eitaa logo
《 مسجد صنعتگران 》
1.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
758 ویدیو
42 فایل
ا ﷽ ا 🧊 مسجد #صنعتگران مشهدمقدس 💠 انتشار برنامه‌ها و اخبار فعالیت‌ها 💠 نشر بیانات استاد #صرافیان 📌آدرس:خیابان بهار،نرسیده به میدان بسیج 💬 ارتباط: 📍 @Mahdieyar 🔗 لینک پیوستن: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1316618552C9d5ce918de 📌 آدرس کانال:
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسل به امام زمان(عج) - حجت الاسلام واحدیان .mp3
3.2M
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ 《بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمَـٰنِ ٱلرَّحِیم》 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ 🤲 به ساحت مقدس امام عجل الله تعالی فرجه الشریف نذر سلامتی و ظهور حضرت 🎙حجت الاسلام ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سحرگاه ۷ صفر ۱۴۴۶.mp3
24.65M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 تدبر در آیات کلیدی ۷ () قرآن کریم 💠 استاد 🗓 ۷ صفر / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ 📟 برادر واحدیان ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🔰 از قرآن 📌 تدبر در آیاتی از جزء ۶ ()استاد 🗓 ۶ صفر / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ 🔸۱۰۲- قرار نیست مربیان الهی «راه حق گریزی» را به روی مردم ببندند، قرار است «راه حق پذیری» را باز کنند (ابهام را برطرف و حجت را تمام کنند) و حالا انواع بهانه ها برای نپذیرفتن حق مانند بهانه یهود معاند که چرا قرآن یکجا نازل نمی شود؟ و یا این بهانه که چرا قرآن زبان عربی است؟ و چرا ؟ و چرا…؟؟؟ (۱۵۳)  🔸۱۰۳- وقتی «یهود معاند»، حاضر نمی شود در برابر یقین به پیامبری پیامبر، تسلیم باشد، محکوم و مجبورند که در برابر خرافات (عقاید بی سند و مدرک) سر خم کنند (از خرافاتی ترین اقوام عالم، یهود معاند است.)  برخی «مدعیان روشن فکری» حاضر نیستند عقلانی ترین مباحث اعتقادی توحید را بپذیرند اما خرافات اعتقادی حیرت آوری را معتقدند مثل آویزان کردن فلان تکه استخوان! ، فلان فضله حیوان! ، فلان لنگه کفش! فلان وسیله در چه نقطه خانه! (۱۵۷) 🔸۱۰۴- کسانی که مبلغ و مروج بی دینی هستند در جاده یک طرفه منتهی به جهنم حرکت می کنند (۱۶۹) 🔸۱۰۵- «استنکاف مستکبرانه» : پناه به خداوند از استنکاف مستکبرانه (سوال اعتقادی با هدف مشوش کردن اذهان عمومی،  نماز نخواندن از روی لجبازی) و اما «استنکاف مستضعفانه» مانند پرسش اعتقادی برای رفع شبهه، نماز نخواندن از روی جهالت و سوء تفاهم (۱۷۳)  🔸۱۰۶- هر زمان و مکان و هر شیء و شخصی که یادآور خدا و اولیا خدا باشد احترام گذاری به آن «نشانه تقوای دل» است (۲) 🔸۱۰۷-  یادآوری یازده خوراکی حرام قبل از طرح «الگوی پیشرفته زیست اسلامی» ( رضیتُ لکم الاسلام )  و مخالفت با الگوی پیشرفته زیست اسلامی (امامت) به خاطر غفلت از لقمه حلال. شکم های انباشته از حرام با امام زمانشان می جنگند (۳)  🔸۱۰۸- برای انجام «کار خدایی»، بهترین فرصت ها، با نشاط ترین حالات و عالی ترین امکانات را وارد میدان کن، نه اوقات مرده و ابزار تاریخ مصرف گذشته !! (بهترین ها رو خرج خدا کن ) (۸) 🔸۱۰۹- برای «کفاره گناهان» از صرف هیچ چیز برای حمایت از انبیا الهی و مروّجان دین دریغ نکن (۱۲) 🔸۱۱۰- چشم اندازت را قله رضای خداوند (رضوان الله) قرار ده و افسوس کارهای خوب نکرده و راه های درست نرفته را بخور به جای مغرور شدن به راه های رفته و کارهای خوب انجام شده (۱۶)  🔸۱۱۱- «نگاه طلبکارانه» بعضی کسانی که برای دین سرمایه گذاری کردند : ای موسی چرا خدای علی کل شیء قدیر کاری نمی کند تا دشمنان ما بی جنگ و خون ریزی صحنه را ترک کنند ؟ آخر ما سال ها رنج زندان و شکنجه فرعون ها را کشیدیم (۲۲) 🔸۱۱۲- از کجا معلوم تقوای لازم برای رسیدن عمل به مرز قبول داشتم ؟ جمله ای که نمی گذارد هیچ گاه به اعمال گذشته، نمره قطعی قبول بدهیم (۲۷)  🔸۱۱۳- قطع یک پا و یک دست به صورت معکوس ، «یکی از چهار مجازات» کسی که آرامش جامعه و امنیت عمومی را مختل می کند ( به جنگ خدا و رسول رفته ) (۳۳) 🔸۱۱۴- اهل دوزخ دنبال تا وسط دوزخ قرار نگیرند به وجود جهنم ایمان نمی آورند اکنون هم که ورود جهنم را باور کردند به جای راه نجات از خدا استمداد کردن دنبال راه فرایند ( مانند دنیا که حاضر نبودند سهم خود را در تقصیرها بپذیرند) (۳۷) 🔸۱۱۵- چقدر پیش خدا محبوب اند، کسانی که در مقام قضاوت حتی نسبت به دشمن برانداز هم، کمترین ظلمی نمی کنند . چرا ؟ (۴۲)  🔸۱۱۶- اگر مدیریت (حکمرانی) در امور فردی و اجتماعی بر پایه «نسخه خالق» نباشد ناگزیر بر اساس «نسخه مخلوق» مبنی بر تمایلات و هوا و هوس های این و آن است (۴۹) 🔸۱۱۷- سربازان امام زمان علیه السلام نه دلسوزی و خیرخواهی و تواضع شان با مؤمنان، «حد و مرز جغرافیایی» دارد و نه سرسختی و برخورد مقتدرانه شان با کفار برانداز (۵۴)  🔸۱۱۸- چرا مربیان و متولیان دین مردم را از گفتار ناپاک و لقمه آلوده باز نمی دارند ( زبان: عضوی که نسبت به سایر اعضا از لقمه تاثیر پذیرتر است) (۶۳) 🔸۱۱۹- هرچه آیات بیشتری بر آنان نازل می شود، سرکش تر و بی دین تر می شوند (۶۸) 🔸۱۲۰- نکند «مسلمانِ یهودی مسلک» باشیم (خودشیفتگی شدید به نژاد) چنان مغرور که بپنداریم بی امتحان ما را به بهشت می برند و دیگر راه نجات از این «توهّم شیطانی» هم رویمان بسته باشد (۷۱)  🔸۱۲۱- چرا یهود ملعون شدند ؟ چون به نهی از منکر جواب سر بالا می دادند (۷۹) 🚩 اللّهم عجِّل لولیک الفرج  ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 قرائت جمعی زیارت عاشورای کامل با نوای ادب آموزان عزیز: 🔸سید محمد موسوی واحدالعین 🔸سید حیدر موسوی واحدالعین 🔸موحد مزاری 🔸علی مزاری 🚩 تأکید امام زمان علیه السلام بر قرائت زیارت عاشورا: در کتاب مفاتیح الجنان، قبل از زیارت جامعه کبیره و بعد از دعای علقمه، سفارش امام زمان (عج) به سید رشتی این‌گونه بیان شده است: « چرا عاشورا نمی‌خوانید؟ عاشورا، عاشورا، عاشورا» 🗓 ۷ صفر / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ 📸 برادر دهقان ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
ا ﷽ ا 🏷 | 🔰 برگزاری کلاس برای ادب‌آموزان 📌با تدریس برادر اخوان 🗓 ۷ صفر / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ 📸 برادر دهقان ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
ا ﷽ ا 🏷 | 🔰 برنامه چاشت روزانه ادب آموزان عزیز در مسجد 📌برنامه ویژه امروز: خربزه‌خوری🤩 به همت برادر آقای سید واحدالعین، هدیه به روح امواتشان صلوات 🗓 ۷ صفر / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《 مسجد صنعتگران 》
. ا ﷽ ا 🏷 #سفرنامه | #اربعین | #پیاده‌روی 🚩 #گزارش_بیستم | «من البحر إلی النّحر» ✍ محسن رمضان تا
.ا ﷽ ا 🏷 | | 🚩 | «من البحر إلی النّحر»محسن رمضان تاش 🗓 ۷ صفر ۱۴۴۶ بسم اللّه الرّحمن الرّحیم سلام علیکم ...یکی از دوستانِ مسئولِ موکب، ما را به خانه‌ای در همان حوالی برد و تا عصر برای استراحت و نماز و نهار آنجا ماندیم. معلوم بود این خانه از خانه‌هایی است که فراوان پذیرایِ زائران می‌شود تقریبا در تمامی طول این مسیر و در محلّه‌های مختلف، خانه‌هایی هستند که مردم محلّی می دانند صاحبان آنها از اینکه زائری به آنجا برود خوشحال می شوند لذا مثلا اگر یک کارگری غروب از سر کار بر می گردد و در راه زائرانی را ببیند، اگر برای خودش مقدور باشد که آنها را به منزل خودش می‌برد وگرنه آن زائران را به این خانه ها می‌آورد. فضای استراحت، حمّام، شستن لباس‌ها، غذا و اینترنت برای زائران مهیّا است و معمولاً از زائر می‌پرسند که آیا نیازی دارد و وسیله‌ای می‌خواهد و اگر خودشان در زائر نیازی ببینند مثل اینکه جورابش پاره شده و... برایش تهیّه می کنند. سال گذشته و در شهر ناصریه دوستانِ همراه ما یک ماشین اصلاح لازم داشتند و به صاحبخانه گفتند که این حوالی بازار کجاست؟ میزبان پرسید که چه چیز می‌خواهید تا به شما بگویم که کجا می‌توانید آن را تهیّه کنید و همراهان ما گفتند که ماشین اصلاح می خواهیم بعد میزبان گفت که حالا به شما می‌گویم و فوری یکنفر را خبر کردند و یک ماشین اصلاح برای دوستان ما خریدند و آوردند و هر چقدر هم اصرار شد که پولش را بگیرند قبول نکردند (بنده نسبت به این موضوع که لباس‌هایم را برای شستن به صاحبخانه بدهم چندان راحت نیستم و تلاش می‌کنم همیشه لباس‌هایم را اگر نیاز به شستن داشت خودم بشویم ولی بارها شد که صاحبخانه از این کار یا ناراحت شد یا لباس‌های شسته شده را از روی طناب جمع کرد و مجدّد خودش شُست زیرا این کار را برای خود افتخار می‌دانند و می‌گویند غساله لباس زائر برای ما تبرّک است) آقای علی مُلّائی همان سال اوّل گذر بنده از این مسیر و بدون اینکه بگویم یا حتّی اشاره‌ای کنم یک سیم کارت دائمی عراقی برای بنده گرفت که هنوز هم استفاده می‌کنم و بسیار کارایی داشته است زیرا در جریان پیاده‌روی زیارت اربعین تقریبا زمین و زمان با تمام وجود و با سخاوت بسیار به جریان زیارت کمک می‌کنند به جز برخی رانندگان که کرایه بیشتری از حالت عادّی می گیرند که البته در نقطه مقابلِ آنها رانندگان زیادی هم هستند که بهای عادلانه دریافت می‌کنند یا هیچ پولی از زائر نمی گیرند و شرکت‌های خدمات تلفن همراه که شمشیر را از رو بسته‌اند و مانند زالو خونِ زائران را می مکند (چه ایرانی و چه عراقی) در خانه‌ی استراحتِ روزِ دوم ما کبوتر راعبی و کبوترهای دیگر نگهداری می‌کردند روایتی از امام صادق علیه السّلام نقل شده که مضمون آن این است که در خانه‌های خود کبوتر راعبی نگهدارید زیرا آن قاتلان حسین بن علیّ بن ابی طالب علیهم‌السّلام را لعنت می کند و خداوند قاتلان حسین را لعنت کند «اتّخذوا الحمام الرّاعبیّة فی بیوتکم فإنّها تلعن قتلة الحسین بن علیّ بن ابی طالب و لعن اللّه قاتله» برخی می‌گویند که کبوتر راعبی کبوتری است که در پاهای خود پَر داشته باشد (پا پَر) و برای آن رنگ خاصّی هم قائل شده‌اند و برخی دیگر همین کبوترهای حرم را منوط به اینکه دور گردن آن سبز رنگ باشد را راعبی می‌دانند که به نظر می‌رسد اگر انسان هر دو را داشته باشد خوب است ضمن اینکه درباره داشتن کبوتر سفید یا هر کبوتر دیگری جداگانه روایاتی داریم... حدود ۲ ساعت مانده به غروب آفتاب صاحبخانه ما را به مقابل موکبِ کنار دروازه خروجی فاو رساند و با او خداحافظی کردیم و رهسپار کربلاء شدیم... 📌 ان شاءالله ادامه دارد... 👈 درباره مسیر پیاده‌روی «من البحر إلی النّحر» ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسل به امام زمان(عج) - حجت الاسلام واحدیان .mp3
4.45M
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ 《بِسمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحمَـٰنِ ٱلرَّحِیم》 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ 🤲 به ساحت مقدس امام عجل الله تعالی فرجه الشریف نذر سلامتی و ظهور حضرت 🎙حجت الاسلام ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سحرگاه ۸ صفر ۱۴۴۶.mp3
38.96M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰 تدبر در آیات کلیدی ۸ () قرآن کریم 💠 استاد 🗓 ۸ صفر / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ 📟 برادر واحدیان ╭─═══════─ 🆔 @Sanatgaraanصنعتگران ╰─════════════─