eitaa logo
با شهدا گم نمی شویم
3هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
36 فایل
#شهدا امامزادگان عشقند كه مزارشان زيارتگاه اهل يقين است. آنها همچون ستارگانی هستند که می توان با آنها راه را پیدا کرد. ارتباط با مدیر کانال: @bonyan_marsoos ادمین تبادل: @basir114 ادمین تبلیغات: @K48MM80O59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد علیه السلام میفرمایند: إنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالى أوحى إلى دانِيالَ عليه السلام : إنَّ أمقَتَ عَبيدي إلَيَّ الجاهِلُ المُستَخِفُّ بِحَقِّ أهلِ العِلمِ التّارِكُ لِلاِقتِداءِ بِهِم ، وإنَّ أحَبَّ عَبيدي إلَيَّ التَّقِيُّ الطّالِبُ لِلثَّوابِ الجَزيلِ اللّازِمُج لِلعُلَماء. خداوند متعال به دانيال عليه السلام وحى فرمود كه: «منفورترينِ بندگانم در نزد من، آن نادانى است كه حق [و حرمت] اهل دانش را سبُك مى‌شمارد و آنان را سرمشق خويش قرار نمى‌دهد، و محبوب‌ترينِ بندگانم در نزد من، آن پرهيزگارى است كه جوياى ثواب بسيار است و ملازمت با عالمان را اختيار كرده است». الكافی: ج ۱ ص ۳۵ ح ۵ @Sedaye_Enghelab
سال آخر دبیرستان بود. شب با مهمان غریبه ای رفت خانه شام بهش داد و حسابی پذیرایی کرد. می گفت «ازشهرستان آمده. فامیلی تهران نداره. فردا صبح اداره ی ثبت کار داره. می ره » دلش نمی آمد کسی گوشه ی خیابان بخوابد. "شهیدحسن باقری" @Sedaye_Enghelab
هر کدام از شما یک شهید را دوست خود بگیرید و سیره عملی و سبک زندگی او را بکار ببندید ببینید چطور رنگ و بوی شهدا را به خود می گیرید و خدا به شما عنایت میکند.... "شهید حاج قاسم سلیمانی" @Sedaye_Enghelab
با اردیبهشت بیا تا به همه ثابت کنی، از میانِ بهار، عید میشود... @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانی که عاشق بی ادعا معلم است شمع همیشه روشن دوران معلم است پروانه سوخت تا که دهد درس عاشقی آن کس که سوخت بهر من و تو معلم است سالروز شهادت شهیدمرتضےمطهری و روزمعلم گرامی باد @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بند ۲۵ بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که موجب حسرت و سبب پشیمانی میگرددد و باعث بند آمدن روزی و رد شدن دعا میگردد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! @Sedaye_Enghelab
  ‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. در آیه 82 سوره مائده خداوند با این جمله: (وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏). مسیحیان را. مدح نمود؛ منظور پادشاه مسیحی حبشه و اطرافیان اوست؛ که در بدترین شرایط به جعفربن‌ابیطالب و 82 نفر همراه او پناه دادند و امکانات زندگی در حبشه را در اختیار آنها قرار دادند و بعدا هم مسلمان شدند. 2. كشيش در اصل يك لغت سريانى است كه به معنى پيشوا و راهنماى مذهبى مسيحيان مى‏باشد و به عربى قسيس گفته مى‏شود و جمع آن" قسيسين" است‏ که در آیه 82 آمده است. 3. در آیه 89 مائده فرمود: (لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُم) یعنی بر سوگند لغو و بیهوده اثری مترتب نمی‌شود و آن سوگندی است که یا از روی جدیت و اراده از انسان صادر نشده یا اینکه سوگند برای ترک واجب یا مستحب و یا انجام مکروه یا حرام است. 4. واژه «أَنْصابُ» در آیة 90 و نیز «نُّصُبِ» در آیه 3 همین سوره، جمع «نَصْب» است که بت‌ها یا سنگ‏هایى بودند كه براى ذبح قربانی‌ها پیرامون خانة كعبه نصب مى‏كردند و مردم به آن تبرك می‌جستند و دربارة آن عقیده‏هایى باطلی داشتند. 