارتی‌های نوجوانان. شما بیخبری از صدها پیج اینستاگرامی با پخش زنده روابط جنسی از تولید حرفه‌ای پورنوگرافی با نیت کسب درآمد در داخل یا توسط فارسی زبانان. رواج ژانرهای خیانت، رابطه با محارم و... از دست به دست شدن وحشتناک کلیپ‌های رابطه مادر و پسر ایرانی کف همین توییتر شما بیخبری، استخرهای مختلط شرکت‌های بالاشهر برای کارکنان زن و مرد سالهاست که رواج دارد. اردوهای دسته‌جمعی و مختلط شمال و کیش توسط کارکنان شرکت‌ها به جای خود. منظورم از مختلط را که متوجه میشوید؟ 🔻این چیزهایی که اخیرا میبینید، استفراغ انقلاب مخفی جنسی‌ست که رفته رفته در حال کنار گذاشتن رودربایستی با نیروی دینی جامعه و رسمیت بخشیدن و گسترش بیش از پیش به خود است. با اتکا به چراغ سبز های مکرری که از کلیت جمهوری اسلامی دریافت کرد. حالا کمی صبر کنید، چیزهای جالب‌تری خواهید دید. معمولا کسی از اینها حرف نمی‌زند. کلیت سیستم سیاسی دنبال عادی سازی و بیرون کشیدن پای خود از حوزه مسئولیت‌های اسلامی و انسانی است. کسی هم منتقد این وضع باشد و چنین حرفهایی هم بزند باید منتظر نیش و کنایه یک لوده اصلاح‌طلب یا حتی اصولگرا باشد که «اینها را از کجا میدانید؟ نکند دنبال میکنید؟» چیزهایی که خودشان هم میدانند. شالوده حفظ سلامت جنسی در جامعه حجاب بود. انتخاب دوم هم ندارید. یا به آن نقطه بازمی‌گردید و جبران میکنید.( که به نظر نخواهید کرد) یا میرود تا آنجا که جایگاه جمهوری اسلامی را به مقام «جمهوری پورن» برسانید. روند دگرگونی های ناشی از ولنگاری در جامعه سابقاً حراست شده‌ی ما، هم کیفی و هم کمی به شدت عمیق‌تر و کثیف‌تر از غرب خواهد بود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمود، با گذشت از حجاب، وضع ما از ترکیه هم ناگوارتر می‌شود. کشور روی شیب انهدام، به تاخت به پایین می‌رود. مشی و منش کارگزاران جمهوری اسلامی هم مصداق آن آیه قرآنی‌ست که فرمود«ویهلک الحرث و النسل». ⚪️ @bagheri_amaaj
⚪ 🔻اظهار تأسف خیلی از دوستان و فعالین جبهه انقلاب از کنسرت و رقص در عربستان سعودی آنهم دورادور تمثال کعبه، عجیب بود. عجیب است که نقطه‌ای که روی آن ایستاده‌اند را نمی‌بینند؛ روند اخیر تصمیم و اراده نظام سیاسی خودمان در باب تشرع و دین زدایی و الغای حراست ازعرصه عمومی را نمی‌بینند و عربستان را زهرخند میکنند. اصلاحات بن سلمانی سعودی، چند سالی جلوتر از اصلاحات بن سلمانی ما در جمهوری اسلامی است. لذا اگر فقط با شدت و ضعف آن مشکل دارید، کمتر به عربستان خرده بگیرید، خود نیز به آنجا خواهید رسید. مثلا روزی تصور نمی‌کردید که رئیس جمهور و مجتهد قضایی شما برای مروج همجسنبازی، نامه مساعدت بنویسند. ولی نوشتند. اصولگرایی هم چیزی نگفت. پس صبر کنید. 🔸🔸🔸 🔻 اما صورتبندی‌های دینی علمای وهابی از بی‌دینی های بن سلمان جالب است.قبلا به کرات در همین عریضه‌ها تاکید کرده بودم که برای عرفی‌سازی، نخست باید «عرفی سازی را دینی کرد». «شرعی ساختن شرع‌زدایی» یا «دینی کردن دین‌زدایی» در عربستان با خواندن حدیث از صحاح سته و در جمهوری اسلامی با تولید عباراتی نظیر دختران حاج قاسم، حفظ انسجام اجتماعی نظام هنگام جنگ و...محقق می‌شود. باید به نحوی مسلمانانه، به دست مسلمانان، فضای تنفس اسلام را تنگ کرد. نگاهی به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها انقلابی خودمان کنید، کدام یک پس از شورش ۱۴۰۱، احتجاج دین و شرع دارد؟ عنان اینها را سپاه پاسداران بن سلمان کشیده یا شورای عالی امنیت ملی سعودی؟@bagheri_amaaj
