eitaa logo
جشنواره فیلم 100
192 دنبال‌کننده
264 عکس
51 ویدیو
6 فایل
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم100 دبیر: یوسف منصوری هنر ایجاز و اختصار کرامت انسانی | ایران عزیز | فلســطین آزاد دریافت فراخوان و جزئیات بیشتر در: www.100fest.com
مشاهده در ایتا
دانلود
جشنواره فیلم 100
#خبر ⭕️ زنگ آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با «فلســطین آزاد» 🔹نشست خبری چهاردهمین جشن
⭕️ گسترش شبکه توزیع و اکران آثار جشنواره 100 در ایران و سایر کشورهای جهان برایمان اهمیت جدی دارد 🔸 یوسف منصوری، دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100: 🔹 ویژگی جشنواره ۱۰۰ این است که زیرساختی برای فیلم‌سازان جوان است و از هنر مختصرگویی و ایجاز برای رساندن پیام استفاده می‌کند. 🔹 اتفاقی که در فضای مجازی رخ داده، تبدیل فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای به بخش مهمی از خوراک فرهنگی مردم بوده است و همین، راه خوبی برای گفت‌وگوی ما با سایر مردم ایران، جهان و جامعه هدف‌مان است. 🔹 شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم ۱۰۰، کار مضاعفی نسبت به سایر جشنواره‌ها دارد که باید هر دو حوزه را مدنظر قرار دهد؛ یعنی هم نگاه ویژه‌ای به فیلم‌سازان و علاقه‌مندان جدید داشته باشد و هم امکاناتی که این قالب تولید آثار فرهنگی در راستای ایجازگویی در اختیارش گذاشته را از دست ندهد 🔹 در دوره قبلی سعی کردیم گستره اکران و توزیع آثار جشنواره 100 را افزایش دهیم و با همین راهبرد، آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره ۱۰۰ موفق شدند در کشورهای اسلواکی، بوسنی، لهستان و صربستان در جشنواره‌های آزیل اکران شوند و این ارتباط با مخاطبان بین‌المللی فرصتی بسیار خوب برای فیلم‌سازان جوان بود. امیدواریم در دوره جدید نیز مقدمات این مسیر برای فیلم‌سازان فراهم گردد. 🔹 مشروح خبر را اینجا در سایت جشنواره فیلم 100 بخوانید. @SadFilmFest
⭕️ فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 منتشر شد 🔹طبق این فراخوان، این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در سه بخش «ایران عزیز»، «کرامت انسانی» و بخش فراصد با رویکرد «فلسطین آزاد» برگزار خواهد شد. 🔹آثار راه یافته به چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در سه بخش «مسابقه ملی»، «مسابقه بین المللی»، و بخش ویژه فراصد «فلسطین آزاد» مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ با این توضیح که آثار ارسالی به بخش فلسطین آزاد می‌توانند تا سقف ۳۰۰ ثانیه زمان داشته باشند. 🔹آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۴ بوده و زمان برگزاری جشنواره نیز نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ خواهد بود. 🔹 فایل فراخوان این دوره از جشنواره را از اینجا دریافت کنید. @SadFilmFest
⭕️ جشنواره 100 قالبی ایده‌آل برای ارتباط با جامعه امروز است 🔸 حمیدرضا جعفریان، رئیس شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100: 🔹 در دوره پیشین، فیلم‌سازان شایسته‌ای در بخش بین‌الملل با عنوان "ایران عزیز" و در بخش داخلی با عنوان "سینمای اخلاقی"معرفی شدند که آثار برگزیده آن پس از پایان جشنواره، در تلویزیون و فضای مجازی منتشر شد. جشنواره فیلم 100 با توسعه فضای مجازی و کاهش حوصله مخاطب، به قالبی ایده‌آل برای ارتباط با جامعه امروز تبدیل شده است. 🔹محتوای کوتاه و سریع، به‌ویژه در قالب فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، تأثیرگذاری بیشتری در فضای مجازی دارد و می‌تواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه سازد. 🔹 دوره‌های قبلی جشنواره میزبان و پذیرای چهره‌های جوانی بوده که در ادامه مسیر هنری‌شان به کارگردان‌های شاخصی در سینمای ایران تبدیل شدند. سعی ما این است که مسیر توانمندسازی و حمایت از جوانان در جشنواره 100 ادامه یافته و ارتقا پیدا کند. 🔹 مشروح خبر را اینجا در سایت جشنواره فیلم 100 بخوانید. @SadFilmFest
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ این آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم100 است 🔹 نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم100 با حضور دبیر جشنواره، رئیس شورای سیاستگذاری و مدیران این رویداد به میزبانی سازمان سینمایی سوره برگزار شد. 🔹 معرفی بخش‌های مختلف جشنواره چهاردهم، بخش‌های بین‌الملل و فراصد، مهلت ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره از جمله جزئیاتی بود که از سوی دبیر جشنواره در این نشست خبری اعلام شد. 🔹 گزارش این نشست خبری را تماشا می‌کنید. @SadFilmFest
