eitaa logo
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
399 دنبال‌کننده
815 عکس
319 ویدیو
46 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله. @Serat1357talabe | صراط
🔺حاج قاسم: قصاص خون شهدا شلیک یک موشک نیست، برچیدن رژیم کودک‌کش صهیونیستی است! شهید حاج قاسم سلیمانی: 🔹دشمن می‌داند و اما باید با جدیت بداند آن چیزی که قصاص خون عماد است شلیک یک موشک نیست، آنکه قصاص خون عماد است کشتن یک نفر نیست، قصاص خون عماد و همۀ عمادهایی که در فلسطین و لبنان به شهادت رسیدند و در ایران و در جاهای دیگر با توطئه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، قصاص خون عماد برچیدن و بنیاد برکندن این رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ @Serat1357talabe | صراط
🔺مراد ما از انتقام سخت و یا حتی پاسخ سخت نسبت به طرف مقابل چیست ؟ ⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ ⭕️منتظر نظرات دوستان در این مبحث هستیم .... ✅@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#گفتگو #همراه_با_مخاطبین #شبهه 🔺مراد ما از انتقام سخت و یا حتی پاسخ سخت نسبت به طرف مقابل چیست ؟
۱ 🔺نظر حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی امین جواهری (استادحوزه ) : ⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ ✍مساله انتقام رو باید در نگاه تاریخی ودر کنار همه ظلم های آمریکا و اسرائیل معنا کرد و جنس آن ارتباط مستقیم با معنای افول آمریکا در جهان دارد 🔺انتقام در راستای تسریع افول آمریکاست .نمونه اش خروج آمریکا از منطقه بعد از شهادت سردار ..... ✅@Serat1357talabe | صراط
2M
۲ ⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ 🎧🎤نظر حجت الاسلام حسین کاظم زاده (از اساتید و عضو خانه طلاب جوان )@Serat1357talabe | صراط
3.14M
۳ ⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ 🎧🎤نظر ادمین کانال انگاشت (@enegasht_ir) ✅@Serat1357talabe | صراط ✅@enegasht_ir | انگاشت
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#گفتگو #همراه_با_مخاطبین #شبهه 🔺مراد ما از انتقام سخت و یا حتی پاسخ سخت نسبت به طرف مقابل چیست ؟
۴ ⭕️آیا انتقام یا پاسخ سخت ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ 🔺✍نظر محمد حسین قربانی زواره (نویسنده ،مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه "جنگ شناختی و جنگ هیبریدی ": معتقدم که بایستی یک اقدام هیبریدی شناختی موثر وتمام عیار با مولفه انکار علیه ماهیت و درون مایه این رژیم جعلی انجام بگیره ، هوشمندی در عملیات ، جنگ اطلاعاتی ،دیپلماسی تهاجمی و دستکاری اطلاعات مولفه های مهمی هستند که در هرگونه پاسخ مهم و کلیدی است .... ✅@Serat1357talabe | صراط
🔺مجموعه نظراتی پیرامون آیا (انتقام سخت) یا (پاسخ سخت) ریشه ای است یا غیر ریشه ای ؟ ۱.✍حجت الاسلام سید مجتبی امین جواهری ۲.🎧حجت الاسلام حسین کاظم زاده ۳.🎧ادمین کانال انگاشت ۴.✍محمد حسین قربانی زواره@Serat1357talabe | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعای حاج عظیم ابراهیم پور برای طلاب مجرد شرکت کننده در اردوی مثل خمینی 😉 ...عیدتون مبارک ... ✅@Serat1357talabe | صراط
14020404_43611_192k.mp3
2.74M
🎧 | امام باقر(ع)؛ رهبر فکری و فرمانده انقلابی شیعیان 🎙 رهبر معظم انقلاب اسلامی ✅@Serat1357talabe | صراط
⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّکم تُفلِحُونَ (آل عمران . ۲۰۰ ) 🔺اى اهل ايمان! [در برابر حوادث] شكيبايى كنيد، و ديگران را هم به شكيبايى واداريد، و با يكديگر [چه در حال آسايش چه در بلا و گرفتارى] پيوند و ارتباط برقرار كنيد و از خدا پروا نماييد تا رستگار شويد. (ترجمه استاد حسین انصاریان) ⭕️نکات تفسیری : تفسیر نور تفسیر المیزان تفسیر مجمع البیان فیش‌های مرتبط با سوره مبارکه آل عمران آیه 200 . بیانات آقا @Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۱: 📗تفسیر نور .ج۱ .ص ۶۸۵ : «۲۰۰» يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! (در برابر مشكلات و هوسها) استقامت كنيد و (در برابر دشمنان نيز) پايدار باشيد (و ديگران را به صبر دعوت كنيد) و از مرزها مراقبت كنيد و از خداوند پروا داشته باشيد، شايد كه رستگار شويد نكته ها: اين آيه، در چند مرحله به صبر در برابر انواع حوادث و مصائب توصيه مى كند؛ در برابر ناگوارى هاى شخصى و هوسها صبر كنيد «اصبروا» در برابر فشارهاى كفّار، مقاومت بيشتر كنيد «صابروا» در حفظ مرزهاى جغرافيايى از هجوم دشمن، حفظ مرزهاى اعتقادى و فكرى، از طريق مباحث علمى و حفظ مرز دلها، از هجوم وسوسه ها بكوشيد «رٰابِطُوا» كلمه ى «رابطوا» از ريشه ى «رباط» به معناى بستن چيزى در مكانى است به كاروانسرا نيز به اين دليل رُباط مى گويند كه كاروان ها در آنجا اتراق كرده و مال التجاره و اسب و شترها را در آنجا نگه مى دارند همچنين به قلبى كه محكم و بسته به لطف خدا باشد، رُباط گفته مى شود كلماتِ «ارتباط»، «مربوط» و «رباط» ريشه ى واحدى دارند در روايات، «رابطوا» به معناى انتظار اقامه ى نماز آمده است گويا مسلمانان دل وجان خود را با پيوندى كه در نماز ايجاد مى كنند، محكم مى سازند امام صادق عليه السلام فرمود: «اصبروا على الفرائض» در برابر واجبات صبر كنيد «صابروا على المصائب» در برابر مشكلات صبر كنيد «و رابطوا على الائمّه» از پيشوايان خود دفاع كنيد رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: «اصبروا على الصَّلَوات الخمس و صابروا على قتال عدوّكم بالسيف و رابطوا فى سبيل اللّٰه لعلّكم تفلحون» بر نمازهاى شبانه روزى پايدارى كنيد و در جهاد با دشمن، فعّال و در راه خدا با يكديگر هماهنگ باشيد تا رستگار شويد 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۲ : 📗ترجمه تفسیر المیزان ، ج ۴، ص۱۴۳ بيان آيه اين آيه به منزله خلاصه گيرى از بيان مفصلى است كه در سوره آمده و مى خواهد از آن آيات براى ما نتيجه گيرى نمايد يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا امرهايى كه در اين آيه آمده يعنى أمر اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا همه مطلق و بدون قيد است، در نتيجه صبرش، هم شامل صبر بر شدائد مى شود و هم شامل صبر در اطاعت خدا، و همچنين صبر بر ترك معصيت و بهر حال منظور از آن صبر تك تك افراد است، چون دنبالش همين صبر را به صيغه مفاعله صابروا آورده كه در مواردى استعمال مى شود كه ماده فعل بين دو طرف تحقق مى يابد و مصابره عبارت است از اينكه جمعيتى به اتفاق يكديگر اذيت ها را تحمل كنند و هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد و در نتيجه بركاتى كه در صفت صبر هست دست به دست هم دهد و تاثير صبر بيشتر گردد و اين معنا امرى است كه هم در فرد (اگر نسبت به حال شخصى او در نظر گرفته شود) محسوس است و هم در اجتماع (اگر نسبت به حال اجتماع و تعاون او در نظر گرفته شود) چون باعث مى شود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود و ان شاء اللّٰه به زودى بحثى مفصل در اين باره در جاى خودش خواهيم كرد وَ رٰابِطُوا مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است، چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها، اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد، بلكه