⚪ 🔻الا و لابد، شورش رخ خواهد داد. علی رغم وفاق رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب برای آب‌پز کردن طبقات ضعیف جامعه و درنیاوردن صدای فشار بی‌سابقه به مردم، حجم غارت عمومی آنقدر بالا هست که بالاخره منجر به ناآرامی گردد. بخصوص که بنزین نیز در راه است. بخصوص که اسرائیل هم از جبهه‌های اطراف خود در حال فراغت است. برای اردوگاه وفاق، (متشکل از سیاستمداران اصولگرا و اصلاح‌طلب ) بهترین گزینه‌ این است که خشم جمعی بجای بیرون زدن از دهانه‌ی آتش‌فشان «فقیر_غنی»، به طور مصنوعی و دست‌ساخته به سمت دهانه‌‌ی «حجاب» هدایت شود و از آنجا بیرون بزند. پی‌نوشت: اویی که از صورت‌بندی فوق نتیجه میگیرد که کماکان در حجاب شل بگیریم و بهانه دست کسی ندهیم، خود نادان‌ترین پادوی وفاق است. ⚪️ @bagheri_amaaj
⚪ 🔻نادر بعد از سلطه بر دستگاه صفویان و دست‌نشان کردن شاهزاده صفوی، به قصد جمع کردن جولان خلیفه سفاک عثمانی راهی سرحدات غرب شد. بخشی از سپاهش مصروف محاصره بغداد شده بود و بخش دیگر به همراه او به مصاف توپال پاشا رفتند. از قضا شکست سنگینی هم خورد. سپاه محاصره کننده بغداد هم شکست خورد. لشکر مهزوم، در همدان اردو زده بود. همانجا نادر به منشی خود، میرزا مهدی خان دستور نگارش نامه‌ای به تمام سران ایلات و عشایر و امرا داد که تا می‌توانند نیرو بفرستند. میرزا مهدی خان به سیاق همین «کارگزاران» و با همان «طرز فکری» که امروز هم چندان با آن‌ها غریبه نیستیم، ملاحظه‌ای داشت، در وصف وضعیتشان برای مخاطبین نوشت :«اندك چشم‌زخمی به قسمتی از سپاه سپهر دستگاه رسید..» نادر نامه را خواند، گفت :این دروغها و مزخرفات چیست كه به هم می بافتی ؟ كدام اندك چشم زخم ؟ كدام پیروزی ظفر نمون ؟ چرا حقیقت را نمی نویسی ؟ «بنویس شكست خوردیم آن هم سخت و فاحش ، دمار از روزگار ما بر آوردند .» همین هم شد که آنها که دور از معرکه بودند، فهمیدند چه فاجعه‌ای رخ داده، همتی بیش از حد معمول کردند و سپاهی آماده شد که بوسیله آن نادر هم پیروز شد. 🔻حالا چرا این حکایت ؟ هیچی، همینجوری... ⚪️ @bagheri_amaaj
⚪ 🔻این آخرین صفحه یک روزنامه سازندگی‌ست. یکی از ده‌ها صفحه یکی که این روزنامه به حجاب اختصاص داده است. صریح، بی‌محابا و از نگاه ما بی‌شرمانه. هم‌میهن نیز در شماره امروز همین گونه عمل کرده است. این را باید مقایسه کرد با خیل عظیم روزنامه‌های اصولگرا و خدای ناکرده حزب‌اللهی. مثل وطن امروز، جوان، صبح نو و حتی کیهان یا عصر ایرانیانی که منتسب به آقای جلیلی است. خبرگزاری‌ها مثل فارس و تسنیم و ... که بماند. جوری از کنار این ابرموضوع طفره می‌روند که گویی در این کشور نیستند. و احتمالا فکر می‌کنند خیلی مدبرانه عمل کرده‌اند. بس عجیب است اما حزب الله در جمهوری اسلامی رسانه ندارد. پسا 1401 هم نشان داد که سپاهی بودن یک روزنامه هیچ مویدی بر همراستایی با هویت ایمانی و اسلامی جامعه نمی‌شود. تازه اگر عکس آن عمل نکند که اتفاقا می‌کند. 