تحلیل امروز رهبری از راهبرد رسانه ای دشمن در یک کلام:
👈👈«برعکسش درسته»
#هاشمی
@Sahsh1367
خدا،بی نیاز و مهربان است.
به او اعتماد کن، همانند اعتماد کودک به مادرش
#هاشمی
@Sahsh1367
🍀🍀مولاناالإمامُ الباقرُ عليه السلام:
🍀كأنّي بقومٍ قد خَرَجوا بالمَشرِقِ يَطْلُبونَ الحَقَّ فلا يُعْطَونَهُ ، ثُمّ يَطْلُبونَهُ فلا يُعْطَونَهُ ،
🍀فإذا رَأَوا ذلكَ وَضَعوا سُيوفَهُم على
عَواتِقِهِم ، فيُعْطَونَ ما سَألوهُ فلا يَقْبَلونَهُ ،
🍀حتّى يَقوموا، و لا يَدْفَعونَها إلاّ إلى صاحِبِكُم .
🍀قَتْلاهُم شُهَداءُ ، أمَا إنّي لَو أدْرَكْتُ ذلكَ لاسْتَبْقَيتُ نَفْسي لصاحِبِ هذا الأمرِ .
🍀🍀مولاناامام باقر عليه السلام:
🍀گويا مردمانى را مى بينم كه در خاورْ زمين قيام كرده اند
🍀و حق را مى طلبند، اما آن را به آنان نمى دهند. دوباره مى طلبند باز به آنان داده نمى شود .
🍀چون چنين مى بينند، شمشيرهاى خود را برمى فرازند؛ در اين هنگام خواسته شان داده مى شود
🍀اما آنها نمى پذيرند تا آن كه بر مى خيزند و آن را تنها به مولاى شما مى دهند، كشتگان آنان شهيدند.
🍀بدانيد كه اگر من آن زمان را درك كنم جان خود را براى صاحب اين امر حفظ خواهم كرد.
الغيبة للنعماني : 273/50.
#هاشمی
@Sahsh1367
🌷نامه ای به خواهرم که بی حجاب است.🌷
به نام آفریدگار زیبایی های من وتو، از آنچه نیک میدانی
زیبای من،
تورا که میبینم به اندازه موهای آشفته بر شانه ات، پریشان، می شوم.
تو، تن نیستی، تو جانی، همان که فراموش شده است.
همین جا کمی بمان، آرامتر بخوان
تو تن نیستی...
عزیزم، تن قفس است وتو «طوطی بازرگان»
داستانش را بخوان، شاید خودت یادت بیاید.
الهی بمیرد آنکه فریبت داد تا گمان کنی بهای
تو، به به چشمان آلوده است .
عزیزم، اگر نشد از تن عبور کنی و خودت را بیابی،
باز هم اشکال ندارد، حداقل بدان، این تن، عروسک دست ساز، خداست.
در دست شیطان چه می کند؟
کاش روزی تو را خودت ببینم همان که هستی.
عاشق تو، برادرت
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
♦️♦️پاییز انقلاب خمینی♦️♦️
🔻چه بخواهیم و چه نخواهیم،دشمن شاد شود یا دوست،
پاییز انقلاب خمینی،رسیده است.این روزهای آخر پاییز در ابتدای قرن جدید ،پاییز بزرگترین انقلاب قرن هم هست.
✅فصل ریزش برگ ها، و برداشت میوهها
🔶🔸 برای همین پاییز، زیباست.
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
🔹تن، همچون سرطان، تمام «من» را گرفته است.
🔷کاش طبیب کاردانی مرا از «تن» رها می کرد.
🔸کاش پیش از آنکه مرا از «تن» بیرون کنند
🔶دستی مسیحایی «تن» را از «من» جدا میکرد.
«موتوا قبل ان تموتوا»
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
🔺شهادت قلم🔻
✍️سید عبدالله هاشمی
❇️ ازشهید نوشتن، کاری است بزرگ اما بزرگتر ازآن شهادت قلم است. قلم گاهی ازشهید مینویسد اما خود را میبیند و خود را می نویسد.
