🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت مرحوم عباس براتیپور از پیشکسوتان شعر آئینی و انقلابی
▪️ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت شاعر ولایی و انقلابی مرحوم عباس براتیپور را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
در گذشت شاعر ولایی و انقلابی مرحوم آقای عباس براتیپور رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و خانوادهی شعری کشور تسلیت عرض میکنم.
ایشان یکی از پیشکسوتان در سرایش شعر آئینی و انقلابی بود و مجموعههای متعدد از ایشان به یادگار مانده است.
رحمت و رضوان الهی بر ایشان باد.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۰۲/۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سوال دختری از استاد رحیم پور : آقا شمایی که میگید به قانون حجاب احترام بذارید اگه یه روزی قانون عوض بشهو داشتن #حجاب خلاف قانون بشه،خود شما بهش احترام میذارید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شاخصه های کار نمایشی: انذار به مدیران که در سال ۱۴۰۲ برای نمایش کار نکنند!
♦️فشارهای جریان مکی علیه امام جمعه چابهار
پس از اعلام روز شنبه به عنوان عید فطر توسط امام جمعه اهل سنت چابهار ، بر خلاف عبدالحمید، موج فشار ها بر علیه وی آغاز شد، تا جایی که در فضای مجازی ، طرفداران عبدالحمید ، علیه این روحانی اهل سنت شعار ها و ناسزاهای زیادی را منتشر کردند .
تا آنجا که مولوی چابهاری در نماز عید به ایشان اینگونه واکنش داشت:
میشنوم که میگویند برخی در فضای مجازی من را دشنام میدهند مرا دشنام میدهید بدهید اما از سرانجام دشنام بترسید.
احتیاط کنید دشنام مسلمان گناهی بزرگ است.
🔹در خصوص موضوع من و مولانا عبدالحمید این موضوع ربطی به کسی ندارد. شب جمعه تا ساعت دو من با مولانا در ارتباط بودم. اینکه چه چیزی رد و بدل شد بماند. مولانا میدانند که به ایشان چه گفتم و ایشان برادرانه و محترمانه از من چه تقاضایی کردند نهایتاً دعای خیر کردیم خداحافظی کردیم.
🔹من گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمیدهند سخن شما را قبول کنم. این مربوط به عامه مردم نیست. آنهایی که دیروز را عید کردند مبارکشان باد الله تعالی قبول کنند و هم آنهایی که امروز را عید کردند هم الله تعالی قبول کنند.
#عید_فطر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم
این ویدئو ترجمان این بیت شاعر است:
راهی که میروید به صد شوق و اضطراب
ما باز گشتهایم از آن، خسته و خراب‼️
#خانمها_ببینند
Hamed Baradaran - Mahe Asal (128).mp3
2.44M
آهنگ جدید حامد برادران_ ماه عسل
#آهنگ
🔴بازداشت مهاجم پرسپولیس به علت اقدام غیرورزشی پس از شهر آورد
🔹در پایان این دیدار یک تماشاگر وارد زمین شد و در حالی که مامور انتظامی قصد کنترل و انتقال وی به بیرون را داشت، مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس دخالت کرد و برخوردی بین او و مامور پیش آمد که منجر به شکایت از مهاجم پرسپولیس شد.
🔹با ورود بازیکنان به رختکن از مسئولان تیم پرسپولیس خواسته شد عبدی را تحویل دهند تا به رفتار غیرورزشی او رسیدگی کنند.
🇮🇷
📝 ایران متحد ماند؛ اپوزیسیون تجزیه شد
🍃🌹🍃
🔻همانطور که از قبل هم قابل پیش بینی بود، ائتلاف اپوزیسیون خارج از کشور، پس از ۶ ماه، به صورت عملی با گنارهگیری حامد اسماعیلیون تمام شد.
🔸البته برای همه روشن بود که حامد اسماعیلیون (نزدیک به گروهک منافقین و مورد حمایت شبکه تلویزیونی تجزیهطلب اینترنشنال) از همان ابتدا هم چشم دیدن رضا پهلوی (راس سلطنت طلبان و مورد حمایت تلویزیون منوتو) را ندارد، اما اسماعیلیون اندکی پس از این کنارهگیری در گفتکو با شبکه حامی خود (اینترنشنال) به صراحت علیه رضا پهلوی مصاحبه کرد.
🔹رضا #پهلوی نیز طی روزهای گذشته در یک حرکت انتحاری، به سرزمینهای اشغالی سفر کرد.
🔸این سفر گذشته از اینکه از سوی بسیاری در داخل و خارج (به دلیل فرهنگ رفتاری حاکم بر سلطنت طلبان) مورد تمسخر قرار گرفت، به روشنی نشان داد که این افراد برای مخالفت با جمهوری اسلامی حاضرند حتی با دشمن شماره یک ایران یعنی صهیونیستها نیز همپیمان شوند.
🔹پیشتر خروج یکباره و بدون توضیح نازنین بنیادی از این ائتلاف و متوقف کردن فعالیت های خود در فضای مجازی نیز حاشیه ساز شده بود که البته به دلیل نداشتن جایگاه موثر در جریان اپوزیسیون، چندان جدی تلقی نشد.
🔺حالا از جمع به اصطلاح رهبران! اپوزیسیون تنها مصی علینژاد باقیمانده که احتمالاً باید او را زرنگ ترین فرد این ائتلاف دانست؛ کسی که از طریق کاسبی با خون و زندگی معترضان در داخل کشور، وضع مالی خوبی بهم زده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دیدن این کلیپ زیبا رو از دست ندید...
💠 راز موفقیت در تربیت فرزند
🎤 استاد عالی
🌸🍃
⭕️ در جمهوری اسلامی چه رفراندوم هایی برگزار شده است؟
🔻انواع رفراندم را به ۳ دسته می توان تقسیم کرد:
1⃣ نوع اول؛ رفراندوم برای تعیین نوع حکومت.
این نوع رفراندوم در سال ۵۷ در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در هیچ جای دیگر از دنیا تاکنون برگزار نشده است. لازم به ذکر است که رفراندوم سال ۵۷، در حالت گذار قدرت برگزار شد. یعنی جمهوری اسلامی قبل از رسیدن به قدرت، این رفراندوم را برگزار کرد نه بعد از آن. زیرا هیچ حکومتی نیست که وقتی در قدرت است، خود را به رفراندم بگذارد و این کار به طور منطقی و عملی، محال است.
2⃣ نوع دوم؛ رفراندوم برای قانون اساسی
در این رفراندوم قانون اساسی و اصلاحات آن به آراء عمومی گذاشته میشود که در جمهوری اسلامی ایران، یک بار سال ۵۸ خود قانون اساسی و یک بار سال ۶۸، اصلاحات آن به رفراندوم گذاشته شد.
3⃣ نوع سوم؛ رفراندوم بر اساس قانون اساسی
این نوع رفراندوم درون کشورها منطبق بر اصول قانون اساسی خاص هر کشور، برگزار میشود. طبق اصل ۵۹ قانون اساسی، «در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.» بر اساس ماده ۳۶ این اصل، روند و شرایط برگزاری رفراندوم مشخص شده است. طبق این ماده، «رفراندوم با پیشنهاد رئیس جمهور یا صد نفر از نمایندگان مجلس و با تصویب دو سوم نمایندگان، قابل برگزاری است.» حسن روحانی هم در دوران ریاست جمهوری و هم در روزهای اخیر، مسئله رفراندوم را مطرح کرده است. سوال این است که چرا در طول ۸ سالی که رئیس جمهور بود، حتی یک بارهم درخواست رفراندوم را به طور رسمی ارائه نداده است؟ چرا فقط آن را در تریبون اعلام کرده و صرفا مانور سیاسی داده است؟
➕ نکته دیگر این است که: رفراندوم در مواردی قابل برگزاری است که خلاف قانون اساسی نباشد.
مثلا اگر بخواهیم در موضوع حجاب رفراندوم برگزار کنیم، جدای از آنکه رای بیاورد یا نه، این کار خلاف قانون اساسی است. زیرا طبق اصل چهارم قانون اساسی «کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها، باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است». اگر قرار باشد قانون اساسی رعایت نشود، دیگر سنگ روی سنگ بند نیست و جامعه مدنی تبدیل به قانون جنگل میشود!
