eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
6.2هزار ویدیو
759 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 مسائل اجتماعی در ایران بخش دوم: تمایل به تغییر وضع موجود حدود ۹۲ درصد از جامعه ایران وضع موجود در کشور را نیازمند اصلاح می‌دانند. براساس نتایج پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در سال ۱۴۰۲، تنها ۸.۲‌ درصد از پاسخگویان وضع موجود را خوب و قابل دفاع عنوان کرده‌اند. این پیمایش همچنین نشان می‌دهد درصد افرادی که از نظرشان وضع موجود قابل اصلاح نیست، در میان جوانان بیشتر بوده است. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و گیلان منفی‌ترین نگرش نسبت به وضع موجود را داشته‌اند. 🔅 می‌توان شناخت! | اینستاگرام | توییتر | تلگرام | به سیاست و فرهنگ بپیوندید.👇 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهش میگن صندوق امام حسين شیعیان عراق در طول سال کار میکنن پولهاشونو تو همچین صندوقی پس‌انداز میکنن تا اربعین به زائرا خدمت کنن اینو نشون اون کوردلایی بدین که میگن ما راضی نیستیم هزینه اربعین از بیت‌المال نظامه اینا از اقیانوس عشق امام حسین بی‌خبرن ✍️علی فرحزادی .به سیاست و فرهنگ بپیوندید.👇 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
هدایت شده از خدمت صادقانه
➕گفتگوی احمد پورنجاتی،‌ از معاونین پیشین وزارت اطلاعات: 🔹از نظر بنده پروژه «نفوذ» بسیار جدی‌تر از آن است که بسیاری هشدار می‌دهند. ما رد پای نفوذ را نه در سطوح پایینی،‌ بلکه در ارتباطات بالایی باید جستجو کنیم. البته بنده نمی‌گویم خود بالایی‌ها سوژه هستند، بلکه بر «ارتباطات» آنها تاکید دارم. 🔹برای نمونه گزارش‌های وزارت اطلاعات قابل توجه هستند: 📌 دقت کنید: ما روز ۴دی بمباران ساختمان سفارت کشورمان در دمشق توسط اسرائیل را داشتیم که در آن سردار سید رضی موسوی شهید شد. به‌جز سطوح بالایی، هیچ کس از آن جلسه خبر نداشت. این اتفاق بعدازظهر افتاد و مشاهده پروازهای فرودگاه امام نشان می‌دهد ساعت۱۹ و ۲۸ دقیقه آقای عمادالدین خاتمی، پروازی از تهران به‌دبی با هواپیمایی «فلای دبی» داشته است. ✍ پیگیری‌ها نشان می‌دهد صبح همان روز ایشان یکی از فرماندهان نیروی قدس را برای دیدار با پدر خود (آقای محمد خاتمی) دعوت کرده و این دیدار چند ساعت به‌درازا کشیده بود. 🔹مورد بعد،‌ حادثه تلخ بالگرد شهید جمهور را در ظهر ۳۱ اردیبهشت داشتیم. به‌طرز عجیبی پیگیری‌ها نشان می‌دهد شب همان روز آقای عمادالدین خاتمی با پرواز هواپیمایی «پگاسوس» به استانبول پرواز داشت!!! ➕ بر اساس گزارش‌ها، ایشان شب پیش از حادثه تماسی تلفنی با آقای مالک رحمتی (از شهدای خدمت و استاندار آذربایجان شرقی) داشت. ⭕️ عجیب اینکه همسر شهید رحمتی می‌گوید عمادالدین خاتمی گفته بود این تماس برای رساندن سلام آقای خاتمی به‌آقای رحمتی است، اما به‌گزارش خانم رحمتی تماس حدود ۴۰دقیقه به‌درازا کشیده بود. 🔹مورد بعدی شهادت آقای هنیه در نیمه شب ۱۰مرداد در تهران است. جدول پروازها نشان می‌دهد ساعت ۸ و ۳۵دقیقه صبح پرواز تورکیش ایرلاین به مقصد استانبول را داشتیم که در لیست مسافرین نام «ع.ب.خاتمی» در شماره صندلی ۴۲دیده می‌شود. ✍ گزارش وزارت اطلاعات نشان می‌دهد عمادالدین خاتمی ساعت ۱۷ نهم تیر پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور، دیداری در دفتر آقای حاجی میرزایی (رئیس دفتر وقت رئیس جمهور) داشته‌ است. 🔹در پیگیری مقصد آقای عماالدین خاتمی در استانبول و دبی، ماموران ما گزارش داده‌اند که ایشان در هتل «رامادا پلاز» اقامت گزیده و تا نیمه‌های شب چراغ روشن اتاق از پنجره دیده می‌شده. همچنین پس از ورود ایشان به این هتل‌، خودروی یک سفارت خارجی (مربوط به‌یک کشور اروپای شرقی) هم در کنار هتل پارک کرده و تعدادی برای چند ساعت از آن خارج و وارد هتل می‌شدند. 🔹بنده الان نمی‌خواهم نتیجه مشخص بگیرم. اما به‌عنوان یک افسر پیشین اطلاعاتی به‌یقین می‌توان گفت این حوادث و زمانبندی‌ها تصادفی نیست. ⭕️ بنابراین پیشنهاد بنده به‌وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و تمامی نهادهای امنیتی این است که موضوع نفوذ را جدی بگیرند و ابتدا هم رد پای نفوذ را در «ارتباطات»‌ بالایی دنبال کنند فرماندهان نظامی-امنیتی هم به‌طور خاص مراقب باشند در دعوتهای مهمانی و تماس‌های دیگر اطرافیان مسئولین سابق و لاحق، هیچگونه درز اطلاعاتی قابل قبول نیست و نگویند فلانی پسر فلانی کس است و...
به سیاست و فرهنگ بپیوندید.👇 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
🔻اصلاحات، دیگریِ انقلاب است 🖊مهدی جمشیدی ۱. در نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نیروهای فکریِ جریان اصلاحات که در قدرت سیاسی حضور داشتند و در برابر پیشروی خویش، موانع ساختاری می‌دیدند، تعبیر «حاکمیّت دوگانه» را به کار بردند. مقصود آنها از تعبیر یادشده، این بود که هرچند حاکمیّت، وابسته به رأی مردم است و دولت اصلاحات نیز از مردم برآمده، اما حاکمیّتِ دیگری نیز وجود دارد که به‌صورت موازی، حضور دارد و اِعمال قدرت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خواست و ارادۀ مردم، تحقّق یابد. حاکمیّت دوگانه یعنی رأی مردم به بخشی از حاکمیّت، محدود به قدرت پنهانِ بخش دیگری از حاکمیّت است که امکان تغییر و تحوّل را ربوده و قفس و حصار آفریده است. دراین‌میان، روشن است که آن بخش غیرانتخابی و پنهانِ حاکمیّت که در برابر خواست و ارادۀ مردم قرار گرفته و کارشکنی و محدودیّت‌آفرینی می‌کند باید کنار برود. این مفهوم، تعبیر دیگری از عبارت «نمی‌گذارند» است که به لایۀ زیرپوستی و نهفتۀ قدرت سیاسی اشاره دارد و نشان می‌دهد که مردم‌سالاری، حقیقی نیست، بلکه حاکمیّت پنهان، یک «شبه‌مردم‌سالاری» را به راه انداخته تا نیاز خود را به نمایش مردم‌سالاری برطرف سازد. ۲. جریان اصلاحات بر این باور نبود که نظام، چهارچوب و قاعده ندارد و دولت، حقّ دارد دست به ساختارشکنی بزند، اما در عمل، روایتی در حد انقلاب از انتخابات داشت. روشن است که انتخابات، یک تغییر سیاسیِ محاسبه‌شده و چهارچوب‌مند است که اصول‌موضوعه را در هم نمی‌شکند و از ارزش‌های غایی، فاصله نمی‌گیرد، اما تفسیری که لایۀ فکریِ اصلاحات از انتخابات داشت، بسیار فراتر از این بود و نوعی «ساخت‌شکنی» و «استحاله» را نشان می‌داد. آنها معتقد بودند که مردم، خواهان تجدیدنظر در ساختارها هستند و ما از «جامعۀ انقلابی» عبور کرده‌ایم و باید از ارزش‌های نخستین عبور کنیم. ازاین‌رو، از همان آغاز بر ارزش‌های لیبرال-دموکراسی اصرار ورزیدند و نوعی براندازی خاموش را رقم زدند تا به‌تدریج از «انقلاب» به سوی «اصلاح» عبور کنند؛ اصلاحی که در واقعیّت ناگفتۀ خود، انقلابِ معکوس و ارتجاعی بود. اگر انقلاب ایران، «اسلامی» بود و در برابر «تجدّد» قرار داشت، اینان به‌عنوان لایۀ روشنفکریِ سکولار، در پی بازسازی تجدّد در ایران بودند. ذخیرۀ ابتدایی این جریان در حلقۀ کیان شکل گرفت و پس از بسط و بازتولید در دانشگاه‌ها و عرصۀ عمومی، خود را در قالب دولت اصلاحات، صورت‌بندی کرد و به عمق حاکمیّت راه یافت. پس مسأله، نه ایستادن در برابر رأی مردم، بلکه مقاومت در برابر استحالۀ انقلاب بود. رأی مردم نیز به دستاویزی برای توجیه جریان روشنفکریِ سکولار تبدیل شده بود که رهیافت «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» را رقم زد. ۳. بخش عمده‌ای از نیروهای اصلاح‌طلب، به بازی انتخاباتی بسنده نکردند و کوشیدند از طریق مواجهات شورشی و خیابانی، حاکمیّت را با بحران سیاسی مواجه کنند. در اینجا بود که اصطلاح «فتنه»، به کار گرفته شد و این نیروها به عنوان خط قرمز، شناخته شدند و از حاکمیّت کنار گذاشته شدند. بااین‌حال، لایه‌های ملایم‌تری از نیروهای اصلاح‌طلب، همواره در انتخابات شرکت داشتند و در معرض انتخاب مردم قرار گرفتند اما نتوانستند توفیقی به دست آورند. آنها این شکست‌های اجتماعی را به عنوان انسداد سیاسی و تمایل نظام به یکدست‌سازی و خالص‌سازی تعبیر کردند تا گذشتۀ خود را بپوشانند، اما واقعیّت این است که «طردشدگی برآمده از شکستنِ خطوط قرمز» یا «ناکامی‌های انتخاباتی»، هر دو معقول و رایج هستند و تفسیرهای اصلاح‌طلبان، بیش از فرافکنی و فرار به جلو نیست. طبیعی است که نمی‌توان در متن قدرت سیاسی حضور داشت، اما مخالف‌خوانی و ساختارشکنی کرد و انتخابات را به دستاویزی برای واسازی ماهیّتِ نظام سیاسی تبدیل نمود. چنین خطای بزرگی، امکان سیاسی را زائل می‌کند. در واقع، داستانی که نیروهای اصلاح‌طلب دربارۀ سرنوشت‌شان برای جامعه می‌گویند، از نیمه است؛ از جایی که مخاطب نتیجه بگیرد آنها بی‌خطا و بی‌لغزش، طرد شده‌اند و حاکمیّت، خودخواه و انحصارطلب است و روایت‌ها و رویکردهای دیگر را به رسمیّت نمی‌شناسد. آنها به این حقیقت اعتراف نمی‌کنند که دهه‌ها، قدرت سیاسی با امکان‌های گسترده و مجال فراوان در اختیارشان بوده، اما این فرصت‌ها را سوزاندند و آزادی و قدرت را با ادب و اخلاق و تعهد، توأم نکردند. دیگریِ هویّت‌سوز و دیگریِ فتنه‌جو، دیگری‌هایی نیستند که هیچ نظام سیاسی‌ای، آنها را تحمّل کند و در کنار خویش بنشاند. دوگانگی در این وضع، نه‌فقط فرساینده، بلکه براندازنده بود. البته پاره‌ای از اصلاح‌طلبان، بعدها اعتراف کردند که گرفتار شتابزدگی‌های ناموجّه و تقابل‌های ساختاری شدند و به این واسطه، ظرفیّت‌های اجتماعی را تباه ساختند. به سیاست و فرهنگ بپیوندید.👇 https://eitaa.com/Shabaniesarouie
موکب بهشهر جمع دوستان جمع سلامت باشید🤲🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 حال‌و هوای کربلا چند روز مانده به اربعین حسینی. . موکب بهشهر درجمع دوستان که از بهشهر تا کربلا پیاده آمدن
با سلام . جهت اعلام نظر . عنوان پروژه: نقش رهبری در تحقق دولت اسلامی
📌کیهان: باید به اسراییل حمله کنیم, جمهوری اسلامی در جایگاه ولی دم اسماعیل هنیه است روزنامه کیهان در سخنانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ولی دم رئیس سابق دفتر سیاسی حماس است، گفت که اگر دست از انتقام بکشیم، با تکرار چنین عملیات‌هایی از سوی اسراییل و دیگران مواجه خواهیم بود.