هدایت شده از انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
6.38M
#صوت
⚠️فایل اصلاحی (جدید)
🎙گفتاری پیرامون ناسیونالیسم، هویت تاریخی_ فرهنگی ایران اسلامی، باستان گرایی مبتذل و بی پشتوانه علمی پروپاگاندای اپوزیسیون و جریان غربگرای داخل.
💠به مناسبت عید سعید فطر و تحولات اخیر ایران و منطقه
👤سردبیر
#تاریخ
#اسلام_ایرانی
#عید_سعید_فطر
@enegasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بیانات و توضیحات شیخ توحید ابراهیمی رهبر جنبش حسینیون پیرامون حواشی اخیر در موضوع نهضت مقاومت اسلامی حسینیون آذربایجان
✅ @Serat1357talabe | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشهای از سخنان شهید خضر عدنان از اعضای حماس که دیروز در زندانهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید:
🔻 اگر حسینی نیستی در راه شهادت زینبی باش؛ در راه تبلیغ و اطلاع رسانی؛ و این کمترین کار است در راه دفاع از سرزمین و مقدسات
🖊پینوشت : اینها همان کسانی هستند که برخی رسانه های کم فهم داخلی به آنان اتهام ناصبی بودن میزنند!
✅@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
گوشهای از سخنان شهید خضر عدنان از اعضای حماس که دیروز در زندانهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید: 🔻
دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبیاند! ناصبی یعنی دشمن اهلبیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبیاند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علیبنابیطالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبیاند؟! بله، سنیاند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.
نقطهی مقابلش هم هست: یک عده بلند شوند بروند قم، لابلای کتابهای شیعه را نگاه کنند، ببینند کجا اهانت به مقدسات اهل سنت است، از او عکس بگیرند، بیایند تو محافل سنی پخش کنند، ببینید آقا! این کتابهای شیعه است. یا یک گویندهی نادان، غافل یا مغرضی روی منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدی بزند؛ این را نوار کنند، سی دی کنند، بروند اینجا آنجا پخش کنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است. این را به او بدبین کنند، او را به این بدبین کنند. این معنایش چیست؟ «و تذهب ریحکم» یعنی چه؟ یعنی همین دیگر.
وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با هم همکاری نخواهیم کرد. همکاری هم اگر بکنیم، با هم صمیمی نخواهیم بود. این همان چیزی است که آن دشمن دنبال اوست. هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند. بدیهی است دو تا مذهب در برخی از اصول، در برخی از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیاری هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معنای دشمنی نیست. فتاوای فقهای شیعه در مواردی صد و هشتاد درجه با هم اختلاف دارد. فتاوای ائمهی اهل سنت در مواردی بسیار با همدیگر اختلاف دارد؛ اما لزومی ندارد وقتی اختلاف دارد، انسان به همدیگر بدگوئی کنند و فحش بدهند. خیلی خوب، او مذهبش این است، آن هم مذهبش این است... بله، اهل سنت همین است. یعنی هیچکس نباید خیال کند که اهلبیت پیغمبر مخصوص و متعلق به شیعهاند؛ نه، مال همهی دنیای اسلامند. چه کسی است که فاطمهی زهرا (سلام اللَّه علیها) را قبول نداشته باشد؟ چه کسی است که حسنین (علیهماالسّلام) سیّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟ چه کسی است که ائمهی بزرگوار شیعه را قبول نداشته باشد؟ حالا یکی او را امام و واجبالاطاعه و مفروضالطاعه میداند، یکی نمیداند؛ اما قبولشان دارند. اینها حقایقی است، باید اینها را فهمید، باید اینها را نهادینه کرد. بعضی البته این را نمیفهمند، متحرک به تحریک دشمن میشوند. در حالی که خیال میکنند که کار درست را انجام میدهند. «قل هل ننبّئکم بالاخسرین اعمالا. الّذین ضلّ سعیهم فی الحیاة الدّنیا و هم یحسبون انّهم یحسنون صنعا»؛ خیال میکنند کار خوب میکنند، غافل از اینکه دارند برای دشمن کار میکنند. این خصوصیتِ زمان ماست.
بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
@Serat1357talabe | صراط
#ویراست
به این تصویر نگاه کنید ...
🔻اعتکاف دهه هشتادی های یزدی در هفته آخر ماه مبارک رمضان است در فروردین ۱۴۰۲
🖊وقتی الگوریتم رسانه ای به گونه ای پیش میرود که این قاب ها برایمان در جامعه تبدیل به آرزو میشود ...
https://virasty.com/Serat1357talabe/1682855725362288364
✅@Serat1357talabe | صراط
🔻موجسواری رسانه معاند #bbc از مصاحبه #جماران با فرزند #آیتالله_بهجت در باب #حجاب و #امر_به_معروف
برخی مواضع صریح مرحوم آیتالله العظمی بهجت در باب #حجاب و امر به معروف را در اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12732
🗒@rozaneebefarda
✅@Serat1357talabe | صراط
#کتاب
#حدیث
🔻اندیشه ؛ عامل ایجاد تحول
اندیشه قادر به ایجاد تحول در انسان .است ساحران با لحظه ای اندیشه به سجده افتادند و سجده مرحله پروانه ای آنان بود.
