eitaa logo
کانال رسمی هواداران سپاهان✅ 💛💛💛💛💛 Sepahan✔️ اخبار ورزش اخباراصفهان خبر ورزشی ورزش سه
11.2هزار دنبال‌کننده
34.9هزار عکس
10.5هزار ویدیو
58 فایل
بهترین و بزرگترین کانال هواداران سپاهان درایتا 🌷🌷 🔰 جهت رزرو تبلیغ 👇 https://eitaa.com/joinchat/179306566C317ae49091
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ سراپا من گرفتارم اباصالح دعایم کن برایت عبد سربارم اباصالح دعایم کن گنهکارم، بدم، بی چاره ام، آلوده دامانم تمام آلوده رفتارم اباصالح دعایم کن اللهم عجل الولیک الفرج
‍ ‍ 💢 ❓کدام نشانه های حتمی ظهور سند قوی دارند و کدام یک ضعیف السند هستند؟ 👈حتمی بودن نشانه های پنجگانه: 1⃣خروج سفیانی، 2⃣ خروج یمانی، 3⃣صیحه آسمانی، 4⃣ قتل نفس زکیه و 5⃣خسف در بیداء روشن است، زیرا از روایات فراوانی که در میان آنها روایات صحیح نیز وجود دارد، حتمی بودن آنها استفاده می شود. 📣ولی حتمی بودن سایر نشانه ها مورد اشکال است؛ زیرا نشانه هایی همچون 👈طلوع خورشید از مغرب، 👈نداء 👈اختلاف بین حاکمان بنی عباس، از روایاتی مانند روایت ابی حمزه استفاده می شوند که مرسله است و نمی توان بر آن اعتماد کرد. افزون بر این، چنانکه خواهیم گفت، احتمال می رود منظور از (نداء)، همان صیحه آسمانی باشد که از نشانه های پنجگانه بود و (طلوع خورشید از مغرب) نیز، گذشته از ضعف سند آن، بر ظهور خود حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تطبیق شده است. از آن جا که این نشانه ها در برخی روایات در ردیف (و خروج القائم من المحتوم) آمده این احتمال وجود دارد که از نشانه های حتمی ، باشند نه نشانه های ظهور.!! (ظاهر شدن نشانه ای با خورشید)، که به عنوان نشانه حتمی ذکر شده، سخن معصوم (علیه السلام) نیست، سخن ابن عباس است. 📚منابع : (بحارالأنوار)، ج 52: 249. سور (انعام)، آیه: 2.  (وافی)، ج 2: 444؛ (بحارالأنوار)، ج 52: 249. (علامات الظهور والجزیرة الخضراء) سید جعفر مرتضی عاملی 57- 69.  (بحارالأنوار)، ج 52: 217.  (کتاب الغیبة)، نعمانی 282.  (جامع الرواة)، محمدبن علی اربلی، ج 1: 338، دار الأضواء، بیروت.  (بحارالأنوار)، ج 52: 233.  (ارشاد)ج 2: 370. کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
🔴 زمــانِ ظــهورِ حضرت مهــــدی علیه سلام در حــــروف مقطعه‌ٔ «الر» «الباقر أبُولَبِیدٌ الْمَخْزُومِیُّ قَالَ: قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ یَا بَا لَبِیدٍ إِنَّهُ یَمْلِکُ مِنْ وُلْدِ الْعَبَّاسِ اثْنَا عَشَرَ تُقْتَلُ بَعْدَ الثَّامِنِ مِنْهُمْ أَرْبَعَهًٌْ تُصِیبُ أَحَدَهُمُ الذُّبَحَهًُْ فَیَذْبَحُهُ هُمْ فِئَهًٌْ قَصِیرَهًٌْ أَعْمَارُهُمْ قَلِیلَهًٌْ مُدَّتُهُمْ خَبِیثَهًٌْ سِیرَتُهُمْ مِنْهُمُ الْفُوَیْسِقُ الْمُلَقَّبُ بِالْهَادِی وَ النَّاطِقِ وَ الْغَاوِی یَا بَا لَبِیدٍ إِنَّ فِی حُرُوفِ الْقُرْآنِ الْمُقَطَّعَهًِْ لَعِلْماً جَمّاً إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی أَنْزَلَ الم ذلِکَ الْکِتابُ فَقَامَ مُحَمَّدٌ حَتَّی ظَهَرَ نُورُهُ وَ ثَبَتَتْ کَلِمَتُهُ وَ وُلِدَ یَوْمَ وُلِدَ وَ قَدْ مَضَی مِنَ الْأَلْفِ السَّابِعِ مِائَهًُْ سَنَهًٍْ وَ ثَلَاثُ سِنِینَ ثُمَّ قَالَ وَ تِبْیَانُهُ فِی کِتَابِ اللَّهِ فِی الْحُرُوفِ الْمُقَطَّعَهًِْ إِذَا عَدَدْتَهَا مِنْ غَیْرِ تَکْرَارٍ وَ لَیْسَ مِنْ حُرُوفٍ مُقَطَّعَهًٍْ حَرْفٌ یَنْقَضِی إِلَّا وَ قِیَامُ قَائِمٍ مِنْ بَنِی‎هَاشِمٍ عِنْدَ انْقِضَائِهِ ثُمَّ قَالَ الْأَلِفُ وَاحِدٌ وَ اللَّامُ ثَلَاثُونَ وَ الْمِیمُ أَرْبَعُونَ وَ الصَّادُ تِسْعُونَ فَذَلِکَ مِائَهًٌْ وَ إِحْدَی وَ سِتُّونَ ثُمَّ کَانَ بَدْوُ خُرُوجِ الْحُسَیْنِ‎بْنِ‌عَلِیٍّ الم اللَّهُ فَلَمَّا بَلَغَتْ مُدَّتُهُ قَامَ قَائِمُ وُلْدِ الْعَبَّاسِ عِنْدَ المص وَ یَقُومُ قَائِمُنَا عِنْدَ انْقِضَائِهَا الر فَافْهَمْ ذَلِکَ وَ عِهِ وَ اکْتُمْهُ.» 🌕 «از ابولبید المخزومی روایت شده که امام باقر فرمود: «ای ابولبید! دوازده تن از اولاد عبّاس به سلطنت می‌رسند چهار نفر آن‌ها بعد از هشتمین آنان به قتل می‌رسند. یکی از آن‌ها با گلو درد جان می‌دهد. عمر آن‌ها کوتاه، مدّت دولتشان قلیل، و سیرتشان پلید می‌باشد. یکی از آن‌ها فاسق کوچکی ملقّب به الهَادِی و النَّاطِقِ وَ الْغَاوِی است. ای ابولبید در حروف مقطعه‌ی قرآن، علم سرشاری است، وقتی خداوند الم، آن کتاب با عظمتی است. (بقره/۲-۱) را نازل فرمود، محمّد (ص) قیام کرد تا آنجا که نور وجود اقدسش آشکار گشت و سخنانی در دل‌های مردم جای گرفت. هنگام ولادت او هفت ‌هزار و صد و سه سال از آغاز خلقت آدم ابوالبشر می‌گذشت». سپس فرمود: «بیان این در حروف مقطعه قرآن وقتی بدون تکرار آن را بشماری هست. هیچ‌یک از این حروف نمی‌گذرد جز اینکه یکی از بنی‌هاشم در موقع گذشتن آن قیام می‌کند». آنگاه فرمود: «الف» یک «ل» سی «م» چهل و «ص» در «المص» نود است که جمعا صدو شصت ‌و یک می‌باشد، بعد از آن ابتدای قیام امام حسین علیه سلام، «الم» اللهُ لا إِلهَ بود. وقتی مدّت او به سر رسید، قائم بنی‌عبّاس قیام می‌کند و چون آن بگذرد قائم ما در «الر» قیام می‌کند. پس آن را بفهم و در خاطر بسپار و از دشمنان پوشیده دار». 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۱۴ 📗بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۰۶ 📗بحار الأنوار، ج۸۹، ص۳۸۳ 📗العیاشی، ج۲، ص۳ --------------------------------------------- نکتـــــــه: این حدیث نمونه‌ای از احادیث صعب(سخت و دشوار فهم) میباشد که علم تفسیر و تاویل آن فقط در نزد اهل بیت علیهم السلام است و دانش کسی در آن راه ندارد. پس بی جهت ذهن خود را درگیر رمز گشایی از آن نکنید که راه به جایی نخواهید برد. کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
🔴 حضور هرسالهٔ حضرت مهدی عجل‌الله فرجه، در حجّ... 🌕 حمیری روایت می‌کند که از محمد بن عثمان شنیدم که می‌گفت: «به خدا قسم صاحب این امر هر سال در موسم حج حاضر می‌شود؛ پس مردم را می‌بیند، و آنها را می‌شناسد. مردم نیز او را می‌بینند، ولی نمی‌شناسند.» عَنِ الْحِمْیَرِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ الْعَمْرِیِّ قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ: وَ اللَّهِ إِنَّ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ یَحْضُرُ الْمَوْسِمَ کُلَّ سَنَةٍ فَیَرَی النَّاسَ وَ یَعْرِفُهُمْ وَ یَرَوْنَهُ وَ لَا یَعْرِفُونَهُ از غـم دوری تو آه کشیــــــدن تا کی؟ روی زیبای تو را سیر ندیدن تا کی؟؟! 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۵۲ 📗الوافي، ج ۲، ص ۴۱۳ کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ گِله از نيامدن امام زمان (عج) سخنرانی کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام هاشمی نژاد)صوتی کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حجت الاسلام رفیعی 🔻ویژگی های آخرالزمان در روایات معصومین علیه سلام کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
21.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥داستان تشرف حاج علی بغدادی به خدمت امام زمان (عج) استاد عالی کانال امام زمانی ام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @Emamzamaniam31_3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا