eitaa logo
من و زمانه
207 دنبال‌کننده
393 عکس
103 ویدیو
11 فایل
اینجا،👈« @Sahsh1367» مشت باز من، پیش روی سرکشی های زمانه است. «من و زمانه»،جایی برای تحلیل های دینی ،اجتماعی، سیاسی و...است. «سید عبدالله هاشمی شیخ شبانی» ارتباط با ادمین https://eitaa.com/sahsh505
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی کشف حجاب کرده ( حرام شرعی و فعل مجرمانه)؛ فحاشی می‌کند ( فعل حرام و عمل مجرمانه)؛ ضرب و شتم می‌کند ( فعل حرام و عمل مجرمانه) گوشی را از دست دیگری می‌کشد ( تصرف در مال غیر و حرام شرعی)؛ دیگری اما گوشی را به سمت فرد مذکور گرفته ( فعل مبهم و در صورت اثبات غیرمجرمانه) + در رسانه کدام محکوم است؟ - درست حدس زدید، دومی از دشمنان که انتظاری نیست، دوستان چرا شتاب‌زده و احساسی عمل می‌کنند؟! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزند بزرگ حضرت آقا،سید مصطفی خامنه‌ای،درحال نوکری به زائران امام رئوف پرچمت بالاست سالار🌷 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 شب اول ماه مبارک رمضان چه اتفاقی می افته؟ 🔸 شب‌های بعد چی؟ 🌘 در ماه مبارک رمضان، می‌خواهیم ۳۰ آیه قرآن کریم را با هم بخوانیم، بفهمیم، حفظ کنیم و با آنها زندگی کنیم. 🔸إن شاء الله از فردا شروع میشه https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
اللهمّ اغفِر للمومنین والمومنات والمسلمین والمسلمات اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَمواتِ، تابِع بَینَنا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ،اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَواتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئاتِ وَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَيءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفاتِحةِ مَعَ الصَّلَواتِ قرائت فاتحه و ختم صلوات به یاد مادری مهربان که شب اول ماه رمضان را بهانه کرد برای پرواز از دنیا به ملکوت، مرحومه حاجیه خانم با کلیک بر روی لینک زیر👇 https://fatehe-online.ir/2746365
| نزاع زن و روحانی خلسه ابهام و یکه‌تازی دشمن 🔸 متاسفانه داستان درگیری خواهر محترم کم حجاب با یک روحانی حافظ قرآن، مثل گذشته، ابتدا از زبان دشمن روایت شد. بسیاری رفتار هتاکانه را محکوم کردند به گونه‌ای که در توییتر پرشمارترین هشتک شد و نشان داد حتی در فضایی مانند توییتر نیز رفتار پرخاشگرایانه این خانم با نجابت مومنانه این روحانی حافظ قرآن زشت و زننده دانسته شده است. 🔸در عین حال در این باره توجه به چند نکته لازم است: 🔹نکته اول؛ باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر می‌شد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند. 🔹نکته دوم؛ بخش زیادی از جبهه خودی، بر خطای تصویربرداری از جرم متمرکز شدند و در نهایت صداقت و راستی به نادرستی رفتار روحانی پرداختند و همه کاسه‌ها را بر سر او شکستند. باید توجه داشته باشیم که در جنگ روایت‌ها هر حرف «درست» نیست. نباید به سخنی ضریب دهیم که روایت دشمن از ماجرا را تقویت می‌کند. در شرایط عادی و معمولی انسان برخی موضوعات را می‌تواند مطرح کند اما وقتی امپراتوری رسانه‌ای دشمن به دنبال فتح ذهن جامعه است، نباید نقاط ضعف و نفوذ را فریاد زد، بلکه باید به ترمیم ضعف‌ها و مقابله با جنبه‌های روشن و قابل دفاع جبهه خودی پرداخت. برخی از عالمان و فضلای وارسته با سلامت نفس و صداقت خود و گمان نادرستی کار روحانی این موضوع را بررسی نمودند که لازم است به فضای حاکم بر موضوع و مقتضیات مساله نیز توجه داشت و با رعایت همه قیود موثر در موضوع، حکم داد. 