🔻 *این روزنامه ها و این رسانه ها، مردم ندارند. مردم خودشان را نمی‌شناسند. مردم خودشان را پوشش نمی‌دهند. لذا هیچ گاه رسانه نمی‌شوند. عجیب این است که همه اینها می‌دانند موثرترین زمان آنها از حیث طنین‌افکنی بر جامعه، صفحه یک های وطن امروز بود که در موسم دولت اعتدال تیترهای صریح و آتشینی علیه پروژه دولت وقت می‌زد. با این حال عاجز از خلق مجدد آن وضعیتند. اینها صدای مردم خود نیستند و به همین جهت محکومند همیشه چماق کاربلدی و رسانه‌دانی امثال قوچانی و الان چند لول کوتاه‌تر از آن یعنی اکبر منتجبی و جواد روح و ... را بر فرق سر خود تحمل کنند.*@bagheri_amaaj
⚪ 🔻پیشروی دشمن و عقب نشینی ما از سرحدات مقاومت را از اخبار میشنوید، نگاهی هم به صداهای جسور و بی‌پروای مخالفت با حجاب و شرع در داخل کشور میکنیم و میبینیم جمهوری اسلامی به میل و اراده کارگزارانش، در درون تا کجا فروریخته و تا کدام مرز عقب نشسته است. تا چه حد «دیگر نیست» و چقدر تهی شده. ...................................... 🔻منوی رستوران نیست که این را خواست و دیگری را نه. امر الهی، امر الهی‌ست. همین است که محال ممکن است، محال ممکن است جمهوری اسلامی با صهیونیزم و آمریکا به سیاقی جز آنگونه که با هتک و نقض حدود شرعی میجنگد، بجنگد. محال است. آنجا همان‌قدر جنگجو‌ست، که اینجا جنگوست. و آنجا همان‌قدر نامرد است، که اینجا نامردی میکند. مواجهه سیستم سیاسی با سکولاریسم هار و عرفی‌گرایی، آینه‌ای است که همت و اراده همین سیستم سیاسی در نطنز و فردو و نیویورک و حلب و ضاحیه را در همین شهرها و خیابان‌های خودمان به ما نشان میدهد. ⚪ @bagheri_amaaj
آماج
⚪️ ‏حالا که از انتخابات گذشته، به عنوان یک دانشجوی سیاست، صرفا جهت تامل: 🔻مشارکت بالا در انتخابات،
⚪ هر موضوعی زمانی برای فکر کردن دارد. زمان فکر کردن به موضوع «مشارکت ‌هویت‌های معارض و حاشیه‌ای در انتخابات» و بالاکشیدن درصد مشارکت به طرق ناصواب و کاهیدن از استانداردهای اصلی، الان است. نه اینکه سبک‌سرانه بخواهیم کل ماجرا را به گردن رئیس جمهوری افلیج با کابینه‌ای خیانت‌پیشه بیاندازیم، ابدا. ولی به چنین موضوعاتی الان باید فکر کرد و ارزشش را سنجید. خب؟ می‌ارزید؟ تا کجا «سالها سرمایه سازی» و «به یک شب سرمایه سوزی؟» تا کجا ده‌ها پروژه بزرگ ناتمام یا تباه شده؟ تا کجا موضوع یکساله را بیست سال کش دادن؟ الان در رابطه با ارزش پنج درصد مشارکت بیشتر حرف بزنید. الان. نشسته بر کوهی از شکست و خاکستر. ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ در باب سوریه_۲ برآیند صحبت‌هایی که میشنویم این است که تصمیم‌گیران کشور هنوز حجم عظیم شکست را نفهمیده‌اند. «بزرگترین شکست نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی» تاریخ جمهوری اسلامی را درک نکرده اند. و با توجه به آسیب‌شناسی(!) و علت کاوی هایی که میکنند ،مثل همین که می‌گویند اقتصاد سوریه خراب بود، حکومت بشار حرف مردمش را نشنید ، ارتشش رشوه‌بگیر بود و ...، می‌شود فهمید که قصد اصلاح اساسی نوع نگاه و شیوه تصمیم هم ندارند. حتی الان هم قرار نیست بر مسیر اشتباه خود واقف گشته و تغییری به وجود بیاید؛ بلکه تعمیق فاجعه در دستورکار است. خدا به خیر کند.. داستان داریم.... داستان داریم... ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ صحنه را مدیریت میکنند، دلقک می‌آورند و خاله زنک بازی را ولو حتی اگر جلوی رهبر انقلاب باشد، تشویق می‌کنند تا مبادا کسی سوال های اصلی بپرسد، حرف های اساسی بزند. سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اند. ⚪ @bagheri_amaaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪ تا همین تابستان این پرسش ما بود که چگونه ضجه غزه، مسلمانان را دردمند نمی‌کند. چرا نه اگر مصر یا اردن، لااقل کرانه باختری بهم نمی ریزد. چگونه میتوان فلسطین را لای دستورکارهای داخلی خود دفن کرد؟ الان میفهمیم چگونه. دقیقا همین گونه که ما چندماهیست نرم نرم روی قضیه خاک ریخته‌ایم. می‌گویند کودکان چند روزه، یخ میزنند، کار حتی به تیر اسرائیلی نمی‌رسد. آن شیخ از لبنان گزارش میدهد که هنوز اهالی آنجا میپرسند«وین صواریخ ایرانی؟» هنوز چشم انتظارند و از موشک های ایران میپرسند؛ فدای دلهای معصوم و ساده‌شان. می‌شود از مسلمانی و انسانیت، با هزار دلیل «کارشناسی» و «واقعی» فاصله گرفت، دیدید درد نداشت؟ ⚪ @bagheri_amaaj
⚪️ امروز ۱۷ دیماه بود، سالروز صدور فرمان کشف حجاب رضاخان. دستور کشف حجاب رضاخانی، نمونه یک پروژه سیاسی فرهنگی موفق بود. بسیار موفق. یک اجبار قاطع به همراه تبلیغاتی گسترده. که یک زیست و هنجار که تقریبا هیچ نسبتی با بافت جامعه ایرانی نداشت را در آن ایجاد کرد. و بواسطه آن یک نیروی اجتماعی را ساخت و قدرت داد که تا ابد علیه هویت محوری و ایمانی جامعه معارضه میکند و میجنگد. «یک کار فرهنگی تمیز» این نیروی اجتماعی هنوز هم با رضاشاه، روحت شاد، تبار خودش را یادآوری میکند. امروز سالگرد آن بود؛ و در اخبار دیدیم یکی از همین‌ها که به «سلیطه»، «دختر حاج قاسم» یا «بانوانی با مشکل روانی» مشهورند، عمامه یک روحانی را در ملاعام برداشت و او را هتک کرد. حجاب بالا و پایین زیاد داشته. از مشروطه و شورش بهاییت تا رضاخان و انقلاب اسلامی و اکنون. همیشه هم محور مبارزه نیروی اسلامی با نیروی دین ستیز بوده. تاریخ را که بنگیریم، ساده‌ترین موقف آن، همین ۱۴۰۱ و پس از آن بود. ساده‌ترین چالشش به جمهوری اسلامی رسید که اگر به خودش بود، اینقدر نباید طنین می‌انداخت و جولان میداد. ولی داد. کارگزاران نظام خواستند، و داد. امروز سالگرد کشف حجاب رضاخانی بود و صدای ضدحجاب رضاخان، از بلندگوهای رسمی و حنجره سران کشور به گوش می‌رسد. ارزش‌های رضاخانی توسط نظامی اقامه می‌شوند که بهای ساخت آن را خمینی (ره) و فرزندانش پرداخت کردند. رضاخان هنوز در راهروهای ساختمان‌های سه قوه و شوراهای عالی کشور قدم می‌زند، حکم می‌راند و حکمرانی میکند. یک قرن تحجر! یک قرن بازگشت به عقب. یک بار رضاخان، یک بار هم وضعیت رضاخانی ⚪ @bagheri_amaaj
⚪ سطحی از ، ملاحظات آن پاسدار و فرمانده و کارشناس و روشنفکر انقلابی‌ بود که می‌گفت «موقع امر خطیر نبرد با اسرائیل، خود را درگیر حجاب نکنید و جامعه را مستعد بهره‌برداری دشمن نکنید؛ ولش کنید!» محک روشنی دارد؛ به استمرار در ایران اسلامی مدد می‌رساند، حال با هر ادبیاتی. و نیروی اجتماعی نیابتی اسرائیل در خیابان را آزادی و قدرت می‌دهد، حال در هر حوزه‌ای و با هر دلیلی. 🔻@bagheri_amaaj