تمام مقدرات نیکوی یک جامعه، زمانی رقم میخورد، که صاحبان فکر و قلم اهل شهادت باشند. همچون شهید خود نگاری نکنند بلکه فدا شدن خود را برصفحه روزگارنقش زنند.اندیشه ای که بردل صفحه ای نقش میزند،فریاد انانیت سرندهد واهل معنی را به خود مشغول نسازد؛ بلکه فنای خود وتجلی حق بودن را سردهد.اگر قلمی اهل شهود نباشد چه بنویسد جزتاریکی های درون خویش واگر اهل شهود باشد،جز نور چه بنویسد!
❇️ اینجا جنس مرکب با خون شهید یکی خواهد شد و اینجا گاهی مرکب برخون برتری دارد. اگر گفته اند مداد علماء ازخون شهید بالاتراست، قلمی است که حق نگاری میکند نه خود نگاری
❇️ آن مرکبی درسنجه انصاف، برخون شهید برتری دارد که خود نویس نباشد.
سیروسلوک قلم درهمین است که قبله قلم را به سوی معبود متوجه کنیم «فول وجهک شطرالمسجدالحرام»
❇️ اگر قلمی حق را بنویسد وجزحق در درون خود مطلوبی نداشته باشد ،این قلم شهید است وبدون شک مرکب او همچون خون شهید است ،هرچند قرمز نباشد.
❇️ آوینی نیزنگاشته های خود را اگر سوزاند، چون خود نگاری بوده است.او خود را سوزاند تا قلمش به مقام شهادت برسد. همین او را سید شهیدان اهل قلم ساخت و همین راز ماندگاری او و صدا و قلمش شده است.
@Sahsh1367
جمعه چون روز بندگی است، وقتی به دنیا آمد، نامش را جمعه نهادند.
اینک او که درسنین جوانی دوست داشت عبدالله صدایش میزدند،عندالله است.
او با شهادت به اوج بندگی رسید. سلسله کتب شهدا باعنوان اوج بندگی نیز وقتی به او رسید به اوج رسید.شماره بیست ازاین سلسله کتب به نام یکِ یک داستان زندگی سید جمعه هاشمی شیخ شبانی است.
❇️ علاقهمندان برای تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.
@Sahsh1367
🔸🔹«همه نویسنده ایم»🔹🔸
«هر کسی، داستان خود را، می نویسد»
✍️ سید عبدالله هاشمی
❇️همیشه داستان خوب داستانی نیست که خواندنی باشد؛هرکس میخواند خوشش بیاید، بلکه گاهی داستان خوب، داستانی است که نوشتنی باشد،یعنی نوشتنش خوش باشد، فارغ از آنکه کسی آن را بخواند یا نه.سرنوشت زندگی هرکسی داستانی، نوشتنی است باید آن را خوب نوشت. ما گاهی به اشتباه گمان میکنیم داستان زندگی هم شبیه همه داستانها، زمانی خوب است که خواندنی باشد. برای همین، آنگونه زندگی را می نویسیم که دیگران دوست دارند، بخوانند؛ اما غافل از اینکه این داستان را تنها، باید خوب نوشت. چون قراراست یکبار این داستان را بنویسی و برای همیشه خودت آن را بخوانی. پس بهگونهای که دیگران دوست دارند بخوانند داستان زندگی را نباید نوشت.
❇️ هرکسی داستان زندگیاش را خودش مینویسد و همه انسانها داستاننویساند. برخی داستان زندگی خود را خواندنی نمینویسند نوشتنی مینویسند.فاصله بسیار است بین داستان نوشتنی با داستان خواندنی. قهرمان داستان نوشتنی آنچه مینویسد برایش مهم است آن را میسنجد که آیا این را بنویسم یا نه؛ اما در داستان خواندنی باید ببینی که خواننده درچه صورتی این داستان را میخواند اگرآنگونه که او دوست داشته باشد ننویسی داستان تو خواندنی نیست.در داستان خواندنی داستاننویس اجیراست اما در داستان نوشتنی داستاننویس آزاد است. مبتلایان به ریا داستان خود را برای خواندن دیگران مینویسند.
✅ اما در این میان شهیدان داستان خود را نوشتند نه برای آنکه حتی خود بخوانند، آنان این مقدار نیز به خود توجهی نداشتند که داستان خود را خود بخوانند، بلکه داستان شهیدان، زبان خاص خود را دارد. استعارهها و تمثییل ها و لطافتها در داستان شهیدان جنس دیگری دارد. داستان شهیدان داستان عشق است. داستان عشق نه خواندنی است ونه نوشتنی؛ بلکه سوختنی است. تنها کسانی اهل داستانسرای به زبان عشق هستند، که سرتاپای داستانشان رد پای سوختن باشد و جز خاکستری از خود برجای نگذارند.همه زیبایی که بر داستانهای خواندنی یا نوشتنی جلوه کرده است رنگی از جلوه عشقی است که حقیقت آن نزد شهیدان است.
انتشار در نویسندگان حوزوی
@howzavian
#خواندنی
#نوشتنی
#سوختنی
@Sahsh1367
.
فاطمیهی امسال،
با فاطمیههای قبل فرق میکند!
ما چادرکشیدن را به چشم دیدهایم...
✍️محمدجواد محمودی
#فاطمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❇️ شهادت ازیک جمله آغاز می شود
✅ «خدایا دوستت دارم.»
✍️ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
شهید علمدار.mp3
6.06M
همنوایی «نی» با «نای »شهید سید مجتبی علمدار
دلتنگی جدایی از شهیدان و
روضه حضرت زهرا
با صدای دلسوخته شهید علمدار
«ای کاش رنگ شهر بازی ام نمی داد »
«در جبهه یا زهرا، مرا بر باد میداد»
«تقدیم به پیشکسوتان جهاد و شهادت»
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
«نظام می خواهد نیروهای خود را اعدام کند!»
مگر نمی گوئید حمله به مردم در خیابان با قمه ، کشتن زائران شاه چراغ ، آتش زدن مساجد و غیرو کار خودشونه و اینها مأموران حکومتی هستند؟
خب نظام می خواد مأمورین خودش را محاکمه و اعدام کنه ، به شما چه مربوطه؟
از قدیم گفته اند : دروغگو کم حافظه است.
#جهان بزرگی
@Sahsh1367
🔴 آخرین تصویر از طلبه شهید حسن مختارزاده
حسن جان!
دست کدام نامرد، آرزوهای مادرت را بر باد داد؟!
آیا قاتل تو، آرزویش، از زندگی کشتن تو بود؟
✍️ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
May 11
سکوت عاقل ، نادان را سخنگو، می کند.
کاش حرف زدن،مالیات داشت!
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
🔻«آخرین وداع»🔻
همه آمده بودند.
خون تو، بهای حجاب است.
خونبهای تو، ...
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
❇️«ماساژدرمانی ذهن،با واژهها»❇️
در فضای سرد مجازی،ذهن های بدون پوشش،دچار چاییدگی و گرفتگی اندیشه می شود.
♦️گاهی نیز این سرما ذهن را منجمد و بعد منفجر میکند،شبیه لوله های آب
انجمادی که، رهنورد را، بالای دار کشاند.
🔸 یک یادداشت خوب، میتواند با سرانگشت مهربان واژه ها،گرفتگی های ذهنتان را باز کند.
❇️«یادداشت بخوانید»❇️
✍ سید عبدالله هاشمی
@Sahsh1367
💢 پیام تسلیت در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی
🔹 در پی حادثهی ناگوار ربایش و شهادت جناب مولوی عبدالواحد ریگی، حضرت آیتالله خامنهای در پیامی ضمن اظهار تأثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاههای مسئول تاکید کردند.
✅ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 حادثهی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمةالله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هممیهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفتهاند. وظیفهی دستگاههای مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.
🔹 اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همهی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۲۳ آذر ۱۴۰۱
@Sahsh1367
🆔 @rasanewsagency
☑️ آینده مرجعیت شیعه
🔻سید عبدالله هاشمی، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری مدرّسی معارف اسلامی:
انتشار یافته در «روحانیت امروز»👇👇
@rohaniyatemrooz_ir
🔸کلان ترین نظریه انقلاب اسلامی، مدیریت جامعه، مبتنی بر دین و بنیاد نظام مردمسالاری دینی است.این نظریه، الزامات فراوانی داشت؛ اما جامعه دینی نتوانست به طور کامل، به درک درست و رفتار متناسب، با این الزامات برسد. نمایان شدن برخی مشکلات و اعتراضات در جامعه فعلی ریشه در «عقب ماندگی معرفتی» آن روزها دارد.
🔸یکی از لوازم این گفتمان جدید، ارتقای کارکرد «مرجعیت» است. مرجعیت دارای دو شاخصه اساسی است. نخست، تامین آموزههای دینی، برای رشد و هدایت جامعه و دیگری مدیریتِ «قدرت دینی جامعه» و نقشآفرینی در حوادث اجتماعی است. در دوران پسا انقلاب، نهاد مرجعیت در هر دو زمینه دچار تحول شد. از سویی قدرت مرجعیت به برکت مجاهدت امام خمینی افزایش چشمگیری یافت و وارد مرحله جدیدی از تاریخ خود شد. دورانی که مرجعیت قدرت «جامعهسازی» یافت.
🔸از سوی دیگر، به تناسب قدرت ایجاد شده، پرسش دینی هم ایجاد شد. اگر تا قبل از انقلاب، افراد مسلمان از مرجعیت استفتاء میکردند؛ پس از انقلاب، یک حکومت مسلمان، با انبوهی از پرسشهای نوپدید، فوری و حیاتی، به دنبال پاسخ دین بود. بنابراین، مرجعیت الزامات جدیدی پیدا کرد، چرا که دین در جامعه نقش تازه ای یافت.
🔸رویکرد صحیح نسبت به قدرت مرجعیت، پس از انقلاب، اقتدارگرایی و تمرکز قدرت در فقیه حاکم بود. نسبت به مرجعیت علمی این نهاد نیز، رویکرد صحیح، حرکت جهادی به سمت تولید فقه حکومتی و تضحیهکردن بسیاری از داشتههای علمی و اجتماعی روحانیت بود. باید یک تقسیم کار اساسی در این نهاد شکل میگرفت. قدرت مرجعیت در ولی فقیه منحصر میشد و مرجعیت علمی برای پاسخ به نیازهای حکومت اسلامی و تولید فقه حکومتی به استوانههای تقوی و دانش در حوزه واگذار میشد و با تمرکز توان علمی مراجع، بازسازی مناسب با اقتضائات جدید در حوزه شکل میگرفت.
🔸در شرایطی که فقه شیعه توانسته است در قامت یک حکومت ظهور کند، نیاز دینی جامعه با قبل از این دوره، زمین تا آسمان، تفاوت کرده است. در این دوره، ساخت دولت اسلامی، تربیت کارگزاران مسلمان، تولید فقه حکومتی و نظریههای مدیریت اسلامی و پاسخ به هزاران پرسش نو پدید، مسالهای اساسی است. در چنین شرایطی، پرداختن به موضوعاتی که در دوران انزوا و گوشهگیری فقه شیعه، مطرح میشد، به معنای سفر به گذشته است.
🔸امام خمینی و پس از ایشان، مقام معظم رهبری به خوبی به چنین نیازی پیبردند و نیازها و تهدیدهای جدید را با تمام وجود درک کردند و بر ارتقای جایگاه مرجعیت اصرار کردند و راهکارهای نظری و عملی پویایی ارائه کردند اما در عمل، قدرت دینی در جامعه ما متمرکز نشد و اصلیترین نهادِ نیازمندِ تحول پس از انقلاب یعنی حوزه علمیه، به مرجعیت واگذار شد. در نتیجه نتوانست با سرعت لازم به سوی جایگاه شایسته خود حرکت کند. از سویی دیگر توصیهها ومطالبات ولی فقیه در این عرصه نیز شنیده نشد. گویا ولایت مطلقه فقیه در این عرصه مقید شد.
🔸بازخوانی سخنان امام خمینی و انتظارات برآورده نشده مقام معظم رهبری به خوبی گویای این مطلب است. اکنون یکی از ضرورتهای پیمودن گام دوم انقلاب اسلامی، پذیرش ضرورت تحول و اصلاح نسبت، دین با نیاز دنیایی است که انقلاب ساخته است. اگر واگذاری «قدرت دینی» به مرجعیت و محدودساختن اندیشه ولی فقیه در حوزه، پس از انقلاب، یک ضرورت اجتماعی بود و چارهای از آن نبود، اما با کمال تاسف، اکنون نیز، مشاهده وضعیت موجود در نهادهای علم دینی، چنین نشان میدهد که جایگاه ارتقاء یافته مرجعیت در دوران جدید عالم، هنوز با فضای ذهنی برخی از کسانی که در مظان این جایگاه هستند فاصله دارد و برخی از طواف کنندگان گرد این کعبه آمال، آن را بریده از جامعه میبینند و سرنوشت جامعه را با این نهاد گره نمیزنند. به نوعی نگاه تقلیلگرایانه به کارکرد مرجعیت و سهم آن در سرنوشت جامعه و دین مردم دارند، در عین حال نیز علاقهمند به این جایگاه به شمار میروند.