🔹نکته سوم؛ حوزه علمیه در یک کارزار سخت قرار دارد و یکی از هدف‌های اصلی دشمن در جنگ شناختی است. مجموع حوادث در این دو سال اخیر به روشنی تمرکز دشمن بر نفرت پراکنی نسبت به روحانیت را نشان می‌دهد. اما در مقابل حوزه علمیه رفتار شناخته شده و سیاست روشنی در این باره اتخاذ نکرده است. بدون شک در عرصه جنگ شناختی وقتی ایجاد تنفر از روحانیت در دستور کار دشمن است و مدام برای آن روایت سازی می‌کند، حوزه باید با هوشیاری ذهن جامعه خود را مراقبت کند و نگذارد روایت‌های نادرست به پمپاژ نفرت در دل مردم بپردازد و رابطه ریشه‌دار و کهن مردم و روحانیت را دچار چالش نماید. 🔹نکته چهارم‌؛ همه طلاب و روحانیت در شرایط فعلی باید به رفتار کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام با مردم عادی در مقابل جنگ رسانه ای معاویه تاسی نمایند و با هوشیاری در مقابل نفرت پراکنی رسانه‌ای دشمن مهر و امید را در جامعه تقویت نماید. ✅اکنون در دوگانه «امید و نفرت» و «مهر و قهر» باید بر طبل امید کوبید و بر شانه‌های مهر تکیه کرد تا دشمن نتواند مردم را تنها و روحانیت را تنها گیر بیاورد و از میدان به در کند آنگونه که در داستان مشروطه همین روایت‌ها و نفرت پراکنی‌ها توانست مرجع اصلی تهران را در میدان پایتخت شیعه بر دار آویزان کند و مقلدان به تماشای پیشوای سر به دار خود اجتماع کنند. همه روایت‌های حوزه و روحانیت باید به تقویت «امید و مهر»با مردم منتهی شود و نباید با روایت دشمن مخرج مشترک پیدا کرد. اکنون زمان بازکردن سفره دل و فریاد غصه‌ها نیست.در شرایط فعلی باید با «دل‌پرخون، لب خندان» به میان آورد تا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و دین مردم یعنی ذهنیت و شناخت مردم ترمیم شود و زمینه رشد دشمن را گرفت شاید زمان گفتن برخی دردها فرا برسد. یک سینه حرف موج زند در دهان ما از بیم دین اگر چه خموشیم چون حباب ✍سید عبدالله هاشمی بازنشر در پایگاه اندیشه‌ای فکرت👇👇 https://eitaa.com/fekrat_net/8978 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
علامه جوادی آملی: «مرحوم سيد عبدالحسين شرف الدّين جبل عاملی (رضوان الله تعالی عليه) در شرح حال بعضی از صحابه و بزرگان، نقل می كند كه بعضی از اصحاب و بزرگان علم و دين و سير و سلوكْ برنامه ها را در منزل تقسيم می كردند. يعنی اعضای خانواده در شبانه روز اين خانه را روشن نگاه می داشتند. هنگام شب چنين نبود كه همه‌ی اعضای خانواده بعد از خوردن غذا تا صبح بخوابند؛ بلكه نگهبانی می دادند. مثلا ً مقداری از شب را يكی مشغول عبادت و درس و بحث و تلاوت و دعا بود و ديگری می خوابيد، سپس ديگری بر می خاست و به می پرداخت و اولی می خوابيد. به دنبال آن سومی بر می خاست و به عبادت می پرداخت. به گونه ای كه جز در اين خانه چيز ديگری برده نشود.گاهی از يك خانواده، شخصيتی چون ؛ يا انسان كاملی چون تربيت می شود، كه محصول زحمات چندين ساله‌ی گذشتگان و نياكان آنان است. خدای سبحان به رايگانْ فردی را به خانواده ای مرحمت نمی كند. آنان سعی می كردند كه خانه را هميشه روشن نگهدارند و چيزی كه خلاف رضای حق است در آن خانه انجام نشود، تا كم كم آن خانه بتواند نورانيت باشد و سرانجام شهری را روشن كند. "خانه ای كه در آن خوانده می شود و دين در آن خانه حاكم است، برای فرشتگان، مانند ستاره های آسمان برای اهل زمين نورافشانی می كند." [١]» [١]الکافی ج٢ ص۶١۰ 📚 حکمت عبادات ص ١٩٢ https://eitaa.com/arabsalehi_ir/1770