همه نيروها و كارها، در جميع شؤون زندگى دينى، چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى و چون مراد از مرابطه اين است كه جامعه به سعادت حقيقى دنيا و آخرت خود برسد، و اگر مرابطه نباشد گو اينكه صبر من و تو، به تنهايى و علم من و تو به تنهايى، و هر فضيلت ديگر افراد، به تنهايى سعادت آور هست، ولى بعضى از سعادت را تامين مى كند و بعضى از سعادت، سعادت حقيقى نيست، به همين جهت دنبال سه جمله: اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا اضافه كرد: وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ، كه البته منظور از اين فلاح هم فلاح تام حقيقى است 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
#نگاهی_به_وحی #صبر ⭕️صبر در برابر حوادث ... ✴️يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَاب
⭕️نکات تفسیری ۳: 📗ترجمه تفسیر مجمع البیان ،ج۴،ص۳۹۹ : يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا : اى آنان كه خدا و رسولش را تصديق داريد اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا : در معناى اين قسمت چند قول است: ۱ بر دين خود صبر كنيد يعنى ثابت بمانيد و با كفار صبورى كنيد و در راه خدا با ايشان لشكر كشى كنيد (از حسن و قتاده) و بنا بر اين معنى چنين ميشود: صبر كنيد بر طاعت خدا و ترك معاصى و با دشمن جنگ كنيد و بر قتال ايشان در راه حق صابر باشيد چنان كه ايشان در راه جنگ بر باطل صابر هستند و لفظ «صابروا» از باب مفاعله براى اينست كه بين طرفين و دو نفر است (يعنى شما صابر باشيد در جنگ با ايشان چنان كه ايشان در جنگ با شما صابرند) و رباط نيز بمعنى مرابطه از باب مفاعله بين الاثنين است يعنى هر قدر و بهر شكل كه ايشان براى جنگ با شما لشكر و مركب آماده ميكنند شما نيز براى جنگ با ايشان فراهم نماييد مثل آيه شريفه (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ) كه تفسيرش بيايد و بر وعدۀ من شكيبا باشيد و با دشمنان من بقتال پردازيد ۳ يعنى صبر بر جهاد كنيد و رابطوا يعنى براى نمازها يكى يكى آماده و منظم شويد اين از على عليه الصلاة و السلام و از جابر است و از پيغمبر اكرم روايت است كه درباره بهترين اعمال از حضرت سؤال كردند فرمود: كامل و خوب وضو گرفتن در بامدادان در هواى سرد و بنماز جماعت رفتن و انتظار نماز بعد از نماز و اين رباط است و از حضرت باقر (ع) روايت شده كه اصبروا يعنى بر مصائب شكيبا باشيد و صابروا يعنى در برابر دشمن پا فشارى كنيد و رابطوا يعنى بجلوى دشمن لشكر كشى كنيد و اين معنى با قول اول نزديك است وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ : يعنى از مخالفت اوامر خدا بترسيد و بپرهيزيد تا با نعمتهاى جاويدان رستگارى يابيد و گفته اند: يعنى از عذاب خدا بترسيد به اينكه اوامرش را انجام دهيد و از نواهيش بپرهيزيد تا پيروز و رستگار شويد با رسيدن بآرزوهاى ابدى و اينست حقيقت فلاح اين آيه جميع آنچه را كه براى مكلف لازم است در بردارد زيرا (اصبروا) شامل انجام عبادات و ترك معاصى است و (صابروا) شامل چيزهايى است كه در برابر ديگرى بايد انجام دهد مثل جهاد با دشمن و مهمتر از آن جهاد با نفس و (رابطوا) شامل دفاع از مسلمين و دين ميشود و جمله وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ شامل پرهيز از همه معاصى و محرمات و عمل بهمه اوامر و واجبات است و سپس پشت سر اين اعمال و امور فلاح و نجاح و رستگارى است 🔺 تفاسیر دیگر@Serat1357talabe | صراط
_..mp3
4.99M
🎧روایت حضرت آیت الله ناصری درمورد طلبه ای که مشرف شد به محضر امام زمان ... _یابن الحسن را فراموش نکنیم .....@Serat1357talabe | صراط