هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🔴جدول قمر در عقرب سال ۱۴۰۳ شمسی بر پایۀ صورت فلکی
🔴صورت فلکی قمر در عقرب
🔵بنا بر برخی روایات اسلامی و سفارش منجّمان، در روزها و ساعات قمر در عقرب، از آغازیدن یا انجامدادن کارهای سرنوشت ساز و بنیادین، مانند پیوند ازدواج، آمیزش برای فرزنددارشدن، نامگذاری فرزندان، پایهگذاری ساختمان، آغاز کارهای مهم و تجارتهای بزرگ و درآوردن روزی، سفرهای سرنوشتساز، کارهای مهمّ بهداشتی و درمانی مانند حجامت و ... باید پرهیز کرد، و برای دورکردن بلاها و بدشگونی ساعات و روزهای قمر در عقرب، بهتر آن است که هر صبح و غروب صدقهای بدهید.
🔵شایان یادآوری است، آنچه در بیشتر تقویمهای روزگار ما با عنوان ساعات و روزهای قمر در عقرب مینویسند، بر پایۀ قمر در برج عقرب است که نادرست میباشد، ولی قمر در عقربِ درست همان بودن قمر در صورت فلکی عقرب است که نزدیک دو روز دیرتر روی میدهد، و رعایت احتیاط و جمع میان قمر در صورت فلکی عقرب و قمر در برج عقرب کاری بیهوده و نادرست است!!!
✔️کانال رَوْح و رَیْحان
@joinchatRawhVaRayhan
سلام دوستان گرامی
وقت بخیر🌹
🌹جاتون خالیه🌸
حرم حضرت معصومه عليها السلام
از طرف همگی تون زیارت کردم، نماز حاجت خوندم و از خدا خواستم تا آرزوی دلتون رو، در این سال جدید بهتون بده.
ان شاءالله
التماس دعا 🤲
صحت کده🌹
@SehatKadeh
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🔴در اسلام و عرفان اسلامی موسیقی و نوازندگی نداریم
در اسلام اصیل و تشیّع دوازده امامی و عرفان اسلامی موسیقی نداریم، بلکه مذمّت و تحریم شده است. ترویج موسیقی در میان مسلمانان بدعتی است که نخست بنی اُمیّه و سپس بنی عبّاس در آن نقش داشتند. برخی روایاتی که در کتابهای سنّیان آمده که پیامبر-صلّیالّاهعلیهوآله- برخی موسیقیها را تأیید میکرد یا گوش میداد، از دروغها و ساختههای روایان اموی و دشمنان نبوی است که با نگاهی دقیق و عمیق به تاریخ اسلام و متون روایی اصیل به این موضوع پی میبریم، و جالب آن است که برادران سنّی مذهب که خُد امام علی-علیهالسّلام- را وارث علوم پیامبر-صلّیالّاهعلیهوآله- میدانند، در کتابهایشان گزارش کردهاند که آن بزرگوار در دوران زمامداریاش مردم را از زدن طبل نیز باز میداشت!
چنین انحرافاتی در میان امّتهای پیشین نیز روی داده است، و یهودیان و مسیحیان نیز به موسیقی گراییدند و در ترویج آن کوشیدند تا جایی که در کنیسهها و کلیساها نیز موسیقی مینوازند و میگوشند و داود پیامبر-علیهالسّلام- را یک موزیسین میدانند، در حالی که آن بزرگوار تنها صدای خُشی داشت و زبور میخاند و نه وی و نه دیگر پیامبر خدا عیسی ابن مریم-علیهماالسّلام- و نه هیچ پیامبر دیگری اهل موسیقی نبوده است.
در قرآن کریم سورۀ سوره سبأ آیه 10 آمده است: «وَ لَقَدْ آتَيْنَا دَاوُدَ مِنَّا فَضْلاً يَا جِبَالُ أَوِّبِي مَعَهُ وَ الطَّيْرَ وَ أَلَنَّا لَهُ الْحَدِيدَ»؛ و بیگمان از خدمان به داود برتریای دادیم، ای کوهها و پرندگان با وی هماهنگ (تسبیحگوی) شوید، و آهن را برای وی نرم گردانیدیم.
طبق روایات اسلامی ماجرا این گونه بود که: داود-علیهالسّلام- هنگامی که در بیابانها میگذشت، زبور میخاند و کوهها و پرندگان و جانوران وحشی با وی تسبیح میگفتند، و خداوند عزیز و جلیل آهن را برای وی چون موم نرم کرده بود، به گونهای که از آن هرچه دوست میداشت درست میکرد!