🌷به نام خدا🌷 🔰گند رسانه‌ای «روایتی دیگر از ماجرا» ✍سید عبدالله هاشمی 🔻وقتی در جامعه جنگ زده ایران حادثه‌ای رخ می‌دهد و دشمن زهر خود را بعنوان روایت اول،به ذهن جامعه تزریق می‌کند، جبهه رسانه انقلاب اسلامی به جای رساندن پادزهر، با پراکندگی فراوان شروع به تولید خرده روایت‌های ابهام زا می‌کند و هربار با عنوان «روایتی دیگر از ماجرا» در زمین دشمن بازی می‌کند. هرکسی از یک گوشه، روایتی یا قضاوتی درباره ماجرا منتشر می‌کند و مردم را در فضای ابهام نگه میدارد تا همان روایت دشمن کار خود را بکند. باید در اولین زمان ممکن جبهه رسانه انقلاب اسلامی تک روایت خود را تولید و گسترش دهد و همه خرده روایت‌هایی هرزه را جمع کند. اگر چنین نکند، زمین ذهن جامعه خود را تسلیم دشمن کرده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
پنج سال پیش،در سحر اولین روز ماه رمضان، مادرم پیش چشمانم پرکشید و آسمانی شد. خدا در این شب همه ساکنان دیار تنهایی را رحمت کند و مادرم را با آنانکه دوست داشت محشور نماید.
🌷به نام خدا🌷 🔰جام لبریزم بده! ✍سید عبدالله هاشمی جان آدمی شبیه جام است.برخی جامشان تهی است و همیشه در مواجهه با دیگران،کاسه گدایی دراز کرده تا جرعه‌ای توجه و نگاه و تایید سر بکشند. برخی نیز جامشان لبریز از مهر و شادی است چون به دیگران می‌رسند سرریز شادی درون از لبان خندانشان می‌چکد و بیشتر به دنبال سیراب کردن تشنگانند. خدایا در طلیعه این ماه پر خیر،جام ما را از مهر خود لبریز کن و ما را ساقی مهر خود به بندگانت قرار بده! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فلسفه الهی، بهترین و رساترین مبلّغ علمی در جهان علامه : فلسفه، رئیس العلوم است؛ او همه علوم را اسلامی کرده، او مسلمان کرده‌. تاثیر آن است که بهترین و رساترین مبلّغ علمی در جهان است. یک وقت است واعظی چند نفر را مسلمان می کند، یک وقتی علمی همه علوم دنیا را مسلمان می کند؛ (فلسفه) یعنی این!! یک وقت کسی در ماه مبارک رمضان، در منبر از مرحوم با عظمت و جلال یاد نکرد؛ خدا او را هم بیامرزد. مرحوم برایم نقل می کرد که پدرم امام، قبل از انقلاب و قبل از رحلت مرحوم آقای بروجردی؛ وقتی پایان درس خارج شان فرا رسید، فرمود: حرمت بزرگان را حفظ کنید، ( و ما ادراک مَن )! برای اینکه این‌ها متولّی علمی بودند که این علم، علوم را اسلامی می کند. شما اگر روی منبر می‌روید، چهار تا مسلمان درست می‌کنید؛ این چهار تا دانش نه، چهار هزار دانش نه، چهل میلیون را اسلامی می‌کند! فلسفه یک همچنین سمتی دارد. ☘ همایش دین و فلسفه _ قم ؛ مدرسه عالی دارالشفاء _ ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