36.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 قاب۱۰۰ ⭕️ به نام پدر 🔹 «پدرم» داستان یک دختر است در سودای بازیگری؛ فیلم کوتاهی در قاب دوربین احسان عابدنیا. فیلمی که برنده جایزه تندیس دوم مسابقه کودک و نوجوان در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ شده است. پیشکش نگاه شما 🌹 🔹 آخرین مهلت ارسال به چهاردهمین جشنواره فیلم۱۰۰ فروردین ۱۴۰۴ است. @SadFilmFest
جشنواره فیلم 100
📝 🔻 جهان بی‌کران معنا و احساس 🔻 ایرنا| گفتگوی امین زندگانی درباره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای 🔹 ساخت فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای از چند جنبه اهمیت دارد. درست مثل شعر رباعی که خلاصه‌ای از یک جهان‌بینی را در چهار مصرع ارائه می‌دهد، فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای نیز نیازمند تسلط بر روایت، سینما و تصویر است. شما در این زمان کوتاه باید جهانی از مفهوم را به تصویر بکشید، و این کار از هر کسی برنمی‌آید. 🔹 فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، برخلاف تصور، زمان زیادی برای انتقال یک پیام است، اگر مفهوم و داستان به‌خوبی طراحی شده باشد. این زمان کوتاه می‌تواند مانند زمانی که پشت چراغ قرمز می‌گذرانید، هم کوتاه و هم بلند به نظر برسد. هنر فیلم‌ساز این است که بتواند ریتم زندگی واقعی را در این بازه زمانی به مخاطب منتقل کند. این نیازمند شناخت عمیق سینما و مهارت در روایت‌گری است. 🔹 یکی از مشکلات ما این است که ساخت فیلم کوتاه، به‌ویژه ۱۰۰ ثانیه‌ای، بیشتر به‌سمت تجربه‌گرایی و آموزشی سوق پیدا کرده است. این در حالی است که این قالب می‌تواند یک مدیوم مستقل باشد. در گذشته، انیمیشن‌های کوتاه تولیدشده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمونه‌های موفقی از این نگاه بودند. این آثار اگرچه کوتاه بودند، اما تأثیر عمیق و ماندگاری داشتند.امروز، این حوزه بیشتر به‌عنوان پیش‌نیاز ورود به سینمای بلند تلقی می‌شود، در حالی که اگر اساتید بزرگ سینما وارد این حوزه شوند، می‌توان استانداردها و کیفیت بالاتری برای این نوع فیلم‌سازی تعریف کرد. 🔹 به هر حال، داستان و تصاویری که در ذهن طراحی و پردازش می‌شوند، می‌توانند به‌اندازه کل جهان هستی پیام داشته باشند. اینکه بتوانیم این افکار را به تصویر بکشیم و داستانش را بگوییم، به تخصص و ابزار تولید محتوا بستگی دارد؛ اینکه این ابزار تا چه حد می‌تواند ذهنیت ما را در این ۱۰۰ ثانیه به تصویر بکشد. 🔹 به نظر من، ۱۰۰ ثانیه هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند، چون ذهن بشر محدودپذیر نیست. مهم این است که این را چطور به تصویر بکشید و چه پیامی پشت آن باشد. 🔸 مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه 1404 است. 💠 @SadFilmFest
📝 🔻 هنر ایجاد ریتم و هارمونی در زمان محدود 🔻خبرگزاری فارس | گفتگو با علیرضا داوودنژاد درباره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای 🔹فیلم کوتاه، خصوصاً در زمان محدود ۱۰۰ ثانیه، باید به گونه‌ای باشد که موضوع انتخابی را به‌طور کامل و در بسته‌بندی زمان‌بندی‌شده به مخاطب منتقل کند. سینما، هنر زمان است و در این محدودیت زمانی، باید بتوانید سرعت، ریتم و هارمونی لازم را در روایت ایجاد کنید. 🔹فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای، فیلم‌های سه دقیقه‌ای یا ده دقیقه‌ای همه جزو لوازم مهم آموزش سینما و توسعه دانایی سینمایی هستند. این نوع جشنواره‌ها نه تنها به هنرمندان فرصت می‌دهند تا مهارت‌های خود را در زمان‌بندی و تولید به چالش بکشند، بلکه به آن‌ها امکان می‌دهد تا توانایی خود را در انتقال پیام‌های تأثیرگذار در مدت زمان کوتاه بسنجند. 🔹این نوع جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای فیلمسازان است تا به‌طور فشرده و تأثیرگذار مسائل اجتماعی و انسانی را بیان کنند. این جشنواره‌ها بستر مناسبی برای ارتقای مهارت‌های سینمایی و ارائه آثار خلاقانه است. 🔸مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است. 💠 @SadFilmFest
🔍 🔸 خاطره‌سازِ سرزمین خورشید در چهاردهمین ایستگاه فیلم۱۰۰ 🔹 احمدرضا درویش از کارگردانان، تهیه‌کنندگان و فیلم‌نامه‌نویسان سرشناس سینمای ایران است که با کارگردانی آثاری چون دوئل، رستاخیز، متولد ماه مهر، سرزمین خورشید، کیمیا و... در خاطر اهالی سینما نامدار شده است. 🔹 او همچنین جوایز متعدد سینمایی از جمله سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. 🔹 درویش که پیش از این داوری در جشنواره‌های فیلم فجر؛ عضویت در هیئت موسس موزه سینما، مدیرعاملی خانه سینما، عضویت در شورای عالی سیاست‌گذاری خانه سینما و شورای مرکزی کانون کارگردان و همچنین داوری فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای را برعهده داشته است، در چهاردمین جشنواره فیلم ۱۰۰ به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره حضور دارد. 🔸مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است. 💠 @SadFilmFest