eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.3هزار دنبال‌کننده
754 عکس
256 ویدیو
276 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
۴٧ 💬 🔻 : شبهاتی پیرامون داستان آدم (علیه السلام) 1. آیا آدم عالماً عامداً خطا کرد؟ خطای آدم چه بود؟ آیا کارش پذیرش سختی بخاطر عشقش بود!! 😳 2. آیا شیطان معصیت کرد و ملعون و مطرود حق شد، یا مأمور بود از طرف خدا که آدم را از جذبه منصرف کند بسوی زندگی زمینی!! 😳 🔸پاسخ‌ صوتی ۴٧ (در دو بخش): 👌بخش 1: «پاسخ اجمالی»👇 🌐 eitaa.com/salehi786/676 👌بخش 2: «پاسخ تفصیلی»👇 🌐 eitaa.com/salehi786/677
پاسخ۴٧ -١ - خطیئه آدم و عصیان شیطان .mp3
11.85M
۴٧ 👆 🔸بخش 1 - پاسخ اجمالی 🔻تصریح قرآن به خطای آدم و عصیان شیطان، و بیان تمایز این دو نسبت به هم 🔻آدم ع با اقرار و توبه اش گشاینده باب رحمت حق بر خود شد، اما شیطان با اصرارش بر معصیتش باب لعنت حق را برای خود باز کرد. 🔻خطای آدم ع در غیر محل زندگیش، و بروز ملکاتش در مراحل خلقت تکوینی بود، اما عصیان شیطان معصیت تشریعی و در محل و موطن وجودیش بود. 🔸 eitaa.com/salehi786/675 :سؤال
پاسخ۴٧ -٢ - عهد ولایت قائم و عزم عظیم ادای آن تا ظهور .mp3
18.61M
۴٧ 👆 🔸بخش 2 - پاسخ تفصیلی 🔻ظرایف بیان قرآن و روایات در داستان آدم ع و شجره ممنوعه 🔻انتظار عزم عظیم در آدم (ع) بر عهد ولایت قائم (ع) و میثاق غلیظش 🔻تبیین شجره ممنوعه، در نظام اسمائی و تجلیاتش در عالم مثال نزولی، مطابق بیان آیات و روایات 🔸 eitaa.com/salehi786/675 :سؤال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 چرا خوب درس نمی خوانیم؟ چرا درس هایی که می خوانیم، زود فراموش می کنیم؟ @haerishirazi
بسم الله 🔸 روایی پسردار شدن، با قرائت 7 بار در آداب مجامعت 🔻 مِنْ كِتَابِ نَوَادِرِ اَلْحِكْمَةِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَيْهِ فَقَالَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ وُلِدَ لِي ثَمَانُ بَنَاتٍ رَأْسٌ عَلَى رَأْسٍ وَ لَمْ أَرَ قَطُّ ذَكَراً فَادْعُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَرْزُقَنِي ذَكَراً فَقَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا أَرَدْتَ اَلْمُوَاقَعَةَ وَ قَعَدْتَ مَقْعَدَ اَلرَّجُلِ مِنَ اَلْمَرْأَةِ فَضَعْ يَدَكَ اَلْيُمْنَى عَلَى يَمِينِ سُرَّةِ اَلْمَرْأَةِ وَ اِقْرَأْ إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ سَبْعَ مَرَّاتٍ ثُمَّ وَاقِعْ أَهْلَكَ فَإِنَّكَ تَرَى مَا تُحِبُّ وَ إِذَا تَبَيَّنَتِ اَلْحَمْلَ فَمَتَى مَا اِنْقَلَبَتْ مِنَ اَللَّيْلِ فَضَعْ يَدَكَ اَلْيُمْنَى عَلَى يَمِينِ سُرَّتِهَا وَ اِقْرَأْ إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ سَبْعَ مَرَّاتٍ قَالَ اَلرَّجُلُ فَفَعَلْتُ ذَلِكَ فَوُلِدَ لِي سَبْعٌ ذُكُورٌ رَأْسٌ عَلَى رَأْسٍ وَ قَدْ فَعَلَ ذَلِكَ غَيْرُ وَاحِدٍ فَرُزِقُوا ذُكُوراً. جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/375023 شناسه حدیث : ۳۷۵۰۲۳ نشانی : مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۲۲۵ 🔸 🔻ترجمه ⚡از امام صادق (عليه السّلام): مردى بر آن حضرت وارد شد و عرضه داشت: يا ابن رسول اللّٰه من هشت دختر پشت سر هم دارم و پسرى ندارم،دعا بفرماييد كه خداوند بمن پسرى دهد. امام(عليه السّلام) فرمود: چون آهنگ آميزش كردى و در دامن زن نشستى، *دست راست* خود را بر *سمت راست ناف زن* (بالای ران راست) بگذار و سوره «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ‌...» را *هفت بار* بخوان، و سپس آميزش كن كه آنچه ميخواهى مى‌بينى، و چون آثار حمل پيدا شد، هر وقت زن در شب پهلو به پهلو شود (دوباره) *دست راست* خود را بر *سمت راست ناف زن* (بالای ران راست) بگذار و سوره «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ‌» را *هفت بار* بخوان. مرد گويد چنين كردم و هفت پسر پشت سر هم برايم متولد شد، و ديگران نيز چنين كردند و پسردار شدند. مکارم الأخلاق / ترجمه احمدزاده: ج ۱، ص۴۸۰ 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔻 روایی تلاوت قبل خوابیدن (11 مرتبه) و بلافاصله بعد بیداری (1 مرتبه) 🔸وَ عَنِ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : ⚡ مَنْ قَرَأَ سُورَةَ اَلْقَدْرِ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً حِينَ يَنَامُ خَلَقَ اَللَّهُ لَهُ نُوراً سَعَتُهُ سَعَةُ اَلْهَوَاءِ عَرْضاً وَ طُولاً مُمْتَدّاً مِنْ قَرَارِ اَلْهَوَاءِ إِلَى حُجُبِ اَلنُّورِ فَوْقَ اَلْعَرْشِ فِي كُلِّ دَرَجَةٍ مِنْهُ أَلْفُ مَلَكٍ وَ لِكُلِّ مَلَكٍ أَلْفُ لِسَانٍ لِكُلِّ لِسَانٍ أَلْفُ لُغَةٍ يَسْتَغْفِرُونَ لِقَارِئِهَا إِلَى زَوَالِ اَللَّيْلِ ثُمَّ يَضَعُ اَللَّهُ تَعَالَى ذَلِكَ اَلنُّورَ فِي جَسَدِ قَارِئِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ . 🌐 بحار الأنوار، ج ۸۴، ص ۱۷۹ https://hadith.inoor.ir/hadith/276542 🔸وَ عَنْهُ علیه السلام: مَنْ قَرَأَهَا حِینَ یَنَامُ وَ یَسْتَیْقِظُ مَلَأَ اللَّوْحَ الْمَحْفُوظَ ثَوَابُهُ. 🔸وَ عَنْهُ علیه السلام: مَنْ قَرَأَهَا مِائَةَ مَرَّةٍ فِی لَیْلَةٍ رَأَی الْجَنَّةَ قَبْلَ أَنْ یُصْبِحَ. [البلد الأمین ص ۳۳ و ۳۴] [بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۱۷۸]  🔸 [ترجمه] 🔻امام باقر (علیه السلام) فرمودند: ⚡هر کس 11 مرتبه سوره قدر را هنگام خواب بخواند، خداوند برای او نوری می‌آفریند که عرض آن به اندازه آسمان و طول آن تا حجاب‌های نور فراز عرش کشیده شده است، در هر درجه از آن هزار ملک و برای هر ملک هزار زبان و برای هر زبان هزار بیان است که برای خواننده آن تا صبح استغفار می‌کنند و خداوند تا قیامت آن نور را در بدن آن فرد می‌گذارد. (بلد الامین: ۳۳، ۳۴). 🔻همچنین امام باقر (علیه السلام) فرمود: هر کس سوره قدر را قبل از به خواب رفتن و بلافاصله پس از بیداری قرائت کند، اجر و ثواب آن، لوح محفوظ را سرشار خواهد کرد. (بلد الامین: ۳۳، ۳۴). 🔻امام باقر (علیه السلام) فرمود: اگر شبی انسان (مؤمن) قبل از خوابش صد مرتبه سوره قدر را بخواند، قبل از صبح شدن، بهشت را می‌بیند. (بلد الامین: ۳۳، ۳۴) [ البته اگر منظور، دیدن در خواب باشد، ممکن است آنچه دیده را بعد از بیداری به یاد نیاورد. لذا نیاز به مداومت بر آن است تا مشهودش را بیاد آورد.] 🔸 @Salehi786
rajab.pdf
859.6K
🌀 جدول مراقبه‌ی رجبیه 📝 اعمال و اذکار ماه رجب 🔹 اعمال آورده شده مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل هر روز ، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. 🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. Eitaa.com/Manahejj 🔸 @Salehy @Salehi786
🌙با سلام. حلول ماه رجب را به شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنیم.💐🌷💐 🔸گروه امام حسن (ع) از شما خیرین ارجمند برای مشارکت در تهیه بسته های معشیتی و کمک های مومنانه از اول رجب لغایت ۱۴ ماه رجب دعوت می‌کند. ⚡ 6362 _ 1410 _ 7833 _ 5545 ⚡ 🔻حساب مشترک بنام «محمدحسین صالحی / فاطمه جلالی» خیرین عزیز لطفا پس از واریز مبالغ فیش واریزی را به آیدی @Sorro89 بفرستید: لینک گروه امام حسن علیه السلام لطفا وارد شوید👇 🌐 eitaa.com/joinchat/4191879212C9843626e9a
🔸بسم الله 🔸 *آیات و دعای خواندن برای فدیه در قربانی* 🔻در این نحوه قربانی با دعای خاص، از خدا میخواهیم که این قربانیِ ما برای مریض یا رفع گرفتاری فرد مورد نظرمان، بمانند قوچ قربانی شده برای اسماعیل فرزند إبراهیم (علیهما السلام) باشد، که قربانی فدیه ای شد بجای ابتلای وارد بر او، و لذا قربانی ما هم فدیه از طرف فرد مورد نظرمان خواهدشد. 🔻اول بر دهان گوسفند قربانی (قبل از ذبح) هفت مرتبه بخوانند: « *فَلَمَّا أَسلَمَا و تَلَّهُ لِلجَبِين * و نَادَينَاهُ أَن يَا إِبرَاهِيم * قَد صَدَّقتَ الرُّؤيَا كَذلِكَ نَجزِی المُحسِنین* » [صافات ۱۰۳-۱۰۵] 🔻بعد گوسفند را رو به قبله خوابانده، در حال قبل ذبح اين👇دعا را بخوانند که: « *اَللّهُمَّ إِنَّ هذِهِ الشّاةَ لَكَ وَ مِن فَضلِكَ وَكَرَمِكَ وَصَلَ إِلَيَّ وَأنَا أُفدِي بِها عَبدَكَ " فلان بن فلان"* (نام مریض یا افرادی که فدیه برای آنهاست)" « *أَللّهُمَّ إِنَّ هذا فِداؤُهُ لَحمُهُ بِلَحمِهِ و دَمُهُ بِدَمِهِ أَللّهُمَّ تَقَبَّل مِنِّي كَما تَقَبَّلتَ مِن خَلِيلِكَ إِبراهِيمَ عَلَيهِ السَّلامُ حِينَ فَدى بِوَلَدِهِ إِسماعِيلَ بِحُرمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وآلِهِ أَللّهُمَّ هذا فِداؤُهُ فَتَقَبَّلهُ مِنِّی* » و بعد همراه با ذبح گوسفند این👇را بگویند و ذبح کنند: « *اللّهُ أَكبَرُ، اَللّهُ أَكبَرُ، بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحِيم* » (ضمناً در محلى كه مسقف باشد ذبح کنند) 🔸 🌐 (در کتاب «برگی از تاریخ قم» ص۷۰ الی ۷۲، (چاپ۱۳۸۹)، که مجموعه ای از مراسلات و مکاتبات مربوط به آستان حضرت معصومه (سلام الله علیها) میان سالهای ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ شمسی است، و نامه هایی از برخی از عالمان وقت هست. ازجمله نامه ای از برای تولیت که نقل این دستور در آن آمده است) 🌐 همچنین به نقل از کتاب «مراسلات ج۱۰ ص۳۳» ، و نیز کتاب «خزائن» ملا احمد نراقی ص٢٣٢ «دعای گوسفند جهت بیمار» ⭕️ پست قبلی ما از این مطلب 👇 🌐 https://eitaa.com/salehy/474 ایتا 🌐 https://t.me/salehi786/3857 تلگرام 🌐 t.me/SalehiBooks/1467 همین پست در تلگرام 🔸 @Salehi786
۴٨ 💬 🔻 : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) : ❓"برای یه دونه سیب از بهشت اخراجت میکنن بعد 124000 تا آدم میفرستن دنبالت که مسیر همونجا رو نشونت بدن و برت گردونن همونجا ..." 🔸پاسخ‌ متنی ۴۸ : 👌« *مروری مختصر بر نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* » 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/696 ایتا 🌐 t.me/msalehi786/326 تلگرام
بسم الله « *مروری مختصر بر نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* » 🔸 ⛱ ۴۸ 💬 🔸 ▫️١ 🔻 : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) : ❓"برای یه دونه سیب از بهشت اخراجت میکنن بعد 124000 تا آدم میفرستن دنبالت که مسیر همونجا رو نشونت بدن و برت گردونن همونجا ..." 🌐 eitaa.com/salehi786/625 سوال 🔸 🔻 : سلام و رحمت خدا بر شما 🔸 برای گناه خود *توجیه* نسازیم (مثل شیطان)، بلکه مثل پدرمان آدم ع از خطایمان *توبه* کنیم و با *اطاعت عاشقانه از خدا* خودمان را بسازیم. 🔴 *نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* : 🔸1. آدمِ خاکی از ابتدا برای زندگی در زمینِ خاکی خلق شده بود، و امتحان و خودسازی و شکوفا شدن خلافت الهی انسان در پایگاه زمین بود: «إِنِّي جاعِلٌ *فِي الْأَرْضِ* خَلِيفَةً (بقره ٣٠)» 🔸 2. داستان آدم ع، بیان « *مراحل خلقت* تمام نوع *آدمیت*» است. «وَ لَقَدْ *خَلَقْناكُمْ* ثُمَّ *صَوَّرْناكُمْ* ثُمَّ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ *اسْجُدُوا لِآدَمَ* فَسَجَدُوا إِلاّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السّاجِدِينَ (اعراف ١١)» (به ضمایر «کُم» دقت کنید که خطاب به تمام ما آدمیان هست) 🔸 3. مراحل خلقت آدم: ١🔻تسویه بدن و نفخه روح الهی به بدن (فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي). ٢🔻تعلیم اسماء به روح آدم (وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها). ٣🔻یافتن دوستی ملائکه با سجودشان بر روح (فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ). ۴🔻چشیدن حیات طیبه انسانی در بهشت (يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ)، که موطن چشیدن کمالات بدون درک حدود و نقصهاست. (وَ كُلا مِنْها رَغَداً حَيثُ شِئْتُما / إِنَّ لَكَ أَلاّ تَجُوعَ فِيها وَ لا تَعْرى وَ أَنَّكَ لا تَظمَؤُا فِيها وَ لا تَضْحى) ۵🔻 یافتن دشمنی آشکار شیطان و ریشه انحرافش در حسادت و استکبار و انانیت و توجیه گناهش، چوب غوایت و ضلالت شیطان برای غاوین و ضالین و اذیت رساندن شیطان به آن اتباعش (ضالین کسانی اند که راهشان را گم کرده اند و گمراهند، و غاوین هدفشان را هم گم کرده اند و اصلا قصد دشمنی با خدا دارند)، جاری شدن لعنت الهی در شیطان و ورودش به جهنمِ محرومیت از رحمت الهی در او و تابعینش (مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغاوِين : البته تابعینی که عالماً عامداً از او تبعیت کنند و خودشان آگاهانه تحت سلطه شیطان بروند به عمد و قصد جنگ و دشمنی با خدا و اولیاءالله، نه آنانکه جاهلا و سهواً غفلتی پیدا میکنند و از کار بدشان پشیمان می‌شوند و خدا را دوست دارند و توبه میکنند)، دشمن شناسی و شناخت آدم از دروغ و فریب شیطان نسبت به حیات طیبه با منطق انسانی اش، و درک اثر دشمنی شیطان در هبوط اول که هبوط عداوتی یا زندگی با منطق حیوانی است. (فَأَزَلَّهُمَا الشَّيطانُ عَنْها فَأَخرَجَهُما مِمّا كانا فِيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ) (أَ لَم أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ) (أَ لَم تَرَ أَنّا أَرْسَلْنَا الشَّياطِينَ عَلَى الْكافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا) (يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما) (فسجد الملائكة كلهم أجمعون * إِلاّ إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ * قالَ يا إِبْلِيسُ ما مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعالِينَ * قالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ * قالَ فَاخْرُجْ مِنْها فَإِنَّكَ رَجِيمٌ * وَ إِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلى يَوْمِ الدِّينِ * قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ * قالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ * إِلى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ * قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ * إِلاّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخلَصِينَ * قالَ فَالْحَقُّ وَ الْحَقَّ أَقُولُ * لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكَ وَ مِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ) (فسجد الملائكة كلهم أجمعون * إِلاّ إِبْلِيسَ أَبى أَنْ يَكُونَ مَعَ السّاجِدِينَ * قالَ يا إِبْلِيسُ ما لَكَ أَلاّ تَكُونَ مَعَ السّاجِدِينَ * قالَ لَم أَكُن لِأَسجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقتَهُ مِنْ صَلصالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ * قال فاخرج منها فإنك رجيم * و إن عليك اللعنة إلى يوم الدين * قال رب فأنظرني إلى يوم يبعثون * قال فإنك من المنظرين * إلى يوم الوقت المعلوم * قال رب بما أغويتني لأزينن لهم في الأرض و لأغوينهم أجمعين * إلا عبادك منهم المخلصين * قالَ هذا صِراطٌ عَلَيَّ مُستَقِيمٌ * إِنَّ عِبادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِم سُلْطانٌ إِلاّ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغاوِينَ * و إن جهنم لموعدهم أجمعین) 👇👇 👇
▫️٢ ۶🔻اثر تبعیت از وسوسه شیطان در آشکار شدن عورت ها و نقصها و زشتی ها و حدود بدنی و تمایلات حیات حیوانی، و چون اینها در جایی بود که موطن توجه به کمالات و بهشت حیات انسانی بود، لذا زشت بودن نقصهای منطق حیوانی آشکار شد در مقایسه با زیبایی کمالاتِ منطق انسانی، و انسان در اثر هبوط و سقوط توجهش از منطق انسانی به منطق حیوانی یافت که دچار خسارت و ظلم به نفس خویشتن شده است. (فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطانُ قالَ يا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْكٍ لا يَبْلى فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى) ( فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاّ أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدِينَ * وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النّاصِحِينَ * فَدَلاّهُما بِغُرُورٍ فَلَمّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ ناداهُما رَبُّهُما أَ لَمْ أَنْهَكُما عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَكُما إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُما عَدُوٌّ مُبِينٌ * قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ ) ٧🔻 تعبیه شدن امکانات وجودی در خلقت آدم برای مبارزه با شیطان با تحقق ساختار توبه و توجه وجدان عقلی و احساس قلبی به الهام ملائکه و القاء کلمات الهی در قلب (با القاء رسولان الهی) برای صعود از مرتبه خاکی و حیوانی بسوی مرتبه نوری و انسانی و هدایت شدن با آن. (فَتَلَقّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحِيمُ / ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدى / مَنْ يُؤْمِنْ بِاللّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ / نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ / إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا ) ٨🔻نهایتا توجه به آغاز هدایت تشریعی دین با تحقق هبوط دوم (هبوط انسانی)، و باز شدن دو مسیر در زندگی زمینی انسان، یک راه هدایت و سعادت و نجات، و دیگری راه ضلالت و شقاوت و هلاک. ( فَإِمّا يَأْتِيَنَّكُم مِنِّي هُدىً فَمَنِ اتَّبَعَ هُدايَ فَلا يَضِلُّ وَ لا يَشقى * وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ القِيامَةِ أَعمى) (قُلْنَا اهْبِطُوا مِنها جَمِيعاً فَإِمّا يَأْتِيَنَّكُم مِنِّي هُدىً فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوفٌ عَلَيْهِم وَ لا هُم يَحْزَنُونَ * وَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فِيها خالِدُون) 🔸 در این👆 مرحله پایانی بود که تازه در انتهای نظام تکوین و پایان مراحل خلقت آدم، *قوس نزولِ آدم پایان یافت (نزول از عالم باطن و غیب وحدت الهی به عالم ظاهر و کثرت مادی)*، و همگام با ختم شدن قوس نزول، *ابتدای قوس صعود آغاز شد*، که جریان یافتن نظام تشریع و تقوا و هدایت دین برای به کمال رساندن و شکوفا شدن استعدادهای بینهایتِ انسان شروع میشود. *این مرحله، نظیر سن بلوغ انسان است*، که با کامل شدن خلقتش و روشن شدن غرایز حیوانی و کمال یافتن قدرت عقلی، آغاز خطاب تکلیف شرعی، و سلوک اختیاری، و *شروع پرواز از زمین و صعود عالمانه و عاشقانه بسوی خداست*). (يا أيها الإنسان إنك كادح إلى ربك كدحا فملاقيه / إليه يَصعدُ الكلمُ الطيب و العمل الصالح يرفعه) 👌*این داستان خلقت و شروع هدایت برای تمام بنی آدم است* که حیات طیبه انسانی و بهشت فطرت را درون خود دارند و باید مراقب باشند که فریب دشمنشان شیطان را نخورند که موجب خروج از بهشت فطرت و کنده شدن لباس تقوا از باطنشان و عریانی بدن و آشکار شدن تجاوزها و عداوت ها در زندگی با منطق حیوانی و بروز برهنگی فرهنگی و سقوط و خیانت در روابطشان میشود. و اینها بعلت دوستی کردن با شیطان است، که دشمن بزرگ و پنهانِ مقام آدمیت، و حسودی کینه توز و *دائما در حال مبارزه با "حقیقتِ انسان" است* تا موجب محرومیت انسان از نور حیات الهی و از بین رفتن زندگی با منطق انسانی شود. (يا بَنِي آدَمَ قَد أَنزَلنا عَلَيكُم لِباساً يُوارِي سَوآتِكُم وَ رِيشاً وَ لِباسُ التَّقوى ذلِكَ خَيرٌ ذلِكَ مِن آياتِ اللّهِ لَعَلَّهُم يَذَّكَّرُون * يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخرَجَ أَبَوَيكُم مِنَ الجَنَّةِ يَنزِعُ عَنهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُم هُوَ و قَبِيلُهُ مِن حَيثُ لا تَرَوْنَهُم إِنّا جَعَلنَا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُون) والسلام 🔸 @Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۴٨ 💬 🔻 #سوال : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) : ❓"برای یه دونه سیب ا
👌همچنین برای پاسخ نیم خطی کافیه یه سوال از مطلب داخل عکس بپرسید تا خود سوال کننده به جواب برسه👇 🔸 " جایگاه *شیطان* و *گناه* در این ماجرا کجاست ؟ " ⁉️
🔸 تجلی و ظهور محسوس حقیقت «اسم الرئوف الهی» در توسل به «امام الرئوف» مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) 👇👇👇 📌 ذکر «یا رئوف یا رحیم» در بیان علما 🌐 t.me/SalehiBooks/1355 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehi786/701 ایتا 📌تاثیر این ذکر بر نفس سالک 🌐 t.me/SalehiBooks/1966 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehy/2396 ایتا 📌 زیارت مصافقه (تجدید بیعت با امام) 🌐 t.me/SalehiBooks/1357 تلگرام 🌐 eitaa.com/salehi786/704 ایتا 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله 🌷السَّلَامُ عَلَی الْإِمَامِ الرَّئُوف🌷 [بحارالانوار ج۹۹ ص۵۵] 🔸تجلی و ظهور محسوس حقیقت «اسم الرئوف الهی» در توسل به «امام الرئوف» مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) 👇 🔸 حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: «رَأَیْتُ أَبِی (ع) فِی الْمَنَامِ» من در خواب پدر بزرگوارم یعنی موسی‏بن‏جعفر (ع) را دیدم؛ «فَقَالَ: یَا بُنَیَّ» پدرم فرمود: ای پسرم، «إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ» آنگاه که در شدّت و سختی قرار گرفتی، «فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ» زیاد این ذکر را بگو (و خدا را بخوان) که: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». بعد حضرت رضا ع می‏فرماید: «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ» آنچه را که ما در خواب می‏بینیم مثل آن چیزی است که در بیداری می‏بینیم. [بحارالانوار ج۹٢ ص٢٨٣] 🔸 🔻امام رضا (ع)، در انتهای بیانشان، به قول ما، دفع دخل مقدّر می‏کند که نگویی: آقا خواب دیده. بلکه تصریح میکنند حقیقت عینی مشهود ایشان است. حضرت در دستور ذکر هم برای این ذکر سقف نمی‏گذارد که چه تعدادی بگو. بلکه می‏فرماید: خطاب به خداوند زیاد بگو: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». که اگر خدا را به این نام بخوانی،‌ شدّت و سختی‏ات بر طرف می‏شود. 