| ✍️حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی 🔻 "تهذیب طلاب" و بایسته‌های آن ♨️ تهذیب نفس در کنار تحصیل علوم دینی یکی از الزامات اصلی طلبگی محسوب می‌شود. در قرآن کریم نیز تعلیم و تزکیه با هم ذکر شده است. عالمان دینی، تنها با وارسته ساختن ساحت جان از رذائل و آراستگی آن به فضائل، می‌توانند الگوی راستین و اطمینان بخشی برای جامعۀ خود باشند. ♨️ نگرانی‌های امام خمینی(ره) در منشور روحانیت، ریشه در همین مسئلۀ تهذیب نفس و اهمیت آن دارد، بنابراین ضرورت تهذیب نفس برای طالبان دانشِ دین روشن است، چرا که با فساد عالِمی، عالَمی فاسد می‌شود. 📎متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید انتشار در رحا مدیا👇👇 https://eitaa.com/rahamedia/13909 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
بازشناسی،ترمیم و توانمندسازی بهترین اولویت تبلیغی در این ایام است. وفقنا الله لمرضاته •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔻چرا بعضی وقت‌ها بدون هیچ دلیلی حالمان خوب است؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔻فتنه‌ی دینی؛ آنتی تز انقلاب اسلامی ▫️براساس آموزه‌های قرآنی، یکی از سنت‌های قطعی خداوند، ابتلا و آزمایش ایمان انسان است. هرگاه انسان یا یک جامعه‌ای، اظهار اسلام و ایمان به خدا داشته باشد، خداوند به وسیله برخی رویدادها و حوادث صداقت انسان‌ها در باور به دین را می‌آزماید تا خبیث از طیب جدا شود و «رسوا شود آنکس که در او غش باشد.» 🔹یکی از این سنت‌ها، فتنه دینی است. در فتنه دینی، باطل در لباس دین به جنگ حق می‌رود. تا قبل از این مرحله، باطل با چهره خود به جنگ حق می‌آمد، همین مسأله سبب می‌شد شناخت آن برای جامعه آسان باشد و همراهی اندکی حاصل شود؛ اما در مرحله فتنه دینی‌، باطل با ادبیات، نمادها و چهره‌های دینی به مقابله با حق می‌پردازد. سخت‌ترین مرحله آزمون امت‌ها، گذار از فتنه دینی است. انقلاب اسلامی در آستانه ورود به چنین فتنه‌ای است. تا کنون فتنه‌هایی که مردم ایران، در دوران انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌اند، صبغه مذهبی و دینی کمتری داشته است، هرچند رگه‌هایی از آن وجود دارد. ▫️اما تلاش برخی جریان‌ها نشان از ایجاد فتنه دینی در آینده می‌دهد. شخصیت‌ها و چهره‌های دینی در مقابل انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند. ادبیات مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی، دینی خواهد شد. برخی از خانواده شهدا، جریان روحانیت، مجالس مذهبی، مادحان و واعظان در این جبهه قرار می‌گیرند. بیشترین نگرانی برای جامعه اسلامی، عبور از فتنه‌ها در این مرحله است و اگر از این مرحله به سلامت عبور کند، به وادی امن و سلامت وارد خواهد شد و بر جبهه گسترده دشمنان خود پیروز خواهد شد. 🔹جریان استکبار و ضد انقلاب با این جریان دینی در عین اختلاف‌های اساسی در مسائل مختلف به دنبال اشتراک آفرینی در مقابله با انقلاب اسلامی هستند تا جبهه مشترکی علیه جریان حق شکل دهند. ▫️به دلیل پیچیدگی این فتنه، ریزش‎ها بیش از فتنه‌های گذشته است. به همین جهت ضروری است که جامعه متدین، انقلابی و دین باور، پیوست معرفتی خود را با عالمانی بصیر و زمان شناس ایجاد کرده و از نماد و نشان دین اصیل و انقلابی دور نمانند. ✍ سید عبدالله هاشمی ⬅️ پروژه دوگانه سازی نظام اسلامی و دینداری به دنبال چیست؟! 🎙 شما هم صدای حوزه باشید! 💯 @sedayehowzeh
این یادداشت👆👆👆 در بهمن 1401 در صدای حوزه منتشر شد. این روزها نشانه‌های این آشفتگی پیداست.
