eitaa logo
سنگر تبیین
1.8هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
99 فایل
#جهاد_تبیین؛ #فریضه #قطعی #فوری و #عینی 💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢 پاسخگوی سؤالات و شبهات شما @Zendegi_Shahidaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
مداحی آنلاین - قسم به زخم سر حیدر الهی العفو - پویانفر.mp3
4.21M
🌙 🔳 (ع) 🌴قسم به زخم سر حیدر الهی العفو 🌴به سجده‌ی آخر حیدر الهی العفو 🎙 👌بسیار دلنشین ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🔻 امیرالمومنین علی علیه السلام در حکمت 170 نهج البلاغه میفرمایند:" گناه نكردن از توبه نمودن آسانتر است." یعنی چی⁉️‼️‼️ 🔹ما که راحت گناه میکنیم راحتتر هم توبه میکنیم؟!!!! کجای کار رو داریم اشتباه برداشت میکنیم؟!! 🔹 یک سال مثل ریگ بیابون گناه میکنیم!! یک شب هم توبه میکنیم و بخشیده میشیم!!!!!!!! 👈 به نظر شما یک جای کار لنگ نمیزنه؟!!!! 👈 به نظر شما برداشت ما از توبه کمی اشتباه نیست؟!!
🔻 به قول سهراب: چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد 👈 متاسفانه نگاه ما به توبه، یک نگاه فانتزی و تخیلی هست که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه😅 👈 میگیم توبه کردیم اما الکیه، دروغه، جوگیریه و ... نشانه اش هم اینه که باز هم همون گناهانی که کردیم رو تکرار میکنیم!!!! 👈 اینکه اسمش توبه نیست، قصد شیره مالیدن سر خدا رو داریم. میخوایم هر گندی که زدیم رو با یک الهی العفو پاک کنیم بدون هیچ هزینه ای!!!
🔻 وقتی خدا به ما میخنده... 🔹 از بس شیرِ خام خوردیم و در محضر شیاطین جنی و انسی درس پس دادیم، یک پا آرسن لوپن شدیم و میخوایم سر خدا رو هم شیره بمالیم...😅😔 🔹 یک عمر گناه میکنیم، غیبت میکنیم، حقوق دیگران رو ضایع میکنیم، آبروی دیگران رو میریزیم، به دیگران خسارت میزنیم و .... 🔹بعد شب قدر که میشه میریم در درگاه خدا و میگیم خدایا العفو... خدایا منو بخشش... بعد بخاطر اینکه خدا رو در معذوریتِ اخلاقی هم بذاریم و به نوعی خودمون رو ازش طلبکار هم بکنیم بهش میگیم: "خدایا هر کی بهم بد کرد رو بخاطر تو و توی این شب میبخشم"... چرا؟! با چه هدفی؟!!! با این نیت که حالا خدا هم میگه: دمت گرررررم، عجب بنده سخاوتمندی😍 عجب بنده کریمی😍 بعدم خدا هم جوگیر بشه و بگه: حالا که تو همه رو بخشیدی منم همه گناهان تو رو میبخشم و برو کیف کن....!!!!! 🔸 عجب آرسن لوپن هایی هستیم ما!!!!! 🔸 خدا گفت توبه کنید اما نگفت توبه رو به سخره بگیرید! منو ایستگاه کنید!! 🔻 توبه شرط داره، شروط داره، قاعده داره 🔻 اگه رفتیم پشت سر رفیقمون، برادرمون، خواهرمون، همکارمون و ... حرف زدیم، آبروش رو بردیم، حیثیتش رو لکه دار کردیم، به روح و روانش آسیب زدیم و .... راه خلاصی از عواقبش سخره گرفتن توبه نیست. ▪️ اول باید قلبا در محضر خدا ابراز پشیمانی کنیم ▪️ دوم باید قویا نیت کنیم دیگه از این غلطا نکنیم ▪️ سوم بریم جبران کنیم، یعنی چند برابر حرفای زشتی که پشت سر همکارمون زدیم حالا بریم حرفای خوب بزنیم، بهش عزت بدیم، بزرگش کنیم، تکریمش کنیم، جایگاهش رو بالا ببریم و ... ▪️ چهارم بریم حلالیت بطلیم ▪️ پنجم بریم سختی بکشیم، شرمندگی بکشیم، عرق بریزیم و ... چرا؟ چون لذت کیف هایی که از اون آبروبردن ها بردیم رو از زیر زبونِ روح مون در بیاریم 🔹 ولی ما چکار میکنیم؟! بیخیال این مراحل، فقط شب احیا میگیم خدایا ما رو به حق ائمه اطهار ببخش!!! جبران هم از ما نخواه! خودتم زحمت بکش از اون بنده ای که در حقش ظلم کردیم برامون حلالیت بگیر! 5 دقیقه بعدش هم مجددا پشت سر همون بنده خدا غیبت میکنیم و بازم آبروش رو میبریم!!!!!!!!!!!!!!!😂😔 ( ای انسان شیر خام خورده! )
🔻 یادمون باشه اگه تا قیامِ قیامت در خونه خدا الهی العفو بخونیم و گریه کنیم اما به دنبال جبران لطمه و زیانی که به یکی از بنده های خدا زدیم نباشیم، توبه ما پذیرفته نمیشه... 👈 نه دنبال شیره مالیدن سر خدا باشیم 👈 نه سر خودمون رو شیره بمالیم 🔹 میخوایم توبه کنیم؟ 🔸 یک کاغذ برداریم و نام تک تک کسانی که در حقشون ظلم کردیم رو بنویسیم 🔸 جلوی نامشون هم بنویسیم چه ظلمی و چه اندازه ظلم کردیم 🔸 پائین اسمش هم بنویسیم چطور میتونیم براش جبران کنیم 🔸 بعد به خدا بگیم خدایا بهمون توفیق بده این گناهانمون رو توبه کنیم، کمکمون کن از همه این افراد بعد از جبران حلالیت بگیریم 🔸 بعد بسم الله بگیم و راه بیافتیم دونه به دونه جبران کنیم و حلالیت بگیریم 🔹 اونوقت امیدوار باشیم که خدا توبه ما رو قبول کنه پ.ن: غیر از این باشه، یعنی خودمون رو شبهای قدر سرکار گذاشتیم
🔻 دنبال حلالیت گرفتن بدون جبران هم نباشیم... به قول معروف بی مایه فتیره 🔹 بعضی از ماها هم میبریم به بنده خدایی که بهش ظلم کردیم میگیم حلال کن اما انتظار داریم اون بنده خدا هم همینطوری الکی الکی حلال کنه! اگه هم حلال نکرد دلخور میشیم! بعضا توهین هم میکنیم!!!!! چرا؟!!! چون توقع داشتیم حالا که ما اومدیم و گفتیم حلال کن اونم حلال میکرده!!!! 👈 یکی نیست به ما بگه عزیزِ من، زدی آبروش رو بردی، مالش رو نفله کردی، کلی مشکلات مالی و حیثیتی براش درست کردی و ... حالا بعد از چند وقت اومدی و انتظار داری همینطور خشک و خالی حلالیت بگیری؟!!!!!!! 👈 خب بابا حداقل کمی از خسارتهایی که زدی رو جبران کن، آبروش رو بردی؟! تلاش کن آبروش برگرده، رفتی پشت سرش تهمت زدی، دروغ گفتی و ... حالا پاشو برو جبران کن، بگو هر چی گفتی دروغ بوده، بگو آدم خوبی بوده و .... بهش خسارت مالی زدی؟ بهش پول بده، مشکلات مالیش رو حل کن و ... بعد انتظار حلالیت داشته باش 🔹 گاهی اوقات با خودم میگم طفلی شیطون 😅 اسمش بد در رفته!! بعضی از ماها دست شیطون رو هم از پشت میبندیم😔😅 رضوی ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🔴 چند نکته درباره حکم صادر شده علیه افسر ارشد فراجا 🔹دکتر جعفر صادق منش وکیل دادگستری نظامی: ۱- حکم صادر شده علیه جناب سرهنگ جوانمردی، قصاص نفس است نه اعدام؛ عنایت دارید که قصاص نفس حق اولیای دم مقتول (مرحوم سماک) است و حکومت اختیاری برای عفو آن ندارد. ۲- شنیدن خبر این حکم واقعا تلخ است؛ خیلی دعا می کردم که تیراندازی ایشان مشمول موارد مجاز به کارگیری سلاح به شرح مقرر در" قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین مسلح در موارد ضروری"باشد، ولی نشد! ۳- این حکم حاصل تشخیص بیش از ۱۰ قاضی رسیدگی کننده به موضوع در مراحل دادسرا، دادگاه نظامی یک گیلان، دیوان عالی کشور و دادگاه نظامی یک قزوین و از نظر اتقان قابل احترام است! ۴- خداوند در آیه ۸ سوره مائده دستور می دهد کینه نسبت به اشخاص موجب خروج شما از دایره عدالت نشود. ۵- برخلاف آنچه القا می شود این حکم با همه تلخیش سند افتخار بزرگی برای نظام دادرسی اسلامی و جمهوری اسلامی و نشان حاکمیت عدالت و بی طرفی و استقلال قضات رسیدگی کننده و نقیض آشکاری است بر مثل مشهور و غلط "چاقو دسته خودش را نمی برد" ۶- تنها راه باقی مانده برای ما، نه فشار بر قوه قضائیه برای نقض این حکم، بلکه انجام وظیفه انسانی و تلاش برای جلب گذشت اولیای دم به طریق ممکن و از آن جمله راه انداختن پویش، داغ کردن هشتگ، فرستادن میانجی، پرداخت وجه المصالحه و... است. 🔹پ ن ؛متاسفانه یکی از دلایل اصلی و نکات چالش برانگیز اختلاف بین ما و دوستان حقوقدان و قضات همین مسئله شرایط بکارگیری سلاح هست. 🔹طی یکی دو دهه اخیر به دفعات پرونده های مشابه این پرونده در محاکم قضایی و به ویژه دادسرای نظامی مطرح شد که بدلیل عدم حمایت قوانین از ماموران انتظامی و امنیتی بسیاری از ماموران قانون دچار مشکلات جدی شدند. 🔹 در حالیکه در قوانین همه کشورها کوچکترین و کمترین واکنش علیه ماموران قانون واکنش های سختی به همراه داره در کشور ما مماشات مسئولان سبب شده تا بیشترین تعرض به ماموران قانون صورت پذیرد. اتفاقا مشکل ما با محاکم قضایی این است که قانون بکارگیری از سلاح را در ایران بسیار نادر و سخت در نظر گرفتند در صورتی که باید برعکس باشد. 🔹 تحقیر پلیس یعنی بستن دست آن مقابل اغتشاشگر و نتیجه آن گسترش بی نظمی و ناامنی و جولان اوباش در کف جامعه است چون پلیس ما می ترسد دست به سلاح ببرد چون مثل سرهنگ جوانمردی حکم قصاص بر او جاری می کنند! ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🌺🍃نکات کلیدی جزء نوزدهم قرآن کریم 1- از خدا همسران و فرزندانی طلب کنید که چشم‌وچراغ شما و مایه عزت‌تان باشند. (فرقان: 74) 2- در قیامت فقط دل بی‌گناه و پاک به کار میاید و هیچ کاری از مال و فرزند برنمی‌آید. (شعراء: 88 و 89) 3- از مخالفت باخدا بپرهیزید و از سبک زندگی اشرافِ اسراف‌کار تقلید نکنید. (شعراء: 150 و 151) 4- هرکس شاکر نعمت‌های خدا باشد، سود می‌کند و هرکس ناشکری کند دودش به چشم خودش می‌رود که خداوند بی‌نیاز است. (نمل: 40) 5- از حق مردم چیزی کم نگذارید که حق‌الناس است و با سودجویی، نظم اقتصادی جامعه را به هم نریزید. (شعراء: 183) 6- در زندگی اجتماعی متواضعانه رفتار کنید و هنگام برخورد با افراد غیر مؤدّب، با مدارا و ملایمت پاسخ دهید. (فرقان: 63) 7-در دنیادوست خوب برگزینید، تا در قیامت از انتخابش پشیمان نشوید. چرا که رفیق بد تو را به گمراهی می‌کشاند. (فرقان: 28) 8- کسی که توبه کند و کار خوب انجام دهد، خدا هم بدی‌هایش را به خوبی‌ها تبدیل می‌کند. (فرقان: 70) 9- آیا می‌دانید که شیطان بر افراد دروغگو و گناهکار وارد شده و آنها را به بیشتر گناه کردن، تشویق می‌کند؟ (شعراء: 221-223) 🍃🖤🍃
قدرت رسانه‌ یعنی معاویه در شام جوری علیه امیرالمؤمنین کار رسانه‌ای کرده بود که وقتی خبر دادند علی‌بن ابیطالب در محراب مسجد ضربت خورده است، مردم شام با تعجب گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
❇️ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند. هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن ودیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟ با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان اینروزهای عدالتخواهی بدانیم. شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم. 🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند. 1⃣گروه اول پروژه بگیرهای  افشاگری اند که برای دادزن از دست کارفرما صله می گیرند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است. 2⃣دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند. 3⃣دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید. ✅اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟ شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند. 🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است: 1⃣یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی: این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند. 2⃣دوم. عدالتخواهی شتابزده: هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند. 3⃣سوم. عدالتخواهی سوپرمنی: عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجاد قهرمان های دست ساز است. برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جائیکه عدلیه ورود کند و بخواهد عالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود. 4⃣چهارم. عدالتخواهی فریبنده: در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است. 5⃣پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری: مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود. 6⃣ششم. عدالتخواهی در بن بست: پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری. 7⃣ هفتم عدالتخواهی تخیلی: این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است. 8⃣هشتم. عدالتخواهی کور: این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود. 9⃣نهم: عدالتخواهی متناقض: این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند. 🔟دهم. عدالت خواهی فصلی: این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می‌شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است. این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند. همشهری ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ 🆔 @Sangar_Tabien
🔴آیا قوامیت مرد برای اعضای خانه در اسلام تحقیر زن است؟ ◾️چندی است با فعالیت‌های اسلام ستیز عده‌ای فمنیست، گاها برای خود بانوان این شبهات ایجاد می‌شود که چرا مردان ما باید اجازه خروج از کشور را بدهد و این را نوعی ستم به زن قلمداد می‌کنند که در این یادداشت سعی می‌کنیم مواردی را متذکر شویم. 💢اسلام دین عدالت است نه تساوی . تساوی لزوما همیشه عدالت نمی‌اورد، اما عدالت سلامتی می‌آورد. 💢خانواده در اسلام یک سازمان و نهاد موثر است که عمده هدف‌گذاری های اسلام برای حفظ جامعه دینی در نهاد خانواده انجام می‌شود. هر سازمانی دارای چارت و رده است. مسئولیت‌های مختلف با حقوق و مزایای مختلف نسبت به روان و جسم و توانایی انسانها در آن تعریف شده است. 💢انتخاب یک رئیس و یک معاون در سازمان به معنای بی عدالتی و ستم به کارمندان سازمان نیست بلکه مانع از هرج و مرج و بی نظمی و زمین‌گیر شدن یک سازمان در احقاق وظایفش می‌شود. کما اینکه نه رئیس بودن فی نفسه امتیاز است و نه مرئوس بودن. چون هر دو برای هدف کلی سازمان خدمت می‌کنند. 💢طبق حدیث نبوی مرد رئیس افراد خانه و زن مدیر خانه است. مرد وظیفه تامین خانه، اقتصاد، معیشت و قوام خانه را بر عهده دارد و زن مدیریت امور داخلی خانه، آرامش، سکینه، تربیت فرزند و ..را بر عهده دارد که متناسب با توانایی آنهاست. مرد قیوم و زن لعبت خانه است. حال در این خانه وضع قوانین مثل اذن خروج زن از خانه در موارد خاص در راستای ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج در خانه و تربیت فرزندان ولایت پذیر وضع می‌شود. از طرفی تامین گری مرد، رسیدگی به نیازهای زن در جهت حفظ و ماندگاری لعبت خانه است. 💢نکته بسیار مهم‌تر اسلام دینی نیست که یک هدف گذاری و یک خانواده متعالی را تعریف کند اما الگوی آن را فراهم نکند. الگوی حقیقی و کامل زوجیت در اسلام در زندگی ائمه و بالاخص در زندگی امیرالمونین و حضرت زهرا سلام‌الله علیها است. آیا شما در زندگی ائمه و حضرت زهرا اثری از مرد سالاری، زن سالاری، برابری، جنگ بر سر حقوق، تحقیر و یا نارضایتی طرفین می‌بینید؟ حقیقتا هر دو طرف از نظم و حرمت و عطوفتی که در این زندگی ایجاد شده در نهایت رضایت و خرسندی هستند . 💢حال سوال اساسی این است. این تفاهم و ولایت‌مداری حضرت زهرا چه فضای تربیتی را در خانه حاکم کرد؟ آری این زندگی مشترک منجر به رشد انسان‌هایی مثل امام حسن و حسین و حضرت زینب سلام الله علیها شد . 💢آنچه که برخی بانوان را دچار شبهه می‌کند نگاه فردی آنها به زندگی مشترک و غفلت از اهداف سازمانی است. 💢اما نکته بسیار مهم‌تر چرا ما در احکام اسلام خروج زن از خانه را می‌بینیم اما هزاران حدیث و تاکیدات ائمه برای حفظ حرمت، شخصیت ، حقوق انسانی زن در خانه را نمی‌بینیم.اسلامی که اجازه هیچ ستمی را به مرد نداده. حتی اگر آن حق ممانعت مرد از خانه توام با ظلم باشد، همان را هم اسلام مانع شده است. اسلامی که مرد را تشویق به پرداخت حق شیر، کمک به کار خانه، دعوت فرزندان به عطوفت با والدین کرده را نمی‌بینیم و صرفا آن اجازه خروج برایمان نکته مهمی می‌شود؟ ◀️در نتیجه اگر ما میخواهیم دچار خطا در تحلیل قوانین اسلام نشویم باید بتوانیم مسائل را در راستای تحقق حقوق تمام حقوق اعضای خانه ببینیم و به اوامر خداوندی که حکیم و عالم است ایمان داشته باشیم که دستوراتش حکیمانه و عالمانه است. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
💢کینه خواص! جامعه را می سوزاند . . به تاریخ نگاه کنید. از لحاظ صفت روانی دشمنانِ سرسخت علی(ع) در کنار تمامی ویژگی ها، یک "صفت مشترک" دارند. یعنی هر چه این صفت در آنها بیشتر باشد، نسبت به علی(ع) سرسخت تر رفتار می کنند. صفت و حالتی نیست جز: کینه از علی(ع). علت آن شدت "کینه ورزی" چه بود؟ علی امامِ ضد منافع اقلیت بود. . . ولید در بستر بیماری بود، مردم امام حسن(ع) را به عیادت او بردند. ولید در لحظات مرگ گفت: از تمام آنچه بین من و مردم واقع شده توبه میکنم.‌ مگر آنچه بین من و پدرت واقع شده که توبه نمیکنم! شرح نهج البلاغه ج۴ ص۸۲ . علت این شدتِ در "کینه ورزی" چه بود؟ . کینه آنقدر شدید و ریشه دار بود که حضرت وصیت نمود دفن‌شان مخفیانه باشد و کسی از محل دفن آگاه نباشد تا نبش قبر کنند. مضجع امام سال ها بعد توسط امام‌معصوم‌معرفی شد. در دستگاه رسمی حکومت ابلاغیه بود در خطبه ها علی(ع) را لعن کنند! فضایل او را پنهان بدارند. در دل دوستداران او رعب ایجاد کنند می گفتند علت کم کاری علی(ع) ترس از جنگ بوده اس!! علی(ع) و ترس!!!! .... باید پرسید کینه نسبت علی(ع) چرا پس از شهادت ایشان به پایان نرسید؟ چرا این کینه در تاریخ‌بافی نماند؟ پاسخ همان است: علی(ع) و مرام علی(ع) بر ضد منافع اقلیت است. اقلیت همان خواص شکم گنده ظاهرالصلاح حاکم بر بیت المال در دوران خلیفه دوم و سوم بودند. همان ها که از بدر کینه علی(ع) را به دل داشتند. کینه خواص، جریان حق را در جامعه می سوزاند‌. بالاترین سطح کینه همین است. در ظهر عاشورا هم بیش از حسین(ع) که روبرویشان بود، کینه پدر حسین(ع) را در دل داشتند. . . ایام شهادت امامی که شهید کینه ها شد تسلیت . زادبر ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این یک دقیقه را ببینید و آرام باشید! ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🖤 رهبر انقلاب: امیرالمؤمنین از لحظه‌ای که مسئولیت حکومت را قبول کرد، تا لحظه‌ای که فرق مبارکش در محراب عبادت شکافته شد، یک روز و یک ساعت از مطالبه‌ی آن حقی و حقیقتی که اسلام به خاطر او بنا شده بود، دست برنداشت؛ نه رودربایستی، نه مجامله، نه ملاحظه، نه ترس، نه ضعف، مانع او نشد. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
♨️چقدر آشناست این جمله...🙄 یکی هم اینجا بود که میگفت اگه به من رأی بدین سایه جنگ رو از کشور دور میکنم!!! اما به جای دور کردن سایه جنگ، سایه ذلت و خفت و نابودی اقتصاد رو روی کشور پهن کرد و رفت.... ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
♨️ صرفا جهت تلنگر به سینمای ایران! ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ #سنگر_تبیین ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
هیچ کسی در عزای پدر مَسرُور و شادمان نیست رسول خدا صلوات الله علیه و آله به علی سلام الله علیه فرمودند: أَنا وَ أَنت ‌أَبَوا هَذِه ‌الْأُمَّة من و تو پدران این امت هستیم ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
⭕️از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز ❤️چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! 🔴پس نقدها چه می شود؟ در سالگرد رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم:"جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به انسان کامل که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه انکه از این نیز بالاتر و فرمود:"والله والله والله این خیمه آسیب دید بیت الله الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که انقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسوولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی مردم. یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن اند. مومن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر. خیر. یعنی حرکت به سمت توحید. "حرکت و حرکت" این مردم، جمع شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توامان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. کارخانه انسان سازی است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش انسان ساز است؛ همچون حرم. مردم ایمانی حرکت شان رو به جلوست. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند اما حرکت شان رو به جلوست. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن." اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر خمینی بزرگ از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. حالا 40 و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. و اما؛ پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می دانید، خطاهای مسوولین است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مومنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(29.11.96) نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می کنیم و به چه نقد داریم. دشمن نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت ها(یعنی مسوولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه ترک بر جداره جمهوری اسلامی میداند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. مهدیان ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
کفعمی در حاشیه«بلد الامین» نقل کرده که امام صادق علیه السّلام در هر شب از دهه آخر این ماه پس از نمازهای واجب‏ و مستحب این دعا را می‏خواندند امام فرمودند: هرکه این دعا را بخواند، خدا تقصیری که در روزهای گذشته از ماه رمضان از او سر زده بیامرزد و او را در باقیمانده ماه از گناهان بازدارد ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیا مردم بعد از انقلاب دین دار شدن یا دین زده و بی دین؟! 🔻حضرت : گاهی می‌شنویم در نوشته‌های اینترنتی یا در رسانه‌ها و روزنامه‌ها که اظهار نظر میکنند که بله، مردم نسبت به روحانیّت بی‌اعتقاد شده‌اند، نسبت به دین بی‌اعتقاد شده‌اند؛ اینها را اینجا در داخل هم می‌شنویم. خب، این یکی از آن محاسبات صد درصد غلط است؛ امروز گرایش مردم به انقلاب و به دین از روز اوّل انقلاب یقیناً بیشتر است. ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ✅همچنین پاسخ مستند حجت الاسلام راجی را ببینید. ♻️تا انتها ببینید و بعد از دیدن نشر دهید🌺 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
خلصنا من النار یارب🔥💔😭 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
عجیبه! ضد انقلاب هشتک نه به اعدام راه انداخت! خود ما جلویشان ایستادیم! حالا جمعی که خودی است و خودش را فدایی انقلاب هست؛همان اشتباه ضد انقلاب را مرتکب شده و هشتک سازی میکند؟ عجیب نیست؟ مقابل چه نهادی و قوه ای هشتک سازی میکنند؟ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🔴 یک کوچولو فکر کنیم بعد اقدام کنیم... 👈 میدونید چرا سپاه امیرالمومنین علی علیه السلام در صفین جنگ برده رو باخت؟!!! چون قرآن سر نیزه رو که دید یک کوچولو فکر نکرد که ممکنه پشت این حرکتِ عمروعاص و معاویه یک حیله و نقشه ای باشه... سید احمد رضوی ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
الحمدلله بابت چنین مخاطبان خوبی خداوند بر عزت همه دوستان انقلابی بیفزاید ودشمنان انقلاب رو خار کنه ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ ‌ 🆔 @Sangar_Tabien ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