➕ نکته دیگر این است که اگر قرار باشد برای تمام مسائل، رفراندوم برگزار شود؛ پس تکلیف قوانین چه میشود؟
نقش پارلمان در تصمیم گیری کجای کار است؟ رئیس جمهور چه نقشی دارد؟ مگر میشود برای هر موضوعی به آراء عمومی مراجعه کرد؟ در این صورت یک کشوری خواهیم بود که هر روز فقط انتخابات برگزار میکنیم و اصلا فرصت به اجرا نمیرسد. چه کسی پاسخگوی دو قطبیهای شدید بر اثر هر رفراندوم است؟ نکته مهمتر اینکه حد رفراندومها کجاست؟ چه کسی قرار است تعیین کند که تا کجا رفراندوم برگزار کنیم؟ چه تضمینی است که امروز یک رفراندوم برگزار شود و فردا دوباره خلاف آن از سوی عدهای دیگر درخواست نشود؟ در کجای دنیا کدام کشور اینگونه اداره میشود؟
⭕️ تاریخی برای لبخند رضایت امام عصر(عج)
🔹از مدتها پیش دوستان و دشمنان منتظر ۲/۲/۲ بودند.
🔸دوستان منتظر لبخند رضایت امام عصر(عج) بودند و #اصحاب_معاویه هم می خواستند محصول میلیاردها دلار عملیاتهای بی رحمانه رسانهای و میدانی را در تکرار مظلومیت فرزند علی در کوچههای غربت درو کنند.
🌹 و بالاخره عید فطر تاریخی فرا رسید.
🔹«سید علی» که تکبیر نمازعید را گفت، عظمتی فضای مصلی را فراگرفت که حاصل جان مجروح پیامبر (ص)، زخمهای علی (ع) و اشکهای فاطمه (س) بود، و شعاعی از «لمحمد ذخرا و شرفا و کرامتا و مزیدا»
🔸دوی دوی دو؛ روزی بود لبخند رضایت امام عصر از مردم ایران، در آینه سیمای «سیدعلی» درخشید. مردم کارشان را کامل انجام دادند.
🔹و البته روزی بود که مسئولان #تذکر_محکمی دریافت کردند که ارادههای خود را بیشتر تقویت کنند و #همکاری و همافزایی کنند و اسیر حاشیهسازیها نشوند.
✍ حمیدرضا ابراهیمی
⭕️ نقد دو برداشت نادرست از توصیه اکید رهبر انقلاب در نماز عید فطر
✍ ابوذر یاسری
🔹شناسایی راهبرد دشمن، گام نخست در اتخاذ راهبرد درست است. رهبر انقلاب درباره راهبرد دشمن فرمودند:
❇️ «دشمن با اتّحاد ملّت ایران مخالف است؛ با یکپارچگی شما مخالف است؛ با یکدست بودن ملّت مخالف است. دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند. در یک جامعه، سلایق مختلفی هست، عقاید مختلفی هست، نگاههای مختلفی به مسائل هست؛ باشد، مانعی ندارد؛ همه در کنار هم زندگی کنند، با هم کار کنند، با هم مهربانی کنند؛ رأفتِ میان مردم. بایستی #وسوسههای_دشمن را برای #بدبین_کردن_مردم_به_یکدیگر یا بدبین کردن مردم به مسئولان زحمتکش کشور باطل کرد.»
🔻دو برداشت در خصوص «راهبرد وحدت» رهبر انقلاب وجود دارد:
🔻برداشت 1⃣
مراد از «وحدت مورد تأکید رهبری»، وحدت اعتقادی است. در نتیجه این برداشت، بین انقلابی ها و کسانی که انقلابی نیستند یا کسانی که انقلابی اند اما عقاید و سلایق متفاوتی دارند، وحدتی متصور نیست و وحدت صرفا بین نیروهای معتقد به انقلاب، اصول و آرمان های آن امکانپذیر است. (این برداشت در برخی توئیت ها به چشم می خورد)
🔻برداشت 2⃣
مراد از «وحدت مورد تأکید رهبری»، سکوت و بی تفاوتی در برابر انحرافات یا عقاید نادرست است.