☑️راهبرد رهبر دینی در مدیریت فتنه‌ها 🔻اختصاصی | سیدعبدالله هاشمی، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی انتشار یافته، در روحانیت امروز، @rohaniyatemrooz_ir 🔸سنت‌های الهی، مبانی محکمی برای تحلیل پدیده‌های تلخ و شیرین اجتماعی هستند. فتنه و آزمایش یکی از این سنت‌های قطعی خداوند، در تربیت فردی و اجتماعی انسان است. از رهگذر فتنه و آزمایش، سنت تمحیص وتمییز «خبیث» از «طیب» حاصل می‌شود. فتنه در جوامع دینی با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است. بهره‌برداری ابزاری از آموزه‌ها، نمادها و شخصیت‌های دینی از جمله این پیچیدگی‌ها است. پرسش اصلی این نوشتار این است که رهبر دینی در فتنه‌ها، چه رفتاری دارد و برای عبور جامعه از فتنه چه می‌کند؟ ضمن اینکه او علاوه بر عبور جامعه از فتنه‌ها، باید دیدگاه جامعه را نسبت به دین ترمیم و آسیب‌های وارده به دین مردم را برطرف کند. این دستاورد بزرگ، مرهون اعتماد جامعه و درک اهداف ناگفته‌ی رهبر جامعه است. 🔸به طور خلاصه، پیشوای دینی، سه راهبرد عمده و اساسی را در شرایط فتنه دنبال می‌کند: تقویت عقلانیت، ترمیم دیانت و تثبیت هیجانات احساسی جامعه. نگارنده در این نوشتار تنها به بررسی راهبرد اول خواهد پرداخت. بر اساس آموزه‌های اسلام، رهبر دینی در تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه، به خصوص در فتنه‌ها، دچار استبداد نمی‌شود و همواره رشد عقلانیت جامعه را دنبال می‌کند. رشد عقلانیت جامعه برای عبور از فتنه در سه زمینه دنبال می‌شود. 🔸۱. واقع‌بینی: در شرایط فتنه، جامعه دچار خطای شناختی نسبت به واقعیت‌های زندگی اجتماعی خود است. ضعف‌ها و کاستی‌های جامعه بسیار بزرگ‌تر از واقعیت دیده می‌شود. از سوی دیگر، درک جامعه از استعدادها و پیشرفت‌های خود، کاریکاتوری و تقلیل یافته است. در چنین شرایطی، به لحاظ روانی، احساس ناامیدی و ترس از آینده در جامعه شکل می‌گیرد. به‌گونه‌ای که حکومت دینی را منشأ وضعیت نابسامان خود می‌داند و آماده برای مقابله با آن می‌شود. 🔸رهبر دینی، باهدف ایجاد امید و مبارزه با فضای روانی کاذب در جامعه، می‌کوشد درک جامعه از ضعف‌ها و قوت‌های خود را واقع‌بینانه سازد. استعدادها و پیشرفت‌های بی‌شمار جامعه را متذکر و غفلت فراگیر جامعه را از بین ببرد و نسبت به ضعف‌ها نیز رویکردی امیدآفرین داشته باشد و عزم‌ها را برای حل آن جزم کند. مسیر رهبر دینی در این زمینه، جهاد تبیین است و خود نیز فرمانده و علمدار این عرصه مجاهدانه است. 🔸۲. دشمن‌شناسی: یکی از سنت‌های قطعی خداوند در بستر جامعه، وجود دشمنانی است که با شکل‌گیری حکومت دینی مخالف‌اند و علت دشمنی آنان نیز مبارزه با دین خداست. در آیات متعددی خداوند جامعه اسلامی را به توجه درباره ریشه دشمنی کفار فرا می‌خواند و جامعه اسلامی را از هر نوع دل‌بستگی و علاقه و دوستی با آنان بر حذر می‌دارد. هر چند منافقین به‌صورت پنهانی با کفار ارتباط می‌گیرند و در ظاهر نیز تظاهر به اسلام می‌کنند و با دستاویز قراردادن مظاهر دینی به دنبال کسب مقبولیت اجتماعی هستند. 🔸شرایط فتنه توسط منافقین غبارآلود می‌شود. آنان در میان جامعه اسلامی هستند. منشأ اصلی فضای التهاب‌آمیز جامعه و خطای شناختی ایجاد شده و به دنبال آن، احساس تقابل و پرخاش نسبت به حکومت، ریشه در ناامیدی و خشمی است که جریان نفاق با تظاهر به دوستی و برجسته ساختن نقاط ضعف و کتمان نقاط قوت، شناخت جامعه را دچار چالش ساخته است. 