🔸با مسیر حرکتی که جامعه در پیشگرفته و جایگاهی که دین در جامعه یافته است، نهاد مرجعیت بسیار نیازمند «رشد و ارتقاء»، «همسان سازی با نیاز جامعه» و «خودیابی در دنیای جدید» است. تحول فوریترین تکلیف متولیان دین است. «والذی یسکن الفؤاد ان للبیت ربا» آنچه دل آرام من است، «خانه صاحب دارد.»
@Sahsh1367
❇️«حاشیه ای بر متن بیانیه مجمع مدرسین»
✍️ سید عبدالله هاشمی
🔶 مجمع مدرسین و محققین حوزه ، پیرو اعدام برخی از مجرمان آشوب های اخیر توسط قوه قضائیه،بیانیه دلسوزانه و مجاهدانه ای منتشر نمود! بیانیه پراز کدهای پیچیده و درست نماست.در این نوشتار به رسم طلبگی به بخش هایی از این بیانیه حاشیه ای می نگارم.البته حاشیه نویسی انتقادی نیست بلکه هدف توسعه منظور و مراد بیانیه است. اگر خدا بخواهد!
🔸 طبق این بیانیه،یکی از دلایل اعتراض مجمع مدرسین، به اعدام های اخیر،عدم صدق عنوان محارب بر آشوبگران است از نگاه مجمع، شهروندانی که با استفاده از حق اعتراض به وضعیت ناعادلانه کشور، در برابر خشونت ماموارن مقاومت و از خود دفاع میکنند، را نمیتوان محارب دانست. از نگاه ما، آشوبگران در حال دفاع از خود ومقاومت در مقابل خشونت ماموران بوده اند!! قوه قضائیه باید به جای این مصلحان نوین، مامورین انتظامی را مجازات کند که با خشونت در مقابل حق قانونی وشرعی این مصلحان مسیحی نژآد،با دست خالی ایستادگی کردند.
🔹 آشوب های شکل گرفته،اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامهها و روندهایی ناعادلانه ، است و از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است.در نتیجه آشوبگرانی که قرآن را آتش زدند رفتاری قرآنی و کاملا الهی را دنبال کردند!!!
به جای اعدام،باید از این مصلحان نوین ستایش وتقدیر کنیم باید همایش تقدیر از سربازان علینژاد را در قم با حضور اعضای مجمع مدرسین و محققین، برگزار کنیم.
❇️ در قسمت پایانی این بیانیه دو نکته مهم آمده است.
نکته اول: مخالفت شدید مجمع مدرسین و محققین حوزه، با اعدام معترضان و استناد به عنوانهایی مانند محاربه در برخورد با آنان را مایه خشم بیشتر مردم و بیاحترامی به دین و ارزشهای دینی میداند. در این دو ماهه اخیر،در کشور بی احترامی به دین نشد تا ما بیانیه دهیم اما اعدام این مصلحان نوین،بی احترامی به دین است و ما وظیفه خود دانستیم اعلام موضع نماییم.
نکته دوم: از مسئولان نهاد قضایی میخواهد با إحساس مسئولیت در پیشگاه خداوند و مردم نهایت احتیاط و ملاطفت را در برخورد با معترضان در پیش بگیرند و زمینه آزادی آنان را فراهم آورند.
نهایت ملاطفت را نسبت به قاتل شهید عجمیان داشته باشید خدای نکرده نگاه چپ به آنان نکنید این مصلحان نوین نباید خراش بردارند.
معترضان به روندهای ناعادلانه، که جوان اکباتانی هم صنف ما را دوره کردند و به شیوه صالحان کشتند، در نهایت ملاطفت، آزاد کنید. 🔷 در نهایت ملاطفت آزاد کنید. بازهم تکرار می کنیم در نهایت ملاطفت قاتلان مهدی زاهدلویی را آزاد کنیدتا حق اعتراض به حکومت را به رسمیت بشناسید.
نمی دانم این بیانیه بیش از این نیاز به حاشیه نویسی دارد یا منظور مجمع به خوبی بیان شده است؟
@Sahsh1367