حال آیا شایسته است که چنین پیامبر تسبیحگویی را که از اسم اعظم الاهی آگاه بود، و زبان پرندگان را میدانست، و کوهها و جانوران وحشی و پرندگان با وی در تسبیح خداوند همآوا میشدند، و بیگمان او نیز چشم و گوشش باز بود و تسبیح دیگر موجودات را میدید و میشنید، نوازنده بدانیم!
نویسنده پیشتر در گفتاری پیرامون موسیقی در بارۀ روایاتی که از موسیقی نهی کرده و آن را مذمّت کردهاند و نیز پیامدهایش بحث کردهام و نیز به گونهای گذرا آوردهام که رواج موسیقی و زنان آوازخان در آخرالزّمان از عوامل فرورفتن برخی سرزمینها میباشند، و در آینده نیز در این باره بیشتر سخن خاهم گفت.
📚گزیدههایی از کتاب: آیینۀ پژوهش؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال رَوْح و رَیْحان
@joinchatRawhVaRayhan
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴😳حدیثی شگفت پیرامون سنگبارانشدن گروهی در آخرالزّمان
از عُبَيْد ابن عُمَيْر روایت شده است که از حُذَيْفَه در بارۀ «حمعسق»(۱) پرسیده شد و عُمَر و علی و ابن مسعود و اُبَیّ ابن کعب و ابن عبّاس و شماری از همراهان رسول خدا-صلّیالّاهعلیه [وآله]وسلّم- بودند، پس حذیفه گفت: عین عذاب و سین خشکسالی و گرسنگی و قاف گروهیاند که در آخرالزّمان سنگباران میشوند. پس عمر به وی گفت: آنان از کدام گروهاند؟ گفت: از فرزندان عبّاساند در شهری که به آن زَوْرا گفته میشود، و در آنجا کشتار میشود کشتاری بزرگ، و بر ایشان ساعت بر پا میشود. پس ابن عبّاس گفت: آن در میان ما نیست، ولی قاف سنگبارانشدنی و فروبردهشدنی است که خاهد شد. عمر به حذیفه گفت: ولی تو پس بیگمان به تفسیر رسیدی و ابن عبّاس به معنا رسید. ابن عبّاس، برای چیزی که از حذیفه شنیده بود، تبدار شد تا آنکه عمر و شماری از همراهان رسول خدا-صلّیالّاهعلیه[وآله] وسلّم- به دیدارش رفتند.(۲)
مقصود از «ساعت» در این خبر، زمان قیام امام مهدی-علیهالسّلام- است، و جز این نیست که عبدالّاه ابن عبّاس فرود شکنجۀ سنگبارانشدن بر بنی عبّاس را نپذیرفت؛ زیرا پذیرش آن از سوی وی زمینهساز بدگویی از خُد او بود، و این نپذیرفتن با آگاهیاش از راستبودن آن رویداد، مایۀ تبکردنش شد! پس درست آن است که بگوییم حذیفه بیگمان به تفسیر و معنا هر دویشان رسیده است.
---------------------------------------------------------------
۱. قرآن اکریم، سورۀ شورا، آیۀ ۲-۱.
۲. الفتن، ص ۲۱۰، الجزء ۴، ح ۸۴۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴دروغبودن ادّعای دیدار با امام مهدی-علیهالسّلام- در دوران غیبت کامل
ادّعای دیدار با امام مهدی-علیهالسّلام- در دوران غیبت کامل آن بزرگوار که از نیمۀ شعبان سال 329 هجری قمری با درگذشت واپسین سفیرش علىّ ابن محمّد سَمُرِى آغاز شده است، از سوی هر کسی که پخش شود، ناپذیرفته و دروغگویی و فریبکاری و بازی با اعتقادات اسلامی و شیعی به شمار میآید. هرچند این جریانِ آسیبرسان و ناسازگار با مبانی دینی از سدههای پس از غیبت کامل، بیشتر از سوی برخی دانشمندان شیعی و کمتر از سوی برخی دانشمندان سنّی، مانند محییالدین ابن عربی، آغاز شده است، ناگوارانه باید گفت که در چهل سال گذشته، بهویژه در سالهای نزدیکِ سپریشده، از سوی برخی نویسندگان و یا منبریهای به ظاهر شیعه و کمبهره از دانش بسیار اوج گرفته و به نهایت پستی و بیشرمی رسیده است!
در نامۀ امام مهدی-علیهالسّلام- به علی ابن محمّد سَمُرِی، نمایندۀ چهارم وی- آمده است:
«باسم الّاه الرحمان الرحيم؛ اى على ابن محمّد سَمُرِى، خداوند پاداش برادرانت را در بارۀ (سوگ) تو بزرگ گرداند؛ پس بیگمان تو در شش روز آينده خاهى مرد. پس کار خُد را فراهم کن و به کسی سفارش نکن كه پس از درگذشت تو در جایگاه تو بنشیند. پس بیگمان غيبت کامل روی داده است، و ظهورى نيست، مگر پس از فرمان خداوندی که یادش متعالى است، و آن، پس از درازشدن زمان و سختشدن دلها و پرشدن زمین از برگشتن از راستی خاهد بود. و بهزودى از شيعيان من کسانی میآيند که ادّعاى دیدار میكنند، آگاه باشید که هر کس پيش از شورش سفيانى و بانگ آسمانی ادّعاى دیدار كند، او بسیاردروغگو و دروغپرداز است، و لا حول و لا قوّة إلّا بالّاه العليّ العظيم» (الاحتجاج، ج ۲، ص ۱-۲۵۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
شایان یادآوری است، شورش سفیانی شامی-لعنهالّاه- در ماه رجبِ پیش از سال ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-، و شنیدهشدن بانگ آسمانی جبرائیل-علیهالسّلام- در ماه رمضانِ سال ظهور خاهد بود.
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴هشدار هشدار هشدار!!!
بررسیها و پژوهشهای نویسنده در آیات قرآنی و روایات اسلامی و علوم غریبه و باطنی و شواهد بیرونی و میدانی همه و همه حکایت از آن دارند که دوران فراوانشدن مرگ و میرها فرا رسیده است، و گرایشهای موسیقایی و وجود دستگاههای نوازندگی و پخش آهنگها در کنار انسانها و محیط زیست آدمی و گوشدادن به آنها حوادث تلخی به بار میآورند که چه بسا منجر به مرگ انسانها میشوند. در این باره روایاتی وجود دارند که در آینده در گفتاری گسترده که پیرامون موسیقا و نوازندگی و آوازخانی ارائه خاهیم داد، به آنها خاهیم پرداخت. برای بیشتر آگاهشدن برخی خانندگان مثالی میزنم: اگر سد تن از انسانها را که سالی دو بار حجامت میکنند و شبهای سرد زمستان هنگام خاب پاهای خُد را با جوراب و پتو و یا کرسی گرم نگه میدارند و هنگامی که غذاهای سردمزاج مانند ماهی میخرند، همراهش خرما یا عسل یا ادویۀ گرم مزاج نیز میخُرَند، با سد تن که چنین کارهایی را انجام نمیدهند، بسنجیم، بیگمان خاهیم دید که شمار سکتهها و مرگ و میرها میان گروه نخست اندک و میان گروه دوم بسیار است. همان گونه اگر سد تن را که به موسیقا و آهنگهای نواختهشده گوش نمیدهند و در کنسرتها شرکت نمیکنند با سد تن دیگر بسنجید که چنین کارهایی را انجام میدهند، بیگمان خاهید دید که شمار آسیبهای جسمی و روحی و مرگ و میر میان گروه نخست اندک و میان گروه دوم بسیار است که اینها همه و همه بیشتر از همین کارها سرچشمه میگیرند! اگر جسم و روح خُد را دوست دارید، و عمری دراز میخاهید تا به پایان حوادث آخرالزّمانی برسید و کمترین آسیبها را از این دوران شگفت و پر از آسیب ببینید، به سخنان و سفارشهای این بندۀ خیرخاه و دلسوز به عنوان یک کارشناس امور آخرالزّمانی و پیدایش حوادث جسمی و روحی بر اثر پدیدههای شناخته و ناشناخته چون موسیقا و جن و ... گوش فرا دهید و اطمینان کنید، و گر نه هر جور که دلتان خاست، رفتار کنید.
من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم/تو خاه از سخنم پند گیر و خاه ملال
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از 🍎 صحت کده🌹
🌺 شارژ شد 😳💫🎊
🤲 یارزاقُ 🤲
خدمتی دیگر از خدمات متافیزیک صحت کده🌹👇
جهت مشاوره
حرز 📜 و دعای افزایش 📈 رزق و 🎁 روزی
به آیدی زیر پیام بدهید.
تعداد محدود☝️
🆔آیدی مشاوره:
@Sehatkadeh_MR
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
@SehatKadeh
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
هدایت شده از 🍎 صحت کده🌹
لیست 2 تمام خدمات متافیزیک صحت کده🌹👇
خدمتی دیگر از خدمات متافیزیک صحت کده🌹👇
دعا📜 و حرز برای📈 وسعت💳
افزایش رزق و روزی، ثروت، کسب و کار👇
12- حرز 📜 شعبانیه برای وسعت رزق(محدود)
این حرز هر سال فقط در ماه شعبان قابل نگارش می باشد و تا آخر ماه شعبان سال آینده اعتبار دارد و بعد از آن باید داخل رودخانه و آب جاری بیندازید و یا زیر خاک پاکی مثل باغ، باغچه و یا گلدان چال کنید.