🔸 🔻به تجربه رسیده است که با توسل به حضرت رضا (علیه السلام) در حرمشان (و در خانه و بهنگام توسل به ایشان) خدا را با این ذکر شریف «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ» بخوانیم، به عدد ابجد رضا = 1001 مرتبه. که اولیاءالله 1001 را تعداد اسماء الله و اقل عدد در «ذکر کثیر» می‌دانند که فرمود: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْراً كَثِيراً» (احزاب ۴١). 🔸 🔻آیت الله مجتبی تهرانی (رحمة الله علیه) : ⚡چون یکی از القاب امام هشتم(ع)، رئوف است، پدر بزرگوارش به پسرش سفارش می‏کند که وقتی در شدّت گرفتار شدی، ذکر «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ» را بگو. لذا چون یکی از القاب امام هشتم (ع) رئوف است، «یَا رَئُوفُ» را بر «یَا رَحِیمُ»، مقدّم می دارد و می‏فرماید موجب گشایش در کارهایتان می‏شود. 🔸 🔻آیت الله بهجت (رحمةالله علیه) : ⚡هنگامی که به حرم مشرف شدید به عدد اسم ابجد امام رضا (علیه السلام) یعنی هزار و یک مرتبه " یا رئوف و یا رحیم " بگویید. زیارت کنید، نماز زیارت بخوانید و بعد به امام رضا (علیه السلام) بگویید ؛ دست خالی آمده ام، گره به کارم افتاده است، شما مشکلم را حل کنید. برگردید و ببینید امام رضا علیه السلام چطور مسیر را برای شما هموار میکند. او حجت خدا و پناه شیعه است. آسمان و زمین و آنچه بین آندو است، در اختیار امام رضا (علیه السلام) است. خود را قطره ای از دریای امامتش فرض کن تا محبتش را نسبت به خود درک کنی. 🔸 🔻آیت الله یعقوبی قائنی (رحمة الله علیه) : ⚡اين ذکر "یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ" از حضرت رضا (عليه السلام) وارد شده و براي حل مشکلات و ناراحتي ها به خصوص گرفتاري هاي مادي مفيد است و اگر کسي با حال توجه به امام هشتم عليه السلام آن را «وِرد» خود قرار دهد، خود آن حضرت از او دستگيري مي فرمايند. گفتن اين ذکر براي افراد خشن نافع است. چنانچه اين ذکر 1001 مرتبه در يک جلسه گفته شود زندگي انسان سامان مي يابد. 🔸 🔻علامه طباطبایی (رحمة الله علیه) می‌فرمودند: ⚡همه ائمه معصومین (علیهم السلام) «رئوف» هستند، اما «رأفت امام رضا (علیه السلام)» به زائرانش «محسوس و ظاهر» است، درحرم میبینی از در و دیوارش رأفت می بارد. eitaa.com/salehi786/700 🔸 📌نکات تکمیلی👇تاثیر این ذکر بر سالک 🌐 eitaa.com/salehy/2396 ایتا 🌐 t.me/salehi786/5692 تلگرام 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔶زیارتی بر 👇 🔻مولا امام رضا (علیه السلام) درباره میفرمایند: ✨«إنّ لِكُلِّ إمامٍ عَهداً في عُنُقِ أوليائهِ و شِيعَتِهِ ، و إنّ مِن تَمامِ الوَفاءِ بالعَهدِ، و حُسنِ الأداءِ، زيارَةَ قُبُورِهِم. فَمَن زارَهُم رَغبَةً في زيارَتِهِم و تَصدِيقا بما رَغِبُوا فيهِ كانَ أئمَّتُهُم شُفَعاءَهُم يَومَ القِيامَةِ»✨ ✨همانا برای هر امامى بر گردن اولیاء و شيعيانش است، و همانا ازجمله وفاى تمام و كامل به اين عهد، و بجاى آوردن نيكوى آن، با قبور آنان است. پس، کسانی که امامان را زیارت کنند و به آن چه مورد خواست و رغبت آنان بوده داشته باشند، امامانِ آنها میشوند در روز قیامت.✨ (عیون أخبارالرضا -ع- ، ج۲ ص۲۶۰و۲۶۱) 🔻علامه مجلسی (ره) در «بحارالانوار» را بنام (۱) ذکر میکند (مصافقه: دست روی دست گذاشتن برای بیعت)، که این زیارت برای با امام است، و برخی نیز آن را عیناً از شیخ مفید(ره) نقل کرده اند. 