فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از برخورد امام حسن(ع) با کنیزی که میخواست ایشان را رنج بدهد
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیهالسلام)
♦️امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد، براى اینکه بتواند کارش را، یعنى دیدبانى اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسلهاى آیندهى تاریخ را در موقع خود انجام دهد.
#امام_حسن_علیهالسلام
#رهبر_معظم_انقلاب
#جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° سلام آقای کرم
° سلام نور زندگی
° سلام سلطانِ دلم
° سلام ای مرد کریم
#ولادت_امام_حسن_علیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲
💥جنگیدن ساده است؛ اما گاهی باید یاد گرفت چگونه نجنگیده پیروز میدان شد!
#میلاد_امام_حسن_مجتبی
#امام_حسن #ماه_رمضان
41.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منبعد ما اول میزنیم 🇮🇷
💠 استراتژی قطعی ۲۵ سال آینده ایران
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی
در كتاب <بلد الاَمين> از حضرت رسول (صلّي الله عليه و آله)روايت كرده هركه هر روز ده بار اين دعا را بخواند، حق تعالي چهار هزار گناه كبيره او را بيامرزد، و وي را از سكرات مرگ و فشار قبر، و صدهزار هراس قيامت نجات دهد، و از شرّ شيطان و سپاهيان او محفوظ گردد، و قرضش ادا شود، و اندوه و غمش برطرف گردد، دعا اين است:
اَعْدَدْتُ لِكُلِّ هَوْلٍ لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ وَ لِكُلِّ هَمٍّ وَ غَمٍّ ّ ما شاءَاللَّهُ وَ لِكُلِّ نِعْمَهٍ الْحَمْدُ للَّهِ ِ وَ لِكُلِّ رَخآءٍ الشُّكْرُ لِلَّهِ ِ وَ لِكُلِّ اُعْجُوبَهٍ سُبْحانَ اللَّهِ وَ لِكُلِّ ذَنْبٍ اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ لِكُلِّ مُصيبَهٍ اِنَّا لِلَّهِ وَ اِنَّا اِلَيْهِ راجِعُونَ وَ لِكُلِّ ضيقٍ حَسْبِيَ اللَّهُ وَ لِكُلِّ قَضآءٍ وَ قَدَرٍ تَوَكَّلْتُ عَلَي اللَّهِ وَ لِكُلِّ عَدُوٍّ اعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ وَ لِكُلِّ طاعَهٍ وَ مَعْصِيَهٍ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظيمِ
شیخ صدوق از پدرشان از محمد بن یحیى العطار از عمرکی خراسانی از علی بن جعفر از برادرش موسی بن جعفر(ع) از پدرش جعفر بن محمد(ع) از امام علی(ع): «مَنْ صَلَّى الْفَجْرَ ثُمَّ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً لَمْ یتْبَعْهُ فِی ذَلِک الْیوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ رَغِمَ أَنْفُ الشَّیطَان»؛[1]
کسی که یازده بار سورهی «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را پس از نماز صبح بخواند، در آنروز گناهی از او سر نمیزند، هر چند بر خلاف میل شیطان باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرار رزمنده ایرانی از زندان با سوزن
#یاڪریم_آل_طاها💚
با عشق حسن(ع) من به جهان ناز کنم
افطارمو با نام حسن باز کنم
صد شکر که درک شب قدر رمضان
با جشن ولادتش آغاز کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥جمله عجیب خانم میرسیدی در آنتن زنده تلویزیون: اشتباه من را تکرار نکنید!
🔹«حسین کامل مجید» داماد صدام در خاطراتش از عملیات فتحالمبین مینویسد: «رنگ از چهره صدام پریده و بسیار نگران بود. به ما نگاه کرد و گفت: اگر اسیر شدیم، من و خودتان را بکشید».
🔹رئیس دفتر صدام در مورد آن روز مینویسد:« صدام با خشم و غضب میگفت: اگر ایرانیها مرا پیدا کنند، میدانید چه میشود؟
🔹او در حالی که به تانکهای ما که در آتش میسوخت، نگاه میکرد، دائم زیر لب میگفت که لعنت بر آنها؛ ما را در ورطه جنگ گرفتار کردند. من میدانستم که منظورش آمریکا، رهبران عربستان و کویت هستند.
🔹آن روز ما برای چند ساعتی در محاصره بودیم؛ اما ناگهان یک دستگاه خودرو را که افراد مجروح بود، پیدا کردیم. افراد زخمی را بیرون کشیده، خودمان سوار شدیم. رئیس جمهور وقتی سر جایش نشست، گفت: زخمیها مداوا خواهند شد؛ اما اگر ما اسیر ایرانیها بشویم، چه باید بکنیم؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رونمایی از کتاب «معاد» در خبرگزاری فارس
🔹کتاب «معاد» با رویکرد بازسازی فصل معاد کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» تالیف شده است. این کتاب با حضور حجتالاسلام پناهیان رونمایی شد.
رگ غیرت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام جنبیده یا ماجرا چیز دیگری است؟!
جماعتی که در سالهای اخیر در مقابل تحریفگریها و توهینهای سریالی مخالفان امام روزه سکوت گرفتهاند و بعضا از عناصر زاویهدار و مخالفان فکری امام و رهبری به عنوان مفسر اندیشه امام یاد میکنند، حالا زورشان به جوانان غیور و انقلابی و فرزندان معنوی امام رسیده که چرا نام امام در سرودتان نیست!
یاللعجب! آخرالزمان شده است!
عجب رویی دارند این جماعت!
🔹پیافزود
۱. کتاب پرتحریف #الفلامخمینی چند سال است منتشر شده و تمام جوایز مهم کتاب کشور را درو کرده ولی دریغ از یک اعتراض ساده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام!
آیا آقایان محتوای آن کتاب کذایی را قبول دارند؟
۲. در مستند #قدسایران برخی از مهمترین مبانی فکری و سیاسی امام مورد هجمه هنرمندانه قرار گرفته است!
🔰نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی"
▫️استاد حجت الاسلام و المسلمین علی امینینژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛
- برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامههای موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیتدادن به برنامه و نقدی همدلانه است.
- ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربههای نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کردهاند و برنامه را تماما نفی کردهاند، درست نیست.
- حرف اصلی این برنامه را نمیشود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است.
- یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست.
- یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت.
- ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامهها هم میتواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند.
- در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمعآوری این قبیل مشاهدات از غیب بودهاند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام میدهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیقتر است.
🔰نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث میشود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود.
پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا"
- تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربهگرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ میدهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف میشود و نه به صورت قهر و اجبار.
- عالم مثال و برزخ، لایهها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایههای نزدیک به عالم ماده تا لایههای نزدیک به عالم عقل. تجربهگرها لایههای نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کردهاند.
- در تجربهگرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟
اینها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیدهاند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است!
- هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک میتواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند.
- پس تجربه تجربهگرها اولا کشف صوری است، ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال، ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسانها، رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک، خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمیشود.
🔰در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبتها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود.
این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است.
در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است.
- تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است.
ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است!
- استنتاج کلی از دریافتهای جزئی تجربهگرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود.
- در تجربه تجربهگرها خلیطها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیهالسلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا میدانسته که ایشان بیدست به شهادت رسیدهاند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیدهاند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است.
- باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود.
🔻امام رضا علیه السلام فرمودند:
به خداوند خوش گمان باش زیرا هر که به خدا خوش گمان است، خدا با همان گمانی که به خدا دارد، با اوست.
📚 بحار الانوار، ج70، ص342
☀️رهبر معظم انقلاب
یکی از مشکلات ما این است که گناههای خودمان را نمیشناسیم. آن کسی که مثلاً به غیبت کردن؛ دروغگویی؛ ایذاء مردم؛ شهوات گوناگون جنسی و حیف و میل بیتالمال یا اموال مردم عادت کرده، توجه ندارد که چه گناه بزرگی مرتکب میشود؛ نه اینکه نمیداند؛ یعنی غفلت در انسان یک انس بهوجود میآورد. اول متوجه نیست که گناه کرده؛ وقتی هم متوجه بشود، گناه خودش به نظرش کوچک میآید و این خودش یک گناه است.
۱۳۶۶/۰۳/۰۷