در حدیث 《تفکر سَاعَة خَيْرٌ مِن عِبَادَة سَبعينَ سَنَه》[۱] یک ساعت تفکر از عبادت هفتاد سال برتر است ساعت به معنی شصت دقیقه نیست و لحظه مدنظر است؛ یعنی
گاهی یک لحظه برابر عمر متوسط یک انسان کارساز خواهد بود.
[۱]. ریاض السالکین ، ج۳،ص۳۷۰
📕تفکر ، ص۱۴
#کتاب
#تفکر
#حائری_شیرازی
✅@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#کتاب #حدیث 🔻اندیشه ؛ عامل ایجاد تحول اندیشه قادر به ایجاد تحول در انسان .است ساحران با لحظه ا
#کتاب
#حدیث
🔻تفکر افضل عبادت
🔻من عرض میکنم ( خير من عبادة ستة آلافِ سنة. ) در روایات نیامده است ...
اما من عرض میکنم یک لحظه تفکر بهتر از شش هزار سال عبادت است. چرا؟ چون ابلیس قبل از اینکه مأمور به سجده بر آدم بشود، به فرموده
علی (علیه السلام ) در خطبه قاصعه شش هزار سال عبادت کرده بود
(وقد كان عَبَدَ الله سِتَّةَ آلافٍ سَنة لا يُدرى أمِن سِنِى الدُّنيا أم مِن سِنِي الآخِرة ) .(۱)
(۱) :نهج البلاغه، ص۲۸۷
📕 تفکر ، ص۹
#کتاب
#تفکر
#حائری_شیرازی
✅@Serat1357talabe | صراط
#نکته
#مقتضیات_زمان
#گذر_زمان
🔺✍یادداشتی مشترک پیرامون مقتضیات زمان در روزگار امروز :
❗️یک مسئله :
ما در مباحثه ای با یکی از دوستانمان شرط فهم مقتضیات زمان را گفتیم که خودآگاهی به زمانه بود. اینکه شخصی تأمل بازنگرانه در خودش داشته باشد. او از دل اینتفکر ژرف خود را آگاه و دارای اراده می یابد. او می تواند بفهمد و می خواهد که بفهمد. این حالت در انسان خودآگاهی نام دارد. حال او خود را در ادامه این تفکر در وضعیتی از زمان_ مکان می یابد یعنی عصر یا زمانه ای که در آن زیست می کند. تسلط او بر تمام جوانب زمانه اش در امتداد آن تأمل بازنگرانه- و خودآگاهی حاصل از آن- خودآگاهی به زمانه را منجر می شود. حالا اگر میبینیم در تفکر در یک زمانه به هم نمی خوردند چه؟ یعنی دو تفکر درباره یک زمانه حال و حاضر خودشان تفسیر و حکم متفاوت ارائه می دهند. اینجا تعلق به زمانه مطرح می شود. یعنی دو نفر یا دو تفکر با این که هم عصر اند اما علاقه و وضعیت توجه شاه محدود به این زمانه مشترک نیست. مثلاً یک نفر هنوز در زمان پیامبر به سر می برد و اوج نوآوری فقهی اش از طی مسافت شتر تجاوز نمی کند یا هنوز در قرن ۲۱ عده هستند که دل در گرو پوزیتیویسم اواخر قرن نوزده و اول قرن بیستم دارند. این ها هیچکدام نمی فهمند که دورانشان سر آمده می خواهند با همان مفاهیم و مقولات اکنون را تحت انقیاد آن گذشته طلایی مدنظر خود در بیاورند. این است که آن ها اگر چه در این زمانه اند اما علقه شان به دوره ای از گذشته موجب عدم خودآگاهی اینان به زمانه و مقتضیات آن شده!
🗓یادداشت های دیگر
🖊@enegasht_ir
✅@Serat1357talabe | صراط
🔻✍ مثل خمینی۲و حال و هوای آن ....
🖊#یادداشت
الحمد لله روزی شد بار دیگه تو جمع مثل خمینی ها بیایم و در مورد لزوم کار تشکیلاتی و اهم و مهم این مسئله با اساتید و طلاب عزیز بحث و گفتگو کنیم ...
در واقع میشود گفت این رسانه است که نگاه خود در حیطه خدشه دار کردن هویت طلبه انقلابی است و گویا القا میکند که این روحیه مرده و راکد شده ...
ولی باز میبینی برای یک فراخوان ۲۰۰ نفر از نیشابور، یزد و... جمع شده اند تا در مورد تشکل خمینی (ره)صحبت کنند ...
میخواهند دوباره آن علم برداشته شود و حلقه های میانی مثل همان دوران که به ثمر رسید به دستان پربرکت امام عزیز و شده است درخت پرثمر انقلاب اسلامی احیا شود ....
🗓یادداشت های دیگر
https://virasty.com/Serat1357talabe/1683853327048111338
✅@Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ گوشهای از حال و هوای اردو را ببینید.
♦️ فصل دوم اردوی مثل خمینی(ره) ♦️
✅ با موضوع هویت و مأموریت جمعی و تشکیلاتی طلبه عصر انقلاب
#یادش_بخیر
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
🌐 با کانال مثل خمینی(ره) همراه باشید 👇
💠 @ahd_ba_khomeini
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نکته #مقتضیات_زمان #گذر_زمان 🔺✍یادداشتی مشترک پیرامون مقتضیات زمان در روزگار امروز : ❗️یک مسئل
#مقتضیات_زمان
#گذر_زمان
🔻گذر زمان مارا به بودن و ماندن وا میدارد....
[انسان در قالب زمان ص۵۱]
#کتاب
#انسان_در_قالب_زمان
#شهید_دیالمه
✅@Serat1357talabe | صراط
🔻 کار رسانهای بدون مطالعه نمیشود
🔻من همواره مردم و بهخصوص جوانان را به خواندن کتاب توصیه میکنم اما امروز #تاکید ویژهای بر لزوم کتابخوانی و مطالعه #برنامه_سازان رسانهای، #فعالان در عرصه هنری و هنرهای نمایشی و اهالی مطبوعات دارم.
بازدید رهبر انقلاب اسلامی از سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران ۱۴۰۲/۲/۲۴
✅@Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻صادق کوشکی: گروههای مقاومت فلسطینی از انقلاب اسلامی تاثیر گرفتهاند
🔸دکتر محمد صادق کوشکی (عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران):
🔹در غزه و در کل فلسطین، چند گروه مقاومت هستند که همه آنها از انقلاب اسلامی تاثیر گرفتهاند و بعد از انقلاب تشکیل شدند.
🔹هر چند حماس تفکرات اخوانی دارد ولی از مقاومت ملت ایران تاثیر گرفته است.
🔹جهاد اسلامی دومین گروهی از نظر عده و وسعت است ولی سابقه آن، 7 سال زودتر از حماس است و داستان آن بسیار به ما مربوط است.
⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢
🆔 @ofogh_tv
🆔 @jahanara_ofogh
هدایت شده از جهان آرا
18.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چه شد که فتحی شقاقی، مجذوب امام خمینی(ره) شد؟
🔸دکتر محمد صادق کوشکی (عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران):
🔹فتحی شقاقی مسلمانی متدین بود که به دنبال راه حلی برای فلسطین بود و میدانست که نگاههای ملی گرایانه، نسخه نجاتبخش نیست.
🔹آذرماه 57 که امام خمینی(ره) در پاریس بودند و سخنرانیهایشان در گستره جهانی پخش میشد، شقاقی پی برد گمشدهاش را پیدا کرده است.
🔹او طی یک ماه به جمع بندی رسید و کتاب «خمینی، یگانه راه حل بحران فلسطین» را نوشت.
⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢
🆔 @ofogh_tv
🆔 @jahanara_ofogh
هدایت شده از جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اعتقاد به اندیشه رهاییبخش خمینی، قبل از پیروزی انقلاب!
🔸دکتر محمد صادق کوشکی (عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران):
🔹فتحی شقاقی عقیده داشت اندیشههای امام خمینی(ره) موجب آزادی فلسطین میشود، آن هم زمانی که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود.
🔹او جنبش جهاد اسلامی فلسطین را با الهام کامل از اندیشههای انقلاب اسلامی، بنیان گذاشت.
⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢
🆔 @ofogh_tv
🆔 @jahanara_ofogh
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
🔻صادق کوشکی: گروههای مقاومت فلسطینی از انقلاب اسلامی تاثیر گرفتهاند 🔸دکتر محمد صادق کوشکی (عضو هی
🔻میشه گفت این قسمتش رو به عنوان جریان شناسی گروه های مقاومت در فلسطین عنوان کرد....
تصویرهایی که با اسم و به انتساب شخص مقدس رسول اکرم یا امیرالمؤمنین یا ائمه اطهار [است و] این تصویرهایی که در بازار میفروشند- شمایل پیغمبر اکرم، شمایل امیرالمؤمنین- هیچ کدام اساس ندارد و اسلام هم از اول تمایلی به این امر نداشته بلکه با آن مخالف بوده است.
📗 پانزده گفتار صفحه ۱۸۸
#کتاب
#شهید_مطهری
#پانزده_گفتار
@Serat1357talabe | صراط