🔴 تو افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس حتی واسه امیر قطر و رییس فیفا، از پیش پا افتاده ترین تمهیدات مقابله با باران یعنی یه «چتر ساده »عاجز بودن..
حالا اگه ایران بود چه ناله ها سر نمیدادند و حالا لال مونی گرفتند.
#خود_تحقیر
📌امروز حضرت رهبری که جانمان فدایش باد در مراسم تنفیذ به فعالان سیاسی و اجتماعی توصیه کردند دیگر دست از ادامه دادن حرفهای انتخاباتی بردارید و فرمودند وسوسه های دوقطبی سازی دیگر ادامه پیدا نکند و دو طرف احساس اعتلا واحساس شکست نکنند.
بر روی چشم آقاجان. اگر آنها باز هم زخم زبان بزنند و مثلابه رییسی
عزیز توهین کنند ما صبر می کنیم تا آنجا وسوسه نشوند و هوس نکنند و توهم برشان برندارد که به مرزهای انقلاب نزدیک شوند و بخواهندتعرضی کنند آنجا دیگر دوباره مانند شهاب ثاقبِ نقطه زن بر سرشان فرود می آییم.
آقای #پزشکیان #حفظه_الله هم جلوی این دهن گشادها را بگیرد.
📌«شخصیت فرزانه و صادق و مردمی و دانشمند جناب آقای دکتر #پزشکیان»
از حکم تنفیذ رهبری
#تنفیذ_چهاردهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 آیه ای که هنگام تفأل پزشکیان به قرآن هنگام ورود به ساختمان ریاست جمهوری باز کرد:
وارد جهنم می شوید و یکدیگر را لعنت می کنید. برای شما و پیروانتان دو برابر عذاب است
اعراف۳۸
نحوه بستن قرآن را هم ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تفأل یا تنفیذ؟
آیا تفأل بقرآن می تواند موجب نقض تنفیذ رهبری شود؟ خیر. اولا چون فرد مختار است که توبه کند در این صورت این منصب اورا وارد جهنم نمی کند. ثانیا تنفیذ مشروط به عمل فرد مختار و یا مشروط به عدمکشف واقع در عدم صلاحیت است
اما حتی اگر این تفأل با توجه به محتوای آن قطع آور و تکلیف آور نباشد
بهتر و لازم است رابطه خود را با خاتمی باغی و دیگر فتنه گران قطع کند و از باب ما کنت متخذ المظلین عضدا همکارانش را از موارد نهی شده رهبری انتخاب نکند در این صورت این آتش جهنم برایش بردا و سلاما خواهد شد
📌رهبری در همه ی ۱۰ حکم تنفیذ روسای جمهور، می فرمایند «این تنفیذ مادامکه در صراط مستقیم باشیدباقی است» و در تمام این موارد درادامه فرموده اند که «انشاالله چنین است» الا در سه مورد: تنفیذ احمدی نژاد۸۸، روحانی ۹۶ و پزشکیان۴۰۳!
دو تای اول در دور دومشان که خرابکاری هم کردند. اولین بار است که در دور اول
این جمله در حکم تنفیذ وجود ندارد.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
📌ما خلقیات و رفتار نامناسبی که از #پزشکیان و حامیانش در انتخابات سر زد را فراموش می کنیم اماافکار واعتقادات اورا خیر. همچنین تمام افکار و رفتار و خلقیات او و همکارانش بعد انتخابات زیر ذره بین خواهد بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ویدئویی از تواضع #شهید_سید_ابراهیم_رئیسی
که در فضای مجازی خارج از کشور پربازدید شده است.
#رئیس_جمهور_مغتنم
#شهید_جمور.
#بصیرباشیم_تافریب_نخوریم.
🌎🌎🌎
✳️ بیمها و امیدهای عارف
درست چندساعت بعد از مراسم تنفیذ، رئیس دولت چهاردهم طی حکمی دکتر محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول رئیسجمهور منصوب کرد. این انتصاب در حالی بود که تا پیش از آن، نام کسان مختلفی از آقایان لاریجانی و ظریف گرفته تا طیبنیا در مظان این عنوان قرار گرفته بود و آخری تقریباً قطعی هم شده بود.
انتخاب آقای عارف از همان ابتدا در بین حامیان آقای رئیسجمهور تنشهایی را موجب شد، بسیاری از اصلاحطلبان این انتخاب را ناامیدکننده دانستند، برخی او را به بیعملی و سکوت و شکست همیشگی متصف کردند، بسیاری استعفاهای مکرر او را در سر بزنگاهها یادآور شدند، یکی دو نفر تلویحاً از رانتِ کاریِ فرزند او یاد کردند و تعبیر «ژن مرغوب» را بهکار بردند، تا جایی که احمد زیدآبادی مجبور شد طی دو متن پیدرپی از عارف به عنوان بهترین گزینه معاونت اول حمایت کند. او در دومین متن خود در این باره بهدرستی کسی چون علی لاریجانی را از آنجا که فقط به ایفای نقش اول گرایش دارد، برای معاونت مناسب ندانسته و گفته است انتخاب او به اصطکاک با شخص پزشکیان منجر میشده است. وی ظریف را هم زودرنج و تحریکپذیر و گرفتار حاشیه معرفی کرده و جالب اینکه در رد جهانگیری، او را موجب «انگ» تداوم دولت حسن روحانی دانسته است!
اما فارغ از انتقادات و حمایتهای درون جبهه اصلاحات از این تصمیم، باید گفت دکتر عارف از شخصیتهای سالم و خوشنام اصلاحطلبی است که در مسئولیتهای قبلی خود از ریاست دانشگاه تهران تا وزارت علوم و بعدها معاونت رئیسجمهور در دولت آقای خاتمی، خوش درخشیده و بدون حاشیه بوده است و اهداف کاری خود را تا حد زیادی خوب پیش برده است. او جناحگرایی افراطی ندارد و اصولاً در هیچ مسئولیتی به دامن تندروی و ضدیت با نظام نیفتاده است. با اینهمه بعضی نگرانیها از این انتصاب را هم نمیتوان نادیده گرفت. اولین نکته اینکه او با ۷۳ سال سن، برای این مسئولیت اجرایی زیادی پیر است و انتظار میرفت دکتر پزشکیان با وعدههایی که داده بود، برای این مسئولیت مهم از نیرویی جوان و قبراق استفاده کند، نه پیرترین معاون اول تاریخ جمهوری اسلامی را.
ضمن اینکه معمول و منطقی این است بین رئیسجمهور و معاون اول، یکی عملیاتیتر و دیگری ستادیتر (هر کدام که) باشد تا کارها بهتر پیش برود و به نتیجه برسد. با شناختی که از شخصیت هر دو بزرگوار وجود دارد، هر دو آدمهای ستادی هستند و نه عملیاتی و وسطِ میدانِ کارهای بزرگِ فراوان. این دومین نگرانی بزرگی است که وجود دارد. نکته سوم اینکه باز هم با توجه به شرایط کشور و وعدههای رئیس محترم جمهور برای حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد ایران، نه ایشان و نه آقای عارف سابقه و صبغه ورود به حوزه مسائل اقتصادی را ندارند و با توجه به نیاز جدی کشور به حل این موضوعات، معلوم نیست فرجام این مشکلات چگونه و به دست چه کسان آشکار و پنهانی قرار است رقم بخورد. آیا همانطور که آقای خاتمی بارها تصریح کرده بود که کار اصلی من توسعه سیاسی است نه اقتصادی، حالا که سرنوشت کشور پس از گذشت ۲۰ سال مجدداً به معاون اول او گره خورده است، باز هم شاهد همان آش و همان کاسه خواهیم بود؟!
اما مهمترین نکتهای که توجه منِ خبرنگار را به خود جلب کرد، عبارتی در حکم انتصاب ایشان بود که آقای پزشکیان مرقوم فرمودهاند «اداره جلسات هیئت وزیران» با آقای عارف است. اگر منظور مطابق اصل ۱۲۴ قانون اساسی است که در نبودِ احتمالی رئیسجمهور هنگامی که در سفر یا مأموریتی باشد که اداره جلسه دولت خواهناخواه به عهده معاون اول ایشان است، اما اگر منظور اداره همه جلسات دولت باشد، معنی و مفهوم آن این است که آقای پزشکیان حتی در حد اداره هیئت دولت هم در مسائل دخالت (یا دخالت جدی) نخواهد کرد و کارها به دست دیگران است! این نکته البته ایرادی به دکتر عارف نیست و اگر اشکال وارد باشد، به حکم صادره از شخص آقای رئیسجمهور است و بس.
✍️#دژاکام
#بصیرباشیم_تافریب_نخوریم.
1_12800269121.pdf
2.08M
🗞 صبح صادق شماره 1150 منتشر شد
📃 جدیدترین نسخه صبح صادق همراه با پرونده ویژه با نام «دولت کارآمد»؛ نگاهی بر شاخصهها و ویژگیهای تشکیل هیئت دولت موفق را همینجا بخوانید.
🔹نسخه الکترونیکی هفته نامه صبح صادق، یکشنبهها صبح در پایگاه اینترنتی و پیشخوانهای مجازی منتشر میشود.
معنای «تنفیذ» در فقه و حقوق
تنفیذ به معنای «اعتباربخشی به عمل حقوقی قابل ابطال» است.
به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، تنفیذ (Validation) در فقه و حقوق به معنای «اعتباربخشی به عمل حقوقی قابل ابطال» است چنانکه در جلد دوم کتاب فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت علیهمالسلام آمده است.
دهخدا در لغت نامه خود، تنفیذ را «تأیید کردن و یا امضا کردن حکم یا فرمانی از سوی مقامات عالیرتبه کشور» میداند.
هم در حکومت پیامبر (ص) و هم حکومت امیرالمومنین علی (ع)، کارگزاران حکومت اسلامی را شخصاً منصوب میکردند. امیرالمومنین (ع) در زمان حکومت استانداران و کارگزاران حکومتی را خود تعیین و نصب میفرمودند؛ عثمان بن حنیف را به بصره، عمار بن شهاب را به کوفه، عبیدالله بن عباس را به یمن، قیس بن سعد را به مصر وسهل بن حنیف را به شام اعزام کرد (طبری، ۱۴۰۹ ق، ج ۵، ص ۱۶۱)؛ همچنین محمدبن ابی بکر و مالک اشتر نخعی را یکی پس از دیگری به فرمانداری شهر مصر منصوب نمودند.
شیخ ابوالصلاح حلبی در کتاب الکافی فی الفقه درباره ولایت فقیه مینویسد: «تنفیذ احکام شرعیه از وظایف اختصاصی معصومین (ع) است و زمان غیبت امام معصوم، از وظایف کسانی که ائمه آنان را برای این کار معرفی کردهاند. این مسئله بر فقیه بصیر شجاع عادل و متمکن در اجرای احکام واجب میشود. مرحوم محقق اردبیلی (متوفای ۹۹۳ قمری) به صراحت بیان کردهاند که نصب امرا و سد ثغور که از وظایف ائمه بوده و سایر مصالح عمومی در گستره اختیارات فقها قرار میگیرد؛ «ومن کونه حکمة فهم کونه نائبا مناب الامام علا فی جمیع الامور» از آنجا که امام فقیه را حکم قرار داده است، معلوم میشود که او در تمامی امور نایب امام به است».
آیت الله جوادی آملی مفسر قرآن کریم و از مراجع تقلید درباره جایگاه تنفیذ میگویند: «ولایت فقیه که خود از پیشروترین قواعد اسلام در عصر غیبت معصوم (ع) است به ولایت فقاهت و عدالت باز میگردد، نه حکومت فرد از جهت شخصیت حقیقیاش؛ همچنان که امام راحل در این نظام الهی به عنوان روح الله موسوی خمینی جز یک رأی نداشت؛ همانند سایر شهروندان ایران اسلامی پای صندوق اخذ رأی میرفت و رأی میداد. اگر رأی شخصیت حقیقی امام معیار اسلامی بود، دیگر چه نیازی به تنفیذ مسئولیت مسئول برگزیده مردم بود؟ سرّ مطلب آن است که رأی به صندوق انداخته نظر شخص حقیقی امام راحل بود که از حیث حقوقی همانند رأی سایر شهروندان بود؛ ولی تنفیذ حکم نه به شخص حقیقی بلکه به شخصیت حقوقی ولایت فقیه باز میگردد که در آن مقام نظر شخص که رأی اسلامی است؛ از این رو تا ولی فقیه حکم را تنفیذ نکند یا اذن ندهد نه شورای نگهبان و نه ریاست جمهور و نه هیچ نهاد سیاسی دیگری مشروعیت نمییابد. آن مسئولی شایستگی اعمال مسئولیت و بذل اطاعت دارد و آن نهادهایی رسمی میشوند که شخصیت حقوقی ولی فقیه به نیابت از سوی امام عصر (عج) حکم آن را امضا و تنفیذ کند.»
بنابراین مسئله تنفیذ را باید در راستای مسئله مشروعیت فهمید، اگر در باب حق حاکمیت دغدغهای وجود داشته باشد، بیشک راه رفع آن تنفیذ رهبری واجدالشرایط است. این تنفیذ است که به حاکمیت مشروعیت میبخشد و آن را از خطر عدم مشروعیت و طاغوت حفظ میکند.
میتوان مراحل انتخاب و شروع به کار رئیس جمهور را نماد کاملی از جمهوریت و اسلامیت نظام مردم سالاری دینی دید. اینکه مردم با رأی مستقیم خود یک شخصیت سیاسی و مذهبی را به ریاست جمهوری انتخاب میکنند و با تنفیذ ولی فقیه، احکام و دستورات رئیس جمهور مشروعیت پیدا میکند.
گفتنی است تا کنون ۱۳ بار مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری برگزار شده است؛ دوره اول به دلیل بیماری و بستری بودن رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیمارستان قلب، دورههای دوم، سوم، چهارم و پنجم در حسینیه جماران و مراسم تنفیذ دورههای ششم تا سیزدهم در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شده است.
نمایه سخنان رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران7 مرداد 1403.pdf
1.75M
🔰نمایه سخنان رهبر معظم انقلاب درمراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اسلامستیزی در حد المپیک
سیاستهای دیکتاتوری فرانسه علیه حجاب و مسلمانان؟
ارزیابی انتخابات آمریکا.mp3
3.34M
ارزیابی اولیه از انتخابات پیش روی ایالت متحده
🎧 محمد يزديان محمدی
#سیاست_جهان