5. در آیه 96 فرمود:(أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُه) یعنی خوردن حیوانات دریایی برای شما حلال است منظور صید هر نوع حیوان از دریا نیست؛ بلکه منظور، صید آن دسته از آبزیانی است که پیش از احرام، حلال بوده‌اند. 6. در آیه 110 سخن از تأیید حضرت عیسی با روح القدس است؛ منظور همان جبرئیل است؛ یا نیرویی غیبی و مقدس است که حضرت عیسی به واسطة آن معجزه می‌کرد؛ و یا فرشته‌ای دیگر غیر از جبرئیل است. 7. در آیه 112 مائده، نام حواریون برده شد. حواريون" جمع" حوارى" از ماده" حور" به معنى شستن و سفيد كردن است و گاهى به هر چيز سفيد نيز اطلاق مى‏شود، و لذا غذاهاى سفيد را عرب" حوارى" مى‏گويد، و حوريان بهشتى را نيز به اين جهت حورى مى‏گويند كه سفيد پوست‏اند يا سفيدى چشمانشان درخشنده است؛ امام رضا فرمودند: حواریون دوازده تن بودند و به علت پاکی درون و پاک کردن جامعه از گناه با تذکر، به این نام خوانده شده‌اند. 8. در آیه 117 مائده حضرت عیسی خطاب به خداوند می‌گوید: «تَوَفَّيْتَني‏» واژه توفیتنی به معنای «مرا میراندی» نیست؛ بلکه به معنای «مرا به‌طورکامل گرفتی» است؛ بنابراین این واژه در آیه 117 مؤید نظریة مسیحیان در کشته شدن حضرت مسیح نیست؛ پس با بالا بردن او توسط خداوند که در آیه 55 آل‌عمران آمده، اختلافی ندارد. 9. ختم هر سوره‌ای ازجمله سورة انعام ـ چه انفرادی یا گروهی ـ عملی نیک و دارای ثواب است؛ اما با شیوه‌هایی که هم‌اکنون در برخی جلسات خانگی مرسوم است، در روایات وارد نشده؛ بنابراین اگر این شیوه را به پای دین بشمارند، بدعت است. 10. واژه «يَعْدِلُونَ» در آیه 1 سوره انعام، از «عدل» (بر وزن شرک)به معنای شریک، همانند و عِدل گرفته شده و «يَعْدِلُونَ» یعنی «برای پروردگار خود شریک و همانند قرار می‌دهند. ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab
۱۵ قدم خودسازی یاران امام زمان(عج) قدم اول : نماز اول وقت قدم دوم : احترام به پدر و مادر قدم سوم : قرائت دعای عهد قدم چهارم : صبر در تمام امور قدم پنجم : وفای به عهد با امام زمان(عج) قدم ششم : قرائت روزانه قرآن همراه با معنی قدم هفتم : جلوگیری از پرخوری و پرخوابی قدم هشتم : پرداخت روزانه صدقه قدم نهم : غیبت نکردن قدم دهم : فرو بردن خشم قدم یازدهم : ترک حسادت قدم دوازدهم : ترک دروغ قدم سیزدهم : کنترل چشم قدم چهاردهم : دائم الوضو بودن قدم پانزدهم : محاسبه نفس اللهُم_َّعَجِّل_ْلِوَلِیِّک_َالْفَرَج @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازی ازوصیت نامه به امید روزی که پیروزی را از درون خود اتخاذ کنیم تا خدا پیروزی بیرونی را نصیب ما کند مسئله دیگری که لازم است بگوییم اینکه این نهضت دارای جهت مستضعفی است و الگوی ما نیز زندگی حسین (ع) است و تابلوی عاشورا و کربلا در مقابل ما هست و چشم از آن بر نمی داریم و ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین فاطمه درمیدان نبرد با کفر به شهادت رسید ای جوانان مبادا در حال غفلت بمیرید که امیرمومنان (ع) در حال نماز و در محراب به شهادت رسید و مبادا در حال بی تفاوتی بمیریدکه علی اکبر حسین (ع) در میدان رزم و یا هدف به شهادت رسید. برادران حسین که همه هسنی دنیائی خود را به همراه خود به صحرای کربلا آورد و همچنین جان خود را در راه خدا داد و این حادثه همچون شمع در تاریخ بشریت روشن است و باعث الهام بخشیدن به تمام پاک باختگان راه خدا می  باشد و این هم چنان عشق در دلهای عاشق به حق می اندازد که همه چیز این دنیا را انسان به فراموشی می سپرد و چنان شوری در سر انسان پیدا می شود که حاضر است این سر پر شور را به همه چیز اگر چه تانک باشد بکوبد تا به لقاء ا… بپیوندد و یا پیروزی اسلام را به چشم ببیند و ای پدران و مادران در حال بی تفاوتی از رفتن فرزندانتان به جبهه ما جلوگیری نکنید که حسین (ع) علی اکبرش را خود تجهیز کرد و به میدان رزم فرستاد و این رفتار و کردار حسین (ع) باید سرمشق و الگوی ما باشد. و در تاریخ داریم که مادر وهب فرزندش را خود تجهیز کرد وب ه جبهه فرستاد و وقتی که جسد او را آوردند گفت که من سری را که در راه خدا داده ام پس نمی گیرمبرادران دها و استغفار را از یاد نبرید که بهترین درمان برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بر دارید و نگذارید هرگز دشمنان بین شما اختلاف و تفرقه بیندازند و شما را از همدیگر و از روحانیت جدا کند که اگر چنین شود روز بدبختی ما مسلمانان است و روز جشن کفار و ابر قدرتها می باشد برادران و خواهران مگر می شود انسان خود را مسلمان بنامد و در این جهان این همه انسان مستضعف در زنجیر مستکبرین باشند پی بایستی ما حرکت کنیم تا این زنجیرها پاره شود و احکام و قوانین مقدس اسلام وقرآن که کاملترین احکام است درجهان پیاده شود "شهیدمرتضی مطهری" @Sedaye_Enghelab
