18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_ویدئویی
⭕️ این آغاز چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم100 است
🔹 نشست خبری چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم100 با حضور دبیر جشنواره، رئیس شورای سیاستگذاری و مدیران این رویداد به میزبانی سازمان سینمایی سوره برگزار شد.
🔹 معرفی بخشهای مختلف جشنواره چهاردهم، بخشهای بینالملل و فراصد، مهلت ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره از جمله جزئیاتی بود که از سوی دبیر جشنواره در این نشست خبری اعلام شد.
🔹 گزارش این نشست خبری را تماشا میکنید.
@SadFilmFest
36.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 قاب۱۰۰
⭕️ به نام پدر
🔹 «پدرم» داستان یک دختر است در سودای بازیگری؛ فیلم کوتاهی در قاب دوربین احسان عابدنیا. فیلمی که برنده جایزه تندیس دوم مسابقه کودک و نوجوان در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ شده است. پیشکش نگاه شما 🌹
🔹 آخرین مهلت ارسال به چهاردهمین جشنواره فیلم۱۰۰ فروردین ۱۴۰۴ است.
@SadFilmFest
جشنواره فیلم 100
📝 #گفتگو
🔻 جهان بیکران معنا و احساس
🔻 ایرنا| گفتگوی امین زندگانی درباره فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای
🔹 ساخت فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیهای از چند جنبه اهمیت دارد. درست مثل شعر رباعی که خلاصهای از یک جهانبینی را در چهار مصرع ارائه میدهد، فیلم ۱۰۰ ثانیهای نیز نیازمند تسلط بر روایت، سینما و تصویر است. شما در این زمان کوتاه باید جهانی از مفهوم را به تصویر بکشید، و این کار از هر کسی برنمیآید.
🔹 فیلم ۱۰۰ ثانیهای، برخلاف تصور، زمان زیادی برای انتقال یک پیام است، اگر مفهوم و داستان بهخوبی طراحی شده باشد. این زمان کوتاه میتواند مانند زمانی که پشت چراغ قرمز میگذرانید، هم کوتاه و هم بلند به نظر برسد. هنر فیلمساز این است که بتواند ریتم زندگی واقعی را در این بازه زمانی به مخاطب منتقل کند. این نیازمند شناخت عمیق سینما و مهارت در روایتگری است.
🔹 یکی از مشکلات ما این است که ساخت فیلم کوتاه، بهویژه ۱۰۰ ثانیهای، بیشتر بهسمت تجربهگرایی و آموزشی سوق پیدا کرده است. این در حالی است که این قالب میتواند یک مدیوم مستقل باشد. در گذشته، انیمیشنهای کوتاه تولیدشده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمونههای موفقی از این نگاه بودند. این آثار اگرچه کوتاه بودند، اما تأثیر عمیق و ماندگاری داشتند.امروز، این حوزه بیشتر بهعنوان پیشنیاز ورود به سینمای بلند تلقی میشود، در حالی که اگر اساتید بزرگ سینما وارد این حوزه شوند، میتوان استانداردها و کیفیت بالاتری برای این نوع فیلمسازی تعریف کرد.
🔹 به هر حال، داستان و تصاویری که در ذهن طراحی و پردازش میشوند، میتوانند بهاندازه کل جهان هستی پیام داشته باشند. اینکه بتوانیم این افکار را به تصویر بکشیم و داستانش را بگوییم، به تخصص و ابزار تولید محتوا بستگی دارد؛ اینکه این ابزار تا چه حد میتواند ذهنیت ما را در این ۱۰۰ ثانیه به تصویر بکشد.
🔹 به نظر من، ۱۰۰ ثانیه هیچ محدودیتی ایجاد نمیکند، چون ذهن بشر محدودپذیر نیست. مهم این است که این را چطور به تصویر بکشید و چه پیامی پشت آن باشد.
🔸 مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه 1404 است.
💠 @SadFilmFest
📝 #گفتگو
🔻 هنر ایجاد ریتم و هارمونی در زمان محدود
🔻خبرگزاری فارس | گفتگو با علیرضا داوودنژاد درباره فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای
🔹فیلم کوتاه، خصوصاً در زمان محدود ۱۰۰ ثانیه، باید به گونهای باشد که موضوع انتخابی را بهطور کامل و در بستهبندی زمانبندیشده به مخاطب منتقل کند. سینما، هنر زمان است و در این محدودیت زمانی، باید بتوانید سرعت، ریتم و هارمونی لازم را در روایت ایجاد کنید.
🔹فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای، فیلمهای سه دقیقهای یا ده دقیقهای همه جزو لوازم مهم آموزش سینما و توسعه دانایی سینمایی هستند. این نوع جشنوارهها نه تنها به هنرمندان فرصت میدهند تا مهارتهای خود را در زمانبندی و تولید به چالش بکشند، بلکه به آنها امکان میدهد تا توانایی خود را در انتقال پیامهای تأثیرگذار در مدت زمان کوتاه بسنجند.
🔹این نوع جشنوارهها فرصت مناسبی برای فیلمسازان است تا بهطور فشرده و تأثیرگذار مسائل اجتماعی و انسانی را بیان کنند. این جشنوارهها بستر مناسبی برای ارتقای مهارتهای سینمایی و ارائه آثار خلاقانه است.
🔸مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
🔍 #ستارهها
🔸 خاطرهسازِ سرزمین خورشید در چهاردهمین ایستگاه فیلم۱۰۰
🔹 احمدرضا درویش از کارگردانان، تهیهکنندگان و فیلمنامهنویسان سرشناس سینمای ایران است که با کارگردانی آثاری چون دوئل، رستاخیز، متولد ماه مهر، سرزمین خورشید، کیمیا و... در خاطر اهالی سینما نامدار شده است.
🔹 او همچنین جوایز متعدد سینمایی از جمله سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.
🔹 درویش که پیش از این داوری در جشنوارههای فیلم فجر؛ عضویت در هیئت موسس موزه سینما، مدیرعاملی خانه سینما، عضویت در شورای عالی سیاستگذاری خانه سینما و شورای مرکزی کانون کارگردان و همچنین داوری فیلمهای ۱۰۰ثانیهای را برعهده داشته است، در چهاردمین جشنواره فیلم ۱۰۰ به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارد.
🔸مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 قاب۱۰۰
⭕️ مستطیل سبز
🔹 «ده» داستان یک فوتبال دیدن پدر و پسری است؛ اما نه شبیه قابهایی که انتظار داریم! ده، فیلم کوتاهی است در قاب دوربین فریاد خسروانی. فیلمی که برنده تندیس سومین فیلم برتر بخش داستانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ شده است. پیشکش نگاه شما 🌹
🔸️ مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
🔍 سینمای کوتاه
🔸 جشنواره فیلم کوتاه کن (Cannes Film Festival)
🔹 جشنواره کن را به فیلمهای بلند و سروصدای جوایزش میشناسند؛ اما جالب است بدانید جشنواره فیلم کوتاه کن نیز هرساله میزبان فیلمسازان بسیاری از سراسر جهان است.
🔸 جشنواره فیلم کوتاه کن یکی از معتبرترین و شناختهشدهترین جشنوارههای فیلم در جهان است که هرساله در ماه می، در شهر کن فرانسه برگزار میشود.
🔹 این جشنواره که نخستینبار در سال ۱۹۴۶ برگزار شد، امروزه به یکی از بزرگترین و باشکوهترین رویدادهای سینمایی در جهان تبدیل شده است.
🔸 جشنواره کن به دلیل پوشش رسانهای گسترده، حضور فیلمسازان برتر دنیا، همراهی مخاطبان جهانی و حضور بازیگران و هنرمندان نامآشنا در سطح بینالملل، فرصتی عالی برای رقابت فیلمسازان است.
🔹 بخش فیلمهای کوتاه، یکی از بخشهای مهم جشنواره کن است که هرساله شاهد استقبال گسترده فیلمسازان از سراسر جهان است. در هر دوره، هزاران فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف برای شرکت در این بخش ارسال میشوند که تعداد معدودی از آنها به بخش رقابتی راه پیدا میکنند و در نهایت اثر برگزیده، جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه را از آن خود میکند.
🔸 مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
🔍 #ستارهها
🔸 از جشنواره ۱۰۰ تا جشنواره فجر
🔹 سید محمدرضا خردمندان از تهیهکنندگان، فیلمنامهنویسان و کارگردانان جوان و نام آشنای سینما و تلویزیون ایران است. یک فیلمساز دهه شصتی که بسیاری او را برای کارگردانی فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به یاد میآورند.
🔸 بیست و یک روز بعد نخستین فیلم سینمایی خردمندان است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توجه منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد. مسیری که سالها قبل و از جشنواره فیلم ۱۰۰ آغاز شده بود.
🔹 محمدرضا خردمندان که هنوز هم با آثار کوتاه و صدثانیهای موفقش شناخته میشود؛ تجربه حضور در جشنواره فیلمهای صدثانیهای و کسب جوایز این جشنواره بینالمللی را در کارنامه دارد.
🔸 این فیلمساز با شرکت در نهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ و دریافت تندیس بهترین پویانمایی برای فیلم کوتاه «پدر»، دریافت جایزه ویژه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در بخش داستانی نهمین دوره جشنواره برای فیلم کوتاه «درنگ»، دریافت دیپلم افتخار برای کارگردانی فیلم کوتاه «گزاشگر» در دهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ و همچنین دریافت دیپلم افتخار برای فیلم کوتاه «مادر» (میم) در دوره دهم، به یکی از ستارههای این رویداد سینمایی تبدیل شدهاست.
🔹 مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
24.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 قاب۱۰۰
🔸 نشان شرافت
🔹 «ردپا» قصهی خدمت و سروهایی است که فقط برای مردم خم میشوند. فیلم کوتاهی در قاب دوربین مصطفی اعلمی. فیلمی که برنده تندیس نخست فیلم برتر بخش داستانی در سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ شده است. پیشکش نگاه شما 🌹
🔸 مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
📝 #گفتگو
🔻 ۱۰۰ ثانیه، فرصتی طلایی برای فیلمسازان جوان
🔻دانشجو | گفتگو با مسعود فروتن درباره جشنواره فیلم ۱۰۰
🔹خیلی باید فکر کرد که چگونه باید در ۱۰۰ ثانیه حرف زد به طوری که نه پلان اضافی باشد، نه صدای اضافی و نه سکوت بیجا. همه چیز باید دقیق و کامل باشد تا پیام در همان ۱۰۰ ثانیه بهخوبی منتقل شود.
🔸این جشنواره دقیقاً میتواند سکوی پرشی برای فیلمسازان جوان باشد. بچهها وقتی کار میکنند، یک جایی پیدا میکنند که خودشان و کارشان را به نمایش بگذارند. این باعث میشود که شاهد کار یکدیگر باشند، ببینند چه کسی و چگونه فیلم ساخته و چه کسی برنده شده است. این رقابت میتواند در رشدشان خیلی تأثیرگذار باشد.
🔹این جشنواره فرصتی ارزشمند برای فیلمسازان است تا توانایی خود را در روایت خلاقانه و کوتاه محک بزنند. تمرکز بر موضوعات اجتماعی و انسانی، بهخصوص بخش ویژه این دوره با محوریت «فلسطین آزاد»، نشان میدهد که فیلم کوتاه میتواند دریچهای برای پرداختن به دغدغههای جهانی باشد و صدای مقاومت را با زبانی هنری به گوش جهان برساند.
🔸مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰، ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۴ است.
💠 @SadFilmFest
📝 #خبر
🔸 کارگاههای تخصصی سینما به میزبانی جشنواره ۱۰۰ آغاز شد
🔸 کارگاههای آموزشی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ با حضور سینماگران و علاقمندان به سینما در شهرهای مختلف کشور آغاز شد.
🔹دورههای آموزش تخصصی کارگردانی با حضور کارگردانان و سینماگرانی نظیر محمدعلی باشهآهنگر، لیلی عاج، سید محمدرضا خردمندان، هادی مقدمدوست، حسین دارابی، حسین نمازی، هاتف علیمردانی، حسن حبیبزاده، محمد علیزادهفرد و... در شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.
🔸 شهرهای قزوین، گیلان، شهرکرد، کرمان، اردبیل، تبریز، شیراز، کرج، رشت و... از جمله شهرهایی هستند که قرار است در بهمن ماه سال جاری میزبان این دورههای تخصصی باشند.
🔹 گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ قرار است اردیبهشت سال ۱۴۰۴ برگزار شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا فروردین ماه سال ۱۴۰۴ و از طریق وبسایت این جشنواره به نشانی https://www.100fest.com خواهد بود.
💠 @SadFilmFest