🔻ایشان در بیان این زیارتنامه مینویسند: ✨«زیارتنامه ای یافتم در نسخه ای کهن از مؤلّفات اصحابمان از علما، که عین عبارت آن چنین است: ✨«به چندین طریق برای ما روایت کرده اند که زیارت سادات ما -امامان معصوم-(علیهم السلام) در حقیقت و است که بر گردن بندگان است. ✨روش زیارت این است که زائر بهنگام زیارت امامان (علیهم السلام) [در برابر قبور مطهرشان] اینطور بگوید: ⬇️ 🔶 جِئْتُکَ یَا مَوْلَایَ ، زَائِراً لَکَ وَ مُسَلِّماً عَلَیْکَ وَ لَائِذاً بِکَ وَ قَاصِداً إِلَیْکَ ، ✨ أُجَدِّدُ مَا أَخَذَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَکُمْ فِی رَقَبَتِی مِنَ الْعَهْدِ وَ الْبَیْعَةِ وَ الْمِیثَاقِ بِالْوَلَایَةِ لَکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ ، مُعْتَرِفاً بِالْمَفْرُوضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ 🔻سپس [ برای ] خود را [که دست بیعت است] بر روی بگذار [و اگر دست به ضریح نمیرسد بر نزدیکترین جای نزدیک به آن (از درب و دیوار حرم نزدیک قبر) دست راست را بگذار] و بگو: ⬇️ 🔶 هَذِهِ یَدِی مُصَافِقَةٌ لَکَ عَلَی الْبَیْعَةِ الْوَاجِبَةِ عَلَیْنَا ، فَاقْبَلْ ذَلِکَ مِنِّی یَا إِمَامِی ، فَقَدْ زُرْتُکَ وَ أَنَا مُعْتَرِفٌ بِحَقِّکَ مَعَ مَا أَلْزَمَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مِنْ نُصْرَتِکَ ، ✨ وَ هَذِهِ یَدِی عَلَی مَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مِنْ مُوَالاتِکُمْ وَ الْإِقْرَارِ بِالْمُفْتَرَضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ 🔻سپس ضریح شریفشان را [یا همان نزدیکترین جا به قبر را] و بگو : 🔶 یَا سَیِّدِی وَ مَوْلَایَ وَ إِمَامِی وَ الْمُفْتَرَضَ عَلَیَّ طَاعَتُهُ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ بَقِیتَ عَلَی الْوَفَاءِ بِالْوَعْدِ وَ الدَّوَامِ عَلَی الْعَهْدِ وَ قَدْ سَلَفَ مِنْ جَمِیلِ وَعْدِکَ لِمَنْ زَارَ قَبْرَکَ مَا أَنْتَ الْمَرْجُوُّ لِلْوَفَاءِ بِهِ وَ الْمُؤَمَّلُ لِتَمَامِهِ ، ✨ وَ قَدْ قَصَدْتُکَ مِنْ بَلَدِی وَ جَعَلْتُکَ عِنْدَ اللَّهِ مُعْتَمَدِی فَحَقِّقْ ظَنِّی وَ مُخَیَّلَتِی فِیکَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً کَثِیراً ، ✨ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِزِیَارَتِی إِیَّاهُ وَ أَرْجُو مِنْکَ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ وَ بِآبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ رَضِینَا بِهِمْ أَئِمَّةً وَ سَادَةً وَ قَادَةً ، ✨ اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِی فِی کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَهُمْ فِیهِ وَ أَخْرِجْنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَهُمْ مِنْهُ وَ اجْعَلْنِی مَعَهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ 🔻سپس نزد قبر هر امام #۲_رکعت نماز زیارت بجا آور (یعنی در کاظمین و سامرا ۲نماز، و در بقیع ۴نماز) 🔻سپس برگرد و بدان که وقتی این عمل را انجام دادی همانا مثل با امام (علیه السلام) است. (فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَتِ الزِّیَارَةُ مِثْلَ الْعَهْدِ الْمُجَدَّدِ). (بحارالانوار،ج۹۹ ص۱۹۷و۱۹۸) 🔶 (۱) «مصافقه» به معنای دست به دست هم زدن دونفر به هنگام داد و ستد به نشانه اعلام موافقت است. در قدیم رسم بر این بوده است که و ، بسان خریدار و فروشنده، در مقام بیعت دست در دست هم مینهادند. برای همین هم در این👆 زیارتنامه آمده است: دست راستت را بر قبر میگذاری و میگویی: «هذه یدی مصافقةً لک علی البیعة الواجبة علینا»(یعنی: این دستان من است که به نشانه بیعتی که بر ما واجب است به سوی تو دراز می کنم). بدین سبب این زیارت را «مصافقه» خوانده اند. 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/287053 🔶 @Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نقل ظنی، نام فارسی روزها و وجه تسمیه و خاصیت اقتضایی آنها در امور، در نقل از امام صادق (علیه السلام) - متن و ترجمه 🔸نقل بحارالانوار ج ۵۶، ص ۹۱ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/253394/translate شناسه حدیث : ۲۵۳۳۹۴ 🔸نقل مستدرک الوسائل ج٨ ص١۵٧ https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/205838/translate/ شناسه حدیث : ٢٠۵٨٣٨
