ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی و اشراف اطلاعاتی اطلاعات سپاه و نیروی قدس بر تروریستها چه بود؟
☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘️ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی و اشراف اطلاعاتی اطلاعات سپاه و نیروی قدس بر تروریستها چه بود؟
به کانال مدرسه اقتصاد بپیوندید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کوتاهنمای «مرگ اقتصاد»
تولیدکننده: بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم
💢کوتاه؛ در مورد اشرافیگری و وابستگی مهلک محمدرضا پهلوی
🔹چند ماه پیش، سالمرگ #محمدرضا_پهلوی بود. کسی که با پول #ملت_ایران تا میتوانست بریز و بپاش کرد و با وابستگی شدیدش به بیگانگان نفس اقتصاد ایران را به شماره انداخته بود.
🔹اشرافیگری و وابستگی #قربانگاه_اقتصاد کشور است و اگر مسؤولین امروز کشور نیز به این دو دامِ خطرناک گرفتار شوند ضربهای جبرانناپذیر به #معیشت_مردم خواهند زد و این نکته پس از چند سال سیاستورزی برخی #شخصیتهای_اشرافی در نهادهای اجرایی و عقد قراردادهای استعماری همچون #برجام برای ما کاملا محسوس شده است.
◀️تاریخ عبرت است و اگر آن را چراغ راهمان قرار دهیم؛ «هرگز به عقب باز نخواهیم گشت.»
@Bonyadtarikh
@schoolofeconomics
☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
رها عبداللهی نوشت: #خاورمیانه_جدید را اولین بار در ژوئن ۲۰۰۶ کاندولیزا رایس، در تل آویو بر زبان آورد. طرحی که می خواست قوسی از نا آرامی، بی نظمی و خشونت را از لبنان، فلسطین و سوریه تا عراق، خلیج فارس، ایران و مرزهای ناتو در افغانستان گسترش دهد. می خواستند کل منطقه در هرج و مرج و درگیری فرو رود و از این ناامنی، امنیت رژیم اسرئیل و بهرهبرداری آمریکا و انگلیس تأمین شود تا بتوانند نقشهی خاورمیانه را از نو براساس نیازها و اهداف ژئوپلتیک خود ترسیم کنند. در این طرح، قرار نبود آشوب سازی با حضور مستقیم و هزینه آمریکا صورت گیرد. بلکه بنا بود نیروهای گریز از مرکزی مانند القاعده، داعش و النصره و کشورهای خودکامه عربی این وظیفه را انجام دهند و این منطقه تبدیل شود به کشورهایی کوچک و ضعیف و از هم گسیخته به نفع اسرائیل!
اما چه شد؟! امروز نقشه خاورمیانه جدید، در نقطه مقابل قوس ناآرامی که آن روز در تلآویو کشیده بودند، ترسیم شد. نقشه #خاورمیانه_جدید این روزها با سرعت بیشتری در حال خودنمایی است؛ برقراری ارتباط زمینی تهران-بغداد-دمشق پس از افتتاح گذرگاه مهم و راهبردی قائم-بوکمال پیام محکمی دارد؛ اینکه جغرافیای مقاومت به مرزهای اسرائیل رسیده و در خاورمیانه جدید بزودی زود قدس شریف به پهنه وسیع مقاومت خواهد پیوست.
#جغرافیای_مقاومت #خاورمیانه_جدید #طریق_مقاومه
@roo_be_rah
@schoolofeconomics
چقدر راحت میتوان #ارتش_سایبری_عربستان #سعودی_صهیونیستی را که از شاگردان بداخلاقِ اینتلجنس سرویس و ارتش سایبری رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند، شناخت؛ حتی پایگاههای زمینی آنها از نقشه بالا قابل ردیابی است.... دقت کنید که در ناآرامیهای چند روز گذشته عراق، که به طور واضحی اربعین و اتحاد ایران و عراق را نشانه رفتهاست، فقط شش درصد مطالب از عراق است و بقیه از عربستان و کویت و امارات و مصر و آمریکای فضولباشی بینالملل!
همینها در جریان داستان #کردستان و داستان #جنگ_اقتصادی توئیت از خودشان در میکردند و برخی مردم را فریب میدادند. ولی بسیاری از مردم دیگر فریب ارتش های سایبری دریوزه غرب را نخواهند خورد و اربعین امسال قویتر از هر سال برگزار خواهد شد
پ.ن: فقط ماندهام ترس برخی وزارت خارجهای ها را کجای دلم بگذارم. به قول یکی از دوستان ما سالهاست از این غربزدههای برخی وزارتخانهها ....
☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم | همه با هم برادریم (رسانیوز)
#ایران #عراق #اربعین #حب_الحسین_یجمعنا
☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
🔴اعتراضات در عراق، به بهانه #اقتصاد؛ ولی از کجا آب میخورد؟
♦️خبرگزاری عراقی «براثا» نوشت:شبکههای اجتماعی و رسانههای سمی و مخالف عراق از حوادث تظاهرات مملوء شده است؛ البته تحت عنوان «آزادی تظاهرات».
♦️هدف واقعی آنها، سرنگونی دولت است. این تظاهرات تحت حمایت مستقیم سفارت آمریکا در بغداد قرار دارد که از طریق آنچه «فعالان مدنی» و... نامیده میشوند صورت میگیرد.
♦️رهبری تظاهرات نیز برعهده سه دسته است: نخست؛ رهبران پیشین و جدید #حزب_منحله_بعث عراق که وظیفه آنان، درگیری در هنگام افزایش تنش است.
♦️دوم؛ «الصرخیه» که با عناصر #سفارتهای #انگلستان و #هلند در بغداد ارتباط دارند و وظیفه آنها توزیع اعلامیه و نوشتن #شعارهایی #علیه_مرجعیت عالی نجف است.
♦️سوم؛ گروهی از #سلبریتیهای عراقی که مسئولیت اظهارنظر در شبکههای ماهوارهای و اجتماعی داخل و خارج از عراق را بر عهده دارند.
♦️#آمریکا و سایر سفارتهای حاضر در بغداد اعلام خواهند کرد که از عراق خارج میشوند و سپس سایر سفارتها دست به چنین اقدامی میزنند. /عبرتها
☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خصوصیسازی غلط در ایران: تهاجم علیه خود!
⏪ استاد #رزاقی از نفوذ جریان #سرمایه_داری در ایران میگوید:
💬 منطق خصوصیسازی، منطق سرمایهداری لیبرالی است و از همان ابتدا مشخص بود که برای ثروتمند شدن عدهای خاص است. ما با خصوصیسازی، سرمایهداری دلالصفت را به وجود آوردیم.
💬 یک تهاجم حساب شده علیه صنایع ایران در حال رخ دادن است که هرکسی که کار میکند را بیکار کند. این تهاجم را آمریکاییها سامان ندادهاند بلکه خودمان سامان دادهایم!
@feghvaenghelab
@schoolofeconomics
🔆 موسس فرهنگستان علوم اسلامی قم (رحمهالله علیه):
🔅زنان ۵ دسته هستند.
🔅زنان میتوانند یک لباس ساده را با ۵ انگیزهٔ متفاوت بدوزند!
🔅زنان میتوانند در موازنه ارزی نقش مثبت ایفا کنند.
✔️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
1️⃣ گاهي مادری براي فرزندش لباسي میدوزد و هدفش اين است كه لباس فرزندش را بهگونهاي زيبا بدوزد كه وسيلهٔ تفاخرش به مردم باشد. اين يك نوع حساسيت و يك گونه انگيزه است كه منشأ چنين عملي ميشود.
2️⃣ دوم اینکه زن لباس را براي تفاخر فرزندش نميدوزد، بلكه اين كار را براي خشنود شدن شوهرش انجام ميدهد. طبيعتاً اين نمونه، يك سطح بالاتر از قبلي است.
3️⃣ سطح بالاتر از اين هم فرضاً به اين صورت است كه زن آن لباس را تنها بهخاطر خشنودي شوهرش نميدوزد، بلكه بهخاطر خدا صرفهجويي در زندگي را لازم ميداند. او خشنودي خدا را میطلبد، گرچه از شوهرش هم قدرداني ميكند. ته قلب و محور و بنيان قلب او بر محبت نسبت به خدا استوار است، لذا احترامي هم كه به شوهرش ميگذارد احترام الهي است، مادي نيست و براي جلب يك نفر به خود و فريفتهگري نيست. طبيعي است كه اين رتبه نسبت به مراتب قبل والاتر است.