حضرت امام خامنه ای: همه، زیر بار منّت معلمانیم. ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم (ص) میفرمایند : يَدخُلُ الجَنَّةَ رَجُلانِ كانا يَعمَلانِ عَمَلاً واحِدا، فَيَرى أحَدُهُما صاحِبَهُ فَوقَهُ ، فَيَقولُ : يا رَبِّ ، بِما أعطَيتَهُ وكانَ عَمَلُنا واحِدا ؟ فَيَقولُ اللّهُ تَبارَكَ وتَعالى: سَأَلَني ولَم تَسأَلني. دو انسان كه هر دو يكسان عمل كرده اند ، وارد بهشت مى شوند ، امّا يكى از آن دو ، ديگرى را برتر از خود مى بيند . پس مى گويد : پروردگارا ! از چه رو او را برترى دادى ، در حالى كه عمل هر دوى ما يكسان بوده است؟ خداوند ـ تبارك و تعالى ـ مى فرمايد : «او از من درخواست كرد و تو درخواست نكردى». عدّة الداعی: ص۳۶ @Sedaye_Enghelab
از رهبری عزیز دست بر ندارید... وحدتِ خودتان را نیز فراموش نکنید. بهانه برای تفرقه زیاد است ، اما هنر اینست که دنبال راهی برای وصل کردن باشیم. "سردار شهید سیدحمید تقوی فر" @Sedaye_Enghelab
قبل از اعزام آخر برای خداحافظی اومد،گفتم : تو معلم هستی، چندبار که جبهه رفتی،بمون و در شغل معلمی خدمت کن. گفت : من میخوام در بهشت معلم باشم... "شهید محمد ناصری" @Sedaye_Enghelab
‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. واژة «وحی» در اصل به معنای ارتباط اشاره‌ای و سریع و پنهانی است. حال چه ارتباط خوب یا بد باشد؛ در قرآن سخن خدا با پیامبران و نیز وسوسه شیطان در آیه 112 انعام وحی نامیده شده است. 2. «شَیاطینَ» در آیة 112 جمع «شیطان» و مادة این واژه از «شطن» به معنای دور شدن یا از «شاط» به معنای سوختن از روی غضب است. بعدها به هر موجود نافرمان و سرکشی شیطان گفتند از‌این‌رو در قرآن شیاطین انسانی و شیاطین جنی آمده است. 3. در ‌آیة 120 فرمود: ظاهر گناه و باطن آن را رها کنید، منظور از ظاهر گناه همان ترک عملی آن است و مقصود از باطن گناه فهم مقصود اصلی خداوند از آن و عمل به مقصود حقیقی او است مثلا وقتی بر یهود گرفتن ماهی را در شنبه ممنوع می‌کند می‌خواهد علاقه آنان را به مال دنیا قطع کند و این علاقه باطن آن گناه است. 4. منظور از «دارُ السَّلامِ» در آیة 127 محلی است که آفتی فرد داخل در آن را تهدید نمی‌کند و از مرگ و بیماری و فقر و غم و اندوه در آن خبری نیست و این همان بهشت موعود است. 5. آنچه در ‌آیة 128 دربارة تأثیر جنیان شیطانی بر انسان‌ها آمده، برخاسته از عملکرد پیشین خود انسان‌هاست؛ از همین رو در ‌آیة 129 سبب حاکمیت برخی جنیان بر انسان‌ها را گناهانی می‌داند که خود آنان اندوخته‌اند. 6. در آیة 137 انعام، فعل«لِیرْدُوهُمْ» جمع مضارع مذکر غایب از مادة «ردی» از باب افعال است. «ردی» به معنای هلاک شدن است و «اردی» هلاک کردن معنا می‌دهد؛ بنابراین «لِیرْدُوهُمْ» اشاره به هلاک کردن مشرکان به سبب کفران نعمت است. 7. کلمه «حَمُولَةً» در آیة 142 به معنای چارپایان بزرگ هستند که توان حمل بار را دارند، این واژه جمع است و مفرد ندارد. 8. جمله: (كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصادِه) در آیه 141 انعام، یعنی وقتی میوه و زراعتتان به ثمر نشست آن را استفاده کنید ولی روز چینش، حق آن را بپردازید؛ طبق روایات گزارش‌شده از اهل‌بیت از همان آغاز این آیه بر استحباب دلالت داشته و همان استحباب به حال خود باقی است و مستحب است هنگام برداشت، چیزی به مستمندان داده شود. 9. در زبان عربی به هریک از نر و ماده زوج می‌گویند؛ پس «زواجٍ» در ‌آیة 143 یک فرد و نوع را در بر می‌گیرد؛ مانند نرها یا ماده‌ها؛ بنابراین بره، بز، شتر و ‌گاو ـ با محاسبة نر و مادة آنها ـ هشت زوج می‌شوند؛ نه چهار زوج. 10. واژة «هَلُمَّ» در ‌آیة 150 اسم فعل امر و به معنای «بیاورید» است که برای مفرد، تثنیه و جمع ـ بدون تغییر ـ ذکر می‌شود. ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab