جوانــی جان مـن! پــندِ غلامِ پیـرِ خود بـشنــو
مَکن کاری که از دستت دلِ پیر و جوان لرزد
_محتشمکاشانی
@Sarirman
صَــریـر | 🫀+✒️
|📚| اگه بخوام تو چندتا موضوع، پیشنهادِ کتاب بدم که خودم خوندم: 📚 سفرنامهای: ۱. کاهن معبد جینجا
امروز پایانترم دانشخانواده داشتم.
جلدش در ظاهر ساده؛ ولی درونش حرفهای قابلتوجهای داشت، اونقدری که یه فضای فکری کلی راجعبه محیط و تشکیل خانواده بده. هر کدوم از فصلها، به صورت پایهای با نکاتی آشنامون میکنه. در ادامه هم میتونید کتابهای دیگهای توی این حیطه مطالعه کنید که جزئیتر به ملاک و معیارها و مسائل دیگه پرداخته باشه.
خلاصه که اگه روزی سروکارتون به «دانش خانواده» افتاد، بخوندیش؛ نه فقط برای اینکه قراره یه امتحان روی ورقه بدید؛ برای اینکه توی زندگی شخصی، یا حتی اجتماعی یهسری نکتههای بدردبخور براتون یادآوری بشه... .
#کتاب_درسی_خوب🦦📚
#پیشنهادی
@Sarirman | صَریر.مَن
چشمهاتو باز کن عزیزم…
تو روی تابوتِ پدر نخوابیدهای؛
تو روی شرف خوابیدهای،
روی قلهی غیرت،
روی نامی که فردا به تو میرسه...
@Sarirman | صَریر.مَن
«چشمها را از هرچه که محرم دل نیست خالی کنید تا به چشم دشمن افتاد، لرزه به تنش بیندازد،
مثل چشمهای حججی!
از دنیا ببرید مثل چمران؛
بگویید مثل آوینی؛
بخندید مثل بلباسی؛
بِدَوید مثل حدادیان
در کوچههای غریب شهرتان...»
_ سیدمصطفیموسوی
@Sarirman
عقل پرسید که دشوارتر از مُردن چیست؟
عشق فرمود: فراق از همه دشوارتر است...
_فروغیبسطامی
@Sarirman