بسمه تعالی
قابل توجه اهالی محترم روستای امامزاده علاءالدین
راه طی شده و باقیمانده
(قسمت ۱۷):
بدنبال جوابیه غیردقیق سه صفحهای دهیار محترم روستا به اولین نامه اداره اوقاف بوئینزهرا، اداره مذکور دومین نامه خود را مجددا با اتکاء به وقفنامه جعلی (و آماری که احتمالاً نانکلی در قضیه چکمه سفید از غائبین سادات روستا تهیه کرده است)، مینویسد و در بند 6 آن اصرار دارد که سادات از این روستا هجرت کردهاند! و دم از «حقوق موقوفه» برای «مالکین چهار دانگ» میزند!
شماره: ۹۵/۸۵۴۴۴۷۳
تاریخ: ۱۳۹۵/۶/۲۴
بسمه تعالی
دهیار محترم روستای امامزاده علاءالدین
با سلام و تحیت
احتراماً عطف به نامه مرقومه مورخه ۹۵/۶/۳ و پیرو نامه شماره ۹۵/۸۳۳۰۹۹۰ مورخه ۹۵/۵/۲۵ ضمن تشکر و قدردانی از ارائه پاسخ نامه پاسخ این اداره اجرایی به شرح ذیل اعلام میگردد:
۱) وقفنامه مرحوم حسین و کاظم خان مورد تأیید این اداره بوده ولی در قسمت چهار دانگ به نظر خارج از نیت واقف خیراندیش عمل میگردد.
۲) قطعا همینطور میباشد که سادات بزرگوار با توجه به اینکه همگی از اولاد پیغمبر(ص) بوده نسبت خود را در طول زمان تهیه و اینجانب نی برخی از آن را رؤیت نمودهام.
۳) واقف در وقفنامه قید نموده «اگر چنانچه از مزرعه هجرت و یا افراد آحاد سادات و اولاد در حیات نباشند اختیار ملک با جناب متولی است» و برابر ماده ۱ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه فاقد متولی است و تولیت این گونه موقوفات بر عهده ولی فقیه میباشد.
۴) این اداره از هیچ کس انتظار ندارد و کاملا به امورات روستا آگاهی و اشراف دارد و این اداره آمار متوفیان سادات از گذشته و حال را از آن دهیاری نخواسته است. این موضوع نیز بر عهده دهیاری نمیباشد و بحث همکاری و قانون موجود به این اداره جرأت مکاتبه با دهیار محترم را داده است.
۵) علی الحال اقدامات و تصرفات با نیات واقف خیراندیش در روستا همخوانی ندارد که میبایست برابر نص صریح وقفنامه بعمل آید.
۶) مجددا اعلام میگردد سادات معظم روستا از محل هجرت نموده و اگر چنانچه این فرضیه نیز نادرست باشد میبایست حقوق موقوفه به آنها تسلیم گردد نه اراضی.
محمدرضا رحمانی
رئیس اداره اوقاف بوئینزهرا
... ادامه دارد.
سیدمحمدحسینی(منتظر)
آبان ۱۴۰۱
0 جوابیه 13950705 آ.سیدمیرشجاع 5صفحه.pdf
501.5K
نسخه pdf نامه پنج صفحهای دهیار به اوقاف
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی محترم روستای امامزاده علاءالدین
راه طی شده و باقیمانده
(قسمت ۱۸):
جوابیههای آقاسیدمیرشجاعالدین به نامههای اوقاف بدون دسترسی به وقفنامه اصلی صورت گرفته است و لذا بعد از دریافت صورتجلسه حل اختلافات (موسوم به وقفنامه اصلی)، مجددا طی دو صفحه جوابیه خود را تکمیل میکند. و بعد از این نامه است که رئیس سابق اداره اوقاف بوئینزهرا ظاهرا دست از سر چهار دانگ سادات بر میدارد و دیگر متعرض سادات نمیشود ولیکن دو دانگ امامزاده را هم به حال خود رها میکند! تا اینکه آقای نانکلی بر صندلی ریاست اوقاف نشسته و بدون توجه به وقفنامه اصلی مجددا پاشنه درب خود را روی وقفنامه جعلی میچرخاند! زیرا که مشکل جایگزینی یک دانگ بر باد رفته امامزاده به قوت خود باقیست و تنها راه جبران آن کندن از فدک سادات است!
البته اخوی در تحلیل و تفسیر این وقفنامه اصلی، بیدقتیهائی هم داشته که متعاقبا آنها را توضیح خواهم داد. انشاءالله
نامه دهیار وقت روستای امامزاده علاءالدین در پاسخ به نامه اداره اوقاف بوئینزهرا
شماره: ۱۱۰/۲۰۸
تاریخ: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا
جناب آقای محمد رضا رحمانی (زید عزه العالی)
سلام علیکم
احتراما ضمن آرزوی موفقیت روزافزون و تأییدات خداوند منان برای حضرتعالی و همکاران گرامی، عطف به نامه شماره ۸۵۴۴۴۷۳ مورخه ۱۳۹۵/۶/۲۴ حضرتعالی به استحضار میرساند؛ وقفنامه موجود در داخل پرونده مزرعه این روستا در آن اداره محترم جعلی بوده و به دلایل قانونی و منطقی و عقلی و بخصوص تناقضات و تکرار بلاوجه در متن آن که جعلی بودن آن را بوضوح نشان میدهد، به هیچ وجه نمیتواند مورد قبول و مورد اعتناء باشد. در صورتیکه با مطالعه وقف نامه اصلی که تصویر آن به ضمیمه این نامه به حضورتان تقدیم میشود متوجه میشوید که تنظیم وقفنامه در زمانی است که مرحومان مغفوران محمدحسینخان و محمدکاظمخان در قید حیات بودهاند و وقفنامه بدستور شخص خود واقفین محترم مرقوم گردیده است و در قسمت بالای صفحه و نیز انتهای وقفنامه ممهور به مهر محمدحسینخان و محمدکاظمخان است با متنی بسیار ساده و بیپیرایه که گذر زمان خللی در آن ایجاد ننموده و احدی نتوانسته در آن شبههای وارد کند.
مشاهده میشود که اولا حد و حدود ششدانگ ملک مذکور را به وضوح مشخص نموده و سپس سادات معزز را با احترام معرفی نموده و سهم هر کدام از اینها را تعیین کرده و سپس با سفارش اخلاقی تأکید نموده که هر کدام به حق خود قانع باشند و پس از تعیین سهم دو دانگ امامزاده بدون نام بردن از نام فرد خاصی بعنوان تولیت امامزاده، نامه را بسته و تمام کرده است و حال با توجه به موارد ذیل این نامه:
اولا: همانطور که حضرتعالی بعنوان کارشناس امور وقفی مستحضر هستید اولین شرط و لازمه یک مکان و یک ملکی که وقف میگردد تعیین حد و حدود آن است که در وقفنامه موجود در پرونده حد و حدودی تعیین و مشخص نشده است و عجیبتر اینکه وقفنامه جعلی پس از فوت واقفین تنظیم گردیده است. و همانطور که مشاهده میکنید هیچکدام از واقفین وقفنامه جعلی را مهر و امضاء نکردهاند. زیرا که در قید حیات نبودهاند.
دوما: پر واضح است که تمام تلاش تنظیم کنندگان وقفنامه جعلی موجود در پرونده این مزرعه، بدنبال تعیین ولد ارشد مرحوم آخوند ملاکاظم (آخوند ملاعبدالجواد خلف ارشد متولی) جهت اخذ نذورات و ممر درآمدی برای ایشان بعنوان تولیت پس از فوت مرحوم پدر، نسلاً در نسل ایشان بوده است!
سوما: در آن وقفنامه جعلی جهت درآمد بیشتر ولد ارشد مرحوم ملاکاظم، ماده واحدهای را گنجاندهاند که مادامیکه سادات در این مکان باشند میتوانند از مداخل ملک خود بهرهمند شوند، در غیر اینصورت با بازگرداندن املاک آنان به امامزاده، درآمد ولد ارشد ایشان نیز اضافه خواهد گردید و...
در انتها سؤالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا وقفنامهای که واقفین بدست و اراده خودشان تنظیم نموده و به وقفشدگان ارائه دادهاند، لازمالاجراء میباشد؟
یا اشخاصیکه معلوم نیست با چه نیتی و بر اساس کدام قانون و با مجوز کدام مسئله شرعی، موادی که بر خلاف نیات واقفین (که بوضوح در متن وقفنامه قید گردیده است) گنجاندهاند، باید قابل استناد باشد؟
فلذا از آن مقام معزز و گرامی انتظار داریم و درخواست میکنیم دستورات لازم جهت ابطال وقفنامه جعلی موجود در داخل پوشه مزرعه امامزاده علاءالدین(ع) صادر فرموده و نسبت به تأیید وقفنامه اصلی ارایه شده تحقیقات لازم اقدام گردد.
قبلا از بذل توجهی که خواهید فرمود سپاسگزارم.
دهیار روستای امامزاده علاءالدین علیه السلام
سید میر شجاع الدین حسینی
... ادامه دارد.
سیدمحمدحسینی(منتظر)
آبان ۱۴۰۱