eitaa logo
کانال سید علاءالدین
67 دنبال‌کننده
78 عکس
11 ویدیو
15 فایل
اطلاع‌رسانی در امور روستای امام‌زاده علاءالدین و انجام هماهنگی‌های محلی برای پیشبرد اهداف متعالی اهالی محترم و معزز و...
مشاهده در ایتا
دانلود
ضمیمه پیام شماره ۳۱: نامه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۴ اداره اوقاف بوئین‌زهرا به دهیار و شورای روستا، مقدمه فاسدی دارد و صرفا در حیطه «دو دانگ موقوفه» قابلیت تبعیت دارد نه در حوزه چهاردانگ سادات. ادعای واهی و کاملاً دروغین اداره اوقاف بوئین‌زهرا در نامه مذکور: «روستای امامزاده اعلا الدین [علاءالدین] به پلاک ۱۱۷ اصلی بخش ۱۰ قزوین برابر اسناد و مدارک و جریان ثبتی به میزان ۶ دانگ تحت تملک موقوفه می‌باشد»! در واقع با این مقدمه (معطوف به وقفنامه جعلی ۱۲۹۷) بند اول قرارداد را (که بر ملاک عمل و تفاهم بودن وقفنامه ۱۲۹۹ است) کأن‌لم‌یکن تلقی کرده است که مفهومی بجز بدعهدی در ظرف ۴۱ روز ندارد! https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم روستای امامزاده علاءالدین راه طی شده و باقیمانده (قسمت ۳۱): نامه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۴ اداره اوقاف بوئین‌زهرا به دهیار و شورای روستا (که امروز به اشتراک گذاشتم) مقدمه فاسدی دارد و صرفا در حیطه «دو دانگ موقوفه» قابلیت تبعیت دارد نه در حوزه چهاردانگ سادات. ادعای واهی اداره اوقاف بوئین‌زهرا در نامه مذکور: «روستای امامزاده اعلا الدین [علاءالدین] به پلاک ۱۱۷ اصلی بخش ۱۰ قزوین برابر اسناد و مدارک و جریان ثبتی به میزان ۶ دانگ تحت تملک موقوفه می‌باشد»! تحلیل: ریاست اداره اوقاف بوئین‌زهرا، علیرغم آنکه طی بند اول صورتجلسه ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ (استمهال یکساله)، پذیرفته است که «وقفنامه سنه ۱۲۹۹ هجری قمری ملاک عمل و تفاهم قرار گیرد» و «صورتجلسه حل اختلاف مالک و وقف» (موسوم به وقفنامه اصلی ۱۲۹۹ هـ.ق.) نه تنها هیچگونه أمّاره‌ای دالّ بر موقوفه بودن چهاردانگ سادات ندارد بلکه به «مالک» بودن آنان و اولادشان، تصریح دارد، دم از «اسناد و املاک و جریان ثبتی» می‌زند که طبق آنها « ۶ دانگ روستا را موقوفه» می‌پندارد!!! (منظورش از «اسناد و مدارک و جریان ثبتی»، چیزی بجز همان «اختلاس‌نامه ۱۲۹۷ ملاعبدالجواد» یا همان وقفنامه جعلی، بیش نیست که منسوخ و باطل است و هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد)! یعنی؛ ظرف ۴۱ روز (از ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۴) عملاً برجام خود با روستائیان را پاره کرده است! لذا مسئله بدعهدی «مجید نان‌کلی» از دو حال خارج نیست: ۱) به مسائل مدیریتی خود، جهالت دارد. ۲) نسبت به سادات امامزاده، لجاجت دارد. در هر دو حال، هیچ الزامی به تبعیت بخشنامه‌های نامشروع، غیرقانونی و نامتعارف وی نیست و ضرورت دارد که هرچه زودتر، کلیه اهالی بویژه سادات محترم، علیه اقدامات خلاف ایشان، رسما شکایت کرده و خواستار «مجازات» وی و «جبران خسارات وارده» گردند. ضمنا «مهلت یکساله» هم صرفا برای برخورداری از «تخفیفات ویژه» بوده است نه «توقیف اقدامات غیرقانونی اوقاف»! بنابراین ساداتی که گمان می‌کنند، «مالکیت اجدادی آنان» هیچ و پوچ است، بهتر است تا ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ به اداره اوقاف مراجعه و عقد قرارداد استیجاری نمایند تا صرفاً از تخفیفات ویژه آن برخوردار شوند وگرنه که بعد از تاریخ مذکور، ممکنست نرخ اجاره املاک آن‌ها افزایش یابد!!! و لذا اندکی از لحاظ مالی، متضرر شوند! اما بخاطر داشته باشند که سال بعد ممکنست اداره اوقاف نخواهد املاک و اراضی استیجاری را به شماها اجاره بدهد و بلکه بخواهد به فرضا حاج‌صفت‌های متجاوز اجاره بدهد! بنابراین بتازید برای برخورداری از تخفیفات ویژه (شکلات رنگی) برای نه فقط «از کف دادن کل مایملک قانونی» خود که دارای «ید تصرفی مالکانه حداقل ۲۴۰ ساله اجدادی» خودتان که زدن «داغ بلاهت و حماقت ابدی» بر پیشانی خودتان است! بعضی‌ها می‌پرسند: پس چه کنیم؟! جواب بنده (همان حرفی که پارسال گفتم): باید علیه ریاست اوقاف، شکایت کنید به علت تحمیل وضعیت غیرقانونی و نامشروع و تخلف از مقررات و سوءاستفاده از اختیارات البته پس از طی مقدمات لازمه و بنظرم بخشی از مقدمات لازمه را بنده تا حدودی پیش بردم. البته می‌توانید منتظر اتمام مهلت مذکور بمانید و با آغاز تهاجم جدید (گران کردن نرخ اجاره برای چیزی که هیچ ربطی به اوقاف ندارد و بلکه ملک شخصی خود شماست) متقابلا با مدرک جدید او را به محکمه و مجازات بکشانید. و چنانچه به بنده نمایندگی دادید، عرض خواهم کرد که چگونه او را به ندامت برسانید! (اگرچه هیچ‌گونه علاقه قلبی به این نمایندگی ندارم و بیشتر مایلم در جای‌گاه مشاور، خدمت نمایم.) ضمناً از مفاد صورتجلسه اهالی محترم که سال گذشته در «حسینیه ۱۳ آبان تهران»، گرد هم آمده و توافقاتی کردند، هنوز از طرف هیچکدام از دارندگان آن، چیزی برای بنده ارسال نشده است و لذا قادر به تحلیل آن در «سپهر جدید قضیه» نیستم. ... ادامه دارد. سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: مشکل با آمریکا فقط با باج‌دادن حل می‌شود 🔹آیا آمریکا ثروت‌های مسدود شده ما را به ما پس داد؟ نه! آمریکا به تعهد عمل نمی‌کند. این هم مذاکره و نشستن با آمریکا. 🔹مشکل ما با آمریکا را یک چیز حل می‌کند، به آمریکا باج بدهیم. اگر می‌خواهید مشکل‌تان با آمریکا حل شود باید به آمریکایی‌ها باج دهید. 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: یک عده‌ای ادعای فهم سیاسی می‌کنند اما تحلیل‌هایشان در روزنامه و فضای مجازی واقعاً انسان را متأسف می‌کند. 🔹می‌گویند برای اینکه بتوانید این اغتشاش‌ها را تمام کنید باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید. 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
🔸جشن پیروزی ایران در کشمیر 🔹تعدادی از جوانان کشمیر علیرغم نگرانی‌های امنیتی، با در دست داشتن پرچم کشورمان و سر دادن شعارهایی چون «نفسِ ما ایران»، پیروزی تیم ملی مقابل ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ را جشن گرفتند. ۲۰۲۲ 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
661462785_1248477469.mp3
17.93M
تحلیل جامعی از فرایند سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نقش بسیج مستضعفین در آن. انصافاً کل سخنرانی مقام معظم رهبری در این فایل صوتی، شنیدنی است.
هدایت شده از حسن حسن آبادی
153K
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین راه طی شده و باقیمانده (قسمت ۳۲): سخنی با امین موقوفه؛ (بخش سوم): متوجه شدم که آقای نانکلی عضو گروههای مجازی شما بوده است! با توجه به اینکه ایشان بدون توجه به سوابق پرونده و بی‌اعتناء به مفاد وقفنامه اصلی و نیز آخرین تفاهم‌نامه خود با اهالی و‌ برخی اعضای شورای روستا، با سوءاستفاده از اختیارات خود، کلیه اهالی روستا را در مضایق مختلفی قرار داده است، که نوعی شمشیر بستن توهین‌آمیز علیه این روستا است، قاعدتاً لازمست پاسخگوی چند مسئله مهم باشید: ۱) آیا عضویت وی در گروه مجازی امامزاده را به اطلاع اعضای آن رسانیده بودید؟ وگرنه (بعنوان مدیر گروه) چه توجیهی برای ارتکاب این خیانت آشکار در هنگامه درگیری اوقاف با اهالی این روستا، دارید؟ آیا شما و سایر اعضای شورا نقش ستون پنجم دشمن را ایفاء نکرده‌اید؟! شاید این کار از نظر شما صرفا حرکتی دوستانه بوده ولیکن آیا در جریان گذاشتن اهالی هم نسبت به عضویت اغیار در گروه، نمی‌توانست دوستانه باشد؟! ۲) طبق برخی شایعات؛ افرادی اقدام به ورود، مصرف و توزیع مشروبات الکلی در این روستا نموده‌اند، با توجه به قداست محل (به اعتبار امام‌زاده واجب‌التعظیم) که بی‌حرمتی آشکاری علیه امامزاده و سادات بوده است، آیا در این خصوص، اقدامی برای عدم تکرار آن و تنبیه مجرمین داشته‌اید؟ ۳) جنابعالی به عللی احتمالاً مبرهن، ارتباطاتی با اداره اوقاف بوئین‌زهرا یا قزوین داشته‌اید، آیا گزارش مبسوطی از نحوه آشنائی و ارتباط و تعاملات خود با مسئولین و کارشناسان اداره اوقاف بوئین‌زهرا و قزوین، تهیه کرده و در گروه‌های روستا به اشتراک عموم گذاشته‌اید؟ ۴) طبق برخی شایعات؛ (در روز انتخابات بعضی از اعضای شورا بمنظور افزایش شانس خود در رقابت) افراد غریبه‌ای را به این روستا آورده‌اند! آیا گزارشی از این قضیه به اشتراک عموم اهالی گذاشته‌اید؟ و در صورت صحت؛ آیا نانکلی و اداره اوقاف هم در این قضیه نقشی داشته‌اند؟ ۵) در خصوص ارتباطات آقایان احمد داودی (فرزند مرحوم ش.علی) و حسن حسن‌آبادی (فرزند مرحوم عباس) با اداره اوقاف، چه گزارشی دارید؟ و اینکه چه ضرورتی داشته یا دارد که این‌ها با مسئولان اوقاف ارتباط مداوم داشته باشند؟ تا آنجا که مرحوم حاج‌یوسف‌آقا نگران این ارتباطات مشکوک بوده است! و تاکنون چه مشکلی از مشکلات این روستا از قِبَلِ آنها عاید روستا شده است؟ یا اینکه برعکس؛ بر مشکلات آن‌ها افزوده‌اند؟! ۶) در قضیه «چکمه‌های سفید» که خیانتی پنهان در حق کلیه اهالی روستا بوده است (بهمن ۱۳۹۴) جنابعالی آیا بعنوان امین موقوفه، اطلاع داشتید؟ اگر آری، پس چرا به اهالی اطلاع‌رسانی نکرده‌اید؟! و اگر بی‌خبر بوده‌اید، چگونه قابل توجیه است که در عملیات مأمور اوقاف، امین اوقاف اطلاع یا همکاری نداشته باشد؟! ۷) با توجه به اینکه، طبق قانون شوراها، جنابعالی که دارای بیشترین رأی اهالی بوده‌اید و قاعدتاً باید ریاست شورا را بر عهده می‌گرفتید، چرا آنرا به کسی دیگر واگذار کردید؟! و علیرغم آنکه مدت قانونی ریاست شورا ماههاست که به اتمام رسیده، چرا در انتخاب رئیس جدید شورا تعلل کرده‌اید؟! و چرا ریاست غیرقانونی آقای حسن‌آبادی را کماکان تحمل کرده و از این بابت هیچگونه گزارشی به اهالی محترم ارائه نمی‌دهید؟! آیا جنابعالی (و عضو دیگر شورا) نقطه‌ضعف بازدارنده‌ای در نزد وی دارید که با اتکاء به آنها خود را بر شما تحمیل کرده است؟! یا اینکه قضیه برعکسه و او را به ریاست رسانیده و در آن جایگاه نگه داشته‌اید تا تمام کاسه‌کوزه‌ها را سر او بشکنید که سواد کمتر و مدیریت ضعیف‌تری نسبت به شما دارد و در واقع او را فریب داده‌اید؟! البته بنده قصد دخالت و جسارت در حق شورا را ندارم ولیکن با توجه به احساس خفقانی که در برخی از اهالی روستا می‌بینم که جرأت نمی‌کنند به شماها چیزی بگویند! (وگرنه گرفتار انتقام و محرومیت‌هایی می‌شوند که از طرف شورا نسبت به بنده قابل إعمال نیست!) و از من می‌خواهند که زبان مظلومیت آن‌ها بشوم! و از تخلفاتی دم می‌زنند که عمدتاً متوجه ریاست شوراست ولیکن اگر صحت داشته باشد، قاعدتاً شما هم در آن‌ها شریک محسوب می‌شوید و اگر قابل پیگرد قرار بگیرد قاعدتاً شما هم باید پاسخگو باشید. نامبرده طی پیام صوتی (ضمیمه) اعلام کرد که چیزی برای نوشتن ندارد و حاضر است شفاهی توضیح دهد و من منتظرم در اولین جلسه عمومی، ایشان ناگفته‌های خود را بگوید ولیکن آیا شماها هم قادر به نوشتن و پیام صوتی گذاشتن نیستید؟! منظورتان از نادیده گرفتن پیامهای پیشنهادی گفتگومحور بنده چیست؟! اگر مایل به جلسه حضوری و جوابات کتبی در گروه نیستید، قاعدتاً راهی باقی نمی‌ماند بجز اقدامات قانونی که ممکنست بعداً به مذاق‌تان خوش نیاید! دیگر خود دانید! ... ادامه دارد. سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱
سلام اخوی‌جان، در خصوص ۱۵ م. شفاف نشدم! تا اینجای مطلب که مجرم متواری تحت تعقیب شما متوسل به سیداکبرحسینی می‌شود و او هم پسرخاله‌اش؛ حاج‌حسن بیاتی را واسطه قرار می‌دهد تا شما رضایت داده و از حق خود صرف‌نظر نمائید و بالاخره شما هم گذشت می‌کنید، روشن شدم که ایثار کردید. ولیکن از اینجا به بعد گیج شدم: ۱) اگر جریمه ۱۵ میلیونی حامی مجرمین بابت گذشت شما بوده، که جنبه شخصی دارد و البته به کسی هم ربطی ندارد که آنرا چه کردید؟ (و البته که خدا خیرتان دهد که صرف عام‌المنفعه کردید و ان‌شاءالله که مأجور باشید.) ۲) جریمه ۱۵میلیونی بابت تصرف قطعه زمینی از املاک ورثه مرحوم سیدمحمدعلی بوده که حامی مجرمین، در آن اقدام به احداث بنای غیرمجاز کرده بوده و پس از کش و قوس‌هایی بالاخره در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما هم بجای توزیع آن پول میان ورثه مرحوم سیدمحمدعلی، آنرا در حیاط مسجد هزینه کردید! ولیکن در این‌صورت آیا نباید از آحاد وراث آن مرحوم در ارثیه ذی‌ربط، اجازه می‌گرفتید؟ البته ما فرزندان مرحوم سیدمیربابا کل قطعات قرینلری را طبق قرعه‌کشی به شما واگذار کردیم و هیچ سهمی از آن نداریم ولیکن تکلیف سهم عموزاده‌ها چه می‌شود؟! می‌فرمائید که از آ.سیدرضا و آ.سیداحمد وکالت داشتید ولیکن؛ اولا) آیا این وکالت شامل هزینه‌کرد جریمه دریافتی در حیاط مسجد هم می‌شد؟ ثانیاً) بقیه وراث از عموزاده‌ها آیا در این‌خصوص نباید رضایتی می‌دادند؟ علی ای حالٍ شما هزینه ۱۵م. را در حیاط مسجد، اطلاع‌رسانی نکردید تا فرضاً ریا نشود! ولیکن این امر زمانی ارزشمند است که کل ۱۵م. بابت جریمه تجاوز به اراضی مرحوم پدر ما باشد نه پدربزرگ ما. بنظر می‌رسد که خلط مبحث کرده‌اید! - گذشت شما بجای خود. - پاسخ توهم مجرم که کل شش‌دانگ را موقوفه می‌پنداشته و شما را در ۱۵م. صاحب حق نمی‌دانسته بجای خود. (و او اصلا چه محلی از اعراب داشته که بخواهد در باره موقوفه بودن یا نبودن ۲دانگ و ۴دانگ و ۶دانگ روستا نظری بدهد؟! بهتر بود به حاج‌حسن‌آقا تفهیم می‌کردید که این مسئله حیثیتی است (و صرفا مالی نیست) تا شما را در رودربایسی نیاندازد تا اصلا کوتاه نمی‌آمدید و بخاطر جهالت و بلکه وقاحتی که بخرج داده، رضایت نمی‌دادید و... حالا اگر شخصا ملاحظاتی را بخرج داده و او را بخشوده‌اید، دیگر چه جای حرف از «معوضه»!؟! و اگر معوضه‌ای در کار بوده است، دیگر نمی‌توان آنرا بخشش و گذشت نامید بلکه معامله کرده‌اید ولیکن معامله بر سر چه بوده است؟! ۱) بعلت جنایتی که فرزند او مرتکب شده؟ ۲) بعلت تجاوز زمینی او به املاک اجدادی شما؟ کدام‌یک؟! وساطت سیداکبر و شفاعت حاج‌حسن برای این بوده که پسر جنایتکار او را ببخشید؟ یا اینکه تجاوز ملکی او را تبدیل به جریمه نقدی کنید؟ اگر قرار بوده که وجهی بپردازد و در حالی که دستش بخاطر پسرش زیر ساطور شما بوده، پس چرا جرأت کرده که در تحویل ۱۵م. تخلف کند و مقاومت بخرج دهد؟! ربط این دو تا مسئله را نمی‌فهمم! و اگر به زمینهای سیدمیربابا تجاوز کرده و باید جریمه می‌شده، چرا از طریق شوراودهیارروستا مسئله حل نشده و نیاز به وساطت ریش‌سفیدهای مورد اشاره شده؟! و چرا رضایت خود را همزمان به دو مشکل او گره زدید؟! هم جنایت و هم تجاوز و جریمه دوگانه او تبدیل شده به پرداخت ۱۵ میلیون غرامت که سر پرداخت آن هم بازی در آورده؟! بنظرم قطعه‌ای از این پازل را فراموش کردی اشاره کنی و لذا مرا به حیرت انداخته‌ای! در هر حال این ۱۵م. الآن دیگر جنبه شخصی ندارد و لازمست بدون عصبانیت، توضیحات بیشتری بدهید تا اگر خطایی متوجه شما نیست بتوانم از شما (و در واقع از خودم) دفاع کنم و موانع وحدت اهالی را هموارتر کنم.) - مالکیت شما بر اراضی و املاک پدری در بلوک مورد بحث هم بجای خود. - حقوق ورثه مرحوم سیدمحمدعلی در ۱۵م. هم بجای خود. - هزینه در حیاط مسجد روستا هم بجای خود. در این میان فقط یک مسئله بجای خود نیست و آن وراث مرحوم سیدمحمدعلی هستند که اگر رضایت نداشته باشند، شما ضامن هستید و باید حق‌السهم معترضین را به نرخ روز محاسبه کرده و به ایشان بپردازید. ثواب عمران حیاط مسجد هم ارزانی خود شما و وراثی که رضایت داده باشند. بنظرم لازمست طی جلسه‌ای ناراضی‌ها را راضی کنید و از راضی‌ها هم تأییدیه بگیرید و به اشتراک بگذارید تا حرف و حدیث‌های بی‌ربط پشت سرتان حل و فصل گردد. ما که نمی‌توانیم علیه لوطی‌خوری دیگران شمشیر بکشیم و همزمان پشت سرمان حرف و حدیث‌های بیهوده‌ای بر سر زبان‌ها باشد. شما هم از حق خود گذشت کرده‌ و هم پول دریافتی را هزینه کار خیری کرده‌ و برای مسجد روستا آبرو خریده و هم وقت و انرژی بخرج داده‌ و ثواب اندوخته‌‌اید ولیکن بعلت عدم کسب رضایت بازماندگان پدربزرگ، ردی از شایعات بیهوده باقی گذاشته‌اید! شاید برایتان مهم نباشد ولیکن صداقت مرا در این مبارزه به چالش کشیده است! تا اهالی نه تنها معیت نورزند بلکه ضدیت بورزند که اصلا مطلوب نیست!
شجره‌نامه‌ای از سادات حسینی امامزاده علاءالدین اگر کسی از این شجره‌نامه، تصویری خوانا (شفاف‌تر) سراغ دارد لطفا به اشتراک بگذارد یا برای بنده ارسال نماید. 🙏 (حسینی منتظر)
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین راه طی شده و باقیمانده (قسمت ۳۴): اصلاحیه: ۱) تذکر داده شد که؛ طرح «امین موقوفه» در هر بلوک از مملکت، از جانب مقام معظم رهبری در راستای توسعه جمهوریت و برون‌سپاری مردمی، ابلاغ شده و اینطور نبوده که از طرف دولت، برای فرضا دور زدن اختیارات ولایت فقیه و نمایندگان ولی‌فقیه انجام شده باشد و اتفاقا راهکاری برای پیشگیری از لوطی‌خور شدن موقوفات و عواید آن‌ها بوده است که به «مردمی‌سازی اوقاف» می‌انجامد. بنابر این تذکر ضروری، بنده ضمن عذرخواهی از بابت گفته بدبینانه قبلی خود (در قسمت ۲۶)، لازم بود این مطلب را هم متذکر بشوم و از متذکر محترم هم از این بابت تشکر می‌کنم. ۲) تذکر داده شد که؛ مساحت کلی اراضی و املاک روستای امامزاده علاءالدین، طبق آخرین نقشه‌برداری فنی، بیش از ۶۰ هکتار است نه کمتر از ۴۵ هکتار. فلذا گفته قبلی خود در این‌خصوص را هم اصلاح می‌کنم. بنابراین؛ ۲ دانگ موقوفه روستا برای امامزاده، بیش از ۲۰ هکتار است که باید رقبات آن افراز و تقویم گردد تا معلوم شود که عوائد این ۲۰۰/۰۰۰ مترمربع چقدر است و در کجا مصرف می‌شود؟ و همچنین مساحت ملک سادات بربری مجموعا حداقل ۴۰ هکتار است که باید معلوم شود، آیا طبق «صورتجلسه حل اختلافات ۱۲۹۹ قمری»، توزیع شده است یا خیر؟ ۲/۱- حدود ۱۰۰/۰۰۰ مترمربع باید در اختیار بازماندگان مرحوم سید محمدحسن (سیدحسن‌بابا) حسینی باشد. ۲/۲- حدود ۱۰۰/۰۰۰ مترمربع باید در اختیار بازماندگانِ خریداران سهم یک دانگ مرحوم سید زین‌العابدین حسینی باشد. ۲/۳- حدود ۱۰۰/۰۰۰ مترمربع باید در اختیار بازماندگان مرحوم سید علی‌حسین موسوی باشد. ۲/۴- حدود ۱۰۰/۰۰۰ مترمربع باید در اختیار بازماندگان مرحوم سید ابول موسوی باشد. این بایدهای اربعه قاعدتاً نیازمند افراز رقبات چهار دانگ سادات روستا با مراجعه به شجره‌نامه‌های خانوادگی آنان است. و اما بعد؛ بعد از افراز دقیق شش‌دانگ روستا و‌ مشخص شدن میزان تصرفات کلیه متصرفین (اعم از مالکین و مستأجرین) با دو مسئله مواجه خواهیم شد: الف) زمین‌هائی که عملا بصورت عمومی مورد استفاده «کلیه اهالی و زوار» (از قبیل؛ مسجد و‌ حریم آن، چشمه و حریم آن، لوله‌کشی‌ها و کابل‌کشی‌ها و حریم آنها و امثالهم) قرار دارد. ب) زمین‌هائی که با عدم حضور یا عدم حیات مالکین (سادات)، معطل مانده است. پیشنهاد بنده؛ تخصیص زمین‌های معطله به اماکن و محوطه‌هایی است که قابل استفاده عموم اهالی و زوار محترم باشد. البته تقسیم مجدد آن‌ها بین سادات با ملاحظه همان ۴ دانگ اسبق هم نظری خالی از وجه نیست. حداقل مازاد از میزانی که به اماکن عمومی قابل واگذاری است. و اما اگر این میزان کافی نباشد قاعدتاً باید بصورت مساوی از چهار یک دانگ ملک سادات و دو دانگ موقوفه، تأمین شود. و اما تخصیص زائرسرا و اماکنی بمنظور فعالیتهای فرهنگی و هرچه که بیشتر به درد زوار امامزاده می‌خورد، از محل ۲ دانگ موقوفه امامزاده، نظر صائبی است. ... ادامه دارد. سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده علاءالدین راه طی شده و باقیمانده (قسمت ۳۵): سخنی با سادات بربری؛ (بخش اول): قسمت ۳۳ از سلسله مباحث بنده به نامه‌ای اختصاص داده شد که حجم آن اجازه نداد کتیبه‌های ابتدایی و انتهایی معمول کلیه پیام‌ها را در آن بگنجانم و این پیام، (با توجه به کنتور ذیل هر پیام)، رکورد فوروارد حتی پیامهای ۵ و ۲۰ و ۳۲ را شکست!!! نامه مذکور خطاب به اخوی در مسئله ۱۵ میلیون تومان جریمه‌ای بود که از یوسف رضایی (همسر دختر دائی ما) بابت اختلافات مطروحه، طی فرایندی گرفته و در حیاط مسجد، هزینه می‌کند. البته قبلاً (به علت اینکه مسئله ۱۵م. در گروه اطلاع‌رسانی روستا بعنوان یک مسئله عمومی مطرح شده بود) از آقاسیدمیرشجاع‌‌الدین، استدعای روشنگری کرده بودم و جوابیه‌ای که داده بودند، برایم چندان مفهوم و قانع‌کننده نبود و لذا ناچار شدم که دقیق‌تر طرح سؤال بکنم و عیناً هم در گروه‌ها به اشتراک گذاشتم تا: اولا) ایشان و همه بدانند که مطلب قابل اغماضی نیست و حتماً باید شفاف‌سازی شود. ثانیاً) اگر دیگران هم سؤالات ذی‌ربطی دارند از این فرصت استفاده کرده و استفهام بنده را تکمیل نمایند. البته از ایشان (بلحاظ جسارت مرتکبه) عذرخواهی می‌کنم ولیکن بلحاظ روشنگری افکار عمومی ناچار شدم ایشان را در مقابل کار انجام شده قرار بدهم تا به حرف و حدیثهای بیهوده پایان داده شود و اینگونه حرف و حدیث‌ها منحصر به ایشان نیست و متاسفانه تقریبا فی‌مابین همه اهالی به اشکال گوناگون دیگری هم جریان دارد و تنها راه‌حل آنها گفتگوهای علنی است نه غیبت و شایعه و تهمت و... لذا بنده (با نوعی خودزنی!) می‌خواهم حتی‌الامکان راهی بگشایم که همه اهالی محترم بی‌واهمه وارد گفتگوهای جمعی بشوند و مشکلات بین خودشان را در محضر و منظر سایر اهالی حل و فصل کنند که اگر نکنند زمینه بروز «شایعات وحدت‌شکن» و نیز «دخالت و تهاجم اجانب»ی از قبیل اوقاف در امور اهالی فراهم می‌گردد. اخوی هم متقاعد به همراهی شده و در مسئله مذکور توضیحات تکمیلی خود را ارائه دادند که خواندن آن‌ها شاید خارج از حوصله همگانی باشد و لذا من خلاصه‌ای از کلیات آن‌ها را به اشتراک می‌گذارم. و اما فشرده حرفهای آ.سیدمیرشجاع: ۱) مرحوم پدر ما در این زمین پدری‌شان (که البته عموها هم در آن سهم داشتند ولیکن افراز نشده بود) خانه‌ای احداث کرده بود همچنانکه هر کدام از بازماندگان سیدمحمدعلی، بنحوی (و بدون انضباطی که مطلوب شماست) در آن تصرف کرده‌اند! همچنانکه پدر ما هم در خانه‌های پدری (که عموها در اختیار خود گرفته بودند و اینک در اختیار عموزاده‌هاست) سهم داشت. اما باهم کنار آمده بودند! ۲) در زمین‌های محل دعوا (که به ۱۵م. معطوف شده!)، اتفاقاتی رخ داده است: ۲/۱- قسمتی از آن را عمویمان (مرحوم سیدعیسی) برای خودش دو باب سِیزان (انباری) ساخته بود که اینک چند برابر آن در تصرف خانواده مرحوم سید اسدالله می‌باشد. ۲/۲- قسمتی از آنرا برخی از مستأجرین (بدون توجه به تقسیمات قدیمی) بناحق ادعا می‌کنند که متعلق به ۲دانگ امامزاده است (به یوسف فروختند یا بخشیدند!) که همین مسائل باعث سوءاستفاده اوقاف هم شده تا ادعای مشاعی بودن شش‌دانگ را پیش بکشد! ۲/۳- قسمتی از آنرا سیدیداله به یوسف رضایی بخشیده (همراه با چهار کامیون آجر و سنگ برای خانه‌سازی و آغل‌سازی)! ۲/۴- قسمتی از این زمین را سیداسداله به باجناق خود (آقاصالح مطهری؛ داماد عمه ما) واگذار کرده است. ۲/۵- قسمتی از آن بعنوان معاوضه از طرف خانواده سیداسداله در اختیار سیدمحسن (نوه مرحوم سیدعیسی) قرار گرفته است. فلذا آنچه که فرزندان و نوادگان مرحوم عیسی‌عمو تاکنون تصرف کرده‌اند، بیش از سهم مرحوم حاج‌سیدعیسی از این قطعه بوده است! ۳) و اما سهم مرحوم حاج‌سید موسی: ۳/۱- آ.سیدرضا، زمینهای سنگلاخی و غیرقابل کشت اینجا را رها کرده و بجای آن قطعه‌ای از زمین پدری ما (در بخش حاصل‌خیز خرمن‌یری) را برداشته و برای خود خانه‌سازی و درخت‌کاری کرد و قاعدتاً در اینجا ادعایی ندارد و بقیه اعضای خانواده‌اش هم قاعدتاً باید با او طرف باشند نه ما. ۳/۲- البته سیداحمد پیگیر سهم خود بود تا اینکه در توافقی با فرزندان مرحوم سیداسدالله، قطعه‌ای از سهم آنها در قسمت سایت تلویزیونی را گرفت و به خانه فعلی خودش افزود. ۳/۳- علت امضای آ.سیدرضا و آ.سیداحمد در نامه وکالتشان به من برای برخورد با متجاوزین هم همین بود که پیشاپیش سهم خودشان را از این زمین گرفته بودند و حالا خودشان باید جوابگوی خانواده خود باشند. ۳/۴- در این میان، من تصور می‌کنم سهم عموموسی نیز از این قطعه، به اندازه لازم به فرزندان او رسیده است؛ بویژه از لحاظ کیفیت زمینی و اگر کافی نباشد قاعدتاً الباقی سهمشان را باید از متجاوزین و متصرفین مطالبه کنند نه از من که هنوز حتی یک وجب از حق خودم را هم نگرفته‌ام و‌ بیش از همه طلبکارم. ... ادامه دارد. سیدمحمدحسینی(منتظر) آذر ۱۴۰۱