4️⃣ يك رتبه از اين والاتر هم متصور است و آن اينكه زن بگويد من در اين كار طالب رضاي خدا هستم، اما نهتنها در شكل خشنود نمودن شوهر؛ چون در عين اينكه به شوهر احترام ميگذارم، ولي انجام اين كار تنها در شكل خشنودي شوهر ـ كه طبيعتاً رضاي خدا هم در اين است ـ براي من كوچك است و من به اين حد قانع نيستم و به دنبال امري بالاتر و والاتر از اين هستم، فرضاً ميگويد نظام اسلامي ايران در مقابله با استكبار، از نظر ارزي (ارز خارجي) دچار مضيقه است و لذا من در اين فكرم كه در حد توانم و به هر اندازه كه ميتوانم لباس بچه يا شوهرم را خودم بدوزم و راضي نباشم كه لباس از ساير كشورها به ايران وارد شود تا منجر به هزينه ارزي گردد؛ چون ما دچار محدوديت ارزي هستيم. يا فرضاً بگويد موازنه ارزي متأثر از الگوي مصرف است كه من هم يكي از مصرفكنندگانم، لذا من تاب تحمل پايين آمدن ارزش ارز را ندارم و لذا سعي ميكنم به مقدار قدرت خودم، سهيم در مشكلات ارزي نباشم. 👉
اگر در اين مثال دقت كنيد درمييابيد كه اين زن به «نظام ولايت» توجه دارد و ميگويد: «من ميخواهم به اين نظام كمك كنم». اين، بالاتر از مرتبه قبل است. این رتبه را «رتبه كلان» مينامم.
5️⃣ حال از اين رتبه هم پا فراتر میگذاریم و ارتباط امور زنان با تكامل اجتماعي را، در قالب رابطه دوخت يك لباس با تكامل اجتماعي، اجمالاً مطرح میکنیم. آن زني كه فرضاً ميگويد: كل نظام به منزلت يك دستگاه پخش (دستگاه بلندگو) است و يك «پرچمدار» و رهبري است كه از طرف «نبي اكرم صلي الله عليه و آله و سلم» ميخواهد به وسيله اين دستگاه، صداي اسلام را به جهان برساند، لذا من نبايد بلندگوي اسلام را ضعيف كنم، من بايد بگذارم اين صداي «تاريخي» به گوش مردم جهان برسد، من نبايد با «مصرف» خود در راه تكامل بشر سنگاندازي كنم.» (۱۳۷۷)
☑️ @moniroddin
پ.ن از مدرسه اقتصاد:
آوردن برخی مباحث استادسیدمنیرالدین حسینی به معنای تأئید تمام مطالب ایشان نیست. خصوصاً هنوز بنده نسبت به مباحث معرفتشناسی ایشان و برخی مبانی ایشان در حال مطالعه هستم؛ ولی ایشان را به عنوان یکی از متفکرین انقلاب و شاگرد امام مورد مطالعه قرار میدهم و مباحث ایشان برایم قابل تأمل است.
☑️ @schoolofeconomics
🔆 در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانمها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانمهای بیحجاب چادری شدند.
🔆 هرگاه قدرت سیاسیِ شما و ولایتِ اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطقِ کفر شکسته میشود و زمینهٔ پذیرشِ عمومیِ احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیشتر خواهد شد.
✔️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
«در مورد اینکه شما اصولاً لباسها را چگونه باید متحول کنید، باید گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانمها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانمهای بیحجاب چادری شدند.
الآن کسی در فرانسه برای زنها محسّنات حجاب را تبلیغ نمیکند، بلکه حجاب لباس انقلاب شده است دربرابرِ استکبار و کفر.
در زمان جنگ هرگاه در حملهای بر عراق غالب میشدید، پافشاریِ متخصصانِ مخالف بر مطالعاتشان شکسته میشد و شما آنها را به فکر فرو میبردید.
هرگاه قدرت سیاسیِ شما رو به توسعه باشد و ولایت اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطق کفر شکسته شده و بیرنگ میشود؛ سپس پذیرش عمومی از احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیشتر خواهد شد.» ۱۳۶۹/۸/۲۲
☑️ @moniroddin
☑️ @schoolofeconomics
🔆 جوان نمیتواند ازدواج کند، به نظام فحش میدهد و مطالبهٔ «آزادی» میکند.
👈 این «آزادیخواهی» ناشی از «دموکراسیخواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایهداری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده.
🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
«نیاز جنسی و نیاز اقتصادی عجیب به هم گره میخورند. یعنی «بستر طبقاتیْ» فرد را تحقیر میکند؛ وقتی تحقیر کرد، درواقع به او میگویند: «تو دیگر نمیتوانی زندگیِ آبرومندی داشته باشی! نه تا ۲۶ سال، بلکه تا ۳۶ سالگی و بالاتر. لذا برو و سالها در انتهای صف بایست! اگر بخواهی ازدواج کنی نیز باید انتهای صف بایستی و فعلاً زندگی با احساس حقارت را بپذیر!».
این برای جوان بسیار تلخ است.
در این صورت، جوان میخواهد محدودیت ارزشی را بشکند؛ میخواهد انتقام بگیرد. اینکه جوان «هیپی» میشود یا دختر موی سرش را بیرون میگذارد، میخواهد بگوید «پس من نیز محدودیت ارزشی را نمیپذیرم». این عملِ جوان، دقیقاً عکسالعملِ تحقیرِ جامعه بهوسیلهٔ سرمایه است؛ درحالیکه نام آن را «آزادی» میگذارد. آزادیِ فردی وقتی پیدا میشود که شما ابتدا «تحقیر» کرده باشید. اگر «تجلیل» کنید کسی نمیگوید آزادی میخواهم! آن موقع که انقلاب در اوجِ جوشوخروش بود حرفِ آزادی طرفدار نداشت. حتی اگر رادیوهای بیگانه نیز بسیار تبلیغ میکردند حرف دموکراسی در زمان جنگ طرفدار نداشت! الآن برای جوانان لبنانی، حرف آزادی فریبنده نیست؛ زیرا احساس هویت و احساس کرامت میکنند و «کریمتر شدن بهوسیلهٔ ایثار» را آرزو میکنند؛ چون کسی استیثار نمیکند و نمیگوید «تو باید ذلیل و زیردست من شوی و مذهب هم مهر و امضایش را پای آن بزند».
حال، وقتی از یک طرف، شما مصرف کالای لوکس و سفرِ کیش را تبلیغ و تجلیل میکنید و اعتبارات را مادی میکنید، و از طرف دیگر، نظام هم «اسلامی» است، چه انتظاری از جوان دارید؟
بعد از تحقیری که نسبت به جوانها میکنیم و میگوییم: «اگر تو بخواهی زندگی آبرومندی داشته باشی، فعلاً باید آخر خط بایستی و چون آشنایی و رابطهای هم با هیچ جناح و گروهی نداری، بنابراین کسی از تو حمایت نمیکند»، آیا این جوان واقعاً محدودیتهای ارزشی شما را مقدس خواهد شمرد؟! (فقط آن جوانی اینگونه خواهد بود که ملکهٔ عدالت پیداکرده باشد؛ یعنی بر نفس خود حاکم شده باشد و بگوید: «من اصلاً اعتراض نمیکنم»!)
بنا بر آنچه عرض شد، من اساس آزادیخواهی جوانها را [مطالبهٔ] «دمکراسی» نمیدانم.
پس از اینکه سهام شرکتهای اقماری دولت را درست کرده و نحوه مدیریت آن را خصوصی کردید و «سرمایهداری»، با یال و کوپالش، استقرار پیداکرده است، هویت اولیهٔ (هویت انقلابیِ) جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آنها میگویند «اینها خودشان برای پولدارها همهچیز درست میکنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همهچیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر میتواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا میگویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!». 👈 در پاسخ، جوان نیز میگوید: «هیچ برهانی را قبول ندارم! آیا بائُک تَجُرّ و بائی لاتَجُرّ؟! آیا غریزه جنسیِ تو ارضا شود و غریزه جنسیِ من ارضا نشود؟! آیا محدودیت جنسی برای من چوب آخر است که میزنید؟ یعنی محدودیت مالی که دارم، محدودیت مقامی هم دارم، حال میگویید محدودیت جنسی هم داشته باشم؟! پس اگر اینگونه است من دمکراسی را میخواهم تا حداقل آزاد باشم و بتوانم دهنکجی و اعتراض کنم!» در این صورت، همین جوان علیه نظام نیز فعالیت میکند.» (۱۳۷۸)
☑️ @moniroddin
☑️ @schoolofeconomics