🛒: برای همه 360هزارتومان
اما برای اعضای کانال؟!🤔...هزارتومان
لینک خدمات متافیزیک صحت کده🌹
https://eitaa.com/SehatKadeh/2414
آیدی 🆔 مشاوره:
@Sehatkadeh_MR
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
#صحت_کده #صحتکده #بهتارین #متافیزیک #رزق #روزی #ثروت
12
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با توجّه به آنچه پیشتر گفتیم که دو شنبه اول ماه رمضان است و بنا بر برخی روایات اسلامی شب قدر همان شب اول ماه رمضان است، لذا بنده غروب همان یکشنبه را شب اوّل قدر و شب اول سال قمری در نظر گرفتم، ولی کسانی که دوشنبه روزه را آغاز کردند و شب قدر را شب بیست و سوم رمضان میدانند، امشب شب نوزدهم ماه رمضان است، و آنان که طبق مبنای رؤیت هلال، روزه را از سه شنبه آغاز کردند، امشب شب هجدهم ماه رمضان است.
نیز شایان یادآوری است، کسانی که مانند بنده بر پایۀ روایات شیعی، بر این باورند که ماه رمضان همواره سی روزه است، اگر دو شنبه روزه را آغاز کردهاند، چهارشنبه 22 فروردین را باید عید فطر بدانند، و اگر چنین اعتقادی دارند، ولی از روز سه شنبه روزه گرفتهاند، باز هم همان روز چهارشنبه عید فطر است، و باید جای دو شنبه اول ماه در آینده یک روز را روزۀ قضا بگیرند، و در هر حال چهارشنبه 22 فروردین عید سعید فطر است.
✔️کانال رَوْح و رَیْحان
@joinchatRawhVaRayhan
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺ماه رمضان
ماه رمضان سر سال
اَصْبَغ ابن نُباتَه گفته است: أمیر مؤمنان [علی]-عليه السّلام- در ماهی که در آن کشته شد، برای ما سخنرانی کرد و فرمود: ماه رمضان نزد شما آمد، و آن آقای ماهها و آغاز سال است... .(۱)
۱. الإرشاد، ج ۱، ص ۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
از هِشام ابن سالم روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-عليهالسّلام- فرمود: هر گاه ماه رمضان بی کاستی و آسیب باشد، سال بیکاستی و آسیب است، و فرمود: سر سال ماه رمضان است.(۱)
۱. تهذیب الأحکام، ج ۴، ص ۳۳۳، ک الصیام، ب الزیادات، ح ۱۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
از فضل ابن شاذان نیشابوری روایت شده است که وی از رضا-علیهالسّلام- شنید: ... آغاز ماهها نزد راستیگرایان ماه رمضان است... .(۱)
مراد از «راستیگرایان» شیعیان دوازدهامامی میباشند.
۱. من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۵۲۲، ح ۱۴۸۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
از رِفَاعَه روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیهالسّلام- فرمود: سر سال شب قدر است که آنچه از سال تا سال میباشد، در آن نوشته میشود.(۱)
۱. تهذيب الأحكام، ج ۴، ص ۳۳۲، ک الصيام، ب الزیادات، ح ۱۱۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
از رِفَاعَه روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیهالسّلام- فرمود: شب قدر همان آغاز سال و همان پایان آن است.(۱)
۱. الكافي، ج ۷، ص ۱-۶۳۰، ك الصیام، ب ۶۹، ح ۱۱.
از عَمْر شامی روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-عليهالسلام- فرمود: «بیگمان شمارۀ ماهها نزد خداوند دوازده ماه است در کتاب خدا روزی که آسمانها و زمین را آفرید»(۱)؛ پس سرآغاز ماهها ماه خدا-عزّ ذکره- است، و آن ماه رمضان است، و قلب ماه رمضان شب قدر است، و قرآن در نخستین شب از ماه رمضان فرو فرستاده شده است، پس با قرآن به پیشواز ماه بروید.(۲)
۱. قرآن کریم، سورۀ توبه، آیۀ ۳۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. الکافي، ج ۷، ص ۳۷۹، ک الصیام، ب ۲، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
سَکونِی از جعفر ابن محمّد، از پدرش، از پدرانش، از امیر مؤمنان [علی]-علیهالسّلام- روایت کرده است که وی فرمود: هرکس نخستین روز از سال در آبی روان غُسل کند و بر سرش سی مشت آب بریزد، برای وی داروی سال خاهد بود، و بیگمان آغاز هر سالی نخستین روز از ماه رمضان است.(۱)
۱. الإقبال، ج ۱، ص ۱۹۳، ب ۵، ف ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
📚گزیدههایی از کتاب: آیینۀ پژوهش؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman