بچهها خیلی از مباحث روانی و روحی ما در تغذیه و جسم ما ریشه داره.. مثلاً کمبود ویتامینD که بین ما ایرانیا خیلی شایع هست، افسردگی میاره و تشدید میکنه.. کمبود ویتامین خانوادهB خشم و تندخویی میاره.. کمبود عمده ویتامینها و پروتئینها در بدن اثرات بد روحی ایجاد میکنه.. پس با مشورت پزشک، این ویتامینها رو تامین کنید... .
#روضهفکر
سروِ بلندِ جانت،
جز در برابرِ خدا خم نشد
و نزدِ هیچ قدرتی جز او،
هرقدر هم بلند و گردنفراز،
کوتاه نشد… .
@Sarirman | صَریر.مَن
هدایت شده از میم صاد
#شما_گفتید
تو جوشن کبیر اومده: ای خدایی که استخون شکسته رو جوش میدی...خیلی حرفه. یعنی ناامید نشو. به وقتش هر چیزی که از بین رفته رو بهت میدم. به حرف کسایی که ناامیدت میکنن گوش نده...
•
این دستنوشتهها رو بچههایی نوشتن که هرکدوم با لحن و شوقِ خودشون گوشهای از شهرشون رو توصیف کردن.
باوجود تفاوتهای لفظی، بین همهشون یه نقطه اشتراک موج میزد: عشق و عِرقی که به شهرشون داشتن و افتخارِ ریشهداری که از ایرانی بودن توی واژههاشون شکفته شده بود.
من هیچکدومشون رو از نزدیک ندیدم؛ اما نشونیِ تپشِ همدلی و پیوند دلهامون رو دیدم؛ نشونهای که برای سرزندگی و سرافرازی ایرانمون، به شکلهای گوناگون جاری شدن.
عمیقتر که نگاه کنیم؛
انگار همین رگهها و قدمهای همدلانهای که لبخند روی لبمون میاره؛ باعث شده، این #وطنِ سبز و سفید و قرمز رو زیر سایهی لطفِ #خدا حفظ کنیم...🇮🇷
📍دانشگاه شیراز
@Sarirman | صَریر.مَن
خب...
بالاخره دوستای جدید یا درواقع همنشینهای کاغذیم،
جمعشون جمع شد!
قراره مدتی کنار این رفقای شیرینسخن، به دلگفتههاشون چشم و گوش بسپارمو، با گفتههای جذابشون؛ از معرفی چندتا شخصیت گرفته تا یه سری خاطرات گذشته و... بیشتر آشنا بشم.
پ.ن:
با تشکر از نشر جمال که دهنمون رو شیرین کرد.🍬😁
#نمایشگاه_کتاب
#بُن_یادت_بخیر🚶
@Sarirman | صَریر.مَن