eitaa logo
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
401 دنبال‌کننده
816 عکس
319 ویدیو
46 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعای حاج عظیم ابراهیم پور برای طلاب مجرد شرکت کننده در اردوی مثل خمینی 😉 ...عیدتون مبارک ... ✅@Serat1357talabe | صراط
14020404_43611_192k.mp3
2.74M
🎧 | امام باقر(ع)؛ رهبر فکری و فرمانده انقلابی شیعیان 🎙 رهبر معظم انقلاب اسلامی ✅@Serat1357talabe | صراط
⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّکم تُفلِحُونَ (آل عمران . ۲۰۰ ) 🔺اى اهل ايمان! [در برابر حوادث] شكيبايى كنيد، و ديگران را هم به شكيبايى واداريد، و با يكديگر [چه در حال آسايش چه در بلا و گرفتارى] پيوند و ارتباط برقرار كنيد و از خدا پروا نماييد تا رستگار شويد. (ترجمه استاد حسین انصاریان) ⭕️نکات تفسیری : تفسیر نور تفسیر المیزان تفسیر مجمع البیان فیش‌های مرتبط با سوره مبارکه آل عمران آیه 200 . بیانات آقا @Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۱: 📗تفسیر نور .ج۱ .ص ۶۸۵ : «۲۰۰» يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! (در برابر مشكلات و هوسها) استقامت كنيد و (در برابر دشمنان نيز) پايدار باشيد (و ديگران را به صبر دعوت كنيد) و از مرزها مراقبت كنيد و از خداوند پروا داشته باشيد، شايد كه رستگار شويد نكته ها: اين آيه، در چند مرحله به صبر در برابر انواع حوادث و مصائب توصيه مى كند؛ در برابر ناگوارى هاى شخصى و هوسها صبر كنيد «اصبروا» در برابر فشارهاى كفّار، مقاومت بيشتر كنيد «صابروا» در حفظ مرزهاى جغرافيايى از هجوم دشمن، حفظ مرزهاى اعتقادى و فكرى، از طريق مباحث علمى و حفظ مرز دلها، از هجوم وسوسه ها بكوشيد «رٰابِطُوا» كلمه ى «رابطوا» از ريشه ى «رباط» به معناى بستن چيزى در مكانى است به كاروانسرا نيز به اين دليل رُباط مى گويند كه كاروان ها در آنجا اتراق كرده و مال التجاره و اسب و شترها را در آنجا نگه مى دارند همچنين به قلبى كه محكم و بسته به لطف خدا باشد، رُباط گفته مى شود كلماتِ «ارتباط»، «مربوط» و «رباط» ريشه ى واحدى دارند در روايات، «رابطوا» به معناى انتظار اقامه ى نماز آمده است گويا مسلمانان دل وجان خود را با پيوندى كه در نماز ايجاد مى كنند، محكم مى سازند امام صادق عليه السلام فرمود: «اصبروا على الفرائض» در برابر واجبات صبر كنيد «صابروا على المصائب» در برابر مشكلات صبر كنيد «و رابطوا على الائمّه» از پيشوايان خود دفاع كنيد رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: «اصبروا على الصَّلَوات الخمس و صابروا على قتال عدوّكم بالسيف و رابطوا فى سبيل اللّٰه لعلّكم تفلحون» بر نمازهاى شبانه روزى پايدارى كنيد و در جهاد با دشمن، فعّال و در راه خدا با يكديگر هماهنگ باشيد تا رستگار شويد 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۲ : 📗ترجمه تفسیر المیزان ، ج ۴، ص۱۴۳ بيان آيه اين آيه به منزله خلاصه گيرى از بيان مفصلى است كه در سوره آمده و مى خواهد از آن آيات براى ما نتيجه گيرى نمايد يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا امرهايى كه در اين آيه آمده يعنى أمر اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا همه مطلق و بدون قيد است، در نتيجه صبرش، هم شامل صبر بر شدائد مى شود و هم شامل صبر در اطاعت خدا، و همچنين صبر بر ترك معصيت و بهر حال منظور از آن صبر تك تك افراد است، چون دنبالش همين صبر را به صيغه مفاعله صابروا آورده كه در مواردى استعمال مى شود كه ماده فعل بين دو طرف تحقق مى يابد و مصابره عبارت است از اينكه جمعيتى به اتفاق يكديگر اذيت ها را تحمل كنند و هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد و در نتيجه بركاتى كه در صفت صبر هست دست به دست هم دهد و تاثير صبر بيشتر گردد و اين معنا امرى است كه هم در فرد (اگر نسبت به حال شخصى او در نظر گرفته شود) محسوس است و هم در اجتماع (اگر نسبت به حال اجتماع و تعاون او در نظر گرفته شود) چون باعث مى شود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود و ان شاء اللّٰه به زودى بحثى مفصل در اين باره در جاى خودش خواهيم كرد وَ رٰابِطُوا مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است، چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها، اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد، بلكه همه نيروها و كارها، در جميع شؤون زندگى دينى، چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى و چون مراد از مرابطه اين است كه جامعه به سعادت حقيقى دنيا و آخرت خود برسد، و اگر مرابطه نباشد گو اينكه صبر من و تو، به تنهايى و علم من و تو به تنهايى، و هر فضيلت ديگر افراد، به تنهايى سعادت آور هست، ولى بعضى از سعادت را تامين مى كند و بعضى از سعادت، سعادت حقيقى نيست، به همين جهت دنبال سه جمله: اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا اضافه كرد: وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ، كه البته منظور از اين فلاح هم فلاح تام حقيقى است 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۳: 📗ترجمه تفسیر مجمع البیان ،ج۴،ص۳۹۹ : يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا : اى آنان كه خدا و رسولش را تصديق داريد اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا : در معناى اين قسمت چند قول است: ۱ بر دين خود صبر كنيد يعنى ثابت بمانيد و با كفار صبورى كنيد و در راه خدا با ايشان لشكر كشى كنيد (از حسن و قتاده) و بنا بر اين معنى چنين ميشود: صبر كنيد بر طاعت خدا و ترك معاصى و با دشمن جنگ كنيد و بر قتال ايشان در راه حق صابر باشيد چنان كه ايشان در راه جنگ بر باطل صابر هستند و لفظ «صابروا» از باب مفاعله براى اينست كه بين طرفين و دو نفر است (يعنى شما صابر باشيد در جنگ با ايشان چنان كه ايشان در جنگ با شما صابرند) و رباط نيز بمعنى مرابطه از باب مفاعله بين الاثنين است يعنى هر قدر و بهر شكل كه ايشان براى جنگ با شما لشكر و مركب آماده ميكنند شما نيز براى جنگ با ايشان فراهم نماييد مثل آيه شريفه (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ) كه تفسيرش بيايد و بر وعدۀ من شكيبا باشيد و با دشمنان من بقتال پردازيد ۳ يعنى صبر بر جهاد كنيد و رابطوا يعنى براى نمازها يكى يكى آماده و منظم شويد اين از على عليه الصلاة و السلام و از جابر است و از پيغمبر اكرم روايت است كه درباره بهترين اعمال از حضرت سؤال كردند فرمود: كامل و خوب وضو گرفتن در بامدادان در هواى سرد و بنماز جماعت رفتن و انتظار نماز بعد از نماز و اين رباط است و از حضرت باقر (ع) روايت شده كه اصبروا يعنى بر مصائب شكيبا باشيد و صابروا يعنى در برابر دشمن پا فشارى كنيد و رابطوا يعنى بجلوى دشمن لشكر كشى كنيد و اين معنى با قول اول نزديك است وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ : يعنى از مخالفت اوامر خدا بترسيد و بپرهيزيد تا با نعمتهاى جاويدان رستگارى يابيد و گفته اند: يعنى از عذاب خدا بترسيد به اينكه اوامرش را انجام دهيد و از نواهيش بپرهيزيد تا پيروز و رستگار شويد با رسيدن بآرزوهاى ابدى و اينست حقيقت فلاح اين آيه جميع آنچه را كه براى مكلف لازم است در بردارد زيرا (اصبروا) شامل انجام عبادات و ترك معاصى است و (صابروا) شامل چيزهايى است كه در برابر ديگرى بايد انجام دهد مثل جهاد با دشمن و مهمتر از آن جهاد با نفس و (رابطوا) شامل دفاع از مسلمين و دين ميشود و جمله وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ شامل پرهيز از همه معاصى و محرمات و عمل بهمه اوامر و واجبات است و سپس پشت سر اين اعمال و امور فلاح و نجاح و رستگارى است 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
_..mp3
4.99M
🎧روایت حضرت آیت الله ناصری درمورد طلبه ای که مشرف شد به محضر امام زمان ... _یابن الحسن را فراموش نکنیم .....@Serat1357talabe | صراط
🔺دیگر زمان تغییر درجه موشک ها کم کم از راه می‌رسد... ✴️صفحه ویراستی صراط ۱۳۵۷@Serat1357talabe | صراط
قسم به وعده‌ی شیرین «مَن یَمُت یَرَني» علیّ نمُرده و هرگز علیّ نمی‌میرد... @Serat1357talabe | صراط
💠ولادت مولا علی (علیه السلام) وصف کردنی نیست. 🔻روز سیزدهم رجب و سالروز ولادت مولا علی(ع) وصف کردنی نیست،آنچه که وصف کنند از او، دون شأن اوست و آنچه شعرا و عرفا و فلاسفه و دیگران درباره او گفته‏ اند، شمه‏ ای از آن چیزی است که او هست. 🔻غالباً مسائلی که درک می‏ کرده ‏اند و می‏ کنند راجع به مولا علی بن ابی طالب، عرضه می ‏داریم. آن چیزهایی را که ما نمی‏ توانیم درک کنیم و دست عرفا و فلاسفه و دیگران از آن کوتاه هست، آن چیز قابل ذکر نیست. 🔻انسان تا نشناسد، نمی ‏تواند بگوید و آن مقداری هم که در دسترس ماست، آن قدر زیاد است که گفتن او محتاج به زمانهای طولانی است. و لهذا ما باید در پیشگاه مبارک ایشان عذرخواهی کنیم و عذر تقصیر بخواهیم که ما قاصریم و نمی‏ توانیم بیان کمال شما را بکنیم. 📚صحیفه نور، جلد ١٩،صفحه ١٣۶ 🗓@Sahifeh_noor @Serat1357talabe | صراط
🔺✍و سحر سوم همینک از راه می‌رسد و به خود مینگری که چگونه زمان در حال گذر است و این ما هستیم که در این شرایط باید فرصت ها را غنیمت بشماریم و نهایت استفاده را بکنیم .. زود گذشت ... @Serat1357talabe | صراط
⭕️اگر خدا کسی را دوست داشته باشد ... وقتی خدا کسی را دوست داشته باشد اورا نسبت به امتحان بودن حوادث زندگی اش به خوبی آگاه می‌کند واگر کسی را بیشتر دوست داشته باشد ، پاسخ مناسب در امتحاناتش را نیز به او الهام می‌کند، خدا همه ما را دوست دارد ولی ما با حواس پرتی ،پیام های او را دریافت نمی‌کنیم و یا خود را به غفلت میزنیم... 🎤استاد علیرضا پناهیان 🗓طرح های دیگر@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#دلنوشته 🔺✍و سحر سوم همینک از راه می‌رسد و به خود مینگری که چگونه زمان در حال گذر است و این ما هستی
🔺✍درکنار حال و هوای اعتکاف این دو کتاب هم برای مطالعه همراهم بود ، یکی کتاب "بشارت از حضرت حجه " و یکی " آزادی یعنی آزادی " 🔺( بشارت از حضرت حجه )کتابی است که گرد آوری کرده است مجموعه اشارات و بیانات آیت الله العظمی بهجت فومنی در مورد حضرت ولی عصر است (عج)...این کتاب توسط نشر آثار آیت الله بهجت تنظیم و به چاپ رسیده ... ⭕️نکته ی اصلی این کتاب اینه که مجموعه ی اصلی این کتاب در کتابی تحت عنوان ( حضرت حجه ) بوده که با توجه به استقبال خوب ، دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت تصمیم بر ساده سازی و چکیده سازی مطالب گرفت و این محتوا رو مخاطب محور قرار داد و این اثر حاضر یعنی (بشارت از حضرت حجه )منتشر شد، محتوای این کتاب قشر جوان و نوجوان قرار داده شده . 🔺( آزادی یعنی آزادی ) کتابی است که گرد آوردی مجموعه بیانات آقا در مورد مبحث آزادی هستش ... این کتاب توسط انتشارات گام دوم ( خانه طلاب جوان )تنظیم و به چاپ رسیده 🗓پیشنهاد کتاب های دیگر@Serat1357talabe | صراط
⭕️حدود آزادی بیان در اسلام : بعضی از بیانها [گمراه کننده] است ، او را اسلام اجازه نمیدهد.اگر یک سخنی از گوینده ای در فضا و محیطی و در شرایطی و با مخاطبینی صادر بشود که مایه ی گمراهی جمعی از مردم هست این از نظر اسلام ممنوع است،دلیل و فلسفه ی این ممنوعیت هم واضح است چون [اساساً آزادی برای هدایت افکار است برای رشد افکار است برای پیشرفت جامعه است آن آزادی ای که حق موجب گمراهی افکار ،باشد موجب رکود افکار ،باشد موجب عقب گرد جامعه ،باشد این یقیناً قابل قبول نیست] پس یکی از مرزهای آزادی بیان عبارت است ،از اغواگری گمراه سازی هر سخنی که گمراه کننده و به خطا افکننده ی دلها و ذهنها در جامعه ،باشد این ممنوع است. 📗آزادی یعنی آزادی ، ص ۱۰۵ @Serat1357talabe | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 باید سختی بکشید... 📍استاد فرج‌نژاد به همراه همسر و سه فرزندشان شامگاه روز عرفه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰، بر اثر یک سانحه رانندگی مشکوک دارفانی را وداع گفت. 🔗در مورد استاد شهید، اینجا مطالعه کنید. 🔗جهت عضویت در کانال ایتا استاد فرج نژاد، اینجا کلیک کنید. @Serat1357talabe | صراط
🔺✍زین پس باید این عبارت به گونه ای دیگر نوشته شود : ⭕️اگر کشور ما جوان نماند : 🔺نه (امنیت) هست ، نه (اقتصاد) هست و نه هر چیزی که به مصابح آن هزینه داده شده است .... 🔺(جمعیت جوان) نیروی محرک و قدرت اولیه ی هرکشوری است که می‌خواهد قوی باشد و قوی بماند ... 🗓یادداشتهای دیگر @Serat1357talabe | صراط
350.4K
مسیر خوشبختی .... ✅@Serat1357talabe | صراط
عتاب تو کشد و ناز تو هلاک کند، هلاک ناز تو و کشته ی عتاب توییم ✅@Serat1357talabe | صراط
⭕️موانع اسلامی شدن آزادی : البته به نظر من ، دو گروه هستند که بر ضد اسلامی کردن و بومی کردن و خودی کردن مقوله آزادی باهم همکاری میکنند: 🔺یک گروه کسانی هستند که در کلماتشان ، مرتب از گفته های فلاسفه دو، سه قرن اخیر غربی برای مسئله ی(آزادی)شاهدمی آورند: فلان کس این طور گفته است ،فلان کس آن طور گفته است . البته این ها نجیب هستند که اسم این فلاسفه را می آورند؛ اما بعضی فیلسوف نماهای مطبوعاتی هم هستند که حرف (جان استورات میل ) و حرف فلان فیلسوف فرانسوی یا آلمانی یا آمریکایی را می آورند،ولی اسمش را نمی آورند، به نام خودشان می‌گویند! این ها هم تقلب میکنند ، لیکن بازهم به این که این فکر به وجود آید گه تفکر آزادی و مفهوم آزادی اجتماعی، یک فکر غربی است و یک هدیه از سوی غرب برای ماست ، کمک می‌کنند! 🔺یک دسته دیگر هم که به اینا ندانسته کمک می‌کنند،کسانی هستند که تا مفهوم آزادی مطرح می‌شود،فورا مرعوب می‌شوند، احساس وحشت میکنند و فریاد می‌کشند که آقا!دین از دست رفت ! نه؛دین بزرگترین پیام آور آزادی است.چرا دین از دست برود ؟ آزادی درست و آزادی معقول،مهم ترین هدیه دین به یک ملت و به یک جامعه است.به برکت آزادی است که که اندیشه ها رشد پیدا می‌کند واستعدادها شکوفا می‌شود. ⭕️استبداد،ضد استعداد است ... هرجا استبداد باشد،شکوفایی استعداد نیست.اسلام شکوفایی انسان ها می‌خواهد. 📗آزادی یعنی آزادی،ص۱۹۲ .۱۹۳ @Serat1357talabe | صراط