eitaa logo
مدرسه اقتصاد
811 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺از کوزه همان برون تراود که درون اوست! 🔺🔺خلایق را هر چه لایق! آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور و سخنرانی: محمدجواد وزیر امور خارجه! 🔺پیشنهاد مطالعه : بررسی مدعوین و سخنرانان مراسمات آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان در سنوات مختلف... 🔻همیشه فکر می‌کردم که چرا دانشکاه ادیان برخی کتب منحرف را بدون نقد و تحلیل و هیچ پاورقی جدی، چاپ می‌کند؛ الان دو زاریم افتاد!! خطر برخی اساتید غربزده، فمینیست، مسیحیت‌زده یا یهودزده یا بدازده و کتب ترجمه‌ای دانشگاه ادیان را دست کم نگیریم... خطری که در خیلی از دانشگاه‌های بی‌هویت ما وجود دارد؛ ولی دانشگاه ادیان خطرش به قم بودنش و اتصالش به برخی مدعیان دینداری است... (البته نسبت به برخی دانشجویان و اساتید سالم دانشگاه هم نباید تردید کرد.) @eshraaf @schoolofeconomics
ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی و اشراف اطلاعاتی اطلاعات سپاه و نیروی قدس بر تروریست‌ها چه بود؟ ☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘️ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی و اشراف اطلاعاتی اطلاعات سپاه و نیروی قدس بر تروریست‌ها چه بود؟ به کانال مدرسه اقتصاد بپیوندید: 👇🏻👇🏻 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کوتاه‌نمای «مرگ اقتصاد» تولیدکننده: بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم 💢کوتاه؛ در مورد اشرافی‌گری و وابستگی مهلک محمدرضا پهلوی 🔹چند ماه پیش، سال‌مرگ بود. کسی که با پول تا می‌توانست بریز و بپاش کرد و با وابستگی شدیدش به بیگانگان نفس اقتصاد ایران را به شماره انداخته بود. 🔹اشرافی‌گری و وابستگی کشور است و اگر مسؤولین امروز کشور نیز به این دو دامِ خطرناک گرفتار شوند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به خواهند زد و این نکته پس از چند سال سیاست‌ورزی برخی در نهادهای اجرایی و عقد قراردادهای استعماری هم‌چون برای ما کاملا محسوس شده است. ◀️تاریخ عبرت است و اگر آن را چراغ راه‌مان قرار دهیم؛ «هرگز به عقب باز نخواهیم گشت.» @Bonyadtarikh @schoolofeconomics ☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
رها عبداللهی نوشت: را اولین بار در ژوئن ۲۰۰۶ کاندولیزا رایس، در تل آویو بر زبان آورد. طرحی که می خواست قوسی از نا آرامی، بی نظمی و خشونت را از لبنان، فلسطین و سوریه تا عراق، خلیج فارس، ایران و مرزهای ناتو در افغانستان گسترش دهد. می خواستند کل منطقه در هرج و مرج و درگیری فرو رود و از این ناامنی، امنیت رژیم اسرئیل و بهره‌برداری آمریکا و انگلیس تأمین شود تا بتوانند نقشه‌ی خاورمیانه را از نو براساس نیازها و اهداف ژئوپلتیک خود ترسیم کنند. در این طرح، قرار نبود آشوب سازی با حضور مستقیم و هزینه آمریکا صورت گیرد. بلکه بنا بود نیروهای گریز از مرکزی مانند القاعده، داعش و النصره و کشورهای خودکامه عربی این وظیفه را انجام دهند و این منطقه تبدیل شود به کشورهایی کوچک و ضعیف و از هم گسیخته به نفع اسرائیل! اما چه شد؟! امروز نقشه خاورمیانه جدید، در نقطه مقابل قوس ناآرامی که آن روز در تل‌آویو کشیده بودند، ترسیم شد. نقشه این روزها با سرعت بیشتری در حال خودنمایی است؛ برقراری ارتباط زمینی تهران-بغداد-دمشق پس از افتتاح گذرگاه مهم و راهبردی قائم-بوکمال پیام محکمی دارد؛ اینکه جغرافیای مقاومت به مرزهای اسرائیل رسیده و در خاورمیانه جدید بزودی زود قدس شریف به پهنه وسیع مقاومت خواهد پیوست. @roo_be_rah @schoolofeconomics
چقدر راحت می‌توان را که از شاگردان بداخلاقِ اینتلجنس سرویس و ارتش سایبری رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند، شناخت؛ حتی پایگاه‌های زمینی آنها از نقشه بالا قابل ردیابی است.... دقت کنید که در ناآرامی‌های چند روز گذشته عراق، که به طور واضحی اربعین و اتحاد ایران و عراق را نشانه رفته‌است، فقط شش درصد مطالب از عراق است و بقیه از عربستان و کویت و امارات و مصر و آمریکای فضول‌باشی بین‌الملل! همین‌ها در جریان داستان و داستان توئیت از خودشان در می‌کردند و برخی مردم را فریب می‌دادند. ولی بسیاری از مردم دیگر فریب ارتش های سایبری دریوزه غرب را نخواهند خورد و اربعین امسال قوی‌تر از هر سال برگزار خواهد شد پ.ن: فقط مانده‌ام ترس برخی وزارت خارجه‌ای ها را کجای دلم بگذارم. به قول یکی از دوستان ما سال‌هاست از این غربزده‌های برخی وزارت‌خانه‌ها .... ☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
🔴اعتراضات در عراق، به بهانه ؛ ولی از کجا آب می‌خورد؟ ♦️خبرگزاری عراقی «براثا» نوشت:شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سمی و مخالف عراق از حوادث تظاهرات مملوء شده است؛ البته تحت عنوان «آزادی تظاهرات». ♦️هدف واقعی آنها، سرنگونی دولت است. این تظاهرات تحت حمایت مستقیم سفارت آمریکا در بغداد قرار دارد که از طریق آنچه «فعالان مدنی» و... نامیده می‌شوند صورت می‌گیرد. ♦️رهبری تظاهرات نیز برعهده سه دسته است: نخست؛ رهبران پیشین و جدید عراق که وظیفه آنان، درگیری در هنگام افزایش تنش است. ♦️دوم؛ «الصرخیه» که با عناصر و در بغداد ارتباط دارند و وظیفه آنها توزیع اعلامیه و نوشتن عالی نجف است. ♦️سوم؛ گروهی از عراقی که مسئولیت اظهارنظر در شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی داخل و خارج از عراق را بر عهده دارند. ♦️ و سایر سفارت‌های حاضر در بغداد اعلام خواهند کرد که از عراق خارج می‌شوند و سپس سایر سفارتها دست به چنین اقدامی می‌زنند. /عبرتها ☘️ کانال مدرسه اقتصاد را ببینید: 👇🏻👇🏻 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
حب_الحسین_یجمعنا حسین را عشق است اربعین.... @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خصوصی‌سازی غلط در ایران: تهاجم علیه خود! ⏪ استاد از نفوذ جریان در ایران می‌گوید: 💬 منطق خصوصی‌سازی، منطق سرمایه‌داری لیبرالی است و از همان ابتدا مشخص بود که برای ثروتمند شدن عده‌ای خاص است. ما با خصوصی‌سازی، سرمایه‌داری دلال‌صفت را به وجود آوردیم. 💬 یک تهاجم حساب شده علیه صنایع ایران در حال رخ دادن است که هرکسی که کار می‌کند را بیکار کند. این تهاجم را آمریکایی‌ها سامان نداده‌اند بلکه خودمان سامان داده‌ایم! @feghvaenghelab @schoolofeconomics
🔆 موسس فرهنگستان علوم اسلامی قم (رحمه‌الله علیه): 🔅زنان ۵ دسته هستند. 🔅زنان می‌توانند یک لباس ساده را با ۵ انگیزهٔ متفاوت بدوزند! 🔅زنان می‌توانند در موازنه ارزی نقش مثبت ایفا کنند. ✔️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: 1️⃣ گاهي مادری براي فرزندش لباسي می‌دوزد و هدفش اين است كه لباس فرزندش را به‌گونه‌اي زيبا بدوزد كه وسيلهٔ تفاخرش به مردم باشد. اين يك نوع حساسيت و يك گونه انگيزه است كه منشأ چنين عملي مي‌شود. 2️⃣ دوم این‌که زن لباس را براي تفاخر فرزندش نمي‌دوزد، بلكه اين كار را براي خشنود شدن شوهرش انجام مي‌دهد. طبيعتاً اين نمونه، يك سطح بالاتر از قبلي است. 3️⃣ سطح بالاتر از اين هم فرضاً به اين صورت است كه زن آن لباس را تنها به‌خاطر خشنودي شوهرش نمي‌دوزد، بلكه به‌خاطر خدا صرفه‌جويي در زندگي را لازم مي‌داند. او خشنودي خدا را می‌طلبد، گرچه از شوهرش هم قدرداني مي‌كند. ته قلب و محور و بنيان قلب او بر محبت نسبت به خدا استوار است، لذا احترامي هم كه به شوهرش مي‌گذارد احترام الهي است، مادي نيست و براي جلب يك نفر به خود و فريفته‌گري نيست. طبيعي است كه اين رتبه نسبت به مراتب قبل والاتر است. 4️⃣ يك رتبه از اين والاتر هم متصور است و آن اين‌كه زن بگويد من در اين كار طالب رضاي خدا هستم، اما نه‌تنها در شكل خشنود نمودن شوهر؛ چون در عين اينكه به شوهر احترام مي‌گذارم، ولي انجام اين كار تنها در شكل خشنودي شوهر ـ كه طبيعتاً رضاي خدا هم در اين است ـ براي من كوچك است و من به اين حد قانع نيستم و به دنبال امري بالاتر و والاتر از اين هستم، فرضاً مي‌گويد نظام اسلامي ايران در مقابله با استكبار، از نظر ارزي (ارز خارجي) دچار مضيقه است و لذا من در اين فكرم كه در حد توانم و به هر اندازه كه مي‌توانم لباس بچه يا شوهرم را خودم بدوزم و راضي نباشم كه لباس از ساير كشورها به ايران وارد شود تا منجر به هزينه ارزي گردد؛ چون ما دچار محدوديت ارزي هستيم. يا فرضاً بگويد موازنه ارزي متأثر از الگوي مصرف است كه من هم يكي از مصرف‌كنندگانم، لذا من تاب تحمل پايين آمدن ارزش ارز را ندارم و لذا سعي مي‌كنم به مقدار قدرت خودم، سهيم در مشكلات ارزي نباشم. 👉 اگر در اين مثال دقت كنيد درمي‌يابيد كه اين زن به «نظام ولايت» توجه دارد و مي‌گويد: «من مي‌خواهم به اين نظام كمك كنم». اين، بالاتر از مرتبه قبل است. این رتبه را «رتبه كلان» مي‌نامم. 5️⃣ حال از اين رتبه هم پا فراتر می‌گذاریم و ارتباط امور زنان با تكامل اجتماعي را، در قالب رابطه دوخت يك لباس با تكامل اجتماعي، اجمالاً مطرح می‌کنیم. آن زني كه فرضاً مي‌گويد: كل نظام به منزلت يك دستگاه پخش (دستگاه بلندگو) است و يك «پرچمدار» و رهبري است كه از طرف «نبي اكرم صلي الله عليه و آله و سلم» مي‌خواهد به وسيله اين دستگاه، صداي اسلام را به جهان برساند، لذا من نبايد بلندگوي اسلام را ضعيف كنم، من بايد بگذارم اين صداي «تاريخي» به گوش مردم جهان برسد، من نبايد با «مصرف» خود در راه تكامل بشر سنگ‌اندازي كنم.» (۱۳۷۷) ☑️ @moniroddin پ.ن از مدرسه اقتصاد: آوردن برخی مباحث استادسیدمنیرالدین حسینی به معنای تأئید تمام مطالب ایشان نیست. خصوصاً هنوز بنده نسبت به مباحث معرفت‌شناسی ایشان و برخی مبانی ایشان در حال مطالعه هستم؛ ولی ایشان را به عنوان یکی از متفکرین انقلاب و شاگرد امام مورد مطالعه قرار می‌دهم و مباحث ایشان برایم قابل تأمل است. ☑️ @schoolofeconomics
🔆 در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانم‌ها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانم‌های بی‌حجاب چادری شدند. 🔆 هرگاه قدرت سیاسیِ شما و ولایتِ اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطقِ کفر شکسته می‌شود و زمینهٔ پذیرشِ عمومیِ احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیش‌تر خواهد شد. ✔️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «در مورد این‌که شما اصولاً لباس‌ها را چگونه باید متحول کنید، باید گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کسی به خانم‌ها نگفت که چادر بپوشند، اما خیلی از خانم‌های بی‌حجاب چادری شدند. الآن کسی در فرانسه برای زن‌ها محسّنات حجاب را تبلیغ نمی‌کند، بلکه حجاب لباس انقلاب شده است دربرابرِ استکبار و کفر. در زمان جنگ هرگاه در حمله‌ای بر عراق غالب می‌شدید، پافشاریِ متخصصانِ مخالف بر مطالعاتشان شکسته می‌شد و شما آن‌ها را به فکر فرو می‌بردید. هرگاه قدرت سیاسیِ شما رو به توسعه باشد و ولایت اجتماعی شما رو به رشد باشد، منطق کفر شکسته شده و بی‌رنگ می‌شود؛ سپس پذیرش عمومی از احکام اسلام، ازجمله حجاب، بیش‌تر خواهد شد.» ۱۳۶۹/۸/۲۲ ☑️ @moniroddin ☑️ @schoolofeconomics