🔺روشن است که هر دو برداشت، نادرست است و با فرض اینکه راهبردنگار (رهبر انقلاب) اندیشمندی حکیم است که آگاهانه سخن خود را بیان نموده، در تناقض است.
🔻نقد برداشت 1⃣
▫️چنانچه مراد رهبری، «وحدت اعتقادی» بود، چرا با تأکید فرمودند:
«در یک جامعه ... عقاید مختلفی هست».
و این عبارت علاوه بر تأکید ایشان بر «سلایق مختلف» و «دیدگاههای مختلف» است. طبعا یک فرد حکیم و اندیشمند با هدف مشخصی از واژگان استفاده می کند. بنابراین نمی توان گفت رهبری، ناآگاهانه، این کلمات را بکار برده اند و نباید به آن محوریت داد.
▫️رهبری حکیم بارها در سخنان گذشته شان، اشراف و اطلاع خویش از وجود نگرش ها و عقاید مختلف را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متذکر شده اند. به عنوان نمونه اخیرا به تفاوت عقیده در نوع پوشش اشاراتی داشتند.
✅ بنابراین مراد رهبری، دقیقا نجنگیدن و دعوا نکردن با کسانی است که حتی با شما #اختلاف_عقیده دارند.
🔻نقد برداشت 2⃣
▫️روشن است که مراد از درگیر نشدن، نجنگیدن، دعوا نکردن، بی تفاوت بودن نیست. بین بی تفاوتی و جنگیدن بسیار فاصله است. رهبر حکیم به عنوان نمونه قبلا در سخنان مهمی در استان خراسان شمالی، در مواجهه با پوشش های نامناسب، روش میانه را توصیه فرمودند:
«البته انسان نهى از منکر هم می کند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. »
▫️ایشان در همان سخن، در عین اشاره به انجام مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر، توصیه به مراوده و ارتباط مؤثر با جوانان دارای پوشش متفاوت می فرمایند:
«خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى-هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زنندهاى داشته باشد؛ داشته باشد.»
🔺کاملا واضح است که مطالبه ایشان مبنی بر اینکه با سلاح معرفت به جمع جوانان بروید، یعنی اینکه هدف، بی تفاوتی نیست بلکه هدایت فکری و رفتاری است، اما نباید عامل اختلاف سلیقه در پوشش یا اختلاف عقیده، موجب درگیری، دعوا یا قطع ارتباط با جوانان شود بلکه توصیه این است که ارتباط محترمانه، مهربانانه و صمیمانه حفظ شود.
▫️همچنین معظم له در سخنان روز زن، ضمن اینکه بی حجابی را امری نادرست دانستند، اما حتی این اختلاف دیدگاه را معادل اختلاف عقیده درباره انقلاب ندانستند زیرا بسیاری از افراد در عین حجاب ضعیف، اما انقلابی و دوستدار نظام و رهبری هستند:
«ضعف حجاب، کار درستي نيست اما موجب نميشود آن فرد را از دايره دين و انقلاب خارج بدانيم همه ما هم نقصهايي داريم که بايد تا حد امکان آنها را برطرف کنيم.»
و در بیان دیگری فرمودند:
«خیلی از آنها (افراد کشف حجاب کرده) اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند... بسیاری از اهداف پشت پرده کشف حجاب اطلاع ندارند.»
▫️این سخن حکیمانه بدان معناست که بسیاری از افراد کشف حجاب کرده نیز تضاد عقیدتی با محجبه ها ندارد، اهل تدین هستند. و راهکار همان نکته پیش گفته است:
«البته انسان نهى از منکر هم می کند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت»
🔻برداشت 3⃣
✅ بنابراین، برداشت صحیح از راهبرد وحدت مورد تأکید رهبری عبارت از: ارتباط اجتماعی مؤثر، نجنگیدن، دعوا نکردن و وحدت اجتماعی داشتن، در عین عمل به وظیفه هدایتگری است.