🔸رهبر دینی، تلاش می‌کند چهره منافقانه دشمن را از پیش روی جامعه کنار زند. رفتار دوگانه دشمن را تصویر می‌کند و از تاریخ گذشته و تجربه‌های واقعی جامعه برای یادآوری و ایجاد این شناخت استفاده می‌کند. راه مصون‌سازی جامعه از فتنه‌ها در این است که جامعه خوراک فکری و شناختی خود را از منابع سالم تهیه کند. در جامعه دینی، تهیه خبر و معرفت از منبع سالم و مدیریت رسانه و سواد رسانه‌ای باید تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود تا زمینه نقش‌آفرینی جریان نفاق را برطرف سازد. 🔸۳. آرمان‌گرایی: آرمان‌گرایی همانند نبض زندگی و حیات در جامعه است. تضعیف آرمان‌گرایی در جامعه به معنای زمینه‌سازی برای مرگ جامعه است. با این ‌حال، تقابل میان آرمان‌گرایی و واقع‌بینی و مقصر دانستن آرمان در کاستی‌های اجتماعی، خط ثابت رسانه‌ای جریان فتنه‌انگیز است. 🔸رهبر دینی باهدف احیای جامعه، نسبت میان آرمان‌گرایی و پیشرفت‌ها و رابطه کاستی‌ها با دشمنی‌های دشمن را ترسیم می‌کند تا اینکه جامعه دریابد میان آرمان‌گرایی و واقعیت‌های جامعه تقابل نیست بلکه آرمان‌گرایی، موجب تکاپو و ایجاد عزم، برای مقاومت و درنتیجه پیشرفت است و تحریم‌های ظالمانه و سنگ‌اندازی‌های دشمن و کم‌کاری‌های جریان نفاق در درون حکومت، ریشه محرومیت‌ها و نارضایتی‌ها است. @Sahsh1367
این یادداشت👆👆👆 نیز مربوط به آبان 1401است و بازخوانی آن در این روزها شاید مفید باشد.
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ نـزاع زن و روحـانی 🔻خلسه ابهام و یکه‌تازی دشمن ✔️باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایت‌ها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیح‌ترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر می‌شد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند. ➕«مطالعه کامل یادداشت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
🔻چرا بعضی وقت‌ها بدون هیچ دلیلی حالمان خوب است؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
باید به مردم ببخشد نه آنکه نگاه بگیرد. فتامل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
اگر از دوران حیات پراقتدار حضرت آقا،بعنوان یک دوره طلایی، برای حل برخی چالش‌های مهم سیاسی، اجتماعی استفاده نشود،بعد از آن شایدچرخ روزگار جور دیگری بچرخد و آن روز ،حسرت ،سودی ندارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔻بفرمایید فروردین شود اسفندهای ما ✍قیصر امین پور 🌷«این شعر قیصر را خیلی دوست دارم»🌷 بفرمایید فروردین شود اسفندهای ما نه بر لب، بلکه در دل گُل کند لبخندهای ما بفرمایید هر چیزی همان باشد که می خواهد همان، یعنی نه مانند من و مانندهای ما بفرمایید تا این بی چراتر کار عالم؛ عشق رها باشد از این چون و چرا و چندهای ما سرِ مویی اگر با عاشقان داری سرِ یاری بیفشان زلف و مشکن حلقه ی پیوندهای ما به بالایت قسم، سرو و صنوبر با تو می بالند بیا تا راست باشد عاقبت سوگندهای ما شب و روز از تو می گوییم و می گویند، کاری کن که «می بینم» بگیرد جای «می گویند»های ما نمی دانم کجایی یا که ای، آنقدر می دانم که می آیی که بگشایی گره از بندهای ما بفرمایید فردا زودتر فردا شود، امروز همین حالا بیاید وعده ی آینده های ما •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