بسم الله 🔸 تجربه شده در ارتباط یافتن با و دریافت خواصشان در 🔸 🔴 *برای یافتن خاصیت نگین انگشتر یا سنگ از طریق ظهور حقیقتِ فرشته موکَّـل بر آن* 👇 🔻 به نیت آن، انگشتر (یا سنگ) رو در دست راستتان بگیرید و 11 بار سوره الضحی برای خدا بخوانید، بعدش انگشتر رو بگذارید زیر بالشتتان و بخوابید. در خواب یا اثر نگین انگشتر رو به شکل خوابی که می‌بینید در قالب معنای همان خواب نشانتان میدهند، یا خود فرشته موکَّـل نگین انگشتر (یا سنگ) در خواب پیشتان حاضر میشه و با شما هم سخن میشه و در گفتگو با شما از آثار الهیش بروز میدهد. ( بنظر میرسد اثر این دستورالعمل، به جهت آیه آخر سوره الضحی باشد که در آن از جانب خدای سبحان امر بر گفتگو و ابراز آثار نعمت الهی شده است : *«وَ أَمّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّث»* ) 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸ختم *بسم الله الرحمن الرحیم* _____________________________________ 🔻 بعد اذان عصر و نماز عصرجمعه تا وقت اذان مغرب، دائم ذاکر به این آیه اسم اعظم *«بسم الله الرحمن الرحیم»* باشد، و وقتی بانگ اذان مغرب را شنید سر بر سجده بگذارد و حاجتش را از خدا بخواهد. و وقتی بانگ اذان مغرب تمام شد سر از سجده بردارد و دست بلند کند با ذکر صلوات به همه مؤمنین و مؤمنات دعا کند. (کتاب هزار و یک ختم آیت الله نصراللهی بروجردی، ص٣۶و٣٧) 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 رؤیت پاسخ به در 🔸 اثر ، به تعداد عدد ابجدِ اسم کوچک 🔸 🔸 علامه حسن زاده آملی : 🔻 استاد عزيزم در علوم غريبه (رضوان الله عليه) فرموده است: [برای طلب حاجت، قبل خواب]، ذکر *«يا حَـىُّ يا قَـيّـوم»* به تعداد مجموع ارواح اجسامِ اسم شخص (یعنی به عدد ابجد اسم کوچک خود، مثلا ابجد اسم «حسن» = ١١٨ )، رو به قبله بر هيئت محتضر (که در حالت دراز کشیده کف پا رو به قبله باشد)، [با طهارت و وضو و با توجه] خوانده شود، هر آنچه بخواهد (در خواب) به او بنمايند. - و استادم فرمود : اين دستور را به يكى از آشنايانم كه عقيم بود (و حاجت طلب فرزند داشت) داده‏ ام، بعد از انجام دادن آن، در شب خواب ديد كه شمشيرى طويل و عريض در پيش او نهادند و به او تفهيم كردند كه‏ اگر با ما سر جنگ دارى، بیا اين شمشير. (به او فهماندند که داشتن فرزند خیر او نیست). (صالحی: این دستورالعمل منحصر به حاجت طلب فرزند نیست و برای هر حاجت و دعایی اثر دارد. و به یک شب اکتفا نشود، برخی مواقع همان شب اول جواب را می‌بینید، و برخی مواقع بعد مدتی انجام آن قبل خواب -مثلا یک هفته- در خواب نشان می‌دهند) 🌐 منبع: بخشی از کلمه ۳۴۳ از کتاب «هزار و يك كلمه» علامه حسن‌زاده، ج‏٣ ص۳٩٢. همچنین نقل شده در کتاب مفاتح الغیب، استاد صمدی آملی، ص٨١۴. 🔸 @Salehi786 @Salehy
اعمال شب نیمه شعبان- رنگی.pdf
1.12M
🔸 اعمال شب نیمه شعبان 🔻ولادت مولایمان صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام ❤️ مبارک (ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔸 @Salehy @Salehi786
۴٩ 💬 🔻 : سوالی از متن صلوات شعبانیه که می‌فرماید «وَ ارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ» : ❓"اینکه وسعت در نعمات الهی از فضل خداست، چطور با عدالت الهی در ظاهر (توزیع نعمات) همخوانی دارد؟ " 🔸پاسخ‌ صوتی ۴٩ : 👌« *رابطه میان فضل الهی در نعمات و حکمت الهی در امتحانات و عدالت الهی در آثار اقدامات* » 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/714 ایتا 🌐 t.me/msalehi786/332 تلگرام
پاسخ۴٩ - رابطه میان فضل الهی در نعمات و حکمت الهی در امتحانات و عدالت الهی در آثار اقدامات .mp3
8.72M
۴٩ 👆 🔻« *رابطه میان فضل الهی در نعمات و حکمت الهی در امتحانات و عدالت الهی در آثار اقدامات* » سلام 🔸اساساً تداخلی نیست میان میدان تاثیر و دامنه شان که تمانع یا تعارضی بیابند. تاثیر فضل در نعمات در دامنه و میدان تاثیر خودش هست. تاتیر حکمت در امتحانات هم در دامنه و میدان تاثیر خودش هست. تاثیر عدالت در جزای اعمال هم در دامنه و میدان تاثیر خودش هست. 🔻سه مرحله است: ١🔸 تمام نعمت های خدا بر اساس فضل خداست، چون ما استحقاق قبلی نداشتیم. ٢🔸تمام محدودیت ها و اندازه ها و قَدَرهای نعمات هم بر اساس حکمت خداست، که اسباب امتحان و ابتلاء و رشد هماهنگ این سیستم خلقت در ارتباط تنگاتنگ عناصرش با هم ایجاد میشه (دوطرفه، نیاز هر یک در دارایی دیگری و ابتلای این دو به هم تدارک شده). ٣🔸اثر عینی و جامع (دنیوی و اخروی /یا/ ظاهری و باطنی) از وجود ابراز شده در هر موجود، و نتایج امتحانات و جزای عمل انسان (از کیفر و پاداش) هم بر اساس عدالت خداست، که هر موجودی تمام ارتباطات و اقدامات و آثار حقایقی که در او ابراز شده را به حساب دقیق و عادلانه دریافت می‌کند. 🔸 t.me/msalehi786/331 :سؤال
امروز پنجشنبه 19 فروردین 1400